Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
224
Onko kellään muulla xh90 omistajalla usb-tallennuksen kanssa ongelmia? Epg:n kautta laittanut tallennuksen mutta lopputulos on tallennusluettelossa lukee "tuntematon nimike" eikä näy kuvaa eikä kuulu ääni.

Vanhat tallennukset toimii kyllä eli hdd ei oo paskana. Sen uusimman firmiksen jälkeen (kai?) alkoi ongelmat.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
Onko kellään muulla xh90 omistajalla usb-tallennuksen kanssa ongelmia? Epg:n kautta laittanut tallennuksen mutta lopputulos on tallennusluettelossa lukee "tuntematon nimike" eikä näy kuvaa eikä kuulu ääni.

Vanhat tallennukset toimii kyllä eli hdd ei oo paskana. Sen uusimman firmiksen jälkeen (kai?) alkoi ongelmat.
Nyt kun mainitsit , niin mulla on ollut nyt pari kertaa tuo ( tulee tosi harvoin tallennettua mitään, olen vaan ajatellut että joku häiriö ). Telkkari sony, mutta eri mallia. Vanhat tallenteet toimii, mut uusilla käynnyt noin.

Pitäis testailla lisää että voisi varmaksi sanoa.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
224
Tuo on niin tosi, antenni/kaapelitv:stä tulee niin harvoin mitään tallentamisen arvoista(a-studiossa samat lärvit selittää kuluneita virsiä) ettei harmita vaikkei sais toimimaan...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
Tuo on niin tosi, lineaarisesta tv:stä tulee niin harvoin mitään tallentamisen arvoista(a-studiossa samat lärvit selittää kuluneita virsiä) ettei harmita vaikkei sais toimimaan...
Vai että oikein lineaarinen TV. Kuullostaa tosi hienolta ja joltakin tulevaisuuden tekniikalta. Tulee juu harvoin tallennettua, mutta kyllä se silti kyrsii jos on suunnitellut katsovansa tallenteen ja sitten onkin vain musta ruutu. Taitaa olla epälineaarinen tallenne, kun mene heti loppuun eli mustaan ruutuun tai ei käynnisty oleenkaan.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
224
Ois tuo hyvä kyllä saada toimimaan esim. tulevat olympialaiset tulee semmoiseen aikaan että tarvetta ehkä on..

Ei kyllä oo mitään hajua kenelle tuosta ongelmasta ilmoittas, Sonylle vai Googlelle? Ja miten, jossain sometilillä vai nettisivuilla? Se onko sillä mitään väliä on toinen kysymys.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 149
Ois tuo hyvä kyllä saada toimimaan esim. tulevat olympialaiset tulee semmoiseen aikaan että tarvetta ehkä on..

Ei kyllä oo mitään hajua kenelle tuosta ongelmasta ilmoittas, Sonylle vai Googlelle? Ja miten, jossain sometilillä vai nettisivuilla? Se onko sillä mitään väliä on toinen kysymys.
Tuo tallennus ei ole Google/Android TV:n ominaisuus vaan valmistajakohtainen, joten Googlelle on turha ilmoitella. Eli Sonylle.
 
Liittynyt
19.11.2021
Viestejä
111
Ois tuo hyvä kyllä saada toimimaan esim. tulevat olympialaiset tulee semmoiseen aikaan että tarvetta ehkä on..

Ei kyllä oo mitään hajua kenelle tuosta ongelmasta ilmoittas, Sonylle vai Googlelle? Ja miten, jossain sometilillä vai nettisivuilla? Se onko sillä mitään väliä on toinen kysymys.
Tuonne vaan tickettiä vetämään: Sony Support Consumer Electronics
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 263
Onko kellään muulla xh90 omistajalla usb-tallennuksen kanssa ongelmia? Epg:n kautta laittanut tallennuksen mutta lopputulos on tallennusluettelossa lukee "tuntematon nimike" eikä näy kuvaa eikä kuulu ääni.

Vanhat tallennukset toimii kyllä eli hdd ei oo paskana. Sen uusimman firmiksen jälkeen (kai?) alkoi ongelmat.
Hep. Ja samankaltaisen havainnon tein että joko uusimman firmiksen tai GoogleTV:n päivityksen myötä nuo tallennukset hajosi. Minulla onneksi tilanne korjaantui menemällä tallennuslaitteen asetuksiin -> HDD-rekisteröinnin poisto -> HDD rekisteröinti. Tässä kyllä hävinnee vanhat tallenteet, mutta tämän uudelleenrekisteröinnin jälkeen itselläni tallenteet ovat säilyneet ehjinä.
 
Liittynyt
05.01.2022
Viestejä
5
Onko täällä kukaan ostanut tuota 55 / 65" TCL C825? Tuo VA / Mini-LED QLED joka oli saanut kohtuu hyviä arvosteluja kun varsinkin on nyt alta 900e 55" esim. Lupasin tuossa kaverille suositella televisiota ja tuo on hyvinkin houkuttelevalta vaihtoehdolta hintaluokassaan. Vaihtoehtona olisi ollut X90/X93J 55" Sonylta alta 1k€, jossa ei varmaankaan voi mennä pahasti ohi valinnassa. Onko jotain seikkoja miksei tuota C825 kannattaisi hommata X90J yli? Monessa arvostelussa tuota TCL C825 on kehuttu, mutta ongelmana tuossa taitaa tulla bugiset softat ja päivitysten ontuminen(?). Luotettavuus ja kestävyys pitkässä juoksussa(?) Toisaalta TCL on muualla maailmaa kuitenkin iso tekijä ja täällä enemmänkin kai halpistelevisioita vain tarjonnut?
Just virittelin kotiin 65" C825. En kyllä osaa sanoa onko hyvä vai ei. Paljolti nettitietojen varassa valitsin, mm. tuo aiemmin mainittu AVForumin osto-oppaan perusteella. Tämä uusi TCL tuli 10 vuotta vanhan 47" LG:n (FHD) tilalle, jossa musta oli aina harmaata, joten siihen verrattuna harppaus 65" tuumaiseen 4K telkkuun on aikamoinen parannus. Käyttönä lähinnä: Disney+, Netflix, perustelkkukanavia ja Yle areenaa, Youtubea sekä XBOX series X satunnaista pelailua.

Kaksi päivää nyt tuijotellut tuota ruutua ja muutaman kerran mennyt Android TV jumiin silleen, että kaapelikanavat ei näy, eli tulee vaan musta ruutu ja näkyy kyllä että kanavat vaihtuu kun kakesta painaa (tullut ilmi kun vaihtelee stream-palvelujen ja perustelkkukanavien välillä). Otin myös VRR:n pois päältä, koska kun VRR oli päällä, jäi XBOX:n telkku tunnistuksessa paljon ominaisuuksia puuttumaan. Kun VRR laittoi pois, tuli kaikkiin "kenttiin" vihreä ok-merkintä. Mulla on Sonyn HT-X8500 soundbar ja siinä en ole saanut Dolby Atmos:n merkkivaloa syttymään, eli ilmeisesti ei asetukset sen suhteen ole vielä optimaaliset (syy voi kyl olla lähdemateriaalista, soundbarin tai telkun asetuksista tai kaapelista) Suurin osa telkun kuvan säätö asetuksista on mulle täyttä hepreaa ja säädöt teinkin tämän mukaan, r/tcltvs - C825 Settings help

Edit: ohjelmien tallennusmahdollisuutta ei sitten taida tässä EU-versiossa olla. Laitoin USB-kovon kiinni ja ei tunnista sitä lainkaan, eikä ohjekirjanenkaan puhu tallennuksesta mitään, EPG:stä pystyy kyllä muistutuksen laittamaan ohjelman alkaessa (laittaa ehkä telkun päälle oikealle kanavalle). Itse olisin mieluusti luopunut digiboksista, kun aika harvakseltaan sille käyttöä nykyään.

Television näytön valovoimaa (NIT) on kehuttu arvosteluissa. Kirkas se tosiaan on, jopa niin kirkas että Dolby Vision leffaa ei oikein pimeässä huoneessa tuu katseltua, koska esim. valkoiset tekstitykset paistuu silmiin (joutuu siis pitämään verhovaloa tms. päällä)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.03.2021
Viestejä
74
Terve,

Faijan pitäisi ostaa uusi tv koska edelliseen LG 55SJ850V keskelle tuli tumma raita ja takuu on ummessa. Budjetiksi ilmoitti noin 5-700€, koska edellinen reilu tonnin telkkari ei sitten kestänykkään. Itse olen viimeksi ostanu tv:n vuonna 2015 joten hieman tippunut kyydistä, saako tuolla rahalla esim OLEDia jo tai vastaavaa pientä harppausta ylöspäin kuvanlaadullisesti?

Pääasiassa katsomiset on urheilua ja joitain sarjoja. Kokoluokka kuulemma pitäisi olla 55" mutta luulen että 65" saisin myytyä ideana jos koette sen olevan upgrade. Budjetti varmaan suht tiukka, mutta luulen löytyvän vähän siimaa mikäli ihan nurkan takana on merkittävästi parempia vaihtoehtoja.

(Selasin ketjua jonkinverran mutta ei sattunut silmään vastaavaa aihetta, toki nyt varmaan joku löytää vastaavan postauksen ja pääsen sieltä selaamaan..).

Kiitos kaikille auttaneille jo etukäteen!
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
Itse olen viimeksi ostanu tv:n vuonna 2015 joten hieman tippunut kyydistä, saako tuolla rahalla esim OLEDia jo tai vastaavaa pientä harppausta ylöspäin kuvanlaadullisesti?
Yritetään autttaa. Täss yksi mielipide asiaan.

Koska budjetti suht tiukka, niin itse pitäytyisin siinä 55" mallissa. Toistan samaa jargonia uudestaan; mielummin pienempi laadukkaampi kuin iso ja "huono". Epäilen että faijasi ei välttämättä arvosta sitä isompaa ruutua, niinkuin jotkut tällä, joille iso on aina parempi. Nämä ovat vain mielipiteitä ja niistä turha kinastella. Kysy suoraan tarviiko isompaa / kiinnostaako isompi, sillähän se selviää.

OLEDIA et taida tuolla budjetilla ihan saada, entry level OLED LG 55" A1 :stä taitaa joutua pulittamaan sen 900 EUR. Tuo olisi varmasti iso parannus nykyiseen kalustoon ja iso hyppäys parempaan kuvaan.

700 eurolla irtoaa myös hyvää kalustoa 55" koossa LCD telkkareista, esim Sampan Q70. Tai Q77. Vaihtoehtoja LCD telkkareissa on paljon.
Sitten jos halutaan likkua siinä budjetin alapäässä niin sitten siirrytään siihen Q60 sarjaan. Mutta katsasta myös muut merkit kuin samppa.
( tuolla olikin yksinkertaistettu yhteenveto sampan LCD telkkareista ja mallien eroista )
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.02.2021
Viestejä
1
Jos jotakuta kiinnostaa niin VeikonKoneen nettisivuilta tuli suoritettua tänään tilaus Sony 85XH95096 euron vajaa 2K.Tarjous ollut vasta muutaman päivän
Pitkälle haaveelle saada äijä luolaan kotiteatteri sai vihdoin siunauksen.
Kaveriksi ostin Hki:n Audiokaupasta Denonin AVC-X3700H alta 1200:- ja omasta takaa olikin jo 6kpl 8xxx gensuja jotka vihdoinkin pääsee oikeuksiinsa Pre-Outeilla.
Toki kyseinen Sony on ”jo” pari vuotta vanha malli ja sampsan viime vuoden QLED töllöjä saisi jokseenkin samaan hintaan.
Ostopäätökseen kuitenkin vaikutti hyvät arvostelut. Jotka nekin on toki vajaat pari vuotta vanhoja.
Pitkään heittelin noppaa tykin ja töllön väliltä ja taitaa kuitenkin olla niin, että samaan kuvan laatua mitä telkut tällä hetkellä tarjoaa saa tykistä pulittaa reilut 3000:- ja siihen vielä päälle laadukas kangas, niin oma budjetti lähtee liikaa laukalle…
Olisiko jollain laittaa hyvän linkin foorumeille säätöjä silmällä pitäen. Täälläkin niitä varmasti löytyy jos jaksaa alkaa louhimaan?
Toivottavasti Sony lunastaa odotukset AppleTv 4K 2021 kanssa?
Mikään mega hifistelijä en ole kunhan kuvan laatu miellyttää ja äänet rokkaa!
Joten ei muutakuin kättä taskuun, jalkaa eteen ja kohti uusia leffa elämyksiä.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Terve,

Faijan pitäisi ostaa uusi tv koska edelliseen LG 55SJ850V keskelle tuli tumma raita ja takuu on ummessa. Budjetiksi ilmoitti noin 5-700€, koska edellinen reilu tonnin telkkari ei sitten kestänykkään. Itse olen viimeksi ostanu tv:n vuonna 2015 joten hieman tippunut kyydistä, saako tuolla rahalla esim OLEDia jo tai vastaavaa pientä harppausta ylöspäin kuvanlaadullisesti?

Pääasiassa katsomiset on urheilua ja joitain sarjoja. Kokoluokka kuulemma pitäisi olla 55" mutta luulen että 65" saisin myytyä ideana jos koette sen olevan upgrade. Budjetti varmaan suht tiukka, mutta luulen löytyvän vähän siimaa mikäli ihan nurkan takana on merkittävästi parempia vaihtoehtoja.

(Selasin ketjua jonkinverran mutta ei sattunut silmään vastaavaa aihetta, toki nyt varmaan joku löytää vastaavan postauksen ja pääsen sieltä selaamaan..).

Kiitos kaikille auttaneille jo etukäteen!
Samaa mieltä käyttäjän @Vepasto kanssa. Ennemmin hyvä 55" kuin kakka 65"
Toi LG A1 55" oled olisi paras vaihtoehto mutta harmittavasti sen hinta on nyt korkealla kun sitä sai vielä lokakuussa 699€ hintaan ja joulukuussa 799€ hintaan.
LG OLED55A16LA - Hintaseuranta | Hinta.fi

Joten jos ei budjetti veny ja ei pysty odottamaan seuraavaa ale hintaa tuolle oledille niin nuo Samsungin qled lcd tv:t ovat sitten se hyvä vaihtoehto tuohon budjettiin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669
Pitäisi itsekin ilmeisesti uutta televisiota katsella kun nykyisessä Finluxissa softa sekoilee ja HDMI-portit ei kaikilla lähteillä halua toimia. Tölsy saattaa kopioida itsestään kanavat kanavalistalle kolmeen kertaan ja jostain syystä esim. Raspi 4:llä ei biostekstien jälkeen useinkaan TV huomaa signaalia. Ei taida jaksaa availla enää ja katsella olisiko vaikka lyyttivikaa.

Älyttömän paljoa ei tule katseltua, joten mitään spesiaalia ei haeta. Lähinnä mieleen tullut joko Procaster

tai Philips, olisi ihan hyvän näköinen kun melkein raamiton

Procaster olisi varmempi valinta AndroidTV:n takia, itse tosin en anna arvoa TV:n älyominaisuuksille vaan tuon älyn telkkariin erillisillä palikoilla. Vestelin tekemä taitaa tuo olla niin se vaan vähän arveluttaa. Toki yleisesti ottaen huomannut elektroniikkapuolella että nämä "laatumerkit" sampat, LG:t ym. ei ole loppupeleissä keskimäärin yhtään kestävämpiä. 43 tuumaa riittää kun yksiöstä kysymys.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Pitäisi itsekin ilmeisesti uutta televisiota katsella kun nykyisessä Finluxissa softa sekoilee ja HDMI-portit ei kaikilla lähteillä halua toimia. Tölsy saattaa kopioida itsestään kanavat kanavalistalle kolmeen kertaan ja jostain syystä esim. Raspi 4:llä ei biostekstien jälkeen useinkaan TV huomaa signaalia. Ei taida jaksaa availla enää ja katsella olisiko vaikka lyyttivikaa.

Älyttömän paljoa ei tule katseltua, joten mitään spesiaalia ei haeta. Lähinnä mieleen tullut joko Procaster

tai Philips, olisi ihan hyvän näköinen kun melkein raamiton

Procaster olisi varmempi valinta AndroidTV:n takia, itse tosin en anna arvoa TV:n älyominaisuuksille vaan tuon älyn telkkariin erillisillä palikoilla. Vestelin tekemä taitaa tuo olla niin se vaan vähän arveluttaa. Toki yleisesti ottaen huomannut elektroniikkapuolella että nämä "laatumerkit" sampat, LG:t ym. ei ole loppupeleissä keskimäärin yhtään kestävämpiä. 43 tuumaa riittää kun yksiöstä kysymys.
Onko 43" juuri jonka haluat, sillä muutaman kympin lisäsijoituksella saat jo selvästi isompaa kuvaa ja parempaa vastinetta rahalle? Yksiössä menisi varmasti isompikin vaikka olisi kuinka vähän neliöitä, mutta ostaja päättää. Noista ottaisin Procasterin koska Android TV, Philipsin Saphi taitaa olla käyttöjärjestelmistä se huonoin.

 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
226
Onko Telia yleensä laittanut samat hinnat kuin Verkkis, Power jne. vai vetääkö täysin omat tarjouskamppiksensa? Tuo 36kk koroton maksuaika vähän houkuttelisi...
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
226
Mahtaa Telian kamppikset olla ihan omansa. Mitä televisioita erityisesti katselet?
Sony XR-75X93J olisi verkkiksessä nyt 1599Eur, Telialla 2499 eur. Powerilla 1999 eur ja Gigantissa 1899 eur.
Muistaakseni joulun alla Teliallakin oli tuo tv 1599 eur kuten oli monilla muillakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
226
Sony XR-75X93J olisi verkkiksessä nyt 1599Eur, Telialla 2499 eur. Powerilla 1999 eur ja Gigantissa 1899 eur.
Muistaakseni joulun alla Teliallakin oli tuo tv 1599 eur kuten oli monilla muillakin.
Heh, Power ei tiputa hintaa samaan kuin verkkis, koska on eri EAN-koodi. Sielläkin olisi ollut tällä viikolla 24kk koroton maksuaika-kampanja...
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Minulla olisi hakusessa ensi kuussa 43" tv ja käyttö on varmaan ensisijaisesti musiikin miksaus ym. mutta pitää sillä olla kiva myös pelata Ps5:lla.


