- Liittynyt
- 01.11.2016
- Viestejä
- 604
En ollut ennen tällaiseen törmännyt, eli yritys joka myy paljon käyttotavaraa - ilman normaalia takuuta. Onko tällaista käytäntöä muuallakin, itse en ole törmännyt?
Ensin olisin ostanut kyseisestä firmasta työtuolin - jotenkin ajattelin että kysäisen takuusta ennen kuin maksan (kun ei lukenut tuotteen tiedoissa). Sain selville että kyseiselle tuotteelle ei ole takuuta - osalle kuulemma on.
Noh olen etsiskellyt pientä työpöytää (jossa on näppäintaso) - ja tuolta samasta firmasta löytyi aika hieno. Se olisi mitoiltaan ollut täydellinen. Mutta tässäkään ei takuusta mainintaa joten kyselin perään. Nyt vastauksena oli:
"Yleisesti ottaen tavarantoimittajen tuotteilla on vuoden takuu, ja esimerkiksi jo saapuessa löytyvät vauriot korjataan poikkeuksetta joko hyvityksellä tai varaosilla. Vuoden sisällä ilmenneet ongelmat käsitellään tapauskohtaisesti."
Tuo on niin epämääräinen vastaus, että ei taida uskaltaa tilata. Perkele kun oli vielä hieno työpöytä.
Eli onko tämä normaalia käytäntöä nykyään firmoilla, itse en ole törmännyt? Tietääkö joku mitä kuluttajansuoja sanoo tällaisesta? Luettuna nopeasti, takuu on tosiaan maahantuojan tai myyjätahon "ylimääräinen" bonus tuotteelle - mutta sehän on täysin normi käytäntö.
Vituttaisi ostaa työpöytä- tai työtuoli joka hajoaa 6kk päästä ja saisi vängätä sitten firman kanssa, koska siinä ei ollut takuuta.
Ja mistä mä nyt löydän pienen - näppärän työpöydän - joka ei ole (minun mielestä) ruma kuin perse
Ainiin firma on Preeco.
Ensin olisin ostanut kyseisestä firmasta työtuolin - jotenkin ajattelin että kysäisen takuusta ennen kuin maksan (kun ei lukenut tuotteen tiedoissa). Sain selville että kyseiselle tuotteelle ei ole takuuta - osalle kuulemma on.
Noh olen etsiskellyt pientä työpöytää (jossa on näppäintaso) - ja tuolta samasta firmasta löytyi aika hieno. Se olisi mitoiltaan ollut täydellinen. Mutta tässäkään ei takuusta mainintaa joten kyselin perään. Nyt vastauksena oli:
"Yleisesti ottaen tavarantoimittajen tuotteilla on vuoden takuu, ja esimerkiksi jo saapuessa löytyvät vauriot korjataan poikkeuksetta joko hyvityksellä tai varaosilla. Vuoden sisällä ilmenneet ongelmat käsitellään tapauskohtaisesti."
Tuo on niin epämääräinen vastaus, että ei taida uskaltaa tilata. Perkele kun oli vielä hieno työpöytä.
Eli onko tämä normaalia käytäntöä nykyään firmoilla, itse en ole törmännyt? Tietääkö joku mitä kuluttajansuoja sanoo tällaisesta? Luettuna nopeasti, takuu on tosiaan maahantuojan tai myyjätahon "ylimääräinen" bonus tuotteelle - mutta sehän on täysin normi käytäntö.
Vituttaisi ostaa työpöytä- tai työtuoli joka hajoaa 6kk päästä ja saisi vängätä sitten firman kanssa, koska siinä ei ollut takuuta.
Ja mistä mä nyt löydän pienen - näppärän työpöydän - joka ei ole (minun mielestä) ruma kuin perse
Ainiin firma on Preeco.