• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltain 45. presidentti Donald J. Trump

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Teoriassa jokaisen suomalaisen pitäisi osata edes välttävästi ruotsia, mutta google translaten avulla se silti onnistuu jos on päässyt taito ruostumaan, kuten toki osittain itseltänikin kun en ko. taitoa tarvitse välttämättä edes kuukausittain.

Ajattelin vain linikata tuohon alkuperäiseen artikkeliin, jotta ei tarvitse suotta kuunnella niitä "no niin, hyysärihän siitä tietenkin uutisoi" -ulinoita, vaikka pelkästään viittaisivatkin jonnekin muualle.

Etkös sinä ole se narsisti joka tekee nettifoorumille kymmenittäin tyhjiä ketjuja?
Nyt on narsistin käsite vissiin vähän hukassa. Google auttaa.

Lisäksi varmaan osoitat missä ne minun luomat "tyhjät ketjut" luuraavat, niin voidaan porukalla laittaa moderaattoreille pyyntö poistaa ne häiritsemästä arvon kaizereita?

Jo pelkkä Trumpin valinta on voimistanut Venäjän vaikutusvaltaa Euroopassa.
Ne se jos mikä vasta onkin Suomen etu. :D
 
Liittynyt
21.12.2016
Viestejä
2 478
No mieti nyt, jos rikas ja köyhä maa kytketään noin yhteen niin mitä tapahtuu duunarien työpaikoille? Tietenkin NAFTA höydyttää amerikkalaisia yrityksiä. Tietääkö kukaan missä Suomessa valmistettavien Mersujen osat tehdään?

Pitäis varmaan tietää niiden yritysten kulurakenteesta tarkemmin jotta voisi arvioida mikä olisi kuluttajalle näkyvä tulli. Onhan Kiinastakin siirretty Amerikkaan työpaikkoja koska halvemmista palkoista saadut säästöt eivät ole välttämättä kummoisia.
Niin, sen verta monimutkainen tilanne että ei se nyt ihan suoraan niin mene. Onko Jenkkien työmarkkinat tällä hetkellä sellaiset että perustöiden tuominen isommilla tulleilla oikeasti hyödyttää kuluttajaa? Onko työmarkkinat kuinka isossa muutosvaiheessa? Onko korkean lisäarvon työt vielä niin vähäisiä että joka tapauksessa nousevat tuotteiden hinnat kuitataan isommalla työllisyydellä?

Taloustutkijat on yrittäneet luoda ties mitä malleja jolla ennustaa markkinoita mutta varsinkin vapaat markkinat on sellaisia että niillä voidaan maksimoida omaa voittoa mutta monimutkaisten prosessien ennustaminen lähes mahdotonta. Trump vaan arvailee ja kokeilee mitä tapahtuu, samalla sitten sekoittaa pakkaa todennäköisesti melko turhaan uhkailemalla ja puhumalla jostain muurista että äänestäjät näkevät hänen tekevän mitä lupasi.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Teoriassa jokaisen suomalaisen pitäisi osata edes välttävästi ruotsia, mutta google translaten avulla se silti onnistuu jos on päässyt taito ruostumaan, kuten toki osittain itseltänikin kun en ko. taitoa tarvitse välttämättä edes kuukausittain.

Ajattelin vain linikata tuohon alkuperäiseen artikkeliin, jotta ei tarvitse suotta kuunnella niitä "no niin, hyysärihän siitä tietenkin uutisoi" -ulinoita, vaikka pelkästään viittaisivatkin jonnekin muualle.


Nyt on narsistin käsite vissiin vähän hukassa. Google auttaa.

Lisäksi varmaan osoitat missä ne minun luomat "tyhjät ketjut" luuraavat, niin voidaan porukalla laittaa moderaattoreille pyyntö poistaa ne häiritsemästä arvon kaizereita?


Ne se jos mikä vasta onkin Suomen etu. :D
Minkä teorian mukaan? Ruotsin tunnit pääsee, muualla kuin korkeakoulussa, lukematta läpi.

Miksi et voi normaalien ihmisten tavoin kirjoittaa tähän että "Ruotsin kalifin mukaan Trump erotetaan"? Tiedät hyvin että 95% tämän foorumin käyttäjistä ei todennäköisesti ymmärrä ruotsia riittävän hyvin.

Hyvin sovit siihen populääriin narsistin määritelmään. Google auttaa.

Tiedät ihan hyvin mihin olet luonut ketjuja periaatteella "täällä keskustelua tästä aiheesta"

Väitteesi kuului että huru-ukon teot eivät Suomeen vaikuta.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Mitä ihmettä? :D Tulleja on kannettu ennen Jeesuksen aikoja ja nykyäänkin lähes kaikkien maiden välillä on tullit. Mikä ihme saa suomalaiset ihmettelemään tätä asiaa tähän tapaan? Ja 20% ei varmaan ole "kymmeniä prosentteja"? Kannattaa odottaa sitä lopullista ehdotusta! Oma veikkaukseni on että tullilla tuo muuri tullaan rahoittamaan.
Trumpilla on hyviä avauksia esim. pakolaisongelman ratkaisussa.:tup:

Minulle on aivan sama millä muuri rahoitetaan, jos sitä ikinä rakennetaankaan, mutta protektionismi/tullimuurien pystytys on se mistä olen huolissani, koska siitä seuraa vastareaktiota ja kaikki kärsivät.:rage::rage::rage::rage::rage::rage:
 
Viimeksi muokattu:

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Niin, sen verta monimutkainen tilanne että ei se nyt ihan suoraan niin mene. Onko Jenkkien työmarkkinat tällä hetkellä sellaiset että perustöiden tuominen isommilla tulleilla oikeasti hyödyttää kuluttajaa? Onko työmarkkinat kuinka isossa muutosvaiheessa? Onko korkean lisäarvon työt vielä niin vähäisiä että joka tapauksessa nousevat tuotteiden hinnat kuitataan isommalla työllisyydellä?

Taloustutkijat on yrittäneet luoda ties mitä malleja jolla ennustaa markkinoita mutta varsinkin vapaat markkinat on sellaisia että niillä voidaan maksimoida omaa voittoa mutta monimutkaisten prosessien ennustaminen lähes mahdotonta. Trump vaan arvailee ja kokeilee mitä tapahtuu, samalla sitten sekoittaa pakkaa todennäköisesti melko turhaan uhkailemalla ja puhumalla jostain muurista että äänestäjät näkevät hänen tekevän mitä lupasi.
Omien talousopintojeni myötä olen antanut itseni ymmärtää että maa EI tarvitse fyysisten tavaroiden kasaamista. Suomessakin monet ovat päinvastaista mieltä ja kuulemma tehtaat elättävät maan. Trumpin kannattaisi laittaa kohtuullinen tulli. Ei häiritsisi kauppaa liiaksi mutta lupaukset tulisi täytettyä ja olisi oikeudenmukaista.

Ota nyt huomioon että tullit ovat sääntö, eivät poikkeus. Olisi paluu normaaliin jos tullimaksut tulisivat takaisin.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Trumpilla on hyviä avauksia esim. pakolaisongelman ratkaisussa.:tup:

Minulle on aivan sama millä muuri rahoitetaan, jos sitä ikinä rakennetaankaan, mutta protektionismi/tullimuurien pystytys on se mistä olen huolissani, koska siitä seuraa vasta reaktiota ja kaikki kärsivät.:rage::rage::rage::rage::rage::rage:
Muurista on jo executive order ja sen projekti on käynnistetty :) Toivotaan että protektionismi jää kohtuulliseen tulliin Meksikolle!

/off-topic
Pääsee myös ainakin yhdestä korkeakoulusta. Kokemusta on.
Ylimielinen saivartelija Internet-foorumilla? :eek: Kaikkea sitä!
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Muurista on jo executive order ja sen projekti on käynnistetty :) Toivotaan että protektionismi jää kohtuulliseen tulliin Meksikolle!



Ylimielinen saivartelija Internet-foorumilla? :eek: Kaikkea sitä!
Trump voi tietysti tehdä executive ordereita niin paljon kuin haluaa, mutta ilman budjettia ei synny mitään. Budjetit on kongressin takana.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Trump voi tietysti tehdä executive ordereita niin paljon kuin haluaa, mutta ilman budjettia ei synny mitään. Budjetit on kongressin takana.
Me keskusteltiin jo budjeteista. Ei se tarvitse rahaa projektin käynnistämiseen ja tuo summa tulee jakaantumaan ainakin parille vuodelle. Aivan taskurahoja republikaanijohtoiselle liittovaltiolle.

Omien kokemuksien kertominen ylimielistä saivartelua?
En minä sinua tarkoittanut! Puhuin eräästä henkilöstä jonka mielestä on normaalia olettaa kaikkien saavan selvää ruotsalaisesta artikkelista "koska onhan meillä ruotsia koulussa"
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Mistä Amerikan antifasistit ovat lähtöisin? Täälläpäin ne on vissiin osaksi ainakin kommunismin perintöä, mutta Jenkeissä aate ei kai ole koskaan nauttinut suurta suosiota?
Johtuuko Hitlerin pelosta vai mistä?
Ainakin osa noista UC Berkeleyn campuksella riehuvista anti-fasisteista näytti heiluttelevan punalippua, joten eiköhän se jotain kommunismiin viittavaa oo?
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Minkä teorian mukaan? Ruotsin tunnit pääsee, muualla kuin korkeakoulussa, lukematta läpi.
No sen teorian, että Suomessa on virallisesti kaksi kieltä ja että niistä molempia opetetaan peruskoulussa pakollisena oppiaineena. Suomen lisäksi se toinen niistä kielistä on edelleen Ruotsi.

Suomen kielipolitiikka – Wikipedia

Se on sitten eri asia mitä mieltä kukakin on pakkoruotista (minä olen sitä vastaan), mutta se ei kuulu tänne.

Miksi et voi normaalien ihmisten tavoin kirjoittaa tähän että "Ruotsin kalifin mukaan Trump erotetaan"?
Eli minun epänormaalius oli siinä, että kun kysymys oli että "kuka noin sanoo?", niin linkitin Dagens Nyheter -lehdessä alunperin olleeseen Ruotsin entisen pääministerin Göran Perssonin haastatteluun kirjoittamatta saatteeksi sinulle osoitettua johdantoa, vai kuinka?

Missäköhän se vika nyt oikein onkaan?

Tiedät hyvin että 95% tämän foorumin käyttäjistä ei todennäköisesti ymmärrä ruotsia riittävän hyvin.
Totta, mutta minun virhe oli olettamus siitä että ongelma google translaten käyttämisen kanssa olisi jäänyt muroon. Suurin osa foorumilla linkitetyistä artikkeleista osoittaa UK-sivustoille, joten en uskonut että yksittäinen viittaus ruotsalaiseen uutiseen aiheuttaa tällaisen butthurtin jossakin.

Tiedät ihan hyvin mihin olet luonut ketjuja periaatteella "täällä keskustelua tästä aiheesta"
Väitit, että luomani "kymmenet ketjut ovat tyhjiä"? Varmaan voit kaivaa ja esitellä minulle ja muille ne kaikki tyhjät ja tarpeettomat ketjut, jotta ne voidaan poistaa. Siis ihan oikeasti näin, sillä eihän tyhjillä ketjuille ole mitään virkaa.

Toki voit myös raportoida ne suoraan moderaattoreille, jos ja kun et kehtaa julkisesti osoittaa olevasi väärässä.

Vai oliko sittenkin niin, että kaikissa niissä ei vain ole sinua miellyttävää aloituspostausta ja ne häiritsevät nyt sen vuoksi sinua aivan suunnattomasti, olkoonkin että suurin osa niistä oli oikeasti laittamassa koko tätä foorumia liikkeelle siinä vaiheessa kun täällä ei ollut mitään muuta kuin räbäsekoilua kaikkialla? Jos näin on, niin käsittääkseni tämä pointti on käsitelty moneen otteeseen jo aiemmin ja todettu moderaattoreita myöten että vastatuuleen kuseminen on typerää.

Väitteesi kuului että huru-ukon teot eivät Suomeen vaikuta.
Väite oli että "tuskinpa nuo Trumpin tekemiset meihin vaikuttavat, ainakaan positiivisesti". Vaikea on ainakin tällä hetkellä nähdä sitä positiivista kehitystä missään.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Me keskusteltiin jo budjeteista. Ei se tarvitse rahaa projektin käynnistämiseen ja tuo summa tulee jakaantumaan ainakin parille vuodelle. Aivan taskurahoja republikaanijohtoiselle liittovaltiolle.



En minä sinua tarkoittanut! Puhuin eräästä henkilöstä jonka mielestä on normaalia olettaa kaikkien saavan selvää ruotsalaisesta artikkelista "koska onhan meillä ruotsia koulussa"
Ovatko kaikki republikaanit Trumpin juttujen takana? Trump esimerkiksi vittuili näkyvälle republikaanille Arnold schwarzeneggerille.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
No sen teorian, että Suomessa on virallisesti kaksi kieltä ja että niistä molempia opetetaan peruskoulussa pakollisena oppiaineena. Suomen lisäksi se toinen niistä kielistä on edelleen Ruotsi.

Suomen kielipolitiikka – Wikipedia

Se on sitten eri asia mitä mieltä kukakin on pakkoruotista (minä olen sitä vastaan), mutta se ei kuulu tänne.


Eli minun epänormaalius oli siinä, että kun kysymys oli että "kuka noin sanoo?", niin linkitin Dagens Nyheter -lehdessä alunperin olleeseen Ruotsin entisen pääministerin Göran Perssonin haastatteluun kirjoittamatta saatteeksi sinulle osoitettua johdantoa, vai kuinka?

Missäköhän se vika nyt oikein onkaan?


Totta, mutta minun virhe oli olettamus siitä että ongelma google translaten käyttämisen kanssa olisi jäänyt muroon. Suurin osa foorumilla linkitetyistä artikkeleista osoittaa UK-sivustoille, joten en uskonut että yksittäinen viittaus ruotsalaiseen uutiseen aiheuttaa tällaisen butthurtin jossakin.


Väitit, että luomani "kymmenet ketjut ovat tyhjiä"? Varmaan voit kaivaa ja esitellä minulle ja muille ne kaikki tyhjät ja tarpeettomat ketjut, jotta ne voidaan poistaa. Siis ihan oikeasti näin, sillä eihän tyhjillä ketjuille ole mitään virkaa.

Toki voit myös raportoida ne suoraan moderaattoreille, jos ja kun et kehtaa julkisesti osoittaa olevasi väärässä.

Vai oliko sittenkin niin, että kaikissa niissä ei vain ole sinua miellyttävää aloituspostausta ja ne häiritsevät nyt sen vuoksi sinua aivan suunnattomasti, olkoonkin että suurin osa niistä oli oikeasti laittamassa koko tätä foorumia liikkeelle siinä vaiheessa kun täällä ei ollut mitään muuta kuin räbäsekoilua kaikkialla? Jos näin on, niin käsittääkseni tämä pointti on käsitelty moneen otteeseen jo aiemmin ja todettu moderaattoreita myöten että vastatuuleen kuseminen on typerää.


Väite oli että "tuskinpa nuo Trumpin tekemiset meihin vaikuttavat, ainakaan positiivisesti". Vaikea on ainakin tällä hetkellä nähdä sitä positiivista kehitystä missään.
#Off topic
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
No sen teorian, että Suomessa on virallisesti kaksi kieltä ja että niistä molempia opetetaan peruskoulussa pakollisena oppiaineena. Suomen lisäksi se toinen niistä kielistä on edelleen Ruotsi.

Suomen kielipolitiikka – Wikipedia

Se on sitten eri asia mitä mieltä kukakin on pakkoruotista (minä olen sitä vastaan), mutta se ei kuulu tänne.


Eli minun epänormaalius oli siinä, että kun kysymys oli että "kuka noin sanoo?", niin linkitin Dagens Nyheter -lehdessä alunperin olleeseen Ruotsin entisen pääministerin Göran Perssonin haastatteluun kirjoittamatta saatteeksi sinulle osoitettua johdantoa, vai kuinka?

Missäköhän se vika nyt oikein onkaan?


Totta, mutta minun virhe oli olettamus siitä että ongelma google translaten käyttämisen kanssa olisi jäänyt muroon. Suurin osa foorumilla linkitetyistä artikkeleista osoittaa UK-sivustoille, joten en uskonut että yksittäinen viittaus ruotsalaiseen uutiseen aiheuttaa tällaisen butthurtin jossakin.


Väitit, että luomani "kymmenet ketjut ovat tyhjiä"? Varmaan voit kaivaa ja esitellä minulle ja muille ne kaikki tyhjät ja tarpeettomat ketjut, jotta ne voidaan poistaa. Siis ihan oikeasti näin, sillä eihän tyhjillä ketjuille ole mitään virkaa.

Toki voit myös raportoida ne suoraan moderaattoreille, jos ja kun et kehtaa julkisesti osoittaa olevasi väärässä.

Vai oliko sittenkin niin, että kaikissa niissä ei vain ole sinua miellyttävää aloituspostausta ja ne häiritsevät nyt sen vuoksi sinua aivan suunnattomasti, olkoonkin että suurin osa niistä oli oikeasti laittamassa koko tätä foorumia liikkeelle siinä vaiheessa kun täällä ei ollut mitään muuta kuin räbäsekoilua kaikkialla? Jos näin on, niin käsittääkseni tämä pointti on käsitelty moneen otteeseen jo aiemmin ja todettu moderaattoreita myöten että vastatuuleen kuseminen on typerää.


Väite oli että "tuskinpa nuo Trumpin tekemiset meihin vaikuttavat, ainakaan positiivisesti". Vaikea on ainakin tällä hetkellä nähdä sitä positiivista kehitystä missään.
Ylimielinen vai tietämätön? Kukaan muu ei väitä suomalaisten osaavan ruotsia pakkoruotsista huolimatta. Osaako 100% suomalaisista ratkaista toisen asteen yhtälön?

Ensin väität että "Trumpin eroa povataan" ja sitten pyynnön jälkeen lähteeksi ilmestyy vieraskielinen linkki josta useimmat eivät ymmärrä juuri mitään. Tosi hyvää keskustelua!

Ei nyt jäädä metakeskusteluun. Voi olla että lähdin tässä ketjussa hieman väärällä jalalla liikkeelle tuosta kyseisestä syystä. Mutta ainakin näytti siltä että teikäläinen halusi nimimerkkinsä näkyville uudella foorumille. Sori jos olin väärässä.

Ehkä mun pitäis kerrata äikkä, mutta omasta mielestäni implikoit että todennäköisesti ei ole vaikutusta. Puhuit Trumpista vähättelevään sävyyn muissakin yhteyksissä. Osoitin että Trumpilla on Suomeenkin suuri merkitys.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ovatko kaikki republikaanit Trumpin juttujen takana? Trump esimerkiksi vittuili näkyvälle republikaanille Arnold schwarzeneggerille.
Ei tietenkään mutta kumman hiljaa ovat olleet kun Trump voitti. Republikaanit maksimoivat valtansa jos presidentti on heidän puolellaan. Noi aitarahat on oikeasti sieltä helpoimmasta päästä Trumpin haasteita.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Kysyttiin Yhdysvaltain "anti-fasisteista", Trumpin vastustajista. Tässä hyvää analyysiä aiheesta. Prager käyttää ihan reilusti sanaa "vasemmisto" noista. America's Second Civil War - The Dennis Prager Show

Kirjoitus vois monelta osin olla kuvaus Suomesta! Niin samankaltaista porukkaa nuo tietynmieliset ympärimaailmaa nykyään on. Jopa termi "vihapuhe" näyttää olevan käytössä niin Yhdysvalloissa kuin täällä meilläkin - ja samassa tarkoituksessa.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Trumpin torstaista puhetta kansallisella rukousaamiaisella kuunnellut ulkoministeri Timo Soini sanoi seuraavana päivänä uskovansa, että presidentin tuoreella hallinnolla on alkuun tarve näyttää luvatun poliittisen muutoksen olevan totta. Suurvaltasuhteissa ja Nato-linjassa tuskin kovin suurta muutosta on tulossa, vaikka esimerkiksi Kiinan kanssa ”diilejä” neuvoteltaisiinkin uusiksi. Muun maailman on nyt syytä toivoa, ettei Trump vie Putinilta lainaamiaan keinoja suun pieksemistä pidemmälle.

Washingtonissa uuteen hallintoon luomiin suhteisiinsa silminnähden tyytyväinen Soini intoutui puhumaan myös Trumpin toiminnan tarkoituksesta. Populismia käsitelleessä maisterintutkielmassaan myös Yhdysvaltain politiikkaa selvitellyt asiantuntija-Soini ilmaisi olevansa vaikuttunut Trumpin ja tämän taustahahmojen onnistumisesta.

– Olen miettinyt, että missä määrin tämä arvaamattomuus on suunniteltua? Että tehdään vähän erinäköisiä avauksia, vedetään takaisin ja katsotaan, miten niihin reagoidaan. Tämähän oli hyvin tuttua vaalikampanjan ajalta, Soini pohdiskeli.

Hänen mukaansa Trumpin hallinnon kokonaisuus näyttää hahmottuvat kolmesta ryhmästä. Sisimpänä on kabinettipäällikkö Reince Priebus, jonka kautta pidetään yllä suhteita republikaanipuolueeseen. Toisena Trump itse sekä muun muassa päästrategi Steve Bannon – laitaoikeistolaisen Breitbart-julkaisun entinen johtaja, viestivät hallinnon avauksia ulospäin suoraan kansalle ja tiedotusvälineille.

– Se on oikeastaan se kohta, joka luo ne jännitteet, Soini sanoi.

Uloimpana ryhmänä ovat Soinin mukaan päivittäistä politiikkaa johtavat ammattilaiset, kuten ulkoministeri Rex Tillerson, puolustusministeri James Mattison ja turvallisuusneuvonantaja Michael Flynn.

– Minusta tässä on ihan selvä strategia eikä tyhmänpuoleinenkaan, jos se näin menee. Meistähän tämä voi näyttää vähän oudolta, Soini sanoi.

Ehkä ei sittenkään niin oudolta.
Hyvää analyysia Soinilta ja Ilta-Sanomilta.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Ensin väität että "Trumpin eroa povataan" ja sitten pyynnön jälkeen lähteeksi ilmestyy vieraskielinen linkki josta useimmat eivät ymmärrä juuri mitään. Tosi hyvää keskustelua!
Paitsi että en minä sitä alunperin väittänyt. Laitoin vain sopivaan väliin artikkelin, jonka olin lukenut aiemmin päivällä ko. aiheesta, kun ihmettelit että kuka ja mikä siitä oli kertonut.

Ei nyt jäädä metakeskusteluun. Voi olla että lähdin tässä ketjussa hieman väärällä jalalla liikkeelle tuosta kyseisestä syystä. Mutta ainakin näytti siltä että teikäläinen halusi nimimerkkinsä näkyville uudella foorumille. Sori jos olin väärässä.
Tarkennetaan sen verran, että minulla ei ole kertakaikkiaan mitään kiinnostusta minkäänlaiseen fooruminsisäiseen mainostukseen tai näkyvyyteen. Ainoa pointti niille foorumin ensimmäisten päivien aikana luoduille ketjuille oli saada tänne jotain oikeaa sisältöä räbäämisen sijaan ja jos olit silloin seuraamassa tilannetta, niin varmaan huomasit että se ajatus oikeasti myös toimi, vaikka sinä ja muutamat muut ovatkin jälkikäteen kuvitelleet että laitoin jotain "tyhjiä kopioketjuja" tulille ihan vaan turhamaisuuttani.

Jos se nyt jotakuta helpottaa, niin kaikki viime vuonna luomani ketjut voidaan ihan vapaasti siirtää vaikka Petteri Punakuonon nimiin, kunhan Petteri vain muistaa pyydettäessä huolehtia myös niiden aloitusten päivittämisestä. :D

Ehkä mun pitäis kerrata äikkä, mutta omasta mielestäni implikoit että todennäköisesti ei ole vaikutusta. Puhuit Trumpista vähättelevään sävyyn muissakin yhteyksissä. Osoitin että Trumpilla on Suomeenkin suuri merkitys.
Trump on mielestäni erittäin vaikutusvaltainen, mutta öykkärimäisesti käyttäytyvä yksityisen puolen miljardööri merkittävillä suhteilla, jolla ei kuitenkaan ole merkittävää ymmärrystä maailmanpolitiikan tai edes jenkkien sisäisen politiikan kokonaiskuvasta. Suomen tilanteeseen USA:n tekemisillä toki on vaikutusta välillisesti, mutta Trumpin menetelmien ja retoriikan positiivisia seurauksia en osaa tällä hetkellä Suomen näkökulmasta nähdä.

Se on hienoa, että muutosta nykymenoon yritetään, sillä ei jenkkien tai koko muun maailman talous kestä tätä velkaantumiskierrettä, mutta en ole ihan varma onko Trump toimiva vastaus sen kummemmin jenkeille kuin muullekaan maailmalle.

Koen olevani oikeutettu vastaamaan minulle esitettyihin väitteisiin siellä missä ne on alunperin esitetty, mutta olet silti oikeassa, pahoittelut siitä.
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Sinä siis olet näitä idiootteja, joiden mielestä millään maalla ei saisi olla rajoja ja ihmisten ja tavaroiden pitää päästä vapaasti kulkemaan, minne haluaa?
"idiootiksi määriteltiin henkilö, joka oli vaikeasti kehitysvammainen ja jonka älykkyysosamäärä oli alle 35."

En ole.

Älykkyysosamäärästä puhuttaessa en ole ainakaan huonompi kuin sinä!

Et ilmeisesti ymmärtänyt mitä sanoin.:(
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Trump voi tietysti tehdä executive ordereita niin paljon kuin haluaa, mutta ilman budjettia ei synny mitään. Budjetit on kongressin takana.
Miksi suvakit sitten huutaa kurkku suorana noista executive ordereista, jos niillä ei saada mitään aikaseksi kuten sanot?
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Paitsi että en minä sitä alunperin väittänyt. Laitoin vain sopivaan väliin artikkelin, jonka olin lukenut aiemmin päivällä ko. aiheesta, kun ihmettelit että kuka ja mikä siitä oli kertonut.


Tarkennetaan sen verran, että minulla ei ole kertakaikkiaan mitään kiinnostusta minkäänlaiseen fooruminsisäiseen mainostukseen tai näkyvyyteen. Ainoa pointti niille foorumin ensimmäisten päivien aikana luoduille ketjuille oli saada tänne jotain oikeaa sisältöä räbäämisen sijaan ja jos olit silloin seuraamassa tilannetta, niin varmaan huomasit että se ajatus oikeasti myös toimi, vaikka sinä ja muutamat muut ovatkin jälkikäteen kuvitelleet että laitoin jotain "tyhjiä kopioketjuja" tulille ihan vaan turhamaisuuttani.

Jos se nyt jotakuta helpottaa, niin kaikki viime vuonna luomani ketjut voidaan ihan vapaasti siirtää vaikka Petteri Punakuonon nimiin, kunhan Petteri vain muistaa pyydettäessä huolehtia myös niiden aloitusten päivittämisestä. :D


Trump on mielestäni erittäin vaikutusvaltainen, mutta öykkärimäisesti käyttäytyvä yksityisen puolen miljardööri merkittävillä suhteilla, jolla ei kuitenkaan ole merkittävää ymmärrystä maailmanpolitiikan tai edes jenkkien sisäisen politiikan kokonaiskuvasta. Suomen tilanteeseen USA:n tekemisillä toki on vaikutusta välillisesti, mutta Trumpin menetelmien ja retoriikan positiivisia seurauksia en osaa tällä hetkellä Suomen näkökulmasta nähdä.

Se on hienoa, että muutosta nykymenoon yritetään, sillä ei jenkkien tai koko muun maailman talous kestä tätä velkaantumiskierrettä, mutta en ole ihan varma onko Trump toimiva vastaus sen kummemmin jenkeille kuin muullekaan maailmalle.


Koen olevani oikeutettu vastaamaan minulle esitettyihin väitteisiin siellä missä ne on alunperin esitetty, mutta olet silti oikeassa, pahoittelut siitä.
Tällä kohtaa et vastannut ainakaan minun kommentteihin?
 

Zefram Cochrane

The Engineer
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 844
Miksi suvakit sitten huutaa kurkku suorana noista executive ordereista, jos niillä ei saada mitään aikaseksi kuten sanot?
Miksi suvakit on mitä on? En tiedä, en ole psykologi/psykiatri. Minun mielestä jotain heillä kuitenkin on mennyt vikaan.

Yleensä executevive orderit voivat olla tehokkaitakin jos ei tarvita budjettia.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Paitsi että en minä sitä alunperin väittänyt. Laitoin vain sopivaan väliin artikkelin, jonka olin lukenut aiemmin päivällä ko. aiheesta, kun ihmettelit että kuka ja mikä siitä oli kertonut.


Tarkennetaan sen verran, että minulla ei ole kertakaikkiaan mitään kiinnostusta minkäänlaiseen fooruminsisäiseen mainostukseen tai näkyvyyteen. Ainoa pointti niille foorumin ensimmäisten päivien aikana luoduille ketjuille oli saada tänne jotain oikeaa sisältöä räbäämisen sijaan ja jos olit silloin seuraamassa tilannetta, niin varmaan huomasit että se ajatus oikeasti myös toimi, vaikka sinä ja muutamat muut ovatkin jälkikäteen kuvitelleet että laitoin jotain "tyhjiä kopioketjuja" tulille ihan vaan turhamaisuuttani.

Jos se nyt jotakuta helpottaa, niin kaikki viime vuonna luomani ketjut voidaan ihan vapaasti siirtää vaikka Petteri Punakuonon nimiin, kunhan Petteri vain muistaa pyydettäessä huolehtia myös niiden aloitusten päivittämisestä. :D


Trump on mielestäni erittäin vaikutusvaltainen, mutta öykkärimäisesti käyttäytyvä yksityisen puolen miljardööri merkittävillä suhteilla, jolla ei kuitenkaan ole merkittävää ymmärrystä maailmanpolitiikan tai edes jenkkien sisäisen politiikan kokonaiskuvasta. Suomen tilanteeseen USA:n tekemisillä toki on vaikutusta välillisesti, mutta Trumpin menetelmien ja retoriikan positiivisia seurauksia en osaa tällä hetkellä Suomen näkökulmasta nähdä.

Se on hienoa, että muutosta nykymenoon yritetään, sillä ei jenkkien tai koko muun maailman talous kestä tätä velkaantumiskierrettä, mutta en ole ihan varma onko Trump toimiva vastaus sen kummemmin jenkeille kuin muullekaan maailmalle.


Koen olevani oikeutettu vastaamaan minulle esitettyihin väitteisiin siellä missä ne on alunperin esitetty, mutta olet silti oikeassa, pahoittelut siitä.
Asia selvä.

Asia selvä. Ei ole tarkoitus täällä sotia kenenkään kanssa turhan takia.

Niin. Sinulle öykkäri ja muille jotakin muuta. Trump on silti aivan tilauksesta presidentti.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 077
Niin. Sinulle öykkäri ja muille jotakin muuta. Trump on silti aivan tilauksesta presidentti.
Öykkäri siis käyttäytymisen suhteen. Trumpin esiintyminen/retoriikka ei ole sivistynyttä keskustelua tai toimintaa nähnytkään.

Siitä ollaan samaa mieltä, että hän on tilauksesta presidentti, mutta se on sitten eri asia onko demokratia tällaisella mallilla ylipäätään oikeasti toimiva prosessi. En ole missään nimessä mitenkään kategorisesti kaikkea Trumpin toimintaa vastaan ja se on ihan varmaa, että valtarakenteiden ravistelu on paikallaan, mutta Trumpin moukkamaista tyyliä en kuitenkaan kehtaa ylistää.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Öykkäri siis käyttäytymisen suhteen. Trumpin esiintyminen/retoriikka ei ole sivistynyttä keskustelua tai toimintaa nähnytkään.

Siitä ollaan samaa mieltä, että hän on tilauksesta presidentti, mutta se on sitten eri asia onko demokratia tällaisella mallilla ylipäätään oikeasti toimiva prosessi. En ole missään nimessä mitenkään kategorisesti kaikkea Trumpin toimintaa vastaan ja se on ihan varmaa, että valtarakenteiden ravistelu on paikallaan, mutta Trumpin moukkamaista tyyliä en kuitenkaan kehtaa ylistää.
Ei ole ja siksi hän on presidentti.

Demokraattisen prosessin arvostelu on turhaa siinä mielessä että se on jokaisen ihmisen ja kansan oikeus. Jos "väärä" henkilö voittaa vaalit niin se on hänen vastustajiensa vika ja ongelma, mitäs ovat niin huonoja että eivät onnistuneet vetoamaan kansaan. Hillaryhan oli laiska paska jonka suurin kortti oli pillu ja joka piti itsestään selvänä että on hänen vuoronsa olla presidentti.





Trumpin voitto oli demokratian ja oikeudenmukaisuuden voitto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
224
Presidentti voi olla öykkäri, sivistynyt, mies, nainen, mitä tahansa. Asialla nyt ei ole sinällään mitään väliä. Mutta vaikka on ihan laillisesti presidentti, voi olla öykkäri ja omata sellaisia epäterveitä luonteenpiirteitä, jotka antavat olettaa henkilöllä olevan persoonallisuushäiriön, joka voi olla haitallinen tai jopa vaarallinen tietyssä asemassa olevien henkilöiden kohdalla.

Trumpin tapa kuvitella itsestään liikoja ja käsitellä muita ihmisiä kuin saastaa on ollut tiedossa jo vuosikausia. Ei sellaisesta henkilöstä tarvitse kenenkään pitää. Toisaalta, mielipiteiden pyörittely on aivan yhtä tyhjän kanssa, jos ei ole voinut edes äänestää asiasta.

Nyt meidän ulkomaalaisten tulee keskittyä tilanteen hyväksikäyttöön. Jos johtaja pelailee korttejaan miten sattuu, kannattaa pelata omansa fiksummin. Voidaan esimerkiksi tutkia, olisiko Meksikosta kauppakumppaniksi, ja Kiinaakin voi mielistellä vähän tavallista enemmän.

Eli jos Trump on väittänyt ulkovaltojen hyväksikäyttävän USA:ta, niin annetaan näille väitteille perusteita.

Trump soittaa samaa levyä vuodesta toiseen, projektista toiseen:
. Ja hyvin tuntuu aina sujuvan: Donald Trump has lost tens of millions on Scottish golf courses, accounts show. Tuollakin taisi rakentaa jonkin asteen "muurin", ja lähetti laskun muille. :D

Saa olla aika hyväuskoinen perus-ponzi-sijoittaja, jos luulee hänen olevan oikea mies tehtävään.
 
Viimeksi muokattu:

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Trump ravistelee hyvin tuota Jenkkilän hallintoa, mutta se, että missä tilanteessa maa on neljän vuoden päästä on ihan täysi mysteeri.

Veikkaan, että jos ja kun USA irtisanoituu Natosta, on se kuolinisku Natolle.
Ei ole irtisanoutumassa. Jos presidentti alkaa liiaksi vaarantamaan kansakunnan etuja ja -turvallisuutta niin luuletko hänen pitäänkin pysyvän virassaan?
 

kusiainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 486
Älä vääristele. Se vain on niin, että väkivalta ruokkii väkivaltaa. Se ei ole oikea tie mellakoiden rauhoittamiseen. Porukka saadaan hajalle ilman väkivaltaakin.
Mitenköhän tuo reaalimaailmassa onnistuu? Fantasiamaailmassa poliisi voisi tietenkin kanavoida yksisarvisten rakkausenergiaa mellakoitsioihin, jotka sitten huomaisivat typeryytensä ja lähtisivät häpeissään koteihinsa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
Onko teidän mielestä sitten, niin että Trumpin käytös on moitteetonta? Voiko Trump edes käyttäytyä huonosti teidän mielestänne?
Riippuu missä mielessä Trumpin käytöstä arvostellaan. Kotiini en häntä kutsuisi, siinä mielessä pidän käytöstä "huonona" vaikka luulenkin että yksityiselämässä hän ei kuola roiskuen mesoa. Mutta poliitikkona ja julkisuuden henkilönä hänen yleiskuvansa on silmissäni positiivinen vaikka toki asiat voisi lausua julki hiukan siloitellumminkin. Olen niin totaalisen kyllästynyt "kaikki on sallittua" ja "ihmisarvo ennen kaikkea" -linjaa vetäviin pehmoihin että vaihteeksi kovaa linjaa vetävä vitunhaistattaja on oikein tervetullut tuulahdus.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Ne, jotka ovat Trumpin privaatisti tavanneet, luonnehtivat herraa miellyttäväkäytöksiseksi ja hyväksi seuramieheksi.

Aiheesta on kokemusta Suomessakin.

Ilmeisesti tuo räiskyvä esiintyminen on ihan TV-kameroille varattu roolisuoritus?
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Riippuu missä mielessä Trumpin käytöstä arvostellaan. Kotiini en häntä kutsuisi, siinä mielessä pidän käytöstä "huonona" vaikka luulenkin että yksityiselämässä hän ei kuola roiskuen mesoa.
Trump oli 80-luvulta lähtien eräs suurimmista julkkiksista ja seurapiirimiehistä New Yorkissa. Kaikki pitivät Trumpista ja hänen nimensä oli synonyymi menestykselle ja glamourille!

tgrfdh.jpg

drtfyh.jpg

tryh.jpg

uyk.jpg

tuyj.jpg



Take over the world when I'm on my Donald Trump shit
Look at all this money! Ain't that some shit?
Take over the world when I'm on my Donald Trump shit
Look at all this money! Ain't that some shit?



Ne, jotka ovat Trumpin privaatisti tavanneet, luonnehtivat herraa miellyttäväkäytöksiseksi ja hyväksi seuramieheksi.

Aiheesta on kokemusta Suomessakin.

Ilmeisesti tuo räiskyvä esiintyminen on ihan TV-kameroille varattu roolisuoritus?
Todellakin. Lue toi Soinin luonnehdinta.


PS. Aika siisti knoppi.
Behind the Name: Meaning, origin and history of the name Donald. From the Gaelic name Domhnall which means "ruler of the world", composed of the old Celtic elements dumno "world" and val "rule". This was the name of two 9th-century kings of the Scots and Picts.
 
Viimeksi muokattu:

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Todellakin. Lue toi Soinin luonnehdinta.
En ole nähnyt Soinin luonnehdintoja (enkä siihen viitannut). Onko Soini tavannut Trumpin privaatisti, epämuodollisissa merkeissä? Mistä löytyy luonnehdinta?

Trump kävi joskus 90-luvulla kauppaa hieromassa Suomessa. Muistaakseni Uudessakaupungissa päin jostain paatista. Aiheesta oli taannoin lehtihaastattelu häntä kestinneestä isännästä. Hän luonnehti Trumpia miellyttäväksi herrasmieheksi ja äimisteli presidenttikampajan aikana hänestä luotua/annettu/syntynyttä julkikuvaa.
 
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
227
Ne, jotka ovat Trumpin privaatisti tavanneet, luonnehtivat herraa miellyttäväkäytöksiseksi ja hyväksi seuramieheksi.
Iso osa hänet privaatisti tavanneita ovat joko ystäviä, busineskumppaneita tms., ei ole mitään syytä meuhkata, ja johan siinä läski alkaisi tummumaan jos kahden kesken käyttäytyisi noin. Itse olen pitänyt häntä aina totaalisena moukkana ja esim. nyt rukousaamiaisella pidetty puhe kyllä todistaa tuon oikeaksi, ei mitään tolkkua. Ovatko hänen poliittiset ideansa kaikki totaalisen huonoja, eivät tietenkään ole, ja voihan tästä lopulta syntyä jotain hyvääkin mutta k#sipäähän tuo on...
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
En ole nähnyt Soinin luonnehdintoja (enkä siihen viitannut). Onko Soini tavannut Trumpin privaatisti, epämuodollisissa merkeissä? Mistä löytyy luonnehdinta?

Trump kävi joskus 90-luvulla kauppaa hieromassa Suomessa. Muistaakseni Uudessakaupungissa päin jostain paatista. Aiheesta oli taannoin lehtihaastattelu häntä kestinneestä isännästä. Hän luonnehti Trumpia miellyttäväksi herrasmieheksi ja äimisteli presidenttikampajan aikana hänestä luotua/annettu/syntynyttä julkikuvaa.
Trumpin torstaista puhetta kansallisella rukousaamiaisella kuunnellut ulkoministeri Timo Soini sanoi seuraavana päivänä uskovansa, että presidentin tuoreella hallinnolla on alkuun tarve näyttää luvatun poliittisen muutoksen olevan totta. Suurvaltasuhteissa ja Nato-linjassa tuskin kovin suurta muutosta on tulossa, vaikka esimerkiksi Kiinan kanssa ”diilejä” neuvoteltaisiinkin uusiksi. Muun maailman on nyt syytä toivoa, ettei Trump vie Putinilta lainaamiaan keinoja suun pieksemistä pidemmälle.

Washingtonissa uuteen hallintoon luomiin suhteisiinsa silminnähden tyytyväinen Soini intoutui puhumaan myös Trumpin toiminnan tarkoituksesta. Populismia käsitelleessä maisterintutkielmassaan myös Yhdysvaltain politiikkaa selvitellyt asiantuntija-Soini ilmaisi olevansa vaikuttunut Trumpin ja tämän taustahahmojen onnistumisesta.

– Olen miettinyt, että missä määrin tämä arvaamattomuus on suunniteltua? Että tehdään vähän erinäköisiä avauksia, vedetään takaisin ja katsotaan, miten niihin reagoidaan. Tämähän oli hyvin tuttua vaalikampanjan ajalta, Soini pohdiskeli.

Hänen mukaansa Trumpin hallinnon kokonaisuus näyttää hahmottuvat kolmesta ryhmästä. Sisimpänä on kabinettipäällikkö Reince Priebus, jonka kautta pidetään yllä suhteita republikaanipuolueeseen. Toisena Trump itse sekä muun muassa päästrategi Steve Bannon – laitaoikeistolaisen Breitbart-julkaisun entinen johtaja, viestivät hallinnon avauksia ulospäin suoraan kansalle ja tiedotusvälineille.

– Se on oikeastaan se kohta, joka luo ne jännitteet, Soini sanoi.

Uloimpana ryhmänä ovat Soinin mukaan päivittäistä politiikkaa johtavat ammattilaiset, kuten ulkoministeri Rex Tillerson, puolustusministeri James Mattis ja turvallisuusneuvonantaja Michael Flynn.

– Minusta tässä on ihan selvä strategia eikä tyhmänpuoleinenkaan, jos se näin menee. Meistähän tämä voi näyttää vähän oudolta, Soini sanoi.

Ehkä ei sittenkään niin oudolta.
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Iso osa hänet privaatisti tavanneita ovat joko ystäviä, busineskumppaneita tms., ei ole mitään syytä meuhkata, ja johan siinä läski alkaisi tummumaan jos kahden kesken käyttäytyisi noin. Itse olen pitänyt häntä aina totaalisena moukkana ja esim. nyt rukousaamiaisella pidetty puhe kyllä todistaa tuon oikeaksi, ei mitään tolkkua. Ovatko hänen poliittiset ideansa kaikki totaalisen huonoja, eivät tietenkään ole, ja voihan tästä lopulta syntyä jotain hyvääkin mutta k#sipäähän tuo on...
Kummasti kukaan vanha tuttu ei ole tullut kertomaan kuinka Trump on öykkäri tai epämiellyttävä. Ne Hillaryn maksetut naiset oli, mutta oliko ketään vakavasti otettavaa?
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963


The meeting came as Mr Turnbull claimed the deal would still be honoured by Mr Trump, who he described as "a big personality".

"I will leave others to comment on him, but clearly he is a very big personality," Mr Turnbull said.
Eikai vaan FAKE NEWS?
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Iso osa hänet privaatisti tavanneita ovat joko ystäviä, busineskumppaneita tms., ei ole mitään syytä meuhkata, ja johan siinä läski alkaisi tummumaan jos kahden kesken käyttäytyisi noin. Itse olen pitänyt häntä aina totaalisena moukkana ja esim. nyt rukousaamiaisella pidetty puhe kyllä todistaa tuon oikeaksi, ei mitään tolkkua. Ovatko hänen poliittiset ideansa kaikki totaalisen huonoja, eivät tietenkään ole, ja voihan tästä lopulta syntyä jotain hyvääkin mutta k#sipäähän tuo on...
Yrität näemmä feidata tarinan joksikin "kaveri ei kaveria noki" jutuksi. Joten minäpä täydennän sitten:

Tämä suomalaisisäntä, joka luonnehti Trumpia, ei ollut ystävä eikä sitten liikekumppanikaan, koska Trump päätti ettei tutustumisen kohteena ollut alus ollut hänen tarpeisiinsa sopiva. Eli kauppoja ei tullut sillä kertaa eikä myöhempiä kohtaamisia ollut.

Suomalaisena häneltä tuskin muutenkaan läski tummuu kun ei Amerikassa elä ja taitaa olla eläkkeelläkin, joten työantajakaan ei tykkää huonoa vaikka sanois mitä Trumpista. Mutta eipä sanonut. Luonnehti herrasmieheksi ja ihmetteli kampanjan julkikuvaa. Trumpin seurana ollut silloista naisystävää luonnehti todelliseksi kaunottareksi. Jälkikäteen kuulemma Trumpilta tuli oikein protokollan mukainen kiitoskortti isännälle.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Eikai vaan FAKE NEWS?
FAKE NEWS = CNN

Edit. Tosin tässä tapauksessa se taisi olla Washington Post, joka oli tietävinään tuosta puhelusta ja sen sisällöstä (kaikki muut viittaa WP:hen alkuperäislähteenä). Ilmeisesti sitten ei tiennytkään kun korjauksia tulee?

Melko pyöritystä jos WP:kin on joutumassa FAKE NEWS luokkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.01.2017
Viestejä
227
Tämä suomalaisisäntä, joka luonnehti Trumpia, ei ollut ystävä eikä sitten liikekumppanikaan, koska Trump päätti ettei tutustumisen kohteena ollut alus ollut hänen tarpeisiinsa sopiva. Eli kauppoja ei tullut sillä kertaa eikä myöhempiä kohtaamisia ollut.

Suomalaisena häneltä tuskin muutenkaan läski tummuu kun ei Amerikassa elä ja taitaa olla eläkkeelläkin...

Höh, vaikka eivät lopulta kauppaa käyneetkään niin busineksien yhteydessä kuitenkin tapasivat, ja eivät siis olleet tuosta tai mistään muustakaan asiasta eri mieltä, miksi Trump olisi käyttäytynyt huonosti? En ole väittänyt että Trump nyt joka kohtaamisessa alkaisi henkseleitä paukuttamaan ja elvistelemään vaikka asiat olisivat kunnossa.

Ja tarkoitin tietysti että Trumpilla läski tummuisi jos käyttäytyisi henkilökohtaisissa tapaamisissa yhtä agressiivisesti, vaikka nyt Arskan kanssa kahden.

No tämä tästä omalta osaltani, itse koen että ei ole oikeutettu käyttäytyä totaalisen moukkamaisesti julkisuudessa koska "se vain on osa julkisuuskuvaa" siinä vaiheessa kun edustaa koko maataan presidenttinä.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
174
In Major Blow to ACLU, Judge Finds Trump Immigration Ban Doesn’t Discriminate Against Muslims

"In a major blow to the ACLU, a federal judge in Boston refused to extend an order which temporarily put a stop to a portion of Trump’s controversial “extreme vetting” immigration order."

Seattle judge grants nationwide temporary restraining order on Trump immigration ban

"A U.S. federal judge in Seattle on Friday granted a nationwide temporary restraining order on President Donald Trump's executive order made last week that temporarily barred entry to the United States to citizens of seven Muslim-majority countries.

The ruling is the broadest to date against Trump's directive."

On Trial: Why Trump’s Immigration Ban Will Win Over Seattle Judge’s Nationwide Order

"Just a quick review of the two written orders can tell you which one is likely to win. The Boston judge cited a wide range of precedents for his decision in his detailed written order. The Seattle judge issued a short order devoid of almost any reference to any precedent, which is the “evidence” for lawyers on the law. Add in comments made by the Seattle judge verbally, and if any aspect of that is correct, the Seattle judge’s opinion will lose, and Trump’s position will win."
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
88
Edit. Tosin tässä tapauksessa se taisi olla Washington Post, joka oli tietävinään tuosta puhelusta ja sen sisällöstä (kaikki muut viittaa WP:hen alkuperäislähteenä). Ilmeisesti sitten ei tiennytkään kun korjauksia tulee?

Melko pyöritystä jos WP:kin on joutumassa FAKE NEWS luokkaan.
Itse asiassa Australian hallituslähteet ovat vahvistaneet, että Washington Postin juttu oli pääosin totta. Turnbull itsekään ei kiistänyt julki tulleita tietoja keskustelun sisällöstä tai kestosta. Hän kiisti vain sen, että Trump olisi niin sanotusti lyönyt luurin korvaan: Donald Trump says conversation with Malcolm Turnbull was 'very civil'

Conwaykin epäsuorasti totesi tietojen olleen totta syytellessään Australiaa puhelun sisällön vuotamisesta medialle: Australia blamed for leaking President Trump’s call to Malcolm Turnbull

Eiköhän saatavilla olevien tietojen ja poliitikkojen reaktioiden perusteella tuo juttu ollut ihan asiaa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 670
Viestejä
4 292 422
Jäsenet
71 686
Uusin jäsen
Bliblop

Hinta.fi

Ylös Bottom