Yamaha RX-V673 ja hdmi kautta ääni pätkii randomisti

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Osaatteko sanoa mikä vaivaisi noin 4 vuotta sitten ostettua RX-V673 –vahvistinta.

Randomisti kun katsoo tv:tä digiboksin kautta tai pelaa xboxilla joiden ääni ja kuva tulee HDMI:n kautta, niin ääni pätkäisee sekunniksi pariksi ja palaa takaisin.

En mene vannomaan mutta ainakin vahvistimien ikonit mitkä kertovat mitä ”ääntä” tulee läpi taitavat myös kadota välillä tämän yhteydessä.

Itse kuva toimii ongelmitta. Netistä koitin hakea inffoa mikä viittaisi, että tämän ongelman kohdalla HDMI-piirilevyyn missä myös toslink olisi samassa eli sen kautta testaaminen olisi myös hyödytöntä.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
157
Rf/EMC häiriöitä mahdollisesti tms. Suojaerotus muuntaja pistorasiaan ja ferriitti renkaat hdmi kaapeleihin. Noita vois koittaa alkuun. Mulla tekee pioneeri samaa. Tuossa kerrostalossa on vaan aivan surkeet sähköt. Edellisessä kämpässä ei ollut mitään probleemaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Rf/EMC häiriöitä mahdollisesti tms. Suojaerotus muuntaja pistorasiaan ja ferriitti renkaat hdmi kaapeleihin. Noita vois koittaa alkuun. Mulla tekee pioneeri samaa. Tuossa kerrostalossa on vaan aivan surkeet sähköt. Edellisessä kämpässä ei ollut mitään probleemaa.
Pitää kokeilla. Ei vaan ole tehnyt alusta asti.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
157
Millaisessa kämpässä asut? Oletko hankkinut jotain uusia laitteita about vian ilmestymis hetkellä? Esim. Led valot voivat aiheuttaa ongelmia hakkuripowerien kanssa. Tosin tällöin häiriö on enemmänkin rf tyylistä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 953
Millaisessa kämpässä asut? Oletko hankkinut jotain uusia laitteita about vian ilmestymis hetkellä? Esim. Led valot voivat aiheuttaa ongelmia hakkuripowerien kanssa. Tosin tällöin häiriö on enemmänkin rf tyylistä.
Kerrostalossa. Onhan tässä tullut uusittua hehkulamppuja ledeillä mutta en ainakaan muista, että ongelma olisi alkanut siihen aikaan.

Pitää kokeilla tutkia mikä olisi vikana. Ongelma on, että aivan randomisti tekee ja toisinaan ei välttämättä edes tule mitään ongelmia.
 
Liittynyt
23.03.2017
Viestejä
157
Kokeile räpsytellä valoja päälle. Itellä on kaikken pahin vessan loisteputki. Jos suojaerotusmuuntaja ja ferriitti renkaat ei auta, niin sittehän voi kytkeä konkkaa ja kelaa ongelma paikkoihin. Tosi rasittavia ongelmia on. Mulla auttoi ferriitti renkaat aika hyvin. Tuosta loisteputkesta ottaa vielä häiriöitä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 253
Viestejä
4 195 638
Jäsenet
70 884
Uusin jäsen
faired

Hinta.fi

Ylös Bottom