Yleinen TV:n hankinta- & säätöketju

Kokeillaas välillä vähän hintaluokan toista päätä. Mulla on joku vanha alle 40-tuumainen Philips, joka pitäisi päivittää, mielellään 55" kokoluokkaan. Uskon, että melkein mikä vain näyttää nykyiseen nähden hyvältä, mutta tällainen osui verkkiksestä silmään:


Onko täällä kokemuksia tai hyviä kommentteja aiheesta? Hintaluokka voisi olla varmaan jotain 300–600 euron välillä. Iso plussa tulee kestävyydestä, josta kyllä on varmasti vaikea sanoa etukäteen mitään. Onko tässä hintaluokassa telkkareita, joiden kanssa olisi esimerkiksi päivitysten kanssa jotenkin paremmin turvassa kuin toisten? En päivitä telkkaria usein ja muutenkin kertakäyttötouhu menee vastakarvaan. Olin pitkään ostamassa Samsungin Framea, mutta on alkanut tuntua, että en halua maksaa taulumaisuudesta sellaista preemiumia, mitä se näyttää käytännössä olevan.

Mikäli tulee (muitakin?) hyviä vaihtoehtoja mieleen, saa linkkailla ja perustella. Kiitti!
 
Verkkiksessä vielä 1799€ LG C5 ilmaisella kotiinkuljetuksella. Eikö näitä muka ole myyty kolmea kun "kuljetuskampajan erä koko 3" ja itse tilasin yhden. Vai mahtaako olla vaan perus kusetus.

Tyytyväinen ollut kyllä tuohon vs vanha 55". Postin kantomiehiltä pääsi muutama ärräpää kun piti kantaa 6. kerrokseen, mutta yllättävän kevyt tuo omasta mielestä oli.

 
.Eikö näitä muka ole myyty kolmea kun "kuljetuskampajan erä koko 3" ja itse tilasin yhden.
Paljon mahdollista koska tuo 51 on itäeuroopan malleja. Paljolti sama mutta takuu on myyjän kautta varsinkin toisen vuoden jälkeen virallinen LG:n maahantuoja ei näille anna armoa toisin kuin 4-päätteisille malleille, ellei ole viimeisen parin vuoden aikana linja muuttunut. Mahdollisesti 3Dlut kalibroinnin tuki puuttuu myös. https://www.avsforum.com/threads/lg...se.3330101/page-2?nested_view=1#post-64317040
 
Mikä mahtaa olla tällä hetkellä paras OLED töllö + 55". Vai kannattaako tässä vaiheessa odotella vielä tarjouksia?
 
Kiitos vinkistä. Töllö ollut Wiim Ultrassa samalla hdmi-kaapelilla kohta kaksi vuotta, molemmissa takuu. Äänen katkominen on alkanut vasty nyt. Täytyy aloittaa vianetsintä.
Katselin HDMI-piuhoja. Yksi oli nähtävästi aavistuksen noussut ylös. Painoin pohjaan ja nyt ei pätki enää ääni.
 
Onko MM-kisojen aikaan yleensä mitään hyviä tarjouksia telkkareista?

Tekisi mieli ostaa vähän isompi, nykyinen Q60 sarjan 65" samppa noin 5v vanha. Muuten olen tyytyväinen ollut mutta Tizen on semi paskaa. Jos tonnin budjetti, löytyykö 70-75" koosta mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa?
 
Onko MM-kisojen aikaan yleensä mitään hyviä tarjouksia telkkareista?

Tekisi mieli ostaa vähän isompi, nykyinen Q60 sarjan 65" samppa noin 5v vanha. Muuten olen tyytyväinen ollut mutta Tizen on semi paskaa. Jos tonnin budjetti, löytyykö 70-75" koosta mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa?
Tuosta annetun budjetin rajoissa :cool:
 
LG 55" C4 OLED. Onnistuuko tuolla tv-ohjelman tallennus ajastettuna USB-medialle vai pitääkö tv:n olla päällä, oikea kanava valittuna ja itse olla laittamassa tallennusta tulille ohjelman alkaessa? Ajatus olisi välttää heräämistä klo 3:30 :lol:
 
LG 55" C4 OLED. Onnistuuko tuolla tv-ohjelman tallennus ajastettuna USB-medialle vai pitääkö tv:n olla päällä, oikea kanava valittuna ja itse olla laittamassa tallennusta tulille ohjelman alkaessa? Ajatus olisi välttää heräämistä klo 3:30 :lol:
-jos ja kun siinä yleensä on tuo tallennusominaisuus -ei ole enää nykyisin itsestäänselvää- niin ohjelmaoppaasta valitaan mieluinen ohjelma / kanava ja asia on sillä selvä eli töllön voi sitten sammuttaa ja ajastus hoitaa asian automaattiseti yöllä tai milloin se nyt onkaan sitten ajastettu
-samaan aikaan ei voi sitten katsoa muita kanavia koska laitteessa on vain yksi viritin, toki voi tallettaa tv-kanavaa ja katsoa samalla näitä suoratoistojuttuja (esim. areena, katsomo, ruutu, netflix, yms.)
-näin ainakin hommat toimii omassa C3:ssa
-tosin kun lueskelin verkkisen sivuilta C5:n tietoja niin siinä kyllä enää puhuttu mitään tallentamisista USB:lle, kun taasen uuden C6:n kohdalla mainitaan tallennusominaisuus
 
-jos ja kun siinä yleensä on tuo tallennusominaisuus -ei ole enää nykyisin itsestäänselvää- niin ohjelmaoppaasta valitaan mieluinen ohjelma / kanava ja asia on sillä selvä eli töllön voi sitten sammuttaa ja ajastus hoitaa asian automaattiseti yöllä tai milloin se nyt onkaan sitten ajastettu
-samaan aikaan ei voi sitten katsoa muita kanavia koska laitteessa on vain yksi viritin, toki voi tallettaa tv-kanavaa ja katsoa samalla näitä suoratoistojuttuja (esim. areena, katsomo, ruutu, netflix, yms.)
-näin ainakin hommat toimii omassa C3:ssa
-tosin kun lueskelin verkkisen sivuilta C5:n tietoja niin siinä kyllä enää puhuttu mitään tallentamisista USB:lle, kun taasen uuden C6:n kohdalla mainitaan tallennusominaisuus
Tuossa C4:ssa on ilmeisesti yksi viritin ja tallennusominaisuus. Eihän se ohjelma, jonka olisi halunnut, jäänyt nauhalle. Syynä ilmeisesti se, että usb-tikku jonka laitoin töllöön kiinni oli aluksi täynnä ja tyhjensin sen vasta tallennuksen ohjelmoituani. Tästä LG ei toipunut vaikka valikossa näkyi ohjelman tallennuspyyntö. Sen jälkeen olen koittanut kahta tallennusta onnistuneesti. Totesin, että ohjelmaoppaaseen pitää tulla punainen väkänen ohjelman kohdalle, jotta pyyntö on mennyt onnistuneesti perille.

TV:n manuaaleissa ei tietenkään ajastetun tallennuksen toimintaa käsitelty mitenkään.
 
Sanokaapas fiksummat, että onko näissä töllöissä ainoa ero vain jalusta? Ainakaan spekseistä en mitään merkittävää eroa huomaa. Mini-LED:iä siis tuollaisessa 75 tuuman koossa pitäisi saada ja hinta pitäisi jäädä alle tonnin. Muutakin saa toki ehdottaa, mutta LG olisi ensisijainen, kun on valikot ja käyttö muutenkin jo kaikille ennestään tuttua.



EDIT: Eipä taidakaan nuo mallit tulla kyseeseen. Ilmeisesti noita vähän harhaanjohtavasti markkinoidaan mini-ledeinä, vaikka kyseessä on edge-led. Oikea mini-led töllö pitäisi siis löytää, kun OLEDiin ei ole varaa tuossa koossa.
 
Viimeksi muokattu:
Kuvan spekseistä voisi lähteä päivittämään ja itse en älyä televisioista enkä monitoreista yhtään mitään. Varsin tyytyväinen ollut ja palvelee vieläkin erittäin hyvin, ehkä heijastus ärsyttää hieman kirkkaassa päivänvalossa.

Verkkiksen 85" TCL C6k, näkyy olevan mattapintainen. Olisiko tuossa jotain heikompaa kun nykyisessä vehkeessä?

Näkyy myös 98" TCL P8k olevan edullisesti mutta siinä varmaan jo kuvanlaatu kärsii kun ei ole miniled...

Saattaisi sujahtaa myös 65" LG C5 budjettiin mutta koon puolesta kun ei ole rajotteita niin näkyisi ilman oledia saavan isompaa ruutua halvemmalla, mielipidettä tästä kun ei itse osaa päättää 😁?

Screenshot_20260613_131600_Samsung Browser.jpg
 
Mikä vanhemman television kylkeen saatava "smart-tv" boksi täyttäisi parhaiten seuraavat vaatimukset? Netflix lakkaa toimimasta reilun viikon päästä ja ei viitsisi muuten toimivaa televisiota sen takia vielä vaihtaa.

  • Pitää toimia ilman tarpeettomia google tai vast. tilejä käytettäessä, tilit vain streamauspalveluihin
  • Helppokäyttöinen/"vaimonkestävä" (lue: ei tunkata linuxia mustalta ruudulta kerta kuukauteen että pysyy pystyssä, näitä kokeilin jo digiboksien aikakaudella)
  • oma kaukosäädin eikä mitään kännykkäappseja
  • Ei end-of-life -tuote
  • fyysinen verkkoliitäntä plussaa
  • HDMI
  • FullHD
  • Mahdollistaa yleisimmät streamauspalvelut (myös ne kotimaiset)
  • Halvempi on aina parempi
 
Tommonen tuli vastaan kun haetiin muuton aikana uutta telkkaria rikkoutuneen 65" Procasterin LED tilalle: Philips 75" MLED810 – 4K QD Mini-LED TV 699,00

Taitaa olla markkinoiden halvin mini-led telkkareita tällä hetkellä? Hiukan mietitytti tämä 60hz virkistystaajuus, mutta kun ei juurikaan tule pelattua ja telkkari tulee aika valoisaan huoneeseen, niin tuo miniled + hinta + ilmainen kuljetus kombo pakotti tarttumaan tähän diiliin.
 
Mikä vanhemman television kylkeen saatava "smart-tv" boksi täyttäisi parhaiten seuraavat vaatimukset? Netflix lakkaa toimimasta reilun viikon päästä ja ei viitsisi muuten toimivaa televisiota sen takia vielä vaihtaa.

  • Pitää toimia ilman tarpeettomia google tai vast. tilejä käytettäessä, tilit vain streamauspalveluihin
  • Helppokäyttöinen/"vaimonkestävä" (lue: ei tunkata linuxia mustalta ruudulta kerta kuukauteen että pysyy pystyssä, näitä kokeilin jo digiboksien aikakaudella)
  • oma kaukosäädin eikä mitään kännykkäappseja
  • Ei end-of-life -tuote
  • fyysinen verkkoliitäntä plussaa
  • HDMI
  • FullHD
  • Mahdollistaa yleisimmät streamauspalvelut (myös ne kotimaiset)
  • Halvempi on aina parempi
Kohta 1 sulkee pois Thomssonin, Strongin sekä Google TV Streamer (4K):n. Thomsson muuten sisältää vanhanaikaisen 10/100 Mbps langallisen verkkoportin kuten myös Strong (jossa huonommat speksit kuin Thomssonissa), kun taas Google TV Streamer (4K):ssa on Gigabit Ethernet (1000 Mbps).

Ainut järkevä on Apple TV. Seuraavat kymmenen vuotta sais käytellä ilman ongelmia. Uus malli voi tulla jo joulumarkkinoille, mutta jää nähtäväks.
Tai jos Apple ei ole vaihtoehto niin 2019 ilmestynyt NVIDIA Shield TV Pro.
 
Viimeksi muokattu:
Hiukan asian vierestä: jos haluaa edullisesti hiukan parempaa äänenlaatua kuin mitä (perus)television omat kaiuttimet pystyvät tuottamaan, eräs ratkaisu on nk. "aktiivikaiutinpari" ,joka eroaa normaaleista aktiivikaiutttimista siten että elektroniikka löytyy vain toisesta kaiuttimesta, eli toinen kaiutin on "orja" johon audio siirtyy johtoa pitkin. Nämä ovat yleensä kiinalaista tuotantoa riippumatta siitä missä niitä niitä maahantuova yritys sijaitsee. Tällä hetkellä esimerkiksi on Veikon Koneessa tarjouksessa Aiwa ASP-A200 : AIWA SP-A200BR AKTIIVIKAIUTINPARI. Kaiuttimien äänenlaatu ei toki ole tuossa hintaluokassa ihan huippua, mutta varmasti parempi kuin television pienet "alas ampuvat" pikku kaiutinyksiköt. Hdmi ARC löytyy, toimivuus varmaan riippuu vähän televisiostakin. Tämä Aiwa ei siis ole enää japanilainen, vaan espanjalainen, ja kaiuttimet sinänsä tulevat melko varmasti Kiinasta. Tässä yksi testi noista: AIWA ASP-A200 -aktiivikaiuttimet – Edullinen, mutta kyvykäs aktiivikaiutin moneen käyttöön | AVPlus
 
Sanokaapas fiksummat, että onko näissä töllöissä ainoa ero vain jalusta? Ainakaan spekseistä en mitään merkittävää eroa huomaa. Mini-LED:iä siis tuollaisessa 75 tuuman koossa pitäisi saada ja hinta pitäisi jäädä alle tonnin. Muutakin saa toki ehdottaa, mutta LG olisi ensisijainen, kun on valikot ja käyttö muutenkin jo kaikille ennestään tuttua.



EDIT: Eipä taidakaan nuo mallit tulla kyseeseen. Ilmeisesti noita vähän harhaanjohtavasti markkinoidaan mini-ledeinä, vaikka kyseessä on edge-led. Oikea mini-led töllö pitäisi siis löytää, kun OLEDiin ei ole varaa tuossa koossa.
Olisi Raahessa myynnissä virheetön lg 77G3 . Paketti löytyy. Päivitin G5 malliin . Hinta ois 1200€ ostettu 04.2024
 
Hiukan asian vierestä: jos haluaa edullisesti hiukan parempaa äänenlaatua kuin mitä (perus)television omat kaiuttimet pystyvät tuottamaan, eräs ratkaisu on nk. "aktiivikaiutinpari" ,joka eroaa normaaleista aktiivikaiutttimista siten että elektroniikka löytyy vain toisesta kaiuttimesta, eli toinen kaiutin on "orja" johon audio siirtyy johtoa pitkin. Nämä ovat yleensä kiinalaista tuotantoa riippumatta siitä missä niitä niitä maahantuova yritys sijaitsee. Tällä hetkellä esimerkiksi on Veikon Koneessa tarjouksessa Aiwa ASP-A200 : AIWA SP-A200BR AKTIIVIKAIUTINPARI. Kaiuttimien äänenlaatu ei toki ole tuossa hintaluokassa ihan huippua, mutta varmasti parempi kuin television pienet "alas ampuvat" pikku kaiutinyksiköt. Hdmi ARC löytyy, toimivuus varmaan riippuu vähän televisiostakin. Tämä Aiwa ei siis ole enää japanilainen, vaan espanjalainen, ja kaiuttimet sinänsä tulevat melko varmasti Kiinasta. Tässä yksi testi noista: AIWA ASP-A200 -aktiivikaiuttimet – Edullinen, mutta kyvykäs aktiivikaiutin moneen käyttöön | AVPlus
Jos hyvää aktiivikaiutin paria etsii, niin Suomalainen Genelec. On myös Suomessa suunniteltu ja valmistettu.

Ovat toki hinnakkaita, muuta myytäessä niistä saa melkein saman kuin uutena on maksanu, varsinkin jos laatikko ja kuitti tallessa.

Omaa kokemusta ei ole Geneleceistä
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 178
Viestejä
5 243 070
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom