Yle areena vpn.ac:n kanssa

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Jos käytän jotakin proxyä, osa yle areenan videoista ei suostu toimimaan. Sama ongelma on joissakin youtuben videoissa.

Mitä pitäisi muuttaa Chromen SecureProxyssä tai vpn.ac:n ohjelmassa? Tällaiset olen lisännyt Secureproxyn excluded websites -listaan, mutta ei auta.

*.yle.fi
*.yle.fi:443

edit: sama ongelma oli myös Surfsharkin kanssa aiemmin
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 280
Ongelma noissa streaming palveluissa on se, että ne käyttää apunaan monia pilvipalveluita, joista itse videot tulee. Eli voi joutua useinkin lisäilemään osoitteita tuonne excluded -listaan.
Esim. Yle Areenan videoita ainakin tulee akamaized.net -osoitteen takaa, ku nopsaan vilkasin vaan uutista.

Youtube on vieläkin suurempi ongelma alkaa noita erottelemaan.

Yksi tapa selvitellä noita on avata video sivu ilman VPN yhteyttä, avata selaimen "Developer Tools" ja sieltä "Network" välilehti ja katsoa mistä se video alkaa valumaan ja lisätä listalle.
Mutta kuten jo aiemmin sanoin, niin voit joutua päivittelemään tuota listaasi useinkin, eli onko sen arvoista, että pitää olla VPN jatkuvasti päällä?

Youtuben kohdalla voit kokeilla käyttää invidious instanssia, jonka kautta käsittääkseni voi kierrättää datan, mutta jotain rajoituksia varmasti siinä on, ettei käyttäjät tuki systeemejä. Ja välillä Google pistää noita jäähylle, eli voi joutua vaihtelemaan niitäkin.

Ja joillakin videoilla voi olla ihan geoblokkaus käytössä, eli ei toimi mitenkään jos käytössä VPN.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
517
Ongelma noissa streaming palveluissa on se, että ne käyttää apunaan monia pilvipalveluita, joista itse videot tulee. Eli voi joutua useinkin lisäilemään osoitteita tuonne excluded -listaan.
Esim. Yle Areenan videoita ainakin tulee akamaized.net -osoitteen takaa, ku nopsaan vilkasin vaan uutista.
Tuli mieleen sellainen mahdollisuus, että proxyn kiertävien sivujen sisältö voisi myös mennä ohi proxystä, eli esim. nuo areenan toisaalla olevat videot. Vai onko tällaisen toteuttamisessa jotain vaikeuksia?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 827
Viestejä
4 240 454
Jäsenet
71 255
Uusin jäsen
tekninen

Hinta.fi

Ylös Bottom