z690 vs z790 emolevyn valinta

Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
3
Terve,

Oon laittamassa konepakettia tilaukseen huomenna ja olen valinnut emolevyksi MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI, ATX-emolevy - 429,90€

Tota mun valitsemaa emolevyä ei luultavimmin tule kun aikaisintaan joulukuun puolvälin jälkeen ja mahdollisesti vasta ens vuoden alussa saataville. Joten koneen toimitus viivästyy sen myötä.

Eli kysymys;

Hyödynkö ollenkaan käytännössä, että otan tuon z790 emon vai olisiko järkevämpi vaan ottaa jokin vastaava z690 emo mitä on saatavilla heti? Prossuksi tulee siis 13700k ja muistit 6400mhz cl32.

Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!
 
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
3
Tämmöstä emoa ois itseasiassa saatavilla huomisesta lähtien;

Onko kellään tästä kommentteja, gigabyten emoista oon lukenut vähän huonoja kokemuksia ainakin..
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
123
Ei nuo Z790-emot taida hirveämmin tarjota rahoilleen vastinetta. Taisi olla vain jotain USB:tä vähän lisää, ja mahdollisesti parempi muistikontrolleri jos aikoo niitä kellotella. Z690 emolla pitää tehdä BIOS-päivitys tietty.

Tuo Gaming X menee BF-tarjoukseen joten se lienee ok valinta jos Z790 on pakko ottaa, mutta tarjolle tulee myös useampi Z690 emo jotka on luultavasti paremmassa alessa.

Ottaisin joka tapauksessa jonkun noista Jimmsin BF-tarjouksista tuon Tomahawkin sijaan jos siinä ei ole jotain todella tärkeää ominaisuutta jota ei edukkaimmista löydy.
//edit: Osa niistä on toki DDR4-mallia, ja taitaa olla vain tämä Z690 DDR5-malli tulossa tarjoukseen:
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
806
Tämmöstä emoa ois itseasiassa saatavilla huomisesta lähtien;

Onko kellään tästä kommentteja, gigabyten emoista oon lukenut vähän huonoja kokemuksia ainakin..
Valmistaja lupaa -> Tukee: DDR5 7600(O.C.) /7400(O.C.) /7200(O.C.) /7000(O.C.)
Sanotaan että on suuntaa antava eikä suora lupaus. Jotain noissa halvemmissakin 790 emoissa on tehty paremmin muistin kulkujen suhteen mitä olen parista tapauksesta lukenut. Raprorilla ja Hynix m-diellä 7000 efektiivinen taajuus realismia. Toki säätämistä ja testausta se vaatii.

Gigabytellä ottaa enmmän aikaa et bios saadaan kondikseen. Sen jälkeen toimii OK. Ainakin tälläistä ovat overclock.net foorumilla isot pojat viestitelleet.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 261
Viestejä
4 212 793
Jäsenet
71 031
Uusin jäsen
Juho I

Hinta.fi

Ylös Bottom