Budjetti noin tuo. Onko parempaa tai muuta mielessä kellään? :)
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669
Onko 43" juuri jonka haluat, sillä muutaman kympin lisäsijoituksella saat jo selvästi isompaa kuvaa ja parempaa vastinetta rahalle? Yksiössä menisi varmasti isompikin vaikka olisi kuinka vähän neliöitä, mutta ostaja päättää. Noista ottaisin Procasterin koska Android TV, Philipsin Saphi taitaa olla käyttöjärjestelmistä se huonoin.

Menee turhan suureksi 50-tuumainenkin jo, vaikka hinta/kokosuhde on parempi kuin pienemmissä.

Katsoin että jos tyytyisi FullHD-malliin, niin saisi säästöbudjetilla

Slim-malli tuli tänään alennukseen 299 EUR.

Millaiset skaalaimet näissä on? Itse tuskin suuremmin 4K-sisältöä katson, niin miltä näyttää FullHD-materiaali halvalla 4K-ruudulla vs. Full HD -ruudulla? Onko silminnähtävää eroa?
 
Viimeksi muokattu:

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Heh, Power ei tiputa hintaa samaan kuin verkkis, koska on eri EAN-koodi. Sielläkin olisi ollut tällä viikolla 24kk koroton maksuaika-kampanja...
Jaa, minulle kyllä tiputti hinnan eri EAN-koodin omaavan tasolle kun Verkkokaupassa oli tarjouksessa 75" QN91A ja Powerilla QN92A. Otin siksi Powerilta koska siellä oli silloinen Samsung-kamppis, Verkkokaupassa ei ollut. Kannattaa se kysyä.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Minulla olisi hakusessa ensi kuussa 43" tv ja käyttö on varmaan ensisijaisesti musiikin miksaus ym. mutta pitää sillä olla kiva myös pelata Ps5:lla.


Budjetti noin tuo. Onko parempaa tai muuta mielessä kellään? :)
Mitä oikein tarkoitat musiikin miksaamisella televisiolla? Pitääkö siinä siis olla hyvät kaiuttimet ja toistat sitä kautta ääniä?

Tuo 43Q60 on 600 euroon kyllä huonoimmasta päästä olevia diilejä. Jos tilaa on yhtään enemmän niin kannattaa katsoa 55" mieluummin. Tuohon kokoluokkaan ei yli 400 euroa kannata 60Hz televisiosta alkaa maksamaan.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Mitä oikein tarkoitat musiikin miksaamisella televisiolla? Pitääkö siinä siis olla hyvät kaiuttimet ja toistat sitä kautta ääniä?

Tuo 43Q60 on 600 euroon kyllä huonoimmasta päästä olevia diilejä. Jos tilaa on yhtään enemmän niin kannattaa katsoa 55" mieluummin. Tuohon kokoluokkaan ei yli 400 euroa kannata 60Hz televisiosta alkaa maksamaan.
Studiomonitorit on minulla, mutta tarvitsen näytön kokoa ja tuo 43" 4k olisi sopiva ja sillä voisin pelatakin. Tulisi siis sekä näytöksi että töllöksi.

55" saattaa olla jo liian iso. Pitää katsella ja miettiä. Kerkeän vielä.

Onhan tuo toki vähän hintava..
 
Liittynyt
11.05.2018
Viestejä
226
Jaa, minulle kyllä tiputti hinnan eri EAN-koodin omaavan tasolle kun Verkkokaupassa oli tarjouksessa 75" QN91A ja Powerilla QN92A. Otin siksi Powerilta koska siellä oli silloinen Samsung-kamppis, Verkkokaupassa ei ollut. Kannattaa se kysyä.
Kysäisinkin jo spostilla ja vastaus oli tosiaan tuo, että laitteissa on jokin ero kun on eri EAN-koodi ja siksi hinta on myös eri :)
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Kysäisinkin jo spostilla ja vastaus oli tosiaan tuo, että laitteissa on jokin ero kun on eri EAN-koodi ja siksi hinta on myös eri :)
Kannattaa kysyä liikkeestä suoraan, näin itse tein, sanoin että saanko tuon ko. hintaan vai haenko seinän takaa, myyjä vain tarkisti Verkkokaupan hinnan ja sanoi sitten että tehdään kaupat. Sain muuten myös jälkikäteen hinnan alennusta kun Verkkokauppa laski hintaa vielä entisestään tuon 60 päivän palautusoikeuden aikana.:lol:
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Studiomonitorit on minulla, mutta tarvitsen näytön kokoa ja tuo 43" 4k olisi sopiva ja sillä voisin pelatakin. Tulisi siis sekä näytöksi että töllöksi.

55" saattaa olla jo liian iso. Pitää katsella ja miettiä. Kerkeän vielä.

Onhan tuo toki vähän hintava..
Jos lähinnä tarvitset 4k-näyttöä tuossa kokoluokassa niin kannattaa ehkä katsella jotain Procasteria, kuten tuossa muutama viesti aiemmin. Kyllä niilläkin pelailee ja hintaa on suunnilleen puolet Samsungista. Mutta jos oikeasti haluaa siihen pelaamiseen panostaa, niin sitten se 100/120 Hz ruutu on aika must.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
2 797
Jos lähinnä tarvitset 4k-näyttöä tuossa kokoluokassa niin kannattaa ehkä katsella jotain Procasteria, kuten tuossa muutama viesti aiemmin. Kyllä niilläkin pelailee ja hintaa on suunnilleen puolet Samsungista. Mutta jos oikeasti haluaa siihen pelaamiseen panostaa, niin sitten se 100/120 Hz ruutu on aika must.
Katselinkin tuossa jo että alle 400e on Samsungia ja Lg:tä niillä hujakoilla myös. Pitää varmaan niistä leipoa. Varsinainen pelitelkku on myöhemmin tuossa sit. Tämä on sellainen monikäyttö.

Mutta kiitos!
 
Liittynyt
24.01.2022
Viestejä
2
Tuli ostettua tuo sonyn x90j 65" pitkän pohdinnan jälkeen ja netflixi päivitettyä sitä myötä 4k versioon. Kuvahan on hyvä normi tv lähetyksillä (hd) ja suoratoistopalveluissakin hd:na. Mutta ongelma on tuo netflixin dolby vision, kuva on sumeaa ja tummissa kohtauksissa bloomingia aika paljon (esim sarjat ozark, witcher). Tv tunnistaa tuon formaatin ja kuvavalinnoissahan jää jäljelle enää kirkas, kirkas dolby vision ja tumma dolby vision. Mikään ei oikeen oo hyvä. Onko joku löytäny jotain hyviä säätöjä tähän ongelmaan vai onko muilla ollu vastaavaa? Sonyn omalla suoratoistopalvelulla, bravia core, leffat paljon terävempiä. Netin nopeus tällä hetkellä 50M/10M kaapelilaajakaistalla että pitäs riittää 4k kuvaan.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
25
Mietinnässä uus 65-70" töllö olohuoneeseen noin 1000-1500e hintaluokassa. Onko jollain sattunut silmään "must have" tarjouksia ko. Koko/hintaluokasta?
 

napsu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.08.2019
Viestejä
1 676
Mitä luulette onko MiniLED-telkkareiden hinnat tulossa alemmas tänä vuonna? Olen ajatellut ostaa tuollaisen yleiskäyttöön, koska se varmasti kestää pelikäyttöä paremmin kuin OLED/QD-OLED-telkkarit.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
2 653
Tuli ostettua tuo sonyn x90j 65" pitkän pohdinnan jälkeen ja netflixi päivitettyä sitä myötä 4k versioon. Kuvahan on hyvä normi tv lähetyksillä (hd) ja suoratoistopalveluissakin hd:na. Mutta ongelma on tuo netflixin dolby vision, kuva on sumeaa ja tummissa kohtauksissa bloomingia aika paljon (esim sarjat ozark, witcher). Tv tunnistaa tuon formaatin ja kuvavalinnoissahan jää jäljelle enää kirkas, kirkas dolby vision ja tumma dolby vision. Mikään ei oikeen oo hyvä. Onko joku löytäny jotain hyviä säätöjä tähän ongelmaan vai onko muilla ollu vastaavaa? Sonyn omalla suoratoistopalvelulla, bravia core, leffat paljon terävempiä. Netin nopeus tällä hetkellä 50M/10M kaapelilaajakaistalla että pitäs riittää 4k kuvaan.
Kokeile noilla säädöillä ja loput sitten mikä silmää miellyttää.
 
Liittynyt
05.01.2022
Viestejä
5
Tuli ostettua tuo sonyn x90j 65" pitkän pohdinnan jälkeen ja netflixi päivitettyä sitä myötä 4k versioon. Kuvahan on hyvä normi tv lähetyksillä (hd) ja suoratoistopalveluissakin hd:na. Mutta ongelma on tuo netflixin dolby vision, kuva on sumeaa ja tummissa kohtauksissa bloomingia aika paljon (esim sarjat ozark, witcher). Tv tunnistaa tuon formaatin ja kuvavalinnoissahan jää jäljelle enää kirkas, kirkas dolby vision ja tumma dolby vision. Mikään ei oikeen oo hyvä. Onko joku löytäny jotain hyviä säätöjä tähän ongelmaan vai onko muilla ollu vastaavaa? Sonyn omalla suoratoistopalvelulla, bravia core, leffat paljon terävempiä. Netin nopeus tällä hetkellä 50M/10M kaapelilaajakaistalla että pitäs riittää 4k kuvaan.
Tänne tuli TCL 65" C825, joka tukee mm. Dolby Visionia. Ongelmana Dolby V:n kanssa meinaa olla liian kirkas ruutu (Disney+ käytössä). Kuva on kyllä terävä ja omaan silmään mustatkin kohdat näyttää ihan hyviltä mutta esim. valkoiset tekstitykset ovat liian kirkkaita. Jos katsoo jotain ei Dolby V tukevaa leffaa, pystyy ruudun kirkkautta säätämään (nyt säädetty 33/100) mutta Dolby V:ssä kuva-asetuksista poistuu kirkkaussäätö ja tilalla vain vaihtoehdot Dolby IQ, Dolby tumma ja Dolby Kirkas, kaikissa näissä valkoiset sävyt liian kirkaita pimeässä huoneessa katseluun. Pitää kai käyttää jatkossa aurinkolaseja tai sitten pitää huoneessa valot päällä.
 
Liittynyt
22.10.2018
Viestejä
9 542
Tänne tuli TCL 65" C825, joka tukee mm. Dolby Visionia. Ongelmana Dolby V:n kanssa meinaa olla liian kirkas ruutu (Disney+ käytössä). Kuva on kyllä terävä ja omaan silmään mustatkin kohdat näyttää ihan hyviltä mutta esim. valkoiset tekstitykset ovat liian kirkkaita. Jos katsoo jotain ei Dolby V tukevaa leffaa, pystyy ruudun kirkkautta säätämään (nyt säädetty 33/100) mutta Dolby V:ssä kuva-asetuksista poistuu kirkkaussäätö ja tilalla vain vaihtoehdot Dolby IQ, Dolby tumma ja Dolby Kirkas, kaikissa näissä valkoiset sävyt liian kirkaita pimeässä huoneessa katseluun. Pitää kai käyttää jatkossa aurinkolaseja tai sitten pitää huoneessa valot päällä.
ainakin disneyllä saa tekstitysten mallia vaihdettua aika laajalti.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
247
Itsellä kutkuttanut jo kauan 75”. Onkohan sonyssä mitään suurempia eroja peruskäyttöön + PS5 verrattuna esim samsungin Q70?
Muistaakseni näissä oli että X93J on uudelleen nimetty viime vuoden heikompi paneeli kuin X90J. Eli kantsii hakea 65" tai 75" paneeli jonka malli on tarkalleen X90J eikä X93J tjsp. X95J taas on tämän vuoden malli ja parempi kuin X90J. Jos jollain parempaa tietoa niin saa korjata.
 
Liittynyt
21.09.2017
Viestejä
3 355
Muistaakseni näissä oli että X93J on uudelleen nimetty viime vuoden heikompi paneeli kuin X90J. Eli kantsii hakea 65" tai 75" paneeli jonka malli on tarkalleen X90J eikä X93J tjsp. X95J taas on tämän vuoden malli ja parempi kuin X90J. Jos jollain parempaa tietoa niin saa korjata.
Ei kai? Eikös ainoastaan 85":ssa ollut se uudelleen nimetty viime vuoden tekniikka X91J:ssä ? X90J ja X93J pitäisi olla 65" koossa identtisiä, ainoastaan jalassa voi olla jotain eroja.
 
Liittynyt
18.04.2019
Viestejä
708
Sony X95J (65", 75", 85") - 75" testi tässä linkissä.
- Kolmiasentoinen jalusta 75" ja 85" malleissa (leveä/kapea/soundbar).
- Kaksiasentoinen jalusta 65" mallissa (leveä/soundbar).
- X-Anti Reflection ei ole saatavilla 65" mallissa.

Sony X90J/X92J/X93J/X94J (50", 55", 65", 75") - Testi tässä linkissä.
- Verrattuna X90J malliin, X92J/X93J/X94J malleissa on erilainen jalusta ja "täyteläisten värien parannus" (Rich Colour Enhancer). Malleissa X93J/X94J on lisäksi handsfree-äänihaku (ei toimi suomenkielellä).
- Ei ole X-Wide Angle ja X-Anti Reflection ominaisuuksia.
 
Liittynyt
24.01.2022
Viestejä
2
Kokeile noilla säädöillä ja loput sitten mikä silmää miellyttää.
Joo kiitoksia näistä, taitaa olla teeveen huonoutta tämä homma. Ei ainaka tuolla flatpanelshd:ssa oikeen kehuttu tätä hdr puolta, sen mitä tuota lontoota ymmärsin. Täytyy kokeilla jotain säätöjä hakia. Pimeässä huoneessa tuntu toimivan kuvatila kirkas, valotunnistin pois ja vetää kirkkauden minimiin. Kuva pysy terävänä eikä tekstit hypi silmille. Toki värit siinä menee aika persiilleen.
 
Liittynyt
04.03.2021
Viestejä
712
Verkkokaupan Outletissa iso tv halvalla jolleki
Liekö sitte huono yksilö kun palautettu? Vaatii myös jättimäisen tv-tason tyhmien jalkojen takia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Joo kiitoksia näistä, taitaa olla teeveen huonoutta tämä homma. Ei ainaka tuolla flatpanelshd:ssa oikeen kehuttu tätä hdr puolta, sen mitä tuota lontoota ymmärsin. Täytyy kokeilla jotain säätöjä hakia. Pimeässä huoneessa tuntu toimivan kuvatila kirkas, valotunnistin pois ja vetää kirkkauden minimiin. Kuva pysy terävänä eikä tekstit hypi silmille. Toki värit siinä menee aika persiilleen.
Tekstitys pitää säätää läpinäkyväksi ettei se hypi silmille. Hdr kuvalla kirkkaus täysille ja local dimming pienemmälle ettei bloomaa.
 
Liittynyt
06.03.2021
Viestejä
74
Terve,

Faijan pitäisi ostaa uusi tv koska edelliseen LG 55SJ850V keskelle tuli tumma raita ja takuu on ummessa. Budjetiksi ilmoitti noin 5-700€, koska edellinen reilu tonnin telkkari ei sitten kestänykkään. Itse olen viimeksi ostanu tv:n vuonna 2015 joten hieman tippunut kyydistä, saako tuolla rahalla esim OLEDia jo tai vastaavaa pientä harppausta ylöspäin kuvanlaadullisesti?

Pääasiassa katsomiset on urheilua ja joitain sarjoja. Kokoluokka kuulemma pitäisi olla 55" mutta luulen että 65" saisin myytyä ideana jos koette sen olevan upgrade. Budjetti varmaan suht tiukka, mutta luulen löytyvän vähän siimaa mikäli ihan nurkan takana on merkittävästi parempia vaihtoehtoja.

(Selasin ketjua jonkinverran mutta ei sattunut silmään vastaavaa aihetta, toki nyt varmaan joku löytää vastaavan postauksen ja pääsen sieltä selaamaan..).

Kiitos kaikille auttaneille jo etukäteen!
Noniin, kuten arvata saattaa peli meni aivan uusiksi. Äiti yllättäen sai ujutettua 65" idean ja sitten alettiin miettimään OLEDia ihan kunnolla. Lovely.

Eniveis, @Vepasto ehdotus entry level OLEDista mutta 65" koossa olisi noin 1.2k€ ( LG 65" 4K OLED TV OLED65A16LA - Power.fi )
Onko tämä tässä hintaluokassa ihan pätevä valinta vai aukeaako peli nyt aivan uusiksi uuden koon ja budjetin myötä..?
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
4 815
Eniveis, @Vepasto ehdotus entry level OLEDista mutta 65" koossa olisi noin 1.2k€ ( LG 65" 4K OLED TV OLED65A16LA - Power.fi )
Onko tämä tässä hintaluokassa ihan pätevä valinta vai aukeaako peli nyt aivan uusiksi uuden koon ja budjetin myötä..?
A1 on hyvä valinta jos HDR elokuvat eivät ole focuksen keskipisteenä. Siinä A1 joutuu hieman nöyrtymään kalliimmille OLED malleille.
OLED ei mielestäni ole myöskään mikään itsestäänselvyys TV:n valinnassa, jos pääpaino on TV lähetysten katselussa. Jos tila on hyvin valoisa, niin sillon ei A1 ei pääse ihan parhaimmilleen varsinkaan HDR sisällön kanssa. Vaikea sanoa toisen puolesta, arvostaako katsoja OLEDin hyvä puolia vai onko LCD omine hyvine puolineen jopa parempi valinta. Kannatta käydä katsomassa liikeessä, onko OLED:n "lisähinta" sen arvoista.

Tuolta vaan vertailemaan ja painottamaan omia kriteereitä,

Esim A1 vs Q80

1643089027660.png

 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 321
Viestejä
4 157 211
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
maurichia

Hinta.fi

Ylös Bottom