Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 072
Minkälaista 55" Tvtä 1000-1500€ hintaluokassa olisi tarjolla, jotta tietää alata katselemaan tarjouksia kun 11.11 ja BF kolkuttavat ovella ja vanha Sony kdl-40w5500 kaipaisi päivitystä :)
Löytyy Elisa Viihde ja netflix jotta niiden käyttö pitäisi olla suht helppoa kun vanhemmille olisi tulossa. LG C9 taitaa olla yksi vaihtoehto?
LG C9 olisi oma valintani. Kyseistä TV:tä voi myös käyttää vaikkapa G-Sync näyttönäkin.

LG OLED55C9PLA, 1374€ | Hinta.fi
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Ajankohtaisohjelmia, dokumentteja, urheilua, rock-konsertteja vaikka. Hyvän digiboksin kautta on ollut vaan niin älyttömän helppoa. Mutta emmin kyllä kysymykseni esittämistä, koska arvasin, että keskustelu lähtee näissä piireissä kyllä äkkiä sivuraiteelle.
Ei tämä nyt kauhean sivuraiteille mene, enkä todellakaan kyseenalaista kenenkään tottumuksia ja tarpeita. Näin kaapelikortittomana ja striimeihin siirtyneenä oma ajansiirtoni hoituu ilman tallennusta lähes täysin. Dokkarit ja ajankohtaisohjelmat löytyvät suht pitkään Areenasta sillä olettamuksella, että ne ovat kaikki Ylen tavaraa. Muilta ilmaiskanavilta ei tuossa kategoriassa ole mitään tarjontaa, siis minulle. Urheilu on kertakäyttötavaraa. Viaplay ja Eurosport ovat katsottavissa ihan tarpeeksi pitkään, jos ei ole suorana jaksanut väijyä. Hyviä rock-konsertteja tulee valitettavan vähän. Ne ovat ne poikkeus, mitä haluaa nähdä vielä vuosienkin päästä. Sitä varten mulla on vielä yksi tallentava boksi toki jäljellä. Edellisestä tallennuksestani lienee viitisen vuotta. Ja sekin tallennus taitaa olla boksilla, joka on varastossa pölyttymässä. Tämän vuoden puolella olen vissiin boksille ottanut muutaman paskaleffan, jotka lentävät bittitaivaaseen katselun jälkeen.

Jos ajattelee tuota tallennushommaa hiukan pidemmälle, telkkareihin liitettävät massamuistit ymmärtääkseni sidotaan siihen rautaan, eivätkä tallenteet ole katsottavissa millään muilla laitteilla. Siksi noiden varastointi ei ole mikään äärimmäisen kestävä ratkaisu. Telkkujen elinkaari lienee jossain 6-8 vuoden paikkeilla keskimäärin.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Verkkiksessä on tulossa 14.11 pienehkö erä Philips 55PUS8804 tarjoukseen hintaan 666,66€. Onko tästä tai vastaavasta jollain kokemusta? 55" töllötin tuossa hintaluokassa on hakusessa ja tällä hetkellä oon kallistumassa Samsung UE55RU8005 puoleen. (599€) Onko noissa kahdessa merkittäviä eroja kuvan suhteen? Äänet olisi Philipsissä paremmat ja ambilightkin olisi kiva, mutta kuva on kuitenkin se tärkein.
Mistä tiedät, että äänet ovat _oikeasti_ paremmat? Minullakin on läppärissä laadukkaan hifivalmistajan nimellä liikkuva äänentoisto, mutta en noista silti kuuntele mielelläni musiikkia. Sen sijaan tosta Samsungin UE65NU8000:sta voi hätätilassa taustapoppistakin laittaa soimaan, kunhan on kerran hieronut ne EQ-korjaukset ensin kohdilleen.

Joka tapauksessa kuvanlaadun suhteen Samsung vie tuota IPS-Philipsiä 4-1 ja 5-1, jos hakee NU:n. Samsung UE55NU8040 55" Smart LED -televisio 699,90
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Verkkiksessä on tulossa 14.11 pienehkö erä Philips 55PUS8804 tarjoukseen hintaan 666,66€. Onko tästä tai vastaavasta jollain kokemusta? 55" töllötin tuossa hintaluokassa on hakusessa ja tällä hetkellä oon kallistumassa Samsung UE55RU8005 puoleen. (599€) Onko noissa kahdessa merkittäviä eroja kuvan suhteen? Äänet olisi Philipsissä paremmat ja ambilightkin olisi kiva, mutta kuva on kuitenkin se tärkein.
Tuolta löytyy revikka tuosta PUS8804:stä: TV Philips PUS8804 Bowers&Wilkins | PIERWSZE TESTY |

Google kääntäjää vaan kehiin
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Jos ajattelee tuota tallennushommaa hiukan pidemmälle, telkkareihin liitettävät massamuistit ymmärtääkseni sidotaan siihen rautaan, eivätkä tallenteet ole katsottavissa millään muilla laitteilla. Siksi noiden varastointi ei ole mikään äärimmäisen kestävä ratkaisu. Telkkujen elinkaari lienee jossain 6-8 vuoden paikkeilla keskimäärin.
Lisäksi jos television käyttö on tyyliä "aina päällä kun ihmisiä kotona" leviää tavallinen mekaanien kiintolevy parissa vuodessa, kun siitä alkaa jo kiehua levypakan laakerista rasvat harakoille.

Parin mekaanisen hajoittamisen ja niille tallennettujen ohjelmien menettämisen sekä yhden SSD-telakkavirityksen kanssa pelleilemisen jälkeen olen siirtynyt käyttämään 128 gigan microSD-korttia peukalonkynnen kokoisella USB-sovittimella. Mahtuu juuri sopivasti tavaraa ilman, että sitä tulee turhaan hoardattua ja ajansiirto-ominaisuudet ja vastaavat toimivat nätisti. Yhteiskustannus alle 20 euroa. Suosittelen (edelleen).
 
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
Ei tämä nyt kauhean sivuraiteille mene, enkä todellakaan kyseenalaista kenenkään tottumuksia ja tarpeita. Näin kaapelikortittomana ja striimeihin siirtyneenä oma ajansiirtoni hoituu ilman tallennusta lähes täysin. Dokkarit ja ajankohtaisohjelmat löytyvät suht pitkään Areenasta sillä olettamuksella, että ne ovat kaikki Ylen tavaraa. Muilta ilmaiskanavilta ei tuossa kategoriassa ole mitään tarjontaa, siis minulle. Urheilu on kertakäyttötavaraa. Viaplay ja Eurosport ovat katsottavissa ihan tarpeeksi pitkään, jos ei ole suorana jaksanut väijyä. Hyviä rock-konsertteja tulee valitettavan vähän. Ne ovat ne poikkeus, mitä haluaa nähdä vielä vuosienkin päästä. Sitä varten mulla on vielä yksi tallentava boksi toki jäljellä. Edellisestä tallennuksestani lienee viitisen vuotta. Ja sekin tallennus taitaa olla boksilla, joka on varastossa pölyttymässä. Tämän vuoden puolella olen vissiin boksille ottanut muutaman paskaleffan, jotka lentävät bittitaivaaseen katselun jälkeen.

Jos ajattelee tuota tallennushommaa hiukan pidemmälle, telkkareihin liitettävät massamuistit ymmärtääkseni sidotaan siihen rautaan, eivätkä tallenteet ole katsottavissa millään muilla laitteilla. Siksi noiden varastointi ei ole mikään äärimmäisen kestävä ratkaisu. Telkkujen elinkaari lienee jossain 6-8 vuoden paikkeilla keskimäärin.
- Olen tottunut siihen, että live-katselun voi aloittaa 15-30 minuuttia "myöhässä", ja mainokset tai yleisurheilulähetysten kuolleet hetket voi sitten skipata. Streaming-palveluiden osalta tällaisen ajansiirto+skippailu-katselun tukemisessa on vaihtelua (ja erityisesti epästabiiliutta ja huonoja käyttöliittymiä), myös pakotettuja (alku)mainoksia tulee enemmän ja enemmän
- Aamuyön urheiluita tulee viikonloppuaamuisin katsottua jälkikäteen, esim. C More-applikaation urheilutallenteet tuli ainakin vielä alkuvuodesta katselukelvottomana 25fps:nä vaikka live-urheilu oli 50 fps. Samoin Yle Areenan kuvanlaatu on ollut frame rateiltaan hieman epävakaata, vaikka vuosi on 2019.
- Kuvanlaatu HD-kaapelikanavilla tuntuu yleisesti ottaenkin jonkin verran paremmalta kuin mitä eri streaming-palveluiden "HD"-kuvanlaatu on (SD-kanavia en katselekaan)

Ei tämä mikään maailman tärkein juttu ole - en ole edes kokeillut uuden GZ960:n kylkeen kovalevyä tai SSD:tä, jos jotain tallennan niin vanhalle Samsungin boksille. Ehkä sitten kun telkun potentiaalinen palautusaika on ohi, tätäkin tulee harrastettua riippuen käyttäjäkokemuksen sulavuudesta.

Ns. kestäviä ratkaisuja noille tallennuksille on vähän harvassa, Panasonicin tallentimet saanee ainakin up to 1080i/p-kuvaa poltettua fyysiselle levylle?
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 365
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Tuo on kyllä hanurista, että samakin televisio saattaa olla suorituskyvyltään/kuvanlaadultaan ihan eri televisio, koska täysi randomness paneelien kanssa.
 

Tuuhea kasetti

Tuuhea Jäsen
BANNED
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
210
65" ei QLED/OLED pitäisi saada. Gigantti tarjoaa Samsung RU8005
Samsung 65&quote; 4K Premium UHD Smart TV UE65RU8005 - Televisiot

Ja LG Nanocell 899€
LG NanoCell TV 65&quote; 65SM8600 - Televisiot

Kumpihan olisi parempi?
Nyt on taas samsungin markkinointikusetus uponnut hyvin. Toi lg:kin on nääs "Qled" vain lg:n omalla termillä Nanocell, jolla kummallakaan ei ole mitään tekemistä Oledin kanssa.

Mutta noista kahdesta ehdottomasti samsung. Va paneeli vs lg:n ips ja muutenkin parempi kuvanlaatu
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
708
Kumpihan olisi parempi?
Samsung RU8000 Review (UN49RU8000, UN55RU8000, UN65RU8000, UN75RU8000, UN82RU8000)

7.9 Mixed Usage
7.4 Movies
7.8 TV Shows
7.8 Sports
8.9 Video Games
7.4 HDR Movies
8.3 HDR Gaming
8.4 PC Monitor

LG SM8600 Review (49SM8600, 55SM8600, 65SM8600, 75SM8670)

7.7 Mixed Usage
6.5 Movies
8.0 TV Shows
8.0 Sports
8.6 Video Games
6.5 HDR Movies
8.0 HDR Gaming
8.6 PC Monitor

edit:

"Movies" - annetaan hyvät pisteet jos kuva on hyvä pimeässä huoneessa
The 7 Best 4k TVs For Watching Movies - Fall 2019: Reviews

"TV Shows" - annetaan hyvät pisteet jos kuva on hyvä valoisassa huoneessa
The 6 Best 4k TVs For Watching TV Shows - Fall 2019: Reviews

"Sports"
The 7 Best 4k TVs For Watching Sports - Fall 2019: Reviews

"Video Games"
The 8 Best 4k Gaming TVs - Fall 2019: Reviews

"HDR Movies"
The 7 Best 4k HDR TVs - Fall 2019: Reviews

"HDR Gaming"
The 8 Best 4k HDR Gaming TVs - Fall 2019: Reviews

"PC Monitor"
The 6 Best 4k TVs For PC Monitors - Fall 2019: Reviews
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2017
Viestejä
302
Ostin viime viikolla tuon 8005 ja erittäin hyvä mielestäni. Nopea käyttis, ps4 pelaaminen muuttui täysin, fhd jälkeen 4k tuntuu hyvältä
Olen kans itse harkinnut tuon telkkarin ostamista. Alkuun ajattelin säästää 65 tuumaiseen olediin mutta enpä tiedä raaskinko niin paljoa laittaa rahaa telkkariin. Ainoa oikeastaan mikä mietityttää, on tuo mistä rtings.com arvostelu moitti telkkaria, eli katselukulmat. Mutta huomaako tuota käytännön arjessa että kuva ei ole niin hyvä jos pienestä kulmasta telkkaria katsoo? Hankala ajatella että vaikkapa kolmen istuttavan sohvan reunapaikoilta kuva menisi oikeasti huonoksi, mutta miten on, oletko itse huomannut ongelmaa noissa katselukulmissa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
375
Olen kans itse harkinnut tuon telkkarin ostamista. Alkuun ajattelin säästää 65 tuumaiseen olediin mutta enpä tiedä raaskinko niin paljoa laittaa rahaa telkkariin. Ainoa oikeastaan mikä mietityttää, on tuo mistä rtings.com arvostelu moitti telkkaria, eli katselukulmat. Mutta huomaako tuota käytännön arjessa että kuva ei ole niin hyvä jos pienestä kulmasta telkkaria katsoo? Hankala ajatella että vaikkapa kolmen istuttavan sohvan reunapaikoilta kuva menisi oikeasti huonoksi, mutta miten on, oletko itse huomannut ongelmaa noissa katselukulmissa?
Ei ainakaan noin 2.5m päästä 3 istuttavalta sohvalta ole mulla sattunut silmään. Tuohon hintaan mielestäni erittäin hyvä. Mulla edellinen tv oli 4v vanha fhd panasonic
 

latee77

Team Ryzen
Team NVIDIA
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
5 037
LG C9 olisi oma valintani. Kyseistä TV:tä voi myös käyttää vaikkapa G-Sync näyttönäkin.

LG OLED55C9PLA, 1374€ | Hinta.fi
Tuosta muuten vois kehkeytyä myös mainio pelimonitori jos pöydän taakse jotenkin sopivasti sais viritelty. Kunhan Näyttikset alkaa tukemaan HDMI2.1 eikä välitä kiinnipalamisesta...

Mahtaakohan tuollaista 14ms input lagia tuntea.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
1 494
Sony KD-55XF9005 55" Android 4K HDR Ultra HD Smart LED -televisio 799,90

Tästä mitään hyvää/huonoa sanottavaa? Tässä olisi tarvittavat 2 viritintä ja usb kovo sitten kylkeen. Ainakin verkkokaupan arvosteluiden perusteella oikein hyvä laite.

Kannattaako tuo usb levyn olla sellainen joka ottaa virran töllöstä vai verkkovirralla? Osaako joku sanoa karkeaa arviota montako tuntia sd tai HD lähetystä mahtuu 1tb levylle?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Kannattaako tuo usb levyn olla sellainen joka ottaa virran töllöstä vai verkkovirralla? Osaako joku sanoa karkeaa arviota montako tuntia sd tai HD lähetystä mahtuu 1tb levylle?
Riippunee vähän kanavasta jne, mutta tunti HD-lähetystä vie oman kokemuksen mukaan pyöreästi viitisen gigatavua. Eli teran levylle mahtuisi pyöreästi 200 tuntia. Tosin omasta mielestäni tollanen hoardaaminen on jo ihan järjetöntä, sillä siinä kohtaa kun televisio tai levy jompi kumpi hajoaa menettää kaiken tallennetun joka tapauksessa. Ulkoisella virtalähteellä varustetun levyn käyttö on vieläkin järjettömämpää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 349
Olen kans itse harkinnut tuon telkkarin ostamista. Alkuun ajattelin säästää 65 tuumaiseen olediin mutta enpä tiedä raaskinko niin paljoa laittaa rahaa telkkariin. Ainoa oikeastaan mikä mietityttää, on tuo mistä rtings.com arvostelu moitti telkkaria, eli katselukulmat. Mutta huomaako tuota käytännön arjessa että kuva ei ole niin hyvä jos pienestä kulmasta telkkaria katsoo? Hankala ajatella että vaikkapa kolmen istuttavan sohvan reunapaikoilta kuva menisi oikeasti huonoksi, mutta miten on, oletko itse huomannut ongelmaa noissa katselukulmissa?
Huomaa sen helposti jos tietää mitä katsoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Olisikohan täällä ketään Espoosta joka voisi lainata/vuokrata kalibraattoria muutamaksi päiväksi, jotta saisin kalibroitua ostamani RU8000 tv:n kuvan?
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
Olen kans itse harkinnut tuon telkkarin ostamista. Alkuun ajattelin säästää 65 tuumaiseen olediin mutta enpä tiedä raaskinko niin paljoa laittaa rahaa telkkariin. Ainoa oikeastaan mikä mietityttää, on tuo mistä rtings.com arvostelu moitti telkkaria, eli katselukulmat. Mutta huomaako tuota käytännön arjessa että kuva ei ole niin hyvä jos pienestä kulmasta telkkaria katsoo? Hankala ajatella että vaikkapa kolmen istuttavan sohvan reunapaikoilta kuva menisi oikeasti huonoksi, mutta miten on, oletko itse huomannut ongelmaa noissa katselukulmissa?
En jaksa toistaa itseäni niin: Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

En olisi huolissani asiasta. Sama pätee noihin sivukulmiin, aika sivulle saa mennä, että alkaa värit tai kontrasti häiritsemään.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 426
50cm sivussa saa toisen reunan hohtamaan mustalla.
50cm sivussa mistä kohtaa ja miltä etäisyydeltä? Itse istun 2,3m päässä toisen reunan kohdalla, eli helposti yli 50cm sivussa oman 65NU8:n keskikohdasta, enkä kyllä havaitse minkään näköisiä hohtoja mustissa palkeissa. kauimmaisessakaan reunassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 349
50cm sivussa mistä kohtaa ja miltä etäisyydeltä? Itse istun 2,3m päässä toisen reunan kohdalla, eli helposti yli 50cm sivussa oman 65NU8:n keskikohdasta, enkä kyllä havaitse minkään näköisiä hohtoja mustissa palkeissa. kauimmaisessakaan reunassa.
Keskikohdasta, 2.2m etäisyys. Kuvan sävyeron näkee helposti nojaamalla hieman sivulle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
386
Tuosta muuten vois kehkeytyä myös mainio pelimonitori jos pöydän taakse jotenkin sopivasti sais viritelty. Kunhan Näyttikset alkaa tukemaan HDMI2.1 eikä välitä kiinnipalamisesta...

Mahtaakohan tuollaista 14ms input lagia tuntea.
Tämähän se olis. Voisin mielelläni ottaa C9:n näytöksi. Oletan, että omalla käytöllä burn-in on vain ajan kysymys. Siinä vaiheessa kun HDMI 2.1 saapuu PC:lle, niin OLED-tekniikka on luultavasti edullisempaa. Jos vaikka tonnilla sais C9n tai vastaavan ja sillä menis 5 vuotta ennen kuin burn in alkais liikaa haittaamaan... Menis vaikka tieteen hyväksi:)

14ms on kiitettävän hyvä input lag ja todella harva huomaa tuon käytännössä.
 

MPK

Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
58
500-800€ hintaluokassa ois hakusessa olohuoneeseen tv. Eniten tulee sarjoja suoratoistopalveluista katottua ja syvistä mustista plussaa. Kaiuttimilla ei väliä kun on omat hifi vehkeet tulossa kiinni. Katseluetäisyys n. 3m

Eli QLED linjalla varmaan mennään? Suositelkaa toki jotain tästä hintaluokasta.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
500-800€ hintaluokassa ois hakusessa olohuoneeseen tv. Eniten tulee sarjoja suoratoistopalveluista katottua ja syvistä mustista plussaa. Kaiuttimilla ei väliä kun on omat hifi vehkeet tulossa kiinni. Katseluetäisyys n. 3m

Eli QLED linjalla varmaan mennään? Suositelkaa toki jotain tästä hintaluokasta.
65" RU8005 tuossa hintaluokassa paras, tosin katseluetäisyydelle saisi olla jo 75", mutta ei ihan tuolla budjetilla saa hyvää.
 
Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
2 037
Mikä 55" töllötin Max 500€ hintaan?

Vanha 3v vanha LG LCD 42"

Käyttö suoratoistot ja normi TV HD lähetykset

LG käyttikseen tykästytty joten olisko tämä perus käyttöön hyvä
LG 55UM7450 55" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 499,90

LG oled 65" C9 löysi paikkansa takkahuoneessa josta sitten leffat ja pelaamiset
Eipä sitä LG:tä ole tuossa hintaluokassa mitään järkeä ostaa, kun Samsung vie ihan 100-0.
Samsung UE55RU7172 55" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 444,00
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
744
Onko halvalla jotain vesa jalustaa 55" telkulle kun ei mahdu makkarin pöydälle, seinälle en viitsisi laittaa.
 
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
1 830
Android philipsissä prime video ei anna uhdeetä eikä hdrrää. Onko vika sovelluksessa vai missä? Pus7803 kyseessä.
 
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
337
Osaisiko joku kertoa, miten nämä samsungin mallimerkinnät menevät? Esimerkiksi nämä näyttäisivät samoilta töllöiltä, mutta mallinumeroissa on pieni poikkeama:
UE43RU7475
UE43RU7472
eiköhän ne ole sama töllötin, verkkishän tuotattaa muita reittejä nuo sampan töllöt, oisko ne uk-versiota ainakin osa. Gigantilla taitaa olla näitä nordic-versiota.
Ei taida tuo 7072 olla uk-versio kylläkään
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2016
Viestejä
1 684
On muuten jo aika halvoiksi menneet karvalakki-spesiaalit
Philips 70&quote; 4K UHD Smart TV 70PUS6504/12 - Televisiot
70" telkku hintaan 699€

Saas nähdä mitä käy kun Samsung ja LG sulkee LCD-paneelitehtaansa... 2019-20 voi olla jälkikäteen ajatellen se halpojen LCD-ruutujen kultakausi jos ylikapasiteetti vähenee tulevaisuudessa ja muutama jäljellejäänyt kiinalainen valmistaja aloittaa kartellihinnoittelut.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Onko kellään ollut Samsungin telkkarien kanssa sellaista ongelmaa, että joillakin telkkarin sovelluksilla ei verkko toimi, ja joillakin toimii? Eilen illalla oli tilanne, ettei saanut Ruutu-sovelluksella edes aloitusnäkymää auki, vaan tuli jokin selainherja. YLE Areena näytti vain odotuspyörylää. Testasin että kännykällä YLE Areena toimi samaan aikaan oikein hyvin saman nettiyhteyden kautta. Telkkarin Netflix toimi kuitenkin täysin ilman ongelmia. Telkkari on viimevuotinen Q9FN.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 143
Onko kellään ollut Samsungin telkkarien kanssa sellaista ongelmaa, että joillakin telkkarin sovelluksilla ei verkko toimi, ja joillakin toimii? Eilen illalla oli tilanne, ettei saanut Ruutu-sovelluksella edes aloitusnäkymää auki, vaan tuli jokin selainherja. YLE Areena näytti vain odotuspyörylää. Testasin että kännykällä YLE Areena toimi samaan aikaan oikein hyvin saman nettiyhteyden kautta. Telkkarin Netflix toimi kuitenkin täysin ilman ongelmia. Telkkari on viimevuotinen Q9FN.
Ei ole tullut tuollaista ongelmaa vastaan, käytössä viime vuotinen Q8DN.
 
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Joku perus tv sarjojen/leffojen katseluun. Minkä näistä kannattais ostaa, vai onko lg oled oikeasti niin paljon parempi?

Samsung QE55Q60RA 55" Smart 4K Ultra HD LED -televisio 599,90

Samsung 55&quote; 4K Premium UHD Smart TV UE55RU8005 - Televisiot

Onko näissä paljon eroo? Sohva noin 2.5-3m TVstä joten 55" varmaan siihen sopiva? Ei tule pelaamiseen
Eipä juuri eroa. Rtingsin testissä Q60R oli muuten piirun verran parempi, mutta testatussa yksilössä oli hiukan enemmän pilveilyä. Käytännössä hyvin samanlaiset telkkarit.
Samsung Q60/Q60R QLED vs Samsung RU8000 Side-by-Side TV Comparison
 
Liittynyt
28.02.2017
Viestejä
906
Android philipsissä prime video ei anna uhdeetä eikä hdrrää. Onko vika sovelluksessa vai missä? Pus7803 kyseessä.
Itse kikkailin siten että lisäsin uhd pätkät puhelimella watchlistiin, sitten telkkari sovelluksesta sama lista auki ja pyörimään.

Jonkun syyn takia ei oletuksena telkkari sovellus näytä uhd/hdr pätkiä.. vaan ainoastaan 1080p sdr pätkiä.

(Offtopic: Jack Ryan oli jees viihdettä)
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 403
Viestejä
4 159 911
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom