Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
92
Ei ole viitsin kirjoitella kuulumisis tänne pahemmin kun alkan jo oikeasti vituttamaan noi paskat paneelit mitä tehtaat ulostaa solkenaan.

Kertausta historiasta ja lopulta happy ending...

1 tv.. lg bx .... Paneeli oli hyvä ja kaikki toimi mutta oli vaan liian himmrä kuva mun makuun. Palautukseen.

2 tv... Samsung q90t... Aivan järkyttävä banding js dse. Häiritsi aivan joka ohjelmalähteellä...palautukseen.

3. Tv... Sony xh90....kuva oli hyvä ja liiketoisto kymppi. Oisin pitänyt mutta tässäkin tosi epätasainen paneeli ha tosi paha dse. Palautukseen.

4.tv...uusi samanlainen sony xh90....ei voi tulla paskas 2 kertaa....ja vitut.... Sulavuudesta tietoakaan...ymmärtä miten samanlainen yksilö liiketoistossa voi olla niin paljon nykivämpi? Ja mikä pahinta 3 kpl dead/stuck pixel.... Ei kiitos enään sonya...

5. Tv.... Otettiin riskillä ja tuli mitä tuli kun nyt hyväsdä alennuksessa samsung q80 t....ja...... Aivan hiton hyvä yksilö....ei näkyvää bandingiä...ei tippaakaan dse yä vaikka netissä varoiteltu tässäkin olevan. Aivan ylivoimaisen paras kuva normi tv lähetyksissä...kirkkauden taso juuri sopiva pimeä/valoisassa katseluun.

En kelleen toivo näin pahaa rumbaa telkkarin haussa mutta onneksi mulla lopussa kiitos seisoi....meinas nimittäin alkas käydä jo mielenterveyden kannalta aika syvällä jo.

Että on tämä vaan mueletöntä arpapeliä...ri kyllä saisi olla....
Kävitkö kaikkien kanssa jonkin testipatteriston läpi ja jos niin minkä? Hyvä että soiva peli viimein löytyi ja vielä kaikkein edullisimmasta vaihtoehdosta!
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Kävitkö kaikkien kanssa jonkin testipatteriston läpi ja jos niin minkä? Hyvä että soiva peli viimein löytyi ja vielä kaikkein edullisimmasta vaihtoehdosta!
Ihan omalla silmällä katselin alussa ja en mitenkään etsimällä etsinyt virheitä. Aika hyvä mittari ihan normilähetyksissä katsoa lätkää , hiihtoa, mäkihyppyä tai jotain muuta talviurheilua missä paljon vaaleita kirkkaita värejä... Erottuu kyllä heti jos pahaa dse tä muuta häikkää liiketoistossa.

Jos noissa jotain ilmeni niin tubesta noita testiohjelmia vielä varmistukseksi vedin läpi. Niillä hyvin näkee bandingit sun muut.

Mutta tosiaan jos et näe normikatselussa mitään pahemmin poikkeavaa niin älä turhaan lähde sitten edes etsimään virheitä noilla testiohjelmilla. Tuon toisen sonyn pixelivikojs ei voinut vasn olla huomaamatta :)

Tätä viimeistä hyvää sampan yksilöä en ole tube videoilla testannut enkä lähde edes vahingossa testasmaan kun normikatselussa ei näy mitään virheitä.
 
Liittynyt
27.01.2021
Viestejä
251
5. Tv.... Otettiin riskillä ja tuli mitä tuli kun nyt hyväsdä alennuksessa samsung q80 t....ja...... Aivan hiton hyvä yksilö....ei näkyvää bandingiä...ei tippaakaan dse yä vaikka netissä varoiteltu tässäkin olevan. Aivan ylivoimaisen paras kuva normi tv lähetyksissä...kirkkauden taso juuri sopiva pimeä/valoisassa katseluun.
Samsungin uusin QxxT televisioiden firmware päivitys 1460.9 joka oletusarvoisesti ladataan automaattisesti, on tuottanut joillekin ties mitä ongelmia mm. kuvan laadussa. Samsung on jo julkaissut jenkkeihin uuden päivityksen 1462.1 joka varmaan tulee myös Eurooppaan jakeluun lähiaikoina. Voi käydä siten, että kun ostaa esim. Q80T:n ja käynnistää sen ensimmäisen kerran niin kaikki on ok. ja TV lataa ja asentaa tuon päivityksen niin jotain ei olekaan enää niin ok.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
810
Ei ole viitsin kirjoitella kuulumisis tänne pahemmin kun alkan jo oikeasti vituttamaan noi paskat paneelit mitä tehtaat ulostaa solkenaan.

Kertausta historiasta ja lopulta happy ending...

1 tv.. lg bx .... Paneeli oli hyvä ja kaikki toimi mutta oli vaan liian himmrä kuva mun makuun. Palautukseen.

2 tv... Samsung q90t... Aivan järkyttävä banding js dse. Häiritsi aivan joka ohjelmalähteellä...palautukseen.

3. Tv... Sony xh90....kuva oli hyvä ja liiketoisto kymppi. Oisin pitänyt mutta tässäkin tosi epätasainen paneeli ha tosi paha dse. Palautukseen.

4.tv...uusi samanlainen sony xh90....ei voi tulla paskas 2 kertaa....ja vitut.... Sulavuudesta tietoakaan...ymmärtä miten samanlainen yksilö liiketoistossa voi olla niin paljon nykivämpi? Ja mikä pahinta 3 kpl dead/stuck pixel.... Ei kiitos enään sonya...

5. Tv.... Otettiin riskillä ja tuli mitä tuli kun nyt hyväsdä alennuksessa samsung q80 t....ja...... Aivan hiton hyvä yksilö....ei näkyvää bandingiä...ei tippaakaan dse yä vaikka netissä varoiteltu tässäkin olevan. Aivan ylivoimaisen paras kuva normi tv lähetyksissä...kirkkauden taso juuri sopiva pimeä/valoisassa katseluun.

En kelleen toivo näin pahaa rumbaa telkkarin haussa mutta onneksi mulla lopussa kiitos seisoi....meinas nimittäin alkas käydä jo mielenterveyden kannalta aika syvällä jo.

Että on tämä vaan mueletöntä arpapeliä...ri kyllä saisi olla....
Samaa mieltä, koko ala *kuvastaa* hyvin tätä "tuotetaan mahdollisimman paljon SERiä mahdollisimman halvalla" -ajattelutapaa. Koko ajan tulee lisää ominaisuuksia ja hienouksia, mutta sitten perusasiat kuten laaduntarkkailu ja se tärkein, eli kuva, hoidetaan vähän sinnepäin. Valmistajien omat videot näyttävät tietysti hyvältä ja arvostelusivustot voidellaan sopivissa määrin. Olenkin tässä jo harkinnut maakuoppaan muuttamista...
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
226
Valmistajille ja jälleenmyyjille tuo laadunvaihtelu on aika mariginaalinen ongelma busineksen kannalta. Olemme kuitenkin aika minimaalinen joukko, ketkä näitä vikoja osaa etsia ja huomata. Ns. tuularikansalla ei ole mitään hajua mistään DSE:stä ja bandingeistä ja he varmaan ovat 90-95% asiakaskunnasta. He ostavat uuden tv:n kauppiaan suosituksesta ja se on hyvä kunhan kuva näkyy ja sillä sipuli.

Me olemme vain se pakollinen riesa, joihin valmistajilla on varmasti sidottuna vuosittain tietty määrää rahaa budjettiin, koska tietävät, että reklamaatioita/palautuksia tulee aina se tietty määrä.

Massat määrävät, tässäkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Samaa mieltä, koko ala *kuvastaa* hyvin tätä "tuotetaan mahdollisimman paljon SERiä mahdollisimman halvalla" -ajattelutapaa. Koko ajan tulee lisää ominaisuuksia ja hienouksia, mutta sitten perusasiat kuten laaduntarkkailu ja se tärkein, eli kuva, hoidetaan vähän sinnepäin. Valmistajien omat videot näyttävät tietysti hyvältä ja arvostelusivustot voidellaan sopivissa määrin. Olenkin tässä jo harkinnut maakuoppaan muuttamista...
Ihmiset eivät halua maksaa paremmasta laadusta.
 
Liittynyt
28.01.2017
Viestejä
469
Mikä olisi se the TV >75'' luokassa? Budjetin yläpää vaikka 3000€. TV tulee huoneeseen mikä ei ole erityisen valoisa ja katselukulmien ei ole välttämätöntä olla äärettömän laajat. Mitään peliominaisuuksia ei tarvita.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Kuvainformaatio on siitä hassu juttu, että aivot kompensoivat virheitä eikä pieniä virheitä huomaa, ellei erikseen halua niitä etsiä. Jos etsitte täysin virheetöntä paneelia, etsitte oikeasti yksisarvista. Ja silti ette voi olla varmoja, onko vika paneelissa, softassa vai lähdemateriaalissa. Onnea vaan. Mä tiedän, että mun paneelin nurkissa on valovuotoa, mutta se ei vaivaa mua, koska se ei näy normaalissa katselussa. Olen siis friikkien silmissä tuota massaa, kun katson ohjelmaa enkä paneelia. Jos multa kysytään, paska softa aiheuttaa paljon enemmän harmaita hiuksia kuin joku pieni virhe itse paneelissa. Telkkarin pitää toimia kuin junan vessa. Ei sitä buuttailla edes kuukausittain. Eli kiitos vain LG, kun mulla on kaksi yksisarvista kotona. Yhtään IVO-resettiä joutunut vielä antamaan.

Ja sen pitäisi olla itsestään selvää, että valmistajia kiinnostaa enemmän myynti kuin yksisarvisen valmistaminen. Jos virheettömän paneelin tekeminen olisi halpaa ja helppoa, hyllyt olisivat niitä täynnä. Ja jos noilla testivideoilla löytyvillä pienillä virheillä olisi oikeasti merkitystä, töllöttimet lähtisivät palautukseen ihan tavalliseltakin kuluttajalta. Toki niitä lähtee nytkin, mutta se onkin sitten vaikeampi kysymys, palautellaanko niitä aiheesta vai aiheetta. Se palauttaminen on vain niin helppoa nykypäivänä. Jos se suuri massa palauttaisi ruudut yhtä helposti kuin tämän palstan perusfriikki, hinnat nousisivat vääjäämättä, eikä se johtuisi tuotantokustannusten noususta. Voittajia olisivat vain kuriirifirmat. En nyt lähde ennustelemaan, mutta toivon silti, että myyjälläkin olisi jotain oikeuksia, ei pelkästään kuluttajalla. Jos tää palautusrumba lähtee käsistä, tuolle palautusoikeudelle saattaa tapahtua jotain. Vai onko se lähtenyt jo?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Virheettömiä paneeleita saa kyllä kaupasta, hinta on vaan aidosti suolainen, kun ovat suunniteltu ja markkinoitu ammattikäyttöön.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
Itse olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Katson mielummin oikeata kuvaa kuin sitä, että etsin paneelista virheita testikuvinen perusteella.
Jos ei virheitä huomaa nornaalia kuvaa katsellessa, ei niitä kannata lähteä etsimään testikuvinen perusteella, jota normalisti ei käytetä. Ja jos virheitä huomaakin, niin kannattako senkään jälkeen ihan pienestä viritellä testikuvia ruudulle, sekun ei korjaa tilannetta yhtään. Monesti tulee vain pahempi mieli, kuin kaikki virheet paljastuvat kaikessa kauneudessaan.

Ymmärrän toisaalta myös testikuvien katsomisen ja kriittisen suhtautumisen itse paneelin laatuun. Se kuuluu oleellisena osana tätä "harrastusta".
Valmistajat ovat hyvin tietoisia paneelien laadusta, ja joillakin kriteereillä pahimmat karsitaan jo nyt pois. Jos kriteerit olisivat kovemmat, hinta nousisi vääjäämättä. Olisimmeko valmiita maksamaan vaikka 200 EUR enemmän, jotta keskimääräinen laatu olisi parempaa ? Epäilen.

On tietysti varsin hyvä että marginaalien harrastajaporukka suhtautuu kriittisesti paneeleihin ja palauttelee niitä, sillä se viestitää valmistajille, että laatu ei ole ihan kohdillaan. Se pitää heidän varpaillaan ja miettivät varmasti voiko asiaa parantaa jotenkin , ilman että ovat pakotettuja nostamaan hintaa. Tämä on siis ensiarvoisen tärketätä palautetta, muutoinhan valmistajat olisivat sellaisesssa illuusiossa, että voisivat jopa suunnitella laatukriteereiden höllentämistä kustannussäästöjen toivossa.

Lisäksi monesti haetaan isoa ja edullista. Odotusarvo tuolla yhtälöllä on ennustettavissa. Laatuodotukset olisi hyvä suhteuttaa tuotteen hintaan . High end mallia voi ja pitää tarkkailla kriittisemmin kuin hinnat alkaen mallia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Kuvainformaatio on siitä hassu juttu, että aivot kompensoivat virheitä eikä pieniä virheitä huomaa, ellei erikseen halua niitä etsiä. Jos etsitte täysin virheetöntä paneelia, etsitte oikeasti yksisarvista. Ja silti ette voi olla varmoja, onko vika paneelissa, softassa vai lähdemateriaalissa. Onnea vaan. Mä tiedän, että mun paneelin nurkissa on valovuotoa, mutta se ei vaivaa mua, koska se ei näy normaalissa katselussa. Olen siis friikkien silmissä tuota massaa, kun katson ohjelmaa enkä paneelia. Jos multa kysytään, paska softa aiheuttaa paljon enemmän harmaita hiuksia kuin joku pieni virhe itse paneelissa. Telkkarin pitää toimia kuin junan vessa. Ei sitä buuttailla edes kuukausittain. Eli kiitos vain LG, kun mulla on kaksi yksisarvista kotona. Yhtään IVO-resettiä joutunut vielä antamaan.

Ja sen pitäisi olla itsestään selvää, että valmistajia kiinnostaa enemmän myynti kuin yksisarvisen valmistaminen. Jos virheettömän paneelin tekeminen olisi halpaa ja helppoa, hyllyt olisivat niitä täynnä. Ja jos noilla testivideoilla löytyvillä pienillä virheillä olisi oikeasti merkitystä, töllöttimet lähtisivät palautukseen ihan tavalliseltakin kuluttajalta. Toki niitä lähtee nytkin, mutta se onkin sitten vaikeampi kysymys, palautellaanko niitä aiheesta vai aiheetta. Se palauttaminen on vain niin helppoa nykypäivänä. Jos se suuri massa palauttaisi ruudut yhtä helposti kuin tämän palstan perusfriikki, hinnat nousisivat vääjäämättä, eikä se johtuisi tuotantokustannusten noususta. Voittajia olisivat vain kuriirifirmat. En nyt lähde ennustelemaan, mutta toivon silti, että myyjälläkin olisi jotain oikeuksia, ei pelkästään kuluttajalla. Jos tää palautusrumba lähtee käsistä, tuolle palautusoikeudelle saattaa tapahtua jotain. Vai onko se lähtenyt jo?
Ne viat näkyvät normaalissa katselussakin huonoimmilla yksilöillä. En näe ongelmaa palauttelussa, mitäs myyvät roskaa.
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
85
Kuvainformaatio on siitä hassu juttu, että aivot kompensoivat virheitä eikä pieniä virheitä huomaa, ellei erikseen halua niitä etsiä. Jos etsitte täysin virheetöntä paneelia, etsitte oikeasti yksisarvista. Ja silti ette voi olla varmoja, onko vika paneelissa, softassa vai lähdemateriaalissa. Onnea vaan. Mä tiedän, että mun paneelin nurkissa on valovuotoa, mutta se ei vaivaa mua, koska se ei näy normaalissa katselussa. Olen siis friikkien silmissä tuota massaa, kun katson ohjelmaa enkä paneelia. Jos multa kysytään, paska softa aiheuttaa paljon enemmän harmaita hiuksia kuin joku pieni virhe itse paneelissa. Telkkarin pitää toimia kuin junan vessa. Ei sitä buuttailla edes kuukausittain. Eli kiitos vain LG, kun mulla on kaksi yksisarvista kotona. Yhtään IVO-resettiä joutunut vielä antamaan.

Ja sen pitäisi olla itsestään selvää, että valmistajia kiinnostaa enemmän myynti kuin yksisarvisen valmistaminen. Jos virheettömän paneelin tekeminen olisi halpaa ja helppoa, hyllyt olisivat niitä täynnä. Ja jos noilla testivideoilla löytyvillä pienillä virheillä olisi oikeasti merkitystä, töllöttimet lähtisivät palautukseen ihan tavalliseltakin kuluttajalta. Toki niitä lähtee nytkin, mutta se onkin sitten vaikeampi kysymys, palautellaanko niitä aiheesta vai aiheetta. Se palauttaminen on vain niin helppoa nykypäivänä. Jos se suuri massa palauttaisi ruudut yhtä helposti kuin tämän palstan perusfriikki, hinnat nousisivat vääjäämättä, eikä se johtuisi tuotantokustannusten noususta. Voittajia olisivat vain kuriirifirmat. En nyt lähde ennustelemaan, mutta toivon silti, että myyjälläkin olisi jotain oikeuksia, ei pelkästään kuluttajalla. Jos tää palautusrumba lähtee käsistä, tuolle palautusoikeudelle saattaa tapahtua jotain. Vai onko se lähtenyt jo?
110% samaa mieltä. Tämä testikuvien tuijotus ja palautusrumba on lähtemässä täysin käsistä. Ahdistutaan ja palautetaan syistä, joilla ei ole mitään käytännön metkitystä katselunautintoon.


OT: Jos samaan tapaan katsois vaimosta joka virheen vaimotestimatriisilla, olis pian peräkammarin poika.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
110% samaa mieltä. Tämä testikuvien tuijotus ja palautusrumba on lähtemässä täysin käsistä. Ahdistutaan ja palautetaan syistä, joilla ei ole mitään käytännön metkitystä katselunautintoon.


OT: Jos samaan tapaan katsois vaimosta joka virheen vaimotestimatriisilla, olis pian peräkammarin poika.
Se riippuu katsojasta häiritseekö vai ei. Jos testikuvilla näkyy esim. vertical bandingia näkyy se helposti myös oikealla materiaalilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
284
En tiedä tekeekö silmä kepposet kun mielestäni omasta Q80T on DSE vähentynyt merkittävästi 3kk käytön jälkeen. Käyttötunteja ehkä 4 per päivä. Lastenohjelmat ovat paikoin aika armottomia tuon DSE:n suhteen kun värimaailma voi olla haalea ja pelkistetty. Myös elokuvatila ja gamman asetus 2.2:een on lieventänyt ilmiötä.
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
21
Itse tätä ketjua paljon viime aikoina lukeneena jo tuskastuin siihen tunteeseen, että ei ole yhtään hyvää telkkaria olemassa.

Sitten päädyin siihen, että nyt loppuu näiden viestin lukeminen ja varsinkin "uskominen", vaikka ihan varmasti asiaa täällä kirjoitetaankin.
Tilasin Samsungin Q80T:n 65 tuumaisena, avasin, laitoin perusasetuksilla käyttöön ja ei voi muuta olla kuin tyytyväinen. Omaan tarpeeseen hiton hyvännäköistä ja riittävää kuvaa niin Elisa Viihteen kautta, PS4:lla ja TV:n Cmore-appsista.

Eli muillekin samalla tavalla tuskaileville vinkkinä, että vähän vähemmän infoa ja elämä on mukavampaa :)
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 013
Ne viat näkyvät normaalissa katselussakin huonoimmilla yksilöillä. En näe ongelmaa palauttelussa, mitäs myyvät roskaa.
Se on juurikin noin.... Normikatselussa noi pahimmat viat näkyy selvästi....esim. vaalea tausta ja täynnä tummempiä läikkiä(dse) tai banding esim. Sininen taivas ja ilman että kuva edes liikkuu niin täynnä pystyviivoja.

Se ero ns. Normasliin paneeliin on vasn ihan järkyttävän iso jos saat tuollaisen paskapaneelin.

Tossa uusimmassa sampan q80t valkoinen tausta on ihsn täysin puhdas joten siinä ei liikkeessäkään näy häiritsevää dse tä.

Tasaisella värillä ei näy pahemmin bandingiä mutta määrätyssä liikkeesdä sitä saattaa olla mutta sen takia en ala palauttelemaan kun ei häiritse normikatselussa. (Tuota luultavasti esiintyy jossainmäärissä ihan jokaisessa yksilössä q80t)

Noi kaikki minun palautuksen poislukien eka lg johtunut ihan paskasta kuvanlaadusta ja epätasaisista paneeleista. Mulla on ihan täysi oikeus palauttaa paskas laatua jos tehtaatkin suoltaa noin epätasaisia telkkareita.

Ja se ero q80t js palauttamani q90t välillä oli ihan järkyttävän iso paneelin laadussa.
 
Liittynyt
30.12.2016
Viestejä
810
Itse tätä ketjua paljon viime aikoina lukeneena jo tuskastuin siihen tunteeseen, että ei ole yhtään hyvää telkkaria olemassa.

Sitten päädyin siihen, että nyt loppuu näiden viestin lukeminen ja varsinkin "uskominen", vaikka ihan varmasti asiaa täällä kirjoitetaankin.
Tilasin Samsungin Q80T:n 65 tuumaisena, avasin, laitoin perusasetuksilla käyttöön ja ei voi muuta olla kuin tyytyväinen. Omaan tarpeeseen hiton hyvännäköistä ja riittävää kuvaa niin Elisa Viihteen kautta, PS4:lla ja TV:n Cmore-appsista.

Eli muillekin samalla tavalla tuskaileville vinkkinä, että vähän vähemmän infoa ja elämä on mukavampaa :)

Niin, nämähän on tosi tapauskohtaisia. Jos olisin saanut hyvän ruudun ensimmäisellä yrittämällä, niin varmasti tuntuisi että tällainen keskustelu on saivartelua. Mutta ehkä ainakin osaltani tarpeeksi nyt tästä aiheesta.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
606
Kysytääs nyt täältä vielä varmistus; tällä hetkellä Samsung NU8000 koneessa kiinni, josta pyörittelen HDR 4k-leffoja MPC-HC+MadVR-yhistelmällä. Onko mulla parempi valita näyttiksen asetukista 10bit 4:2:2 limited vai 10bit RGB full? Leffat on 4:2:0, mutten saa 10bit käyttöön sillä asetuksella, eli pitäis valita joko RGB tai 4:2:2 (tai 4:4:4). What do?
 
Liittynyt
06.06.2018
Viestejä
21
Niin, nämähän on tosi tapauskohtaisia. Jos olisin saanut hyvän ruudun ensimmäisellä yrittämällä, niin varmasti tuntuisi että tällainen keskustelu on saivartelua. Mutta ehkä ainakin osaltani tarpeeksi nyt tästä aiheesta.
Mun viestin ei ollut tarkoitus olla millään tavalla piikkiä tai kuittailua kenellekään. Yritin vaan sanoa sitä, monille voi hyvä ja riittävä laatu olla se, mitä paketista saa ja ei osaa huomata kaikkia mahdollisia eroja paneeleissa, pikseleissä yms. ilman mittauksia. Virheelliset tuotteet on tietenkin oma lukunsa.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Kysytääs nyt täältä vielä varmistus; tällä hetkellä Samsung NU8000 koneessa kiinni, josta pyörittelen HDR 4k-leffoja MPC-HC+MadVR-yhistelmällä. Onko mulla parempi valita näyttiksen asetukista 10bit 4:2:2 limited vai 10bit RGB full? Leffat on 4:2:0, mutten saa 10bit käyttöön sillä asetuksella, eli pitäis valita joko RGB tai 4:2:2 (tai 4:4:4). What do?
Leffat lienee 24hz matskua, ja sillä ruututaajuudella uskoisin että saat sekä 10bit ja 4:4:4 päälle. 4:4:4 takaa että madvr saa värit dekoodattua ja lähetettyä telkkarille parhaalla mahdollisella laadulla.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
606
Leffat lienee 24hz matskua, ja sillä ruututaajuudella uskoisin että saat sekä 10bit ja 4:4:4 päälle.
Niinpäs saankin, mutta sitten tulee taas tuo output dynamic range limited, eli en saa täyttä 0-255 päälle, vaan jää 16-235. Onko tuo kuitenki parempi ku RGB, vai koskeeko tuo dynamic range pelkästään RGB:tä?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Niinpäs saankin, mutta sitten tulee taas tuo output dynamic range limited, eli en saa täyttä 0-255 päälle, vaan jää 16-235. Onko tuo kuitenki parempi ku RGB, vai koskeeko tuo dynamic range pelkästään RGB:tä?
Mitäs hemmettiä? Pitäisi saada full range päälle. Kokele testikuvilla että miten käy esim. bandingin kanssa ja valitse paras. Kyseinen telkkari on itellä tarjoillu aikanaan ihan 24Hz 12bit 4:4:4 0-255.
Edit: sekoitin toiseen 8000 sarjan malliin, tossa kyseisessä telkkarissa on jotain häikkää 24Hz ja 4:4:4 kanssa rtingssin mukaan: ”4:4:4 chroma subsampling is only shown properly when the input's icon is set to 'PC' (aka PC mode). This unfortunately isn't possible for some input refresh rates such as 24 Hz; in these cases the icon changes to PC as normal but PC mode isn't applied, as evidenced by the improper 4:4:4 color resolution and some settings not being greyed out as they should be.”

Em. ”ominaisuudesta” johtuen valitsisin leffakäyttöön mielummin full range ja 4:2:2.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
09.01.2021
Viestejä
14
Moro.Itse tässä pitkään kans 65" korvaajaa hakenut ja asian kanssa paininut ja loppusuoralla nyt qe85q80t ja qe75q95t.Katseluetäisyys 2.6m ja käyttö kaikkea ps5 ja tv:n ja netflixin välistä.Hirvee pelko että tuo 85" liian iso eikä jaksais alkaa mitään palautusrumpaa ja taas toisaalta se iso houkuttelis....Sanokaa nyt viisaammat jotain :) Hintahan on sama......tällä viikolla ainakin.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 228
Joo selvästi parempi oli full range, mennääs sillä sitten. Kiitos avusta.
Täällä sama mpc-hc madvr kombo, telkkari tosin eri. Käytän leffoja katsoessa RGB 12bit limited/16-235 23hz (23hz = 23.967hz joka suurimmassa osissa leffoista se oikea taajuus, 24hz = 24hz). Telkkarin päästä varmistaa vain että on sama limited/black level low/16-235 tai mikä onkaan asetuksen nimi.
Madvr asetuksista taas varmista että antaa 0-255 signaalin näytönohjaimelle. Full screen exclusiven vaatii että HDR antaa ulos 10bit signaalia. Ilman tuota menee 8bittisenä vaikka HDR-tila päälle meneekin.
 
Liittynyt
02.01.2018
Viestejä
606
Täällä sama mpc-hc madvr kombo, telkkari tosin eri. Käytän leffoja katsoessa RGB 12bit limited/16-235 23hz (23hz = 23.967hz joka suurimmassa osissa leffoista se oikea taajuus, 24hz = 24hz). Telkkarin päästä varmistaa vain että on sama limited/black level low/16-235 tai mikä onkaan asetuksen nimi.
Madvr asetuksista taas varmista että antaa 0-255 signaalin näytönohjaimelle. Full screen exclusiven vaatii että HDR antaa ulos 10bit signaalia. Ilman tuota menee 8bittisenä vaikka HDR-tila päälle meneekin.
Joo mulla oli tuo madvr:n signaali väärin ku testailin eri asetuksia, oletin että se pitäis olla vaan sama ku mitä näyttiksen asetukista saa, mutta tosiaan nyt näkyy mustat taas oikein vaikka ois limited nvidian paneelista, kuhan vaan laitto tuon madvr:n 0-255.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Moro.Itse tässä pitkään kans 65" korvaajaa hakenut ja asian kanssa paininut ja loppusuoralla nyt qe85q80t ja qe75q95t.Katseluetäisyys 2.6m ja käyttö kaikkea ps5 ja tv:n ja netflixin välistä.Hirvee pelko että tuo 85" liian iso eikä jaksais alkaa mitään palautusrumpaa ja taas toisaalta se iso houkuttelis....Sanokaa nyt viisaammat jotain :) Hintahan on sama......tällä viikolla ainakin.
Elokuville/sarjoille tuo 85" menee, tv ohjelmat ja muu heikompi näyttää varmasti hirveältä.
65" 2m etäisyydellä vastaa 85" 2.6m etäisyydellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Tuli hankittua Sony xh9077 ja muutoin olen tyytyväinen tuohon mutta jostain syystä Discovery+ sovelluksessa ääni on häiritsevästi epäsynkassa. Testattu sekä television omilla kajareilla että Sonoksella. Onko tuo ominaisuus vai vika ja mistä kannattaa vielä asiaa selvitellä?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 387
Kuvainformaatio on siitä hassu juttu, että aivot kompensoivat virheitä eikä pieniä virheitä huomaa, ellei erikseen halua niitä etsiä. Jos etsitte täysin virheetöntä paneelia, etsitte oikeasti yksisarvista.
Kyllä niitä virheettömiä tai ainakin oleellisimmilta osin virheettömiä paneeleja löytyy (tuntuu monessa olevan ainakin yksi pikseli jumissa), ja toisissa malleissa laadukkaita paneeleja on paljon enemmän kuin toisissa. Sony tapasi olla loistava paneelien laadun osalta, mutta siellä on silläkin saralla otettu takapakkia. Laadukkaita paneeleja voidaan kyllä valmistaa ja on valmistettu, jos vain halutaan.

Ja silti ette voi olla varmoja, onko vika paneelissa, softassa vai lähdemateriaalissa. Onnea vaan.
Miksi ei voisi? Nuo ovat muuttujia, joita voi vaihdella. Softaviat ovat tyypillisesti myös sellaisia, joita ei virheellisesti tarvitse paneelin viaksi luulla.

Itse olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Katson mielummin oikeata kuvaa kuin sitä, että etsin paneelista virheita testikuvinen perusteella.
Jos ei virheitä huomaa nornaalia kuvaa katsellessa, ei niitä kannata lähteä etsimään testikuvinen perusteella, jota normalisti ei käytetä.
Valitettavasti DSE, vertical banding ynnä muut ihmeelliset raidat näkyvät monilla materiaaleilla todella helposti. Esimerkiksi urheilu ja pelit paljastavat nuo laadunvalvonnan tunaroinnit hyvin nopeasti. Tuppaavat heikommissa malleissa paistamaan normaaleilla kauppojen demomateriaaleillakin läpi ikävästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Mulla neljän LG OLEDin otannalla yksi paneeli on käytännössä virheetön, eli haasteellisellakaan sisällöllä ei paista raidat silmiin. Kaikissa kolmessa muussa on/oli erinäistä raitaa havaittavissa ja yhdessä tumma läiskä. Laadunvalvonta ihan PC-monitorien tasolla.
 
Liittynyt
21.03.2017
Viestejä
65
Vähän huudellaan nyt samoja kuin muutkin mutta parin vuoden takainen 55" Q60 hajosi ja uusi pitäisi ilm. hankkia niin onkos tää sellainen malli ja tarjous mihin kannattaisi tarttua vai kannattaako vielä odotella hetki? Pääosin käyttö on pc:llä / ps4 pelaamista ja urheikun seuraamista?
55" Q80T (yht. viiden vuoden takuulla) 888 €: Samsung 55&quote; Q80T 4K UHD QLED Smart TV QE55Q80TAT - Televisiot
Q70 olisi kanssa vaihtoehto kun olisi 679 €...
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Vähän huudellaan nyt samoja kuin muutkin mutta parin vuoden takainen 55" Q60 hajosi ja uusi pitäisi ilm. hankkia niin onkos tää sellainen malli ja tarjous mihin kannattaisi tarttua vai kannattaako vielä odotella hetki? Pääosin käyttö on pc:llä / ps4 pelaamista ja urheikun seuraamista?
55" Q80T (yht. viiden vuoden takuulla) 888 €: Samsung 55&quote; Q80T 4K UHD QLED Smart TV QE55Q80TAT - Televisiot
Q70 olisi kanssa vaihtoehto kun olisi 679 €...
Jos televisio on alle 3 vuotta vanha niin vie huoltoon. Virhevastuu voimassa. Ellet itse siis hajottanut.
 

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Yritetty saada takuun alainen huolto mutta meneekin ilm. sitten kaupan purkuun niin sillä menee uuden hankintaan...
Tuohan on aivan passeli lopputulema. Onnea uuden hankintaan.

Oma 49Q6FN porskuttaa lujaa. Ei ongelmia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
218
Hei. Pitäisi hommata äitille uusi töllö. Ei mitään high end hässäköitä vaan ihan perus telkkari vanhemmalle ihmiselle. Max 50 tuumaa, laajat katselukulmat kun välillä katsoo sivussa olevasta nojatuolista ja olisi hyvä olla melko yksinkertainen käyttää. Varmaan ips paneeli olisi katselukulmien takia paras? Ajaisiko tämä asian joko 49 tai 43 koossa? Ehdotuksia? LG 43&quote; NANO79 4K NanoCell TV 43NANO79 (2020) - Televisiot
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
33
Näättekö ongelmaa kun Sonyn 2021 telkuissa on uusi Google android nimellä oleva käyttis ja 2020 ja vanhemmissa android käyttis, jotain eroja varmasti on.

Mitä lukenut niin Sony ei ole aikeissa päivittää tällä hetkellä vanhempia malleja uuteen käyttikseen.
Yleensä kun tulee uusi käyttis, lopetetaan päivitykset vähitellen vanhaan.

Kiinnostaa koska tarkoitus pitää telkkua pitkään ja tarkoitus ostaa nyt viime vuoden malli, eikä odottaa loppuvuoteen kun tän vuoden malleista laskee hinnat.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
75
Pari kuukautta Philipsin 70” PUS9005 katselua takana, joten on aika jakaa ensimmäiset kokemukset.

Plussat:
+Värit ja terävyys oikein hyvällä tasolla odotuksiin nähden
+Liiketoisto on kelvollinen eikä ärsytä ja tämä siis saippuaooppera efektin vihaajalta
+Ambilight on aivan uskomattoman mahtava keksintö
+Käyttis on useimmiten erittäin responsiivinen
+Puheohjaus on käyttökelpoinen
+Kaikki mieleen juolahtaneet sovellukset löytyivät

Miinukset:
-Sovellukset arpovat monesti käynnistyvätkö alusta, edelliseen katseltuun kohtaan vai pahin eli jää mustaan ruutuun, josta pääsee pois vain taaksepäin nuolen painikkeella
-Ohjelmisto on ehtinyt temppuilla kahdesti soft resetin arvoisesti jo tässä lyhyessä ajassa
-Hukkaa wifiä silloin tällöin ja sisäänrakennettu chromecast ei myöskään löydy aina, vaikka töllö pyörittääkin jotain verkosta samaan aikaan
-Molemmat yläkulmat kärsivät pieneltä alueelta muuta ruutua tummemmasta kuvasta

Tässä esimerkki toisesta jäätymisestä jolloin sekä valikot että kaikki liikkuva kuva nykivät tuohon malliin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.03.2018
Viestejä
95
Telkut on ilmeisesti kuin autot. Osta laatumerkki niin saat todennäköisemmin hyvän yksilön. Sen takia samppoja, philipsejä ja lgeitä kuskataan takas, että laatu ei ole tasainen. Pidän kyllä Sonya hyvänä merkkinä myös, vaikka joku nyt olikin vikoja löytänyt.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
75
Telkut on ilmeisesti kuin autot. Osta laatumerkki niin saat todennäköisemmin hyvän yksilön. Sen takia samppoja, philipsejä ja lgeitä kuskataan takas, että laatu ei ole tasainen. Pidän kyllä Sonya hyvänä merkkinä myös, vaikka joku nyt olikin vikoja löytänyt.
Ohjelmisto-ongelmiahan nuo kokemani Philipsin kipuilut ovat. Vaihtamalla toiseen yksilöön tai käyttämällä huollossa mikään ei muuttuisi. Samaa temppuilua ja toiminnallisuutta tarjoavat myös Sonyn Androidit. Siinä sivussa tietty myös osittain laadukkaampaa rautaa ja hiotumpaa kokonaisuutta.

Omalle ostokselleni annan kaikesta huolimatta arvosanaksi 4/5 sillä osasin mielessäni varautua softan temppuiluun.
 
Liittynyt
01.03.2021
Viestejä
115
Näättekö ongelmaa kun Sonyn 2021 telkuissa on uusi Google android nimellä oleva käyttis ja 2020 ja vanhemmissa android käyttis, jotain eroja varmasti on.

Mitä lukenut niin Sony ei ole aikeissa päivittää tällä hetkellä vanhempia malleja uuteen käyttikseen.
Yleensä kun tulee uusi käyttis, lopetetaan päivitykset vähitellen vanhaan.

Kiinnostaa koska tarkoitus pitää telkkua pitkään ja tarkoitus ostaa nyt viime vuoden malli, eikä odottaa loppuvuoteen kun tän vuoden malleista laskee hinnat.
Itse korvasin 2011 vuodesta palvelleen lg 42 tuumasen edellisen vuoden sony 55 tuuman xh9005 malliin. Paljon luin arvosteluja ja foorumeja bugeista tms sitten vertasin muihin lcd vaihtoehtoihin ja niiden bugeihin,dse yms ja tulin siihe tuloksee että tää on se paras ei oledi ja sitten verkkis laitto 899 tarjoukseen niin pitihän se käydä hakee. Todella tyytväinen hankintaan ja viimeinen päivitys korjannut paljon mistä valitettu. Itse en oledia uskaltanut kiinnipalon toivossa hankkia. Toiseen sony xh9505 verrattuna tässä on se 4k120hz tuki mutta tuossa pitäisi olla hiukan parempi kuva. DSE ei ainakaan itselle osunut. Kirkkautta sai säätää minimiin omille silmille ja silti kuva on tosi hyvä. Jos jaksaa odotella niin ottasin ehkä futureproof mielessä 2021 mallin mutta ite en seuraavaa black fridayta jaksanut odottaa.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
181
Itse korvasin 2011 vuodesta palvelleen lg 42 tuumasen edellisen vuoden sony 55 tuuman xh9005 malliin. Paljon luin arvosteluja ja foorumeja bugeista tms sitten vertasin muihin lcd vaihtoehtoihin ja niiden bugeihin,dse yms ja tulin siihe tuloksee että tää on se paras ei oledi ja sitten verkkis laitto 899 tarjoukseen niin pitihän se käydä hakee. Todella tyytväinen hankintaan ja viimeinen päivitys korjannut paljon mistä valitettu. Itse en oledia uskaltanut kiinnipalon toivossa hankkia. Toiseen sony xh9505 verrattuna tässä on se 4k120hz tuki mutta tuossa pitäisi olla hiukan parempi kuva. DSE ei ainakaan itselle osunut. Kirkkautta sai säätää minimiin omille silmille ja silti kuva on tosi hyvä. Jos jaksaa odotella niin ottasin ehkä futureproof mielessä 2021 mallin mutta ite en seuraavaa black fridayta jaksanut odottaa.
Mites muuten tän Sonyn katselukulmat? Kuin pahasti värit ja mustan taso kärsii kun siirtyy vaikka 15-20 astetta sivuun?
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 544
Mites muuten tän Sonyn katselukulmat? Kuin pahasti värit ja mustan taso kärsii kun siirtyy vaikka 15-20 astetta sivuun?
Kontrastista on jäljellä reilu kolmannes kun katselukulma on 16 astetta t. Rtings. Eli ei erityisen hyvä kun mitään katselukulmia parantavia kalvoja ei ole käytössä. 55” koossa toiminee ihan hyvin suurimmassa osassa olkkarikäyttöä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
181
Juu, tiedän kyllä mitä rtings sanoo ko. telkusta. Käytännön kokemuksista olisin vaan kiinnostunut.

t. nim. Nytkin katselen VA-Panasonikkia about 30 asteen kulmasta ilman ihmeempää tuskaa...
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
181
^Jees, eli perustelkkariohjelmien seuraaminen onnistuu sivustakin. Leffa/pelinautiskelu sitten the spotista.

Tänks.
 
Liittynyt
26.01.2018
Viestejä
1 359
Näättekö ongelmaa kun Sonyn 2021 telkuissa on uusi Google android nimellä oleva käyttis ja 2020 ja vanhemmissa android käyttis, jotain eroja varmasti on.

Mitä lukenut niin Sony ei ole aikeissa päivittää tällä hetkellä vanhempia malleja uuteen käyttikseen.
Yleensä kun tulee uusi käyttis, lopetetaan päivitykset vähitellen vanhaan.

Kiinnostaa koska tarkoitus pitää telkkua pitkään ja tarkoitus ostaa nyt viime vuoden malli, eikä odottaa loppuvuoteen kun tän vuoden malleista laskee hinnat.
Eipä noissa muuta eroa ole kuin uusittu käyttöliittymä eli "etusivu", käyttöjärjestelmä on sama. Vaikka vanhemmat mallit eivät heti saisi tuota Googlen käyttöliittymää niin se ei tarkoita etteikö ne saisi silti käyttöjärjestelmäpäivityksiä. Sony on pöivittänyt 2016 malleista alkaen televisiot Android 9.0 versioon joka on sama kuin 2020 malleissa, eli pitkä tuki luulisi jatkuvan. Uskoisin tuon Googlen käyttöliittymän tulevan myöhemmin myös vanhempiin malleihin.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Eikös tuo google tv ole vaan erilainen launcher? Vähän niin kuin android puhelimissakin saa vaihdettua sen mieleisekseen, mutta sama softa siellä alla pyörii ja samat sovellukset toimii edelleen molemmissa. Sideloadina tuon taitaa saada jo nyt sonyn telkkareihin.

Edit. Ilmeisesti tuo androidin päälle asennettava googlen UI tekee androidista vain samannäköisen kuin varsinainen google tv, mutta netin mukaan niillä on silti jotain eroa vielä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
jos nyt nostan tv budjettia sen verran että ostan 55 q70t xboxin kaveriks niin mites tuossa toi freeesync toimiiko kunnolla 1440p resolla tuossa kun vain hdmi 2.0
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 361
Viestejä
4 158 387
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom