Kyllä. Ultrassa tosiaan kolme jotain tietokonetta(?) ja se autonominen ajo on. Ei ole vaan vielä hyväksytty Euroopassa. Eli vähän sama, kuin Teslalla Suomen kohdalla ja Teslassa maksu olisi 99€/kk.On kyllä mieletön hinta positio autolla. Itsekin tsekkasin Saksan sivut tuota katsellessa. En jaksa kaikkea varustelistaa käydä Google kääntäjän kanssa läpi, mutta ymmärsin, että Ultra varustetaso sisältäisi vain autonomisen ajon mahdollisuuden ja 20" vanteet erona normaaliin AWD malliin? Mistä päästäänkin siihen miten on mahdollista että perus AWD version 18" vanteilla range olisi sama kuin Ultran 20" vanteilla samalla akulla?
Täytyy olla periaatteessa virhe tuon rangen kohdalla.
Luulisin että AWD Performance olisi mittauksissa ollut myös 20" vanteilla? Se ainakin selittäisi tuon "bukin" rangessa.
Varusteita ilmeisesti, hud, mittaristo, ilmastoidut etupenkit. V2L. Kaksi eri sisustan väriä, eli tumma ja vaalea. Vaalea sisusta ei kumminkaan maksa lisää, kuten Teslassa. Eikä ulkovärin vaihtaminen maksa liikaa tai kovin paljon.
Ultra mallissa 20" vanteet ja etupenkeissä hieronta. Tosin onko järkeä 20" vanteissa mukavuuden ja rangen kannalta? 20" vanteet toki hieman tyylikkäämmät, mutta makuja on monia.
Entinen Ferrarin suunnittelija on tehnyt Xpeng L03:n muodot.
Huono käännös:
XPeng’s New L03 SUV Takes Aim at Tesla and BMW With Big Tech and a $40K-ish Price
XPeng’s 2026 Mona L03 compact SUV targets Europe with EV and EREV powertrains, advanced voice controls, semi-autonomous tech, and Tesla Model Y-rivaling value.
Koeajoin itse toisen Xpeng:in ja siinäkin kyllä on jonkinlainen Tesla tyylinen autopilotti. Mutta toki itse piti vähän väliä vähäsen ohjailla, että autopilotti pysyi päällä. Mutta tosiaan Ultra olisi sitten se paras ja kallein. Itse en Ultran hintaan kumminkaan "suostu".
Aikaisemminhan Teslaan sai ostettua FSD:n 7500€ hintaan. Xpeng autossa lisähinta on vähän pienempi 5000€.
Tuolla 5000€ maksulla saisi Teslaan FSD:n 4 vuodeksi ja 2 kuukaudeksi (4950€).