- Estetty
- #7 151
Eikös se stockan tarjous ollut e-2008, eli isompi ja kalliimpi malli?
Taas olisi pösöjä tarjouksessa. Ei toki ihan niin kova kuin edellinen, mutta taitaa nuokin mennä nopeasti.
Eikös se stockan tarjous ollut e-2008, eli isompi ja kalliimpi malli?
Taas olisi pösöjä tarjouksessa. Ei toki ihan niin kova kuin edellinen, mutta taitaa nuokin mennä nopeasti.
Periaatteessa autossahan on jo toimiva invertteri mitä voisi tuohon käyttää, eli ajomoottorin ohjain ...Buzzista puuttuvat kyllä kaikki ne hyödyt mitä sähköpaku oikeasti voisi tarjota - esim. kunnollinen V2L.
Kunnon sähköpaku voisi toimia vaikka millaisen kuljetettavan pikkuverstaan pyöritykseen kun naulapyssyjen kompressoreita, betonimyllyjä, poravasaroita, akkuvehkeiden latureita ja vaikka mitä voisi käyttää auton akusta koko työpäivän - tarvittaisiin vaan ne kunnon invertterit (lisävarusteena rahaa vastaan tietty).
Samoin tyyliin induktioliedet, rasvakeittimet, espressokoneet ja jääkaapit pyörisivät ilman mitään ongelmia ruokakojun pyörittämiseen yhden myyntitapahtuman ajan.
Paras käytettävyys olisi varmaan 400V 3-vaihe ulostulolla kaikkiin noihin työmaaskenaarioihin ja tehokkaampien sähkölaitteiden pyöritykseen, mutta pelkkä yksi vaihe 230V:täkin riittäisi toki pitkälle.Periaatteessa autossahan on jo toimiva invertteri mitä voisi tuohon käyttää, eli ajomoottorin ohjain ...
Ei sovi tuollaiset auton imagoon. Buzz Cargo on varmaan enemmän suunnattu Piilaakson hipsterifirmoille jotka toimittaa muka ekologisesti vihersalaatteja tai vastaavia asiakkaille.Paras käytettävyys olisi varmaan 400V 3-vaihe ulostulolla kaikkiin noihin työmaaskenaarioihin ja tehokkaampien sähkölaitteiden pyöritykseen, mutta pelkkä yksi vaihe 230V:täkin riittäisi toki pitkälle.
Vihersalaatitkin kaipavat kylmäkoneita kulkeakseen hyvässä kunnossa kesäkeleillä. Jos pakumallissa tavaratila ei ole viilennetty ilmastoinnilla, niin kaikki elintarvikekuljetukset ovat aurinkoisilla alueilla ~mahdottomia.Ei sovi tuollaiset auton imagoon. Buzz Cargo on varmaan enemmän suunnattu Piilaakson hipsterifirmoille jotka toimittaa muka ekologisesti vihersalaatteja tai vastaavia asiakkaille.
Oli, mutta hinnat on nousseet tällä välitä. Siihen nähden tuo on huono tarjous, mutta tämän hetken markkinatilanteessa mielestäni ihan ok.Eikös se stockan tarjous ollut e-2008, eli isompi ja kalliimpi malli?
E-Transit customissa on 2,3kW invertteri saatavillaBuzzista puuttuvat kyllä kaikki ne hyödyt mitä sähköpaku oikeasti voisi tarjota - esim. kunnollinen V2L.
Kunnon sähköpaku voisi toimia vaikka millaisen kuljetettavan pikkuverstaan pyöritykseen kun naulapyssyjen kompressoreita, betonimyllyjä, poravasaroita, akkuvehkeiden latureita ja vaikka mitä voisi käyttää auton akusta koko työpäivän - tarvittaisiin vaan ne kunnon invertterit (lisävarusteena rahaa vastaan tietty).
Samoin tyyliin induktioliedet, rasvakeittimet, espressokoneet ja jääkaapit pyörisivät ilman mitään ongelmia ruokakojun pyörittämiseen yhden myyntitapahtuman ajan.
Ei taida kiskoja tulla kun takana on pieni moottorikyhmy lattiassa.Buzz konfiguraattoria tässä odotellaan. Jos saa lisävarusteena kiskoja kulkevat pyörivät penkit ja lasikaton niin kyllä tuosta saisi kivan liikkuvan olohuoneen.
Nelipaikkainen auto pyörivillä penkeilläkin riittäisi...Ei taida kiskoja tulla kun takana on pieni moottorikyhmy lattiassa.
Ei missään nimessä näin. Sirupula johtuu koronasta ja se kyllä hellittää viimeistään 2023, ellei uutta pandemiaa tule. Materiaalipulan syy on aivan sama, kun kerran kysyntää on, niin tarjonta tulee siihen vastaamaan, kun toimitusketjut normalisoituvat. Samaan aikaan akut halpenevat ja tekniikka kehittyy, joten nykysähköautojen arvo tulee kyllä tippumaan sen 10% joka vuosi.Itse veikkaan että aikaisintaan joskus 2027 alkaa normalisoitumaan tilanne. Voi toki olla että tuohon asti kysyntä on vaan kasvanut kokoajan ja sirupula/materiaali pula ei hellitä. Bensan/dieselin hinta tulee vaan nousemaan ja maailmassa pitäisi korvata satoja miljoonia autoja sähköautoilla, joten "normaalia" tilannetta jossa voisi vaan käydä ostamassa haluamansa auton ei välttämättä tule edes kymmeneen vuoteen vielä.
Sulla on kyllä ihan väärä kulmakerroin näissä jutuissasi siinä suhteessa, että miten nopeasti jotain kapasiteettia pystyy saamaan lisää. Esim. Inteliltä tulee vasta 2024-2027 uutta tehdasta käyttöön. Optimistimmat veikkaukset sirupulalle ovat olleet 2022 loppu - 2023 alku, mutta huomioiden viime aikoijen uutiset Kiinasta, niin ihan turhaa toivoa noin nopeaa korjausta. Raaka-aineissa ihan samat ongelmat, ei joku kaivos yhdessä yössä nouse tuotantoon. Toki tässäkin täytyy huomata, että hommassa ei varmasti mene nallekarkit tasan. Näppärämmät toimijat pärjää paremmin. Tuo sun 10% hinnantiputus/v on kyllä todella maltillinen, toki jäi vähän epäselväksi viittasitko nyt ostettuihin vai uusien myyntihintojen kehittymiseen.Ei missään nimessä näin. Sirupula johtuu koronasta ja se kyllä hellittää viimeistään 2023, ellei uutta pandemiaa tule. Materiaalipulan syy on aivan sama, kun kerran kysyntää on, niin tarjonta tulee siihen vastaamaan, kun toimitusketjut normalisoituvat. Samaan aikaan akut halpenevat ja tekniikka kehittyy, joten nykysähköautojen arvo tulee kyllä tippumaan sen 10% joka vuosi.
Ja ilmeisesti se oli alunperin suhteellisen halpa kun vanhoissa aikakauden leffoissa niitä näkyy teillä pilvin pimein. Jos toi uusi VW tuntuu rumalta niin kannattaa katsoa Canoo startupin mikrobussi…argh.Idea vanhasta Kleinbussista on romanttinen ja auto "hauska", mutta tää uus toteutus on liian moderni. Samaa ripulia kuin uus kuplakin ainanaan. Jotain "lost in translation".
Ainakin jenkeissä oli volkkarit oli halpoja kuin saippua... Canoossa kyllä enempi ideaa omasta mielestä (tosin turhaan siinäkin takapää viistetty)...Ja ilmeisesti se oli alunperin suhteellisen halpa kun vanhoissa aikakauden leffoissa niitä näkyy teillä pilvin pimein. Jos toi uusi VW tuntuu rumalta niin kannattaa katsoa Canoo startupin mikrobussi…argh.
Tyhmä kysymys, mutta mitä palvelua käytit tuon VIN-koodin tulkitsemiseen? Koitin googlata ”vin decodereita” mutta kaikki hakutulokset tuntuivat olevan enemmän tai vähemmän paskaaNoniin edistystä, omasta Ioniq 5:stä tuli VIN koodi. Sen perusteella autosta tipahtanut pois HDA2 ja se korvattu HDA1:llä. Saa alkaa vänkäämään myyjän kanssa.
Veikkaisin, että kesäkuun lopulla/heinäkuun alussa olisi auto Suomessa.
VIN koodin perusteella huomasin, että Hyundai ilmoittaa järjestelmässä akun kooksi "HV extended" Saas nähä tuleeko tämä yksilö sitten uudella 77kw akulla, toki tuo voi tarkoittaa myös sitä kun muualla maailmassa on saatavilla 58kw versiota. Josko tämä Suomessakin myytävä 74kw versio on sitten "extended".
Et ilmeisesti meinaa kovin montaa vuotta ajella sillä uudella?Itse saatan kuitenkin tehdä sen ratkaisun, että tilaan seuraavan sähköauton heti, kun saan uuden autoni eli mahdollisesti alkusyksynä.
Vaihdan autoa yleensä parin, kolmen vuoden välein. Voi olla, että seuraavan vuoden tai kahden auton omistaminen tulee hyvinkin edulliseksi jos siis vaihtaa sähkäristä toiseen. Sama tilanne minulla oli tämän nykyisen plugarini kohdalla myös, eli autosta hyvitettiin lähestulkoon sama summa kuin mitä maksoin siitä vähän käytettynä pari vuotta sitten. Uuden auton viivästyminen noin vuodella muutti kaupan vieläkin edullisemmaksi joskin pieni pelko tässä on siitä, että myyjä vetoaa vielä johonkin pienellä präntättyyn varsinkin, kun uuden auton hinta on ehtinyt nousta matkan varrella ja tilattavaan autoon tehtiin vielä pieniä varustetäydennyksiä myöhemminkin.Et ilmeisesti meinaa kovin montaa vuotta ajella sillä uudella?
Itsekin olen siirtymässä sähköautoiluun, tilattu siis moinen. Toimitus joskus loppuvuodesta, ehkä. Ajatuksena myös vaihdella uuteen jollain syklillä, ehkä 2-4 vuotta, vähän riippuu. Mutta ehkä minä nyt en heti uutta ostaessa laittaisi tilausta sisään seuraavasta
Ei se ukrainan sota sitä sirupulaa helpottanu neon kaasun takia.Ei missään nimessä näin. Sirupula johtuu koronasta ja se kyllä hellittää viimeistään 2023, ellei uutta pandemiaa tule. Materiaalipulan syy on aivan sama, kun kerran kysyntää on, niin tarjonta tulee siihen vastaamaan, kun toimitusketjut normalisoituvat. Samaan aikaan akut halpenevat ja tekniikka kehittyy, joten nykysähköautojen arvo tulee kyllä tippumaan sen 10% joka vuosi.
Global Service Way - Technical Information täältä saat katsottua.Tyhmä kysymys, mutta mitä palvelua käytit tuon VIN-koodin tulkitsemiseen? Koitin googlata ”vin decodereita” mutta kaikki hakutulokset tuntuivat olevan enemmän tai vähemmän paskaa
Plus sirupula oli olemassa jo kauan ennen koronaa eli ei se koronasta johdu alunperinkään. Korona ja Venäjän hyökkäys oli kovia iskuja sirutuotannolle hankalassa tilanteessa.Ei se ukrainan sota sitä sirupulaa helpottanu neon kaasun takia.
Exclusive: Russia's attack on Ukraine halts half of world's neon output for chips
Ukraine's two leading suppliers of neon, which produce about half the world's supply of the key ingredient for making chips, have halted their operations as Moscow has sharpened its attack on the country, threatening to raise prices and aggravate the semiconductor shortage.www.reuters.com
Eli ei pelkästään koronan”vika”
Helpointa kun menet Bemarin sivuilla konfiguraattoriin ja lisävarustelistalta katsot mitä siellä on oletuksena ruksittamatta. "Pakolliset" varusteet kun riippuu vähän henkilöstä. Mutta tässä muutamia mitä ei sisälly perushintaan:Pitkä tie, mainiota matkaa – BMW i4 M50 on vavisuttava sähkösportti
BMW:n ensimmäinen M-sähköurheiluauto on loistava – myös matka-autona. Oulusta Helsinkiin tarvittiin vain yksi 17 minuutin latauspysähdys.t.co
Mitäs kaikkea tuohon pitää ottaa vakiovarustelun lisäksi? Onko siellä jotain "must-have" varusteita jotka puuttuu vakiona? Onhan tuo hinta todella hyvä vakiona tuon tason autolle.
Auts. Adaptiivisen vakkarin luulisi kuuluvan 70ke autoon mutta nyt en ihmettele miksi perushinta on noin alhainen.
- adaptiivinen vakionopeuden säädin ynnä muut avustavat järjestelmät pitää erikseen ruksittaa jos haluaa
- avaimeton lukitus puuttuu
Tattista. Oma Ioniq 5 on näemmä sekasikiö, sikäli kun se on valmistettu jo 13.9.2021, mutta auto on myyty MY22,3:naGlobal Service Way - Technical Information täältä saat katsottua.
Hyundain huoltojärjestelmästä siis kyse, sinne vain rekisteröidyt niin näet.
Perusjakkarat oli muistaakseni täysin manuaaliset.Onko perusmallin jakkarat täysin käsivoimin säädettävät vai onko siellä mitään sähköä? Tuntuu todella oudolta, ymmärrän jos lisärahalla saa lisää sähkösäätöjä mutta kokonaan käsivoimin?
Kummassakaan ei mitään uutta. Tällaista on arki kun ostaa uutta premiumautoa, esim. BMW, Audi tai Mercedes-Benz.Auts. Adaptiivisen vakkarin luulisi kuuluvan 70ke autoon mutta nyt en ihmettele miksi perushinta on noin alhainen.
Onko perusmallin jakkarat täysin käsivoimin säädettävät vai onko siellä mitään sähköä? Tuntuu todella oudolta, ymmärrän jos lisärahalla saa lisää sähkösäätöjä mutta kokonaan käsivoimin?
Ok, mulla mielikuva että ainakin business-malleissa noi aika laajasti mukana, melkein väittäisin että Mersussa C-sarjasta ylöspäin on esim. avaimeton avaus löytyy vakiona mutta voin olla väärässä.Kummassakaan ei mitään uutta. Tällaista on arki kun ostaa uutta premiumautoa, esim. BMW, Audi tai Mercedes-Benz.
Noissa on välillä aika törkeitä aukkona jätetty. Osa koska merkki myy varusteita joissa tulee auto mukana ja osa syistä x. Saksalaiset tykkäävät etenkin tehdä tuota. 3-sarjalaista kävin joskus ruksimassa ja se hinta olisi melkein tuplaantunut jos oikein muistan.Ok, mulla mielikuva että ainakin business-malleissa noi aika laajasti mukana, melkein väittäisin että Mersussa C-sarjasta ylöspäin on esim. avaimeton avaus löytyy vakiona mutta voin olla väärässä.
Loogisempi selitys lienee se, että sulla on väärä VIN. Olishan yli 6 kk sitten valmistetun vehkeen pitänyt tulla maahan aikoja sitten.Tattista. Oma Ioniq 5 on näemmä sekasikiö, sikäli kun se on valmistettu jo 13.9.2021, mutta auto on myyty MY22,3:na
Siis myyty sulle MY22? Vai mitä tuo "MY22,3" tarkoittaa?Oma Ioniq 5 on näemmä sekasikiö, sikäli kun se on valmistettu jo 13.9.2021, mutta auto on myyty MY22,3:na
En tiedä missä vaiheessa noita ajallisesti vaihteleva, liittyykö esim. tuotantoon. Mutta siis maailmalla näkyy MY22,5 jne. eli varustelistauksen tuo kertoo.Minä siis ymmärsin, että MY22,3 olisi riisuttu versio MY22:sta, jonka Premium-paketista on riisuttu nuo tietyt lisävarusteet (HDA 2, apukuskin Relaxation-istuin, sähköinen etäisyyssäätö takaistuimissa)pois. Minulla lukee sekä auton tarjouksessa että tilausvahvistuksessa nimenomaan MY22,3, ei MY22. Lisäksi tänään Hyundai julkaisi Ioniq 5:lle päivitetyn hinnaston, mutta siellä edelleen komeilee tuo samainen koodi MY22,3.
Syy x on aina yksinkertainen: niitä autoja saa hyvin myytyä myös ilman niitä vapaavalintaisia varusteita. Huomaa hyvin kun kattelee käytettynä noita.Noissa on välillä aika törkeitä aukkona jätetty. Osa koska merkki myy varusteita joissa tulee auto mukana ja osa syistä x. Saksalaiset tykkäävät etenkin tehdä tuota. 3-sarjalaista kävin joskus ruksimassa ja se hinta olisi melkein tuplaantunut jos oikein muistan.
Saa toki mutta poistamalla se yksi ostajille olennainen varuste hinnat alkaen mallista tai jostain varustepaketista saadaan hinnat alkaen mallin hinta alas ja kuluttajalle painetta ottaa se parempi varustepaketti jossa tuo yksi puuttuva varuste on.Syy x on aina yksinkertainen: niitä autoja saa hyvin myytyä myös ilman niitä vapaavalintaisia varusteita. Huomaa hyvin kun kattelee käytettynä noita.
Sähköautoilla ei sentää enää maksa tuhansia lisää autoveroa varusteita ruksiessa.
Perusjakkaroissa ainoa sähkö on selkänojan leveyden säätö ja lämmitys.Auts. Adaptiivisen vakkarin luulisi kuuluvan 70ke autoon mutta nyt en ihmettele miksi perushinta on noin alhainen.
Onko perusmallin jakkarat täysin käsivoimin säädettävät vai onko siellä mitään sähköä? Tuntuu todella oudolta, ymmärrän jos lisärahalla saa lisää sähkösäätöjä mutta kokonaan käsivoimin?
Hyvä hinta! Tohon saa hankintatuen, jolloin hinta vielä alle 25ke. Alle 200km matkat menee hyvin. Satunnaiset pidemmätkin matkat, mutta pitää huomioida chademo lataus. Näitä latureita vähän harvemmassa ja pikalataus käytännössä rajoittuu johonkin 20-40kw/h välille.Nyt olisi Nissan Leafia tarjouksessa:
Nissan Leaf | Käyttöauto
Nissan Leaf. 100% sähköauto täynnä teknologiaa. Anna Nissan LEAFin tilavuuden yllättää. Tervetuloa tutustumaan Käyttöautoon!www.kayttoauto.fi
Kauppahinta 26999 €
Rahoituksella 3000€ käsiraha, 269€/kk ja loppuerä 9260€
Onkos tämä nyt sitten hyvä vaiko huono tarjous ja kannattaako tuota ostaa vai katella jotain parempaa? Ja olikos noissa Leafeissa jotain lataukseen liittyviä rajoitteita?
En niin tarkkaan ole seurannut Leafien hintoja, etten osaa sanoa onko tuo erityisen hyvä, mutta halpahan tuo on uudeksi sähköautoksi ja Leafissa on kyllä monin tavoin hyvä auto. Tuota hintaluokkaa olevia tarjouksia on kyllä viime aikoinakin näkynyt. Kannattaa katsoa varustelutaso myös. Lataamisessa ongelmana on vain 50kW Chademo pikalataus, joka on väistyvää teknologiaa, eikä joka paikassa edes tarjolla. Lisäksi vaihtovirtalataus on vain yksivaiheinen, ja siitä saa vain noin 7kW ja kotioloissa ilman kikkailua yleensä jää puoleen siitä. Akun lämmönhallinnan puutteet tekevät talvella ja pitkillä matkoilla (usemapi lataustauko) latauksesta vielä normaaliakin hitaampaa. Joillekin nuo ovat isoja rajoitteita, joillekin toisille eivät.Nyt olisi Nissan Leafia tarjouksessa:
Nissan Leaf | Käyttöauto
Nissan Leaf. 100% sähköauto täynnä teknologiaa. Anna Nissan LEAFin tilavuuden yllättää. Tervetuloa tutustumaan Käyttöautoon!www.kayttoauto.fi
Kauppahinta 26999 €
Rahoituksella 3000€ käsiraha, 269€/kk ja loppuerä 9260€
Onkos tämä nyt sitten hyvä vaiko huono tarjous ja kannattaako tuota ostaa vai katella jotain parempaa? Ja olikos noissa Leafeissa jotain lataukseen liittyviä rajoitteita?
Näyttäisi olevan my21 ja visia varustetasolla (ei ilmalämpöpumppua). En tiedä sitten onko juuri mitään eroa my22 malliin, jota myydään myös.Nyt olisi Nissan Leafia tarjouksessa:
Nissan Leaf | Käyttöauto
Nissan Leaf. 100% sähköauto täynnä teknologiaa. Anna Nissan LEAFin tilavuuden yllättää. Tervetuloa tutustumaan Käyttöautoon!www.kayttoauto.fi
Kauppahinta 26999 €
Rahoituksella 3000€ käsiraha, 269€/kk ja loppuerä 9260€
Onkos tämä nyt sitten hyvä vaiko huono tarjous ja kannattaako tuota ostaa vai katella jotain parempaa? Ja olikos noissa Leafeissa jotain lataukseen liittyviä rajoitteita?
Voin olla väärässä, mutta Chademo ei ole varmaan mikään valtti, kun autoa yrittää tarjota vaihdossa muutaman vuoden kuluttua. Malli alkaa olla jo hieman vanhahtava. Itse en ostaisi.Nyt olisi Nissan Leafia tarjouksessa:
Nissan Leaf | Käyttöauto
Nissan Leaf. 100% sähköauto täynnä teknologiaa. Anna Nissan LEAFin tilavuuden yllättää. Tervetuloa tutustumaan Käyttöautoon!www.kayttoauto.fi
Kauppahinta 26999 €
Rahoituksella 3000€ käsiraha, 269€/kk ja loppuerä 9260€
Onkos tämä nyt sitten hyvä vaiko huono tarjous ja kannattaako tuota ostaa vai katella jotain parempaa? Ja olikos noissa Leafeissa jotain lataukseen liittyviä rajoitteita?