Yleistä keskustelua sähköautoista

Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
961
Muuten olisi hieno peli mutta ei taida koira viihtyä tuolla takaluukussa. Muistelen että jossain oli jo puhetta että Tesla rajoittaa tuota ilmaista latausta. Saattoi olla kylläkin vain jenkkimarkkinoilla ja vain silloin jos on maksava asiakas samaan aikaan latailemassa.
Minkä kokoinen koira tuottaa hankaluuksia?
Olin siinä käsityksessä että ässään menee pari kultaistanoutajaa tai yksi isompi karvaturri

AC8FB99D-E397-47EF-A8AD-6104C1574F3D.jpeg
Tuossa jonkinlainen esimerkkikuva nopealla googletuksella.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
156
Minkä kokoinen koira tuottaa hankaluuksia?
Olin siinä käsityksessä että ässään menee pari kultaistanoutajaa tai yksi isompi karvaturri


Tuossa jonkinlainen esimerkkikuva nopealla googletuksella.
Tuo on muuten totta, että harva tietää Model S:ssä olevan valmius kahdelle lisäistuimelle katse taaksepäin. Ja se jalkatila on yllättävän syvä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 046
No sitten X samoilla spekseillä. Eli mahdollisimman uutta ilmaisilla latauksilla. Sinne mahtuu sisään isompikin koira.
Euroopassa supereita käyttäen matkanteko on oikein jouhevaa. Ja ilmaisilla latauksilla voi olla huoletta hintojen noususta. Tällä hetkellä Suomessa Teslan hinnoittelu ei ole suhteessa muihin samassa linjassa. Eli omasta pussista maksavien kannattaa käyttää mahdollisuuksien mukaan muita operaattoreita.
Pitää miettiä tuota X. Se hinnaltaan vähän karkaa jo joutuisi menemään johonkin 6 v vanhaan joka silti on reilusti(yli10k€) kalliimpi kuin uusi ID4. En tiedä onko totta mutta vähän sellainen kuva jäänyt että Tesla ei ole oikea vaihtoehto jos suorituskyky ei kiinnosta jaluotettavuus olisi tärkeämpää?

Lisäksi lähimmälle Tesla laturille noin 100km ja huoltoon 150km. Ehkä tuon kanssa pystyisi elämään kun rangea kuitenkin riittää ja siirtymien varrella latureita on.

Minkä kokoinen koira tuottaa hankaluuksia?
Olin siinä käsityksessä että ässään menee pari kultaistanoutajaa tai yksi isompi karvaturri


Tuossa jonkinlainen esimerkkikuva nopealla googletuksella.
Kiitti, yllättävän tilavalta näyttää. Nykyisen A6 farmarin kontti näyttäisi mittojen perusteella 5cm (72 vs 77) korkeammalta ja meillä sakemannilla pää katossa siellä. Ei tuo varmaan mukavin vaihtoehto olisi mutta lyhyen matkan varmasti.

Itseasiassa näyttäisi että X takakontti on 3 cm matalampi kuin S. Johtuukohan noista 3.rivin penkeistä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 559
Kyllä tuo vaikuttaa aivan kaikkeen. Nimimerkillä emme saaneet tulostimia tukkureilta koska sirupula. Eli ihan sama mitä tilaat/ostat/vuokraat/liisaat tms niin sirupulatai muu pula voi iskeä mitä oudoimmissa tilanteissa. Itse ollut onnekas mutta jokunen kaveri ei niinkään ja kiroilevat "vanhojen" romujensa kanssa kun uutta ei saa tai joutuu maksamaan itseänsä kipeäksi TAI siirrytään sitten oikeasti vanhanliiton laitteisiin kuten itse tein ja suoritetaan keski-iän kriisi jo aiemmin kuin suunniteltu.
Ehkä sitten niin, mutta mietin kun itselläni ei kuitenkaan ollut erityistä vaikeutta ostaa kahta uutta peliläppäriä (toinen itselle ja toinen lähisukulaiselle) sekä paria upouutta puhelinta... Ainakin niiden kohdalla tuntui että kaupat pursuivat edelleen niitä.

Tosin taisi olla että pöytäkoneisiin tarkoitettuja huippunäytönohjaimia (NVidia RTX 3080 tai vastaavia) ei tuntunut löytyvän mistään, mutta niiden kohdalla syyksi erityisesti väitettiin vielä silloin että kaikki liikenevät kyseiset kortit menevät kiinalaisiin ja venäläisiin kryptolouhintafarmeihin. Samanaikaisesti tosiaan minulle ei tuottanut mitään vaikeutta ostaa peliläppäriä, missä oli kyseisen piirin (3080) mobiiliversio, jota oletettavasti ei käytetä kryptolouhinnassa.

Onko teoriaa mistä pula edelleen johtuu, vai lukemattomista ja usein tunnistamattomista syistä? Eli minkä loppumista tässä lähinnä kannattaisi odottaa jotta helpottaisi: korona, Ukrainan sota vai jokin muu?

Eritoten minua ihmetyttää tarinat kuinka joissakin sähköautoissa jouduttiin esim. korvaamaan USB-C liittimet USB-A komponettipulan takia... enkä minä ole havainnut mitään vastaavanlaista ongelmaa esim. läppäreissä, USB-hubeissa tms., hyllyt pursuavat USB-C tuotteita. Kai sitten logistinen ketju on vain niin erilainen, autohihnalla ei varastoja pidellä vaan komponentteja pitää tulla just oikea määrä oikeaan aikaan, tai muuten siirtyy taas kaikkien linjalta tilattujen sähköautojen toimitus puoli vuotta eteenpäin koska kaikki linjalla jo olleet autot joudutaan purkamaan osiin ja rakentamaan alusta alkaen uudelleen, tai jotain.

EDIT: Niin tottahan se toki on että autojen valmistus ei ole samanlaista varastoon päätyvää bulkkituotantoa kuin kännykät ja läppärit, koska jälkimmäisissä en ostaessani määrittele tarkkoja optioita mitä puhelimeeni tai läppäriini haluan, vaan ostan jonkun muutamasta eri variantista mitä varastossa on.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.10.2021
Viestejä
2 559
Kun seurailee hieman nettiautoa niin onhan noita sähköautoja todella paljon nyt myynnissä ja ne vaan tuntuu lisääntyvän koko ajan. En haluaisi nyt olla kahden sähköauton loukussa - siis sillä ajatuksella, että myisi toisen tilatun auton voitolla. Ehkä perua kuitenkin voi vielä, jos auto on tilauksessa tuolla ajatuksella.
Oletan että ovat varsin paljon edelleen Saksasta tuotuja Tesloja... Tuota tuttavallekin kyllä ehdotin kun autonsa toimitus siirtyi puoli vuotta eteenpäin ensi vuoden maaliskuuhun, hänen sijassaan pyrkisin jo tilauksesta eroon ja etsisin vaikka jonkun vähän käytetyn Tesla M3:n tai vastaavan nettiautosta...

EDIT: Niin jos meinaat että käytetyistä sähköautoista alkaa olla nettiautossa melkein jopa ylitarjontaa, sen pitäisi sitten vähitellen alkaa näkyä myös pyyntihinnoissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 524
Oletan että ovat varsin paljon edelleen Saksasta tuotuja Tesloja... Tuota tuttavallekin kyllä ehdotin kun autonsa toimitus siirtyi puoli vuotta eteenpäin ensi vuoden maaliskuuhun, hänen sijassaan pyrkisin jo tilauksesta eroon ja etsisin vaikka jonkun vähän käytetyn Tesla M3:n tai vastaavan nettiautosta...

EDIT: Niin jos meinaat että käytetyistä sähköautoista alkaa olla nettiautossa melkein jopa ylitarjontaa, sen pitäisi sitten vähitellen alkaa näkyä myös pyyntihinnoissa.
Opel Mokka-e oli pitkään tarjouksessa 29 990€. Nyt hinta on 35 390€. Eli tuo 30k€ olisi suht edullinen hinta. Vähän samoin kun Peugeot e-2008 28k€. Toki samat ongelmat, kun saatavuus on aivan kysymysmerkki. Eikä koko e-2008 mallia ole edes Pösön hinnastossakaan enää.

Tesla 3 olisi sitten noin tuplat esim pösön hinnasta. Ainakin jos vertaa uusia autoja keskenään, joissa uuden auton takuu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 046
Skodan Powerpassilla, todennäkösesti myös Ellillä Tanskassa näkyi 36-49c/kwh hintoja. Nyt käytössä halvempi maksullinen lisenssi. Kalliimmalla kuukausimaksulla saanee vielä senttejä viilattua noista, myös Ionityt tulee halvemmaksi
Katsoin tuon Ellin ja sillä kalleimmalla highway paketilla tosiaan saa tiputettua DC latauksen hintaa aika hyvin:

Ruotsi: 0,29€/kWh
Tanska: 0,35€/kWh
Saksa: 0,35€/kWh

Tiedä sitten kuinka kauan nuo on voimassa.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 191
Itse ollut onnekas mutta jokunen kaveri ei niinkään ja kiroilevat "vanhojen" romujensa kanssa kun uutta ei saa tai joutuu maksamaan itseänsä kipeäksi TAI siirrytään sitten oikeasti vanhanliiton laitteisiin kuten itse tein ja suoritetaan keski-iän kriisi jo aiemmin kuin suunniteltu.
Katselin niin nettiautossa ainakin oli vielä muutama ehjän näköinen vähän käytetty. Jaksuhalit sun kavereille! :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 321
Katselin niin nettiautossa ainakin oli vielä muutama ehjän näköinen vähän käytetty. Jaksuhalit sun kavereille! :)
Onhan niitä mutta ei itsellekään olisi kovin helppoa maksaa käytetystä uuden, tai enemmän kuin uuden hinta. Siinä jos jossain tulee turpaan kun markkinat jossain välissä järkevöityy.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
475
Oletan että ovat varsin paljon edelleen Saksasta tuotuja Tesloja... Tuota tuttavallekin kyllä ehdotin kun autonsa toimitus siirtyi puoli vuotta eteenpäin ensi vuoden maaliskuuhun, hänen sijassaan pyrkisin jo tilauksesta eroon ja etsisin vaikka jonkun vähän käytetyn Tesla M3:n tai vastaavan nettiautosta...

EDIT: Niin jos meinaat että käytetyistä sähköautoista alkaa olla nettiautossa melkein jopa ylitarjontaa, sen pitäisi sitten vähitellen alkaa näkyä myös pyyntihinnoissa.
Nettiautossa näyttää olevan ihan kaikenlaisia sähköautoja huomattavat määrät myynnissä ja kokoajan lisääntyy. Tesloja määrällisesti eniten, mutta nyt on kyllä reilusti muutakin tarjontaa ihan laidasta laitaan. Halvempaan päähän on tullut paljon tarjontaa esim. Zoe, joiden pyyntihinnat ovat tippuneet n. 22 ke pintaan (vm. 2020, ZE40 malli n. 300 km rangella).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 343
Minä odottelen nyt vesi kielellä, että alkaisi Meganeja tulemaan käytettynä myyntiin. Varsinkin se EV40 malli kelpaisi täydellisesti, jos varusteet on tapissa. 22kW AC lataus, Android Automotive ja kantamaa juuri sopivasti, kyllä kiitos.

Honda e:n kanssa eläminen on kyllä opettanut, että minun todellinen tarpeeni kantamalle on ihan muuta kuin mitä vielä ennen Honda e:n ostoa arvelin. Se about 200 kilometriä riittää jo hyvin, kaikki siitä ylöspäin on pelkkää plussaa.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
475
Minä odottelen nyt vesi kielellä, että alkaisi Meganeja tulemaan käytettynä myyntiin. Varsinkin se EV40 malli kelpaisi täydellisesti, jos varusteet on tapissa. 22kW AC lataus, Android Automotive ja kantamaa juuri sopivasti, kyllä kiitos.

Honda e:n kanssa eläminen on kyllä opettanut, että minun todellinen tarpeeni kantamalle on ihan muuta kuin mitä vielä ennen Honda e:n ostoa arvelin. Se about 200 kilometriä riittää jo hyvin, kaikki siitä ylöspäin on pelkkää plussaa.
Joo kyllä minullekin riittää e-208:n kantama tosi hyvin, pienemmälläkin pärjäisi, mutta kun ei ole kotilatausta niin eipä tarvi rampata jatkuvasti latailemassa kun on vähän puskuria akussa.

Kyllä Meganea varmaan kesällä jo saa käytettynä.
 
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
862
Nettiautossa näyttää olevan ihan kaikenlaisia sähköautoja huomattavat määrät myynnissä ja kokoajan lisääntyy. Tesloja määrällisesti eniten, mutta nyt on kyllä reilusti muutakin tarjontaa ihan laidasta laitaan. Halvempaan päähän on tullut paljon tarjontaa esim. Zoe, joiden pyyntihinnat ovat tippuneet n. 22 ke pintaan (vm. 2020, ZE40 malli n. 300 km rangella).
Polestarien määrä nettiautossa oli kesällä muistaakseni noin 40, nyt niitä on myynnissä 118. Halvin yksilö edelleenkin 57k €, eli hinnat ei vielä käytännössä yhtään tulleet alas. Tuo yksilö on vieläpä vanhalla pienemmällä akulla, eikä kaksista renkaistakaan ole mainintaa. Uusi hinnat alkaen 46900e :rolleyes:
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
475
Polestarien määrä nettiautossa oli kesällä muistaakseni noin 40, nyt niitä on myynnissä 118. Halvin yksilö edelleenkin 57k €, eli hinnat ei vielä käytännössä yhtään tulleet alas. Tuo yksilö on vieläpä vanhalla pienemmällä akulla, eikä kaksista renkaistakaan ole mainintaa. Uusi hinnat alkaen 46900e :rolleyes:
Joo, tietenkin jos haluaa Polestar 2:n niin se kannattaa kyllä tilata uutena. Tosin nettiautossa oli muutama viikko sitten 52 ke ja 54 ke pyynnillä Polestar 2 karvalakkeja myynnissä. Nekin tietenkin ylihintaisia vielä, mutta hinnat kuitenkin menossa oikeaan suuntaan.

Ehkä eniten tullut tarjontaa alle 30 ke hintaluokkaan. Hintapyynnit eivät ole niissä enää tolkuttomia (mm. 2021 Zoe 26 ke ja 2021 Corsa-e 28 ke).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
975
Polestarien määrä nettiautossa oli kesällä muistaakseni noin 40, nyt niitä on myynnissä 118. Halvin yksilö edelleenkin 57k €, eli hinnat ei vielä käytännössä yhtään tulleet alas. Tuo yksilö on vieläpä vanhalla pienemmällä akulla, eikä kaksista renkaistakaan ole mainintaa. Uusi hinnat alkaen 46900e :rolleyes:
Lisäksi tuo nettiauton halvin on tosiaan tuo alkaen malli. Eli siinä ei sitä pilot lite pakettia edes ole. Eli ihan perinteinen vakionopeudensäädin jne. Eli 10000€ kalliimpi käytetty verrattuna uuteen. Toki kun näitä on seuraillut, niin ei noita halvimpia tuosta kyllä ole moneen viikkoon yhtään myyty.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
475
Lisäksi tuo nettiauton halvin on tosiaan tuo alkaen malli. Eli siinä ei sitä pilot lite pakettia edes ole. Eli ihan perinteinen vakionopeudensäädin jne. Eli 10000€ kalliimpi käytetty verrattuna uuteen. Toki kun näitä on seuraillut, niin ei noita halvimpia tuosta kyllä ole moneen viikkoon yhtään myyty.
Joo on tosi kallis käytetty sitä ei käy kieltäminen.

IONIQ5:sta katselin nettiautosta niin halvin 73 kWh akullinen on 56 ke. Eli 4000 kalliimpi kuin uusi, jossa on isompi akku (77 kWh). IONIQ 5:n saatavuus uutena on ilmeisesti luokkaa yli vuoden ellei enemmänkin, joten tuo pitänee käytettyjen hinnat ehkä vielä jonkin aikaa vähän korkeammalla. Toisaalta, jos kysyntää ei ole niin kai niidenkin hinnat tippuu sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 046
Joo on tosi kallis käytetty sitä ei käy kieltäminen.

IONIQ5:sta katselin nettiautosta niin halvin 73 kWh akullinen on 56 ke. Eli 4000 kalliimpi kuin uusi, jossa on isompi akku (77 kWh). IONIQ 5:n saatavuus uutena on ilmeisesti luokkaa yli vuoden ellei enemmänkin, joten tuo pitänee käytettyjen hinnat ehkä vielä jonkin aikaa vähän korkeammalla. Toisaalta, jos kysyntää ei ole niin kai niidenkin hinnat tippuu sitten.
Ainakin joissain muissa pohjolan maissa näyttää äkkiseltään että pyynnit ovat useassa yksilössä tonnin pari tippuneet. Ehkei niitä enää ihan käsistä revitä.
 
Liittynyt
07.02.2019
Viestejä
546
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
475

Tässä vielä Moottori -lehden uutinen tuosta e-208:n päivityksestä. Hinnasta ei vielä mainita.

"Päivittymällä e-308:n suuntaviivojen mukaisesti, nousee e-208:n sähkömoottorin teho 100:sta 115:een kilowattiin (156 hevosvoimaan). Reilun puolentoista tonnin painoiseen pikkuautoon lisäyksellä on piristävä vaikutus. Päivitetyn, nyt nimellisteholtaan 51 kilowattitunnin akun myötä toimintamatkaa tulee edelliseen, vuoden 2021 päivitysversioon nähden jopa 38 kilometriä lisää, mikä nostaa lukeman jo 400 kilometriin."

"Uudistunut Peugeot e-208 saapuu markkinoille vuoden 2023 aikana, ennakkomyynnin alkaessa alkuvuodesta."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
132
Milloin itse tilasit auton?
Joskus heinäkuussa jolloin sanottiin, että toimitusaika n. vuoden. Nyt tuli itsellekin puolivirallinen vahvistus automyyjältä, että viivästyy ihan niinkuin kaikilla muillakin joiden autot eivät ole vielä ehtineet tuotantoon asti.

Itsellä siinä mielessä erikoinen/hyvä tilanne, että nykyisestä autosta loppuu leasing-sopimus joskus alkuvuodesta ja sen jälkeen pärjään kyllä aika pitkälle julkisilla, taksilla, vuokra-autolla ja/tai polkupyörällä, joten jään kyllä mielenkiinnolla jonoon odottelemaan miten tilanne kehittyy. Muutenkin oli mielessä vaihtaa tilaus Ioniq 5:sta 6:seen jos hinnassa ei ihan jäätävästi eroa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 947
Ioniq 6 on kyllä kiinnostava auto. Seuraan mielenkiinnolla motarikulutusta ja V2G featureja jne.

Ulkonäkö on vähän erikoinen, mutta kaipa sen kanssa eläisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 046
Onko mersu tosiaan ollut niin viisas että teki 7 paikkaisen / 5 paikkkaa reilulla tavaratilalla omaavan perheauton mutta päätteli että 400kg riittää maksimikuormaksi? Vai puuttuuko tuosta kuskin paino tms?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
999
Me mennään usein poikien kanssa mökille ja miesten paino on yhteensä 700-800 kg. Jää ostamatta.
Ei äkkiseltään tule mieleen kuin pakettiautot ja pikkubussit missä kantavuus on tuota luokkaa tai suurempi. Ei varmaan missään ns. perus henkilöautossa ole kantavuudet kuin 300-500kg.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
475
Nyt sain muuten Peugeotin maahantuojalta viestin koskien e-2008 saatavuutta (kun se oli poistunut hinnastosta): "Peugeot henkilöautojen mallistoihin tuli päivityksiä sekä varusteisiin että saatavilla oleviin voimalinjoihin lokakuun alussa. Osana muutoksia e-2008 malli on poistunut toistaiseksi Suomen valikoimasta ja mallista ei voi tehdä uusia asiakastilauksia."
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Nyt sain muuten Peugeotin maahantuojalta viestin koskien e-2008 saatavuutta (kun se oli poistunut hinnastosta): "Peugeot henkilöautojen mallistoihin tuli päivityksiä sekä varusteisiin että saatavilla oleviin voimalinjoihin lokakuun alussa. Osana muutoksia e-2008 malli on poistunut toistaiseksi Suomen valikoimasta ja mallista ei voi tehdä uusia asiakastilauksia."
Eiköhän se uusi voimalinja tule myös e2008iin ensi vuoden aikana
 

Nuuskamulkkunen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.09.2022
Viestejä
57
Ioniq 6 on kyllä kiinnostava auto. Seuraan mielenkiinnolla motarikulutusta ja V2G featureja jne.

Ulkonäkö on vähän erikoinen, mutta kaipa sen kanssa eläisi.
Minuakin Ioniq 6 kiinnostaisi, mutta vain ulkonäkösyistä. Muihin spekseihin en niin ole edes perehtynyt vielä. Mitä ulkonäköön tulee, niin IMHO paljon paremman näköinen kuin edeltäjänsä. Se mielestäni itseasiassa aivan helvatan ruma :p
Milloinkahan Ioniq 6:n suomen hinnat julkaistaan? Jos ei hirveän paljon mene yli 50k€, niin menee kyllä vakavaan harkintaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 524
Nyt sain muuten Peugeotin maahantuojalta viestin koskien e-2008 saatavuutta (kun se oli poistunut hinnastosta): "Peugeot henkilöautojen mallistoihin tuli päivityksiä sekä varusteisiin että saatavilla oleviin voimalinjoihin lokakuun alussa. Osana muutoksia e-2008 malli on poistunut toistaiseksi Suomen valikoimasta ja mallista ei voi tehdä uusia asiakastilauksia."
Saa nähdä mitä varustemuutonksia tulee e-2008 malliin, kun koko mallia ei enää missään suomen hinnastossa ole. Facen puolelta muistaakseni joskus luin, että joku latauskaapeli poistuisi (tilapäislatausjohto?).

Eli varusteet on varmaan muuttuneet, mutta saa nähdä tuleeko e-2008 mallistakin "facelift" joskus 2023. e-2008 kohdalla kun ei ole mitään kerrottu, että se joskus päivitettäisiin.

Tuossa vielä tuo vanha hinnasto, josta sähkis myös löytyy.
Screenshot_2022-10-10-19-34-55-802_cn.wps.moffice_eng.jpg
 

miu

Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
275
Minuakin Ioniq 6 kiinnostaisi, mutta vain ulkonäkösyistä. Muihin spekseihin en niin ole edes perehtynyt vielä. Mitä ulkonäköön tulee, niin IMHO paljon paremman näköinen kuin edeltäjänsä. Se mielestäni itseasiassa aivan helvatan ruma :p
Milloinkahan Ioniq 6:n suomen hinnat julkaistaan? Jos ei hirveän paljon mene yli 50k€, niin menee kyllä vakavaan harkintaan.
Autoverkkokauppa.com joka on jälleenmyyjä omalla lähialueellani ilmoitti että Ioniq6:sen hinnasto julkaistaisiin nyt lokakuussa ja ensimmäiset autot olisivat suomessa tammi-maaliskuun aikana 2023. Toimitusaikaan en kyllä jaksa uskoa hetkeäkään jos Ioniq5:sen toimitusaika on hupskeikkaa 1,5v. Pitäisi varmaan käydä ajamassa tuollainen Ioniq5 niin sitten voisi heti iskeä kutosen tilauskantaan kiinni kun se mahdollisuus tulee. Kuorta lukuunottamatta ne taitaa kuitenkin olla ihan samoja autoja? Netissä korealaiset autotoimittajat kun ovat julkaisseet ajovideoita nyt viimeisen viikon aikana niin on kyllä herännyt iso mielenkiinto kyseistä ajopelia kohtaan. Vähän jännittää että mahtaako tällainen 195 cm pitkä kaveri mahtua kuskin penkille? Onko hyundait samaan tapaan ahtaita ja matalia kuin naapurimaa toyotan vehkeet?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 947
Minuakin Ioniq 6 kiinnostaisi, mutta vain ulkonäkösyistä. Muihin spekseihin en niin ole edes perehtynyt vielä. Mitä ulkonäköön tulee, niin IMHO paljon paremman näköinen kuin edeltäjänsä. Se mielestäni itseasiassa aivan helvatan ruma :p
Milloinkahan Ioniq 6:n suomen hinnat julkaistaan? Jos ei hirveän paljon mene yli 50k€, niin menee kyllä vakavaan harkintaan.
Riippuu varmaan, että mikä malli… Pieniakkuinen RWD perusvarusteltuna tuskin on törkeän kallis. Silläkin kyllä pääsee aika hyvin - itse kaipailen 4WD-isoakkuista ja se on kyllä varmasti hinnoissaan.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Korean testiä kun katselen niin veikkaus ulkopuolelle vajaa 3k hinnannousu 5:een verrattuna.
 

Nuuskamulkkunen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.09.2022
Viestejä
57
Täyssähköisistä Skoda Enyaq ehkä jopa ylivoimaisesti eniten rekisteröity malli syyskuun loppuun mennessä tänä vuonna. Liekö saatavuusongelmien vuoksi, eli tilattu paljon jo viime vuoden puolella, ollut vähän pullonkaulaa ja lopulta saatu ketsuppipurkki auki?


 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
132
Autoverkkokauppa.com joka on jälleenmyyjä omalla lähialueellani ilmoitti että Ioniq6:sen hinnasto julkaistaisiin nyt lokakuussa ja ensimmäiset autot olisivat suomessa tammi-maaliskuun aikana 2023. Toimitusaikaan en kyllä jaksa uskoa hetkeäkään jos Ioniq5:sen toimitusaika on hupskeikkaa 1,5v. Pitäisi varmaan käydä ajamassa tuollainen Ioniq5 niin sitten voisi heti iskeä kutosen tilauskantaan kiinni kun se mahdollisuus tulee. Kuorta lukuunottamatta ne taitaa kuitenkin olla ihan samoja autoja? Netissä korealaiset autotoimittajat kun ovat julkaisseet ajovideoita nyt viimeisen viikon aikana niin on kyllä herännyt iso mielenkiinto kyseistä ajopelia kohtaan. Vähän jännittää että mahtaako tällainen 195 cm pitkä kaveri mahtua kuskin penkille? Onko hyundait samaan tapaan ahtaita ja matalia kuin naapurimaa toyotan vehkeet?
Minulle sanottiin, että hinnasto tulee tässä kuussa ja autojen tilaus on mahdollista sitten maaliskuussa ja toimitukset sitten joskus.
 
Liittynyt
19.01.2020
Viestejä
961
Ioniq 5 jälleenmyyjä soitteli tännekin ja pahoitteli että toimitus siirtyy 9/2023 -> Q1/2024
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
475
Tässä vielä maahantuojalta viesti, kun kysyin e-208:n tulevista muutoksista ja milloin päivitetty auto tulee tilattavaksi:

"e-208:n osalta malli on saatavilla hinnastossa. Valmistaja on myös julkistanut tulevan teknologiapäivityksen e-208 mallille, joka on odotettavissa vuoden 2023 aikana. Valitettavasti tämän osalta tarkempia tietoja koskien teknisiä ominaisuuksia tai hinnoittelua ei ole vielä saatavilla, ennakkomyynnin odotetaan alkavan alkuvuodesta 2023. Lisätietoja uudistuksesta on saatavilla lehdistötiedotteestamme: Uusi e-208: AIEMPAA HAUSKEMPI JA TALOUDELLISEMPI / YLI 400 KM SÄHKÖLLÄ "
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 574
Viestejä
4 166 761
Jäsenet
70 425
Uusin jäsen
Juhizi

Hinta.fi

Ylös Bottom