Yleinen Nintendo ketju (WiiU, Switch & 3DS)

Kakkosesta olisi parempi löytyä mutta pahoin pelkään että Iso N tekee jälleen kerran Nintendot.
Jos Dockin painosta loppuu pelaajalta repun kantokyky niin se on todella heikko. Koko ja tilanpuute on suurempi tekijä. Sen muutaman kerran mitä olen dockin repussa kuljettanut vaatteiden seassa niin ei tuo kyllä ollut ylitse pääsemätön ongelma, eikä vienyt tilaa nimeksikään tai lisännyt painoa juuri yhtään.

Joo se dock on kyllä niin heppoinen, että ei se ainakaan paina paljon mitään eikä ulkomitatkaan ole suuret. Tuo ongelma kuulostaa minustakin vähän tekemällä tehdyltä. Tässä kannattaa muistaa sekin, että itse konsoli toimii eri kelloilla silloin kun se on kiinni telakassa versus käsikonlina. Jos konsoli itsessään pystyisi tuuppaamaan kuvaa ulos, niin se varmastikin vaatisi sitten siinä vaiheessa jostain lisävirtaa, missä siinäkin olisi omat ongelmansa. Kyllä nykyinen ratkaisu on varsin hyvä.

Samalla logiikalla reissatessa menettää myös option käyttää PS5 tai series X matkalla. Ulkoisen näytön käyttö edellyttää väistämättä tv:n tai monitorin saatavilla oloa, joita ei kaiketi myöskään kanneta mukana jos telakka on liian raskas? Switchin käyttö käsikonsolina JA optio telakalle on merkittävästi joustavampi kuin muiden valmistajien vaatimat maksulliset verkkopalvelut. Lisäksi Switch lienee edelleen ainoa konsoli jolla voi pelata matkan ajan myös, mikäli ei ole kuski. Steam Deck voi mennä ilman verkkoa solmuun jos et osaa varautua ennakkoon, Switch ei: kortti koneesern ja peli on käynnissä.
Mitkä maksulliset verkkopalvelut? Valve stream deck tai Playstation portal ei vaadi toimiakseen verkkopalvelu-tilausta. Noista jälkimmäinen vaatii PSN+ -tilauksen mikäli pelaat verkkopelejä. Samoin switchillä joudut maksamaan verkkopalvelusta jos haluat pelata verkkopelejä.

Mitkä maksulliset verkkopalvelut? Valve stream deck tai Playstation portal ei vaadi toimiakseen verkkopalvelu-tilausta. Noista jälkimmäinen vaatii PSN+ -tilauksen mikäli pelaat verkkopelejä. Samoin switchillä joudut maksamaan verkkopalvelusta jos haluat pelata verkkopelejä.
En käytä itse maksullisia palveluja, joten en tiedä niistä kaikkea. Pelien streamaaminen vaatii aina jonkin palvelun käyttöä: Game Pass boksille/pc:lle ja PSN Portalille? Joko GeforceNow tjsp on kuopattu? Merkkaamasi laina viittasi lähinnä siihen, ettei Series X tai PS5 (tai sen puoleen kotipc) etäkäyttö onnistu yhtä helposti kuin Switchin mukaan ottaminen. Maksat (tai joku muu maksaa) siirretystä datasta (tai streamauspalvelusta) tavalla tai toisella. Switch on kätevämpi suurelle massalle.

Portalia ei voi käsittääkseni käyttää ilman verkkoa ollenkaan. Deck edellyttää verkkoa vähintään satunnaisesti TAI aktiivisesti ofline-tilaan siirtymistä ennen kuin poistuu wifistä. Käytännössä molemmat vaatii verkkoa, on se sitten wifi tai kännystä jakamalla saatu. Switch toimii ensisijaisesti ilmankin, vaikka poikkeuksia olisikin. Myös Deck vaatii telakan jos sillä aikoo sekä pelata isolla ruudulla että ladata yhtä aikaa, tai pelata enemmän kuin 2-4 tuntia yhdellä latauksella.

Mulla on molemmat, Deck ja Switch. Deck töissä mukana joka viikko ja Switch aina telakalla kotona: switchillä pelaan mieluummin millä muulla ohjaimella tahansa kuin Joy-Coneilla (liian pienet käsiin). Uuden switchin lisäteho + toivon mukaan isommat joyconit saattaa ratkaista ne pulmat mitkä mua eniten häiritsee.

Statistiikka

Viestiketjuista
265 925
Jäsenet
75 740
Uusin jäsen
ma_sa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom