- Liittynyt
- 16.10.2016
- Viestejä
- 8 870
Teslan laturi on hyvä mutta suurin puute mikä tulee mieleen on kuormanhallinta.
Ilman tarkempaa kuvausta, ja aiheeseen liittyen, niin mites se menee, jos myyjä on jossain EU alueen ulkopuolella ja kyse vain lokistiikasta eikä siis siitä että ransakalainen firma tuo maahan ja markkinoi ja myy Ranskasta sen suomalaisella asiakkaalle, jolla ne prjut ja CE vakuuttelut on ihka aitoja.ps. se aiemmin linkitetyn laturin toimitus Suomeen näkyy olevan Ranskasta.
Näin sähköisen kaupankäynnin ja tallenteiden aikana uskottavuus sille, että ei mitään todistetta hankinnasta, on aikalailla nolla. Varsinkin jos tuota paskapuhetta yrittää syöttää siinä kohtaa, kun tutkimus on osoittanut palon alkulähteen. Katso se linkki minkä pistin, oleellisempaa on osoittaa olleensa huolellinen kuin keksiä satuja jostain kirpparilöydöistä.Kerroin vain todennäköisiä vaihtoehtoja siihen mistä laturi on hankittu, eli esim. kirpputorilta, tai mitä todennäköisesti sille kuitille voi tapahtua kun se talo palaa. Aika helppoa vakuutusyhtioöiden ilmeisesti evätä korvauksia kun palaa mökki maan tasalla kaikkine kuitteineen, ihan sama mistä ne sähkölaitteet on hankittu.
ps. se aiemmin linkitetyn laturin toimitus Suomeen näkyy olevan Ranskasta.
Mitä hittoa sä selität? Meinaatko jotta ihmiset ei käytä käteistä enään nykyaikana. Aivan todennäköisiä vaihtoehtoja on ostaa laturi mistä tahansa kivijalkakaupasta tai vaikka sieltä kirpparilta käteisellä. Ensimmäisestä saa kyllä sen kuitin, mutta jos se katoaa, palaa mökin mukana, niin vakuutusyhtiö ei mielestäsi ole korvausvelvollinen. Käytettynä taas monenlaista tuotetta ostellaan kirpparilta, torista jne. Meinaatko että jokaisesta pitäisi jäädä joku digijälki jotta vakuutusyhtiö voi varmistaa kuka on korvausvelvollinen?Näin sähköisen kaupankäynnin ja tallenteiden aikana uskottavuus sille, että ei mitään todistetta hankinnasta, on aikalailla nolla. Varsinkin jos tuota paskapuhetta yrittää syöttää siinä kohtaa, kun tutkimus on osoittanut palon alkulähteen. Katso se linkki minkä pistin, oleellisempaa on osoittaa olleensa huolellinen kuin keksiä satuja jostain kirpparilöydöistä.
Jos tässä nyt keskustellaan tilanteesta jossa tulipalon on aiheuttanut jokin vaatimusten vastainen laturi, jonka on itse tuonut jostain kiinasta.Mitä hittoa sä selität? Meinaatko jotta ihmiset ei käytä käteistä enään nykyaikana. Aivan todennäköisiä vaihtoehtoja on ostaa laturi mistä tahansa kivijalkakaupasta tai vaikka sieltä kirpparilta käteisellä. Ensimmäisestä saa kyllä sen kuitin, mutta jos se katoaa, palaa mökin mukana, niin vakuutusyhtiö ei mielestäsi ole korvausvelvollinen. Käytettynä taas monenlaista tuotetta ostellaan kirpparilta, torista jne. Meinaatko että jokaisesta pitäisi jäädä joku digijälki jotta vakuutusyhtiö voi varmistaa kuka on korvausvelvollinen?
Se laittamasi linkki kyllä aika yksiselitteisesti kertoo että paremmin on vakuutusturva kunnossa jos tilaa sähkölaitteen aliexpressistä vs. hankkii sen käytettynä vaikkapa sieltä kirpputorilta
Niin, sitähän minä tässä olen sinulle juuri todennut alusta saakka, että ihan järjetöntä alkaa keksimään mitään paskapuhetta käteisestä kirpparilla.Se laittamasi linkki kyllä aika yksiselitteisesti kertoo että paremmin on vakuutusturva kunnossa jos tilaa sähkölaitteen aliexpressistä vs. hankkii sen käytettynä vaikkapa sieltä kirpputorilta
No mitä jos on niin sattunut tekemään? Eli ostanut käteisellä kirpparilta autolaturin ja mökki palaa?Niin, sitähän minä tässä olen sinulle juuri todennut alusta saakka, että ihan järjetöntä alkaa keksimään mitään paskapuhetta käteisestä kirpparilla.
No sehän riippuu ihan siitä millaisen on ostanut. Jos jotain ilmiselvää pommia on käyttänyt, niin voi olla korvauksissa haastetta. Artikkelisssahan oli tämä kohta:No mitä jos on niin sattunut tekemään? Eli ostanut käteisellä kirpparilta autolaturin ja mökki palaa?
Toinen tilanne on se, että jos laturia käytetään tietoisesti riskillä, esimerkiksi käyttöohjeiden vastaisesti.
Oma latauslaite on suunniteltu ja valmistettu Itävallassa ja siitä löytyy TÜV ja CE hyväksynnät. Mieluusti maksaa paremmista ominaisuuksista ja valmistusmaasta sen pari sataa extraa kuin siitä halvimmasta noin 300 euron kiinalaitteesta.Ihan sama mistä sen laturin ostaa, Kiinassa se on kumminkin tehty.
Se toki parempitilanne, jos tarina totta niin se on helpompi pitää uskottavana. ja toki ihan eri tilanne kuin se että on itse tuonut maahan vaatimustenvaistaisen laitteen joka aiheuttanut vakavan tulipalon.No mitä jos on niin sattunut tekemään? Eli ostanut käteisellä kirpparilta autolaturin ja mökki palaa?
Missä kohtaa tässä keskustelussa on kukaan ollut tuomassa itse maahan vaatimustenvastaista laturia?Se toki parempitilanne, jos tarina totta niin se on helpompi pitää uskottavana. ja toki ihan eri tilanne kuin se että on itse tuonut maahan vaatimustenvaistaisen laitteen joka aiheuttanut vakavan tulipalon.
Johan tuossa heti kättelyssä todettiin, että "ranskan" ihmeessä ei ole mitään mainintaa vikavirtasuojistaMissä kohtaa tässä keskustelussa on kukaan ollut tuomassa itse maahan vaatimustenvastaista laturia?
Väli YhteenvetoMissä kohtaa tässä keskustelussa on kukaan ollut tuomassa itse maahan vaatimustenvastaista laturia?
Jotenkin kyllä alkaa tuntumaan, että täällä niitä paikalla jotka itse tuovat sähköautojen latureita maahan, ostohinta alle satasen ja myydessä saa sen vähintään 500€. Nyt vaan harmittaa kun selkiää jotta samoja paskeita saa vähintään 200€ halvemmalla kun vähän näkee vaivaa Tai toinen vaihtoehto, on hankittu liki tonnin "laturi" ja vasta myöhemmin tajunnut että halvempikin olisi riittänyt...
Mulla on varaa ostaa sähköautoa varten vaikka 7000€ latausasema käteisellä, mutta miksi ostaisin, jos saan vastaavan toiminnallisuuden alle 300€ ?Itse en kyllä käsitä kuinka täällä porukalla on varaa ostaa 50-60k€ sähköautoja, mutta ei 700€ latausasemia niitä varten.
Niin, en edelleenkään ymmärrä miksi kenenkään jolla on varaa ostaa vaikka mitä, pitäisi maksella liki tuplahintaa jostain tuotteesta? Tai jotain niin älytöntä, että "ostit 50k€ sähköauton, niin et raski siihen ostaa 3600€:n rengassarjaa" kun pienellä vaivannäöllä saat samanlaiset kahdella tonnilla. Mutta ehkäpä se vakuutusyhtiö ei korvaa kun ne rattaat on muualta hankittuVäli Yhteenveto
Tarina katkeaa tuota ennen vähän matkalla kun alun perin lainaamasi viesti on poistettu.
Mutta olen siinä käsityksessä että puhe on ali ym ns kiinankauppapakoista ostetuista puhelimen tai auton latureista. Joiden hankintapaikkaa ei haluta paljastaa vakuutusyhtiölle, vaan rakkennetaan tarina siitä että joku muu on sen maahantuonut. (Joka tapauksessa paikasta jossa ostajan / käyttäjän pitäisi ymmärtää riskit ja käyttö olisi vastoin vakuutusehtoja tai jopa säädöksiä.)
Jos sen laturin on ostanut motonetistä, puuilosta ym niin ei sitä kannata vakuutusyhtiötä salata ja alkaa sepittää jotain tarinaa kirppari käteistoista.
Edit taisi lähteä siitä ettei ole varaa ostaa 700€ laturi 50k€ autoa varten, ja sitten oli heitto että olisi varaa ostaa vaikka 7000€, mutta kun alle kolmella sataa saa...
Se että myynti-ilmoituksessa ei kerrota jokaista tuotteen elektroniikkakomponenttia, ei takaa sitä ettei niitä siellä olisi.Johan tuossa heti kättelyssä todettiin, että "ranskan" ihmeessä ei ole mitään mainintaa vikavirtasuojista
Yritäpä selittää tämä vakuutustarkastajalle savuavissa raunioissaSe että myynti-ilmoituksessa ei kerrota jokaista tuotteen elektroniikkakomponenttia, ei takaa sitä ettei niitä siellä olisi.
Itellä oma päänuppi toiminut kuormanhallitsijana. Ei oo kovin työlästä ollut joko ladata autoa tai lämmittää saunaa, tai jos joskus olisi pakko molempia niin sitten tiputtaa autosta latausvirran vaikka 11KW 3x16A -> 3x8A eli 5,5KW. Sähkölämmitteinen talo 3x25A pääsulakkeilla eikä ole nalli kertaakaan lentänyt.Teslan laturi on hyvä mutta suurin puute mikä tulee mieleen on kuormanhallinta.
Pakuihin saa joo 2-6k hankintatukea riippuen pakun koosta.Morommoro, löytyiskö täältä tietäjiä pariin kysymykseen kun alkoi kiinnostaa tällainen: Koeajo: Nissan Townstar EV – kuljetukset mukavasti sähköllä
1. Eikös tällä hetkellä ole niin että sähköpakuihin saa hankintatuen mutta henkilöautoihin ei?
2. Tuohon saa ainakin sen lastausluukun jonka avulla saa pitempää tavaraa työnnettyä matkustamon puolelle, mutta saako tähän (tai yleisesti pakuihin) ihan kunnon "ikkunat" tms. tuohon väliseinään jos välillä koiria kuljettaisi tuolla takana niin olisi niihin näköyhteys?
3. Näyttekö tuossa äkkiseltään mitään isompia ongelmia? En ole omistanut pakua aiemmin.
Kyllä mutta eikö olisi hienoa jos automatiikka hoitaisi?Itellä oma päänuppi toiminut kuormanhallitsijana. Ei oo kovin työlästä ollut joko ladata autoa tai lämmittää saunaa, tai jos joskus olisi pakko molempia niin sitten tiputtaa autosta latausvirran vaikka 11KW 3x16A -> 3x8A eli 5,5KW. Sähkölämmitteinen talo 3x25A pääsulakkeilla eikä ole nalli kertaakaan lentänyt.
En ihan pysy maalin vauhdissa, joten tuon nyt oman maalin.Eikä ollut kyse mistään rakennetuista tarinoista, vaan ihan mahdollisista esimerkeistä liittyen käytettyjen tavaroiden kauppaan. Ihan omaa mielikuvistustasi nyt jakelet noilla vakuutuspetos -puheillasi.
Oma nelosen metsästykseni saavuttaa huomenna lakipisteensä. Kaksi LR Luxury-vaihtoehtoa Saksasta kiikarissa (esittelyautoja, vapautuu maali-huhtikuussa).MG tarjoaa korealaisten tapaan pitkän takuun. MG4 on pärjännyt erittäin hyvin Britanniassa ja Saksassa.
MG5 Facelift farmari ei ole niin mielenkiintoinen, koska se on vielä rakennettu polttisalustalle (toisin kuin MG4).
Eli tämä ja tämä?Meillä maksoi latausasema+kuormanhallinta+näiden asennus 699e ABB terra 11kw asema, kuormanhallintamittari, asennustarvikkeet ja asennus 740e. Vaihtoehtona olisi ollut asennuttaa 3-vaihepistoke autokatokseen ja ostaa autoon 3-vaihe latausjohtoadapterihärveli jolloin tämäkin olisi maksanut varmaan sen tonnin. Joten valinta oli helppo.
Kaverilla on mittarikeskus talon seinällä parkkiksen kohdalla. Siellä keskuksessa on kannen alla tuollainen roikkalaturi voimavirtapistorasiassa, ja latauspistoke on seinässä sellaisessa dummy telineessä. Varsin siisti lopputulos vaikka onkin vaan roikka.Suosittelen kyllä vahvasti investoimaan kiinteellä piuhalla olevaan kotilatausasemaan. Niin helppoa kun piuha heti valmiina ja eikun tökkää autoon kiinni. Ei tarvi alkaa kontista noukkimaan jatkuvasti kaapelia. Esim. Tesla Wall Connector 500€ ja asennus ei eroa voimavirta pistorasian asennuksesta.
Eihän sitä kannattakaan maksaa, jos pystyt itse toteamaan että kyse on tosiaan samasta tuotteesta. Tuo on vielä suhteellisen helppo testata laittamalla esim patteri nollan ja maan väliin.Miksi maksaa 200€ ylimääräistä _yhtään_ mistään, jos saman tuotteen saa edullisemmin? Eiku ainiin, ne samoja tuotteita tuovat autotalli -maahantuojat pahoittaa mielensä kun katteet katoaa taivaan tuuliin
Mä olen tilannut aliexpressistä useamman kerran tavaraa ns. euroopan varastolta, ja n. 50% tapauksista se tilattu tavara tulee kiinasta vaan priority postina. Nykyään tuolla ei ole enää merkitystä kun hinnassa on aina alv, mutta aiemmin tuo oli perseestä kun se kiinasta tullut paketti jäi sitten jumittamaan tulliin, jolloin se maksoi enemmän ja lisäksi se pikatoimituksen "pika" meni siihen.Ilman tarkempaa kuvausta, ja aiheeseen liittyen, niin mites se menee, jos myyjä on jossain EU alueen ulkopuolella ja kyse vain lokistiikasta eikä siis siitä että ransakalainen firma tuo maahan ja markkinoi ja myy Ranskasta sen suomalaisella asiakkaalle, jolla ne prjut ja CE vakuuttelut on ihka aitoja.
Ompahan tullut kirjoitettua harvinaisen epäselvästi... Eli latausasema maksoi 699€. Kuormanhallintamittari, asennustarvikkeet ja asennustyö maksoi 740€. Yhteensä siis 699+740=1439. Latausasema oli ostohetkellä tarjouksessa ja asentaja osti mittarin omien kontaktien kautta.
Hinta alkaen 47390e, eli aika kovaan seuraan sitikka itsensä segmentoinut. Toki hyvä jos ne loput hp-pösöt saataisiin tuolla uudella tekniikkalinjalla järkihintaan.
Kelpais kyllä 20k€ alella . Mutta eiköhän ne rypistä sieltä tehtaalta jonkun extra vuoron ennen lakkautusta, että varmasti hp-pösöt saadaan vanhaa tekniikkaa.Hinta alkaen 47390e, eli aika kovaan seuraan sitikka itsensä segmentoinut. Toki hyvä jos ne loput hp-pösöt saataisiin tuolla uudella tekniikkalinjalla järkihintaan.
Tätä samaa on hehkutettu kaikkien stellantisten päivitysten yhteydessä, mutta onko yhtään vielä todellisuudessa testattu? Omasta hullusta pösöstä kun ei ole mitään hajua, 18.2 oli luovutuspäivä papereissa..Hinta alkaen 47390e, eli aika kovaan seuraan sitikka itsensä segmentoinut. Toki hyvä jos ne loput hp-pösöt saataisiin tuolla uudella tekniikkalinjalla järkihintaan.
On siinä pikkukinnerillä hintaa. Vaikea kuvitella rationaalisen ostajan tuohon taipuvan nykyisellä Teslan hinnoittelulla, kun DS3 kallein versio maksaa 51k€. Kuvan perusteella tavaratila ei kyllä todellakaan näytä 510 litraiselta. Edellisessä DS3:ssa näyttäisi olleen 350 litraa.Hinta alkaen 47390e, eli aika kovaan seuraan sitikka itsensä segmentoinut. Toki hyvä jos ne loput hp-pösöt saataisiin tuolla uudella tekniikkalinjalla järkihintaan.
Tänä vuonna tulee ilmeisesti loppuvuodesta GT-versiot e208:sta uudella linjalla Suomessa, muut versiot vanhalla.Kallis listahinnaltaa DS3 ainakin näyttää olevan eikä ole taidettu nähdä edes voimalinjapäivitetyn e-208'n hintaa?
Tämä kiinnitti kanssa huomion, jos tossa on 510 litraa niin syön hattuni.Kuvan perusteella tavaratila ei kyllä todellakaan näytä 510 litraiselta
Mistä (tarkalleen) kuva on? Jotain ulkomaisia kilpiä, Norja?kuvassa siis 7 tolpan asema joista 1 on rikki ja jonossa nyt 3 autoa.
Kiinnitin samaan huomiota. Akun koosta kuvittelin että olisi jossain 35k€ hintaluokassa.Hinta alkaen 47390e, eli aika kovaan seuraan sitikka itsensä segmentoinut. Toki hyvä jos ne loput hp-pösöt saataisiin tuolla uudella tekniikkalinjalla järkihintaan.
Turhaan sitä akun kokoa tuijottelee, jos on energiatehokas voimalinja niin pääsee vähemmällä, eihän niissä SR Tesloissakaan ole kuin reilut 50kw käytettävää akkua.Kiinnitin samaan huomiota. Akun koosta kuvittelin että olisi jossain 35k€ hintaluokassa.
Tuohon hintaan kyllä laittaisin vähän yli kymppitonnin lisää ja ostaisin 87kWh akulla varustetun Nissan Ariyan. Tai sitten tuohon samaan hintaan joku Tesla 3 tai korealainen.
Varmaan hinta lyöty lukkoon vuosi sitten kun kaikki oli nousussa ja huomattiin että pienestä Suomesta virtaa vuolaana vastaavan pösön tilauksia, mikä voisikaan mennä vikaan ...Onhan se vähän huvittavaa, että tuon tyyppisistä autoista joutuu nykyään maksaa jo 50k€. Voiko noita mennä kaupaksi noilla hinnoilla?
Oma oletus on että DS3 on sellainen 25t€ auto. Nyt sähköistettynä ehkä 5-10t€ tähän päälle akun hintaa. Vaikea uskoa että maksaisin tuosta 47t€Kallis listahinnaltaa DS3 ainakin näyttää olevan eikä ole taidettu nähdä edes voimalinjapäivitetyn e-208'n hintaa? e-308 hintaa kyselin myyjältä muutama viikko sitten, muttei ollut mitään tietoa.
SR Tesloissa (ainakin 3, en ole varma Y:stä) ilmeisesti 57,5kWh netto, ja koska se on LFP-akku, sen uskaltanee arkiajossakin ladata jatkuvasti 100% täyteen, mikä tehnee siitä arkikäytössä "kokoaan isomman" verrattuna normi NCA ja NMC-akkuihin joiden kanssa pitää olla varovaisempi.Turhaan sitä akun kokoa tuijottelee, jos on energiatehokas voimalinja niin pääsee vähemmällä, eihän niissä SR Tesloissakaan ole kuin reilut 50kw käytettävää akkua.
Niin, se mitä sinä haluat ja mitä muut haluaa on vähän eri asia. Sinulla oli muistaakseni Zoe käytössä nyt, et varmaan ostanut sitä Lapin reissut tai asuntovaunun veto mielessä. Markkinoilla alkaa löytymään myös tuohon sinun tarkoitukseen soveltuvia autoja, tämä PSA:n uusi voimalinja ei ole sitä tarkoitusta varten.Minä haluaisin isoakullisen auton jossa on edelleen energiatehokas voimalinja. Isompaa akkua kuitenkin tarvitaan (ja energiatehokkuus tuppaa katoamaan) jos tulee se legendaarinen kesämökki- tai Lapinmatka täyteen ahdetulla autolla, tai pitää vetää samanaikaisesti asuntovaunua ja tukkikuormaa Hangosta Nuorgamiin ja takaisin.
Käytin viestiäsi aasinsiltana.On siinä pikkukinnerillä hintaa. Vaikea kuvitella rationaalisen ostajan tuohon taipuvan nykyisellä Teslan hinnoittelulla, kun DS3 kallein versio maksaa 51k€. Kuvan perusteella tavaratila ei kyllä todellakaan näytä 510 litraiselta. Edellisessä DS3:ssa näyttäisi olleen 350 litraa.
No just siksi olen tässä isompaan vaihtoa miettimässä. Tällä mennään aika jaksamisen rajoilla koon puolesta, onneksi lapset ja vaimo ovat vielä pieniä.Niin, se mitä sinä haluat ja mitä muut haluaa on vähän eri asia. Sinulla oli muistaakseni Zoe käytössä nyt, et varmaan ostanut sitä Lapin reissut tai asuntovaunun veto mielessä. Markkinoilla alkaa löytymään myös tuohon sinun tarkoitukseen soveltuvia autoja, tämä PSA:n uusi voimalinja ei ole sitä tarkoitusta varten.
Hyvä pointti, että kyllähän noita alennuksia annetaan sitten paikan päällä. Toki jos/kun listahinta ylittää selvästi nettikauppojen kautta myyvien hinnat, niin voi siinä kiinnostus laskea edes kysyä sitä tarjousta varsinkin vähänkin nuoremmalla polvella jolle "listahinnat" ovat arkipäivää nettishoppailussa ym.Onko maahantuojien hinnoittelu nykyään mennyt pysyvästi ns kiinteät listahinnat, luulis että tässä alettaisiin palailleen malliin jossa hinnasto hinnat on mitä ovat ja kauppaa tehdään sitten liikkeessä, eli väliraha on se millä kaupat kotiutetaan.
Eikö nyt kannattaisi puhua WLTP rangeista akun koon sijaan? Vaikka WLTP ei olisikaan täydellinen tosielämän rangen ennustaja niin se on kuitenkin varsin vertailukelpoinen eri autojen välillä.Tulee myös muistaa että tämä 52kWh (netto) akulla varustettu Zoe maksoi minulle 2021 syksyllä 29.000€, siksikin ajatus DS:stä hitusen pienemmällä (50,8 kWh) akulla ja 47.000€ hintalapulla... ei oikein miellytä. Ei vaikka olisivat saaneet viilattua yhden hengen ajossa kulutusta vielä hieman alemmas, mikä toki sekin on ihan toivottava kehityssuunta
Suurin osa uusista autoista ostetaan 45+ ikäprofiililla. Joten toki tuo varmasti hillitsee ja sähköautoissa voi olla vähän ostajaprofiili, mutta en usko autojen käsiin jäävän jos saatavuutta on ja autokaupassa pystytään diilejä väsäämään., niin voi siinä kiinnostus laskea edes kysyä sitä tarjousta varsinkin vähänkin nuoremmalla polvella jolle "listahinnat" ovat arkipäivää nettishoppailussa ym.