Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Q80T:ssä tulee vastaava kake mutta muovinen malli. Omasta mielestä kans tosi kätevä käyttää, hyvä vaan kun ei ole sataa ylimäärästä nappia.
Ai muovinen, viime vuoden 80R, 82R ja 85R tuli vielä sama Metallinen kake mukaan. Itellä oli keväällä vielä 85R. Jopa alenpaan viime vuoden RU 7475 tuli tuo Metallinen kake
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
2 693
Kirjoittelin omia kokemuksiani edullisesta LG 65" UN8500 mallista (hdmi 2.1, 4K 120h) tuonne pc-näyttöthreadiin jos jotakuta kiinnostaa etenkin nopea pc/peli- monitori:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Mutta eikö siinä tosiaan ole kuin se yksi ohut kaukosäädin, jossa oli ~kahdeksan nappia? Sillä oli mielestäni helvetin kankea käyttää sitä käyttöliittymää.
Samsungin kake on kaikessa simppeliyydessään varsin loistava kunhan sen kanssa tulee sinuiksi.
Mielestäni jopa vanha malli ilman noita Netflix/Amazon/Samsung nappeja oli parempi, kun kyseiset sovellukset löytyy riittävän nopeasti koti -napin takaa.
Volume tosiaan painettaessa toimii mutena ja channel taas ohjelmaoppaana. Vanhassa väri -napit löytyi extran takaa, mutta nykyään näköjään se on yhdistetty 123 näppäimeen.

LG:n Magic Remote on varsin hyvä, mutta omaan makuun turhankin paljon nappeja ja osoitin tulee välillä turhan herkästi, jos sattuu hieman säädintä tönäisemään.
 
Liittynyt
04.09.2020
Viestejä
81
Samsungin kake on kaikessa simppeliyydessään varsin loistava kunhan sen kanssa tulee sinuiksi.
Mielestäni jopa vanha malli ilman noita Netflix/Amazon/Samsung nappeja oli parempi, kun kyseiset sovellukset löytyy riittävän nopeasti koti -napin takaa.
Volume tosiaan painettaessa toimii mutena ja channel taas ohjelmaoppaana. Vanhassa väri -napit löytyi extran takaa, mutta nykyään näköjään se on yhdistetty 123 näppäimeen.

LG:n Magic Remote on varsin hyvä, mutta omaan makuun turhankin paljon nappeja ja osoitin tulee välillä turhan herkästi, jos sattuu hieman säädintä tönäisemään.
Juuri tuo kake siinä oli. En nyt varsinaisesti sitä tarkoittanut etteikö nappeja olisi tarpeeksi, mutta se osoitinkäyttö LG:ssä puhui minulle. Vai saako tuosta kanssa osoittimen jotenkin?
 
Liittynyt
27.06.2020
Viestejä
33
Onko tietoa saako Samsungin q80 ja muihin malleihin missä on muovinen one remote tilattua metallisen TVn kanssa yhteen sopivan säätimen?

Onhan toi metallinen paljon tyylikkäämpi ja laadukkaamman näköinen.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Mielestäni jopa vanha malli ilman noita Netflix/Amazon/Samsung nappeja oli parempi, kun kyseiset sovellukset löytyy riittävän nopeasti koti -napin takaa.

Yhdyn tuohon. Vuosi sitten omistamassani QLED 8F ei ollut kuin neflix nappi, uudemmissa neflixsin lisäksi Prime video ja rakuten napit joten helpommin tulee virhe painalluksia kun ahdasta on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Juuri tuo kake siinä oli. En nyt varsinaisesti sitä tarkoittanut etteikö nappeja olisi tarpeeksi, mutta se osoitinkäyttö LG:ssä puhui minulle. Vai saako tuosta kanssa osoittimen jotenkin?
2015 UHD malleissa oli vielä Samsungillakin osoitin ja se oli mielestäni hieman LG:n toteutusta jopa patempi, kun osoitin tuli esille vasta kun sormen vei "ok" näppäimen päälle, jossa on kapasitiivinen tunnistin kuten puhelimien näytöissä.
Osoitin ei tuon kanssa siis ilmaannu turhaan, jos säädintä sattuu hieman tönäisemään. Valitettavasti 2016 alkaen Samsung luopui tuosta.
Oman 2015 säätimen aikoinaan paritin 2016 television kanssa ja muuten säädin toimi, mutta tuo osoitin ei, eli moisen hankkimisestakaan ei hyötyä ole.

Ja pitäisi käsittääkseni tuo metallinen säädin olla paritettavissa muovisella smart remotella varustettuihin televisioihin vaikka esim. tämän kuvauksessa lukee että sillä voisi korvata vain samanlaisen
Vajaa 80€ säätimestä on tietysti melko tyyristä, että itse en kokenut aikoinaan, että pelkkä säätimen ulkonäkö sen arvoista olisi.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Onko tietoa saako Samsungin q80 ja muihin malleihin missä on muovinen one remote tilattua metallisen TVn kanssa yhteen sopivan säätimen?

Onhan toi metallinen paljon tyylikkäämpi ja laadukkaamman näköinen.
Ainakin tuolta ja monesta paikkaa tilaamalla saa, hintava on. Samsungin QLED 8F jälkeen mulla oli muutaman viikon väliaikaisessa käytössä Q70R ja siinä oli tuo muovinen one Remote, olihan se suorastaan rimpula verrattuna metalliseen versioon. Yritin gigantista ostaa, mistä ostin Q70R n telkkarin mukaan metallista . Heillä ei ole metallista kakea myydä erikseen eivätkä suostuneet antamaan rahallakaan jonkin samsungin TV n. metalli remotea.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
1
samsung 75Q60 1199e
Sony 75XH80 999e

Mites esim noi televisiot vertautuu toisiinsa? Mietin että kannattaako tosta QLEDistä maksaa enempi.
Vois oikeestaa vähä laajentaa kysymystä, että mikä 75+ tuumasista ois paras tossa reilun tonnin hintaluokassa?

Oikein mielelläni kuulisin televisiomielipiteitä.
 
Liittynyt
11.02.2020
Viestejä
47
Itse myös todella tykästynyt tuohon pelkistettyyn sampan kakeen. En vain itse ainakaan yksinkertaisesti tarvitse enempää nappeja ja tuota pystyy käyttämään vaikka silmät kiinni. Kaikenlisäksi tuolla on todella tehokasta surffata käyttöliittymää. Qwertyn käyttäminen tuolla nyt ei tietenkään ole parhaasta päästä, mutta aika harvoin sitä tulee muutenkaan käytettyä. Päätin nyt ainakin vuoden vielä mennä nykyisellä sampalla ja juuri tuon kaken menettäminen oli yksi suurimpia kulmakiviä kun harkitsin vaihtamista LG:n.


Ilmeisesti Samsung on vielä tämän vuoden puolella polkemassa käyntiin QD-OLED tekniikkaan keskittyvää tuotantolaitosta.

Tässä vielä io-techin linkki aiheesta jos mennyt ohi: Samsung lopettaa LCD-paneeleiden valmistuksen - io-tech.fi

Ehkäpä sitä menee vielä vuoden tai kaksi nykyisellä ja odottaa sen verran että ainakin paperilla hyvin lähelle täydellistä pääsevät paneelit tulevat markkinoille. Ei tarvitsisi enää arpoa hankinnan suhteen... ;)
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 300
samsung 75Q60 1199e
Sony 75XH80 999e

Mites esim noi televisiot vertautuu toisiinsa? Mietin että kannattaako tosta QLEDistä maksaa enempi.
Vois oikeestaa vähä laajentaa kysymystä, että mikä 75+ tuumasista ois paras tossa reilun tonnin hintaluokassa?

Oikein mielelläni kuulisin televisiomielipiteitä.
Itse pähkäilin samojen kysymysten äärellä koko alkuviikon. Hinta sekä kokoluokka oli samat. Tuli jopa käytyä katsomassa tuon Sonyn vastaava pienempi malli. Samsungia en nähnyt. Päädyin 1299€ hintaluokkaan, jotta sain 100hz paneelin. Nuohan on molemmat 50hz paneelilla.


Tuossa 100hz paneeli ja sama motion flow kuin 9000 sarjan sonyissä.
 
Liittynyt
08.02.2017
Viestejä
46
Nyt pitäisi löytää kakkostelevisio makkariiin, koko 43-50 tuumaa. Hinta maksimissaan n. 500€. Olohuoneessa oleva LG ja sen magic remote on miellyttänyt, joten LG voisi olla hakusessa. Mietin nyt mm. eroa Nano ja Led televisioiden välillä sekä sitä häiritseekö vierekkäisissä huoneissa olevat kaukosäätimen toisiaan, jos siis ovat molemmat LG. Onko suosituksia Black Friday / Cyber Monday tarjouksissa.
 
Liittynyt
23.11.2020
Viestejä
10
Itse tilasin tälläisen, saa nähdä millainen Philips on.. Hobby Hall on kyllä saanut moitteita toimituksista. Varmuuden vuoksi maksoin Visalla jos ei vaikka tulisikaan. Onko porukalla millaisia kokemuksia tuosta Hobby Hall toimituksista?

Osaako joku kertoa onko tässä VA-paneeli? Itse googlaamalla löysin joltain UK keskustelufoorumilta, että olisi, mutta varmaa tietoa en oikein mistään löytänyt!
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
78
Alkoipa sitten kuitenkin toi OLED himottamaan itseäkin, RDU:lta sais viimevuoden OLED55B9:ä hintaan 1080€ posteineen ja verkkiksestä löytyis tota tämän vuoden OLED55CX 1299€ hintaan, onkohan toi uusi malli ton reilun 200€ hintaeron arvoinen?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Alkoipa sitten kuitenkin toi OLED himottamaan itseäkin, RDU:lta sais viimevuoden OLED55B9:ä hintaan 1080€ posteineen ja verkkiksestä löytyis tota tämän vuoden OLED55CX 1299€ hintaan, onkohan toi uusi malli ton reilun 200€ hintaeron arvoinen?
B sarja on täysin eri kuin C sarja.
Edit. Kannattaa se sijoittaa koska parempi prossu/ai ja paras mitä rahalla saa.
 
Liittynyt
20.11.2020
Viestejä
104
Sehän on selvä ettei se johto kestä koiran pureskelua. Ei mitään ongelmia ollut, ja eipä tuota oo hirveesti tarvinnut liikutella. johto on suurimmaksi osaksi kerällä kun on aika pitkä. Onhan tuosta sekin hyöty jos elegroniikkaa tulee joskus vikaa joka suurimmaksi osaksi poxsissa. Eipä tarvii kuin poxsi laittaa huoltoon. Tai laittavat uuden poxsin tulemaan.

Tämä Q90R taitaa olla markkinoitten kirkkain HDR telkkari markkinoilla, tosin en tiiä miten tuo Q95T meneekö vielä ohi siinä. Vaikee sanoo miten vertautuu Sonyyn esm XH95XX.. Joka tukee Dolby Visionia. Tuo sonyhan on itsessään jo tosi kirkas HDR ssa ei kai hirveesti jää näistä sampoista! Olino jostain lukevani arvioita että mitä himmeämpi dolby Visionia tukeva tv sitä enemmän se hyötyy Dolby visionista suhteessa tuohon HDR n
Edit: tuli tuplavastaus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
38
Itse tilasin tälläisen, saa nähdä millainen Philips on.. Hobby Hall on kyllä saanut moitteita toimituksista. Varmuuden vuoksi maksoin Visalla jos ei vaikka tulisikaan. Onko porukalla millaisia kokemuksia tuosta Hobby Hall toimituksista?

Onko tuo 2020 malli?

Tekisi itsekkin mieli tuohon hintaan tilata.
 
Liittynyt
01.01.2020
Viestejä
176
Itse myös todella tykästynyt tuohon pelkistettyyn sampan kakeen. En vain itse ainakaan yksinkertaisesti tarvitse enempää nappeja ja tuota pystyy käyttämään vaikka silmät kiinni. Kaikenlisäksi tuolla on todella tehokasta surffata käyttöliittymää. Qwertyn käyttäminen tuolla nyt ei tietenkään ole parhaasta päästä, mutta aika harvoin sitä tulee muutenkaan käytettyä.
Samaa mieltä. Kaukosäädin (käyttöliittymä) ratkaisi meillä merkkivalinnan ja satunnaista näpyttelyä varten voi kaivaa bt-näppiksen TV-tason laatikosta.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
12
Ai muovinen, viime vuoden 80R, 82R ja 85R tuli vielä sama Metallinen kake mukaan. Itellä oli keväällä vielä 85R. Jopa alenpaan viime vuoden RU 7475 tuli tuo Metallinen kake
Ei muuten tullut metallinen kuin Q85R:n mukana muissa oli muovinen kapula.
Q80R ja Q82R on täysin samoja, Q82R vaan Baltian maiden mallimerkintä.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Ei muuten tullut metallinen kuin Q85R:n mukana muissa oli muovinen kapula.
Q80R ja Q82R on täysin samoja, Q82R vaan Baltian maiden mallimerkintä.
No kyllä vaan mulla oli Q82R ja RU7455 malleissa sama Metallinen kake. Esm mallissa RU 7405 ei ole kuin muovinen ja tv on käytännössä identtinen tuon edellisen kans.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Mielenkiintoisia Cyber monday päivän tarjouksia Powerissa. Kaikista Outlet tuotteista - 20 prossaa pois kassalla. Esm Viime vuoden huippumalli 480 ledin faldeineen. Samsung 65" QLED 90rat 1699e kassalla jää 1360e voi pitää jo halpana. No ääripää sitten
PANASONIC 55" OLED TX-55GZ960E 1437e. 20 prossan vähennyksen jälkeen jää 1150e pyöreesti joka on 150 e enemmän kuin koko töllö maksoi pitkin syksyä 999e.
 
Liittynyt
27.05.2020
Viestejä
11
Powerin outletista lähtisi noin 900€ 65" Q70R, onko hyvä hinta tuolle? Tulee PS5 ja leffa-sarja käyttöön.

Myös tuo Q90R houkuttelee, mutta lähiseudulla ei noita ole. Mitä voi jäädä kaipaamaan, jos valitsen tuon Q70R?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
309
Osaisikohan täällä joku neuvoa missä mahtaisi olla vika, kun en saa millään Sonyn XH9005:sta ääniä ulos optisen liittimen kautta?
Olen kokeillut kaikkia mahdollisia asetuksia, kokeillut useammalla optisella kaapelilla, kaapeleissa ei vikaa kun ne toimivat kyllä muiden laitteiden kanssa.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Powerin outletista lähtisi noin 900€ Q70R, onko hyvä hinta tuolle? Tulee PS5 ja leffa-sarja käyttöön.

Myös tuo Q90R houkuttelee, mutta lähiseudulla ei noita ole. Mitä voi jäädä kaipaamaan, jos valitsen tuon Q70R?
Mulla ollut molemmat tosin Q70R oli 55" koossa. no ei kai pelikäyttöön millään tavalla vaikuta, tosin pienemmät viiveet tuossa 90R ja kuvanlaadullisesti tottakai parempi. 90R on 480 ledin Fald 70R. 48kpl ledeja. Kalliimmassa on katselukulmia huomattavasti parantava filtteri. Paneelin häikäisysuoja on kuin yö ja päivä 90R eduksi, markkinoitten paras merkkiin katsomatta. Parempi Metallinen One Remote kake. Vs muovinen. One Conect poxsi kalliimmassa josta vain yksi ohut johto ite paneeliin. Nämä viime vuoden sampat ei sitten tue täysin kaikilta ominaisuuksiltaan hdmi 2.1. Ominaisuuksia osaa kylläkin!
 
Liittynyt
27.05.2020
Viestejä
11
Okei, kiitos vastauksesta!
Kuitenkin taitaa tuohon rahaan olla hyvä laite. Eroja Q80T ei taida paljon olla? Se olisi seuraava vaihtoehto, jos vielä tulee tuohon 1099€ hintaan joulun jälkeen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 765
Arvoin niin kauan että parhaat alet taisi mennä.

No Verkkokauppa.com näyttää myyvän nyt LG 65CX:ää nyt 1799€ ihan ilman alennustakin. Laitoin tilauksen sisään. Tuotetta tulee näköjään 10.12..
65" BX on 1699€ nyt tänään.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Okei, kiitos vastauksesta!
Kuitenkin taitaa tuohon rahaan olla hyvä laite. Eroja Q80T ei taida paljon olla? Se olisi seuraava vaihtoehto, jos vielä tulee tuohon 1099€ hintaan joulun jälkeen.
Tuo Q80T vastaa aika pitkälle viime vuoden Q70R laadullisesti ja ominaisuuksiltaan. Esm Fald on ledin määrässä todennäköisesti samanverran 48kpl. Tosin 80Tssa keskijalka Q70R leveiden jalkojen sijaan ja 80T ssa hdmi 2.1 tuki.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
48
Osaisikohan täällä joku neuvoa missä mahtaisi olla vika, kun en saa millään Sonyn XH9005:sta ääniä ulos optisen liittimen kautta?
Olen kokeillut kaikkia mahdollisia asetuksia, kokeillut useammalla optisella kaapelilla, kaapeleissa ei vikaa kun ne toimivat kyllä muiden laitteiden kanssa.
Itse taistelin saman ongelman kanssa eilen uuden LG Oledin kanssa.. syyksi osoittautui, ettei optinen kaapeli ollut telkkarissa ihan pohjassa asti. Eli pienen pientä voimaa käyttäen se naksahti vielä yhden pykälän verran, jonka jälkeen lähti äänet toimimaan :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
309
Itse taistelin saman ongelman kanssa eilen uuden LG Oledin kanssa.. syyksi osoittautui, ettei optinen kaapeli ollut telkkarissa ihan pohjassa asti. Eli pienen pientä voimaa käyttäen se naksahti vielä yhden pykälän verran, jonka jälkeen lähti äänet toimimaan :)
Kokeiltu eikä auttanut. :confused2:
Huomasin tuossa että HDMI 1&2 liittimiä käytettäessä ääni tulee optisesta ja kuuluu, mutta appien tai HDMI 3&4 liittimien kautta ei kuulu mitään.:hmm:
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
962
Mielenkiintoisia Cyber monday päivän tarjouksia Powerissa. Kaikista Outlet tuotteista - 20 prossaa pois kassalla. Esm Viime vuoden huippumalli 480 ledin faldeineen. Samsung 65" QLED 90rat 1699e kassalla jää 1360e voi pitää jo halpana. No ääripää sitten
PANASONIC 55" OLED TX-55GZ960E 1437e. 20 prossan vähennyksen jälkeen jää 1150e pyöreesti joka on 150 e enemmän kuin koko töllö maksoi pitkin syksyä 999e.
Gigantti myi about viikko sitten 70PUS9005 799€ -> nyt 1399€, ja sama kampe outletissä 1301€ ("esittelytuote/asiakaspalautus")..
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Gigantti myi about viikko sitten 70PUS 9005 799€ -> nyt 1399€, ja sama kampe outletissä 1301€ ("esittelytuote/asiakaspalautus")..
Mielestäni tuo philipsin 70"Pus 9005 malille on ihan ovh hinta tuo 1399e oikee myyntihinta normaalistikin 1000 tai vähän alle. Kumminkin kyseessä teknisesti keskinkertainen laite!
 

hoffmann

ich komme
NOSTO
Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
962
Mielestäni tuo philipsin 70"Pus 9005 malille on ihan ovh hinta tuo 1399e oikee myyntihinta normaalistikin 1000 tai vähän alle. Kumminkin kyseessä teknisesti keskinkertainen laite!
Huomio kiinnittyikin lähinnä tuohon outlet-hintaan, joka on ihan naurettava.
 
Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
12
No kyllä vaan mulla oli Q82R ja RU7455 malleissa sama Metallinen kake. Esm mallissa RU 7405 ei ole kuin muovinen ja tv on käytännössä identtinen tuon edellisen kans.
Mulla on kanssa Q82R ja kapula on muovinen musta. Tilasin TV:n verkkiksesta, mistäs itse jos sait metallisen.?
Aika outoa jos samoihin malleihin tulee erilaiset kapulat. Mutta ihan ok tuo muovinenkin on.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Mulla on kanssa Q82R ja kapula on muovinen musta. Tilasin TV:n verkkiksesta, mistäs itse jos sait metallisen.?
Aika outoa jos samoihin malleihin tulee erilaiset kapulat. Mutta ihan ok tuo muovinenkin on.
Zori muistin nyt väärin kyllä siihen se muovinen tuli mukana mutta hylkäsin sen samoin tein kun vaihdoin mulla olleesta RU 7455. mallista metallisen tuohon Q82R malliin ja annoin RU 7455 mallin ostajalle sen muovisen mukaan :=)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.12.2016
Viestejä
338
Mullakin tuli muovinen säädin Q82T:n kanssa. Eikä ole mitään valittamista siitä. Hyvä vain, että ei ole turhia nappeja. Kokemukset tv:stä ja käyttöliittymästä myös hyvät.
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 778
2015 UHD malleissa oli vielä Samsungillakin osoitin ja se oli mielestäni hieman LG:n toteutusta jopa patempi, kun osoitin tuli esille vasta kun sormen vei "ok" näppäimen päälle, jossa on kapasitiivinen tunnistin kuten puhelimien näytöissä.
Osoitin ei tuon kanssa siis ilmaannu turhaan, jos säädintä sattuu hieman tönäisemään. Valitettavasti 2016 alkaen Samsung luopui tuosta.
Oman 2015 säätimen aikoinaan paritin 2016 television kanssa ja muuten säädin toimi, mutta tuo osoitin ei, eli moisen hankkimisestakaan ei hyötyä ole.

Ja pitäisi käsittääkseni tuo metallinen säädin olla paritettavissa muovisella smart remotella varustettuihin televisioihin vaikka esim. tämän kuvauksessa lukee että sillä voisi korvata vain samanlaisen
Vajaa 80€ säätimestä on tietysti melko tyyristä, että itse en kokenut aikoinaan, että pelkkä säätimen ulkonäkö sen arvoista olisi.
Samaa mieltä! Tuo Samsungin 2014-2015 vuosien kaukosäädin oli todella bueno.

Selvitin muuten oman 2019 Q70R:n muovirimpulan korvaamista metallisella säätimellä, jossa ei olisi niitä pirun Netflix/Amazon/Rakuten näppäimiä (vuosimalli 2018). Juuri nyt ei ole ko. palveluista mikään käytössä ja muutenkin vahinkonäppäilyt ko. näppäinten osalta ärsyttävät. Noh, Samsungilta eivät osanneet sanoa juuta tai jaata, saako näitä paritettua. Todennäköisesti saa, joten pitänee ottaa riski. Muuten ohjain on kaikessa yksinkertaisuudessaan, pienuudessaan ja keveydessään aivan loistava. Huomattavasti parempi kuin kaikki aiemmat kaket ml. Harmonyt. Oleellista on juuri se, että kaukosäätimeen ei tarvitse katsoa, kun käskyjä nakuttaa ja se istuu käteen hyvin eli ei tarvitse "kurottaa" tai vaihtaa asentoa kädessä ulottuakseen kaikille näppäimille. Qwerty on toki tuskaa.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Samaa mieltä! Tuo Samsungin 2014-2015 vuosien kaukosäädin oli todella bueno.

Selvitin muuten oman 2019 Q70R:n muovirimpulan korvaamista metallisella säätimellä, jossa ei olisi niitä pirun Netflix/Amazon/Rakuten näppäimiä (vuosimalli 2018). Juuri nyt ei ole ko. palveluista mikään käytössä ja muutenkin vahinkonäppäilyt ko. näppäinten osalta ärsyttävät. Noh, Samsungilta eivät osanneet sanoa juuta tai jaata, saako näitä paritettua. Todennäköisesti saa, joten pitänee ottaa riski. Muuten ohjain on kaikessa yksinkertaisuudessaan, pienuudessaan ja keveydessään aivan loistava. Huomattavasti parempi kuin kaikki aiemmat kaket ml. Harmonyt. Oleellista on juuri se, että kaukosäätimeen ei tarvitse katsoa, kun käskyjä nakuttaa ja se istuu käteen hyvin eli ei tarvitse "kurottaa" tai vaihtaa asentoa kädessä ulottuakseen kaikille näppäimille. Qwerty on toki tuskaa.
Tuosta tuli mieleen kun olin samsungin töllöä ostamassa Powerista niin siellä kun oli varmaan se 10-15 eri samsungin mallia esillä ja päällä niin oli aivan sama kumpaa one Remote kakea siinä käytit. Oli sitä metallista ja muovista mallia ja testailin molempia ja lähes kaikki tv t totteli metallista ja muovista One remotea
 
Liittynyt
08.10.2017
Viestejä
794
Kiva kuulla että muutkin ärsyyntyvät noista Netflix, Rakuten yms ylimääräisistä napeista kaukosäätimessä, en ole siis yksin. Jos tuollaisia nappeja kaukoihin laittavat, antaisivat sitten edes ilmaisia kokeilujaksoja jokaiseen moiseen palveluun jonka nappi säätimessä löytyy. Omassa Philipsin säätimessä on Rakuten ja Netflix, kaupan kylkiäisenä tuli vain 10 kpl Rakuten elokuvaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 877
Saa niitä nappeja olla mutta saisi itse päättää mitä tapahtuu. Inhoan noita Netflix jne. näppäimiä kun eivät tuo lisäarvoa jos ei nyt satu olemaan juuri tilausaktiivisena.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Saa niitä nappeja olla mutta saisi itse päättää mitä tapahtuu. Inhoan noita Netflix jne. näppäimiä kun eivät tuo lisäarvoa jos ei nyt satu olemaan juuri tilausaktiivisena.
Juurikin on liian ahtaaksi laitettu nuo neflix, Prime video ja rakuten tv napit. Eli kanava vaihto/ohjelma oppaan ja volume/mykistys nappien alapuolelle. Isoilla sormilla tulee vähän välii väkisinkin painettua virhepainalluksia. Tosiaan aikaisemmassa QLED 8 FN. mallissa oli vain neflixs nappi.
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 358
Samaa mieltä! Tuo Samsungin 2014-2015 vuosien kaukosäädin oli todella bueno.

Selvitin muuten oman 2019 Q70R:n muovirimpulan korvaamista metallisella säätimellä, jossa ei olisi niitä pirun Netflix/Amazon/Rakuten näppäimiä (vuosimalli 2018). Juuri nyt ei ole ko. palveluista mikään käytössä ja muutenkin vahinkonäppäilyt ko. näppäinten osalta ärsyttävät. Noh, Samsungilta eivät osanneet sanoa juuta tai jaata, saako näitä paritettua. Todennäköisesti saa, joten pitänee ottaa riski. Muuten ohjain on kaikessa yksinkertaisuudessaan, pienuudessaan ja keveydessään aivan loistava. Huomattavasti parempi kuin kaikki aiemmat kaket ml. Harmonyt. Oleellista on juuri se, että kaukosäätimeen ei tarvitse katsoa, kun käskyjä nakuttaa ja se istuu käteen hyvin eli ei tarvitse "kurottaa" tai vaihtaa asentoa kädessä ulottuakseen kaikille näppäimille. Qwerty on toki tuskaa.
Kyllä se pitäisi olla mahdollista parittaa, kun kerta tosiaan tuo 2015 mallin säädinkin oli yhdistettävissä 2016 televisioon ja näiden kaket erosivat jo melko merkittävästi.
Tässä nyt tuo ohje vielä Connect the Samsung Smart Remote to your TV

@Mikael tuossa aiemmin linkkasikin jo tuon vanhemman metallisäätimen ilman noita lisänappeja KODINKONEPALVELU.COM
Kyllähän tuota varmaan voisi halukkaat kokeilla, kun etämyynnissä kuitenkin 14pvä lakisääteinen palautusoikeus, jos ei jostain syystä toimisikaan.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
78
Mites tämä philipsi oisko paikallaan tolla hinnalla, pelaamiseen ja satunnaiseen netflixiin ja muuhun
Ite en oo tosta Saphi käyttöjärjestelmästä keltään kuullu yhtään mitään hyvää, kuulemma uskomattoman hidas ja vielä huono sovellusvalikoimakin. Ja mitä tästä ketjusta lukenut, niin ei noi Philipsin paneelitkaan vissiin kovin hyviä ole. Ainoo hyvä puoli varmaan toi Ambilightin tuoma wow-factor.

Tosta samaan hintaan lisää tuumia ja parempi käyttis Android TV:n muodossa, paneeli ei varmasti tuossakaan mikään hirveän hyvä ole, mutta eipä tossa alle 500e hintaluokassa taida olla missään muussakaan.
 
Liittynyt
28.11.2020
Viestejä
6
Joo ei siinä mitään budjetti kun ei ole kovin suuri, no jos puhutaan tosta max350€ budjetista, niin mikä olis paras 50 tai 43 tuumanen TV.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 530
Viestejä
4 190 026
Jäsenet
70 763
Uusin jäsen
Diileri85

Hinta.fi

Ylös Bottom