Auttakaahan miestä mäessä. Tiedän, että on jo järjetön määrä keskusteluja netissä samasta aiheesta. On tullut luettua miljoonan linkin takaa erilaisia ohjeita ja katsottua videoita, kuinka kivi kellottuu. Ei vain oma ymmärrys riitä ja alkaa päässä surissa. Ongelmana toki on se, että jokainen komponentti on yksilö ja moni tekijä vaikuttaa toimivuuteen kokoonpanossa, eikä varmaan yhtä absoluuttista totuutta ole.
Oon todella kokematon kellottaja, mutta olen saanut 4,4GHz vakaasti. Tarve olisi kuitenkin pienelle buustille (4,6-4,7) ja muistien kellotuskin kiinnostaisi 1600Hz -> 2133Hz. Pelottaa kuitenkin, että kärväytän jonkun komponentin. Aiemmin löytyi helpommin ohjeita kun en ollut päivittänyt BIOSia uudempaan versioon, tästä tajuan vielä vähemmän kuin entisestä - eikä tähän löydy niin helposti ohjeitakaan.
Jäähytystä hoitaa Thermalright HR-2 Macho, mutta vain yhdellä tuulettimella fractalin kopasta ulos (takaa ylhäältä). Tahnat laitettu noin vuosi sitten.
Ohessa muutama kuva, miten BIOSissa säädöt vakaana toimivana 4,4GHz.
Oon todella kokematon kellottaja, mutta olen saanut 4,4GHz vakaasti. Tarve olisi kuitenkin pienelle buustille (4,6-4,7) ja muistien kellotuskin kiinnostaisi 1600Hz -> 2133Hz. Pelottaa kuitenkin, että kärväytän jonkun komponentin. Aiemmin löytyi helpommin ohjeita kun en ollut päivittänyt BIOSia uudempaan versioon, tästä tajuan vielä vähemmän kuin entisestä - eikä tähän löydy niin helposti ohjeitakaan.
Jäähytystä hoitaa Thermalright HR-2 Macho, mutta vain yhdellä tuulettimella fractalin kopasta ulos (takaa ylhäältä). Tahnat laitettu noin vuosi sitten.
Ohessa muutama kuva, miten BIOSissa säädöt vakaana toimivana 4,4GHz.