Ratkaistu Yhteysongelmia reitittimessä pelatessa

Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
262
Morjens ict-gurut

Ongelma on vastaava:

Yksityisessä verkossa eli dhcp päällä, tietyt pelit heittää ulos serveriltä noin 10 min sisällä, kun sinne on liittynyt. Apb reloaded ja assetto corsa tätä tekee kokemuksesta.
Csgossa sen huomaa siinä että noin 10 min välein netti katkeaa noin kolmeksi sekunniksi ja jatkuu taas normaalisti.
Pubgissa tekee samaa kerran pelin aikana niin että peli jumittaa ja pelistä pitää poistua ja liittyä uudestaan. Muissa peleissä ei ole muistikuvaa yhteysongelmista.
Eli ihan kuin ongelma olisi esim joissain tietyissä porteissa.

Kun muutan reitittimen siltaavaksi eli ip osoite tulee suoraan palveluntarjoajalta, kaikki toimii moitteetta. Olen myös kokeillut dhcp päällä vuorotellen napsia suojauksia ja ominaisuuksia purkista tulosetta. mm. palomuuri, ddos suojaus, ja muita ominaisuuksia, QoS...

Reitittimenä toimii muistaakseni Asus RT-N12 wlan-tukiasema tai vastaava muutaman kympin tukiasema. (En ole kotona kun tätä kirjotan)
Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen tuotteeseen. Yli vuoden aikana ei ole yhtään kertaa vielä kaatunut ko. tukiasema. Entisessä kämpässä oli talonyhtiön sopimuksella Sonera, joka jakoi asiakkailleen vdsl reitittimen ja se kaatuili kerran päivässä.

Takaisin asiaan.
Yhteys on DNA:n tarjoama 100/10mbits.
Kämpässä on rj45 liittimet seinissä
Wifi on käytössä, sekä 2.4Ghz että 5Ghz.
Käytän itse langallista yhteyttä. Wifiä käyttää 2 puhelinta ja läppäri.
Olen kokeillut asentaa verkkoadapterin ajurit myös pariin otteeseen.
Olen päivittänyt reitittimen firmwaren uusimpaan versioon.

Väliaikaisena ratkaisuna olen sillannut yhden portin jota käytän kun pelaan, ja kun haluan streamata esim leffaa telkkariin niin joudun kytkemään nettipiuhan muuhun porttiin jossa on dhcp käytössä.

Ratkaistu: Nat accelerator toiminnon poistaminen käytöstä korjasi vian.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 222
Viestejä
4 331 230
Jäsenet
72 151
Uusin jäsen
Osimandius

Hinta.fi

Ylös Bottom