Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Lasketaanko se koko edelliseltä vuodelta 12kk?
Osuusmaksun korko 100 eurosta on x %
Siihen lisäksi tulee x,x % lisäksi.
Lasketaanko se tammi-joulukuulta yhteenlaskettuna bonuksia kerryttäneet ostot ja lisätään siihen se % joka joskus kerrotaan.
Muistakaa äänestää S-ryhmän eri vaaleissa, sillä tällä hetkellä vaalit pyörivät VBO:lla ja HOK-Elannolla. Itse olen HOK:ssa ehdolla listan alkupäässä ja toivoisin pääseväni edustajistoon, jotta osuusmaksun korko voitaisiin palauttaa käyttöön HOK-Elannossa. Y-viestillä voi saada ehdokasnumeron koska en tiedä onko mainostaminen täällä sallittua.
Onko tuon pierusovelluksen kautta annettavien alennusten lisääminen sitten jotain ostovoiman parantamista? Koko ääs-äppsin käyttö myymäläostosten alennuksiin on perseestä, ja olisi vallan kohtuullista olettaa että S-kortti riittää. Sama juttu kuin Lidl nyt ottaisi käyttöön oman poonuskorttinsa äppsin lisäksi. Se, että kaupalla on kaksi asiakasetuohjelmaa käytössä päällekkäin, lisää firman kuluja eli ohentaa katetta. Jää siis vähemmän jaettavaa osuuskorkona ja/tai täytyy pitää korkeampia hintoja.Henkilökohtaisesti ajaisin tuplabonuspäiviä myös S-marketteihin ja Alepoihin Prismojen lisäksi, osuusmaksun koron maksamisen palauttamista sekä K-ryhmästä tuttujen etukuponkien eli -7 ja -10% kuponkien käyttöönottoa S-mobiilissa. Eli ostovoima edellä mennään 2020-luvulla. Mikäli tämä kuulostaa hyvältä, on vinkki äänestämiseen annettu
Onko tuon pierusovelluksen kautta annettavien alennusten lisääminen sitten jotain ostovoiman parantamista? Koko ääs-äppsin käyttö myymäläostosten alennuksiin on perseestä, ja olisi vallan kohtuullista olettaa että S-kortti riittää. Sama juttu kuin Lidl nyt ottaisi käyttöön oman poonuskorttinsa äppsin lisäksi. Se, että kaupalla on kaksi asiakasetuohjelmaa käytössä päällekkäin, lisää firman kuluja eli ohentaa katetta. Jää siis vähemmän jaettavaa osuuskorkona ja/tai täytyy pitää korkeampia hintoja.
Miksi olet ehdolla? Oletko ollut ennen ehdolla ja jopa tullut valituksi? Kuinka helposti tulee valituksi? Äärimmäisen harva äänestää eikä kukaan juuri mainosta itseään. Saako tuosta jotain jos tulee valituksi? Kokouspalkkioita tms? Tuleeko aina samat tyypit valituiksi vai onkohan paljon vaihtuvuutta?Muistakaa äänestää S-ryhmän eri vaaleissa, sillä tällä hetkellä vaalit pyörivät VBO:lla ja HOK-Elannolla. Itse olen HOK:ssa ehdolla listan alkupäässä ja toivoisin pääseväni edustajistoon, jotta osuusmaksun korko voitaisiin palauttaa käyttöön HOK-Elannossa. Y-viestillä voi saada ehdokasnumeron koska en tiedä onko mainostaminen täällä sallittua.
En ole. En käytä pieruappseja asioidessani valintamyymälöissä, vaikka käytän silloin kun se on asioinnin idea eli nykyään aika monessa asiassa. En minä tule kauppaan tekemään jonkun toisen etätöitä mobiililaitteella vaan keräämään mössöt ja romut, jotka maksan ja kaasutan helvettiin.Oletko muuten käyttänyt lainkaan etuseteleitä S-mobiilissa, esimerkiksi -10% käyttötavaroista Prismoissa, kuten on joka kuukausi tarjolla HOK-Elannossa?
Nämä eivät ole ostovoimakysymyksiä vaan markkinointistrategioita joilla kilpaillaan muita vastaan hyvin tai huonosti. Ostovoimaa voi parantaa firman toiminnan tehokkuuden maksimointi, ja toki osuuskunnan tapauksessa oikea(ei liian korkea tai liian matala) voitonjako. Se ei ole kasvusta kiinni kun Suomessa ässän ja keskon markkinaosuus roikkuu koko ajan sillä maksimirajalla, jonka viranomainen sallii ennen monopolin kaltaista kilpailua liikaa rajoittavaa markkina-asemaa.Muita ostovoiman parannuskeinoja ovat osuusmaksun koron palautus käyttöön (voitonjakoa omistajille) sekä tuplabonusten käyttöönotto myös S-marketeissa ja Alepoissa, eikä vain automarketti Prismaan (alueellinen tasa-arvo sekä myös pienempien ostoksien hakijoille lisää palautusta),
Eihän S-bonusjärjestelmää kannata poistaa enkä sellaista ehdota. Aiempi toteutus jossa niitä oli vain yksi oli ihan asiallinen. Se oli myös toimiva, koska se yksi järjestelmä oli maan paras ja liitettynä firman omaan pankkiin aika hyödyllinenkin. Nykyinen pelleily kahdella päällekkäisellä bonusjärjestelmällä on kuolleena syntynyt idea.Ymmärrän pointtisi bonusjärjestelmien kustannuksista, mutta oma ehdokkuuteni ja ajatukseni nojautuvat nykyjärjestelmään ja olen varsin epäileväinen siitä, että bonusta oltaisiin poistamassa, koska miksi liittyä osuuskaupan jäseneksi jos edullisuus pohjautuu vain hyllyhintaan (joka olisi sama kaikille?) kun nykyisillään jäsen saa S-bonusta sekä joissain osuuskaupoissa ylijäämän palautusta.
1. En ole ja 2. pitää paikkansa. Asioin nykyään enimmäkseen Prismassa ruoka- ja muissa säännöllisissa ostoksissa. Aikanaan kun Lidl oli selvästi edullisin riittävän monissa asioissa, pääosa asionnista jakautui käynteinä tasan näille kahdelle. Nykyään Lidl on ampunut itseään jalkaan ahneuden lisäksi kanta-asiakasohjelmalla. Sellainen on aina ärsyttävä mutta S-ryhmä teki sen oikein koska se oli melko helppo ja edun määrä riittävä vs. muiden merkityksetön.Kuulostaa siltä, että taidat olla Liiterin kanta-asiakas ja se on hyvä valinta, koska ovat hintatasoltaan varsin samalla tasolla Prisman kanssa eli hintajohtajia.
Miksi olet ehdolla? Oletko ollut ennen ehdolla ja jopa tullut valituksi? Kuinka helposti tulee valituksi? Äärimmäisen harva äänestää eikä kukaan juuri mainosta itseään. Saako tuosta jotain jos tulee valituksi? Kokouspalkkioita tms? Tuleeko aina samat tyypit valituiksi vai onkohan paljon vaihtuvuutta?
Itse en ole ikinä äänestänyt koska en tiedä ketä äänestäisin, pelkkiä nimilistoja eikä mitään tietoa siitä mitä asiaa kukin ajaisi. Ei viitsi äänestää kun ei yhtään tiedä vaikka randomilla valittu ehdokas olisi sitten joku täysi mielipuoli.
S-mafian valtuuston jäsenet eivät ratkaise sitä, paljonko duopoli vetelee pienyrittäjiä kagoseen. Duopoli jyrää juuri sen verran että kulloisenkin valtiojohdon sääntelyn mukaan toimiva kkv ei puutu tai puuttuu peliin.Edustajistossa pitää olla värikästä ja näkökulmikasta keskustelua ja Hokki ei saa kasvaa ylisuureksi niin, että pienemmälle yrittäjyydelle ei jää tilaa.
Edustajistossa pitää olla värikästä ja näkökulmikasta keskustelua ja Hokki ei saa kasvaa ylisuureksi niin, että pienemmälle yrittäjyydelle ei jää tilaa.
Olen pari kertaa saanut K-ryhmän pikkukauppaan -7% ja -10% kupongin, minini ostoraja oli 50€. En käyttänyt koska loppulasku olisi ollut suurempi kuin suoraan Citymarketista ostaminen. Alennuskuponkeja ei selvästikään jaeta Citymarkettiin. Sama käytäntö varmaan olisi myös Prisman suhde Alepaan ja S-kauppaan eli pikkukauppoihin kävisi mahdolliset tulevat alennuskupongit mutta Prismaan ei.
Toisessa pikkukaupassa kävin kerran jonka jälkeen tuli ensimmäinen kuponki, toisen sain toiseen K-kauppaan, jossa asioin pari kertaa ennen kupongin saamista. Citymarketissa käynyt vuosia pari kertaa viikossa ostamassa isomman satkin kaikkea tarpeellista, silti en ole saanut koskaan etukuponkia, ainoastaan tulee henkilökohtaisia plussatarjouksia joissa ostorajoitus 2kpl.Asia riippunee kauppiaista ja mahdollisesti henkilökohtaisesta ostokäyttäytymisestä, että saako noita -7 % tai -10 % kuponkeja ja mihin kauppaan. Paikalliseen Cittariin olen saanut kolme -10 % kuponkia vuosina 2021-2022, mutta en sitä ennen tai sen jälkeen enää.
Olen pari kertaa saanut tuollaisen -10% alennuskupongin Myyrmäen citymarketiin viime syksynä/talvena. Ehkä liittyi siihen Prisman avautumiseen.Olen pari kertaa saanut K-ryhmän pikkukauppaan -7% ja -10% kupongin, minini ostoraja oli 50€. En käyttänyt koska loppulasku olisi ollut suurempi kuin suoraan Citymarketista ostaminen. Alennuskuponkeja ei selvästikään jaeta Citymarkettiin. Sama käytäntö varmaan olisi myös Prisman suhde Alepaan ja S-kauppaan eli pikkukauppoihin kävisi mahdolliset tulevat alennuskupongit mutta Prismaan ei.
Olen pari kertaa saanut K-ryhmän pikkukauppaan -7% ja -10% kupongin, minini ostoraja oli 50€. En käyttänyt koska loppulasku olisi ollut suurempi kuin suoraan Citymarketista ostaminen. Alennuskuponkeja ei selvästikään jaeta Citymarkettiin. Sama käytäntö varmaan olisi myös Prisman suhde Alepaan ja S-kauppaan eli pikkukauppoihin kävisi mahdolliset tulevat alennuskupongit mutta Prismaan ei.
Olen pari kertaa saanut tuollaisen -10% alennuskupongin Myyrmäen citymarketiin viime syksynä/talvena. Ehkä liittyi siihen Prisman avautumiseen.
Asia riippunee kauppiaista ja mahdollisesti henkilökohtaisesta ostokäyttäytymisestä, että saako noita -7 % tai -10 % kuponkeja ja mihin kauppaan. Paikalliseen Cittariin olen saanut kolme -10 % kuponkia vuosina 2021-2022, mutta en sitä ennen tai sen jälkeen enää.
Kuinka paljon olet valmis nostmaan suomalaisen pienyrittäjän osuutta tuotteen loppu hinnasta? Esim. Kuinka monta prosenttia vaikka kurkun tai perunan hinnasta pitäisi mennä viljelijälle?
Onko muuten jossain kätevästi valmiina listaa siitä mitkä osuuskaupat on maksaneet viime vuosina osuusmaksun korkoa?
Muuten en olisi äänestänyt HOK-Elannon vaaleissa, mutta tämä oli riittävä porkkana.Muistakaa äänestää tänään keskiyöhön mennessä verkossa HOK-Elannon tai Varuboden Oslan vaaleissa. Molemmissa mukavia palkintoja arvonnassa äänestäjien kesken. (esim. Varuboden Oslassa 10 x 1000€ lahjakorttia, HOK:ssa peräti 12 000€ potti kolmelle + 50 ravintolalahjakorttia verkossa äänestäneille)