Yliopisto/AMK työn ohessa

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
177
En AMK-opinnoista tiedä, mutta dippaopintoja en lähtisi kovin kevyin eväin työn ohessa suorittamaan. Riippuu tietysti minkä alan di-opinnot ja linja, mutta tämä kokemus päiväopetuksen, ehkäpä matemaattispainotteisemmalla linjalla kovaa tahtia yllä pitäen.
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
11
Uusi kirjoittaja lainaa ketjua:
Kohta alkaa it-inssin koulutus ilta-opintoina ja uuden läppärin osto siis perusteltua...

Löytyykö 500-800€ Budjettiin kelvollista vehjettä.

- vähintään i5-prossu tai vastaava AMD
- välttävä näytönohjain jos jotain 3d-ohjelmia tarvii käyttää ja pelata football manageria
- näppiksen taustavalo olisi oikein kiva
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Uusi kirjoittaja lainaa ketjua:
Kohta alkaa it-inssin koulutus ilta-opintoina ja uuden läppärin osto siis perusteltua...

Löytyykö 500-800€ Budjettiin kelvollista vehjettä.

- vähintään i5-prossu tai vastaava AMD
- välttävä näytönohjain jos jotain 3d-ohjelmia tarvii käyttää ja pelata football manageria
- näppiksen taustavalo olisi oikein kiva
Kannattaa kysyä tuolta: Mikä kannettava minulle -lirpake
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
186
Alkaa taas ensivuoden haut olemaan käsillä ja olen jälleen katsellut tuota LUT:in DIODI koulutusta;
Harmillisen vähän tuosta löytyy mitään kokemuksia. Tuo tulisi itselläni suoritettavaksi täysin töiden ohella (perus 40h viikossa verkkoyhtiöllä) ja kun on kahlannut noita opintosuunnitelmia läpi, niin kyllähän nuo kurssien arvioidut tuntimäärät hirvittää.
Sattuuko tekissä olemaan ihmisiä, jotka olisivat käyneet noita LUT:in työn ohella diodi, jedi, jne koulutuksia?
 
Liittynyt
11.05.2017
Viestejä
321
Mä oon Entedissa vuoden ollut, tosin puolitoista vuotta ollut katkolla kun loukkaannuin niin piti kaikki ylimääräinen aika käyttää töihin, kun työteho ei ollut normaali. Nyt taas keväällä olisi tarkoitus jatkaa. Itse niistä kursseista mitä siellä on arvioitu työmäärä niin ehkä puolet on realistinen toteuma ollut. Se on kyllä hirveen yksilöllistä kun itse en tee juurikaan ku pakolliset ja koulut on kaikki ollut helppoja. Mulla työtunteja viikkoon tulee kaikkea väliltä 30-70, enkä ole kokenut rasitteeksi. Ainoa noisssa etähommissa on se aloittamisen tuska ja saada itsensä aloittamaan kurssit, sit kun ne saa väkisin tehtyä niin tulee kurssi suoritettua nopeasti loppuun.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
14
täällä kesällä/syksyllä DIODI lpr aloittanut, voin yrittää vastailla jos tulee jotain kysymyksiä
tuohon kurssien tuntimäärään sanoisin, että nuo eivät pidä paikkaansa ainakaan suurimmassa osassa kursseista.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
kun koulunpenkille meneminen on sula mahdottomuus perheellisenä ja asuntovelkaisena. Onko AMK ainut mahdollinen tie tälle hommalle.
Jos löytyy alueelta niin Tradenomi iltakouluna voisi helpottaa kummasti jalan ovenväliin saamista. En tiedä mikä tilanne on sitten taas työpaikan saamisen kannalta softatestaukseen alueellasi.
Seinäjoella alkaa ensi syksynä myös tietotekniikan insinöörikoulutus, joka ei olisi monimuoto toteutuksena huono vaihtoehto.
Myös XAMK järjestää IT-Tradenomin koulutusta monimuotona, 100% etätoteutuksena. Insinöörin paperit on toki paljon paremmat, mutta ei nuo IT-Traden paprutkaan missään nimessä huonot ole. Itsellä kävi opiskelu vaivatta kokopäivätyön, perheen ja asuntovelan ohessa, nyt jatkan samalla tyylillä tietotekniikan maisteriopinnot vielä tähän perään.
Minä olen juuri viimeistelemässä omaa monimuoto-Tietotekniikan AMK tutkintoa. Ikää mittarissa nyt 37v ja alan vaihto siis menossa. Helppoa on ollut yhdistää opiskelu perheellisen, asuntovelkaisen ja kahden pienen lapsen elämään. Olen myös valmistumassa vuoden etuajassa, kun tein kesäisinkin/muutenkin itselleni sopivina aikoina avoimen AMK:n kautta lisäkursseja ja hyväksiluin/sisällytin miitä suoraan tutkintoon. Vapaa-ajalle saa ainakin mukavaa tekemistä, mikä vie myös asioita eteenpäin.

Älä mieti. Kannattaa hakea ja kokeilla! Itse pohdin asiaa pitkään ja sitten vain ajattelin, ettei se mitään maksa kokeilla pääsykokeet. Sitten tuli kutsu kouluun ja ajattelin, että sama kai tuo on käydä katsomassa, miltä se tuntuu ja onnistuuko yhdistää arkeen. Ja tällä tiellä ollaan. Lähipäiviä on ollut tyyliin 2kpl per vuosi ja nekin usein vapaaehtoisia tai lauantaisin. Sairaanhoitajaopinnoissa oli aikoinaan ihan eri meininki. Toki se vaatii sitä kykyä tehdä tehtäviä itsenäisesti, mutta kuulostaa siltä, että tuo ei olisi ongelma.
Lainaan koko konkkaronkan tänne, koska meillä on erillinen ketju joka käsittelee opiskelua työn ohessa.

Mun kokemukset aikuisopiskelusta voi lukea tarkemmin ykkössivulta. Tiivistettynä, aikanaan inssin tutkinto jäi kesken koska opiskelu ei kiinnostanut (väärä ala jne) ja sain mukavaa duunia ok liksalla. Vuosia myöhemmin asia alkoi kaivelemaan ja päätin suorittaa tutkinnon koska koin sen avaavan uusia mahdollisuuksia työelämässä.

Nyt kun tutkinto on taskussa niin ei kaduta ollenkaan vaikka pitkiä iltoja sai istua koneen ääressä. Itselle sopiv ala ja koulutus oli tietojenkäsittelyn tradenomi, täysin etätoteutus HAMKin tarjoamana. Koulu Hämeenlinnassa, itse asun Turun seudulla. Kaikki luennot verkon yli parina iltana viikossa, muuten itsenäistä opiskelua ja ryhmätöitä itse organisoiden, tentit ja tehtävät Moodle-alustalla.

Jos kiinnostusta opiskeluun on niin kehotan ehdottomasti hakemaan ja kokeilemaan!
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
535
Onko tällä ketään joka olisi käynyt LUT Software Product Management and Business - Master's Programmes - www.lut.fi työnohessa? Hieman kiinnostelee, mutta toki se että jos viikottainkin pitää ajellä/junailla Lahteen niin pistää miettimään. Palkkaan tuskinpa olisi vaikutusta, mutta pieni kipinä on jäänyt kytemään että voisi tätä polkua koittaa. Aalto yliopiston DI-ohjelmaan ei auennut ovet omilla AMK-Ins papereilla - siellä ollaan hyvin tarkkoja tuosta 4.0 GPA rajasta, ja itselläni se jäi ikävä kyllä 3.9/5.0 tasolle :) Aikoinaan ei vain tiettyihin ei-alan kursseihin tullut panostettua kuin minimi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Onko tällä ketään joka olisi käynyt LUT Software Product Management and Business - Master's Programmes - www.lut.fi työnohessa? Hieman kiinnostelee, mutta toki se että jos viikottainkin pitää ajellä/junailla Lahteen niin pistää miettimään. Palkkaan tuskinpa olisi vaikutusta, mutta pieni kipinä on jäänyt kytemään että voisi tätä polkua koittaa. Aalto yliopiston DI-ohjelmaan ei auennut ovet omilla AMK-Ins papereilla - siellä ollaan hyvin tarkkoja tuosta 4.0 GPA rajasta, ja itselläni se jäi ikävä kyllä 3.9/5.0 tasolle :) Aikoinaan ei vain tiettyihin ei-alan kursseihin tullut panostettua kuin minimi.
Teen ite LABin puolella yamk-tutkintoa ja ainakaan tuolla yamk-puolella ei ole ollut mitään läsnäolovaatimuksia kursseilla. Aloitin viime syksynä ja kävin orientaatiossa paikalla, mutta sen jälkeen ei ole tullut käytyä Lahdessa kertaakaan. Etäluentoihinkaan en ole kaikkiin päässyt osallistumaan eikä ainakaan niillä kursseilla mitä itse olen käynyt, ole ollut mitään osallistumispakkoa etäluennoillekaan, rittää kunhan on esseet ja muut tarvittavat tehtävät palautettuna ajoissa. Kannattaa kysellä suoraan koululta miten noita järjestetään, itsellä tuo vaikuttaa palkkaan niin motivaatio suorittamiseen sen kautta oli suuri, mutta piti löytää koulu jossa läsnäolovaatimuksia ei tosiaan ole - esimerkiksi pk-seudulla oli viikottaisia kursseja, joihin olisi pitänyt osallistua mikä ei päivätyössä Etelä-Savossa käyvälle taas sovi mitenkään.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
68
Onko antaa vinkkejä mistä voisi palautella mieleen pääsykoe matikkaa ja tietysti mitä koulussa tarvis? Työelämässä vierähtänyt jo tovi niin kaikki yhtälöt yms päässyt onnellisesti unohtuun.

Jonkin Amk kustannuksen opas insinööri matikkaan löysin, onko tämä kirjanen kannattava ostos?
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 200
Onko antaa vinkkejä mistä voisi palautella mieleen pääsykoe matikkaa ja tietysti mitä koulussa tarvis? Työelämässä vierähtänyt jo tovi niin kaikki yhtälöt yms päässyt onnellisesti unohtuun.

Jonkin Amk kustannuksen opas insinööri matikkaan löysin, onko tämä kirjanen kannattava ostos?
Minä ostin tuon oppaan, mutta melko vähälle käytölle se jäi. Jotain ihan hyviä vinkkejä oli yhtälöiden ratkaisuun, mutta ei mitään, mitä ei netistä jo löytyisi valmiiksi. Enempi katselin netistä vanhoja pääsykokeita ja ratkoin niitä. Itse jouduin lähtemään liikkeelle ihan ala-asteen murtoluvuista ja jakokulmista alkaen, kun ensin oli tieto että pääsykoe olisi ollut ilman laskinta. Lopulta tosin tuo muuttuikin ja laskinta sai käyttää normaalisti. Pohjalla oli rimaa hipoen käyty ylä-asteen matikka, mutta silti meni pääsykoe nätisti läpi ja oppiaineissakin tullut lähinnä kiitettävää.

Suosittelen Khan Academyn sivuja, missä voi harjoitella eri aihealueita ja katsoa aiheeseen liittyviä ohjevideoita. Tuota tuli käytettyä paljon apuna pääsykokeiden jälkeenkin.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 877
Onko antaa vinkkejä mistä voisi palautella mieleen pääsykoe matikkaa ja tietysti mitä koulussa tarvis? Työelämässä vierähtänyt jo tovi niin kaikki yhtälöt yms päässyt onnellisesti unohtuun.

Jonkin Amk kustannuksen opas insinööri matikkaan löysin, onko tämä kirjanen kannattava ostos?
Taisin joskus jo tänne linkata, mutta tässä:


Kuten Smasulis, niin minäkin jouduin lähtemään yläkoulun matematiikasta - vaikka teen ohjelmistokehitystä eli matematiikka on väkisin kohtuullisesti hallussa, mutta jotain tiettyjä asioita oli täysin unohtunut (toki materiaalin pystyi surffaamaan läpi muutamassa illassa). Lukiomatematiikkaa en tosin tuolla matskulla kerrannut, vaan vedin sitten avoimessa yliopistossa matematiikan lähtötasokurssin (joka oli siis käytännössä kertauskurssi), sitten avoimessa amk:ssa matematiikan kertauskurssin (joka oli käytännössä sama kuin tuo yliopiston kurssi, lisää vaan harjotusta).

Opintojen osana tuli sitten varmaan kaikille insinööreille yhteyset matematiikka 1 ja matematiikka 2, jotka käytännössä sisälsivät lukion pitkän matematiikan asioita, ei varmaan tartte niin täysin olla hallussa pääsykokeissa, jos kerta on näille omat kurssit ja lukion pitkähän ei taida olla mitenkään vaatimuksena, kuten ei koko lukiokaan (jos amk:sta oli siis kyse). Itse luin lukiossa pitkän, mutta 90%:sti kaikki oli unohtunut ja piti ihan oikeasti tehdä töitä kurssien eteen.
 
Liittynyt
28.11.2016
Viestejä
68
Taisin joskus jo tänne linkata, mutta tässä:


Kuten Smasulis, niin minäkin jouduin lähtemään yläkoulun matematiikasta - vaikka teen ohjelmistokehitystä eli matematiikka on väkisin kohtuullisesti hallussa, mutta jotain tiettyjä asioita oli täysin unohtunut (toki materiaalin pystyi surffaamaan läpi muutamassa illassa). Lukiomatematiikkaa en tosin tuolla matskulla kerrannut, vaan vedin sitten avoimessa yliopistossa matematiikan lähtötasokurssin (joka oli siis käytännössä kertauskurssi), sitten avoimessa amk:ssa matematiikan kertauskurssin (joka oli käytännössä sama kuin tuo yliopiston kurssi, lisää vaan harjotusta).

Opintojen osana tuli sitten varmaan kaikille insinööreille yhteyset matematiikka 1 ja matematiikka 2, jotka käytännössä sisälsivät lukion pitkän matematiikan asioita, ei varmaan tartte niin täysin olla hallussa pääsykokeissa, jos kerta on näille omat kurssit ja lukion pitkähän ei taida olla mitenkään vaatimuksena, kuten ei koko lukiokaan (jos amk:sta oli siis kyse). Itse luin lukiossa pitkän, mutta 90%:sti kaikki oli unohtunut ja piti ihan oikeasti tehdä töitä kurssien eteen.
Kiitos! Täytyy tutustua noihin.
Itsehän en ole lukiota käynyt, joten töitä on paljon edessä jos meinaa pärjätä. Punnitsen vielä että haenko it-tradenomi vai samantien tietotekniikan inssiksi..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
189
Kiitos! Täytyy tutustua noihin.
Itsehän en ole lukiota käynyt, joten töitä on paljon edessä jos meinaa pärjätä. Punnitsen vielä että haenko it-tradenomi vai samantien tietotekniikan inssiksi..
2016 liiketalouden (tradenomi) pääsykokeissa pärjäsi ainakin perus kerto-, jako- ja prosenttilaskuilla. Ihan googlettelemalla ja Youtubesta videoita katselemalla pitäisi pärjätä T. amiksen käynyt.

KTM:ksi opiskelen tällä hetkellä ja en kyllä tähän kylkeen suosittelisi täysipäiväistä työtä. Suurin osa kursseista kyllä nauhoitetaan ja läsnäolopakkoa ei yleensä ole, joten sikäli opiskelu onnistuu työn ohella, mutta käy aika kuormittavaksi.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
535
Teen ite LABin puolella yamk-tutkintoa ja ainakaan tuolla yamk-puolella ei ole ollut mitään läsnäolovaatimuksia kursseilla. Aloitin viime syksynä ja kävin orientaatiossa paikalla, mutta sen jälkeen ei ole tullut käytyä Lahdessa kertaakaan. Etäluentoihinkaan en ole kaikkiin päässyt osallistumaan eikä ainakaan niillä kursseilla mitä itse olen käynyt, ole ollut mitään osallistumispakkoa etäluennoillekaan, rittää kunhan on esseet ja muut tarvittavat tehtävät palautettuna ajoissa. Kannattaa kysellä suoraan koululta miten noita järjestetään, itsellä tuo vaikuttaa palkkaan niin motivaatio suorittamiseen sen kautta oli suuri, mutta piti löytää koulu jossa läsnäolovaatimuksia ei tosiaan ole - esimerkiksi pk-seudulla oli viikottaisia kursseja, joihin olisi pitänyt osallistua mikä ei päivätyössä Etelä-Savossa käyvälle taas sovi mitenkään.
Pitää kysellä. Toissavuonna tämä linja oli vielä uusi, ja silloin kyselin niin eivät vielä oikein osanneet vastata mihinkään koululta.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Itsehän en ole lukiota käynyt, joten töitä on paljon edessä jos meinaa pärjätä. Punnitsen vielä että haenko it-tradenomi vai samantien tietotekniikan inssiksi..
Yläasteella matikka oli 5 ja amiksessa muistaakseni 2, opiskelu vain ei silloin kiinnostanut pätkääkään. Nyt 20 vuotta vanhempana päätin lähteä opiskelemaan insinööriksi ja kyllähän sitä töitä joutuu tekemään, mutta myös motivaatio on aivan toistaluokkaa kuin nuorena. Algebraan kun viittii vähän panostaa niin se auttaa paljon tulevissakin kursseissa. Itse meinasin että ei AMK opiskelusta tule mitään että varmaan kurssit pääsee rimaa hipoen läpi, mutta ainakin vielä tuo keskiarvo on sellainen että sillä pääsisi jopa jatkamaan opintoja
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 200
Yläasteella matikka oli 5 ja amiksessa muistaakseni 2, opiskelu vain ei silloin kiinnostanut pätkääkään. Nyt 20 vuotta vanhempana päätin lähteä opiskelemaan insinööriksi ja kyllähän sitä töitä joutuu tekemään, mutta myös motivaatio on aivan toistaluokkaa kuin nuorena. Algebraan kun viittii vähän panostaa niin se auttaa paljon tulevissakin kursseissa. Itse meinasin että ei AMK opiskelusta tule mitään että varmaan kurssit pääsee rimaa hipoen läpi, mutta ainakin vielä tuo keskiarvo on sellainen että sillä pääsisi jopa jatkamaan opintoja
Jep, itekki olin ylä-asteella ihan toivoton matikassa ja jossain pienryhmässäki jouduin välillä käymään asian tiimoilta. Mutta niin vain tilanne on muuttunut ja nyt on edelleen ne samat vitoset todistuksessa (nyt tosin ne tulkitaan kiitettäviksi! :cool:) Töitä se toki vaati, mutta vähemmän kuin mitä alunperin odotin. Ja kun kokeet saa tehdä etänä, niin netin avulla kyllä onnistuu soveltaa ja löytää ratkaisut ongelmaan kuin ongelmaan.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Pitää kysellä. Toissavuonna tämä linja oli vielä uusi, ja silloin kyselin niin eivät vielä oikein osanneet vastata mihinkään koululta.
Kokemuksesta osaan sanoa kun koulutusorganisaatiossa itsekin olen töissä, että linjan ensimmäisenä vuotena niin moni asia vielä muotoutuu, että toisena vuonna voi olla jo ihan erilainen tuo kokonaisuus joten kannattaa tosiaankin kysellä.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Kiitos! Täytyy tutustua noihin.
Itsehän en ole lukiota käynyt, joten töitä on paljon edessä jos meinaa pärjätä. Punnitsen vielä että haenko it-tradenomi vai samantien tietotekniikan inssiksi..
Ainakaan omiin it-tradeopintoihin ei matikkaa kauhesti kuulunut, joten siellä ei varmaan ongelmia pääse siitä syntymään. Inssipuolella sitä laskemista on taas aina jossain määrin, jos matikka ei taivu eikä kiinnosta niin se voi muodostua ongelmaksi. Jos taas kiinnostusta ja motivaatiota löytyy niin ongelmat ovat voitettavissa runsaalla harjoittelulla vaikkei valmiiksi osaakaan.
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 115
Oisko kellään tietoa, voiko matematiikkaa opiskella missään työn ohessa? Ehkä, jos halis perustutkinto-opiskelijaks ja jotenkin sitä kautta, mut ei työn ohessa oikein pääse luennoille, eikä laskuharjoituksiin, jotka järjestettäneen usein juuri työaikaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 877
Oisko kellään tietoa, voiko matematiikkaa opiskella missään työn ohessa? Ehkä, jos halis perustutkinto-opiskelijaks ja jotenkin sitä kautta, mut ei työn ohessa oikein pääse luennoille, eikä laskuharjoituksiin, jotka järjestettäneen usein juuri työaikaan.
Millä tasolla? Ainakin noi matematiikka 1 + 2 kurssit mitä itse tein AMK:ssa (ja ammatillinen matematiikka jonka jätin ajanpuutteen takia kesken), niin oli 100% etähommia ja omaan tahtiin (pl. tentti), harkat palautettiin sähköisesti, luennot sähköisesti jne. ja pystyy käymään avoimen AMK:n kautta (maksaa toki). Mutta jos haluat opiskella matematiikkaa pidemmälle yliopistotasolla, niin sitten en tiedä...
 
Liittynyt
14.09.2017
Viestejä
2 115
Millä tasolla? Ainakin noi matematiikka 1 + 2 kurssit mitä itse tein AMK:ssa (ja ammatillinen matematiikka jonka jätin ajanpuutteen takia kesken), niin oli 100% etähommia ja omaan tahtiin (pl. tentti), harkat palautettiin sähköisesti, luennot sähköisesti jne. ja pystyy käymään avoimen AMK:n kautta (maksaa toki). Mutta jos haluat opiskella matematiikkaa pidemmälle yliopistotasolla, niin sitten en tiedä...
Ehkä se mul olis tosiaa enemmän toi yliopistotaso. Mut kertoo toi kuiteski siitä, et se olis mahdollista, kun noiki matikan kurssit oli mahdollista suorittaa etänä.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Matematiikka on siitä "helppo" aine etäopiskellessa, että internetistä löytyy mihin tahansa matemaattiseen toimitukseen rautalangasta väännetty ohjeistus, kunhan sitä osaa vain etsiä. Ainakin omalla kohdalla lineaarialgebra ym. vastaavat oli ihan täyttä hepreaa kun taustana oli 10v aiemmin suoritettu yläasteen matematiikka, mutta googlettamalla kaikki aukesi eikä niiden kanssa ollut mitään ongelmaa enää sen jälkeen.
 
Liittynyt
31.05.2019
Viestejä
260
Onko yliopistojen maisteriohjelmien (fm / di) etänä suorittamisesta kokemuksia?
 

OD.

Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
1 311
Suoritin tietojenkäsittelyn maisteriopintoja joku 30-40 op etänä. Otin töistä opintovapaata ja hommasin kämpän Tampereelta. Parissa kuukaudessa tajusin, että pärjää sitä etänäkin. Irtisanoin kämpän ja sluibailin kotona puolisen vuotta. Tenteissä piti käydä, muuten ei ollut niin väliä.

Harjoitusryhmistä, jne. olisi hyötyä asian ymmärtämisessä, mutta itselläni oli tarkoitus saada paperit ulos, ei sillä oppimisella niin väliä. :rolleyes:Kursseista pääsi helpoiten läpi ottamalla tenttiarkistosta vanhat tentit, vääntää niihin oikeat matskut opintomateriaalin avulla ja opetella ne ulkoa.

Eli alasta riippuen onnistuu aika kohtuullisella vaivalla. Työssäkäynti olisi onnistunut helposti samalla, tosin tämä oli ennen lapsia. Tai ensimmäinen kepara syntyi viimeisten kurssien aikana, mutta se ei vielä vaikuttanut opiskeluun. Yamkn suoritin työn ohessa ja kävin melkein joka tunnilla (taas aikaa ennen lapsia). Sekin olisi onnistunut aika helposti etänä. Opparin väänsin illalla/yöllä ipanan mentyä nukkumaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Onnistuukohan toinen DI-tutkinto töiden ohessa? Haluaisin opiskella automaatiotekniikkaa, koska töissä siitä olisi hyötyä, mutta en halua opintovapaatakaan ottaa. Ilmeisesti maisteriohjelmaan ei pääse, jos on jo DI. Onko siis tehtävä toinen kandi + DI?
 
Liittynyt
01.12.2020
Viestejä
14
maisterivaiheessa opiskeluaikaa myönnetään aluksi 4 vuotta.
lisäaikaa voi saada anomalla, jos esim pelkkä diplomityö on kesken.
päiväopiskelijoilla ns suositusaika on 1.5v+diplomityö, nopeempaakin onnistuu.
kyllä tuossa mielestäni melko hyvin pystyy opiskelemaan ainakin normaalin 40-50h/vk työn ohessa.
tietysti sitten eri jos sattuu samaan talouteen vaikka talonrakennusprojekti ja kymmenen huutavaa muksua
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
343
Sähkötekniikkaa (DIODI) myös reilun vuoden opiskellut töiden ohessa. Ensimmäisenä vuonna 60op kursseja kasaan ja kyllä tuo muussa vapaa-ajan käytössä on näkynyt ja harrastamista joutunut karsimaan. Suuri osa kursseista on melko helppoja, mutta sitten on myös työläitä kursseja. Nyt oikeastaan DI-työn lisäksi vain liiketoimintaosaamisen sivuaine jäljellä ja ensimmäinen kurssi (Johdatus taloushallintoon) siitä oli ihan naurettavan helppo.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Suosittelen tsekkaamaan myös Tietotekniikan maisteriohjelma (Kokkolan yliopistokeskus Chydenius), filosofian maisteri (2 v) koulutushaaran mikäli työnteko opiskelun ohella kiinnostaa. Tämä oli itselle oikeastaan ainoa väylä jatko-opinnoille samalla kun on pieni lapsi ja asuntolaina päällä. Tässä koulutusohjelmassa tehdään tosiaan KAIKKI etäopiskeluna.
Lainaan sun viestiä tänne toiseen ketjuun.
Jos on aikaa niin viitsitkö kirjoitella mitä mieltä olet chydeniuksessa opiskelusta ja miten hommat on onnistuneet työn ohessa?

Itse suoritin it-traden aikanaan etänä työn ohessa ja se oli ihan sujuvaa sekä itselle sopiva tapa opiskella, vaikkakin aika oli välillä aika kortilla. Jatko-opinnot kiinnostais ehkä jossain vaiheessa ja tätä linjaa olen katsellut yhtenä vaihtoehtona ja toisena sitten noita yamk master schooleja. Amkissa selviäis vähän vähemmällä opintopistemäärällä 90 vs 120 mutta YO-tutkinto omalla tavallaan kiehtois enemmän...
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
Lainaan sun viestiä tänne toiseen ketjuun.
Jos on aikaa niin viitsitkö kirjoitella mitä mieltä olet chydeniuksessa opiskelusta ja miten hommat on onnistuneet työn ohessa?

Itse suoritin it-traden aikanaan etänä työn ohessa ja se oli ihan sujuvaa sekä itselle sopiva tapa opiskella, vaikkakin aika oli välillä aika kortilla. Jatko-opinnot kiinnostais ehkä jossain vaiheessa ja tätä linjaa olen katsellut yhtenä vaihtoehtona ja toisena sitten noita yamk master schooleja. Amkissa selviäis vähän vähemmällä opintopistemäärällä 90 vs 120 mutta YO-tutkinto omalla tavallaan kiehtois enemmän...
Olen vasta aloittanut opinnot niin ei hirveästi ole vielä kerrottavaa. Kurssit on mukavan haastavia ja opettajat todella päteviä, osan kursseista järjestää JYU ja osan Kokkola. Opiskelutahdin saat määrätä itse, kuten maisteriopinnoissa muutenkin. 4v on yhteensä aikaa käydä koko tutkinto läpi, ja suosittelevat sitä tahtia työssäkäyville. Itse otin omasta mielestä sopivalta tuntuvan tahdin, ja sen mukaan menee 2.5 vuoteen.

Kaikki kurssit käydään tosiaan etänä, eli paikallaoloa ei vaadita. Joillain kursseilla saattaa olla jotain aikaan sidottua etäpalaveria, mutta ne on ilmeisesti aika harvassa. Jotkut kurssit vaativat myös tenttien suorittamissa jossain yliopistossa, mutta itsellä ei sellaisia tainnut koko opintosuunnitelmaan tulla kuin kaksi.
 
Liittynyt
31.05.2019
Viestejä
260
Miten hyvin noita yo:n maisteriohjelmia on yleisesti voinut tehdä etänä, kokemuksia?

Ylempänä linkattu maisteriohjelma kyllä kiinnostaa, mutta sensoriverkkoihin erikoistuminen ei oikein nappaa :)

Vallitseva tilanne on tainnut siirtää opetukset yleisesti verkkoon, täytyy silmäillä noita opinto-oppaita, niissä näyttää olevan kurssikohtaisia mainintoja mahdollisista suoritustavoista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 386
Vanha ketju mutta avataan. Tarkoitus olisi ensi keväänä hakea amk konetekniikka tai prosessikemia ( ehkä sähkö ja automaatio) monimuotona. Millä alalla pääsee helpoiten työelämään kiinni? Olen ollut 5 vuotta jatkuvassa 5vuorotyössä teollisuudessa samalla työnantajalla, yhteensä 7-8v kokemusta. Onnistuuko sen ohella tehdä tätä monimuotontutkinto?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Millä alalla pääsee helpoiten työelämään kiinni?
It-alalla…

Varmaan noi muut listaamasi linjat vie työuran vahvasti sinne teollisuuden puolelle missä olet jo nykyäänkin töissä. Luulis ettei ole vaikeaa saada duunia jos on vuosikymmen työkokemusta ja tuoreet inssin paperit taskussa. Työllistymistä varmaan rajaa lähinnä se miten alan paikkoja on tarjolla kotiseudullasi.

Kyllähän se opiskelu työn ohessa on mahdollista, mutta vapaa-ajat se syö tehokkaasti. Opintomäärä kun on sama teki tutkinnon monimuotona tai päiväopintoina. Haasteita voi myös asettaa mahdollisten luentojen ja ryhmätöiden suoritusajankohdat jos teet vuorotyötä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 386
It-alalla…

Varmaan noi muut listaamasi linjat vie työuran vahvasti sinne teollisuuden puolelle missä olet jo nykyäänkin töissä. Luulis ettei ole vaikeaa saada duunia jos on vuosikymmen työkokemusta ja tuoreet inssin paperit taskussa. Työllistymistä varmaan rajaa lähinnä se miten alan paikkoja on tarjolla kotiseudullasi.

Kyllähän se opiskelu työn ohessa on mahdollista, mutta vapaa-ajat se syö tehokkaasti. Opintomäärä kun on sama teki tutkinnon monimuotona tai päiväopintoina. Haasteita voi myös asettaa mahdollisten luentojen ja ryhmätöiden suoritusajankohdat jos teet vuorotyötä.
Juuri tuota it alaa mietin olisiko siinä hyvät mahdollisuudet myös, toisaalta aivan pelkkä tietokone ruudun tuijottaminen ei ole oma juttu. Teollisuus voisi olla ratkaisu, valmis koulun jälkeen muuttamaan kotiseudulta helposti max. 250-300km. Kuinka paljon nuita on ja usein onko tietoa? Meinasin pyytää kovimpaan aikaan opintovapaata/irtisanoa itseni. Ihan opiskelijan tuloilla ei pysty enään olla.
 
Liittynyt
25.11.2018
Viestejä
305
Ryhmätyöt on kyllä työssäkäyvälle myrkkyä, niiden tarpeellisuutta vielä perustellaan sillä että työelämää varten pitää oppia toimimaan ryhmässä. Prkl 20 vuotta itselläkin työelämää takana, vaan ei auta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 386
Ryhmätyöt on kyllä työssäkäyvälle myrkkyä, niiden tarpeellisuutta vielä perustellaan sillä että työelämää varten pitää oppia toimimaan ryhmässä. Prkl 20 vuotta itselläkin työelämää takana, vaan ei auta.
On se kyllä kumma jos töissä muitten kans touhaa aina niin sitten koulun penkille vielä... Eiköhän sitä aikapankkia käyttämällä saa vapaata tai saikuttaa puhtaasti. Vielä löytäisi varman suunnan niin laitan paperit vetämään. Pariin pienempään amk luultavasti haen vain enkä pyri isoihin.
 
Liittynyt
18.12.2016
Viestejä
268
Ryhmätyöt on kyllä työssäkäyvälle myrkkyä, niiden tarpeellisuutta vielä perustellaan sillä että työelämää varten pitää oppia toimimaan ryhmässä. Prkl 20 vuotta itselläkin työelämää takana, vaan ei auta.
Rivien välistä pystyy välillä lukemaan oikeaksi syyksi, että onhan noi opettajille helpompia arvioida noilla vajailla resursseilla, jos esimerkiksi kurssin lopputöitä tulee vaikkapa 10 sen 50 sijaan.

Mutta samaa mieltä, olen itse valinnut kursseja sen perusteella missä ei ole pakollisia ryhmätöitä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
398
Rivien välistä pystyy välillä lukemaan oikeaksi syyksi, että onhan noi opettajille helpompia arvioida noilla vajailla resursseilla, jos esimerkiksi kurssin lopputöitä tulee vaikkapa 10 sen 50 sijaan.

Mutta samaa mieltä, olen itse valinnut kursseja sen perusteella missä ei ole pakollisia ryhmätöitä.
Ja käytäntö on ettei työpanos koskaan jakaudu tasan, vaan heti kun tyyppejä enemmän kuin 2 (tai joskus jopa 1 :D), niin vapaamatkustajana siellä joku on. Kaikki saa kuitenkin saman arvosanan.

Ekan amk-vuoden jälkeen en junnupuolella ryhmätöitä enää tehnyt kuin yhden ja saman tyypin kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
1 200
Ei ainakaan omissa IT-alan AMK opinnoissa (monimuoto, mutta käytännössä 99% etänä ja ne muutamakin lähipäivä aina lauantaisin) ryhmätöitä hirveästi ollut. Taisin yhden pienen kirjallisen tehtävän tehdä porukalla, jossa alueet vain jaettiin ja lopulta luettiin matsku etäyhteyden välityksellä PP esityksen kera. Kaikki muu opiskelu tapahtui itsenäisesti. Eli varmaan koulujenkin välillä on eroja. Työkokemusta jos on yhtään, niin aikuiskoulutustuellahan on helppo paikkailla harkkoja yms. aikaa vieviä osuuksia mitä koulumatkalla saattaa eteen tulla (min. 2kk käytettävä tosin kerrallaan). Ja rahallinen korvauskin siinä oli ihan ok.

Opiskelu on tehty sen verran helpoksi, ettei esteenä voi oikein mikään muu olla kuin oma laiskuus ja/tai halu käyttää vapaa-aikaa omiin juttuihin opiskelujen sijaan. Eli rohkeasti kokeilemaan, jos yhtään napostaa.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Omalle kohdalle ainakin osui jonkin verrankin ryhmätöitä kun AMK:ia suoritin aikuisopiskelijana. Muistaakseni ainakin pari kolme laajempaa kurssi vedettiin aina ryhmämuotoisena, ja muutamissa kursseissa oli "suositeltavaa" tehdä ryhmässä, mutta sai tehdä yksinkin. Tosin meidän tapa tehdä ryhmätöitä oli yleensä aina se, että lohkottiin kokonaisuus pienemmiksi taskeiksi jotka sitten jaettiin henkilöille ja jokainen teki omansa. Sitten kirjoitettiin omat osuudet puhtaaksi yhteiseen esitykseen/dokumenttiin joka esiteltiin. Ei ne nyt mahdottomia ollut, mutta kyllähän se vähän vaati sumplimista kun porukalla on työt, harrastukset ja lapset ja sitten yrität löytää illoista hetkeä jolloin kaikki on samaan aikaan vapaana jotain tiimipalsua varten...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
365
Aihe liippaa aika läheltä:

Opintopolkuni on ollut aika pitkä. Taustana on ammattikoulu 2 vuotta, johon kävin lisäksi kolmannen vuoden. Kolmantena vuotena erikoistuttiin työstökoneisiin. Tämän jälkeen kävin armeijan ja sen jälkeen oli konetekniikan teknikon opinnot ja sen perään työnohella konetekniikan AMK inssiksi. Edellä mainittu jakso oli 1990-2001 (Tammikuu 2002). 2019 tammikuussa aloitin sähkövoimatekniikan opinnot lapin AMK:ssa. Valmistuin 2 vuotta ja 4 kuukautta myöhemmin. Nälkää kun jäi niin hain LUT:n Diodiin ja ELEC:n, pääsin molempiin. Valitsin kuitenkin ELEC:n vaikka Diodi tuntui enemmän omalta. Opintomenestys oli ollut vaatimatonta viimeiseen valmistumiseen asti. Peruskoulun keskiarvo oli yhdeksännen luokan keväällä 6,9. Ammattikoulu meni ~2,5 keskiarvolla. Teknikko tutkinnossa keskiarvo oli noin 2,5 ja konetekniikan inssin opinnoissa noin 3. Sitten melkein kaksivuosikymmentä myöhemmin oli motivaatiota oppia sähkötekniikkaa. Keskiarvo todistuksessa oli 3,81, mutta ilman hyväksilukuja edellisestä todistuksesta keskiarvo oli 4,2 (eli opintojen keskiarvo 2019-2021). Nyt sitten olen työnohella opiskellut ELEC:ä LUT:ssa ja keskiarvo on tällä hetkellä 2,4.

Opinnoista voin sanoa, että AMK:n pystyy suorittamaan kohtuullisen helposti työnohella, jos ei yritä elää "normaalia" elämää samalla. Eli kysymys on siitä halusta onnistua (perhe, työ, opiskelu ja sitten muut). Opintopiste tuntimäärät jää selvästi alle mitä on mitoituksessa. Ulkomuistista 5op =133h niin ainoastaan yhdessä kurssissa joutui käyttämään sen 133h. Eli tämän perusteella väitän, että jos käytät kurssin opiskeluun edes puolet tunneista niin ihan varmasti kurssit on läpi ja noin 3-4 keskiarvolla. Opintovapaata pidin ainoastaan 6kk opinnäytetyö vaiheessa.

LUT:n opinnot eivät ole menneet kauhean helposti. Oikaisen hieman kurssien nimissä. Matlab kurssi oli aika tuskaa. Omaan makuun tehtäväannot epäselviä ja turhanpäiväisten juttujen kanssa meni paljon aikaa (kurssiin meni ainakin 133h). Kolme tenttiä, jotka muuten kohtuullisia, mutta myös näissä tehtäväannot epäselviä. Sähkömagneettiset komponentit todella hyvä kurssi ja proffa täysikymppi. Enpäs olisi uskonut, että fysiikka voisi kiinnostaa (80h). Tehoelektroniikka jakaa mielipiteen, sisältö ja viikkotehtävät hyviä mutta tentti oli järkytys (60h). Perehdytyskurssi oli todella helppo opintopisteisiin nähden (15h). Muuta ei vielä käytynä, kun opiskellut vasta tämän syksyn. En nyt varsinaisesti ole pitänyt vaikeana itse aiheita, enkä myöskään matikkaa. Suurin päänvaiva on ollut tehtäväannot ja sen mitä haetaan.

Molempia olen käynyt etänä, ja kummassakin onnistuu kohtuu helposti. AMK:ssa osa opettajista haluaa tunneilla aktiivisuutta ja läsnäoloa. Tämä ei varsinaisesti pakollista, mutta lisäpisteitä. LUT:ssa olisi tärkeää olla livenä tunneillä, että pääsee kysymään jos on asioita mitä tajua. Lisäksi tehtäväantoihin voi kysyä lisäselvitystä live-tunneilla.

Ryhmätehtäviä AMK:ssa jonkin verran ja itsellä oli aina sama pari. Molemmat työhulluja niin sai pitää huolen kuka ehtii tehdä :D

Summasummarum => jos käytät opiskeluun opintopisteitä vastaavat tunnit niin olen varma, että valmistut. Kurssien tunnit sitten kannattaa jakaa joka viikolle tasaisesti ja pitää suunnitelmasta kiinni niin tulosta tulee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 386
Aihe liippaa aika läheltä:

Opintopolkuni on ollut aika pitkä. Taustana on ammattikoulu 2 vuotta, johon kävin lisäksi kolmannen vuoden. Kolmantena vuotena erikoistuttiin työstökoneisiin. Tämän jälkeen kävin armeijan ja sen jälkeen oli konetekniikan teknikon opinnot ja sen perään työnohella konetekniikan AMK inssiksi. Edellä mainittu jakso oli 1990-2001 (Tammikuu 2002). 2019 tammikuussa aloitin sähkövoimatekniikan opinnot lapin AMK:ssa. Valmistuin 2 vuotta ja 4 kuukautta myöhemmin. Nälkää kun jäi niin hain LUT:n Diodiin ja ELEC:n, pääsin molempiin. Valitsin kuitenkin ELEC:n vaikka Diodi tuntui enemmän omalta. Opintomenestys oli ollut vaatimatonta viimeiseen valmistumiseen asti. Peruskoulun keskiarvo oli yhdeksännen luokan keväällä 6,9. Ammattikoulu meni ~2,5 keskiarvolla. Teknikko tutkinnossa keskiarvo oli noin 2,5 ja konetekniikan inssin opinnoissa noin 3. Sitten melkein kaksivuosikymmentä myöhemmin oli motivaatiota oppia sähkötekniikkaa. Keskiarvo todistuksessa oli 3,81, mutta ilman hyväksilukuja edellisestä todistuksesta keskiarvo oli 4,2 (eli opintojen keskiarvo 2019-2021). Nyt sitten olen työnohella opiskellut ELEC:ä LUT:ssa ja keskiarvo on tällä hetkellä 2,4.

Opinnoista voin sanoa, että AMK:n pystyy suorittamaan kohtuullisen helposti työnohella, jos ei yritä elää "normaalia" elämää samalla. Eli kysymys on siitä halusta onnistua (perhe, työ, opiskelu ja sitten muut). Opintopiste tuntimäärät jää selvästi alle mitä on mitoituksessa. Ulkomuistista 5op =133h niin ainoastaan yhdessä kurssissa joutui käyttämään sen 133h. Eli tämän perusteella väitän, että jos käytät kurssin opiskeluun edes puolet tunneista niin ihan varmasti kurssit on läpi ja noin 3-4 keskiarvolla. Opintovapaata pidin ainoastaan 6kk opinnäytetyö vaiheessa.

LUT:n opinnot eivät ole menneet kauhean helposti. Oikaisen hieman kurssien nimissä. Matlab kurssi oli aika tuskaa. Omaan makuun tehtäväannot epäselviä ja turhanpäiväisten juttujen kanssa meni paljon aikaa (kurssiin meni ainakin 133h). Kolme tenttiä, jotka muuten kohtuullisia, mutta myös näissä tehtäväannot epäselviä. Sähkömagneettiset komponentit todella hyvä kurssi ja proffa täysikymppi. Enpäs olisi uskonut, että fysiikka voisi kiinnostaa (80h). Tehoelektroniikka jakaa mielipiteen, sisältö ja viikkotehtävät hyviä mutta tentti oli järkytys (60h). Perehdytyskurssi oli todella helppo opintopisteisiin nähden (15h). Muuta ei vielä käytynä, kun opiskellut vasta tämän syksyn. En nyt varsinaisesti ole pitänyt vaikeana itse aiheita, enkä myöskään matikkaa. Suurin päänvaiva on ollut tehtäväannot ja sen mitä haetaan.

Molempia olen käynyt etänä, ja kummassakin onnistuu kohtuu helposti. AMK:ssa osa opettajista haluaa tunneilla aktiivisuutta ja läsnäoloa. Tämä ei varsinaisesti pakollista, mutta lisäpisteitä. LUT:ssa olisi tärkeää olla livenä tunneillä, että pääsee kysymään jos on asioita mitä tajua. Lisäksi tehtäväantoihin voi kysyä lisäselvitystä live-tunneilla.

Ryhmätehtäviä AMK:ssa jonkin verran ja itsellä oli aina sama pari. Molemmat työhulluja niin sai pitää huolen kuka ehtii tehdä :D

Summasummarum => jos käytät opiskeluun opintopisteitä vastaavat tunnit niin olen varma, että valmistut. Kurssien tunnit sitten kannattaa jakaa joka viikolle tasaisesti ja pitää suunnitelmasta kiinni niin tulosta tulee.
Tuo että ajan jakaa tasaisesti on oikeasti hyvä juttu. Toisaalta vuorotöissä tuo aiheuttaa pieniä haasteita mutta periaatteessa 4pv vapaan aikana voi tehdä enemmän kuin esimerkiksi ilta ja yövuoroissa.

Konetekniikka voi olla suosittu ala eikä täten työllistä vaikka nimikkeenä kiinnostaisi eniten. Onko tuolla nimikkeellä valmius työskennellä esimerkiksi käyttööäälikkö, työnjohtaja tai tuotannon suunnittelu. Semmoinen kutina myös että konetekniikasta olisi eniten hyötyä jos teollisuusesta on kokemusta.

Vielä olisi 3kk aikaa pedata opintopolkua ja työllistyä parempiin hommiin. Kemiantekniikka voi taas olla enemmän vuorotyö painotteista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
365
Tuo että ajan jakaa tasaisesti on oikeasti hyvä juttu. Toisaalta vuorotöissä tuo aiheuttaa pieniä haasteita mutta periaatteessa 4pv vapaan aikana voi tehdä enemmän kuin esimerkiksi ilta ja yövuoroissa.

