Ylikellottaja rikkoi 4600 MHz:n rajapyykin Radeon RX 9060 XT:llä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
25 258
Ylikellottaja Bill 'Sampson' Alversojn on saavuttanut 4643 MHz:n kellotaajuuden Radeon RX 9060 XT -näytönohjaimella.

Kellotaajuus saavutettiin näytönohjaimen Engineering Sample versiolla ja AMD:n sisäisillä ylikellotustyökaluilla. Jäähdytyksenä toimi luonnollisesti nestemäinen typpi.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://x.com/madness727/status/2061709878541127768


Lähde: AMD has overclocked its Radeon RX 9060 XT to 4643 MHz with its internal tools - VideoCardz.com
 
Hieno suoritus ja aihetta sivuten aina silloin tällöin olen miettinyt milloin prosessoripuolella päästään "maagiseen" 10 Gigahertsiin ja mikä on oleva tämä kyseinen prosessori.
 
Hieno suoritus ja aihetta sivuten aina silloin tällöin olen miettinyt milloin prosessoripuolella päästään "maagiseen" 10 Gigahertsiin ja mikä on oleva tämä kyseinen prosessori.
En pidättelisi hengitystä, eiköhän NetBurst opettanut kylliksi ettei niitä hertsejä kannata metsästää turhaan vaan ainakin toistaiseksi on järkevämpää tehdä enemmän töitä kellojaksoa kohden
 
En puhunutkaan, että tässä(kään) olisi mitään järkeä mutta jostain syystä itseäni kiehtoisi kovasti nähdä täydet 10 GHz CPU-Z:ssa 🤓
 
En puhunutkaan, että tässä(kään) olisi mitään järkeä mutta jostain syystä itseäni kiehtoisi kovasti nähdä täydet 10 GHz CPU-Z:ssa 🤓
Onhan siinä oma viehätyksensä. Itse kellotaajuushan on jo piireissä saavutettu 2011, kun IBM teki 10 GHz taajuudella sykkivän grafeenipiirin, mutta ei se tietenkään mikään koko prosessori ollut. Taisivat rikkoa vuotta aiemmin jopa 100 GHz rajapyykin yksittäisellä grafeenitransistorilla.
 
Muistan kun aikoinaan päästiin 1 Gigahertsiin vuosituhannen taitteessa AMD:n ja Intelin puolilla ja muistelen, että kummankaan leirin tuotteet eivät käyneet varsinaisesti mitenkään viileinä.
 
Onhan siinä oma viehätyksensä. Itse kellotaajuushan on jo piireissä saavutettu 2011, kun IBM teki 10 GHz taajuudella sykkivän grafeenipiirin, mutta ei se tietenkään mikään koko prosessori ollut. Taisivat rikkoa vuotta aiemmin jopa 100 GHz rajapyykin yksittäisellä grafeenitransistorilla.
Muistan kun aikoinaan päästiin 1 Gigahertsiin vuosituhannen taitteessa AMD:n ja Intelin puolilla ja muistelen, että kummankaan leirin tuotteet eivät käyneet varsinaisesti mitenkään viileinä.

Aika paljon hidastunut nopeudet varsinkin siihen nähden, jos kehitys olisi jatkunyt samaa tahtia nykypäiviin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 917
Viestejä
5 237 148
Jäsenet
83 396
Uusin jäsen
Luolamies

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom