Yleistä peleistä ja niiden tulevaisuudesta

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miksu8
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 822
Pari ideaa jotka olisi jännä nähdä pidemmälle vietynä

Pelimoottorien, pelihahmojen ja pelidatan standardointi, ainakin 3d-peleissä
- voisit vaihtaa pelin pelimoottoria vapaasti (tai sitten joku organisaatio kehittäisi ilmaisen THE pelimoottorin). Voisi olla myös plugareita. Voit ostaa rahalla realistisemman rallifysiikkamallinnuksen ja nauttia siitä Cyberpunk 2077 tai GTA VI -maailmassa
- pelien hajautettu kehitys: yksi firma kehittää tekoälyhahmoja (npc), toiset moottoreita, kolmas maailmoja (tai maailman osia), neljäs assetteja
- halutessasi voisit speksata oman pelihahmosi vain kerran ja käyttää sitä useissa pelissä. Myös hahmon kehitys voisi jatkua halutessa pelien yli. Voit siis pelata hahmollasi eri pelitalojen tekemiä seikkailuja

Tekoälyllä luotavat hahmot tavoitteineen
- npc:llä sen verran monimutkaiset tavoitteet että luovat pelimaailmaan tapahtumia joihin pelaaja voi osallistua. Ei siis skriptattuja
- pelillä olisi iso uudelleenpeluuarvo kun aina tapahtuu uutta (joissain raameissa tietty)
- jotkut pelit voisivat olla juonettomia (skriptaamattomia) hiekkalaatikkoja tai jotain välimuotoja
 
Oon kaipaillu vapaan maailman realistista autopeliä, kun nämä nykyiset on ihan täyttä pelleilyä(Forza Horizon), vaikka välissä hauskoja ovatkin. Vois kuvitella että Google Mapsin avulla sais luotua maiseman ja Liikennevirastolta ku sais vielä millimetrin tarkat tiedot tien kallistuksista jne. niin oishan se hauska ajella menemään missä päin maailmaa tahansa.
 
Oon kaipaillu vapaan maailman realistista autopeliä, kun nämä nykyiset on ihan täyttä pelleilyä(Forza Horizon), vaikka välissä hauskoja ovatkin. Vois kuvitella että Google Mapsin avulla sais luotua maiseman ja Liikennevirastolta ku sais vielä millimetrin tarkat tiedot tien kallistuksista jne. niin oishan se hauska ajella menemään missä päin maailmaa tahansa.
Sellainen projekti on että Googlen karttadatasta on luotu 3D-kartta, extrapoloitu puuttuva data jollain algoritmilla. Aika karkealta näytti silti.
 
Pari ideaa jotka olisi jännä nähdä pidemmälle vietynä

Pelimoottorien, pelihahmojen ja pelidatan standardointi, ainakin 3d-peleissä
- voisit vaihtaa pelin pelimoottoria vapaasti (tai sitten joku organisaatio kehittäisi ilmaisen THE pelimoottorin). Voisi olla myös plugareita. Voit ostaa rahalla realistisemman rallifysiikkamallinnuksen ja nauttia siitä Cyberpunk 2077 tai GTA VI -maailmassa
- pelien hajautettu kehitys: yksi firma kehittää tekoälyhahmoja (npc), toiset moottoreita, kolmas maailmoja (tai maailman osia), neljäs assetteja
- halutessasi voisit speksata oman pelihahmosi vain kerran ja käyttää sitä useissa pelissä. Myös hahmon kehitys voisi jatkua halutessa pelien yli. Voit siis pelata hahmollasi eri pelitalojen tekemiä seikkailuja

Tekoälyllä luotavat hahmot tavoitteineen
- npc:llä sen verran monimutkaiset tavoitteet että luovat pelimaailmaan tapahtumia joihin pelaaja voi osallistua. Ei siis skriptattuja
- pelillä olisi iso uudelleenpeluuarvo kun aina tapahtuu uutta (joissain raameissa tietty)
- jotkut pelit voisivat olla juonettomia (skriptaamattomia) hiekkalaatikkoja tai jotain välimuotoja

Unreal engine eli se mikä jyllää tällä hetkellä melkein kaikissa uusimmissa ja isoimmissa peleissä ja kaikilla uusimilla tekniikoilla on kylläkin ilmainen kehittää. Epic launcherista kuka tahansa saa ladata ilmaiset kehitystyökalut ja tehdä pelin. Jos tuotoksensa julkaisee ja laittaa myyntiin, niin epic ottaa toki rojaltit. Toinen yleinen ja suuri moottori on unity ja silläkin saa kehittää ilmaiseksi.
 
Sellainen projekti on että Googlen karttadatasta on luotu 3D-kartta, extrapoloitu puuttuva data jollain algoritmilla. Aika karkealta näytti silti.
Juu, jossakin ehkä vuosi-pari sitten näin jonkun tuontyylisen jossa ilmeisesti oli nimenomaan googlen karttadataa sun muita käytetty ja tehty joku alkeellinen selaimessa toimiva "autopeli" jossa pystyi ajelemaan eri paikoissa ihan oikeissa maisemissa. Olihan tuo aika kirveellä veistetty ja todella buginen mutta olihan tuota ihan jännä kokeilla. Pitkä matkahan tuosta vielä on sellaiseen oikeasti toimivaan peliin jossa olisi jotain ideaakin mutta olisihan se hienoa jos joskus voisi jossain pelissä valita vaikka oman asuinalueen pelialueeksi jollakin tuollaisella tekniikalla toteutettuna.

Itseasiassa GoogleEarth-sovelluksessakin taisi olla joku alkeellinen autopeli easter egginä, pääsi satelliittikuvan päällä ajelemaan jollakin autolla.
 
Juu, jossakin ehkä vuosi-pari sitten näin jonkun tuontyylisen jossa ilmeisesti oli nimenomaan googlen karttadataa sun muita käytetty ja tehty joku alkeellinen selaimessa toimiva "autopeli" jossa pystyi ajelemaan eri paikoissa ihan oikeissa maisemissa. Olihan tuo aika kirveellä veistetty ja todella buginen mutta olihan tuota ihan jännä kokeilla. Pitkä matkahan tuosta vielä on sellaiseen oikeasti toimivaan peliin jossa olisi jotain ideaakin mutta olisihan se hienoa jos joskus voisi jossain pelissä valita vaikka oman asuinalueen pelialueeksi jollakin tuollaisella tekniikalla toteutettuna.

Itseasiassa GoogleEarth-sovelluksessakin taisi olla joku alkeellinen autopeli easter egginä, pääsi satelliittikuvan päällä ajelemaan jollakin autolla.
Microsoft Flight Simulatorissa on on koko maapallo mallinnettu jollain tarkkuudella, toki se on autonäkökulmasta karkea. Tietyt alueet on tarkempia kun toiset tietenkin, riippuu minne käsityötä on laitettu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 713
Viestejä
4 493 276
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom