• TechBBS:n politiikka- ja yhteiskunta-alue (LUE ENSIN!)

    Politiikka- ja yhteiskunta-alue on TechBBS-keskustelufoorumilla ala-osio, joka on tarkoitettu poliittisten ja yhteiskunnallisten aiheiden sekä niiden ilmiöiden ja haasteiden käsittelyyn.

    Ohjeistus, säännöt ja rangaistukset koskevat vain tätä aluetta, muilla alueilla on käytössä TechBBS-foorumin tavalliset säännöt.

    Ylläpito valvoo, ohjeistaa ja moderoi keskustelua, mutta ensisijaisesti alueen keskustelijoiden pitäisi pyrkiä aktiivisesti ylläpitämään asiallista keskustelua ja myös selvittämään mahdollisesti syntyviä erimielisyyksiä ilman ylläpidon puuttumista keskusteluun.

Yhdysvaltain 45. ja 47. presidentti Donald J. Trump

Miksi Trump tekisi mitään mikä hyödyttäisi puoluetta mutta ei häntä?
Tarkoitus oli, että olisi käynyt tuosta selväksi: "... oman puolueen voitto helpottaisi loppukauden hoitamista tuottoisasti." Mutta siis: Äänestäjien mielipiteellä ei käsittääkseni ole Trumpille mitään väliä. Sillä tietenkin on, miten hän pystyy käyttämään hyväksi presidenttiyttään. Ja siihen vaikuttaa se, miten oma puolue menestyy vaaleissa.

Muoks. Ei siis ollut tarkoituskaan väittää, että Trump tekisi mitään mikä ei hyödytä häntä.
 
Tarkoitus oli, että olisi käynyt tuosta selväksi: "... oman puolueen voitto helpottaisi loppukauden hoitamista tuottoisasti." Mutta siis: Äänestäjien mielipiteellä ei käsittääkseni ole Trumpille mitään väliä. Sillä tietenkin on, miten hän pystyy käyttämään hyväksi presidenttiyttään. Ja siihen vaikuttaa se, miten oma puolue menestyy vaaleissa.

Muoks. Ei siis ollut tarkoituskaan väittää, että Trump tekisi mitään mikä ei hyödytä häntä.
Siis teoriassa olisi mahdollista että koska istuva presidentti yleensä ottaa turpaan olisi joku ovela taktiikka että näytellään olevan niitä erilaisia republikaaneja jne

En vain oikein usko tähän taktiikkaan kun on 50 vuotta niin onnistuneesti näytelty yksinkertaista ja nämä tiimistä pudotetut (MTG ja Massie esim) tippuivat koska eivät antaneet Epsteinin olla
 
trumpin talousneuvonantaja kävi Foxilla toteamassa, että se että ihmiset maksavat kaikesta enemmän on vain merkki siitä, että ihmiset ovat optimistisia tulevaisuudesta.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://bsky.app/profile/did:plc:4llrhdclvdlmmynkwsmg5tdc/post/3mn5upyumfs2y

Ja se, että ihmiset maksavat entistä enemmän kaiken luottokortilla ei myöskään ole mikään ongelma, ainakaan luottoyhtiöille.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://bsky.app/profile/did:plc:4llrhdclvdlmmynkwsmg5tdc/post/3mn5ui6tdfc2y

Enpä tiedä, minusta tuo on vain merkki siitä, että ihmisillä ei ole varaa normaaliin elämiseen, vaan ongelmia siirretään tulevaisuuteen luottokortilla, mutta minäpä en olekaan mikään talousneuvonantaja...
 
trumpin talousneuvonantaja kävi Foxilla toteamassa, että se että ihmiset maksavat kaikesta enemmän on vain merkki siitä, että ihmiset ovat optimistisia tulevaisuudesta.
Ai helvetti mitä porukkaa.

Kun bensan ja ruoan hinta nousee, niin ihmiset käyttävät enemmän rahaa bensaan ja ja ruokaan se on pelkästään positiivinen asia?
 
Tuo taistelupari Hassett & Bessent on kyllä mielestäni jotenkin niin outo. En tunne enkä tiedä, joku voi halutessaan kertoa lisää, mutta olettaisin että miehillä jotain meriittejä talouspuolella on? Mutta miten he esiintyvät ja ilmehtivät, se on jotenkin kummelimaista tai joku monty python tulee kanssa mieleen. Vieno hymy ja ainankin minun järjen mukaan silkkaa paskaa tai ainankin vaihtoehtoista totuutta. Toki olen vahvasti mielipiteeni näistä ukoista ja ketjun päästarasta jo lukinnut, mutta silti. Elääkö osa amerikan kansasta niin tuossa propaganda kuplassa että noita joku uskoo?
 
Jos jollakulla oli epäselvyyksiä miksi Amerikan 250v. syntymäpäiväjuhlan "the great american state fair + UFC matsi" on paljon otsikoissa, niin koko homman tarkoitus kerätä rahaa suoraan Trumpille (tapahtuman järjestäjä on yksityinen organisaatio Freedom250 vs. America250 joka on valtion eikä ole järjestämässä tapahtumaa):

Freedom 250 is yet another Trump-world fundraising vehicle (like the White House ballroom or the inauguration) that grants big donors access to the president. For one million dollars or more, for example, donors to Freedom 250 can secure an invitation to a private reception hosted by Trump himself. As the New York Times explained earlier this year, Freedom 250 allows “people and companies with interests before the Trump administration” to make “tax-deductible donations to gain access to, and seek favor with, a president who has maintained a keen interest in fund-raising, and a willingness to use the levers of government power to reward financial supporters.”
 
Jos jollakulla oli epäselvyyksiä miksi Amerikan 250v. syntymäpäiväjuhlan "the great american state fair + UFC matsi" on paljon otsikoissa, niin koko homman tarkoitus kerätä rahaa suoraan Trumpille (tapahtuman järjestäjä on yksityinen organisaatio Freedom250 vs. America250 joka on valtion eikä ole järjestämässä tapahtumaa):


Miksiköhän Trump edes jaksaa vaivautua pelaamaan tällaisten taskurahojen kanssa, kun voi tehdä helposti paljon isompia rahoja puliveivaamalla osakemarkkinoilla...
 
Miksiköhän Trump edes jaksaa vaivautua pelaamaan tällaisten taskurahojen kanssa, kun voi tehdä helposti paljon isompia rahoja puliveivaamalla osakemarkkinoilla...

Tekeehän se sielläkin tiliä. Kauppoja tulee kovalla tahdilla. Ehkä yrittäjämies tekee tuota vanhasta tottumuksesta, onhan se egoboostia, että jengi maksaa siitä, että tulee keisarin huomioimaksi.
 
Tekeehän se sielläkin tiliä. Kauppoja tulee kovalla tahdilla. Ehkä yrittäjämies tekee tuota vanhasta tottumuksesta, onhan se egoboostia, että jengi maksaa siitä, että tulee keisarin huomioimaksi.
Niin mun pointti oli, että onko tässä taloudellisesti mitään järkeä kun osakemarkkinoilla voi tehdä satojenmiljoonien dollareiden tiliä tuosta vaan, kuten tekeekin.

Mutta ego voi tosiaan olla. Ja ironisesti se, että tällaisella läpinäkyvämmällä varainkeruulla voi tavallaan peitellä niitä isompia rötöksiään... Vaikka eipä tämäkään täysin läpinäkyvää ole, vaan selvästi on yritetty piilotella todellista taustaa.
 
Miksiköhän Trump edes jaksaa vaivautua pelaamaan tällaisten taskurahojen kanssa, kun voi tehdä helposti paljon isompia rahoja puliveivaamalla osakemarkkinoilla...
Ihan täysin spekulointina nuo osakemarkkinoiden isommat veivaukset pitää tehdä kavereiden irtonaisten miljardien, pankkien lainojen ja Trump jr. 1778 capitalin kautta: pappa ei niin tykkää (kuitenkin siis rakastaa mammonia enemmän kuin mitään), kun ei "itse" tienaa. Myös kyllähän perhe pyrkii nykimään kaiken löysän pois, yrittäjän pitää yrittää. Jos tuollaiseen miljoonan UFC-matsiin saadaan sata maksavaa asiakasta, Dana tienaa lähetysoikeudella toisen sata, valtio kustantaa Freedom250selle jonkun miljardin (en ole törmännyt tähän, ihan taas spekulaatiota) kaikista juhlamenoista, niin ihan kelpo pussi siitä tulee.
 
Tuo idiootti on normalisoinut kaikenlaisen paskan (myös AI) levityksen ja kymmenet tuhannet valheet :poop:
 

Idiootti kävi jo neljättä kertaa kognitiivisessä testissä. Meni loistavasti kun 120 pistettä jo plakkarissa (30 x 4 = 120) joten ÄO on aivan huippuluokkaa.

Trumpin käsitys kokeesta on pitkään ollut persoonallinen, ja hän on sekoittanut sen ÄO-testiin. Tämä käy ilmi myös hänen tuoreesta päivityksestään Truth Socialissa.
 
Itsellä kävi mielessä, että ukko alkaa olla sen verran sekaisin, että koetetaan etsiä sitä laillista syytä heivata ukko pallilta. En keksi muuta syytä jatkuvalla testaukselle.

Seurantaa se on. Sama kuin kuvattiin verisuonia ultralla. Käytännössä miehellä on dementia ja on toipunut jostain lievästä kohtauksesta, varmaan sen takia se naaman toinen puoli välistä roikkuu. Dementia testiä ja kuvausta ei tehdä säännöllisesti kokeena onko asiat kehnosti. Niitä tehdään jo olemassa olevan ongelman seurantana.
 
Minä en usko että ensi talvena demokraatit saavat enemmistöä senaattiin tai edustajistoon.

Jos moista meinaa tapahtua niin kaikki kiistetään ja vaaditaan uudelleen laskua. Sen aikana tehdään joku typeryys mihin kaikkien huomio kiinnittyy.

Jenkkien demokratia kuolee lopullisesti seuraavissa vaaleissa.
 
Minä en usko että ensi talvena demokraatit saavat enemmistöä senaattiin tai edustajistoon.

Jos moista meinaa tapahtua niin kaikki kiistetään ja vaaditaan uudelleen laskua. Sen aikana tehdään joku typeryys mihin kaikkien huomio kiinnittyy.

Jenkkien demokratia kuolee lopullisesti seuraavissa vaaleissa.
Jopa amerikkalaiset politiikantuntijat povaavat nyt syksyllä tulevissa välivaaleissa republikaaneille karua kyytiä, eli aika isoa vaalitappiota. Kyllä se siltä näyttää.
Taitaa Trumpilla tosiaan ainoa vaihtoehto vaalien voittamiseen olla ihan vain perinteinen perseily, eli kaikenlainen huijaaminen, uhriutuminen ja vaalihuijauksen huutelu.

Välivaalit toimivat vähän eri tavalla kuin presidentinvaalit, jossa varapresidentti vahvistaa vaalituloksen. Välivaalien tuloksen vahvistaa osavaltiot itse.
 
Jopa amerikkalaiset politiikantuntijat povaavat nyt syksyllä tulevissa välivaaleissa republikaaneille karua kyytiä, eli aika isoa vaalitappiota. Kyllä se siltä näyttää.
Katotaan nyt, niitä äänestysalueita väännellään (nyt kait jo puolin ja toisin), ja en usko että "jekuttelut" siihen jää. Viimeisenä sitten osavaltioiden vaalitulosten kiistäminen, vastapuolen syyttäminen maanpetoksesta ja kaikkien mahdollisten tahojen haastaminen oikeuteen.
Sitä ennen uskon että menee tiukaksi lopulta kuitenkin.
 
Eiköhän trumpin poppoo yritä kaikin keinoin kääntää syksyn vaalituloksen itselleen suotuisaksi. Vaaditaan Unkari-tason äänivyöry, jotta tulosta ei voi enää kiistää.
 
Eiköhän trumpin poppoo yritä kaikin keinoin kääntää syksyn vaalituloksen itselleen suotuisaksi. Vaaditaan Unkari-tason äänivyöry, jotta tulosta ei voi enää kiistää.
Aina voi kiistää ja mitä isommin tulee turpaan sitä kovemmin voi huutaa petosta ja sen paremmin se uppoaa MAGAan.
 
Välivaalit ovat hallinnollisessa mielessä osavaltio- ja paikallistason kontrollissa, eikä Valkoisella talolla tai muilla liittovaltion elimillä ole niihin juurikaan osaa eikä arpaa. Eli siinä mielessä on ehkä hieman yliampuvaa väittää, että Trump hyyryläisineen pystyisi noin vain peukaloimaan vaaleja, niiden totaalisesta perumisesta puhumattakaan. Ja jos sinne ilmestyy vaalihuoneistojen ympärille "tarkkailijoiksi" jotain naamiokalleja tacticoolit päällä, niin paikallisviranomaisilla on valta käydä häätämässä nekin kuuseen sieltä, jos mitään varsinaisiin valtuuksiin löytyvää syytä notkua siinä ovella ei löydy. ("Ollaan täällä vahtimassa, ettei illegaalit äänestä," tuskin kelpaa.)

Se lienee silti selvää, että kaikenlaista älämölöä, käsien heiluttelua, ja muuta yleisen hämmennyksen luomiseen pyrkivää savuverhon heittelyä oranssin mt-potilaan porukoilta tullaan näkemään - mutta aika näyttää, mihin se sitten käytännössä riittää. En sano, että tuleva syksy olisi business as usual, mutten myöskään osta ihan niitä pahimpia uhkakuvien levittelyjä.
 
Välivaalit ovat hallinnollisessa mielessä osavaltio- ja paikallistason kontrollissa, eikä Valkoisella talolla tai muilla liittovaltion elimillä ole niihin juurikaan osaa eikä arpaa. Eli siinä mielessä on ehkä hieman yliampuvaa väittää, että Trump hyyryläisineen pystyisi noin vain peukaloimaan vaaleja, niiden totaalisesta perumisesta puhumattakaan. Ja jos sinne ilmestyy vaalihuoneistojen ympärille "tarkkailijoiksi" jotain naamiokalleja tacticoolit päällä, niin paikallisviranomaisilla on valta käydä häätämässä nekin kuuseen sieltä, jos mitään varsinaisiin valtuuksiin löytyvää syytä notkua siinä ovella ei löydy. ("Ollaan täällä vahtimassa, ettei illegaalit äänestä," tuskin kelpaa.)
Veikkaisin että repuille kyllä kelpaa että siellä on ice-porukkaa pyörimässä, ja tosiaan osavaltiot&paikallistasot voi niitä äänestysalueita piirrellä
 
Veikkaisin että repuille kyllä kelpaa että siellä on ice-porukkaa pyörimässä, ja tosiaan osavaltiot&paikallistasot voi niitä äänestysalueita piirrellä
Jos paikallishallinto on republikaanien taskussa, niin ei niillä tosiaan ole välttämättä suurempaa intoa lähteä ICE:a mestoilta häätämään, jos sinne sellaisia ilmestyy. Mutta jos republikaanit jossain miehittävät niitä tärkeimpiä toimistoja paikallistasolla, niin se varmaan kertoo jotain siitä, miten kyseisellä alueella äänestetään. Että se olisi lähinnä omien äänestäjien pelottelua tuollainen. Ja jos ne ICE:n huivinaamat taas pyrkivät johonkin demokraattivetoiseen kaupunkiin, niin siellä voi olla ihan toinen ääni kellossa, kun käsketään paikallispoliisia ottamaan homma haltuun.

Gerrymanderointi on sitten oma lukunsa. Ei ole mitenkään demokratian hengen mukaista, mutta sitä harrastavat molemmat osapuolet, mikä ainakin jossain määrin tasaa puntteja. Ja vaalien läpivientiin normaalissa järjestyksessä sekään ei sinänsä vaikuta.
 
Välivaalit ovat hallinnollisessa mielessä osavaltio- ja paikallistason kontrollissa, eikä Valkoisella talolla tai muilla liittovaltion elimillä ole niihin juurikaan osaa eikä arpaa. Eli siinä mielessä on ehkä hieman yliampuvaa väittää, että Trump hyyryläisineen pystyisi noin vain peukaloimaan vaaleja, niiden totaalisesta perumisesta puhumattakaan. Ja jos sinne ilmestyy vaalihuoneistojen ympärille "tarkkailijoiksi" jotain naamiokalleja tacticoolit päällä, niin paikallisviranomaisilla on valta käydä häätämässä nekin kuuseen sieltä, jos mitään varsinaisiin valtuuksiin löytyvää syytä notkua siinä ovella ei löydy. ("Ollaan täällä vahtimassa, ettei illegaalit äänestä," tuskin kelpaa.)

Se lienee silti selvää, että kaikenlaista älämölöä, käsien heiluttelua, ja muuta yleisen hämmennyksen luomiseen pyrkivää savuverhon heittelyä oranssin mt-potilaan porukoilta tullaan näkemään - mutta aika näyttää, mihin se sitten käytännössä riittää. En sano, että tuleva syksy olisi business as usual, mutten myöskään osta ihan niitä pahimpia uhkakuvien levittelyjä.
Toivotaan, että optimisti ei pety :D
Lyön kuitenkin virtuaalisen kossupullon vetoa, että syksyn vaaleissa ainakin yritetään toteuttaa ne pahimmatkin uhkakuvat. Esim: Trumpille (todellisuudessa Republikaanien/Project 2025:n suunnittelijoille) postiäänestäminen on ollut vuosia tärkeä kohde. Nyt käydään sen kimppuun tosissaan, mikä onnistuessaan tekee kunnon loven vastapuolen äänisaaliiseen.
 
Esim: Trumpille (todellisuudessa Republikaanien/Project 2025:n suunnittelijoille) postiäänestäminen on ollut vuosia tärkeä kohde. Nyt käydään sen kimppuun tosissaan, mikä onnistuessaan tekee kunnon loven vastapuolen äänisaaliiseen.
Milläs ne postiääniäkään kieltävät, kun siitäkin päättäminen kuuluu osavaltioiden omille hallintoelimille. Jos vaikka joku Oregonin osavaltioparlamentti päättää, että meillä äänestetään jatkossakin postilla, niin siinä saa Trump kirjoitella presidentin määräyksiä kunnes tussi kuivuu, eikä sillä asiaan puututa.

Edelleen, hyvin pieni osa näistä "uhista" on sellaisia, joihin liittovaltio voi ylhäältä käsin vaikuttaa. Että ne suurimmat sensaatio-otsikot kannattaisi suosiolla sivuuttaa, eikä langeta manailemaan kaikkia mahdollisia piruja seinille.

Niinikään edelleen, ei voi silti sanoa, että se seinä olisi täysin piruista vapaakaan. Vaikka käytännön vaikuttamiskeinot ovat vähäiset, kyllähän tuo Trumpin hallinto pyrkii kaikin keinoin nakertamaan vaalijärjestelmän uskottavuutta. Ei sekään hyvää demokratialle tee, jos äänestäjä uskoo omien vaikutusmahdollisuuksiensa olevan vähäiset, tai alkaa jopa epäillä vaalituloksen oikeellisuutta. Ja törkeyden huippuna kyseistä viestiä toitotetaan suoraan ovaalista toimistosta. Se suurin uhka ei siten kohdistu niinkään vaalien läpivientiin tai ääntenlaskun oikeellisuuteen, vaan siihen mitä tapahtuu vaalien jälkeen - jos MAGAn kova ydin (perusteettomasti) uskoo, että demokraatit saavuttivat kongressienemmistönsä huijaamalla, niin siinä on riski jonkinlaisille hulinoille vaalien jälkipeleissä.
 
Minä en usko että ensi talvena demokraatit saavat enemmistöä senaattiin tai edustajistoon.

Jos moista meinaa tapahtua niin kaikki kiistetään ja vaaditaan uudelleen laskua. Sen aikana tehdään joku typeryys mihin kaikkien huomio kiinnittyy.

Jenkkien demokratia kuolee lopullisesti seuraavissa vaaleissa.
On ehkä ns. "Hesarismin"-syndrooma mennyt liian pitkälle jos oikeasti kuvittelee että hävittyjen vaalien tulos heitettäisiin viimekädessä roskakoriin jonkun hörhöteorian takia. Tuossa vaiheessa alkaisi luodit lentelemään ja veri roiskumaan. Mahdollisesti koko USA hajoaisi liittovaltiona. En epäile etteikö Trump tuota haluaisi tehdä mutten usko että edes nykyinen heikko republikaanikongressi paikallispoliitikkoinen ottaisi konkreettista sisällissodan riskiä.

Sen sijaan vaalien ja äänestämisen vääristäminen ja muokkaaminen erilaisilla laillisilla tai "laillisilla" kikkakonsteilla ennen vaaleja on lähes taattu.
 
Milläs ne postiääniäkään kieltävät, kun siitäkin päättäminen kuuluu osavaltioiden omille hallintoelimille. Jos vaikka joku Oregonin osavaltioparlamentti päättää, että meillä äänestetään jatkossakin postilla, niin siinä saa Trump kirjoitella presidentin määräyksiä kunnes tussi kuivuu, eikä sillä asiaan puututa.

Edelleen, hyvin pieni osa näistä "uhista" on sellaisia, joihin liittovaltio voi ylhäältä käsin vaikuttaa. Että ne suurimmat sensaatio-otsikot kannattaisi suosiolla sivuuttaa, eikä langeta manailemaan kaikkia mahdollisia piruja seinille.

Niinikään edelleen, ei voi silti sanoa, että se seinä olisi täysin piruista vapaakaan. Vaikka käytännön vaikuttamiskeinot ovat vähäiset, kyllähän tuo Trumpin hallinto pyrkii kaikin keinoin nakertamaan vaalijärjestelmän uskottavuutta. Ei sekään hyvää demokratialle tee, jos äänestäjä uskoo omien vaikutusmahdollisuuksiensa olevan vähäiset, tai alkaa jopa epäillä vaalituloksen oikeellisuutta. Ja törkeyden huippuna kyseistä viestiä toitotetaan suoraan ovaalista toimistosta. Se suurin uhka ei siten kohdistu niinkään vaalien läpivientiin tai ääntenlaskun oikeellisuuteen, vaan siihen mitä tapahtuu vaalien jälkeen - jos MAGAn kova ydin (perusteettomasti) uskoo, että demokraatit saavuttivat kongressienemmistönsä huijaamalla, niin siinä on riski jonkinlaisille hulinoille vaalien jälkipeleissä.
Posti on valtion virasto, ja valtiovaltaa käyttää nyt Trumpin porukka. BTC:n YouTube-jutussa kuvaillaan, mitä tällä hetkellä yritetään postiäänestyksen suhteen.

Minusta näyttää pikemminkin siltä, ettei ole tarpeeksi maalailtu piruja seinille. Ennen Trumpin valintaa ja hämmästyttävästi edelleen tuntuu monella olevan käsitys, ettei tämä nyt kovin pahaksi voi mennä koska laki, osavaltiot jne. Trumpilla on nimenomaan lain antama suoja tehdä käytännössä mitä huvittaa, mukaan lukien rikollinen toiminta. Taannoiset Minnesotan tapahtumat ovat hyvä esimerkki siitä, että käytännössä presidentin ei tarvitse välittää osavaltiotason säännöistä, laeista tai valituksista.

Olen eri mieltä siitä, että Trumpin keinot vaikuttaa vaaleihin olisivat vähäisiä. Todella vahvoja keinoja löytyy ja on käytetty/käytetään tulevaisuudessa: Propagandan levittäminen, äänestämisen vaikeuttaminen (postitse ja paikan päällä), vaalipiirien muuttaminen (tätä toki hyödyntävät molemmat osapuolet), ICE:n käyttäminen pelotteena, ääntenlaskun vääristäminen/estäminen, keksi itse lisää ... :)
 
Mistä tämä trumpin James Bond trollaus on oikein alkanut?
Oikein presidentillistä käytöstä tämäkin.
1000056958.png

 
Mistä tämä trumpin James Bond trollaus on oikein alkanut?
Oikein presidentillistä käytöstä tämäkin.
Eipä tule mieleen yhtään hetkeä, jolloin Trump olisi vaikuttanut presidentilliseltä :lol:

Aasinsilta tuosta 007:sta: Bondin tarinassa tuplanolla tarkoittaa lupaa tappaa. Joskus olen pohtinut, onko tappaminen sellainen äärimmäisen vallan ilmentymä, jota nämä suuret johtajat jopa tavoittelevat? Trump pääsee työssään antamaan käskyjä, joiden seurauksena ihmisiä kuolee. Myös "sotaministeri" tuntui kiihottuvan veneiden räjäyttämisestä = tappamisesta. Musk hoiti kehitysavusta pois niin ison siivun rahaa, että tuhansia ihmisiä kuoli/kuolee sen seurauksena. Jos pelkkä omaisuus ei anna riittävää vallan ja kaikkivoipaisuuden tunnetta, niin ehkä tappaminen auttaa? Tämmöistä keittiöpsykologiaa :(
 
Mistä tämä trumpin James Bond trollaus on oikein alkanut?
Oikein presidentillistä käytöstä tämäkin.
1000056958.png

007: First Light -peli on todettu jossain kyselyssä suosituksi hakusanaksi tietylle kategorialle ja tiliä hallinnoiva konsulttitoimisto tuottaa AdSenselle sopivaa materiaalia. Plussana huomio pois fyysisestä maailmasta, niin avot miltsi pamahtaa jonku 20v. somemarkkinointikonsultin tilille. Tuplaplushyvänä hivelee papan itsetuntoa.
 
Posti on valtion virasto, ja valtiovaltaa käyttää nyt Trumpin porukka. BTC:n YouTube-jutussa kuvaillaan, mitä tällä hetkellä yritetään postiäänestyksen suhteen.
Tämä on justiinsa sitä tavaraa, joka voi olla puhdasta sensaatiouutisointia, tai olla olematta. Sitä en kiistä, etteikö Trumpilta hyyryläisineen voisi jotain tällaista odottaakin. Mutta millainen matka tuolla videolla kuvailusta uhasta on toimivaan käytännön toteutukseen on sitten oma asiansa. Jos tuolla jutulla on oikeita siipiä, niin vastapuolellakin lienee oma lakimiesarmeijansa valmiina laittamaan hanttiin.

Minusta näyttää pikemminkin siltä, ettei ole tarpeeksi maalailtu piruja seinille. Ennen Trumpin valintaa ja hämmästyttävästi edelleen tuntuu monella olevan käsitys, ettei tämä nyt kovin pahaksi voi mennä koska laki, osavaltiot jne. Trumpilla on nimenomaan lain antama suoja tehdä käytännössä mitä huvittaa, mukaan lukien rikollinen toiminta. Taannoiset Minnesotan tapahtumat ovat hyvä esimerkki siitä, että käytännössä presidentin ei tarvitse välittää osavaltiotason säännöistä, laeista tai valituksista.
Trump itsekö sinne meinaa ehtiä joka puolelle vaaleja häiritsemään? Koska presidentin nauttima immuniteetti ei ulotu alaisiin. Likaisten temppujen suorittava porras asettaa edelleen itsensä alttiiksi kutsulle leivättömän pöydän ääreen. Presidentin armahdusoikeuskaan ei ulotu kuin liittovaltiotason rikoksiin, eli ei auta, jos vaaleja häiritessään rikkoo osavaltiotason lakeja. (Edelleen, vaalien toteutus hoidetaan osavaltiotasolla.) Sitähän tuolla on jo 2020 vaalisekoilujen jälkimainingeissa tapahtunutkin, että joitakin valtuutensa ylittäneitä MAGA-henkisiä vaalivirkailijoita pääsi osavaltiotason oikeuden kautta ihmettelemään osavaltiovankilan seiniä sisäpuolelta.

Todella vahvoja keinoja löytyy ja on käytetty/käytetään tulevaisuudessa: Propagandan levittäminen, äänestämisen vaikeuttaminen (postitse ja paikan päällä), vaalipiirien muuttaminen (tätä toki hyödyntävät molemmat osapuolet), ICE:n käyttäminen pelotteena, ääntenlaskun vääristäminen/estäminen, keksi itse lisää ...
Propagandaa levittävät toki, siihenhän otin itsekin kiinni. Äänestämisen vaikeuttaminen ja vaalipiirien muuttaminen taas vaatii lainsäädäntötyötä (edelleen, osavaltiotasolla), mikä on sinänsä julkista ja jopa laillista, mutta se toisaalta tekee myös siihen varautumisesta helpompaa. Voi tuota varmaan laittomastikin yrittää häiritä, mutta siitä joutuu viranomaisten hampaisiin (edelleen, osavaltiotasolla). ICE:nkin pitää periaatteessa noudattaa lakia (edelleen, osavaltiotasolla), eli sinne vaalihuoneistojen lähellä norkoiluun tarvitaan joku syy. Ääntenlaskun vääristäminen ja estäminen taas on yksiselitteisen laitonta (edelleen... no, kyllä jo tajuat).

Että kyllä se pelote on edelleen olemassa, ainakin mitä tulee yksiselitteisen laittomiin temppuihin. Se toinen puoli on sitten orbanistisesta pelikirjasta tuttu edun peukalointi itselle lainsäädäntöä rukkaamalla. Ja vaikka sen suhteen on nähty jonkinlaista takaluisua, niin kriittistä rajaa ei olla taidettu ainakaan vielä ylittää. Osavaltiotason parlamenteista on tullut vastarintaakin, jopa republikaanienemmistöisistä.

Lisäksi yksi varsin keskeinen tekijä, joka vaikeuttaa kaikkea sitä mihin hallinto voisi salakähmäisesti vaikuttaa on se, ettei tässä pohjimmiltaan ole mitään salakähmäistä. Trump kun ei osaa pitää turpaansa kiinni, vaan toitottaa päivät pitkät julki somessa ja muualla mielihalujaan saada vaaleista suotuisa tulos mitään keinoja kaihtamatta. Helpottaa kummasti vastapuolen lakimiesten hommia. Vähän sama, jos sodassa kenraali kuuluttaisi vastustajan linjoille kovaäänisellä, että "Me tullaan aamunkoitossa B-sektorista läpi kahden pataljoonan voimin!" Turha siinä sitten ihmetellä, jos B-sektorille on keskitetty kovin vastarinta ja tykistötuki. (Toki kyse voi joissain tapauksissa olla myös hämäyksestä, mutta tässä tapauksessa kenraali on tunnettu seniili mielenterveyspotilas, joka on toteuttanut jo kymmenen vastaavaa "yllätyshyökkäystä".)
 
Toivotaan, että optimisti ei pety :D
...
Kyllä tässä alkaa optimistillä odotukset laimentua.

- Ei jenkki reblikaanit valitse ehdokkaaksi Trumppia, hups
- Ei jenkit äänestä trumppia , hups
- Järjestelmä suojelee, kyllä siitä selvitään, pieni hups.
- Ei äänestä jatkokaudelle , no tulihan ne järkiin,
- Trump vetäytyy , hups entistä hullumpaa
- Ei puolue toistakertaa valitse trumppia , hups
- Ei jenkit ainakaan toista kertaa valitse, hups
- No selvittiin esimmäisestä jotenkin, niin järestelmä suojaa pahimmat hölmöilyt, hups.
- kuukaudesta kuukauteen menty vain syvemmälle. puolessa vuodessa enemmän vahinkoa kuin pahimissa odotuksissa koko kaudelta. Mikää ei pidättele.

Jostain syystä luotto on kadonnut, mutta toiveissa olen.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on justiinsa sitä tavaraa, joka voi olla puhdasta sensaatiouutisointia, tai olla olematta. Sitä en kiistä, etteikö Trumpilta hyyryläisineen voisi jotain tällaista odottaakin. Mutta millainen matka tuolla videolla kuvailusta uhasta on toimivaan käytännön toteutukseen on sitten oma asiansa. Jos tuolla jutulla on oikeita siipiä, niin vastapuolellakin lienee oma lakimiesarmeijansa valmiina laittamaan hanttiin.
Niinpä. Juuri tuollaisella asenteella asiat saatiin jenkkilässä todella pahalle tolalle. Toki Trumpilla ja kumppaneilla menee entistäkin paremmin, mutta maalla ja suurimmalla osalla kansaa huonommin. Minusta katselet aiheettomasti asioita todella ruusunpunaisten lasien läpi (tai trollaat taitavammin kuin useimmat tässä ketjussa?). Toivotaan, että olen väärässä ja sinä oikeassa :thumbsup:
 
  • Tykkää
Reactions: AIF
Niinpä. Juuri tuollaisella asenteella asiat saatiin jenkkilässä todella pahalle tolalle. Toki Trumpilla ja kumppaneilla menee entistäkin paremmin, mutta maalla ja suurimmalla osalla kansaa huonommin. Minusta katselet aiheettomasti asioita todella ruusunpunaisten lasien läpi (tai trollaat taitavammin kuin useimmat tässä ketjussa?). Toivotaan, että olen väärässä ja sinä oikeassa :thumbsup:
Sanotaanko, että se meikäläisen "optimismi" perustuu ymmärrykseen siitä, ettei Yhdysvallat ole mikään voimakkaan keskusjohtovetoinen valtio. Siellä on eri osavaltioiden viskaaleilla merkittävää paikallista valtaa, enkä millään jaksa uskoa, että ne olisivat kovinkaan helpolla vallastaan luopumassa. Varsinkaan yhden ikääntyneen seinähullun mölyapinan edessä. Omalle tontilleen kuuluvilla asioilla se mölyapina on kiistatta saanut merkittävää, kenties jopa peruuttamatonta tuhoa aikaan, mutta vastapainoksi saanut myös lähes poikkeuksetta turpiinsa, kun on yrittänyt työntää nokkaansa asioihin, jotka eivät kyseiselle tontille kuulu. Että kyllä sillä tontilla rajat on, vaikka tontin koko voi joskus tehdä niistä vaikeat havaita.
 
Viimeksi muokattu:
Toi lojaalisuus Trumppia kohtaan on kyllä hassua. Stephen Miller taitaa olla ainut joka on sekä ei-sukulainen että pysyt mukana 1,5 kautta. Vastaavasti kymmenien vuosien rakennuttamisen ja TV-uran jälkeen ei taida olla yhtään betonimyllyfirmaa tai mediataloa joka sanoisi julkisesti että yhteistyö Trumppien kanssa on ollut yhtä juhlaa ja suosittelen heitä kaikille muillekin. Lisäksi Peter Thiel lähti joidenkin huhujen mukaan Argentiinaan juuri kun miksei ikinä ole heteroprideä -kuukausi alkoi. No Lindsay Graham on ollut iso fani siitä lähtien kun ihmiset unohtivat twiitin jossa sanoi että valitsemalla Trumpin olemme kärsimyksemme ansainneet. Ja siitähän hänet on palkittu oliko se ministerinsalkulla, mitalilla, suurlähettilään paikalla, nimetyllä rakennuksella vai millä, en nyt muista?

Mutta ehkä kyseessä on 1) vahingonilo ja/tai 2) usko siitä että voittaa pyramidissa/tuolileikissä juuri sen verran että kannattaa
 
Jäljellä oleva esiintyjälista Trumpin itsenäisyysbileissä kertoo aika hyvin siitä millainen luotto kenelläkään on siihen että ukolla on mitään tulevaisuutta. Niin vahvasti tynnyrin pohjaa raavittu että suomalaisella ilmaisfestarillakin kyseltäisiin että mikä pointti?

Late night ohjelmissakin on entistä enemmän sitä henkeä että sanovat suoraan että Trump on kyvytön seniili ukko joka ei enää osaa sitäkään vähää mitä osasi vähän nuorempana. Ja sen sijaan keskittyy maailman naurettavimpiin omaa itsetuntoa kohottaviin projekteihin ja somesisältöihin joihin minkään valtion päämiehen ei pitäisi aikaansa tuhlata.

edit: muun maailman pitäisi alkaa ajatella Trumpia enemmän mahdollisuutena kuin uhkana, nyt olisi mahdollisuus neuvotella ihan hyviä diilejä epäpätevän tahon kanssa kunhan homma hoidetaan fiksusti.
 
Niinpä. Juuri tuollaisella asenteella asiat saatiin jenkkilässä todella pahalle tolalle. Toki Trumpilla ja kumppaneilla menee entistäkin paremmin, mutta maalla ja suurimmalla osalla kansaa huonommin. Minusta katselet aiheettomasti asioita todella ruusunpunaisten lasien läpi (tai trollaat taitavammin kuin useimmat tässä ketjussa?). Toivotaan, että olen väärässä ja sinä oikeassa :thumbsup:
Hitleriäkin pidettiin harmittomana huru-ukkona ja annettiin huseerata omiaan.
 
Hitleriäkin pidettiin harmittomana huru-ukkona ja annettiin huseerata omiaan.
Vaikka aika kylmäävältä kuulostaakin, niin Hitlerin valtaannousu on lähin vertauskuva sille mitä USA:ssa tapahtuu.

Molemmat ovat käyttäneet kannattajiensa suuntaan vahvaa ja vääristeltyä populistista retoriikkaa, jossa kansa asetetaan vastakkain "eliitin", median ja muiden vallankäyttäjien kanssa. Lisäksi molemmat ovat rakentaneet henkilökohtaista johtajabrändiä/kulttia. Sellainen johtaja kuin kansakin, mutta ikävä kyllä varsinkin tämä vähän hitaasti pisteitä yhdistelevä ja salaliittoihin taipuvainen maga-väki tuntuu olevan internetin myötä vähän liiankin helposti johdateltavissa, eikä välttämättä ymmärrä mitä tapahtui, ennen kuin on myöhäistä.

Näistä kahdesta Hitler taisi kuitenkin olla enemmän järjissään, vaikka tekikin mitä teki.
 
Viimeksi muokattu:
Tämä on vain oma veikkaus mutta en usko että Trumpin hallinto yrittää mitään laajamittaista vaalivilppiä välivaaleissa. Orbankaan ei yrittänyt vaikka siihen oli selvästi paremmat resurssit. Trump on toki hullumpi kuin Orban mutta se minkä verran lojaaleja hulluja on jäljellä on toinen kysymys. Trumpin presidenttiydestä hyötyjät ovat kuitenkin varsin pieni porukka joka on suoraan palkkalistoilla. Vaalilupauksista ei ole jäljellä kuin melko paha maku suussa.
 
Vaikka aika kylmäävältä kuulostaakin, niin Hitlerin valtaannousu on lähin vertauskuva sille mitä USA:ssa tapahtuu.

Molemmat ovat käyttäneet kannattajiensa suuntaan vahvaa ja vääristeltyä populistista retoriikkaa, jossa kansa asetetaan vastakkain "eliitin", median ja muiden vallankäyttäjien kanssa. Lisäksi molemmat ovat rakentaneet henkilökohtaista johtajabrändiä/kulttia.

Näistä kahdesta Hitler taisi kuitenkin olla enemmän järjissään, vaikka tekikin mitä teki.
Hitler oli (paljon) nuorempi eikä kärsinyt ikääntymiseen liittyvistä seniliteeteistä, ja olihan se kirjoittanut kirjankin ja tehnyt taidetta, joten varmaan on päässä liikkunut muutakin kuin oma pankkitili. Trumpiin verrattuna Hitler oli suorastaan "älymystöä" ja filosofi...

Sinänsähän tällä ei ole kauheasti merkitystä että loppuviimeeksi Hitler käytti kaiken energiansa pahuuteen.

Putinille tuntui aluksi raha olevan kaikki kaikessa kuten Trumpillekin nyt, mutta myöhempinä vuosina Putin selvästi kyllästyi rahaan ja oli ryhdyttävä järeämpiin toimiin tyydytyksen saamiseksi...
 
Hitler ja Trump käyttävät hyvin samantyylistä retoriikka vastapuolen demonisoinnissa. Hitlerille juutalaiset olivat kaiken pahan alkulähde ja syy kurjuuteen ja trumpille demokraatit.

Trump huudattaa kannattajiaan ”lock her/him up” ja Hitler toteutti. Taisi Hitlerillä mennä kymmenkunta vuotta kunnes pääsi kunnolla (tappo)vauhtiin, mutta toivottavasti trumpilla loppuu aika kesken.
 
Hitler ja Trump käyttävät hyvin samantyylistä retoriikka vastapuolen demonisoinnissa. Hitlerille juutalaiset olivat kaiken pahan alkulähde ja syy kurjuuteen ja trumpille demokraatit.

Trump huudattaa kannattajiaan ”lock her/him up” ja Hitler toteutti. Taisi Hitlerillä mennä kymmenkunta vuotta kunnes pääsi kunnolla (tappo)vauhtiin, mutta toivottavasti trumpilla loppuu aika kesken.
Trump mainosti kampanjansa aikana, että "teidän ei tarvitse äänestää enää kuin yhden kerran", joten saapa nähdä mikä on jatko sitten kun on seuraajan valinnan aika?

Trumpin aika presidenttinä tulee väkisinkin päätökseen iän ja terveyden puolesta lähivuosina, mutta sitä ei tiedä miten vahvasti MAGA-sekojen kulttia viedään siellä eteenpäin ja kuuluuko siihen yhtälöön enää lainkaan länsimainen demokratia?
 
Jäljellä oleva esiintyjälista Trumpin itsenäisyysbileissä kertoo aika hyvin siitä millainen luotto kenelläkään on siihen että ukolla on mitään tulevaisuutta. Niin vahvasti tynnyrin pohjaa raavittu että suomalaisella ilmaisfestarillakin kyseltäisiin että mikä pointti?

Late night ohjelmissakin on entistä enemmän sitä henkeä että sanovat suoraan että Trump on kyvytön seniili ukko joka ei enää osaa sitäkään vähää mitä osasi vähän nuorempana. Ja sen sijaan keskittyy maailman naurettavimpiin omaa itsetuntoa kohottaviin projekteihin ja somesisältöihin joihin minkään valtion päämiehen ei pitäisi aikaansa tuhlata.

edit: muun maailman pitäisi alkaa ajatella Trumpia enemmän mahdollisuutena kuin uhkana, nyt olisi mahdollisuus neuvotella ihan hyviä diilejä epäpätevän tahon kanssa kunhan homma hoidetaan fiksusti.
Keitä siellä on? Vanilla ICE ja Kid Rock (afroamerikkalaisen musiikin valkoiset kärkinimet) ja se country-kaveri joka ei voi kalastaa koiransa kanssa pickupin lavalta jos koulussa on sateenkaarilippu?
 
Keitä siellä on? Vanilla ICE ja Kid Rock (afroamerikkalaisen musiikin valkoiset kärkinimet) ja se country-kaveri joka ei voi kalastaa koiransa kanssa pickupin lavalta jos koulussa on sateenkaarilippu?
C+C Music Factory (yksi versio bändistä) pää-äijä ilmoitti 7min puheessa pöntöltä että meinaa osallistua. Ei pidä Trumpista, mutta hänelle ei sanota mitä tehdä ja mitä ei. Räntti on erinomainen oli melkein mistä tahansa mitä mieltä tahansa. Taitaa olla vain instassa, mutta youtubesta löytyy palasia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 178
Viestejä
5 243 071
Jäsenet
83 446
Uusin jäsen
typokeke

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom