Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
75
Mikä helvetin telkkari lyö käynnistyessään trailerit pyörimään halusit tai et?
Philips PUS9005 ainakin satunnaisesti ja nimenomaan Google Play Elokuvat kyseessä, joten oletan tämän olevan kytköksissä Androidiin. Tekeekö Sonyilla samaa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Philips PUS9005 ainakin satunnaisesti ja nimenomaan Google Play Elokuvat kyseessä, joten oletan tämän olevan kytköksissä Androidiin. Tekeekö Sonyilla samaa?
Eli lyökö se ne trailerit tulille samontein kun laittaa virrat telkkariin, vai vasta kun käynnistää jonkun sovelluksen, vaikkapa ton Play Elokuvat?

En ite Sonyista tiedä, mutta vanha samsung tai nykynen LG ei kyllä mitään trailereita puske väkipakolla, vaikka valikoissa jotain pieniä mainoksia saattaa ollakkin, mutta ne on tosiaan staattisia ja ei pompi siitä silmille.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
75
Sen mitä rtingsiä ja ruutuja marketissa kattonu ni siel valikoissa taitaa jotai paskaa pyöriä aika monessa?
Tässä ei pyöri valikoissa mitään ylimääräistä, mutta tuollaiset shokkipaskat käynnistyessä on kyllä alinta kuonaa. Sekunnissa siitä onneksi pääsee eroon nappia painamalla, mutta lapsikäyttäjän kannalta todella ikävää. Tänään astuin huoneeseen ja tämä pyörimässä. Painajaisia odotellessa...

Lähtee siis pyörimään heti kun painaa kakesta virrat päälle. Ei joka kerta, mutta ehkä kerran-pari päivässä.

 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
125
Pieni avautuminen Power saagasta. Kaikki on ollut niin päin persettä asiakaspalvelun näkökulmasta alusta saakka.

Eilen kävelin Poweriin ostamaan Samsungin 55Q70T televisiota. Hyllyssä oli 2kpl kyseistä teeveetä, molemmat jo kalibroitu valmiiksi. Tästä siis tulee lisähinta 129e. Sanoin että en ole kiinnostunut maksamaan kalibroinnista. Myyjä ei suostunut antamaan kaupanpäälle sitä, vaikka se niissä televisioissa oli jo (uponnut kustannus). Hänen mielestään oli parempi idea, että hän käy ottamassa kalibroinnin pois jotta asiakas vaan ei saa sitä ilmaiseksi. Voidaan hetki pohtia hiljaa, että kuinka järkevää tämä edes oli. Power olisi voinut A) antaa sen kalibroinnin kaupan päälle kun se jo TV:ssä oli ja kalibroimattomia ei hyllyssä ollut. Lopputulemana hyvä fiilis asiakkaalle ja varmasti asioi uudelleen. B) Powerin myyjä käy ottamassa kalibroinnin pois koska asiakas ei halunnut siitä maksaa :)...

Sitten kotona huomasin television takakatteen repsottavan ja myös melko suurta valovuotoa juuri alareunassa. Otan seuraavan päivänä (tänään) aamulla yhteyttä chattiin. Ok, sanovat että Power X on yhteydessä. No ei ollut. Mainitsin vielä chatissa että auto käytössä vain 16:00 jota ennen yhteydenotto pitäisi tapahtua. Otan uudelleen chattiin yhteyttä -> sama vastaus. No viimein 15:30 power X laittaa SÄHKÖPOSTIA asiasta. Ei edes hemmetti voi soittaa niin asiat selviäisivät nopeammin. Ainiin, ja Powerin tiettyjä myymälöitä on muuten aivan mahdoton saada kiinni, kun joku yleinen maksullinen numero.

Noh power X sähköpostin vastaus: "Ota yhteyttä samsungin chattiin ja he tulevat tutkimaan televisioita"... Kyllä, minulla asiakkaana on oikeus ottaa yhteyttä myymälään mistä se on ostettu. Se on taas Powerin ja samsungin välinen juttu miten hoitavat tämän valmistusvirheen televisiossa. Noh vastasin että, minulla on tästä 60pv palautusoikeus. Power X: "Tuotteen tulee olla myyntikunnossa jotta sen voi palauttaa. Nyt se ei ole myyntikunnossa. Ole yhteydessä samsung...". No mitä helvettiä, ei se televisio ollut myyntikunnossa sillon kaan kun te sen minulle myitte? Sitä paitsi powerin 60pv palautustekstissä mainitaan, että tuotteen tulee olla palautettaessa samassa kunnossa KUIN SE ON OSTOHETKELLÄ. Sehän oli ostohetkelläkin virheellinen.. No ei enää vastausta sähköpostiin.

Tämän jälkeen pakkasin television ja hurautin Power X. Rahoja en ilmeisesti saa takaisin, ennen kuin heidän asentaja on sen tarkistanut (ensi viikolla). Pitää kuulemma tsekata onko takakatteen repsoittaminen aiheutunut minun toimesta. Hauskintahan tässä on se, että Power X on itse avannut television kalibroidessaan, ja sen jälkeen ottaessaan kalibroinnin pois :D. Jos toteaisivat että vika olisi minun, miten voivat tietää onko vika aiheutunut minun puoleltani vai heidän kun ovat 2x sen avanneet paketista.

Aivan älytöntä touhua kaiken kaikkiaan. Nyt siis minulla ei ole enää autoa käytettävissä, tarjous kys. teeveestä enää tämän viikon + se on loppuun myynnissä eli voi loppua minä hetkenä hyvänsä. Ei nyt kuitenkaan uskalla vain uutta hakea jos näiden kanssa joutuu taistelemaan vielä enemmänkin rahojen palautuksesta... Teksti oli varmasti sekavaa, mutta ei tässä vitutuksessa järkevämpääkään settiä saa aikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Tässä ei pyöri valikoissa mitään ylimääräistä, mutta tuollaiset shokkipaskat käynnistyessä on kyllä alinta kuonaa. Sekunnissa siitä onneksi pääsee eroon nappia painamalla, mutta lapsikäyttäjän kannalta todella ikävää. Tänään astuin huoneeseen ja tämä pyörimässä. Painajaisia odotellessa...

Lähtee siis pyörimään heti kun painaa kakesta virrat päälle. Ei joka kerta, mutta ehkä kerran-pari päivässä.

No juu, en kyllä ite sietäis ollenkaan sitä jos telkkari alkaa pakottamaan jotain traileria heti kun painaa napista päälle, lähtis aika nopeasti kiertoon ja koko merkki shitlistille ainakin telkkareiden suhteen. Mut uskoisin et tohon on jotkut sisältörajaukset olemassa et sen pystyis rajottaa et millasta kamaa niissä trailereissa näytetään. Muutenhan se ois aika järjetön homma just ton takia kun skidi laittaa telkkarin päälle ja naamalle lävähtää aitoa menoa samontein. Androidista ei TV:n puolella oo kokemusta, mut kannattaa jokanen valikko käydä läpi.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Onko kellään tietoa miten Android tv:n käynnistyessä satunnaisesti pyörimään lähtevistä verisistä trailereista pääsisi eroon tai saisi tilalle lapsiystävällisiä versioita? On aivan helvetin hienoa, kun kaksivuotias käynnistää itse telkkarin ja sieltä lähtee pyörimään täyttä tavaraa...

Pitääkö tässä viritellä Pi-hole vai löytyykö jostain jotain asetusta?
Onko siihen viritetty kanavat?
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Pieni avautuminen Power saagasta. Kaikki on ollut niin päin persettä asiakaspalvelun näkökulmasta alusta saakka.

Eilen kävelin Poweriin ostamaan Samsungin 55Q70T televisiota. Hyllyssä oli 2kpl kyseistä teeveetä, molemmat jo kalibroitu valmiiksi. Tästä siis tulee lisähinta 129e. Sanoin että en ole kiinnostunut maksamaan kalibroinnista. Myyjä ei suostunut antamaan kaupanpäälle sitä, vaikka se niissä televisioissa oli jo (uponnut kustannus). Hänen mielestään oli parempi idea, että hän käy ottamassa kalibroinnin pois jotta asiakas vaan ei saa sitä ilmaiseksi. Voidaan hetki pohtia hiljaa, että kuinka järkevää tämä edes oli. Power olisi voinut A) antaa sen kalibroinnin kaupan päälle kun se jo TV:ssä oli ja kalibroimattomia ei hyllyssä ollut. Lopputulemana hyvä fiilis asiakkaalle ja varmasti asioi uudelleen. B) Powerin myyjä käy ottamassa kalibroinnin pois koska asiakas ei halunnut siitä maksaa :)...

Sitten kotona huomasin television takakatteen repsottavan ja myös melko suurta valovuotoa juuri alareunassa. Otan seuraavan päivänä (tänään) aamulla yhteyttä chattiin. Ok, sanovat että Power X on yhteydessä. No ei ollut. Mainitsin vielä chatissa että auto käytössä vain 16:00 jota ennen yhteydenotto pitäisi tapahtua. Otan uudelleen chattiin yhteyttä -> sama vastaus. No viimein 15:30 power X laittaa SÄHKÖPOSTIA asiasta. Ei edes hemmetti voi soittaa niin asiat selviäisivät nopeammin. Ainiin, ja Powerin tiettyjä myymälöitä on muuten aivan mahdoton saada kiinni, kun joku yleinen maksullinen numero.

Noh power X sähköpostin vastaus: "Ota yhteyttä samsungin chattiin ja he tulevat tutkimaan televisioita"... Kyllä, minulla asiakkaana on oikeus ottaa yhteyttä myymälään mistä se on ostettu. Se on taas Powerin ja samsungin välinen juttu miten hoitavat tämän valmistusvirheen televisiossa. Noh vastasin että, minulla on tästä 60pv palautusoikeus. Power X: "Tuotteen tulee olla myyntikunnossa jotta sen voi palauttaa. Nyt se ei ole myyntikunnossa. Ole yhteydessä samsung...". No mitä helvettiä, ei se televisio ollut myyntikunnossa sillon kaan kun te sen minulle myitte? Sitä paitsi powerin 60pv palautustekstissä mainitaan, että tuotteen tulee olla palautettaessa samassa kunnossa KUIN SE ON OSTOHETKELLÄ. Sehän oli ostohetkelläkin virheellinen.. No ei enää vastausta sähköpostiin.

Tämän jälkeen pakkasin television ja hurautin Power X. Rahoja en ilmeisesti saa takaisin, ennen kuin heidän asentaja on sen tarkistanut (ensi viikolla). Pitää kuulemma tsekata onko takakatteen repsoittaminen aiheutunut minun toimesta. Hauskintahan tässä on se, että Power X on itse avannut television kalibroidessaan, ja sen jälkeen ottaessaan kalibroinnin pois :D. Jos toteaisivat että vika olisi minun, miten voivat tietää onko vika aiheutunut minun puoleltani vai heidän kun ovat 2x sen avanneet paketista.

Aivan älytöntä touhua kaiken kaikkiaan. Nyt siis minulla ei ole enää autoa käytettävissä, tarjous kys. teeveestä enää tämän viikon + se on loppuun myynnissä eli voi loppua minä hetkenä hyvänsä. Ei nyt kuitenkaan uskalla vain uutta hakea jos näiden kanssa joutuu taistelemaan vielä enemmänkin rahojen palautuksesta... Teksti oli varmasti sekavaa, mutta ei tässä vitutuksessa järkevämpääkään settiä saa aikaan.
Eihän nyt tv n kalibrointia varten kaiketi tarvitse tv n takapaneelia irroittaa...huhhuh.

Jotain mätää ollut tv ssä heti alunperin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Rahoja en ilmeisesti saa takaisin, ennen kuin heidän asentaja on sen tarkistanut (ensi viikolla). Pitää kuulemma tsekata onko takakatteen repsoittaminen aiheutunut minun toimesta. Hauskintahan tässä on se, että Power X on itse avannut television kalibroidessaan, ja sen jälkeen ottaessaan kalibroinnin pois :D. Jos toteaisivat että vika olisi minun, miten voivat tietää onko vika aiheutunut minun puoleltani vai heidän kun ovat 2x sen avanneet paketista.
Tuo takakuoren repsottaminen on ollut noiden muovikuoristen Samsungien "tyyppivika" jo ainakin 2016 mallistosta lähtien, mm. moneen KS7000/7005 (jenkkilässä KS8000 jos haluaa googletella) Samsungin huolto joutui käydä teippejä lisäämässä/vaihtamassa. On siis ihan vain liimateipillä ja pienillä kuoren muovihakasilla kiinni.
Jos siis alkavat sinua tuosta syyttämään, niin todistusaineistoa löytyy vastaavista tapauksista kaivelemalla esim:
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Itseasiassa ei. Pitänee kaivaa antennikaapeli esiin joku päivä.

Kokeilin nyt ottaa Play Kaupasta päivitykset pois päältä, kun joku suositteli tuota temppua.
Jos kanavat ei oo asennettuna niin silloin lähtee TV-lähtö valittuna toistamaan oletuksena Play-kaupan trailereita. Voinee saada poiskin jostain, mutta en nyt äkkiseltään osaa sanoa että mistä.
Mikäli ei käytä TV-viritintä niin aina voi asentaa kanavat ilman johtoakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Ei tee ainakaan Sony XH9096
Tekee, mikäli siihen EI ole asennettu kanavia.
Syy on se, että Android TV toistaa Google Playn trailereita jos mennään sourcelle "Katso TV:tä" tms. kun TV kanavia ei ole asennettu. Mistään satunnaisuudesta ei ole kyse vaan ko. source näyttää vain trailereita jos kanavia ei ole asennettu.
Tietenkään normaalitilanteessa kun kanavat on asennettu tällaista ei edes huomaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
215
Tekee, mikäli siihen EI ole asennettu kanavia.
Syy on se, että Android TV toistaa Google Playn trailereita jos mennään sourcelle "Katso TV:tä" tms. kun TV kanavia ei ole asennettu. Mistään satunnaisuudesta ei ole kyse vaan ko. source näyttää vain trailereita jos kanavia ei ole asennettu.
Tietenkään normaalitilanteessa kun kanavat on asennettu tällaista ei edes huomaa.
Jos Philips "toimii" noin, se ei tarkoita että muut toimisivat samoin.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
75
Jos kanavat ei oo asennettuna niin silloin lähtee TV-lähtö valittuna toistamaan oletuksena Play-kaupan trailereita. Voinee saada poiskin jostain, mutta en nyt äkkiseltään osaa sanoa että mistä.
Mikäli ei käytä TV-viritintä niin aina voi asentaa kanavat ilman johtoakin.
Erittäin hyvä huomio. Niinhän tuo muuten ensimmäisinä päivinä tekikin, mutta sittemmin lannistui kohtaloonsa ja suurimman osan ajasta ei käynnisty trailereihin. Olisiko kyse jostain muistin varauksista ja lepotiloista jolloin löisi traileria ruudulle vain pidemmän tauon jälkeen.

Kiitos jokatapauksessa!
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Erittäin hyvä huomio. Niinhän tuo muuten ensimmäisinä päivinä tekikin, mutta sittemmin lannistui kohtaloonsa ja suurimman osan ajasta ei käynnisty trailereihin. Olisiko kyse jostain muistin varauksista ja lepotiloista jolloin löisi traileria ruudulle vain pidemmän tauon jälkeen.

Kiitos jokatapauksessa!
Tekniikka on tekniikkaa ja se on tarkoitettu käytettäväksi tietyillä spekseillä.
Kokemuksesta voisin sanoa, että mikäli vain kaikki alkuasennuksessa pyydetyt asiat on tehty kuten pyydetään (ml kanavien asennus) niin ylläreitä ei tule ja kaikki toimii.
Jos "skippailee" niin ongelmia tulee.

Ollos hyvä - kandee ainakin tehdä kanavien asennus ilman antennia niin pääsee "häiriöstä" eroon. ;)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 387
Pieni avautuminen Power saagasta. Kaikki on ollut niin päin persettä asiakaspalvelun näkökulmasta alusta saakka.
Täällä on vastaavia kokemuksia Powerin "palautusoikeudesta". Ostin paremman pään pelinäytön, jossa meni näytön yläosassa koko leveydeltä horisontaalinen hieman kuvaa vääristävä viiva ja näytössä oli myös pientä ulkoista kauneusvirhettä. Ajattelin, että vaihdetaan liikkeessä laite ehjään ja homma on sillä selvä. Ehei. Vein monitorin liikkeeseen, jossa kosmettinen virhe todettiin. Eivät suostuneet vaihtamaan suoraan toiseen yksilöön, vaan "piti" lähettää takuuseen. Palauttaminenkaan ei muistaakseni tässä kohtaa kelvannut. Ajattelin, että ihan sama, halvalla sain, joten menkööt takuun kautta.

Seuraavana päivänä joku puusilmä soittelee liikkeestä, että ovat "testanneet" näytön, eivätkä huomanneet mitään virheitä ja alkoivat pelotella, että joudun maksamaan kulut, jos lähetetään takuuseen. Sikäli kävi onni onnettomuudessa, että koska näyttö oli "virheetön", sen pystyikin nyt palauttamaan ja rahat sai takaisin. Kävin ostamassa saman näytön Gigantista, ja kohdalle osui virheetön yksilö. Aikaa ja vaivaa tuossa episodissa meni turhan paljon hukkaan ja joku onnekas luultavasti osti "ehjän" näytön Powerin outletista. Ei ole tuon ostokokemuksen jälkeen kiinnostanut asioida kyseisessä puljussa. Gigantissa palautukset ovat aina toimineet mainostetulla tavalla ilman ylimääräistä säätöä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
/offtopic

Tuo pitäisi mennä DOA:na suoraan läpi ja asiakkaalle uusi näyttö vain suoraan tilalle, ainakin näin itse teen aina noiden kanssa. Ja vaikka vikaa ei esiintyisikään, niin silti voidaan vaihtaa koska palautusoikeus. En tiedä sitten miten muissa liikkeissä tehdään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Olen ollut siinä käsityksessä että Powerissa ne kalibroidut olisi nimenomaan niitä palautuneita laitteita jotka sitten myydään kalibroituna eteenpäin niin saadaan katetta kohdilleen. Sivusta kerran seurailin kun joku oli ostamassa jotain perus 399€ telkkaria ja ei kuulemma mitenkään ollut mahdollista ottaa sitä 129€ kalibrointia pois. Niin vaan lähti 399€ telkkari 528€ hinnalla mukaan.
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
125
@pelittäjä juuri tämä kävi itselläkin mielessä. Ei tarvi selitellä asiakkaalle miksi paketti avattu kun myy kalibroituna eteenpäin =).

@Cuthalu joo ei mene jakeluun tämä juttu. Jos ostat viallisen tuotteen sitä ei voi palauttaa, mutta ehjän voi? Ja asiakkaan pitäisi samsungia kontaktoida jotta tv tulee kuntoon ja palautuskelpoiseksi? Ei hyvä jumala. Tiistaina toivottavasti tulee rahat pois ja saa loppuelämän olla asioimatta Powerissa.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
197
Olen ollut siinä käsityksessä että Powerissa ne kalibroidut olisi nimenomaan niitä palautuneita laitteita jotka sitten myydään kalibroituna eteenpäin niin saadaan katetta kohdilleen. Sivusta kerran seurailin kun joku oli ostamassa jotain perus 399€ telkkaria ja ei kuulemma mitenkään ollut mahdollista ottaa sitä 129€ kalibrointia pois. Niin vaan lähti 399€ telkkari 528€ hinnalla mukaan.
Ei ole. Ihan uusia töllöjä sinne kalibrointiin viedään myös.
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
125
Ei ole. Ihan uusia töllöjä sinne kalibrointiin viedään myös.
Joo. Tämä kyllä aiheuttaa juuri sen, että powerissa ne avaa paketin kun kalibroivat television. Nytkin minun tapauksessani kun heidän asentaja "selvittää" onko kyseessä valmistusvirhe tms, vai minun aiheuttamani takakatteen repsottaminen. Jos ovat sitä mieltä, että asiakas on television rikkonut niin mistä tietävät olenko minä sitä rikkonut vai heidän omat työntekijänsä kalibroidessaan (ja minun tapauksessani kun ottivat vielä kalibroinnin pois) :D . Veikkaan, että jos tuosta oikeuteen mentäisiin niin todistustaakka olisi Powerilla ja eiväthän he voi mitenkään todistaa onko sen rikkonut heidän työntekijät paketin avatessaan vai minä. Toivon kyllä että asia nyt hoituu eikä tarvisi kuluttaja-asiamiestä kontaktoida.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Joo. Tämä kyllä aiheuttaa juuri sen, että powerissa ne avaa paketin kun kalibroivat television. Nytkin minun tapauksessani kun heidän asentaja "selvittää" onko kyseessä valmistusvirhe tms, vai minun aiheuttamani takakatteen repsottaminen. Jos ovat sitä mieltä, että asiakas on television rikkonut niin mistä tietävät olenko minä sitä rikkonut vai heidän omat työntekijänsä kalibroidessaan (ja minun tapauksessani kun ottivat vielä kalibroinnin pois) :D . Veikkaan, että jos tuosta oikeuteen mentäisiin niin todistustaakka olisi Powerilla ja eiväthän he voi mitenkään todistaa onko sen rikkonut heidän työntekijät paketin avatessaan vai minä. Toivon kyllä että asia nyt hoituu eikä tarvisi kuluttaja-asiamiestä kontaktoida.
Myyjän pitää tässä tapauksessa osoittaa, että oli heiltä lähtiessä virheetön eikä toisinpäin.
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
125
Myyjän pitää tässä tapauksessa osoittaa, että oli heiltä lähtiessä virheetön eikä toisinpäin.
Jep, näin minunkin mielestäni se menee. Käytännössähän se on täysin mahdotonta heidän todistaa elleivät kuvaa jokaista kalibroimaansa televisioita joka puolelta :D
 
Liittynyt
02.04.2021
Viestejä
1
Ostin viikko sitten Sony XH9077 55 ”:n ja olen erittäin tyytyväinen laitteeseen yhtä kummallisuutta lukuunottamatta (tai ei tämä välttämättä taida laitteen vika olla). Viaplayn NHL-lähetyksissä kuvaruudulla näkyy kummallista välkkymistä, joka on jollain tavalla tekemisissä valkoisen taustan kanssa. Välkkyminen muistuttaa kuin joku ottaisi satunnaisesti valokuvia salamalla lähetyksen kameran vieressä. Tätä ongelmaa ei ole lähetysten mainostauoilla, jossa valkoinen tausta ei ole hallitsevassa osassa. Ongelma ei myöskään toistu esimerkiksi jalkapallossa tai sarjoja katsellessa. Ensin ajattelin, että tämä liittyy kaikkeen valkoisella taustalla tapahtuvaan nopeaan liikkeeseen, mutta esim. Yle Areenalta hiihto- tai lumilautailulähetyksissä tätä vilkkumista ei ole. Myöskään Youtubesta toistetuissa jääkiekko-otteluissa tätä välkkymistä ei ole.

Onko muilla Viaplayn kiekkokatsojilla tullut samaa vastaan omilla televisioilla? Miten tätä pystyisi ehkäisemään?
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
125
Onko muuten jollain kokemuksia LG 55 CX vs BX? Vielä harkitsen jos sittenkin panostaisi OLED:iin. 999€ lähtis toi BX vs 1179e CX.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Televisioiden hinta on laskenut viime vuosina rajusti.
Kalliissa päässä (QLED) on vaikea pikää kovaa katetta, kun OLED:n hinnat ovat laskeneet aika mukavasti.
Halvemmassa päässä on pakko säästää eli ostaa halvimpia mahdollisia paneeleita halpavalmistajilta, jotka tekevät hyvin vaihtelevaa (=pääasiassa huonoa) laatua mahdollisimman halvalla.

Kun esimerkiksi katsoo hinta.fi:stä halvinta 75-tuumaista LCD-televisiota (799€)

Tämän ALViton hinta on 607€.
Tuosta pois myyjän ja maahantuojan kate, pakkaus- ja rahtikustannukset, ohjauselektroniikan, softan, jalustan/muun mekaaniikan kustannukset, valmistus/testaus/hylkykustannukset kaukosäätimen, markkinointi-, takuuvaihto- yms. kustannukset, niin ei se 75" paneeli kovin paljoa saa maksaa. Ehkä jonkun 100-200€ korkeintaan, mahdollisesti jopa alle 100€.
Ja sillä ei kovin laadukasta paneelia saa.
Nojoo. Toisaalta makkarin sata euroa uutena maksanut 39" FHD Procaster on myös paneeliltaan täysin virheetön ja valoa vuotamaton. Kuulostaisi melkein siltä, että Samsungilla tehdään nykyään virheitä suunnittelutasolla asti ja että QC on vähän mitä sattuu, kun ei saada itse valmistamiinsa paneeleihinkaan ympättyä tasaista valonlähdettä taakse.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
647
Onkos jollain joitain suuntaa-antavia asetuksia Finlux fae-9060:een (55" jos sillä on väliä)? Ei tästä oikein löydy infoa mistään. DNR:t heitin pois päältä, terävöityksen laitoin nollaan ja kontrastin ylös, mutta muuhun ei tullut vielä koskettua. Tuolla sai tavallaan ihan ok kuvan, mutta se on enemmän "en tykkää, mutten vihaakaan".

Ja sit myös ihmetyttää nää jotkut asetukset. Onko blue stretch hyvä olla päällä vai pois? Adaptive luma control (ilmeisesti saattaa olla dynamic contrast eli huono?) ja local contrast control (onks tää sit se microdimming?) on myös vähän hakusessa. Ja voiko sen "1200hz" feikkivirkistystaajuuden laittaa jostain päälle/pois päältä, kun asetuksista ei sitä ainakaan löydy.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
364
Tietäiskö joku elakelaisille sopivaa helppokäyttöistä mahdollisimman edullista 50-55 tuumaista telkkaria? Pitäisi vielä saada nauhoittaa kahta kanavaa yhtäaikaa ja ruutu, mtv3 ja yle areena pitäisi löytyä. Pana hx940 on ainut mieleentuleva mutta oiskohan halvemmalla muita?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
Tietäiskö joku elakelaisille sopivaa helppokäyttöistä mahdollisimman edullista 50-55 tuumaista telkkaria? Pitäisi vielä saada nauhoittaa kahta kanavaa yhtäaikaa ja ruutu, mtv3 ja yle areena pitäisi löytyä. Pana hx940 on ainut mieleentuleva mutta oiskohan halvemmalla muita?
Onko heidän oma toive saada noinkin iso ? Meinaan vaan sillä , että yleensä tuo ikäluokka ei sitä iso kokoa ihan hirveästi arvosta. Ja oletan että katsovat ihan normaaleita TV lähetyksiä pääasiassa, joten isompi ruutu ei välttämättä ole paras aina vaihtoehto. Kelpaisko jopa 43-48 tuumainen ?

Toistelen taas tätä ikuisuusmantraa täällä:


mahdollisimman edullinen ja iso ruutu = yleensä huono kuva

TAI

mahdollisiman edullinen + vähän pienempi ruutu = vähän parempi kuva


Kunhan "ääneen" ajattelen.....
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
181
Eikö Sampalla ole 2 virittelen telkkuja, joita joskus 600 pintaan 50 tuumaisena?

Itsellä oli sama tilanne, että piti saada tuplavirittimellä varustettu 55-tuumainen. Halvimmat mitä tuli vastaan oli siinä alkaen 750e. Pistin lopulta tonnilla oledin, kun hintaeroa jäi vain pari satkua.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
364
Onko heidän oma toive saada noinkin iso ? Meinaan vaan sillä , että yleensä tuo ikäluokka ei sitä iso kokoa ihan hirveästi arvosta. Ja oletan että katsovat ihan normaaleita TV lähetyksiä pääasiassa, joten isompi ruutu ei välttämättä ole paras aina vaihtoehto. Kelpaisko jopa 43-48 tuumainen ?

Toistelen taas tätä ikuisuusmantraa täällä:


mahdollisimman edullinen ja iso ruutu = yleensä huono kuva

TAI

mahdollisiman edullinen + vähän pienempi ruutu = vähän parempi kuva


Kunhan "ääneen" ajattelen.....
Ei toki, mutta nykyään tuplavirittimelliset ovat harvinaista herkkua. Menee siis noihin valmistajien huippumalleihin..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 273
Kiitos, tuo olikin mennyt selaillessa ohi. Perinteinen kapula vaadittaneen, mutta sellaisen saanee esim. Tokmannilta. Pitää ehdotella.
Samsungin peruskapuloita löytyy myös esim. verkkiksestä

Suoraan en osaa sanoa mikä toimii 2020 mallien kanssa, joten kannattaa vaikkapa heidän aspasta kysellä tai sitten kokeilla tuota halvinta One For All:ia.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
708
Suoraan en osaa sanoa mikä toimii 2020 mallien kanssa, joten kannattaa vaikkapa heidän aspasta kysellä tai sitten kokeilla tuota halvinta One For All:ia.
"Tämä kohtuuhintainen Sinox SXR1010 -kaukosäädin toimii kaikkien Samsung-televisioiden kanssa."

 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Onko heidän oma toive saada noinkin iso ? Meinaan vaan sillä , että yleensä tuo ikäluokka ei sitä iso kokoa ihan hirveästi arvosta. Ja oletan että katsovat ihan normaaleita TV lähetyksiä pääasiassa, joten isompi ruutu ei välttämättä ole paras aina vaihtoehto. Kelpaisko jopa 43-48 tuumainen ?

Toistelen taas tätä ikuisuusmantraa täällä:


mahdollisimman edullinen ja iso ruutu = yleensä huono kuva

TAI

mahdollisiman edullinen + vähän pienempi ruutu = vähän parempi kuva


Kunhan "ääneen" ajattelen.....
WTF... 50-55" liian iso?

Ei omat seitenkymppiset vanhemmat suostuis enää katsoa alle 70" ruutua reilun kahden metrin päästä ja katsovat ihan normaaleita HDTV-lähetyksiä. Iän mukana näkö usein heikkenee ja päin vastoin isompi ruutu on perusteltu vähän lähempääkin katsottuna, kuin mitä normaalinäöllä varustetuille suosittelisi.

Ja monissa televisioissa 55" on hintalaatu-suhteeltaan huomattavasti lähempänä sweet spottia kuin 40-49", jotka eivät välttämättä ole yhtään halvempia, mutta ominaisuuksia kuten 120Hz paneeli saattaa puuttua toisin kuin saman mallisarjan isompikuvaisesta veljestä. Eli ehdottomasti 55" tai vaikka 65" eläkeläisille, jos vaan mahtuu ja katseluetäisyyttä on edes kaksi metriä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
WTF... 50-55" liian iso?

Ei omat seitenkymppiset vanhemmat suostuis enää katsoa alle 70" ruutua reilun kahden metrin päästä ja katsovat ihan normaaleita HDTV-lähetyksiä. Iän mukana näkö usein heikkenee ja päin vastoin isompi ruutu on perusteltu vähän lähempääkin katsottuna, kuin mitä normaalinäöllä varustetuille suosittelisi.

Ja monissa televisioissa 55" on hintalaatu-suhteeltaan huomattavasti lähempänä sweet spottia kuin 40-49", jotka eivät välttämättä ole yhtään halvempia, mutta ominaisuuksia kuten 120Hz paneeli saattaa puuttua toisin kuin saman mallisarjan isompikuvaisesta veljestä. Eli ehdottomasti 55" tai vaikka 65" eläkeläisille, jos vaan mahtuu ja katseluetäisyyttä on edes kaksi metriä.
meillä 70+v likinäköiset kattoo n.3metrin päästä 40" ruutua eikä oo kyllä valituksia kuulunut, olen tarjonnut isompaa eikä haluta. ei näihin telkkarikokoihin voi kyllä toisten (vanhempien) puolesta paljoa sanoa, käykööt ite kattomassa marketissa sopivan koon.
 

namlepo

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.06.2018
Viestejä
4 604
Koko kannattaa katsoa kaupassa ja tv tilata sitten netistä. Ne myyjät kun tuppaa olemaan idiootteja. Oma isä ois ostanut 65 niin 55 olivat myyneet kun parempi kuva. No ei paljon 5 metrin matkalta näy sen 55 hienous.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
meillä 70+v likinäköiset kattoo n.3metrin päästä 40" ruutua eikä oo kyllä valituksia kuulunut
Näinhän se monesti menee, jos ei paremmasta tiedetä. Aika harva kuitenkin pari pykälää yli 40" televisiota kolmen metrin päästä viikon katsottuaan tulee sanomaan, että nyt tuli kyllä hankittua ihan liian iso televisio.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Mun äiree valittaa, että ei oikein nää enää valikoita 32” ruudulta. Joutuu varmaan kohta noutamaan sille isomman.
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
85
Jos katseluetäisyyttä ei saa nostettua kannattaa ottaa huomion moniteholinssit ja niiden rajoitukset näkökentässä. Jos ikäihmisillä voimakas ikänäön korjaus ja moniteholasit ei kannata ostaa ainakaan 75 tuumaista tai isompaa 2,5-3 metrin matkalle. Pienempää puoltaa myös tv lähetykset. 55 tuumaa on lienee kustannusoptimi, jolla tv kuva ei kärsi liikaa. 42 tuumaakin on vielä hyvä heikkonäköiselle. 42 tuumaisesta näkee tekstitykset vielä ja teksti tv:n vielä todella heikkonäköinen, 32 tuumaisesta ei ellei mene katsomaan alle kahteen metriin.

Selkeä puheäänen toisto ja teksti tv ovat myös tärkeitä.

Kokemusta 3 vanhuksesta. Isompaa otantaa ole. Jos nyt hommaisin telkkua noille vanhuksille, niin 2.5-3 metrin 42 tai 55. Todennäköisesti 55.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.02.2021
Viestejä
56
Vaikeeta on kun tarjousta odottaa. Sonyn 75" xh9505 haussa ja verkkis ainoa missä on tällä hetkellä. Gigantissa varastoontulopäivä heitellyt 12.4>1.4>14.4> ja nyt uusin 27.4. heittely alkanut jo ennen Suezin tapahtumia. Pelkona ettei tule enää edes giganttiin tuo töllö. Onko kellään muistikuvaa viime vuosilta koska loppui vanhojen mallien tuonti? Tarjousta odotellut nyt 3kk, ehkä pitää ostopöksyt heittää jalkaan ja maksaa 2300€? Uudet tulee ehkä kesäkuussa ja hinta tietty ihan eritasoa , mikä hyöty olis maksaa ehkä tonni lisää?
Vai riittäiskö 75" xh90? Ei pelaamista, vain antennikanavat ja nettisovellukset. Käytössä elisan VDSL(korttelikuitu jonka nopeus vain 15M-40M). Onko xh90n sisuskalut huonommat nettiä ajatellen? Dänke
 

Kurpitza

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.05.2020
Viestejä
502
Olen nyt viimein päätynyt tähän telsuun, Samsung QE55Q70TAT 55".
Pääasiassa pleikka 5:sen kaveriksi tulee. Onko tossa jotain minkä takia ei kannattaisi peli käyttöön ostaa tai jotain muuta erikoista?
 
Liittynyt
23.02.2021
Viestejä
125
Omassa yksilössäni build quality oli huono ja todella paljon valovuotoa alareunasta. Tästä voi lukea ylempää. Mutta kai näissäkin aika paljon vaihtelee nuo paneelien laadut. Itselläni saattoi olla joku maanantaikappale. Päätin että en enää pelleile lcdn kanssa vaan panostan halvimpaan hyvään olediin (lg cx 1179€)
 
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
136
Q80t, Q82t? Uhka vai mahdollisuus?

Nyt ois halpa.
Se voi olla uhka tai mahdollisuus, mikäli olen täällä muitten puheita oikein tulkinnut niin paneeli lotto on olemassa, eli ei voi tietää sitä minkä laatuinen paneeli sattuu tulemaan. Itsellä tuli hyvä q80t kun black friday tuli ostettua ja tosi tyytyväinen olen ollut. Lisäksi jos tv omalle äänen laadulle annat yhtään painoarvoa, niin mielestäni se on reilusti keskiverto tv parempi.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 435
Viestejä
4 161 652
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom