Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
12.12.2017
Viestejä
15
Itse kävin ostamassa tämän Q80T:n viime viikonloppuna.
Joo minäkin kävin tuon tänään ostamassa, eiköhän tuo ole hyvä peli edelliseen (n. 15 v. vanha) verrattuna :lol: Mullekin tuo keskijalka on käytännöllisempi kun tulee aika kapeahkon tason päälle, ei tarttee ehkä laittaa nyt seinälle
 
Liittynyt
01.04.2017
Viestejä
58
Singles days niin lähellä,että nyt ei uskalla tv:tä vielä ostaa.Ainakin verkkiksellä oli viimevuonna singles day tarjoukset melkeen parempia kuin black friday tarjoukset.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
En juuri koskaan istu keskellä ruutua. Tuo LG olisi käyttiksen puolesta tuttu ja josta tykkään.

Noista paneeleista tiedä juuri mitään, edellinen on ips paneeli ja tuo linkkamani on Fald, ei se varmaan huonompi ole.
Oled se kaiketi paras olisi mutta ei paljon innosta noi kiinnipalamiset.
En tiedä miten sivusta katsot mutta tuon lg:n ips/local dimming yhdistelmä on ihan oikeasti surkea testien mukaan joten jos pakko olla ips niin melkein parempi ilman tuota paikallishimmennystä. Katso vaikka hdtv:n testi. Ja vaikka va-paneeli alkaa menettää kontrastiaan sivuun mentäessä niin tiettyyn pisteeseen asti se on silti kontrastikkaampi kuin ips. Va-paneeleissakin on eroja.

Tietty jos pakko olla lg käyttiksen puolesta ja oled ei ole vaihtoehto niin sit katselisin noita vähän halvempia lg:itä. Tuosta faldista en maksais yhtään ylimääräistä. Dimming zonejen määrä jotain +30 ja ips-paneelin huonon natiivikontrastin yhdistelmä aiheuttanee jotain ihan järkyttävää bloomailua.
 
Liittynyt
23.11.2017
Viestejä
1 855
En juuri koskaan istu keskellä ruutua. Tuo LG olisi käyttiksen puolesta tuttu ja josta tykkään.

Noista paneeleista tiedä juuri mitään, edellinen on ips paneeli ja tuo linkkamani on Fald, ei se varmaan huonompi ole.
Oled se kaiketi paras olisi mutta ei paljon innosta noi kiinnipalamiset.
OLED on niin galaktisesti parempi kuin tuo NanoIPS, että kannattaa oikeasti miettiä, onko se teoreettinen pelko kiinnipalamisesta oikeasti syy jättää hankkimatta. Jos et katso kellon ympäri CNN:ää, käytä telkkaria pääsääntöinen PC-näyttönä tai pelaa tuhansia tunteja samaa peliä, niin tuskin saat nykyisen sukupolven OLEDeja palamaan kiinni.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
En tiedä miten sivusta katsot mutta tuon lg:n ips/local dimming yhdistelmä on ihan oikeasti surkea testien mukaan joten jos pakko olla ips niin melkein parempi ilman tuota paikallishimmennystä. Katso vaikka hdtv:n testi. Ja vaikka va-paneeli alkaa menettää kontrastiaan sivuun mentäessä niin tiettyyn pisteeseen asti se on silti kontrastikkaampi kuin ips. Va-paneeleissakin on eroja.

Tietty jos pakko olla lg käyttiksen puolesta ja oled ei ole vaihtoehto niin sit katselisin noita vähän halvempia lg:itä. Tuosta faldista en maksais yhtään ylimääräistä. Dimming zonejen määrä jotain +30 ja ips-paneelin huonon natiivikontrastin yhdistelmä aiheuttanee jotain ihan järkyttävää bloomailua.
Ei ole pakko olla LG, samsungista kanssa kokemuksia, joku Q70 tai Q80 käynyt kanssa mielessä.
Täytyy tutkailla hdtv;n testejä.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
En tiedä miten sivusta katsot mutta tuon lg:n ips/local dimming yhdistelmä on ihan oikeasti surkea testien mukaan joten jos pakko olla ips niin melkein parempi ilman tuota paikallishimmennystä. Katso vaikka hdtv:n testi. Ja vaikka va-paneeli alkaa menettää kontrastiaan sivuun mentäessä niin tiettyyn pisteeseen asti se on silti kontrastikkaampi kuin ips. Va-paneeleissakin on eroja.

Tietty jos pakko olla lg käyttiksen puolesta ja oled ei ole vaihtoehto niin sit katselisin noita vähän halvempia lg:itä. Tuosta faldista en maksais yhtään ylimääräistä. Dimming zonejen määrä jotain +30 ja ips-paneelin huonon natiivikontrastin yhdistelmä aiheuttanee jotain ihan järkyttävää bloomailua.
Positiivisena puolena tuossa LG NANO90:ssä HDMI 2.1 ja 120 Hz paneeli, jos PC-pelailu tulee joskus tulevaisuudessa ajankohtaiseksi (4k@120Hz). LG NANO90 Review (55NANO90UNA, 65NANO90UNA, 75NANO90UNA, 86NANO90UNA) mukaan variable refresh ratet tulevat firmispäivityksellä "joskus".

Ja saahan sen paikallishimmennyksen aina pois päältä (paitsi Samsungeissa), jos se haittaa.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Positiivisena puolena tuossa LG NANO90:ssä HDMI 2.1 ja 120 Hz paneeli, jos PC-pelailu tulee joskus tulevaisuudessa ajankohtaiseksi (4k@120Hz). LG NANO90 Review (55NANO90UNA, 65NANO90UNA, 75NANO90UNA, 86NANO90UNA) mukaan variable refresh ratet tulevat firmispäivityksellä "joskus".

Ja saahan sen paikallishimmennyksen aina pois päältä (paitsi Samsungeissa), jos se haittaa.
Kyllä tuota ps4 tulee joskus pelailtua, lähinnä ajopelejä. Mitä tuo paikallishimmennys tarkoittaa ?
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Kyllä tuota ps4 tulee joskus pelailtua, lähinnä ajopelejä. Mitä tuo paikallishimmennys tarkoittaa ?
Kun kyseessä on FALD (Full Array Local Dimming) niin televisiossa on jonkin verran erillisiä vyöhykkeitä joiden taustavaloa voi kontrolloida erikseen. Paikallishimmennyksessä on hyvät ja huonot puolensa, ja sen käytännön toimivuus riippuu paljon siitä, miten hyvä taustavalokontrollialgoritmi on käytössä. Mutta asetuksista tuon saa myös pois päältä jos haluaa.

PS4 käytössä HDMI 2.1:stä ei ole vielä hyötyä, kyseessä jonkinasteinen "future proof" feature
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Ei ole pakko olla LG, samsungista kanssa kokemuksia, joku Q70 tai Q80 käynyt kanssa mielessä.
Täytyy tutkailla hdtv;n testejä.
Jos samppa menee ja ei ole päivän päälle niin tuota q80r vois vielä löytyä jostain. Siinä ei olis katselukulmat ongelma ja satavarmasti parempi kaikilta osin kuin tuo lg.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 285
@HeEBELI Oon vieläkin vähän hukassa mun Philips 65pus8102 kanssa, että mitä eroa on kirkkaus (brightness) asetuksella ja video kontrastilla. Molemmissa on samat kuvat ohjeissa. Netin perusteella video contrast on kontrasti ja contrast on taustavalo, mutta kikkaus/brightness asetuksesta ei löydy oikein tietoa, että mitä se tarkalleen ottaen säätää.

Ongelmana on siis se, että taustavalon kun laittaa 0 on silti tv hieman turhan kirkas niin kumpaa video contrast vai contrast pitäisi säätää, että saisi hieman alemmas? Muutenkin jos nuo jättää vakiolle kaikki värit on ihan ylikirkkaita joten kontrastia on ihan liikaa vakiona.

Pirun hyvän näköinen tv tuli kun kalibrointilaitteella teki profiilin, mutta black crushia on selkeesti kun testasin yhdessä kohtauksessa jossa minulla näkyi omilla asetuksilla käytännössä mustaa niin siinä olisi kuulunut näkyä ruskea ovi
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
ahs
Ei ole pakko olla LG, samsungista kanssa kokemuksia, joku Q70 tai Q80 käynyt kanssa mielessä.
Täytyy tutkailla hdtv;n testejä.
Minulla on itellä tuo samsungin QLED 90R joka viime vuoden malli, tosin 65" koossa ja jossa on tuo katselukulmia laajentava pinnoite. Joka oikeasti toimii. Jos katselukulmilla on väliä ja katotaan sivummalta niin sinuna yrittäisin jostain loppuun myynnistä ponkata noita viimevuoden Q 80R tai Q85R malleja jossa tuo laajentava pinnoite paneelissa myös. Ja todennäköisesti irtoaa vielä halvemmalla kuin tämän vuoden 80T malli ja noissa viime vuoden malleissa on paremmin toimiva alueellinen Fald. Q80R. 48kpl zoneja ja Q85R 96kpl zoneja ja omistin ennen tuon 85R mallin ja tuossa toimii tuo alueellinen Fald yllättävän hyvin. En tiedä onko tämän vuoden Q80T mallissa sitten 48 kpl zoneja vai mitä. Mutta tuossa ei ainakaan ole katselukulmia laajentavaa kerrosta paneelissa. Itseasiassa taitaa tuo Q80T vastata aika pitkälle viime vuoden 70R mallia missä ei myöskään katselukulmia laajentavaa kerrosta paneelissa vaan on aika kapeat.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Jos katselukulmilla on väliä ja katotaan sivummalta niin sinuna yrittäisin jostain loppuun myynnistä ponkata noita viimevuodennQ 80R tai Q85R malleja jossa tuo laajentava pinnoite paneelissa myös.
En nyt niin kovin sivusta katso, pää suurinpiirtein television reunan kohdilla ja televisio on kohtisuorassa.
Täytyy katsoa jos vaikka tuo Q80R tulisi tarjoukseen, on saanut kerran alta tonnin.
Mitä nyt rtings sivuilla vertailin sen mitä ymmärsin niin taitaa samsung q80r olla parempi kuin Lg nanocel 90.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
En nyt niin kovin sivusta katso, pää suurinpiirtein television reunan kohdilla ja televisio on kohtisuorassa.
Täytyy katsoa jos vaikka tuo Q80R tulisi tarjoukseen, on saanut kerran alta tonnin.
Mitä nyt rtings sivuilla vertailin sen mitä ymmärsin niin taitaa samsung q80r olla parempi kuin Lg nanocel 90.
Sellainen huomio. Amerikan Q80R vastaa sitten Euroopan 85R mallia teknisesti.
Molemmissa 96kpl zoneja. Ainut ero taitaa olla siinä Euroopan Q85r tulee erillisellä one Conect boxsilla jota Amerikan mallissa ei ole niin kuin ei myöskään Euroopan 80R:ssä
 
Liittynyt
27.10.2020
Viestejä
1
Nonnih, eli lyhyestä virsi kaunis.

Series X olisi tulossa piakkoin ja ajattelin että tottahan tuota pitää myllystä tehot irti ottaa, eli olisin hankkimassa vähintäänkin 4K/120hz kykenevää televisiota. (Mikäli sellaista nyt sitten näiltä leveysasteilta voi vielä järkevästi edes hommata.) Olen näissä asioissa suoraan sanottuna ihan täysi käsi ja nuo giganttien ja muiden teknisten tietojen listaukset on sellaista paskaa että olisi kiva jos joku voisi antaa vähän osviittaa aiheesta.

Mielellään tulisi olla;

1.) Mahdollisimman halpa
2.) Mahdollisimman hyvä halpuuteen nähden (ns. Sweetspot)
3.) 55-60" kooltaan
4.) HDR taitaa olla defaulttina nykyään kaikissa ominaisuutena mutta se ja hyvä katselukulma tietysti aiheellinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 272
Nonnih, eli lyhyestä virsi kaunis.

Series X olisi tulossa piakkoin ja ajattelin että tottahan tuota pitää myllystä tehot irti ottaa, eli olisin hankkimassa vähintäänkin 4K/120hz kykenevää televisiota. (Mikäli sellaista nyt sitten näiltä leveysasteilta voi vielä järkevästi edes hommata.) Olen näissä asioissa suoraan sanottuna ihan täysi käsi ja nuo giganttien ja muiden teknisten tietojen listaukset on sellaista paskaa että olisi kiva jos joku voisi antaa vähän osviittaa aiheesta.

Mielellään tulisi olla;

1.) Mahdollisimman halpa
2.) Mahdollisimman hyvä halpuuteen nähden (ns. Sweetspot)
3.) 55-60" kooltaan
4.) HDR taitaa olla defaulttina nykyään kaikissa ominaisuutena mutta se ja hyvä katselukulma tietysti aiheellinen.
Halvimmat HDMI 2.1 / 120Hz kykenevät televisiot lienevät LG:n NANO86 ja Samsungin Q70T.

Noiden kanssa joutuu tekemään kuitenkin aina jonkin sortin kompromissin, LG:n kanssa se on mustiltaan harmahtava IPS paneeli ja varsin luokaton FALD toteutus, kun taas Samsungilla taas ei ole FALD:ia ollenkaan ja 4K@120Hz tuki on vain yhdessä HDMI portissa.
Jos budjetti venyy, niin C9 OLED:ia saa vielä 1199€ hintaan, jossa kuvanlaatu on aivan eri tasolla, kaikki HDMI portit ovat 48Gbps jne. Kuvan kiinnipalaminen on OLED:eissa tietysti riski, mutta melko minimaalinen nykypäivänä normaalissa sekalaisessa käytössä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
491
Halvimmat HDMI 2.1 / 120Hz kykenevät televisiot lienevät LG:n NANO86 ja Samsungin Q70T.

Noiden kanssa joutuu tekemään kuitenkin aina jonkin sortin kompromissin, LG:n kanssa se on mustiltaan harmahtava IPS paneeli ja varsin luokaton FALD toteutus, kun taas Samsungilla taas ei ole FALD:ia ollenkaan ja 4K@120Hz tuki on vain yhdessä HDMI portissa.
Jos budjetti venyy, niin C9 OLED:ia saa vielä 1199€ hintaan, jossa kuvanlaatu on aivan eri tasolla, kaikki HDMI portit ovat 48Gbps jne. Kuvan kiinnipalaminen on OLED:eissa tietysti riski, mutta melko minimaalinen nykypäivänä normaalissa sekalaisessa käytössä.
Huomauttaisin että jos haluaa käyttää Series X:n VRR ominaisuutta, on pakko ostaa LG CX koska C9 mallissa ei ole Freesync tukea, vain G-Sync tuki.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 272
Huomauttaisin että jos haluaa käyttää Series X:n VRR ominaisuutta, on pakko ostaa LG CX koska C9 mallissa ei ole Freesync tukea, vain G-Sync tuki.
Eikös nuo uudet konsolit FreeSyncin lisäksi tue HDMI Forumin VRR:ää, joka tulee siis pakotettuna HDMI 2.1 standardin mukana, jota siis myös kaikki HDMI 2.1 televisiot joutuvat tukemaan.
LG:n OLED:ien G-sync tuki on rakennettu tuon kyseisen VRR:n päälle.
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
59
Huomauttaisin että jos haluaa käyttää Series X:n VRR ominaisuutta, on pakko ostaa LG CX koska C9 mallissa ei ole Freesync tukea, vain G-Sync tuki.
Meneekö se tosiaan noin? Jostain olin lukevinani, että kun tuo VRR on HDMI 2.1:een kuuluva standardi, ei tarvitsisi olla erikseen tukea Freesyncille/G-Syncille (ainakaan PS5 / Series X tapauksessa)?

Edit: AeshmA olikin nopeempi :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
491
Jos näin on, niin olen väärässä sen tiedon kanssa mitä skimmasin äkkiä rtings.comista. Sittenhän C9:ssä ei ole sitäkään ongelmaa (eilen juuri ostin kys. telkkarin).
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 114
Eikös nuo uudet konsolit FreeSyncin lisäksi tue HDMI Forumin VRR:ää, joka tulee siis pakotettuna HDMI 2.1 standardin mukana, jota siis myös kaikki HDMI 2.1 televisiot joutuvat tukemaan.
LG:n OLED:ien G-sync tuki on rakennettu tuon kyseisen VRR:n päälle.
Näin ja pienellä kikkailulla saa toimimaan myös AMD:n korteilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 706
Olen tässä tvtä katsellut ja pitänyt noin tonnin budjettia koska sillä jo melkein saa mitä. En hirveästi vaadi kuin että kuva on, appit on jne.

Tuli tänään sitten vastaan tämmöinen missä IPS paneeli. Onkohan tämä jotain uutta kun näkynyt tuossa hintaluokassa vain qled yleensä. Katselin vaihtoehtoja niin ne olisivat seuraavat:




Tietyllä tapaa Philips houkuttaisi ambientin takia mutta hiukan huonoja kokemuksia ollut Android telkkareista.
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Tietyllä tapaa Philips houkuttaisi ambientin takia mutta hiukan huonoja kokemuksia ollut Android telkkareista.
Itsellä juuri päinvastainen ajatus. Ja Philipsi. Olisi mukava kuulla miksi se Android olisi huono?
Itse näen että tuollainen mahdollisimman avoin käyttis mahdollistaa kaikki sovellukset. Kun taas valmistajien omien softien kanssa odotat käytännössä vain sitä että jokin sovellus lakkaa toimimasta.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Itsellä juuri päinvastainen ajatus. Ja Philipsi. Olisi mukava kuulla miksi se Android olisi huono?
Itse näen että tuollainen mahdollisimman avoin käyttis mahdollistaa kaikki sovellukset. Kun taas valmistajien omien softien kanssa odotat käytännössä vain sitä että jokin sovellus lakkaa toimimasta.
Juuri näin. On tullut omistettua philipsiä, LG :tä, samsungia. Eli kaikista noista kolmesta käyttöjärjestelmistä kokemusta enkä pistä mitään noista kolmesta yksittäistä käyttistä muiden yläpuolelle, käytettävyydessä jokaisella noista omat hyvät puolensa, kaikki on käyneet mulle hyvin ja omaan käyttöön kaikki tarvittavat Appit on löytynyt mitä oon tarvinnut.
Mutta huolissani olen LG n ja samsungin päivitystahdista, ei turhan usein tulee mitään päivityksiä. LG n aikana taisi puolen vuoden aikana tulla yksi päivitys jota nyt en muista. Samoiten näyttäis olevan samsungilla tahti, 2kk tta olen nyt omistanut samsungin 65"Qledin 90R:n. En ole huomannut kuin yhden päivityksen ja sekin silloin kun ostin telkkarin ja laitoin alkuasetuksia kuntoon, eli voi sanoa olen vähän huolissani 2000e telkkarin puolesta, onkohan tuo Tizen kuinka monivuotinen käyttöjärjestelmä milloin alkaa Appit hävitä jne. Sen sijaan omistamani philipsin Androidiin tuntui päivityksiä tulevan lähes kuukausittain. Jopa yhden kerran niin että koko käyttöjärjestelmän ulkonäkö muuttui Android puolella ja parempaan suuntaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Mutta huolissani olen LG n ja samsungin päivitystahdista ei turhan usein tulee mitään päivityksiä, LG n aikana taisi puolen vuoden aikana tulla yksi päivitys jota nyt en muista.
Olen täällä aiemminkin tästä sanonut, tässä on hyvä korostaa että kyse ei ole LG:n ja Samsungin päivitystahdista vaan niiden sovellustarjoajien(HBO,Netflix jne) päivitystahdista.
Itse olen kuullut tätä tuolta operaattorien suunnalta mitkä puljaavat paljon eri palveluntarjoajien kanssa, on näille toimijoille paljon helpompaa päivittää softiaan avoimelle puolelle kuin että päivittelisivät eri telkkujen omien käyttisten sovelluksia ja tämän lisäksi eri vuosimalleissa on eri softia.
Tästä johtuen on hyvinkin yleistä että jossain telkussa toimii sovelluksen vain sen pari vuotta ja sen jälkeen ei enää tule päivityksiä.

Uskallan luvata että Android on tältä kantilta paljon varmempi valinta. Käytettävyyteen en ota tässä kantaa.
 
Liittynyt
04.01.2018
Viestejä
608
Minulla on LG en muista milloin on päivityksiä tullut, neljävuotta ollut ja muistaakseni webos päivittynyt kaksi kertaa, apit päivittyy aina silloin tällöin.
Täytyy sanoa että LG television Cmore app on aivan hirveän kankea käyttää omassa televisiossa.

Appletv hoitaa asiansa jos rupeaa apit temppuileen.

Tässä kun on uuden telkkarin hankinta ajankohtainen en ole kyllä android vaihtoehtoa edes miettinyt. Joskus kuullut että ovat kankeita ja hitaita käyttää ?

Mikäs on hyvä android Tv 65" 1000-1500€ budjetilla ?
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Olen täällä aiemminkin tästä sanonut, tässä on hyvä korostaa että kyse ei ole LG:n ja Samsungin päivitystahdista vaan niiden sovellustarjoajien(HBO,Netflix jne) päivitystahdista.
Itse olen kuullut tätä tuolta operaattorien suunnalta mitkä puljaavat paljon eri palveluntarjoajien kanssa, on näille toimijoille paljon helpompaa päivittää softiaan avoimelle puolelle kuin että päivittelisivät eri telkkujen omien käyttisten sovelluksia ja tämän lisäksi eri vuosimalleissa on eri softia.
Tästä johtuen on hyvinkin yleistä että jossain telkussa toimii sovelluksen vain sen pari vuotta ja sen jälkeen ei enää tule päivityksiä.

Uskallan luvata että Android on tältä kantilta paljon varmempi valinta. Käytettävyyteen en ota tässä kantaa.
Kyllä tavallaan totta mutta monenkaan loppukäyttäjän kannalta tuolla ei juuri merkitystä, tai ei kiinnostustakkaan sille mistä ne päivitykset tulee , tuleeko valmistajalta vai appien kehittäjiltä. Jos niille on harva päivitystahti niin sitten on. Tuo asia ei ole tavallaan hyväksyttävissä oleva puolustus jotta avointa käyttöjärjestelmää Android on helpompi päivittää. Ja vielä vähemmän puolustus sille ettei päivityksiä tulisi jonkin tietyn määrajan jälkeen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
491
Jos Philipsin OLED malleissa olisi ollut HDMI 2.1 portteja ym. ominaisuuksia tarjolla kuten LG:llä, olisin ehdottomasti pysynyt Philipsissä Android OS:n ja Ambilightin vuoksi. Valitettavasti LG on kuitenkin ennaltamainittujen ominaisuuksien suhteen niin paljon parempi valinta että kärsin mielummin WebOS:n kanssa.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Jos Philipsin OLED malleissa olisi ollut HDMI 2.1 portteja ym. ominaisuuksia tarjolla kuten LG:llä, olisin ehdottomasti pysynyt Philipsissä Android OS:n ja Ambilightin vuoksi. Valitettavasti LG on kuitenkin ennaltamainittujen ominaisuuksien suhteen niin paljon parempi valinta että kärsin mielummin WebOS:n kanssa.
Niin ja LG n Oledilla joudut vielä tyytymään huonompaan liiketoistoon mitä philipseissä on m
 
Liittynyt
17.01.2020
Viestejä
482
Kyllä tavallaan totta mutta monenkaan loppukäyttäjän kannalta tuolla ei juuri merkitystä, tai ei kiinnostustakkaan sille mistä ne päivitykset tulee , tuleeko valmistajalta vai appien kehittäjiltä. Jos niille on harva päivitystahti niin sitten on. Tuo asia ei ole tavallaan hyväksyttävissä oleva puolustus jotta avointa käyttöjärjestelmää Android on helpompi päivittää. Ja vielä vähemmän puolustus sille ettei päivityksiä tulisi jonkin tietyn määrajan jälkeen.
Olen samaa mieltä. Kerron vain sen miten nuo asioista vastaavat siihen suhtautuvat kun olen kuullut ihmisiltä ketkä istuvat palavereissa niiden kanssa.

Resurssit eivät kuulemma riitä päivittelemään eri tv- merkkien ja mallien eri vuosimallien sovelluksia. Ja vaikka riittäisivätkin niin voi olla varma että Androidia päivitetään tunnollisemmin.
Helppo tästä päätellä ettei heitä paljoa nappaa jokin 5 vuotta vanha Samsung telkkarin softa ja tuskin Samsungkaan on eri mieltä, hehän myyvät iloisesti asiakkaalle uudemman telkun missä taas toimii sovellukset, sen pari vuotta.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Olen samaa mieltä. Kerron vain sen miten nuo asioista vastaavat siihen suhtautuvat kun olen kuullut ihmisiltä ketkä istuvat palavereissa niiden kanssa.

Resurssit eivät kuulemma riitä päivittelemään eri tv-mallien eri vuosimallien sovelluksia.
Ymmärsin kyllä. Ja tarkoitinkin kehittäjien tai valmistajien perustelu puolustaa päivittämistä tai niiden jättämistä päivittämättä.
 
Liittynyt
27.11.2018
Viestejä
28
Olen tässä tvtä katsellut ja pitänyt noin tonnin budjettia koska sillä jo melkein saa mitä. En hirveästi vaadi kuin että kuva on, appit on jne.

Tuli tänään sitten vastaan tämmöinen missä IPS paneeli. Onkohan tämä jotain uutta kun näkynyt tuossa hintaluokassa vain qled yleensä. Katselin vaihtoehtoja niin ne olisivat seuraavat:




Tietyllä tapaa Philips houkuttaisi ambientin takia mutta hiukan huonoja kokemuksia ollut Android telkkareista.
Ota huomioon, että tuossa Philipsissä on käyttiksenä Saphi. Ei siis puhdas Android.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 833
Niin ja LG n Oledilla joudut vielä tyytymään huonompaan liiketoistoon mitä philipseissä on m
Miksi tätä aina heitellään sillä oletuksella, että kaikki tykkäävät käyttää liikkeenpehmennyksiä? Liiketoisto on identtistä kun nuo kytketään pois päältä, eikä se ole minkään valmistajan telkkareissa virheetöntä, kun ne kytketään päälle.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
134
85-vuotiaalta lievää dementiaa sairastavalta Vaariltani kajahti töllö ja pitäisi aika nopeasti saada uusi tilalle. Millä merkeillä olisi kaikista yksinkertaisin käyttöliittymä ja kaukosäädin? (Ja joo, ne dementikkosäätimet on myös harkinnassa) Pamahtanut telkkari oli joku vanha Samsung, mutta mun mielestäni se oli ihan järkyttävä käyttikseltään, että säätimeltään.

Omat kokemukset rajottuvat lähinnä vuoden 2008 Sonyyn joka ei suostu kuoleen että saisi uuden hankittua, siksi kyselen vinkkejä.
 
Liittynyt
06.05.2018
Viestejä
990
85-vuotiaalta lievää dementiaa sairastavalta Vaariltani kajahti töllö ja pitäisi aika nopeasti saada uusi tilalle. Millä merkeillä olisi kaikista yksinkertaisin käyttöliittymä ja kaukosäädin? (Ja joo, ne dementikkosäätimet on myös harkinnassa) Pamahtanut telkkari oli joku vanha Samsung, mutta mun mielestäni se oli ihan järkyttävä käyttikseltään, että säätimeltään.

Omat kokemukset rajottuvat lähinnä vuoden 2008 Sonyyn joka ei suostu kuoleen että saisi uuden hankittua, siksi kyselen vinkkejä.
LG.
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
85-vuotiaalta lievää dementiaa sairastavalta Vaariltani kajahti töllö ja pitäisi aika nopeasti saada uusi tilalle. Millä merkeillä olisi kaikista yksinkertaisin käyttöliittymä ja kaukosäädin? (Ja joo, ne dementikkosäätimet on myös harkinnassa) Pamahtanut telkkari oli joku vanha Samsung, mutta mun mielestäni se oli ihan järkyttävä käyttikseltään, että säätimeltään.

Omat kokemukset rajottuvat lähinnä vuoden 2008 Sonyyn joka ei suostu kuoleen että saisi uuden hankittua, siksi kyselen vinkkejä.
Mä lähtisin ehkä Panasoniccia tarjoamaan, perinteisin malliltaan kun on. Ne pointterikaket on hyviä jos on sorminäppäryyttä mutta jos uuden oppiminen hankalaa niin ehkä ei.

Panasonicin kaukosäätimissä tosin on paljon nappeja.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
134
Vanhemmilla on LG ja sen webos on kyllä ollut omaan makuun. Mutta tuo magic remote on tietysti ehdoton no-no. Perussäätimellä ja perusmallilla mennään muutenkin. Mitä vahemmän smart-tauhkaa, niin sitä parempi.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Miksi tätä aina heitellään sillä oletuksella, että kaikki tykkäävät käyttää liikkeenpehmennyksiä? Liiketoisto on identtistä kun nuo kytketään pois päältä, eikä se ole minkään valmistajan telkkareissa virheetöntä, kun ne kytketään päälle.
Ei sillä oletuksella mut veikkaan suuren osan noita käyttävän. Onhan nyt tavan matti meikäläisen" silmään Oledin liiketoisto esm kaapeli tv n 25hz singaalilla kyllä Melkosta nylkytystä jos ei käytä motion asetuksia edes pienemmillä asetuksilla.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
753
Kuka edes ostaa oledia tv kanavien katseluun.
Esm. Mie. Katon aika monipuolisesti kanavia ja myös smartin puolelta. Neflixs Yle areenat, ja muut suoratoisto palvelut. Tosin nyt ei oledia. On tuo Samsung Q90R. Jossa on parempi liiketoisto havaittavasti vs. LG n Oled C 8. Joka aiemmin.
 
Liittynyt
10.09.2020
Viestejä
85
Kuka edes ostaa oledia tv kanavien katseluun, tai muutakaan laadukasta tv:tä.
Suurin osa katsoo vielä tv kanavia. Toki todellinen tv ordotoksi katsoo vain ja ainoastaan puhdasoppista testikuvaa ja kalinrointiruutua. Sitten on vapaamuotoisempi sekaharrastaja, jolla on pornon katseluun oled, ja satunnaiseen 10 uutisten katseluun putkitelevisio...


OT:
95 % Nykyleffoistaon siltä todelliselta sisällöltään sellaista höttöä että niitä ei saa hyväksi millään tekniikalla. Huuliharppukostajaa, Cinema Paradisoa... ei saa huonoksi vaikka katsoisi millä töllöllä...
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
85-vuotiaalta lievää dementiaa sairastavalta Vaariltani kajahti töllö ja pitäisi aika nopeasti saada uusi tilalle. Millä merkeillä olisi kaikista yksinkertaisin käyttöliittymä ja kaukosäädin? (Ja joo, ne dementikkosäätimet on myös harkinnassa) Pamahtanut telkkari oli joku vanha Samsung, mutta mun mielestäni se oli ihan järkyttävä käyttikseltään, että säätimeltään.

Omat kokemukset rajottuvat lähinnä vuoden 2008 Sonyyn joka ei suostu kuoleen että saisi uuden hankittua, siksi kyselen vinkkejä.
Philips Saphi käyttiksellä on varmasti hyvä. Katsoo vaan, että on 50" tai 58", jos sillä nyt edes mitään merkitystä on.
Mutta Philipsissä tulee perinteinen kaukosäädin ja on oikein hyviä televisioita budjetti luokassa.

Verkkiksessä toki vielä Samsungin 49RU8000 myös tarjouksessa 399€.
Mutta mihin ikinä päädytkään, niin vaikea on täysin paskaa televisioita nykyisin ostaa.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 410
Viestejä
4 160 102
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom