Yleistä keskustelua sähköautoista

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 850
Teslan laturi on hyvä mutta suurin puute mikä tulee mieleen on kuormanhallinta.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
ps. se aiemmin linkitetyn laturin toimitus Suomeen näkyy olevan Ranskasta.
Ilman tarkempaa kuvausta, ja aiheeseen liittyen, niin mites se menee, jos myyjä on jossain EU alueen ulkopuolella ja kyse vain lokistiikasta eikä siis siitä että ransakalainen firma tuo maahan ja markkinoi ja myy Ranskasta sen suomalaisella asiakkaalle, jolla ne prjut ja CE vakuuttelut on ihka aitoja.

Tässä voi toki hakea näennäistä rahoittelu selittelya itselleen ja puolisolleen, tai sitä että kuka on ihan oikeasti siitä maahantuonnista vastuussa. valimallina sitten se kun se kiva kuukauden nettikauppaa harjoittanut china yrittäjän hieno nimimerkki katoaa netistä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 749
Kerroin vain todennäköisiä vaihtoehtoja siihen mistä laturi on hankittu, eli esim. kirpputorilta, tai mitä todennäköisesti sille kuitille voi tapahtua kun se talo palaa. Aika helppoa vakuutusyhtioöiden ilmeisesti evätä korvauksia kun palaa mökki maan tasalla kaikkine kuitteineen, ihan sama mistä ne sähkölaitteet on hankittu.
ps. se aiemmin linkitetyn laturin toimitus Suomeen näkyy olevan Ranskasta.
Näin sähköisen kaupankäynnin ja tallenteiden aikana uskottavuus sille, että ei mitään todistetta hankinnasta, on aikalailla nolla. Varsinkin jos tuota paskapuhetta yrittää syöttää siinä kohtaa, kun tutkimus on osoittanut palon alkulähteen. Katso se linkki minkä pistin, oleellisempaa on osoittaa olleensa huolellinen kuin keksiä satuja jostain kirpparilöydöistä.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Näin sähköisen kaupankäynnin ja tallenteiden aikana uskottavuus sille, että ei mitään todistetta hankinnasta, on aikalailla nolla. Varsinkin jos tuota paskapuhetta yrittää syöttää siinä kohtaa, kun tutkimus on osoittanut palon alkulähteen. Katso se linkki minkä pistin, oleellisempaa on osoittaa olleensa huolellinen kuin keksiä satuja jostain kirpparilöydöistä.
Mitä hittoa sä selität? Meinaatko jotta ihmiset ei käytä käteistä enään nykyaikana. Aivan todennäköisiä vaihtoehtoja on ostaa laturi mistä tahansa kivijalkakaupasta tai vaikka sieltä kirpparilta käteisellä. Ensimmäisestä saa kyllä sen kuitin, mutta jos se katoaa, palaa mökin mukana, niin vakuutusyhtiö ei mielestäsi ole korvausvelvollinen. Käytettynä taas monenlaista tuotetta ostellaan kirpparilta, torista jne. Meinaatko että jokaisesta pitäisi jäädä joku digijälki jotta vakuutusyhtiö voi varmistaa kuka on korvausvelvollinen?
Se laittamasi linkki kyllä aika yksiselitteisesti kertoo että paremmin on vakuutusturva kunnossa jos tilaa sähkölaitteen aliexpressistä vs. hankkii sen käytettynä vaikkapa sieltä kirpputorilta :p
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
Mitä hittoa sä selität? Meinaatko jotta ihmiset ei käytä käteistä enään nykyaikana. Aivan todennäköisiä vaihtoehtoja on ostaa laturi mistä tahansa kivijalkakaupasta tai vaikka sieltä kirpparilta käteisellä. Ensimmäisestä saa kyllä sen kuitin, mutta jos se katoaa, palaa mökin mukana, niin vakuutusyhtiö ei mielestäsi ole korvausvelvollinen. Käytettynä taas monenlaista tuotetta ostellaan kirpparilta, torista jne. Meinaatko että jokaisesta pitäisi jäädä joku digijälki jotta vakuutusyhtiö voi varmistaa kuka on korvausvelvollinen?
Se laittamasi linkki kyllä aika yksiselitteisesti kertoo että paremmin on vakuutusturva kunnossa jos tilaa sähkölaitteen aliexpressistä vs. hankkii sen käytettynä vaikkapa sieltä kirpputorilta :p
Jos tässä nyt keskustellaan tilanteesta jossa tulipalon on aiheuttanut jokin vaatimusten vastainen laturi, jonka on itse tuonut jostain kiinasta.

Tilanne uskottavasti se että vakuutuksen ottaja sinne pistorasiaan tunkenut se laitteen, no hän alkaa sepittää tarinaa kirppariostoksesta. Ja sitä että villekkin käyttää käteistä, vaikka somettaa hienoista AliEx hankinta suosituksista, ja maksaa kahvitkin kellolla, ja Tori ostokset MobilPayllä.

Jos tilanne ensin on lähinnä se että vakuutusyhtiö vähän meinasi hillitä asiakkaan korvausvaatimuksia, mutta se alkaa muuttua siihen että asiakas heittelee ihan palturia, jota ei kannata jatkaa sinne asti missä vakuutusyhtiö näkee paikan tehdä tapauksesta esimerkki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 749
Se laittamasi linkki kyllä aika yksiselitteisesti kertoo että paremmin on vakuutusturva kunnossa jos tilaa sähkölaitteen aliexpressistä vs. hankkii sen käytettynä vaikkapa sieltä kirpputorilta :p
Niin, sitähän minä tässä olen sinulle juuri todennut alusta saakka, että ihan järjetöntä alkaa keksimään mitään paskapuhetta käteisestä kirpparilla.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Niin, sitähän minä tässä olen sinulle juuri todennut alusta saakka, että ihan järjetöntä alkaa keksimään mitään paskapuhetta käteisestä kirpparilla.
No mitä jos on niin sattunut tekemään? Eli ostanut käteisellä kirpparilta autolaturin ja mökki palaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 749
No mitä jos on niin sattunut tekemään? Eli ostanut käteisellä kirpparilta autolaturin ja mökki palaa?
No sehän riippuu ihan siitä millaisen on ostanut. Jos jotain ilmiselvää pommia on käyttänyt, niin voi olla korvauksissa haastetta. Artikkelisssahan oli tämä kohta:
Toinen tilanne on se, että jos laturia käytetään tietoisesti riskillä, esimerkiksi käyttöohjeiden vastaisesti.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 198
Ihan sama mistä sen laturin ostaa, Kiinassa se on kumminkin tehty.
Oma latauslaite on suunniteltu ja valmistettu Itävallassa ja siitä löytyy TÜV ja CE hyväksynnät. Mieluusti maksaa paremmista ominaisuuksista ja valmistusmaasta sen pari sataa extraa kuin siitä halvimmasta noin 300 euron kiinalaitteesta.

Samat henkilöt, jotka pihistelee latauslaitteen kanssa on varmaan niitä, jotka ostaa siihen +50k€ autoon ne halvimmat kiinalaiset talvirenkaat. Säästetään ihan väärissä paikoissa.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
No mitä jos on niin sattunut tekemään? Eli ostanut käteisellä kirpparilta autolaturin ja mökki palaa?
Se toki parempitilanne, jos tarina totta niin se on helpompi pitää uskottavana. ja toki ihan eri tilanne kuin se että on itse tuonut maahan vaatimustenvaistaisen laitteen joka aiheuttanut vakavan tulipalon.

En nyt tiedä kuinka paljon tässä maalia siirettiin, ja mitä tuossa tilanteessa on ostettu, tehty ja mikä on sepitystä. Jos tutkimuksissa selviää että henkilö suosittaa keksimään hyviä tarinoita, niin voi se syödä tuutuudenkin uskottavuutta.

Jos lähtökohtaisesti ei ole valmis kantamaan vastuuta teoistaan, niin ehkä voisi suositella hankkimaan luotettavilta tunnetuilta toimijoilta ja asennettaa laturi ammattilaisella, tai jos puhe puhelinlatureista niin valmistajan omia mallikohtaisia latureita viralliselta jälleen myyjältä. ja käyttää ohjeen mukaan ja noudattaa vakuutusyhtiön suojeluohjeita
 
Viimeksi muokattu:

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Se toki parempitilanne, jos tarina totta niin se on helpompi pitää uskottavana. ja toki ihan eri tilanne kuin se että on itse tuonut maahan vaatimustenvaistaisen laitteen joka aiheuttanut vakavan tulipalon.
Missä kohtaa tässä keskustelussa on kukaan ollut tuomassa itse maahan vaatimustenvastaista laturia?
Jotenkin kyllä alkaa tuntumaan, että täällä niitä paikalla jotka itse tuovat sähköautojen latureita maahan, ostohinta alle satasen ja myydessä saa sen vähintään 500€. Nyt vaan harmittaa kun selkiää jotta samoja paskeita saa vähintään 200€ halvemmalla kun vähän näkee vaivaa ;) Tai toinen vaihtoehto, on hankittu liki tonnin "laturi" ja vasta myöhemmin tajunnut että halvempikin olisi riittänyt...
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
Missä kohtaa tässä keskustelussa on kukaan ollut tuomassa itse maahan vaatimustenvastaista laturia?
Jotenkin kyllä alkaa tuntumaan, että täällä niitä paikalla jotka itse tuovat sähköautojen latureita maahan, ostohinta alle satasen ja myydessä saa sen vähintään 500€. Nyt vaan harmittaa kun selkiää jotta samoja paskeita saa vähintään 200€ halvemmalla kun vähän näkee vaivaa ;) Tai toinen vaihtoehto, on hankittu liki tonnin "laturi" ja vasta myöhemmin tajunnut että halvempikin olisi riittänyt...
Väli Yhteenveto

Tarina katkeaa tuota ennen vähän matkalla kun alun perin lainaamasi viesti on poistettu.

Mutta olen siinä käsityksessä että puhe on ali ym ns kiinankauppapakoista ostetuista puhelimen tai auton latureista. Joiden hankintapaikkaa ei haluta paljastaa vakuutusyhtiölle, vaan rakkennetaan tarina siitä että joku muu on sen maahantuonut. (Joka tapauksessa paikasta jossa ostajan / käyttäjän pitäisi ymmärtää riskit ja käyttö olisi vastoin vakuutusehtoja tai jopa säädöksiä.)

Jos sen laturin on ostanut motonetistä, puuilosta ym niin ei sitä kannata vakuutusyhtiötä salata ja alkaa sepittää jotain tarinaa kirppari käteistoista.

Edit taisi lähteä siitä ettei ole varaa ostaa 700€ laturi 50k€ autoa varten, ja sitten oli heitto että olisi varaa ostaa vaikka 7000€, mutta kun alle kolmella sataa saa...

Itse en kyllä käsitä kuinka täällä porukalla on varaa ostaa 50-60k€ sähköautoja, mutta ei 700€ latausasemia niitä varten.
Mulla on varaa ostaa sähköautoa varten vaikka 7000€ latausasema käteisellä, mutta miksi ostaisin, jos saan vastaavan toiminnallisuuden alle 300€ ?
 
Viimeksi muokattu:

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Väli Yhteenveto

Tarina katkeaa tuota ennen vähän matkalla kun alun perin lainaamasi viesti on poistettu.

Mutta olen siinä käsityksessä että puhe on ali ym ns kiinankauppapakoista ostetuista puhelimen tai auton latureista. Joiden hankintapaikkaa ei haluta paljastaa vakuutusyhtiölle, vaan rakkennetaan tarina siitä että joku muu on sen maahantuonut. (Joka tapauksessa paikasta jossa ostajan / käyttäjän pitäisi ymmärtää riskit ja käyttö olisi vastoin vakuutusehtoja tai jopa säädöksiä.)

Jos sen laturin on ostanut motonetistä, puuilosta ym niin ei sitä kannata vakuutusyhtiötä salata ja alkaa sepittää jotain tarinaa kirppari käteistoista.

Edit taisi lähteä siitä ettei ole varaa ostaa 700€ laturi 50k€ autoa varten, ja sitten oli heitto että olisi varaa ostaa vaikka 7000€, mutta kun alle kolmella sataa saa...
Niin, en edelleenkään ymmärrä miksi kenenkään jolla on varaa ostaa vaikka mitä, pitäisi maksella liki tuplahintaa jostain tuotteesta? Tai jotain niin älytöntä, että "ostit 50k€ sähköauton, niin et raski siihen ostaa 3600€:n rengassarjaa" kun pienellä vaivannäöllä saat samanlaiset kahdella tonnilla. Mutta ehkäpä se vakuutusyhtiö ei korvaa kun ne rattaat on muualta hankittu :p
Eikä ollut kyse mistään rakennetuista tarinoista, vaan ihan mahdollisista esimerkeistä liittyen käytettyjen tavaroiden kauppaan. Ihan omaa mielikuvistustasi nyt jakelet noilla vakuutuspetos -puheillasi.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Johan tuossa heti kättelyssä todettiin, että "ranskan" ihmeessä ei ole mitään mainintaa vikavirtasuojista :think:
Se että myynti-ilmoituksessa ei kerrota jokaista tuotteen elektroniikkakomponenttia, ei takaa sitä ettei niitä siellä olisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 941
Laitoin eilen Tukesin ylitarkastajalle kyselyä, että mitä vastuukysymyksiä ja riskejä lain ja säädösten näkökulmasta liittyy siihen että yksityishenkilö tilaa kaukoidästä tuollaisen laturin.

Ehkä sitten saadaan tälle aivan turhalle sivukaupalla jatkuvalle väännölle stoppi(hetkeksi).
 
Liittynyt
30.11.2017
Viestejä
1 591
Teslan laturi on hyvä mutta suurin puute mikä tulee mieleen on kuormanhallinta.
Itellä oma päänuppi toiminut kuormanhallitsijana. Ei oo kovin työlästä ollut joko ladata autoa tai lämmittää saunaa, tai jos joskus olisi pakko molempia niin sitten tiputtaa autosta latausvirran vaikka 11KW 3x16A -> 3x8A eli 5,5KW. Sähkölämmitteinen talo 3x25A pääsulakkeilla eikä ole nalli kertaakaan lentänyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
172
Meillä maksoi latausasema+kuormanhallinta+näiden asennus 699e ABB terra 11kw asema, kuormanhallintamittari, asennustarvikkeet ja asennus 740e. Vaihtoehtona olisi ollut asennuttaa 3-vaihepistoke autokatokseen ja ostaa autoon 3-vaihe latausjohtoadapterihärveli jolloin tämäkin olisi maksanut varmaan sen tonnin. Joten valinta oli helppo.
 

Rondy

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.10.2018
Viestejä
65
Morommoro, löytyiskö täältä tietäjiä pariin kysymykseen kun alkoi kiinnostaa tällainen: Koeajo: Nissan Townstar EV – kuljetukset mukavasti sähköllä

1. Eikös tällä hetkellä ole niin että sähköpakuihin saa hankintatuen mutta henkilöautoihin ei?
2. Tuohon saa ainakin sen lastausluukun jonka avulla saa pitempää tavaraa työnnettyä matkustamon puolelle, mutta saako tähän (tai yleisesti pakuihin) ihan kunnon "ikkunat" tms. tuohon väliseinään jos välillä koiria kuljettaisi tuolla takana niin olisi niihin näköyhteys? (varmaan tietty häkit pitäisi tuohon taakse hommata koirille)
3. Näettekö tuossa äkkiseltään mitään isompia ongelmia? En ole omistanut pakua aiemmin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 338
Morommoro, löytyiskö täältä tietäjiä pariin kysymykseen kun alkoi kiinnostaa tällainen: Koeajo: Nissan Townstar EV – kuljetukset mukavasti sähköllä

1. Eikös tällä hetkellä ole niin että sähköpakuihin saa hankintatuen mutta henkilöautoihin ei?
2. Tuohon saa ainakin sen lastausluukun jonka avulla saa pitempää tavaraa työnnettyä matkustamon puolelle, mutta saako tähän (tai yleisesti pakuihin) ihan kunnon "ikkunat" tms. tuohon väliseinään jos välillä koiria kuljettaisi tuolla takana niin olisi niihin näköyhteys?
3. Näyttekö tuossa äkkiseltään mitään isompia ongelmia? En ole omistanut pakua aiemmin.
Pakuihin saa joo 2-6k hankintatukea riippuen pakun koosta.
Siinä näyttäisi olevan ikkunoille paikat väliseinässä joten saa varmastikin lisävarusteena tai sitten suomessa jälkiasennettuna.
Kai toi muuten ihan pätevä pikkupaku on.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 850
Itellä oma päänuppi toiminut kuormanhallitsijana. Ei oo kovin työlästä ollut joko ladata autoa tai lämmittää saunaa, tai jos joskus olisi pakko molempia niin sitten tiputtaa autosta latausvirran vaikka 11KW 3x16A -> 3x8A eli 5,5KW. Sähkölämmitteinen talo 3x25A pääsulakkeilla eikä ole nalli kertaakaan lentänyt.
Kyllä mutta eikö olisi hienoa jos automatiikka hoitaisi?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
Eikä ollut kyse mistään rakennetuista tarinoista, vaan ihan mahdollisista esimerkeistä liittyen käytettyjen tavaroiden kauppaan. Ihan omaa mielikuvistustasi nyt jakelet noilla vakuutuspetos -puheillasi.
En ihan pysy maalin vauhdissa, joten tuon nyt oman maalin.

Jos mattihannastiina esim AliExpresisistä tilaa joltain kiinalaiselta diileriltä auton China Export latauslaitteen, ja koska tunnettua että ko palvelussa myyjää joka lähtöön tuotetiedot ovat vääriä, niin keksitään itse että siinä on ominaisuuksia joita ei edes mainosteta.
Sitten jännitetään tuleeko se Ruotsin vain Viron kautta... no nopea rahti ja eikun käyttöön, sisaren tytär saa sähköiskun, osari KIA hajoaa, eikä mene takuuseen, mökki syttyy laitteen takia palamaan.

Selviää ettei tuote täyty vaatimuksia, siinä vakavia puutteita, mattihannastiina alkaa tarinoimaan käteiskaupasta kirpparilta, ei oikein muista koska ja mistä. Kuittikin tuhoutui tulipalossa jne.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 222
Minä en kyllä näissä asioissa miettisikö sekuntiakaan ostaisinko saman tuotteen mielummin Kärkkäiseltä kuin Alista, vaikka maksaisi 200-300e enemmän. Pieni hinta mielenrauhasta, ainakin omaisuusvahinkojen osalta.

En myöskään ymmärrä kuka tällaisen laitteen ostaa kirpparilta.

Mutta meitä on moneen lähtöön.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
513
MG tarjoaa korealaisten tapaan pitkän takuun. MG4 on pärjännyt erittäin hyvin Britanniassa ja Saksassa.

MG5 Facelift farmari ei ole niin mielenkiintoinen, koska se on vielä rakennettu polttisalustalle (toisin kuin MG4).
Oma nelosen metsästykseni saavuttaa huomenna lakipisteensä. Kaksi LR Luxury-vaihtoehtoa Saksasta kiikarissa (esittelyautoja, vapautuu maali-huhtikuussa).
Autosta on tullut kahlattua kaikki läpi:

Miinuksia:
-Infotainment on superbuginen
-Kaista-avustin on aivan kuraa ja muutenkin ajamisavut, eikä niitä varhaisilla softilla saa pysymään pois päältä
-Alennusvaihteistosta on tiputellut öljyä, selityksiä ylitäytöstä tehtaalla ja parannetun huohottimen asennusta
-Pohjamuovit kupruilee
-Auto voi varhaisilla softilla kuolla täysin, eikä mikään auta. Et pääse autosta ulos kuin kontin mekaanisen avauksen kautta.
-Takapenkille ei ole mitään valoa eikä takatiloihin lämmitykselle suuttimia

Plussaa (61kWh LR) :
+Huikea latauskäyrä, lataa 0-55% 135kW ja 80% vielä 55kWh. Todnäk näissä "Intelligent Battery Heating" ollut päällä, joka todennäköisesti vie aika paljon turhaan virtaa normiajossa.
+Auto on hyvin saksalainen ajokokemukseltaan, paremmaksi väitetty kuin ID3. TeslaBjörn kehui ajovaloja hämmentävän hyviksi.
+Hinta on kohdallaan. Nuo esittelyautot saksan hankintatuen avulla 28k€ ja 30k€, eli suomihinnaksi voisi heittää 39900€? Varsin vertailukelpoinen esim uuden Niro EV:n 55k€ Luxuryyn...
+Norjan talvitestin range 340km riittää todella hyvin
+Viat / puutteet softalla korjattavissa
+Pitkä takuu
+Vanteiden jako 5x112 57.1, eli vanteita löytyy aivan julmetusti käytettynä

Edit: Ruotsissa vain LR Luxury myynnissä, listahinta 424K sek, eli 37200€.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 050
Sähköautoilu parhaimmillaan on mukavinta mitä autoiluun on pitkään aikaan keksitty. Välillä taas sitä pissaisinta kakkaa.

39142F00-05CF-4B21-8BFC-BEB3F95493B1.jpeg

kuvassa siis 7 tolpan asema joista 1 on rikki ja jonossa nyt 3 autoa.
 
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
151
Meillä maksoi latausasema+kuormanhallinta+näiden asennus 699e ABB terra 11kw asema, kuormanhallintamittari, asennustarvikkeet ja asennus 740e. Vaihtoehtona olisi ollut asennuttaa 3-vaihepistoke autokatokseen ja ostaa autoon 3-vaihe latausjohtoadapterihärveli jolloin tämäkin olisi maksanut varmaan sen tonnin. Joten valinta oli helppo.
Eli tämä ja tämä?

Samanlaista komboa itsekin suunnitellut, tosin Pulsarin tuotteilla. Maksoiko siis pelkät osat tuon 740€ ja asennus 699€? Mistä nuin halvalla saa laitteet? Kotilaturissa noiden yhteishinta on yli tonnin.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 102
Suosittelen kyllä vahvasti investoimaan kiinteellä piuhalla olevaan kotilatausasemaan. Niin helppoa kun piuha heti valmiina ja eikun tökkää autoon kiinni. Ei tarvi alkaa kontista noukkimaan jatkuvasti kaapelia. Esim. Tesla Wall Connector 500€ ja asennus ei eroa voimavirta pistorasian asennuksesta.
Kaverilla on mittarikeskus talon seinällä parkkiksen kohdalla. Siellä keskuksessa on kannen alla tuollainen roikkalaturi voimavirtapistorasiassa, ja latauspistoke on seinässä sellaisessa dummy telineessä. Varsin siisti lopputulos vaikka onkin vaan roikka.

Miksi maksaa 200€ ylimääräistä _yhtään_ mistään, jos saman tuotteen saa edullisemmin? Eiku ainiin, ne samoja tuotteita tuovat autotalli -maahantuojat pahoittaa mielensä kun katteet katoaa taivaan tuuliin ;)
Eihän sitä kannattakaan maksaa, jos pystyt itse toteamaan että kyse on tosiaan samasta tuotteesta. Tuo on vielä suhteellisen helppo testata laittamalla esim patteri nollan ja maan väliin.

Aliexpressistä saa ostettua myös esim iphonen 500e halvemmalla kuin suomalaisesta kaupasta, ja kuvasta näkee että kyse on ihan samasta tuotteesta.

Jos kuitenkin tilaat sen iphonen tai laturin ja kotona tutkiessasi huomaat että iphonessa onkin andoid 4,4 tai latauslaitteesta puuttuu tasavirtasuoja, niin rahoja on turha koittaa saada takaisin, koska myyntitekstissä ei lukenut että laite olisi aito iphone, tai sisältäisi tasavirtasuojan.

Ja jos et ihonesta tai latauslaitteesta mitään tajua, niin käytät sitä tyytyväisenä ja voit taputtaa itseäsi olalle kun teit hyvän kaupan.

Se talon palaminen tuon tasavirtasuojan puutteen takia on hyvin epätodennäköistä, ensisijaisesti se on siellä suojaamassa sähköiskulta.

Ilman tarkempaa kuvausta, ja aiheeseen liittyen, niin mites se menee, jos myyjä on jossain EU alueen ulkopuolella ja kyse vain lokistiikasta eikä siis siitä että ransakalainen firma tuo maahan ja markkinoi ja myy Ranskasta sen suomalaisella asiakkaalle, jolla ne prjut ja CE vakuuttelut on ihka aitoja.
Mä olen tilannut aliexpressistä useamman kerran tavaraa ns. euroopan varastolta, ja n. 50% tapauksista se tilattu tavara tulee kiinasta vaan priority postina. Nykyään tuolla ei ole enää merkitystä kun hinnassa on aina alv, mutta aiemmin tuo oli perseestä kun se kiinasta tullut paketti jäi sitten jumittamaan tulliin, jolloin se maksoi enemmän ja lisäksi se pikatoimituksen "pika" meni siihen.

Eli siihen että ranskan varastolta tilattu laturi olisi jonkun jo eu:n tuoma, ei välttämättä pidä paikkaansa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
172
Eli tämä ja tämä?

Samanlaista komboa itsekin suunnitellut, tosin Pulsarin tuotteilla. Maksoiko siis pelkät osat tuon 740€ ja asennus 699€? Mistä nuin halvalla saa laitteet? Kotilaturissa noiden yhteishinta on yli tonnin.
Ompahan tullut kirjoitettua harvinaisen epäselvästi... Eli latausasema maksoi 699€. Kuormanhallintamittari, asennustarvikkeet ja asennustyö maksoi 740€. Yhteensä siis 699+740=1439. Latausasema oli ostohetkellä tarjouksessa ja asentaja osti mittarin omien kontaktien kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 437
Hinta alkaen 47390e, eli aika kovaan seuraan sitikka itsensä segmentoinut. Toki hyvä jos ne loput hp-pösöt saataisiin tuolla uudella tekniikkalinjalla järkihintaan.
Kelpais kyllä 20k€ alella :drool:. Mutta eiköhän ne rypistä sieltä tehtaalta jonkun extra vuoron ennen lakkautusta, että varmasti hp-pösöt saadaan vanhaa tekniikkaa.
 
Liittynyt
19.12.2016
Viestejä
513
Hinta alkaen 47390e, eli aika kovaan seuraan sitikka itsensä segmentoinut. Toki hyvä jos ne loput hp-pösöt saataisiin tuolla uudella tekniikkalinjalla järkihintaan.
Tätä samaa on hehkutettu kaikkien stellantisten päivitysten yhteydessä, mutta onko yhtään vielä todellisuudessa testattu? Omasta hullusta pösöstä kun ei ole mitään hajua, 18.2 oli luovutuspäivä papereissa..
Kallis listahinnaltaa DS3 ainakin näyttää olevan eikä ole taidettu nähdä edes voimalinjapäivitetyn e-208'n hintaa? e-308 hintaa kyselin myyjältä muutama viikko sitten, muttei ollut mitään tietoa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
973
Hinta alkaen 47390e, eli aika kovaan seuraan sitikka itsensä segmentoinut. Toki hyvä jos ne loput hp-pösöt saataisiin tuolla uudella tekniikkalinjalla järkihintaan.
On siinä pikkukinnerillä hintaa. Vaikea kuvitella rationaalisen ostajan tuohon taipuvan nykyisellä Teslan hinnoittelulla, kun DS3 kallein versio maksaa 51k€. Kuvan perusteella tavaratila ei kyllä todellakaan näytä 510 litraiselta. Edellisessä DS3:ssa näyttäisi olleen 350 litraa.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 632
kuvassa siis 7 tolpan asema joista 1 on rikki ja jonossa nyt 3 autoa.
Mistä (tarkalleen) kuva on? Jotain ulkomaisia kilpiä, Norja?

Kovasti mietin miksi niin monta autoa pyrkii samanaikaisesti juuri samalle latauskentälle, laskujeni mukaan siis 6 lataamassa + 3 jonottaa = 9 autoa pyrkinyt sinne suht samoihin aikoihin. Ei muita (pika)latausasemia lähistöllä? Vai onko tässä kyse "no kun mulla on sopimus just tämän lataustarjoajan kanssa, joten muut eivät käy"?
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 632
Hinta alkaen 47390e, eli aika kovaan seuraan sitikka itsensä segmentoinut. Toki hyvä jos ne loput hp-pösöt saataisiin tuolla uudella tekniikkalinjalla järkihintaan.
Kiinnitin samaan huomiota. Akun koosta kuvittelin että olisi jossain 35k€ hintaluokassa.

Tuohon hintaan kyllä laittaisin vähän yli kymppitonnin lisää ja ostaisin 87kWh akulla varustetun Nissan Ariyan. Tai sitten tuohon samaan hintaan joku Tesla 3 tai korealainen.
 
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
984
Onhan se vähän huvittavaa, että tuon tyyppisistä autoista joutuu nykyään maksaa jo 50k€. Voiko noita mennä kaupaksi noilla hinnoilla?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 222
Kiinnitin samaan huomiota. Akun koosta kuvittelin että olisi jossain 35k€ hintaluokassa.

Tuohon hintaan kyllä laittaisin vähän yli kymppitonnin lisää ja ostaisin 87kWh akulla varustetun Nissan Ariyan. Tai sitten tuohon samaan hintaan joku Tesla 3 tai korealainen.
Turhaan sitä akun kokoa tuijottelee, jos on energiatehokas voimalinja niin pääsee vähemmällä, eihän niissä SR Tesloissakaan ole kuin reilut 50kw käytettävää akkua.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 651
Onhan se vähän huvittavaa, että tuon tyyppisistä autoista joutuu nykyään maksaa jo 50k€. Voiko noita mennä kaupaksi noilla hinnoilla?
Varmaan hinta lyöty lukkoon vuosi sitten kun kaikki oli nousussa ja huomattiin että pienestä Suomesta virtaa vuolaana vastaavan pösön tilauksia, mikä voisikaan mennä vikaan ...
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
962
Kallis listahinnaltaa DS3 ainakin näyttää olevan eikä ole taidettu nähdä edes voimalinjapäivitetyn e-208'n hintaa? e-308 hintaa kyselin myyjältä muutama viikko sitten, muttei ollut mitään tietoa.
Oma oletus on että DS3 on sellainen 25t€ auto. Nyt sähköistettynä ehkä 5-10t€ tähän päälle akun hintaa. Vaikea uskoa että maksaisin tuosta 47t€ o_O
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 222
Markkinatalous on siitä hieno asia että autot jäävät palatsin lattialle jos hinta ei ole kilpailukykyinen, oletan että DS3:t eivät tuolla hinnalla liiku nopeasti.

Toki DS on yrittänyt itseään brändätä premiumiksi alusta lähtien ja hinnat olleet varsin kovia jos ajattelee auton olevan "pimpattu sitikka", DS varmaan ajattelee itseään "audina" mutta en oikein tiedä miten tuo puree. Premium-merkkien strategiahan on ollut aina pitää hinnat korkealla koska ale-hinnat karistavat premium-imagoa.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 632
Turhaan sitä akun kokoa tuijottelee, jos on energiatehokas voimalinja niin pääsee vähemmällä, eihän niissä SR Tesloissakaan ole kuin reilut 50kw käytettävää akkua.
SR Tesloissa (ainakin 3, en ole varma Y:stä) ilmeisesti 57,5kWh netto, ja koska se on LFP-akku, sen uskaltanee arkiajossakin ladata jatkuvasti 100% täyteen, mikä tehnee siitä arkikäytössä "kokoaan isomman" verrattuna normi NCA ja NMC-akkuihin joiden kanssa pitää olla varovaisempi.

Minä haluaisin isoakullisen auton jossa on edelleen energiatehokas voimalinja. Isompaa akkua kuitenkin tarvitaan (ja energiatehokkuus tuppaa katoamaan) jos tulee se legendaarinen kesämökki- tai Lapinmatka täyteen ahdetulla autolla, tai pitää vetää samanaikaisesti asuntovaunua ja tukkikuormaa Hangosta Nuorgamiin ja takaisin.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 222
Minä haluaisin isoakullisen auton jossa on edelleen energiatehokas voimalinja. Isompaa akkua kuitenkin tarvitaan (ja energiatehokkuus tuppaa katoamaan) jos tulee se legendaarinen kesämökki- tai Lapinmatka täyteen ahdetulla autolla, tai pitää vetää samanaikaisesti asuntovaunua ja tukkikuormaa Hangosta Nuorgamiin ja takaisin.
Niin, se mitä sinä haluat ja mitä muut haluaa on vähän eri asia. Sinulla oli muistaakseni Zoe käytössä nyt, et varmaan ostanut sitä Lapin reissut tai asuntovaunun veto mielessä. Markkinoilla alkaa löytymään myös tuohon sinun tarkoitukseen soveltuvia autoja, tämä PSA:n uusi voimalinja ei ole sitä tarkoitusta varten.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 158
On siinä pikkukinnerillä hintaa. Vaikea kuvitella rationaalisen ostajan tuohon taipuvan nykyisellä Teslan hinnoittelulla, kun DS3 kallein versio maksaa 51k€. Kuvan perusteella tavaratila ei kyllä todellakaan näytä 510 litraiselta. Edellisessä DS3:ssa näyttäisi olleen 350 litraa.
Käytin viestiäsi aasinsiltana.

Onko maahantuojien hinnoittelu nykyään mennyt pysyvästi ns kiinteät listahinnat, luulis että tässä alettaisiin palailleen malliin jossa hinnasto hinnat on mitä ovat ja kauppaa tehdään sitten liikkeessä, eli väliraha on se millä kaupat kotiutetaan.

Maahantuojien ei luulisi ensimmäisenä hinnastohintoja laskevan, vaan käyttävän "alennukset" kaupantekoon ja samalla voivat pitää "arvo" mielikuvan entisellään.

Nettikaupankautta kiinteillä hinnoilla myyvät joutuvat vastaamaan julkisilla hinnoilla kilpailuun. Työsuhdeautoissa tärkeää myös se miten verotusarvo määräytyy.
 
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 632
Niin, se mitä sinä haluat ja mitä muut haluaa on vähän eri asia. Sinulla oli muistaakseni Zoe käytössä nyt, et varmaan ostanut sitä Lapin reissut tai asuntovaunun veto mielessä. Markkinoilla alkaa löytymään myös tuohon sinun tarkoitukseen soveltuvia autoja, tämä PSA:n uusi voimalinja ei ole sitä tarkoitusta varten.
No just siksi olen tässä isompaan vaihtoa miettimässä. Tällä mennään aika jaksamisen rajoilla koon puolesta, onneksi lapset ja vaimo ovat vielä pieniä.

Tulee myös muistaa että tämä 52kWh (netto) akulla varustettu Zoe maksoi minulle 2021 syksyllä uutena 29.000€, siksikin ajatus DS:stä hitusen pienemmällä (50,8 kWh) akulla ja 47.000€ hintalapulla... ei oikein miellytä. Ei vaikka olisivat saaneet viilattua yhden hengen ajossa kulutusta vielä hieman alemmas, mikä toki sekin on ihan toivottava kehityssuunta.

Sama vika vähän Renaultissa, en oikein tykännyt että Rellu toi uudesta sähkö-Meganestaan 40kWh akulla varustetun version. Mikä noissa ranskalaisissa oikein on kun tuntuvat pikemminkin pienentävän akkuja uusissa malleissaan, toisin kuin muut valmistajat?

Zoeen olen varsin tyytyväinen juuri sen takia että mielestäni sain siinä hintaansa nähden aika paljon akkua ja toimintamatkaa. Muilta ominaisuuksiltaan ja lisähärpättimien osalta se ei sitten pärjääkään 10-20k€ kalliimpiin verrokkeihinsa verrattuna. Ei löydy tästä karvalakkimallista kaistavahteja, navigointeja, akun esilämmityksiä, adaptiivisia vakkareita, liikennemerkkien tunnistuksia, vauvan itkuhälyttimiä yms. Ei edes löydy DC-pikalatausta (tosin se olisikin ollut vain 50kW joten pfffft, kun kuitenkin on 22kW AC-lataus jolla latasin eilenkin ilmaiseksi yhdessä kauppakeskuksessa ruokaostosten yhteydessä).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
973
Onko maahantuojien hinnoittelu nykyään mennyt pysyvästi ns kiinteät listahinnat, luulis että tässä alettaisiin palailleen malliin jossa hinnasto hinnat on mitä ovat ja kauppaa tehdään sitten liikkeessä, eli väliraha on se millä kaupat kotiutetaan.
Hyvä pointti, että kyllähän noita alennuksia annetaan sitten paikan päällä. Toki jos/kun listahinta ylittää selvästi nettikauppojen kautta myyvien hinnat, niin voi siinä kiinnostus laskea edes kysyä sitä tarjousta varsinkin vähänkin nuoremmalla polvella jolle "listahinnat" ovat arkipäivää nettishoppailussa ym.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 222
Tulee myös muistaa että tämä 52kWh (netto) akulla varustettu Zoe maksoi minulle 2021 syksyllä 29.000€, siksikin ajatus DS:stä hitusen pienemmällä (50,8 kWh) akulla ja 47.000€ hintalapulla... ei oikein miellytä. Ei vaikka olisivat saaneet viilattua yhden hengen ajossa kulutusta vielä hieman alemmas, mikä toki sekin on ihan toivottava kehityssuunta
Eikö nyt kannattaisi puhua WLTP rangeista akun koon sijaan? Vaikka WLTP ei olisikaan täydellinen tosielämän rangen ennustaja niin se on kuitenkin varsin vertailukelpoinen eri autojen välillä.

Siitä olen samaa mieltä että DS3 on selvästi ylihintainen mutta toisaalta et voi vertailla syksyn 2021 hintoja kevään 2023 hintoihinkaan ihan suoraan, taitaa tuo Zoe maksaa tällä hetkellä lähemmäs 40k joka on myöskin selvästi ylihintainen omasta mielestäni.
 
Liittynyt
09.11.2018
Viestejä
3 184
, niin voi siinä kiinnostus laskea edes kysyä sitä tarjousta varsinkin vähänkin nuoremmalla polvella jolle "listahinnat" ovat arkipäivää nettishoppailussa ym.
Suurin osa uusista autoista ostetaan 45+ ikäprofiililla. Joten toki tuo varmasti hillitsee ja sähköautoissa voi olla vähän ostajaprofiili, mutta en usko autojen käsiin jäävän jos saatavuutta on ja autokaupassa pystytään diilejä väsäämään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 291
Viestejä
4 190 650
Jäsenet
70 721
Uusin jäsen
juukaliz

Hinta.fi

Ylös Bottom