Konetekniikka voi olla suosittu ala eikä täten työllistä vaikka nimikkeenä kiinnostaisi eniten. Onko tuolla nimikkeellä valmius työskennellä esimerkiksi käyttööäälikkö, työnjohtaja tai tuotannon suunnittelu. Semmoinen kutina myös että konetekniikasta olisi eniten hyötyä jos teollisuusesta on kokemusta.

Vielä olisi 3kk aikaa pedata opintopolkua ja työllistyä parempiin hommiin. Kemiantekniikka voi taas olla enemmän vuorotyö painotteista.
Itse olen ollut opiskeluajan vuorotöissä ja se toimii hyvin. Esimerkiksi iltavuorojen aamut on todella hyvää tekoaikaa. Yövuoron ensimmäinen päivä sopii hyvin mutta molemmat yövuorojen jälkeiset päivät on turha edes yrittää.

Siis eihän koulutuksella suoraan saa mitään pestiä. Olen ollut konetekniikan AMK inssin papereilla työnjohtaja, vuorotyönjohtaja, kehitysinsinööri ja käyttöpäällikkö. Nykyisin kuitenkin prosessinhoitaja ja vielä omasta toiveesta. Muistakaa että ei opiskelu tätä nykyä tarkoita parempaa työtä tai enempää palkkaa.

Elämä on valintoja ja minulla on kuitenkin 21 vuoden kokemus teolisuudesta ja kaivoksista. On ehkä enemmän perspektiiviä katsoa asioita kuin monella muulla. Tosin nämä ovat vain minulle "oikeita" mielipiteitä.

Niin ja tällä hetkellä opiskelen harrastus miellellä. Mutta olen aina valmis ja auki maailman asioille :D
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 386
Itse olen ollut opiskeluajan vuorotöissä ja se toimii hyvin. Esimerkiksi iltavuorojen aamut on todella hyvää tekoaikaa. Yövuoron ensimmäinen päivä sopii hyvin mutta molemmat yövuorojen jälkeiset päivät on turha edes yrittää.

Siis eihän koulutuksella suoraan saa mitään pestiä. Olen ollut konetekniikan AMK inssin papereilla työnjohtaja, vuorotyönjohtaja, kehitysinsinööri ja käyttöpäällikkö. Nykyisin kuitenkin prosessinhoitaja ja vielä omasta toiveesta. Muistakaa että ei opiskelu tätä nykyä tarkoita parempaa työtä tai enempää palkkaa.

Elämä on valintoja ja minulla on kuitenkin 21 vuoden kokemus teolisuudesta ja kaivoksista. On ehkä enemmän perspektiiviä katsoa asioita kuin monella muulla. Tosin nämä ovat vain minulle "oikeita" mielipiteitä.

Niin ja tällä hetkellä opiskelen harrastus miellellä. Mutta olen aina valmis ja auki maailman asioille :D
Tämä rohkaisi itseä hakemaan entistä enemmän kouluun vuorotyön ohessa. Poikamies ja töihin odottamiset valuu pelailuun ja netflix. Prosesdikoulutus ja lukio itellä pohjalla ja vähän sähköasentajaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 386
Haettu konetekniikka ja sähkö ja automaatiotekniikka amk. Mielenkiinnolla odotella opiskelua. Onko nykyään paljon läppäri hommia että kirjallisuus on tietokoneilla vai onko kunnon oppikirjoja enään?? Mietin myös työpaikan vaihtoa päivätöihin jotta olisi ltasin paremmin aikaa opiskelilla tulot vain tippuu tosin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
365
Haettu konetekniikka ja sähkö ja automaatiotekniikka amk. Mielenkiinnolla odotella opiskelua. Onko nykyään paljon läppäri hommia että kirjallisuus on tietokoneilla vai onko kunnon oppikirjoja enään?? Mietin myös työpaikan vaihtoa päivätöihin jotta olisi ltasin paremmin aikaa opiskelilla tulot vain tippuu tosin.
Käytännössä oppikirjoja ei ole, jos ei nyt välttämättä halua ostaa. Itse lainasin kirjastosta suurimman osan mitä tarvitsin. Minun mielestäni vuorotyö sopii täydellisesti opiskeluun työnohessa, huomattavasti paremmin kuin päivätyö. AMK taso (lue työmäärä) ei ole mikään järjettömän ihmeellinen niin työn ohessa onnistuu kyllä. Itse pidin yhden 6KK opintovapaajakson, mutta sen vuoden aikana tein 125op.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
624
Haettu konetekniikka ja sähkö ja automaatiotekniikka amk. Mielenkiinnolla odotella opiskelua. Onko nykyään paljon läppäri hommia että kirjallisuus on tietokoneilla vai onko kunnon oppikirjoja enään?? Mietin myös työpaikan vaihtoa päivätöihin jotta olisi ltasin paremmin aikaa opiskelilla tulot vain tippuu tosin.
Noh kyllä se rytmi löytyy kun aloitat sen opiskelun ja sitten tiedät mitä se vaatii ajallisesti ja henkisesti. Tuumaile sitten tarkemmin.

Nimimerkillä: Kaksi eri alan korkeakoulututkintoa töiden ohessa viimeisten 10v aikana.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Onko nykyään paljon läppäri hommia että kirjallisuus on tietokoneilla vai onko kunnon oppikirjoja enään??
En voi toki puhua kuin omien opintojeni puolesta, mutta meillä ei ollut yhtään painettua oppikirjaa käytössä vaan pelkästään verkkomateriaaleja. Toki koulutuslinja oli it-tradenomi ja toteutustapa etäopinnot joten siellä oli aika oletettavissa.

Voisin kuvitella että noilla perinteisillä insinöörilinjoilla saattais hyvinkin olla painetut kirjat vielä käytössä ainakin joissain aneissa, etenkin jos suorittaisi tutkintoa päivitoteutuksessa...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 386
Kiitos vastauksista. Tässä alkoi alkuvuodesta moti työhön ja kaikkeen mutta koulutuksen kautta voi hakea mielekkäämpiin hommiin ja miksei kouluttautua lisää jos tuntuu. Vuorotyössä turhan paljon luppoaikaa ja monesti aamuvuoroissa on ihan poikki - ainut syy miksi vaihtasin nyt työpaikkaa kun alkaa kyllästyttämään nykyinen homma ihan liikaa mutta eiköhän tämä tästä. Läppäri täytyisi hommata vielä mikäli tulee käytyä tunneilla - koitan painottaa etäopiskeluun kaikinpuolin kun kulkeminen koululle on noin 65km suuntaansa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 473
Viestejä
4 163 448
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom