YLE Teksti-TV

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
33
Aikoinaan YLE tarjosi loistavan Über Teksti-TV:n palvelun netissä, jossa käyttäjä pystyi itse rakentamaan Teksti-TV-näkymästä oman näköisensa niin, että yhdeltä sivulta näki kätevästi haluamansa Teksti-TV:n sivut. Jostain syystä YLE lopetti tämän palvelun, jota ainakin itse jäin kaipaamaan. Onko joku törmännyt tai tehnyt itse vastaavaa palvelua? YLEhän on julkaissut Teksti-TV:stä avoimen rajapinnan (http://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/06/15/ylen-avoin-data-rajapinta-ylen-teksti-tvhen), mutta ainakaan omat taidot sen hyödyntämiseen ei riitä.
 

jjjjussi

pelinjohtaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 106
Löysin tällä viikolla kännykkääni (android) todella kätevän teksti-tv-sovelluksen. Siis todellakin yberhyvä. TekstiTV on nimi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
354
Aiemmin olin ahkera Teksti-TV:n käyttäjä ja vielä nykyäänkin tulee tietyt urheilutulokset ja -uutiset tuota kautta ihmeteltyä. Toivoisin palvelua kuitenkin kehitettävän nykyaikaisemmaksi, jonka ei luulisi olevan mahdotonta? Esimerkiksi BBC kehittää omaa RedButton-palveluaan jatkuvasti. Onko kyse sitten enää Teksti-TV:stä? Itse kun en tuon tekniikan päälle mitään ymmärrä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
543
Käsittääkseni Ylen teksti-tv:stä on ihan avoin API mitä voisi hyödyntää esim. jossain mobiilisovelluksessa. Luulisi, että joku on jo sellaisen koodaillutkin.

Edit. vois ennen omaa vastausta lukee kaikki muut vastaukset... eli joo apin kautta ja tehty jo.
Apit on kyllä hieno juttu ja mahtava nähdä kuinka Suomikin siirtyy datassa yhä enemmän avoimempaan malliin jossa tarjotaan kansalaisille avoimet rajapinnat jota voidaan sitten hyödyntää. Esim. junat.net on makee palvelu.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 402
Viestejä
4 194 315
Jäsenet
70 727
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom