Yleistä keskustelua sähköautoista

Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
tesla model 3 lr wltp on 602km
Tietääkö kukaan paljonko Model 3 LR CLTC on?

WLTP is way more accurate than CLTC, as the data shows. The new EV range standard that replaced NEDC in China is clearly more optimistic than the other standards. Overall, CLTC range figures tend to be 15 to 25 percent higher than WLTP. Most of the Chinese EV makers already started using CLTC to show range data.
 
Liittynyt
13.07.2021
Viestejä
137
Leafin karvalakki malli Visiasta, miten siinä asetetaan akun (ja ehkä myös sisätilan) esilämmitys päälle? Onko avaimessa painike vai pitääkö naputtaa autossa edellisenä iltana? Nissanconnect ominaisuudella tuo löytyy sovelluksella kalliimmista malleista, mutta sen toiminta on ilmeisesti vähän niin ja näin. Menevätkö näidenkin toimitukset ensi vuoden puolelle?
Ei kai Leafissa (edes kalliimmissa) ole mitään akun esilämitystä? Lämpenee sitten käytössä ja latauksessa usein liikaakin (rapidgate) kun ei ole myöskään jäähdytystä. Ei kylmällä akulla ajaminen mikään sen suurempi ongelma ole. Todella kylmällä BMS:n pitänee rajoittaa tehoja. Sisätiloje esilämmitys on mukava, mutta en tiedä miten Leafin eri malleissa toimii.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
75
Ei kai Leafissa (edes kalliimmissa) ole mitään akun esilämitystä? Lämpenee sitten käytössä ja latauksessa usein liikaakin (rapidgate) kun ei ole myöskään jäähdytystä. Ei kylmällä akulla ajaminen mikään sen suurempi ongelma ole. Todella kylmällä BMS:n pitänee rajoittaa tehoja. Sisätiloje esilämmitys on mukava, mutta en tiedä miten Leafin eri malleissa toimii.
Nissan LEAF ostajan edut
  • Saatavana myös Nissan yksityisleasingilla
  • Akun lämmitysjärjestelmä
  • Älykkäät ajovalot
  • Ohjauspyörän kallistus ja teleskooppinen säätö
Se lämpimään autoon astuminen talvisin tässä eniten tietenkin kiinnostaa, mutta mitähän tuolla kursivoidulla sitten mahdetaan tarkoittaa?
 

Starglazer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 102
Nissan LEAF ostajan edut
  • Saatavana myös Nissan yksityisleasingilla
  • Akun lämmitysjärjestelmä
  • Älykkäät ajovalot
  • Ohjauspyörän kallistus ja teleskooppinen säätö
Se lämpimään autoon astuminen talvisin tässä eniten tietenkin kiinnostaa, mutta mitähän tuolla kursivoidulla sitten mahdetaan tarkoittaa?
Ainakin silloin kun kysyin tuosta myyjältä niin tarkoitti sitä että kun pakkanen laskee tietyn rajan alle niin akkua lämmitetään. Ei siis sellaista lämmitystä niin kuin monessa muussa että voisi akkua lämmittää ennen pikalatausta.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
287
NISSAN LEAF 39 KWH VISIA

Tuo näyttäis olevan 27k€ uutena. Mitäs tässä nyt on huonona puolena? Pitäis mökille 180km päästä myös talvella ja lapset mahtuu takapenkille. Nopealla laskurilla kun leikkii niin polttomoottori Volvo v70 tulee kalliimmaksi 10 vuodessa kuin tämä. Eiks tää oo ny sellanen nobrainer vaihto jo? Nopealla googletuksella ei löydy vaihtoehtoja ainakaan uusissa, mitä käytettyä pitäis lähteä katsomaan vaihtoehdoksi?
 

JL79

omistaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
348
NISSAN LEAF 39 KWH VISIA

Tuo näyttäis olevan 27k€ uutena. Mitäs tässä nyt on huonona puolena? Pitäis mökille 180km päästä myös talvella ja lapset mahtuu takapenkille. Nopealla laskurilla kun leikkii niin polttomoottori Volvo v70 tulee kalliimmaksi 10 vuodessa kuin tämä. Eiks tää oo ny sellanen nobrainer vaihto jo? Nopealla googletuksella ei löydy vaihtoehtoja ainakaan uusissa, mitä käytettyä pitäis lähteä katsomaan vaihtoehdoksi?
180km saattaa kylmimpinä talvipäivinä olla siinä ja siinä, jos kuormaakin mukana.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
287
180km saattaa kylmimpinä talvipäivinä olla siinä ja siinä, jos kuormaakin mukana.
Ihan sama, pitää siellä kaupassa muutenkin pysähtyä jossain välissä. Saako tuohon jollakin pikalaturilla puolessa tunnissa riittävästi virtaa vai onko tuo jotenkin huono lataamaan?
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
75
NISSAN LEAF 39 KWH VISIA

Tuo näyttäis olevan 27k€ uutena. Mitäs tässä nyt on huonona puolena? Pitäis mökille 180km päästä myös talvella ja lapset mahtuu takapenkille. Nopealla laskurilla kun leikkii niin polttomoottori Volvo v70 tulee kalliimmaksi 10 vuodessa kuin tämä. Eiks tää oo ny sellanen nobrainer vaihto jo? Nopealla googletuksella ei löydy vaihtoehtoja ainakaan uusissa, mitä käytettyä pitäis lähteä katsomaan vaihtoehdoksi?
Ei taida kovilla pakkasilla ainakaan täyteen lastattuna päästä noin pitkää matkaa pysähtymättä latauskahville ja silloin on parempi etsiä se harvinaisempi Chademo-laturi. Pikalatauksella jos vetää reissussa, niin samana päivänä kerran tai parin jälkeen ilmalla (ei siis paremmin toimivalla vedellä) jäähtyvät akut käyvät sen verran kuumana että on parempi jäähdytellä seuraavaan päivään saakka.

Käytetyt täyssähköt ovat nyt hulluissa hinnoissa. Tuossa kun esimerkiksi viime syksynä katselin käytettyjä ensimmäisen sukupolven Leafeja, niin vähän ajettuja 15-17 vuosimallin yksilöitä oli nettiautossa useampikin alle 15 tonnilla, mutta nyt tuollaisten pyynti on kahdenkympin paikkeilla.

25 tonnilla hankintatuen kanssa saa tuliterän auton merkittävästi hienommalla korilla ja paremmalla rahoituksella sekä 24/30 -> 39kWh akulla. Joskin juuri sen karvalakin, mutta kahdeksan tuhatta euroa lisää 20kWh suuremmasta akusta, enemmistä hevosvoimista, (parjatusta) puhelinohjattavasta lämmityksestä ja paremmista hifeistä ei kuulosta minusta hyvältä diililtä. Kyseessä on kuitenkin pohjimmiltaan vain vanhaa tekniikkaa oleva Leaf. Jos tekisi mieli sijoittaa kolmosella alkava euromäärä uuteen autoon, niin Renault Megane E-Tech olisi valintani.
 

JL79

omistaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
348
Ihan sama, pitää siellä kaupassa muutenkin pysähtyä jossain välissä. Saako tuohon jollakin pikalaturilla puolessa tunnissa riittävästi virtaa vai onko tuo jotenkin huono lataamaan?
Saa varmasti tarpeeksi virtaa jos mökkireissulla pystyy lataamaan, ja jos mökilläkin virtaa saatavilla.
Taidanpa itsekkin käydä katsomassa tuota karvalakki Leafia, ja jos hyvän vaihtohyvityksen saa E-Golfista niin voisi vaihtaa.
Mielestäni autosta pystyy tuossa Visiassakin ajastamaan ohjaamon lämmitykset/viilennykset
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
287
on parempi etsiä se harvinaisempi Chademo-laturi. Pikalatauksella jos vetää reissussa, niin samana päivänä kerran tai parin jälkeen ilmalla (ei siis paremmin toimivalla vedellä) jäähtyvät akut käyvät sen verran kuumana että on parempi jäähdytellä seuraavaan päivään saakka.

Käytetyt täyssähköt ovat nyt hulluissa hinnoissa.

25 tonnilla hankintatuen kanssa saa tuliterän auton merkittävästi hienommalla korilla ja paremmalla rahoituksella sekä 24/30 -> 39kWh akulla.. Kyseessä on kuitenkin pohjimmiltaan vain vanhaa tekniikkaa oleva Leaf. Jos tekisi mieli sijoittaa kolmosella alkava euromäärä uuteen autoon, niin Renault Megane E-Tech olisi valintani.
Kiitos, hyvät kommentit. Chademo näyttäis olevan sopivasti mökkimatkalla, vähän ehkä arvelluttaa ainoastaan se, että joskus ois hyvä päästä isovanhemmille Vaasaan (450km). Pitää varmaankin oikeasti käydä koeajamassa.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
75
Mielestäni autosta pystyy tuossa Visiassakin ajastamaan ohjaamon lämmitykset/viilennykset
Löysin kuin löysinkin videon jossa tyyppi ajastaa lämmityksen manuaalisesti konsolista. Vähän kankean näköistä, mutta lopputulema oli, että pitäisi toimia kunhan auto on piuhassa kiinni.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
544
Nämä ladattavat hybridit olivat oikeastaan ylivarovaisen, sähköautoilua aloittavan ensikokeilua uuteen autoilun tulevaisuuteen. Aikoinaan myös kun itse aloitin kesällä 1998, ratkaisuna silloin kun sopivia hinnaltaan ja halutuilta ominaisuuksilta olevia täyssähköjä ei vieä löytynyt auton hankinnan pakkorakoon :cool:
 
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
998
BMW i3:ssa kaikki toimii puhelinsovelluksella, lämmittää ja jäähdyttää auton ja akun. Jos ottaa vielä REX version niin voi jatkaa ajoa vaikka akku vähissä. Näitä tuodaan nyt maahan aika paljon ja tuntuu kauppa käyvän. Tosin hinnat niissäkin noussu. Edullista ajamista.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
69
Onkohan Polestar 2 tilauksia paljonkin jonossa vai sakkaakohan komponenttien saatavuus, kun seuraavat toimitukset uusissa tilauksissa menee tällä hetkellä joulukuulle 2022? Saanee noita kuitenkin nopeammin kuin montaa muuta merkkiä tällä hetkellä. Tai sitten ei, sillä voihan PS2:n saatavuuskin siirtyä vielä kauemmaksi ensi vuoteen koska tilaussivulla lukee "Ensimmäisten toimitusten ajankohta: Joulukuu 2022" Polestar – Configure your Polestar online

Onko foorumilla PS2:n tilanneita ja onko teillä tuotantopaikkaa vielä tiedossa?
Joo nyt jos tilaa niin menee väkisin loppuvuodelle. Sain itse pari viikkoa sitten (sivustoa jatkuvasti refreshanneena) tuurilla tilattua pre-config auton jolle luvattiin elokuussa toimitus. Joitakin yksilöitä sai heinäkuullekin...eli tuo lienee nopein "kaista" jos sattuu vaan sopiva malli kohdalle.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 294
Luin EV6 käyttötestiä (ei taida olla juttua netissä). Huvittavaa kun pieneltä hatchbackilta näyttävässä autossa on kääntösäde yli 12 metriä. Neliveto mainittu syyksi mutta jossain Land Cruiserissakin on tuota pienempi säde ja vertailun vuoksi ID3:ssa pari metriä (!) vähemmän. No eihän tuo ole ongelma kuin jossain parkkihalleissa ja pienillä parkkipaikoilla (joutuu vähän vekslaamaan) mutta aika erikoista.

Suurin ongelma EV6:ssa tuntuu olevan lumi ja pakkanen. Jäänyt talvitestit väliin valmistajalla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Luin EV6 käyttötestiä (ei taida olla juttua netissä). Huvittavaa kun pieneltä hatchbackilta näyttävässä autossa on kääntösäde yli 12 metriä. Neliveto mainittu syyksi mutta jossain Land Cruiserissakin on tuota pienempi säde ja vertailun vuoksi ID3:ssa pari metriä (!) vähemmän. No eihän tuo ole ongelma kuin jossain parkkihalleissa ja pienillä parkkipaikoilla (joutuu vähän vekslaamaan) mutta aika erikoista.

Suurin ongelma EV6:ssa tuntuu olevan lumi ja pakkanen. Jäänyt talvitestit väliin valmistajalla.
Näyttää vai on? :rofl:
Vertailukohtana jos käyttää vaikka BMW X3, niin EV6 on suunnilleen saman kokoinen akseliväliltään, pituudeltaan sekä leveydeltään. Pilkun viilaajat sanoisi, että EV6 on pidempi akseliväli ja hieman lyhyempi pituus. Väitän, että X3 kääntyy vielä heikommin omasta kokemuksesta. ID3 on puoli metriä lyhyempi ja akselivälikin on parikymmentä senttiä lyhyempi. En tiedä miksi kukaan yrittäisi verrata EV6:sta pieneen hatchbackiin.

Kääntösäde saisi toki olla pienempi.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
ID3 ja ID4 ovat todella ketteriä, ID4 kääntyy lähes yhtä pienessä tilassa kuin e-Up.

Käsittääkseni EV6 ja Model3 menee aika tasan kääntösäde, ainakin takavetoisina.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 294
Eikös se suurin ongelma ollut tämä akun lämmitys ja siihen oli ilmeisesti tulossa (tullut?) päivitys jonka pitäisi helpottaa.
Kyllä. Ja sekoitin taas korealaiset autot, tarkoitin Ioniq 5:sta! Onneksi vuodenvaihteessa Suomeen tulevissa on esilämmitystoiminto. En tiedä saako retrofittinä vanhempiin. Lumen pakkautuminen moneen paikkaa oli myös ongelma.
 

dmn

Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 658
Näyttää vai on? :rofl:
Vertailukohtana jos käyttää vaikka BMW X3, niin EV6 on suunnilleen saman kokoinen akseliväliltään, pituudeltaan sekä leveydeltään. Pilkun viilaajat sanoisi, että EV6 on pidempi akseliväli ja hieman lyhyempi pituus. Väitän, että X3 kääntyy vielä heikommin omasta kokemuksesta. ID3 on puoli metriä lyhyempi ja akselivälikin on parikymmentä senttiä lyhyempi. En tiedä miksi kukaan yrittäisi verrata EV6:sta pieneen hatchbackiin.

Kääntösäde saisi toki olla pienempi.
Jos intternettiin on luottamista niin x3:ssa vain 40mm pidempi akseliväli kuin id3:ssa.

Onkohan tuossa nelivetomallissa tehty vaan "volvot", eli tuupattu etupää niin täyteen tavaraa ettei renkaat mahdu kääntymään, ei kyllä luulis sähkömoottorin niin paljoa tilaa vievän.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
609
Tänään menossa koeajamaan e-Golffia. Tiedossa on jo auton vaatimaton range ja tietyt kompromissit mm. sisätilojen suhteen, kun kyseessä ei ole täysiverinen sähköauto.

Mitä varusteita mielestänne e-golffissa kannattaisi ehdottomasti olla? Suurin osa näyttää olevan erittäin vaatimattomasti varusteltuja, mutta muutamia enemmänkin varusteltuja onneksi löytyy.
Onko autossa jotain kalliita huoltoja, joita pitäisi tietyllä kilometrimäärällä olla tehtynä? Mitä tyyppivikoja tai tarkistettavia paikkoja autossa on, joita voisi koeajolla tsekata?

Samalla reissulla käyn aikataulusta riippuen koeajamassa myös i3:sen Bemarin. Tällä hetkellä e-golf on ihan ulkonäkösyistä ykkösvalintana, mutta eipä sitä koskaan tiedä, vaikka i3 käytännöllisyydellään kiilaisi kompromissisähkiksen edelle.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 833
Ja sekoitin taas korealaiset autot, tarkoitin Ioniq 5:sta! Onneksi vuodenvaihteessa Suomeen tulevissa on esilämmitystoiminto. En tiedä saako retrofittinä vanhempiin.
Tästä on näkynyt sellaista tietoa, että lämmitysmahdollisuutta EI olisi tulossa päivityksenä vaan sen saa vain niihin autoihin joissa se on jo tehtaalta. Siitä ymmärrettävästi on tullut pikkaisen parranpärinää, kun aiemmin valmistaja nimenomaisesti lupaili ominaisuuden tulevan vanhempaankin kalustoon myöhemmin päivityksenä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 902
Jos intternettiin on luottamista niin x3:ssa vain 40mm pidempi akseliväli kuin id3:ssa.

Onkohan tuossa nelivetomallissa tehty vaan "volvot", eli tuupattu etupää niin täyteen tavaraa ettei renkaat mahdu kääntymään, ei kyllä luulis sähkömoottorin niin paljoa tilaa vievän.
Juu, itse katsoin wikistä uusimmat x3 tiedot, itsellä pari malliasarjaa vanhempi, mikä on myös lyhyempi akseliväliltään. Ei tietysti tiedä koskaan onko nuo tiedot, mistä itse katsoo luotettavia. Tuossa e83:ssa ainakin järkyttävä kääntösäde, en löytänyt äkkiseltään lukemia, mutta saa kyllä toisinaan veivata urakalla ja vielä raskas ohjaus kaupanpäällisenä.

Mietin ihan samaa, että olisiko etupää niin täynnä ettei ole enää mahtunut rengas kääntymään tarpeeksi.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Eikös ne vetarit ole se rajoittava tekijä eli niiden takia ei saada/haluta rengasta kääntymään yhtä paljon?

Ei kai tuo EV6 nyt niin paljon kankeampi ole kuin esim. ID4 GTX?

 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 184
Jos sähköautoihin lisättäisiin kytkin, nykyistä useampaan sähköautoon saisi peräkoukun kärryn vetoa varten.
Sähkömoottorin teho on nolla niin kauan kun moottori ei pyöri ja hetki kytkimen luistatusta mahdollistaisi riittävän vetokyvyn paikoiltaan lähdettäessä. Sähkömoottorissa asia voidaan ratkaista paremmin ilman kytkintä, mutta halvimmissa toteutuksissa vetokyky nollasta ei riitä kärrylle.
Jos tähän lähtee hakemaan konkretiaa niin monessakaan tapauksessa ei ole kovin ilmeistä että tämä muodostuisi rajoittavaksi tekijäksi vaikka maltillista 1000kg perävaunua ajatellen.
 

mie

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
146
Kävin liikkeessä katsomassa halpaa tarjous Leaffia. Myyjän mukaan noita ei myydä juuri lainkaan, sillä ominaisuudet eivät riitä Suomen talveen. Haukkui auton muutenkin pystyyn. Kuulemma ei löydy penkinlämmittimiä ja talvella vastukset eivät riitä pitämään ikkunoja sulana. Paremmassa Accenta mallissa olisi lämpöpumppu (oikeesti ei ole) ja se olisi teholtaan ylivoimainen. Varsinkin kovilla pakkasilla (-20 -30c), hänen arvion mukaan 2kw, vastukset eivät riitä ja lämpöpumppu olisi parhaimmillaan.

Chamedo latureita on kuulemma Suomeen tulossa tänä vuonna yli 1000 lisää, en jaksa fakta tarkistaa, mutta epäilen. Sekä tarvikevanteita ei kannata ostaa sillä se eväät takuun. Rahoituksen laski eri ajalle mille pyysin jne. Paska maku jäi kaikin puolin reissusta.

Ymmärrän toki myyjän innon kaupitella parempaa mallia, mutta valehtelu ei mene jakeluun. Teslasta en tykkää, mutta ehkä Muski oli oikeassa kun painotti myyntiä verkkoon. Pelkkä rasitteita myyjät tuntuvat nykyään olevan. Tai ehkä Nissanin asiakaskunta on jo niin vahvasti jalka haudassa, että kaikki menee läpi.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Chamedo latureita on kuulemma Suomeen tulossa tänä vuonna yli 1000 lisää, en jaksa fakta tarkistaa, mutta epäilen. Sekä tarvikevanteita ei kannata ostaa sillä se eväät takuun. Rahoituksen laski eri ajalle mille pyysin jne. Paska maku jäi kaikin puolin reissusta.
No just. Syön hatullisen paskaa jos Suomeen rakennetaan edes 100 julkista chademo-laturia lisää tänä vuonna, itseasiassa en ihmettelisi vaikka niitä ei rakennettaisi yhtään lisää.

Mikä tuo tarvikevanne -juttu oikein on, meneekö läpi Suomessa tuollainen? Miten vanteiden vaihto voi evätä takuun jos on mitat yms oikein?
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 184
No just. Syön hatullisen paskaa jos Suomeen rakennetaan edes 100 julkista chademo-laturia lisää tänä vuonna, itseasiassa en ihmettelisi vaikka niitä ei rakennettaisi yhtään lisää.
Joitain kymmeniä voi tulla kun ABC-Latauksen perussetti on kuitenkin 3xCCS +1xChademo. Rechargelta on myös varmaan odotettavissa vielä joidenkin HPC-lokaatioiden kylkeen 24kW DC-latureita Chademolla ja eikähän joitain perus 50kW latureita CCS:llä ja Chademolla vielä ilmesty, mutta onhan tuo Chademo pitkä miinus Leafille.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
172
Tulipa käytyä koeajamassa Polestar 2 dual motor long range versio emännän kanssa. Kyllä oli vakuuttava peli. Yhden polkimen ajo oli erittäin hienosti toimiva, kun pysähdyksiin asti toimii tuossa. Olen siis nyt testannut kahta eri sähköautoa, toinen Porsche Taycan 4s ja toinen tämä Polestar 2. Verrattuna Porscheen, niin erona oli ajotuntumassa minun mielestä parempi ajettavuus, tosin possulla ajelin comfort-tilassa, niin ilma-alusta oli sellainen kelluva vene-tyyppinen. Muuten hyvin samantyyppinen ajokokemus. Porschella tunsi ehkä renkaiden ja tien välisen kontaktin tarkemmin. Porschessa oli ehkä myös laadukkaampi olemus ja sisusta, mutta ei tuossa Polestarissa mitenkään epälaadukas vaikutelma ollut varsinkin kun miettii, että se maksaa kaksi kertaa vähemmän. Ollaan tässä nyt mietiskelty asiaa niin varmaan tuon joutuu laittamaan tilaukseen vaikka joutuu varmaan vuoden alkuun odottelemaan. Vahva suositus käydä kokeilemassa! Suurena plussana tuohon saa myös vetokoukun, mikä on melkein ostokriteeri. Eikä se 400+ heppaa ja neliveto myöskään haitaksi ole. Vastaavan tehoisen polttomoottoriauton kun hommaisi uutena oltaisiin jo 80000+ euron summissa. Kyllä tuntuu 2021-vuosimallin golffi antiikkiselta näiden rinnalla :D
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
Joitain kymmeniä voi tulla kun ABC-Latauksen perussetti on kuitenkin 3xCCS +1xChademo. Rechargelta on myös varmaan odotettavissa vielä joidenkin HPC-lokaatioiden kylkeen 24kW DC-latureita Chademolla ja eikähän joitain perus 50kW latureita CCS:llä ja Chademolla vielä ilmesty, mutta onhan tuo Chademo pitkä miinus Leafille.
Ok, minulla oli uskomus että ABC-Latauksen perussettiin ei enään kuuluisi Chademo vaan puhtaasti Type2:sta ja CCS:ää tästä eteenpäin. Mutta tuhat? Ei varmasti.
 
  • Tykkää
Reactions: P.T
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
219
Mihin näistä kallistuisitte ja miksi?
Citroën E-C4 shine confort selection. Sätkässä aikalailla kaikki mitä saa listalta, isoin takakontti, pehmein kyyti ja luovutus mahdollista syys-lokakuussa.
Mokka e, lisänä navi, mukautuva vakionopeudensäädin ja halvin. Luovutus helmikuu?
Kona electric 64kw Style aika laajalla varuste paketilla mutta luovutus tammi-helmikuu?
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 184
Mihin näistä kallistuisitte ja miksi?
Citroën E-C4 shine confort selection. Sätkässä aikalailla kaikki mitä saa listalta, isoin takakontti, pehmein kyyti ja luovutus mahdollista syys-lokakuussa.
Mokka e, lisänä navi, mukautuva vakionopeudensäädin ja halvin. Luovutus helmikuu?
Kona electric 64kw Style aika laajalla varuste paketilla mutta luovutus tammi-helmikuu?
Jos pitää ajaa pidempää siivua niin Kona on muita aika paljon parempi. Toisaalta luulen että ajaisin arkiajoni mieluiten Citikalla.
Mokka e:n kohdalla kannattaa ruksia mukaan 11kW laturi. Tämä on näistä itse asiassa ainoa jota olen ajanut ja oli aivan ok, mutta ei herättänyt sen isompia intohimoja.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 470
Kona (päivitetty) on kyvykkäämpi ajoneuvo valmistajalta, jolla on jo olemassa olevaa osaamista sähköautoista.

Stellantis on vasta ottamassa horjuvia ensiaskeleita.
 
Liittynyt
23.08.2020
Viestejä
998
Samalla reissulla käyn aikataulusta riippuen koeajamassa myös i3:sen Bemarin.
i3 on täysverinen sähköauto ja sellaiseksi suunniteltu. 120Ah tai 94Ah+REX niin pääsee jo aika kauas.Päivittäiseen haja-alue/taajamaralliin oikein sopiva. Ilmalämpöpumpullisessa sitten etäjäähdytys bonuksena.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 235
On muuten aivan karmeet pyynnöt noissa i3:ssa Nettiautossa, onko noussut älyttömästi viime aikoina, joku seurannut?
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 184
On muuten aivan karmeet pyynnöt noissa i3:ssa Nettiautossa, onko noussut älyttömästi viime aikoina, joku seurannut?
On varmaan ainakin halvimpien 60Ah mallien hinnat tulleet joitain tuhansia ylös. Kävin viime kesänä Kamuxilla koeajamassa yhtä aika varusteltua 94Ah BEV:iä...en muista ihan tarkkaan mikä oli pyynti, mutta luulen että siinä ei ollut niin paljon eroa nykyisiin pyyntihintoihin.
 

mie

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
146
Mikä tuo tarvikevanne -juttu oikein on, meneekö läpi Suomessa tuollainen? Miten vanteiden vaihto voi evätä takuun jos on mitat yms oikein?
Joo ei varmasti Suomessa menisi tuommoinen syy läpi. Jotain selitti tarvikevanteista ja jarruista. Ei enää kiinnostanut myyjän puheet siinä vaiheessa, odotin vain vaihtoarvoa vanhasta ja sit heti pois liikkeestä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 235
Viestejä
4 195 291
Jäsenet
70 878
Uusin jäsen
Konko

Hinta.fi

Ylös Bottom