Yleistä keskustelua sähköautoista

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Buzzista puuttuvat kyllä kaikki ne hyödyt mitä sähköpaku oikeasti voisi tarjota - esim. kunnollinen V2L.

Kunnon sähköpaku voisi toimia vaikka millaisen kuljetettavan pikkuverstaan pyöritykseen kun naulapyssyjen kompressoreita, betonimyllyjä, poravasaroita, akkuvehkeiden latureita ja vaikka mitä voisi käyttää auton akusta koko työpäivän - tarvittaisiin vaan ne kunnon invertterit (lisävarusteena rahaa vastaan tietty).

Samoin tyyliin induktioliedet, rasvakeittimet, espressokoneet ja jääkaapit pyörisivät ilman mitään ongelmia ruokakojun pyörittämiseen yhden myyntitapahtuman ajan.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Buzzista puuttuvat kyllä kaikki ne hyödyt mitä sähköpaku oikeasti voisi tarjota - esim. kunnollinen V2L.

Kunnon sähköpaku voisi toimia vaikka millaisen kuljetettavan pikkuverstaan pyöritykseen kun naulapyssyjen kompressoreita, betonimyllyjä, poravasaroita, akkuvehkeiden latureita ja vaikka mitä voisi käyttää auton akusta koko työpäivän - tarvittaisiin vaan ne kunnon invertterit (lisävarusteena rahaa vastaan tietty).

Samoin tyyliin induktioliedet, rasvakeittimet, espressokoneet ja jääkaapit pyörisivät ilman mitään ongelmia ruokakojun pyörittämiseen yhden myyntitapahtuman ajan.
Periaatteessa autossahan on jo toimiva invertteri mitä voisi tuohon käyttää, eli ajomoottorin ohjain ...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Periaatteessa autossahan on jo toimiva invertteri mitä voisi tuohon käyttää, eli ajomoottorin ohjain ...
Paras käytettävyys olisi varmaan 400V 3-vaihe ulostulolla kaikkiin noihin työmaaskenaarioihin ja tehokkaampien sähkölaitteiden pyöritykseen, mutta pelkkä yksi vaihe 230V:täkin riittäisi toki pitkälle.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Paras käytettävyys olisi varmaan 400V 3-vaihe ulostulolla kaikkiin noihin työmaaskenaarioihin ja tehokkaampien sähkölaitteiden pyöritykseen, mutta pelkkä yksi vaihe 230V:täkin riittäisi toki pitkälle.
Ei sovi tuollaiset auton imagoon. Buzz Cargo on varmaan enemmän suunnattu Piilaakson hipsterifirmoille jotka toimittaa muka ekologisesti vihersalaatteja tai vastaavia asiakkaille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
11 941
Ei sovi tuollaiset auton imagoon. Buzz Cargo on varmaan enemmän suunnattu Piilaakson hipsterifirmoille jotka toimittaa muka ekologisesti vihersalaatteja tai vastaavia asiakkaille.
Vihersalaatitkin kaipavat kylmäkoneita kulkeakseen hyvässä kunnossa kesäkeleillä. Jos pakumallissa tavaratila ei ole viilennetty ilmastoinnilla, niin kaikki elintarvikekuljetukset ovat aurinkoisilla alueilla ~mahdottomia.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 045
Buzzista puuttuvat kyllä kaikki ne hyödyt mitä sähköpaku oikeasti voisi tarjota - esim. kunnollinen V2L.

Kunnon sähköpaku voisi toimia vaikka millaisen kuljetettavan pikkuverstaan pyöritykseen kun naulapyssyjen kompressoreita, betonimyllyjä, poravasaroita, akkuvehkeiden latureita ja vaikka mitä voisi käyttää auton akusta koko työpäivän - tarvittaisiin vaan ne kunnon invertterit (lisävarusteena rahaa vastaan tietty).

Samoin tyyliin induktioliedet, rasvakeittimet, espressokoneet ja jääkaapit pyörisivät ilman mitään ongelmia ruokakojun pyörittämiseen yhden myyntitapahtuman ajan.
E-Transit customissa on 2,3kW invertteri saatavilla

E: Tosin itse e-transiiitti on vasta jossain kaukana tulevaisuudessa... :(
 
Viimeksi muokattu:

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 538
Mikähän vitun idea tuossa IDBuzzissa ylipäätään on. Varmaan jotain hipeille jotka eivät autoile
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Idea vanhasta Kleinbussista on romanttinen ja auto "hauska", mutta tää uus toteutus on liian moderni. Samaa ripulia kuin uus kuplakin ainanaan. Jotain "lost in translation".

e: Tilaahan tuossa siis on, jos sitä tarvitsee. Mut autona ihan yhtä innostava kuin joku sitikan e-spacetourer tai pösön e-traveller.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 045
No eikös tuon id buzzin idea ole juurikin tila? Jos tilaa on pakko saada, niin kyllä tuo innostavampi on kuin lähimmät kilpailijansa.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 001
Buzz konfiguraattoria tässä odotellaan. Jos saa lisävarusteena kiskoja kulkevat pyörivät penkit ja lasikaton niin kyllä tuosta saisi kivan liikkuvan olohuoneen.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Menee vielä hetki että saadaan se pitkä 6-paikkainen neliveto 100kwh akulla markkinoille.
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Itse veikkaan että aikaisintaan joskus 2027 alkaa normalisoitumaan tilanne. Voi toki olla että tuohon asti kysyntä on vaan kasvanut kokoajan ja sirupula/materiaali pula ei hellitä. Bensan/dieselin hinta tulee vaan nousemaan ja maailmassa pitäisi korvata satoja miljoonia autoja sähköautoilla, joten "normaalia" tilannetta jossa voisi vaan käydä ostamassa haluamansa auton ei välttämättä tule edes kymmeneen vuoteen vielä.
Ei missään nimessä näin. Sirupula johtuu koronasta ja se kyllä hellittää viimeistään 2023, ellei uutta pandemiaa tule. Materiaalipulan syy on aivan sama, kun kerran kysyntää on, niin tarjonta tulee siihen vastaamaan, kun toimitusketjut normalisoituvat. Samaan aikaan akut halpenevat ja tekniikka kehittyy, joten nykysähköautojen arvo tulee kyllä tippumaan sen 10% joka vuosi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Ei missään nimessä näin. Sirupula johtuu koronasta ja se kyllä hellittää viimeistään 2023, ellei uutta pandemiaa tule. Materiaalipulan syy on aivan sama, kun kerran kysyntää on, niin tarjonta tulee siihen vastaamaan, kun toimitusketjut normalisoituvat. Samaan aikaan akut halpenevat ja tekniikka kehittyy, joten nykysähköautojen arvo tulee kyllä tippumaan sen 10% joka vuosi.
Sulla on kyllä ihan väärä kulmakerroin näissä jutuissasi siinä suhteessa, että miten nopeasti jotain kapasiteettia pystyy saamaan lisää. Esim. Inteliltä tulee vasta 2024-2027 uutta tehdasta käyttöön. Optimistimmat veikkaukset sirupulalle ovat olleet 2022 loppu - 2023 alku, mutta huomioiden viime aikoijen uutiset Kiinasta, niin ihan turhaa toivoa noin nopeaa korjausta. Raaka-aineissa ihan samat ongelmat, ei joku kaivos yhdessä yössä nouse tuotantoon. Toki tässäkin täytyy huomata, että hommassa ei varmasti mene nallekarkit tasan. Näppärämmät toimijat pärjää paremmin. Tuo sun 10% hinnantiputus/v on kyllä todella maltillinen, toki jäi vähän epäselväksi viittasitko nyt ostettuihin vai uusien myyntihintojen kehittymiseen.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 339
Shanghai on ollut pari kuukautta kiinni ja kohta on varmaan koko Kiina. Ei ole Korna mihinkaan normalisoitunut ja ensivuonna on vielakin pahempi sirupula.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Idea vanhasta Kleinbussista on romanttinen ja auto "hauska", mutta tää uus toteutus on liian moderni. Samaa ripulia kuin uus kuplakin ainanaan. Jotain "lost in translation".
Ja ilmeisesti se oli alunperin suhteellisen halpa kun vanhoissa aikakauden leffoissa niitä näkyy teillä pilvin pimein. Jos toi uusi VW tuntuu rumalta niin kannattaa katsoa Canoo startupin mikrobussi…argh.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 636
Ja ilmeisesti se oli alunperin suhteellisen halpa kun vanhoissa aikakauden leffoissa niitä näkyy teillä pilvin pimein. Jos toi uusi VW tuntuu rumalta niin kannattaa katsoa Canoo startupin mikrobussi…argh.
Ainakin jenkeissä oli volkkarit oli halpoja kuin saippua... Canoossa kyllä enempi ideaa omasta mielestä (tosin turhaan siinäkin takapää viistetty)...
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
545
Noniin edistystä, omasta Ioniq 5:stä tuli VIN koodi. Sen perusteella autosta tipahtanut pois HDA2 ja se korvattu HDA1:llä. Saa alkaa vänkäämään myyjän kanssa. :hammer:
Veikkaisin, että kesäkuun lopulla/heinäkuun alussa olisi auto Suomessa.

VIN koodin perusteella huomasin, että Hyundai ilmoittaa järjestelmässä akun kooksi "HV extended" Saas nähä tuleeko tämä yksilö sitten uudella 77kw akulla, toki tuo voi tarkoittaa myös sitä kun muualla maailmassa on saatavilla 58kw versiota. Josko tämä Suomessakin myytävä 74kw versio on sitten "extended".
Tyhmä kysymys, mutta mitä palvelua käytit tuon VIN-koodin tulkitsemiseen? Koitin googlata ”vin decodereita” mutta kaikki hakutulokset tuntuivat olevan enemmän tai vähemmän paskaa :D
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
828
Itse en usko, että tämä sähköautobuumi tulisi hellittämään vaan päinvastoin, eli toimitusajat tulevat vain pitenemään ja hinnat pysyvät korkeina. Voi kuitenkin olla niin, että hankintatukia pudotetaan, millä voisi olla vaikutusta kysyntään, mutta ratkaisu olisi ilmastopoliittinen, mistä syystä ennustaminen on hyvin vaikeaa. Itse saatan kuitenkin tehdä sen ratkaisun, että tilaan seuraavan sähköauton heti, kun saan uuden autoni eli mahdollisesti alkusyksynä.
 

ChatGPT

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.03.2022
Viestejä
1 342
Itse saatan kuitenkin tehdä sen ratkaisun, että tilaan seuraavan sähköauton heti, kun saan uuden autoni eli mahdollisesti alkusyksynä.
Et ilmeisesti meinaa kovin montaa vuotta ajella sillä uudella?
Itsekin olen siirtymässä sähköautoiluun, tilattu siis moinen. Toimitus joskus loppuvuodesta, ehkä. Ajatuksena myös vaihdella uuteen jollain syklillä, ehkä 2-4 vuotta, vähän riippuu. Mutta ehkä minä nyt en heti uutta ostaessa laittaisi tilausta sisään seuraavasta :D
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
828
Et ilmeisesti meinaa kovin montaa vuotta ajella sillä uudella?
Itsekin olen siirtymässä sähköautoiluun, tilattu siis moinen. Toimitus joskus loppuvuodesta, ehkä. Ajatuksena myös vaihdella uuteen jollain syklillä, ehkä 2-4 vuotta, vähän riippuu. Mutta ehkä minä nyt en heti uutta ostaessa laittaisi tilausta sisään seuraavasta :D
Vaihdan autoa yleensä parin, kolmen vuoden välein. Voi olla, että seuraavan vuoden tai kahden auton omistaminen tulee hyvinkin edulliseksi jos siis vaihtaa sähkäristä toiseen. Sama tilanne minulla oli tämän nykyisen plugarini kohdalla myös, eli autosta hyvitettiin lähestulkoon sama summa kuin mitä maksoin siitä vähän käytettynä pari vuotta sitten. Uuden auton viivästyminen noin vuodella muutti kaupan vieläkin edullisemmaksi joskin pieni pelko tässä on siitä, että myyjä vetoaa vielä johonkin pienellä präntättyyn varsinkin, kun uuden auton hinta on ehtinyt nousta matkan varrella ja tilattavaan autoon tehtiin vielä pieniä varustetäydennyksiä myöhemminkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
699
Ei missään nimessä näin. Sirupula johtuu koronasta ja se kyllä hellittää viimeistään 2023, ellei uutta pandemiaa tule. Materiaalipulan syy on aivan sama, kun kerran kysyntää on, niin tarjonta tulee siihen vastaamaan, kun toimitusketjut normalisoituvat. Samaan aikaan akut halpenevat ja tekniikka kehittyy, joten nykysähköautojen arvo tulee kyllä tippumaan sen 10% joka vuosi.
Ei se ukrainan sota sitä sirupulaa helpottanu neon kaasun takia.


Eli ei pelkästään koronan”vika”
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 898
Ei se ukrainan sota sitä sirupulaa helpottanu neon kaasun takia.


Eli ei pelkästään koronan”vika”
Plus sirupula oli olemassa jo kauan ennen koronaa eli ei se koronasta johdu alunperinkään. Korona ja Venäjän hyökkäys oli kovia iskuja sirutuotannolle hankalassa tilanteessa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
Koronan alkaessa kun ensimmäiset viitteet saatavuusongelmista nostivat päätään, räjähti tilausmäärät käsiin kun kaikki halusivat hommata komponentteja omiin varastoihin. Sitten oli myös Suezin kanavan tukkeentuminen mikä hidasti toimituksia sekä tulvat saksassa/euroopassa mitkä tuhosivat useita tehtaita ja varastoja.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521

Mitäs kaikkea tuohon pitää ottaa vakiovarustelun lisäksi? Onko siellä jotain "must-have" varusteita jotka puuttuu vakiona? Onhan tuo hinta todella hyvä vakiona tuon tason autolle.
Helpointa kun menet Bemarin sivuilla konfiguraattoriin ja lisävarustelistalta katsot mitä siellä on oletuksena ruksittamatta. "Pakolliset" varusteet kun riippuu vähän henkilöstä. Mutta tässä muutamia mitä ei sisälly perushintaan:
  • adaptiivinen vakionopeuden säädin ynnä muut avustavat järjestelmät pitää erikseen ruksittaa jos haluaa
  • avaimeton lukitus puuttuu
  • sähköpenkit
  • paremmat hifit
  • ratin lämmitys ja takapenkkien lämmitys
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
  • adaptiivinen vakionopeuden säädin ynnä muut avustavat järjestelmät pitää erikseen ruksittaa jos haluaa
  • avaimeton lukitus puuttuu
Auts. Adaptiivisen vakkarin luulisi kuuluvan 70ke autoon mutta nyt en ihmettele miksi perushinta on noin alhainen.

Onko perusmallin jakkarat täysin käsivoimin säädettävät vai onko siellä mitään sähköä? Tuntuu todella oudolta, ymmärrän jos lisärahalla saa lisää sähkösäätöjä mutta kokonaan käsivoimin?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 521
Onko perusmallin jakkarat täysin käsivoimin säädettävät vai onko siellä mitään sähköä? Tuntuu todella oudolta, ymmärrän jos lisärahalla saa lisää sähkösäätöjä mutta kokonaan käsivoimin?
Perusjakkarat oli muistaakseni täysin manuaaliset.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
966
Auts. Adaptiivisen vakkarin luulisi kuuluvan 70ke autoon mutta nyt en ihmettele miksi perushinta on noin alhainen.

Onko perusmallin jakkarat täysin käsivoimin säädettävät vai onko siellä mitään sähköä? Tuntuu todella oudolta, ymmärrän jos lisärahalla saa lisää sähkösäätöjä mutta kokonaan käsivoimin?
Kummassakaan ei mitään uutta. Tällaista on arki kun ostaa uutta premiumautoa, esim. BMW, Audi tai Mercedes-Benz.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Kummassakaan ei mitään uutta. Tällaista on arki kun ostaa uutta premiumautoa, esim. BMW, Audi tai Mercedes-Benz.
Ok, mulla mielikuva että ainakin business-malleissa noi aika laajasti mukana, melkein väittäisin että Mersussa C-sarjasta ylöspäin on esim. avaimeton avaus löytyy vakiona mutta voin olla väärässä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Ok, mulla mielikuva että ainakin business-malleissa noi aika laajasti mukana, melkein väittäisin että Mersussa C-sarjasta ylöspäin on esim. avaimeton avaus löytyy vakiona mutta voin olla väärässä.
Noissa on välillä aika törkeitä aukkona jätetty. Osa koska merkki myy varusteita joissa tulee auto mukana ja osa syistä x. Saksalaiset tykkäävät etenkin tehdä tuota. 3-sarjalaista kävin joskus ruksimassa ja se hinta olisi melkein tuplaantunut jos oikein muistan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Tattista. Oma Ioniq 5 on näemmä sekasikiö, sikäli kun se on valmistettu jo 13.9.2021, mutta auto on myyty MY22,3:na :D
Loogisempi selitys lienee se, että sulla on väärä VIN. Olishan yli 6 kk sitten valmistetun vehkeen pitänyt tulla maahan aikoja sitten.

e: Eiku et tainnutkaan olla se HDA2:n valittelija? Silloin selitys on se, että maahantuoja/myyjä ottanut sulta hyvät uuden hinnaston mukaiset rahat vanhasta autosta :)
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Oma Ioniq 5 on näemmä sekasikiö, sikäli kun se on valmistettu jo 13.9.2021, mutta auto on myyty MY22,3:na
Siis myyty sulle MY22? Vai mitä tuo "MY22,3" tarkoittaa?

Sehän on ihan yleistä, että MY22 autoja aletaan valmistaa jo kesällä tai viimeistään syksyllä 2021 eikä siinä sellaisenaan ole mitään ihmeellistä. Esimerkiksi volkkarikonsernilla mallivuosi vaihtuu yleensä jo jossain kesäkuun tienoilla. Hyundain/KIAn tekemisistä tiedän sen, että ainakin lokakuussa 2021 on valmistettu jo MY22 autoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Taitaa olla eniten hinnastokoodi tuo MY22,3. Toki kertoo samalla mitä varusteita siinä vakiona on. Käytännössä tuo 9/21 valmistettu tuskin voi olla MY22,3 varusteiltaan, koska MY22,3 julkistettiin vasta valmistuksen jälkeen.
 
Liittynyt
02.03.2017
Viestejä
545
Minä siis ymmärsin, että MY22,3 olisi riisuttu versio MY22:sta, jonka Premium-paketista on riisuttu nuo tietyt lisävarusteet (HDA 2, apukuskin Relaxation-istuin, sähköinen etäisyyssäätö takaistuimissa) pois. Minulla lukee sekä auton tarjouksessa että tilausvahvistuksessa nimenomaan MY22,3, ei MY22. Lisäksi tänään Hyundai julkaisi Ioniq 5:lle päivitetyn hinnaston, mutta siellä edelleen komeilee tuo samainen koodi MY22,3.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Minä siis ymmärsin, että MY22,3 olisi riisuttu versio MY22:sta, jonka Premium-paketista on riisuttu nuo tietyt lisävarusteet (HDA 2, apukuskin Relaxation-istuin, sähköinen etäisyyssäätö takaistuimissa)pois. Minulla lukee sekä auton tarjouksessa että tilausvahvistuksessa nimenomaan MY22,3, ei MY22. Lisäksi tänään Hyundai julkaisi Ioniq 5:lle päivitetyn hinnaston, mutta siellä edelleen komeilee tuo samainen koodi MY22,3.
En tiedä missä vaiheessa noita ajallisesti vaihteleva, liittyykö esim. tuotantoon. Mutta siis maailmalla näkyy MY22,5 jne. eli varustelistauksen tuo kertoo.

e: Keksiikö joku tai omaa sisäpiiritietoa mitä tuossa tänään julkaistussa hinnastossa muuttui. Ei ihan heti osunut silmään, kun aiempaan vertailin.
 
Viimeksi muokattu:

Proscribo

Kiitos.
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
974
Noissa on välillä aika törkeitä aukkona jätetty. Osa koska merkki myy varusteita joissa tulee auto mukana ja osa syistä x. Saksalaiset tykkäävät etenkin tehdä tuota. 3-sarjalaista kävin joskus ruksimassa ja se hinta olisi melkein tuplaantunut jos oikein muistan.
Syy x on aina yksinkertainen: niitä autoja saa hyvin myytyä myös ilman niitä vapaavalintaisia varusteita. Huomaa hyvin kun kattelee käytettynä noita. :beye:

Sähköautoilla ei sentää enää maksa tuhansia lisää autoveroa varusteita ruksiessa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Syy x on aina yksinkertainen: niitä autoja saa hyvin myytyä myös ilman niitä vapaavalintaisia varusteita. Huomaa hyvin kun kattelee käytettynä noita. :beye:

Sähköautoilla ei sentää enää maksa tuhansia lisää autoveroa varusteita ruksiessa.
Saa toki mutta poistamalla se yksi ostajille olennainen varuste hinnat alkaen mallista tai jostain varustepaketista saadaan hinnat alkaen mallin hinta alas ja kuluttajalle painetta ottaa se parempi varustepaketti jossa tuo yksi puuttuva varuste on.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 320
Auts. Adaptiivisen vakkarin luulisi kuuluvan 70ke autoon mutta nyt en ihmettele miksi perushinta on noin alhainen.

Onko perusmallin jakkarat täysin käsivoimin säädettävät vai onko siellä mitään sähköä? Tuntuu todella oudolta, ymmärrän jos lisärahalla saa lisää sähkösäätöjä mutta kokonaan käsivoimin?
Perusjakkaroissa ainoa sähkö on selkänojan leveyden säätö ja lämmitys.

Hyvät vakiovarusteet mutta saksalaiseen tyyliin ihan oleellisista perusjutuista minkä luulisi tosiaan olevan vakiona joutuu maksamaan lisää.

tosin reilulla parilla tonnilla tuon saa varusteltua sillain että kaikki oleellinen löytyy.

yli 95k menee hinta sitten jos haluaa kaiken.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 210
Nyt olisi Nissan Leafia tarjouksessa:

Kauppahinta 26999 €
Rahoituksella 3000€ käsiraha, 269€/kk ja loppuerä 9260€

Onkos tämä nyt sitten hyvä vaiko huono tarjous ja kannattaako tuota ostaa vai katella jotain parempaa? Ja olikos noissa Leafeissa jotain lataukseen liittyviä rajoitteita?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
321
Nyt olisi Nissan Leafia tarjouksessa:

Kauppahinta 26999 €
Rahoituksella 3000€ käsiraha, 269€/kk ja loppuerä 9260€

Onkos tämä nyt sitten hyvä vaiko huono tarjous ja kannattaako tuota ostaa vai katella jotain parempaa? Ja olikos noissa Leafeissa jotain lataukseen liittyviä rajoitteita?
Hyvä hinta! Tohon saa hankintatuen, jolloin hinta vielä alle 25ke. Alle 200km matkat menee hyvin. Satunnaiset pidemmätkin matkat, mutta pitää huomioida chademo lataus. Näitä latureita vähän harvemmassa ja pikalataus käytännössä rajoittuu johonkin 20-40kw/h välille.
 
Liittynyt
13.07.2021
Viestejä
137
Nyt olisi Nissan Leafia tarjouksessa:

Kauppahinta 26999 €
Rahoituksella 3000€ käsiraha, 269€/kk ja loppuerä 9260€

Onkos tämä nyt sitten hyvä vaiko huono tarjous ja kannattaako tuota ostaa vai katella jotain parempaa? Ja olikos noissa Leafeissa jotain lataukseen liittyviä rajoitteita?
En niin tarkkaan ole seurannut Leafien hintoja, etten osaa sanoa onko tuo erityisen hyvä, mutta halpahan tuo on uudeksi sähköautoksi ja Leafissa on kyllä monin tavoin hyvä auto. Tuota hintaluokkaa olevia tarjouksia on kyllä viime aikoinakin näkynyt. Kannattaa katsoa varustelutaso myös. Lataamisessa ongelmana on vain 50kW Chademo pikalataus, joka on väistyvää teknologiaa, eikä joka paikassa edes tarjolla. Lisäksi vaihtovirtalataus on vain yksivaiheinen, ja siitä saa vain noin 7kW ja kotioloissa ilman kikkailua yleensä jää puoleen siitä. Akun lämmönhallinnan puutteet tekevät talvella ja pitkillä matkoilla (usemapi lataustauko) latauksesta vielä normaaliakin hitaampaa. Joillekin nuo ovat isoja rajoitteita, joillekin toisille eivät.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Nyt olisi Nissan Leafia tarjouksessa:

Kauppahinta 26999 €
Rahoituksella 3000€ käsiraha, 269€/kk ja loppuerä 9260€

Onkos tämä nyt sitten hyvä vaiko huono tarjous ja kannattaako tuota ostaa vai katella jotain parempaa? Ja olikos noissa Leafeissa jotain lataukseen liittyviä rajoitteita?
Näyttäisi olevan my21 ja visia varustetasolla (ei ilmalämpöpumppua). En tiedä sitten onko juuri mitään eroa my22 malliin, jota myydään myös.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
828
Nyt olisi Nissan Leafia tarjouksessa:

Kauppahinta 26999 €
Rahoituksella 3000€ käsiraha, 269€/kk ja loppuerä 9260€

Onkos tämä nyt sitten hyvä vaiko huono tarjous ja kannattaako tuota ostaa vai katella jotain parempaa? Ja olikos noissa Leafeissa jotain lataukseen liittyviä rajoitteita?
Voin olla väärässä, mutta Chademo ei ole varmaan mikään valtti, kun autoa yrittää tarjota vaihdossa muutaman vuoden kuluttua. Malli alkaa olla jo hieman vanhahtava. Itse en ostaisi.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 182
Puhtaasti CHADEMOn takia tuo ei ole mielestäni erityisen hyvä diili. Jos tuossa olisi edes 50kwh CCS niin sitten voisi olla.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 417
Viestejä
4 160 474
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom