Pari ideaa jotka olisi jännä nähdä pidemmälle vietynä
Pelimoottorien, pelihahmojen ja pelidatan standardointi, ainakin 3d-peleissä
- voisit vaihtaa pelin pelimoottoria vapaasti (tai sitten joku organisaatio kehittäisi ilmaisen THE pelimoottorin). Voisi olla myös plugareita. Voit ostaa rahalla realistisemman rallifysiikkamallinnuksen ja nauttia siitä Cyberpunk 2077 tai GTA VI -maailmassa
- pelien hajautettu kehitys: yksi firma kehittää tekoälyhahmoja (npc), toiset moottoreita, kolmas maailmoja (tai maailman osia), neljäs assetteja
- halutessasi voisit speksata oman pelihahmosi vain kerran ja käyttää sitä useissa pelissä. Myös hahmon kehitys voisi jatkua halutessa pelien yli. Voit siis pelata hahmollasi eri pelitalojen tekemiä seikkailuja
Tekoälyllä luotavat hahmot tavoitteineen
- npc:llä sen verran monimutkaiset tavoitteet että luovat pelimaailmaan tapahtumia joihin pelaaja voi osallistua. Ei siis skriptattuja
- pelillä olisi iso uudelleenpeluuarvo kun aina tapahtuu uutta (joissain raameissa tietty)
- jotkut pelit voisivat olla juonettomia (skriptaamattomia) hiekkalaatikkoja tai jotain välimuotoja
Pelimoottorien, pelihahmojen ja pelidatan standardointi, ainakin 3d-peleissä
- voisit vaihtaa pelin pelimoottoria vapaasti (tai sitten joku organisaatio kehittäisi ilmaisen THE pelimoottorin). Voisi olla myös plugareita. Voit ostaa rahalla realistisemman rallifysiikkamallinnuksen ja nauttia siitä Cyberpunk 2077 tai GTA VI -maailmassa
- pelien hajautettu kehitys: yksi firma kehittää tekoälyhahmoja (npc), toiset moottoreita, kolmas maailmoja (tai maailman osia), neljäs assetteja
- halutessasi voisit speksata oman pelihahmosi vain kerran ja käyttää sitä useissa pelissä. Myös hahmon kehitys voisi jatkua halutessa pelien yli. Voit siis pelata hahmollasi eri pelitalojen tekemiä seikkailuja
Tekoälyllä luotavat hahmot tavoitteineen
- npc:llä sen verran monimutkaiset tavoitteet että luovat pelimaailmaan tapahtumia joihin pelaaja voi osallistua. Ei siis skriptattuja
- pelillä olisi iso uudelleenpeluuarvo kun aina tapahtuu uutta (joissain raameissa tietty)
- jotkut pelit voisivat olla juonettomia (skriptaamattomia) hiekkalaatikkoja tai jotain välimuotoja