- Estetty
- #7 101
No siis onhan tuo hullua. Katsoin tuossa halvimman Model 3 Performancen hinnan nettiautosta ja halvimman hintapyynti oli enemmän kuin omani ostaessa 10tkm mittarissa. Samoin enemmän ajetuista pyydettiin enemmän kuin mitä maksoin omastani. Eli voisin myydä omani saaden VÄHINTÄÄN omani pois vaikka ajellut viime loppukesä/syksystä lähtien kilsoja mittariin.Oishan se aika hullua jos näin menee. Ekan vuoden jälkeen kalliimpi kuin ostaessa, 24kk jälkeen saisi vielä omansa pois. Melkein ilmaista autoilua.
Ei tuo Bose kyllä ole mihinkään kadonnut Pelkääjän relax + sähkötakapenkki on nykyään tonnin lisänä.Joo hinnasto on kyllä tallella. Löytyy myyjän laittamasta sähköpostista.
Muitahan varusteita on väeltä tippunut pois mm. Bosen audiojärjestelmä, vänkärin relaxation-istuin sekä takapenkin sähkösäätö.
Itsellä noi näytti olevan oikein ainakin Bosen ja relaxation istuimen osalta, takapenkin sähkösäädöstä en päässyt perille kun varustelistausta katsoin niin en löytänyt kohtaa jossa tuosta olisi ollut tietoa.
No ei kai tuo nyt niin kovin kummoinen hyvitys ole, vaan ollut tavallinen kaavamainen 10% arvonalenema vuodessa.Kyllähän käytettyjen perinteisten autojenkin hinnat ovat korkealla, joskaan eivät niin paljoa.
Sähköautoa ostaessa mulle tarjottiin vaihdossa n. 60% alkuperäisestä ostohinnasta 5v vanhalle autolle.
Jos toimitusajat on nyt vuotta tai yli, niin jotain ihmeitä täytyy tapahtua, jotta vuoden päästä ollaan jokseenkin normaalissa.Käytettyjen hinnat normalisoituvat heti kun saatavuus uusille autoille on taas normaali ja inflaatiopiikki on ohi. Nykytilanne ei ole normaali, mutta kuinka kauan se kestää? Jos pitää veikata niin vielä 6-12kk. Vuoden päästä uskoisin, että uuden sähköauton saa taas tutulla 3kk toimitusajalla ja käytettyjen hinnat laskevat noin 10% vuodessa.
Hiiljasta saattaa olla tuon normalisoitumisen kanssa vuoden sisään jos nyt jo myyvät autoja minkä saa ehkä 2024 jos silloinkaan.Käytettyjen hinnat normalisoituvat heti kun saatavuus uusille autoille on taas normaali ja inflaatiopiikki on ohi. Nykytilanne ei ole normaali, mutta kuinka kauan se kestää? Jos pitää veikata niin vielä 6-12kk. Vuoden päästä uskoisin, että uuden sähköauton saa taas tutulla 3kk toimitusajalla ja käytettyjen hinnat laskevat noin 10% vuodessa.
Siellä se sun sopparissa lukee mitä nei voi tehdä, googleta "autokaupan tilaus- ja kauppasopimusehdot". Niihin ne todennäköisesti ovat viitanneet. Kohdassa 6c on hinnanmuutoksista. Käytännössä 4% korotus antaa luvan irtisanoa sopimus, jos ei nyt ole sattunut tilaamaan uniikkia pinkkiä "kaunotarta". Toki kierompi kauppias voi väittää, että tehdasvarustein konfiguroitu auto olisi jotenkin erikoistilaus (eli irtisanominen ei käy). En tiedä mikä käytäntö on, onkohan yksikään myyjä tuota ehtoa uskaltanut soveltaa.Mielenkiinnolla odotan miten tulee menemään, auto tilattu noin vuoden toimitusajalla alle prosentin rahoituskorolla ja tehdas ilmeisesti nostamassa hintoja.
Onko nuo tilaussopimukset sellaisia että se on joko myyjälle/maahantuojalle voi voi jos näin käy, siis korot ja hinnat pomppaa mutta kun soppari on tehty? Ei kai kuluttajakaupassa voi noita mennä muuttelemaankaan?
EIkun mietin että pystyvätkö myyjäliikkeen puolesta ruveta perumaan? Myyty tosi alhaisella korolla mutta jos sanotaan että korot pomppaavat vuoden sisään vaikka 2% ylös niin tuohan aika paska diili niille? Siihen päälle auton hinnan nousu.Siellä se sun sopparissa lukee mitä nei voi tehdä, googleta "autokaupan tilaus- ja kauppasopimusehdot". Niihin ne todennäköisesti ovat viitanneet. Kohdassa 6c on hinnanmuutoksista. Käytännössä 4% korotus antaa luvan irtisanoa sopimus, jos ei nyt ole sattunut tilaamaan uniikkia pinkkiä "kaunotarta". Toki kierompi kauppias voi väittää, että tehdasvarustein konfiguroitu auto olisi jotenkin erikoistilaus (eli irtisanominen ei käy). En tiedä mikä käytäntö on, onkohan yksikään myyjä tuota ehtoa uskaltanut soveltaa.
Ei se autoliike siitä koronnoususta tee tappiota. Lainan on kuitenkin myöntänyt rahoitusyhtiö joka taas on maksanut autoliikkeelle provisiota siitä että he ovat saaneet sinulle kyseisen luoton myytyä. Auton hinnan liikkeelle taas on määrännyt maahantuoja joka ensikädessä kärsii autojen välittömästä hintojen noususta. Toki jatkossa maahantuoja nostaa hintojaan ja autoliike korjaa katettaan sitten sen mukaan.EIkun mietin että pystyvätkö myyjäliikkeen puolesta ruveta perumaan? Myyty tosi alhaisella korolla mutta jos sanotaan että korot pomppaavat vuoden sisään vaikka 2% ylös niin tuohan aika paska diili niille? Siihen päälle auton hinnan nousu.
Mitä sun sopimuksissa lukee? Siitähän se kiinni on. Ja kuten miu jo ehti toteamaankin, niin sulla on varmaan useampi osapuoli sopimassa asiasta.EIkun mietin että pystyvätkö myyjäliikkeen puolesta ruveta perumaan? Myyty tosi alhaisella korolla mutta jos sanotaan että korot pomppaavat vuoden sisään vaikka 2% ylös niin tuohan aika paska diili niille? Siihen päälle auton hinnan nousu.
Itse veikkaan että aikaisintaan joskus 2027 alkaa normalisoitumaan tilanne. Voi toki olla että tuohon asti kysyntä on vaan kasvanut kokoajan ja sirupula/materiaali pula ei hellitä. Bensan/dieselin hinta tulee vaan nousemaan ja maailmassa pitäisi korvata satoja miljoonia autoja sähköautoilla, joten "normaalia" tilannetta jossa voisi vaan käydä ostamassa haluamansa auton ei välttämättä tule edes kymmeneen vuoteen vielä.Hiiljasta saattaa olla tuon normalisoitumisen kanssa vuoden sisään jos nyt jo myyvät autoja minkä saa ehkä 2024 jos silloinkaan.
Facebookin ryhmässä tuli vastaan, että komponenttipulan takia oli jäänyt tuo pois joistain autoista. Tai näin myyjä oli ainakin kyseisen yksilön ostajalle ilmoittanut.Ei tuo Bose kyllä ole mihinkään kadonnut Pelkääjän relax + sähkötakapenkki on nykyään tonnin lisänä.
e: Vai oliko Bose aiemmin kaikissa malleissa? Nyt se näkyy premiumisssa.
e2: Meidän eka Mii on tällä hetkellä +20% ostohintaan peilaten (vs. nettiauton yksityisten pyynnit).
Kuulostaa aikalailla omituiselta, jos sitä listoillaan kuitenkin sujuvasti pitävät. Ja myyvät. Ettei olis myyjä myynyt premiumin korikitin omaavaa styleä hieman muunneltua totuutta käyttäen. Toki jos oli uus tilattu auto tehtaalta ko. ostajalle, niin sitten ei tuollainen väärinymmärrys onnistu.Facebookin ryhmässä tuli vastaan, että komponenttipulan takia oli jäänyt tuo pois joistain autoista. Tai näin myyjä oli ainakin kyseisen yksilön ostajalle ilmoittanut.
Onko tämä joku e-up/mii-electric korvaaja, tai jotain muuta? Tai ehkä kilpailija Renault Zoe:lle ja joillekin pienemmille korealaisille?Millä nimellä te niitä VAGin pieniä kutsuittekaan... Tripla? Noh, uudet on työn alla:
VW-konsernilta kolme pientä sähköautoa – 20000–25000 euron hintaluokkaan!
Sekä Skoda, Volkswagen, että Cupra julkaisevat vuonna 2025 pienen sähköauton – kaikki valmistetaan Espanjassa samalla tehtaalla.moottori.fi
Ennakkokiertueen aikataulu:Jos joku id buzz kiertue on menossa, pitäisi kyllä käydä katsomassa auto. Ei koeajoa välttis, näkis vaan ne sisätilat.
Pykälää isompia kuin Mii eli luokkaa Polo/T-Roc. Suora Miin korvaaja olisi sitten ID.1.Onko tämä joku e-up/mii-electric korvaaja, tai jotain muuta? Tai ehkä kilpailija Renault Zoe:lle ja joillekin pienemmille korealaisille?
No odotellaan lisätietoja, tärkeimpinä akun koko ja toimintamatka...
Ei ole julkistettu. 150kW 77 Kwh, jolla oletan että nuo tulee, niin: ID.3 41k€ ID.4 49k€ ID.5 52k€ niin oma arvaukseni on 55k€, siis 5 paikkasena autona. Perustelut on, että perustekniikka on ihan sama. Peltiä menee marginaalisesti enemmän, istuimiin vähän lisää ja ovet, jos on sähköiset takaovet, nostaa vähän hintaa. Buzz paku voisi olla jopa alle ID.4 hinnan? Jossain vuodetussa hinnastossa 39k€, mutta ei tietoa millä Alvilla vai ilman ja mikä versio paku vai 5 paikkanen.Oliko ID.Buzzin Suomen hinnat jo tiedossa?
Varmaan aika realistinen arvio. Oliko tietoa muuten toimitusajoista, ei taida tänä vuonna saada?Ei ole julkistettu. 150kW 77 Kwh, jolla nuo tulee, niin: ID.3 41k€ ID.4 49k€ ID.5 52k€ niin oma arvaukseni on 55k€, siis 5 paikkasena autona.
Myyjä arvaili että menisi 2024. Mutta mä veikkaan että nopeet saa fastlinesta ekat, muut odottaa tuonne. Ja ennusti hinnaksi yli 65k€.Varmaan aika realistinen arvio. Oliko tietoa muuten toimitusajoista, ei taida tänä vuonna saada?
Veikkaan että alkaen joku 69k. Tuo aiemmin heitetty 55k ei ole realistinen. Tällä autolla on muutakin arvoa kuin moottori ja pelti.Myyjä arvaili että menisi 2024. Mutta mä veikkaan että nopeet saa fastlinesta ekat, muut odottaa tuonne. Ja ennusti hinnaksi yli 65k€.
facebookissa oli joku heittänyt saksan hinnat "Saksan lähtöhinnat ovat Buzzille 54270 e+alv ja Cargolle 45740 e+alv. Saksan alv on 19 %, meillä vähän enemmän. "Oliko ID.Buzzin Suomen hinnat jo tiedossa?
Tripletti.Millä nimellä te niitä VAGin pieniä kutsuittekaan... Tripla? Noh, uudet on työn alla:
VW-konsernilta kolme pientä sähköautoa – 20000–25000 euron hintaluokkaan!
Sekä Skoda, Volkswagen, että Cupra julkaisevat vuonna 2025 pienen sähköauton – kaikki valmistetaan Espanjassa samalla tehtaalla.moottori.fi
Ilmeisesti listahinnat ilman paikallisia tukia. Yleensähän Suomen hinnat ei mene yksi yhteen mutta antaa tuo ainakin suuntaa.facebookissa oli joku heittänyt saksan hinnat "Saksan lähtöhinnat ovat Buzzille 54270 e+alv ja Cargolle 45740 e+alv. Saksan alv on 19 %, meillä vähän enemmän. "
Tämä on sääli, kun sähköauton parhaat puolet (feat. kotilataus) tulee eniten esiin juuri näissä kaupungeissa pyörivissä pikkukipoissa. Samalla myös suurimmat haitat jää pois, kun päivittäiset ajomatkat mahtuvat jokaisen akun kapasiteettiin.Kaipa ne sieltä jossain vaiheessa tulevat, kunhan raaskitaan lätkiä rajallisia komponentteja halpamalleihin.
Mikä tuossa on gotcha kun hinta on noin halpa? Eihän tuolla rahalla saa edes mopoautoa (jotka tosin maksaakin ihan älyttömästi).Uusi 4 000 euron sähköauto kilpailee suosituimman tittelistä
Taidan hankkia tällaisen kaupunkipyörittelyyn kun tulee myyntiin.
Yhteiskunnan tuet. Voivat myyda omakustanne hintaan ja keraavat voitot paastokaupasta.Mikä tuossa on gotcha kun hinta on noin halpa? Eihän tuolla rahalla saa edes mopoautoa (jotka tosin maksaakin ihan älyttömästi).
Tuossa ei myöskään tarvitsisi pelätä akun happanemista, kun pelkillä töiden kilometrikorvauksilla voisi ostaa uuden auton joka toinen kuukausiMikä tuossa on gotcha kun hinta on noin halpa? Eihän tuolla rahalla saa edes mopoautoa (jotka tosin maksaakin ihan älyttömästi).
Siellähän se edessä on, hauskaa sähköautossa on kun tuntuu, että se pitää suurinta ääntä silloin kun esilämmittää tai viilentää lähtöä varten. Ilmalämpöpumppu ”pirisee” takapäässä ja puhallin pauhaa edessä.Suurimmassa osassa (vai kaikissa?) sähköautoissa on kyllä keulan alaosa avoin ja sieltä otetaan ilmaa. Keulalla on ihan perinteisessä sijainnissa jäähdytyksen kennot.
Siis ei kai tämä ole tulossa länsimaihin? Minä käsitin että tuo 4000 euroa alkaen hinta koskee Kiinaa.Uusi 4 000 euron sähköauto kilpailee suosituimman tittelistä
Taidan hankkia tällaisen kaupunkipyörittelyyn kun tulee myyntiin.
Sitten joku Tesla LR kakkosautoksi jos pitää pidempää matkaa ajaa.
Toimittajan virhe mitä ilmeisimmin. 35kW ehkä moottoriteho. Akkupaketti sitten ~18kWh kuten electrifying.comissa mainittu.35kW akkupaketti kyllä hämmentävän halpa.
Niin valtaavat kei-autojen markkinat noilla? Mitenköhän se kolariturvallisuus merkkaa kun eivät nykyiset mopoautotkaan taida olla järin turvallisia . Toki noi kulkee kaksi kertaa kovempaa kuin mopoautot.Ainakin Japanissa ovat jo kusisukassa noiden kanssa kun tuo auton kokoluokka on suosittu vanhusten auto.
No ei tuossa ole kuin 2600 euroa (2000 euroa valtion hankintatuen tuplausta ja joku bonus jolla toimituskulut pois) alennusta vastikään varmaan enemmän nousseeseen listahintaan ja siihen ympätty kuuden vuoden rahoitus suurella loppuerällä, että mainostettava kuukausierä on saatu alle kolmen sadan. Rahoitustarjouskaan ei mikään kummoinen, tosin taitaa niissäkin nollakorkojen aika olla ainakin toistaiseksi ohi.
Taas olisi pösöjä tarjouksessa. Ei toki ihan niin kova kuin edellinen, mutta taitaa nuokin mennä nopeasti.
Juu, kyllä tuo tieto löytyy helposti ja markkinointi kuvissakin nähnyt, mutta kyllähän sen nyt silmälläkin näkee että on se yli 160cm pitkä se tavaratila.Data sheet – the ID. Buzz (The vehicle is a near production concept car and has not gone on sale yet.) and ID. Buzz Cargo (The vehicle is a near production concept car and has not gone on sale yet.)
The Volkswagen Newsroom is a service of Volkswagen AG for journalists, bloggers, and multipliers. It offers the latest news for press and media.www.volkswagen-newsroom.com
Datasheet sanoo, että kaksi eurolavaa menisi.