Samaa ihmetellyt, miten keinonahka on parempi vaihtoehto kun vastaavasti karjasta alkaa jäämään osia käyttämättä. Menee se sitten koiran ruuan sekaan mutta ei kai sille ole kysyntää koko maailman mittakaavassa?Mutta joo, jotenkin lehmän nahkan käyttäminen ei ole kovin moraalitonta niin kauan kuin syödään lihaa ja juodaan maitoa.
Lähi-ABC (automaatti Prisman pihassa) sai keväällä uudet kyltit, joissa on pistokkeen kuva. Oletin sen tarkoittavan latauspaikkoja, mutta niitä ei ainakaan vielä ole ilmestynyt. Onko heillä yleensäkin ollut tapana laittaa kyltit ensin ja laturit kun ehtii vai tarkoittaako töpselin kuva jotain muuta kuin latausta?
Vaan olikos tuon ikäisessä S:ssä vielä aidot nahat. Vaihtuivat aidoista tuohon vegaanipaskaan jossain välissä.Mulla 164 tuhatta lasissa 2018 ässässä ja penkit yhä siistit, vaikka ovatkin ”muovia” , tosin mustat. Valkea lie arka väri ja sitä en ehkä ottais.
Tässä on muovit , just 5/2018 tehty niin tähän jo sai optiona :/Vaan olikos tuon ikäisessä S:ssä vielä aidot nahat. Vaihtuivat aidoista tuohon vegaanipaskaan jossain välissä.
Ihme että olet saanut pysymään kunnossa, tai ovat ehkä käyttäneet jotain mahdollisesti eri materiaalia alussa jos optio. Itsellä tosiaan kupli tuo niskatuki ja penkissä alkoi näkyä hyvin selkeää kulumaa mitä ei saisi käytännössä olla alle 25tkm ajetussa autossa juuri yhtään.Tässä on muovit , just 5/2018 tehty niin tähän jo sai optiona :/
Tuosta niskatuesta olen lukenut että jos käyttää hiusgeeliä usein niin se aiheuttaisi tuon kuplimisen.Ihme että olet saanut pysymään kunnossa, tai ovat ehkä käyttäneet jotain mahdollisesti eri materiaalia alussa jos optio. Itsellä tosiaan kupli tuo niskatuki ja penkissä alkoi näkyä hyvin selkeää kulumaa mitä ei saisi käytännössä olla alle 25tkm ajetussa autossa juuri yhtään.
Ei tuohon aikaan ollut itsellä käytössä mutta ei tuon pitäisi olla selitys. Iso osa ihmisistä käyttää hiustuotteita, joten käytännössä Teslan mukaan he eivät voi ajaa Tesloilla. Vaihtoivat itselle tuon niskatuen "good will" keikkana.Tuosta niskatuesta olen lukenut että jos käyttää hiusgeeliä usein niin se aiheuttaisi tuon kuplimisen.
Itse olen varsin pikkutarkka auton sisustan suojelusta ja silti alkoi olla merkkejä siitä että nuo penkit eivät selviä 100tkm pidemmälle.Olen käyny katso useampia uudempia S malleja ja myös kolmosia. Missään en ole itse vielä todistanu et penkit ois loppu/ tai hurjasti kuluneet.
Ei sillä etteikö se olisi mahdollista, mutta en alkaisi yleistää.
Mitä viel tulee muovipenkkeihin niin en näe näitä mitenkää ympäristöä suojelevina kun eikös näistäkin mikro muovia irtoa ?
Kyllä tuo vegaanikin hoitoa tarvitsee. Puhtaanapito yms ovat ihan yhtä tärkeät kuin oikeissa penkeissä (juu olen puolueellinen ja vihaan tuota vegaanipaskaa kunnes todistavat että siitä saa kestävät penkit). Kemikaalit vain ovat eri vs oikea nahka.Ei sähköautoissa yleinen vegaaninen keinonahka välttämättä huono ole, ei tarvitse hoitoa kuten oikea nahka. Niitäkin toki joka lähtöön. Eettisyys tosin enimmäkseen markkinointia: mihin se kuollut lehmä nahkaa tarvitsee, ei sitä poiskaan kannata heittää!
Otin omaan Outlanderiin halpispenkit mutta ne olikin ihan laadukkaat: keskeltä hengittävää alcantaran tapaista ja reunoissa keinonahka vahvikkeet. Mun mielestä tuntus paremmalta kuin vastaavat nahkaiset.
Parhaat penkit mitkä muistan ovat vuosituhannen vaihteen Avensiksen samettiset plyysipenkit, niin mukavat että istui vaikka (Ruissalossa) ilman housuja!
Jos kyseessä 60ke auto, kyllä siinä jännästi on väliä penkkien kestävyydellä. Tai no, oli sillä hinnalla väliä, jos olisi mikä tahansa 20tkm ajettu auto jossa nahkapenkit, kehtaan väittää että voittaisi Teslan laadun. Ja kyllä, tykkäsin omasta Teslastan, mutta jokin raja silti laadussa.Jokos sais loppua juttu näistä penkkien materiaaleista, olkoon sitten mistä vaan tehtyjä ja kuinka paljon ajettuina vaan. Voiko tuo asia kiinnostaa ihmisiä noin paljon???
Asiaan, HP pösöstäni ei ole kuulunut juuri mitään eli edelleen ollaan alkuperäisessä aikataulussa 2-3/23 kun kerta olin melko viimeisiä jotka tuon pösö e-2008 tilasi. Ehkä olisi kannattanut tilata 2kpl yhden sijaan
Kerran viikossa lykkääntynyt toimitusaika viikolla kesäkuusta asti. ID4 FL.Miten teillä, jotka olette uuden auton tilanneet tänä vuonna on toimitusajat viime aikoina eläneet?
Maaliskuussa tilattu Peugeot e-2008 tulee ehkä 2023 Q1 tai Q2 aikana. Eli 2023 vuoden ensimmäisen puoliskon aikana.Miten teillä, jotka olette uuden auton tilanneet tänä vuonna on toimitusajat viime aikoina eläneet?
Viime vuonna tilattu Audi, tehtaalta tuli eka arvio tänä kesänä (vk14 2023). Tuon jälkeen se on valunut hitaasti eteenpäin, nyt vk 20.Miten teillä, jotka olette uuden auton tilanneet tänä vuonna on toimitusajat viime aikoina eläneet?
Maaliskuussa tilattu Peugeot e-2008 tulee ehkä 2023 Q1 tai Q2 aikana. Eli 2023 vuoden ensimmäisen puoliskon aikana.
Itse en ole saanut mitään tarkempaa arviota, eikä sopimuksessakaan ole mitään päivämäärää, että koska tulee. Toimitus on kumminkin viivästynyt aika paljon myyjän arviosta.
Toivottavasti ehtisi tulla facelift tuosta e-2008 mallistakin itselle (hieman isompi akku?).
Jo tilattuihin autoihin ei luonnollisesti vaikuta vaikka nostaisivat hintoja. Itselläkin taitaa venyä toimitus niin, että tuo facelift saattaisi tulla toimitukseen.
Ainakin e-208:n WLTP range nousee 400 kilometriin. Nykyinen on 362. Eli aika kiva nousu, tosin onkohan hinnoissakin vastaava nousu - jää nähtäväksi. Ilmeisesti e-308:ssa tulee olemaan sama range (n.400), mutta hintaa reilusti enemmän. e-2008:n osalta en tiedä millainen muutos tulee ensi vuonna.
Olen kyllä ollut tyytyväinen e-208:n etenkin hintaansa nähden. Oikein hyvä kokonaisuus omasta mielestäni. Voisin hyvin harkita seuraavaksi autoksi tuota päivitettyä versiota autosta mikäli hinta pysyy kurissa.
Vuosi sitten e-208:n ja e-2008:n tuli uusi lämpöpumppu ja enemmän rangea.Oliko tuosta e2008 edes julkaistu mitään faceliftiä? Kelpaisi kyllä itsellekin.
Tämähän on toki jo kaikissa nyt myydyissä.Vuosi sitten e-208:n ja e-2008:n tuli uusi lämpöpumppu ja enemmän rangea.
www.carscoops.com/2021/11/peugeot-adds-8-more-range-to-2022-e-208-and-e-2008-with-clever-modifications/amp/
Kyllä, kuten omassa kesäkuussa linjastolta tulleessa e-208:ssa. Nämä molemmat mallit (e-208 ja e-2008) on siis jo kerran saaneet päivitystä rangeen ja ensi vuonna tulee toinen päivitys ainakin e-208:n, jossa akku on ilmeisesti sama kuin e-308:ssa ja kulutus on pienempi kuin nykyisessä.Tämähän on toki jo kaikissa nyt myydyissä.
E-208 osaltahan tuo on jo todettu tulevan jossain kohtaa mutta 2008 en ole vastaavaa lausuntoa nähnyt. Sillä kyselin.Kyllä, kuten omassa kesäkuussa linjastolta tulleessa e-208:ssa. Nämä molemmat mallit (e-208 ja e-2008) on siis jo kerran saaneet päivitystä rangeen ja ensi vuonna tulee toinen päivitys, jossa akku on ilmeisesti sama kuin e-308:ssa ja kulutus on pienempi kuin nykyisissä.
Tosiaan. Siitä en ole varma, mutta molempiin tuli tosiaan viimeksi tuo päivitys.E-208 osaltahan tuo on jo todettu tulevan jossain kohtaa mutta 2008 en ole vastaavaa lausuntoa nähnyt. Sillä kyselin.
Missäs tieto tästä toisesta päivityksestä?Kyllä, kuten omassa kesäkuussa linjastolta tulleessa e-208:ssa. Nämä molemmat mallit (e-208 ja e-2008) on siis jo kerran saaneet päivitystä rangeen ja ensi vuonna tulee toinen päivitys, jossa akku on ilmeisesti sama kuin e-308:ssa ja kulutus on pienempi kuin nykyisissä.
Niin, tuossa ylemmässä viestissä 10911 oli e-208:n osalta linkki uutiseen. Tosiaan e-2008:n osalta ei ole tuossa mitään mainintaa.Missäs tieto tästä toisesta päivityksestä?
3 kk + 1 vk, eikä se oikeastaan elänyt lainkaan, vaan heti kun tehtaalta tuli ensimmäinen arvio tuotantoviikosta, niin siinä se myös pysyi.Miten teillä, jotka olette uuden auton tilanneet tänä vuonna on toimitusajat viime aikoina eläneet?
Tämä vielä kovempi, jos nuo päivitykset tulee vielä e-2008:siin niin siinä alkaa olee kyllä niin hyvän hintanen sähköauto kun olla vaan voi, siis sillä HP hinnalla 27990e Jos vaikka Q1/23 lopulla saa auton niin sitähän ruvetaan periaatteessa tekemään näihin aikoihin tai vähän myöhemmin jolloin ollaan jo -23 mallissa... Voi kunpa tässä kävisi hyvä tuuriTuon uuden e-208:n speksit näyttää mielestäni aika hyviltä ottaen huomioon hintaluokka siis mikäli tämä uusi säilyy vielä alle 40 ke. Nykyinen on kuitenkin alkaen 35 ke. Jos uusi olisi esim. 38 ke niin mielestäni hyvä diili nykymarkkinassa varsinkin jos vertaa mitä tuolla hinnalla muita olisi saatavilla.
Toisaalta tuo on kuitenkin aika pieni päivitys rangen osalta (362 -> n.400) nykyisestä e-208:sta, että voi olla järkevämpi vaan ajella tällä nykyisellä pidempään, jos haluaa pysyä saman hintaluokan autossa jatkossakin. Eri asia sitten, jos olisi valmis laittamaan autoon kiinni 15 ke enemmän, itse en ehkä ole.
Tämähän on hyvä jos saisi samalla rahalla isomman akun. Onko tuohon joku pykälä kuluttajansuojalaissa tai ennakkotapaus että hintaa ei voi nostaa? Teslallahan hinta pysyy samana mutta varustelu osin arvotaan. Toki voi perua.Jo tilattuihin autoihin ei luonnollisesti vaikuta vaikka nostaisivat hintoja. Itselläkin taitaa venyä toimitus niin, että tuo facelift saattaisi tulla toimitukseen.
Tämä pätee jos;Onhan se nyt ihan selvää, jos tuote, sen speksit ja hinta on sovittu, että joutuvat toimittamaan alkuperäisellä hinnalla vastaavan tuotteen. Vaihtoehtona olisi kaupan purku, jolloin tietysti hintojen noustua myyjä olisi velvollinen korvaamaan vahingon kuluttajalle. Käytännössä siis sama lopputulos kuin auton antaminen alkuperäisellä hinnalla. Yleisissä sopimusehdoissa on muistaakseni joku 4% tms korotusmahdollisuus.
Sen verran hepreaa nämä latausnopeuksien detaljit, että tuskin on merkittävä seikka myynnissä. Toki lisävalikoima antaa ostajille mahdollisuuden esim. merkkiuskollisuuteen. Sitä meinaa tarvitaan, kun Ariyan ulkonäkö on mitä on...Ellei VAG pian saa OTA päivityksiään ulos niin talvella Ariya alkaa (oma veikkaus) nakertamaan MEB myyntejä kun nelikkokin tulee myyntiin. Nissan nimittäin lataa plus itsekytkettävä akun lämmitys helpottamaan arkea, kaikkihan laturit eivät navissa ole.
Aina on vaihtoehto vedota ettei vaan voi toimittaa. Esim. Audi Q4’n kohdalla vihjailtiin jollekin 2021 tilanneelle että jollei saa 2022 mallista niin ei välttämättä saa ollenkaan (2023 olisi sen verran erilainen että tilaus peruutettaisiin).Onhan se nyt ihan selvää, jos tuote, sen speksit ja hinta on sovittu, että joutuvat toimittamaan alkuperäisellä hinnalla vastaavan tuotteen. Vaihtoehtona olisi kaupan purku, jolloin tietysti hintojen noustua myyjä olisi velvollinen korvaamaan vahingon kuluttajalle. Käytännössä siis sama lopputulos kuin auton antaminen alkuperäisellä hinnalla. Yleisissä sopimusehdoissa on muistaakseni joku 4% tms korotusmahdollisuus.
Tai vaihtoehtoisesti: eivät lataa edes tyhjään akkuun kovin nopeasti ja 15minuutissa ei saa kuin 35% (28kWh) lisää. Pikkuakkuisella mallilla vielä vähemmän.TL;DR on, että Aryat lataavat pitkään teholatauksessa kovalla nopeudella ilman, että käyrä lopahtaa.
No eihän tuollainen menisi millään läpi, jos tehdas toimittaa kuitenkin samaa autotyyppiä. Jos ei enää yhtäkään Q4:sta tulis linjalta, niin sitten voisi olla toinen tarina. Toki tähän tarvitaan tietysti se, että asiakas pitää puolensa. K-auton asiakas”palveluun” tutustuneena en kyllä hetkeäkään epäile, etteivätkö olisi yrittäneet jotain tuollaista kepulikonstia ongelmasta eroon pääsemiseksi.Aina on vaihtoehto vedota ettei vaan voi toimittaa. Esim. Audi Q4’n kohdalla vihjailtiin jollekin 2021 tilanneelle että jollei saa 2022 mallista niin ei välttämättä saa ollenkaan (2023 olisi sen verran erilainen että tilaus peruutettaisiin).
En tiedä pitääkö tuo paikkansa, mutta todennäköisesti menisi läpi jos voi samalla vedota komponenttipulaan.
No nyt tajusin että Q4’n pieni akkuinen malli (Q4 35) poistuu valikoimasta. Voi olla että se liittyi tuon mallin tilaajiin?No eihän tuollainen menisi millään läpi, jos tehdas toimittaa kuitenkin samaa autotyyppiä. Jos ei enää yhtäkään Q4:sta tulis linjalta, niin sitten voisi olla toinen tarina. Toki tähän tarvitaan tietysti se, että asiakas pitää puolensa. K-auton asiakas”palveluun” tutustuneena en kyllä hetkeäkään epäile, etteivätkö olisi yrittäneet jotain tuollaista kepulikonstia ongelmasta eroon pääsemiseksi.
Ariya alkaa kyllä vaikuttaa ainakin spekseiltään ja ominaisuuksiltaan kivalta sähköautolta. Mukaanlukien että akun lämmityksen voi määritellä manuaalisesti...Ellei VAG pian saa OTA päivityksiään ulos niin talvella Ariya alkaa (oma veikkaus) nakertamaan MEB myyntejä kun nelikkokin tulee myyntiin. Nissan nimittäin lataa plus itsekytkettävä akun lämmitys helpottamaan arkea, kaikkihan laturit eivät navissa ole.
Periaatteessa uudempi NMC811 voi olla halvempi valmistaa hieman isommasta kapasiteetista huolimatta kun koboltti on kuitenkin se kallein noista materiaaleista. Eli välttämättä sen puolesta tämä ei ehkä aiheuta tarvetta nostaa hintaa.Tämähän on hyvä jos saisi samalla rahalla isomman akun. Onko tuohon joku pykälä kuluttajansuojalaissa tai ennakkotapaus että hintaa ei voi nostaa? Teslallahan hinta pysyy samana mutta varustelu osin arvotaan. Toki voi perua.
Aivan, kehitys kehittyy. Ei vaan ole ollut mainintaa että tuo tulisi myös e-2008/Mokka-e.Periaatteessa uudempi NMC811 voi olla halvempi valmistaa hieman isommasta kapasiteetista huolimatta kun koboltti on kuitenkin se kallein noista materiaaleista. Eli välttämättä sen puolesta tämä ei ehkä aiheuta tarvetta nostaa hintaa.
Kuuluisi varmaan siihen autorahoitusketjuun. Mutta sanon silti, Sikapäivillä sikahintaisia diilejä tyrkyllä.