Xiaomi esitteli erittäin kapeareunaisella näytöllä varustetun Mi MIX 2 -älypuhelimensa

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271



Uutuus on edeltäjämallin tapaan ranskalaismuotoilua Philippe Starckin muotoilema ja sen keskiössä ovat keraamiset ulkopinnat sekä lähes koko laitteen etupuolen peittävä 5,99-tuumainen näyttö. 18:9-kuvasuhteen näytön (1080 x 2160) alareunaa on saatu kutistettua 12 % edeltäjämalliin nähden ja näytön reunat ovat entistä kapeammat. Kuulokkeessa on käytetty edeltäjämallin piezosähköisen elementin sijaan tavanomaista pienikokoista kaiutinta, jonka ääni johdetaan huomaamattomasti pientä käytävää pitkin puhelimen yläreunaan.



Mi MIX 2:sta tulee saataville kaksi eri versiota. Edullisemmassa versiossa on alumiinirunko ja keraamiset ulkopinnat, joka näkyy pienenä saumana takakuoren ja kylkien välillä. Kalliimmassa unibody-mallissa rakenne on saumaton ja on työstetty yhdestä keraamikappaleesta. Keraaminen unibody-rakenne valmistetaan puristamalla keraamista jauhetta muottiin 240 tonnin voimalla ja "paistamalla" sitä sen jälkeen viikon ajan 1400 asteen lämpötilassa. Keraamikappaleiden CNC-koneistus on kallista, sillä jyrsinterät on vaihdettava jokaisen kuoren koneistamisen jälkeen.

Puhelimessa on Snapdragon 835 -järjestelmäpiiri ja kuusi gigatavua RAM-muistia. Tallennustilavaihtoehtoja on kolme - 64, 128 ja 256 Gt. Unibody-huippumallissa on kahdeksan gigatavua RAM-muistia ja 128 Gt tallennustilaa. LTE-verkkojen kerrotaan olevan tuettuna lähes kaikkialla maailmassa (43 taajuusaluetta). Akun kapasiteetiksi ilmoitetaan 3400 mAh ja se tukee Quick Charge 3.0 -pikalatausta.

Xiaomi Mi MIX 2:n takakamera perustuu Sonyn 12 megapikselin IMX386-kuvasensoriin, jonka parina on optisesti vakautettu objektiivi. Etukameran tarkkuus on viisi megapikseliä ja se on sijoitettu huomaamattomasti etukuoren oikeaan alanurkkaan.

Tekniset tiedot:
  • Ulkomitat: 151,8 x 75,5 x 7,7 mm (unibody-malli 150,5 x 74,6 x 7,7 mm)
  • Paino: 185 grammaa (unibody-malli 187 g)
  • Näytön ja ulkomittojen suhde: 80,8 %
  • 5,99″ 18:9 näyttö, 1080 x 2160 pikseliä, 403 PPI, DCI-P3-väriavaruus
  • Snapdragon 835 -järjestelmäpiiri (8 ydintä, 2,45 GHz, Adreno 540)
  • 6 tai 8 Gt RAM-muistia (LPDDR4X)
  • 64, 128 tai 256 Gt UFS 2.1 -tallennustilaa
  • Maailmanlaajuinen LTE-tuki, 4x4 MIMO, VoLTE, Dual SIM
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac 2x2 MIMO, Bluetooth 5.0, NFC, GPS, Glonass, Beidou
  • 12 megapikselin takakamera (Sony IMX386), f2.0, optinen kuvanvakain, 4K-videokuvaus
  • Viiden megapikselin etukamera
  • 3400 Ah akku, USB Type-C, 18 W Quick Charge 3.0 -pikalataus
  • Android 7 Nougat & MIUI9



Xiaomi Mi MIX 2 tulee myyntiin Kiinassa 15. syyskuuta 3299 yuanin (422 euroa) suositushintaan. 128 Gt muistilla varustettu versio maksaa 3599 yuania (460 euroa) ja 256 Gt:n versio 3999 yuania (512 euroa). Täyskeraamisen unibody-mallin suositushinnaksi kerrotaan puolestaan 4699 yuania, eli noin 600 euroa.

Lähde: Xiaomi, MIUI

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
475
Hienon näköinen puhelin, mutta itseä hiemain epäilyttää jo tuon käyttö vaaka-asennossa. Itseni pitäisi todennäköisesti muuttaa hieman otetta ettei ylänurkkaan tulisi haamukosketuksia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Kaiutin on selvästi parantunut. Siis se, jolla kuunnellaan puheluita, ettei todellisuus unohdu. Viime malli oli surullisenkuuluisa siitä, että puhelut eivät kuuluneet kunnolla, joka on aika paha bugi, jos puhelimesta on kysymys..

Etukamera on vieläkin huonosti sijoiteltu.

Lisäksi hinta on tullut 200 yuania alaspäin, ja enemmänkin, jos kurssivaihtelut otetaan huomioon.

--

Tämä on kyllä puhelin, jota pitäisi tukea, haluan tulevaisuudessa keskiluokan puhelimeni pienillä reunoilla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Liian pieni reso, ei tuplakameraa, eikä taida tukea HDR:ää - ei jatkoon. Seuraava puhelin taitaakin olla G6.

Helvetin hyvän näköinen tuo kuitenkin on.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271
Hienon näköinen puhelin, mutta itseä hiemain epäilyttää jo tuon käyttö vaaka-asennossa. Itseni pitäisi todennäköisesti muuttaa hieman otetta ettei ylänurkkaan tulisi haamukosketuksia.
Jos valmistaja on toteuttanut tämän "oikein", löytyy näytöstä reunakosketusten tunnistus ja blokkaus, eli kyseistä ongelmaa ei siinä tapauksessa esiinny.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
44
On kyllä komia! Minun mielestä jos suunnitellaan ääripään puhelinta jossa pointti on näyttö, niin etukameran vois jättää kokonaan pois!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 690
On kyllä komia! Minun mielestä jos suunnitellaan ääripään puhelinta jossa pointti on näyttö, niin etukameran vois jättää kokonaan pois!
Luulisin, että nykyisen selfie-kulttuurin myötä etukameran pois jättäminen olisi täysi itsemurha.

On kyllä muuten pirun tyylikäs. Eniten epäilyttää että taskussa pidettäessä kaikkea nöyhtää pääsee sinne kaiutinputkeen jota ei helposti enää tyhjennetä sen jälkeen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 119
Härski puhelin! Reso vois olla kyllä vähän korkeempi niin tuo olis täydellinen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 245
Jaahas, nyt tuli semmoinen luuri että voisi jättää vanhan sony z-ultran eläkkeelle.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 300
Liian pieni reso, ei tuplakameraa, eikä taida tukea HDR:ää - ei jatkoon. Seuraava puhelin taitaakin olla G6.

Helvetin hyvän näköinen tuo kuitenkin on.
Hhhmm liian pieni reso? Itse tossa vasta vaihdoin 5.5" 1440p näytösestä puhelimesta 6.4" 1080p luuriin. Niin itse pidän 6.4" tota 1080p enemmän kuin täydellisenä. Toi 1440p 5.5" oli täysin turha ja söi vaan akkua aivan turhaan.
5-5.5" luuriin riittää jo 720p näyttökin kunhan se on laadukas.

Tuosta itse luurista että komea on mutta akku aivan liian pieni. Miksi näihin ei voi tunkea niitä yli 5000 mAh akkuja?
Kun niitä löytyy Xiaomin omasta mallistosta kyllä. Esim Mi Max ja Mi Max 2 (mikä on itselläni muuten)
 
Viimeksi muokattu:

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271
On kyllä muuten pirun tyylikäs. Eniten epäilyttää että taskussa pidettäessä kaikkea nöyhtää pääsee sinne kaiutinputkeen jota ei helposti enää tyhjennetä sen jälkeen.
Kuvista ei sitä näe, mutta luulisi, että siinä putken edessä on jonkinlainen suojaverkko tai ritilä.
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
439
Hhhmm liian pieni reso? Itse tossa vasta vaihdoin 5.5" 1440p näytösestä puhelimesta 6.4" 1080p luuriin. Niin itse pidän 6.4" tota 1080p enemmän kuin täydellisenä. Toi 1440p 5.5" oli täysin turha ja söi vaan akkua aivan turhaan.
5-5.5" luuriin riittää jo 720p näyttökin kunhan se on laadukas.

Tuosta itse luurista että komea on mutta akku aivan liian pieni. Miksi näihin ei voi tunkea niitä yli 5000 mAh akkuja?
Kun niitä löytyy Xiaomin omasta mallistosta kyllä. Esim Mi Max ja Mi Max 2 (mikä on itselläni muuten)
Ei sinne mahdu suurempaa akkua. Tai ehkä voisi vähän suurempi mahtua mutta sitten käy kuten Note 7:lle.
 
Liittynyt
08.05.2017
Viestejä
1 876
Liian pieni reso, ei tuplakameraa, eikä taida tukea HDR:ää - ei jatkoon. Seuraava puhelin taitaakin olla G6.

Helvetin hyvän näköinen tuo kuitenkin on.
Hhhmm liian pieni reso? Itse tossa vasta vaihdoin 5.5" 1440p näytösestä puhelimesta 6.4" 1080p luuriin. Niin itse pidän 6.4" tota 1080p enemmän kuin täydellisenä. Toi 1440p 5.5" oli täysin turha ja söi vaan akkua aivan turhaan.
5-5.5" luuriin riittää jo 720p näyttökin kunhan se on laadukas.

Tuosta itse luurista että komea on mutta akku aivan liian pieni. Miksi näihin ei voi tunkea niitä yli 5000 mAh akkuja?
Kun niitä löytyy Xiaomin omasta mallistosta kyllä. Esim Mi Max ja Mi Max 2 (mikä on itselläni muuten)
Itselläni on LG G2, jossa on parikymmentä pykälää parempi ppi kuin Mi Mix 2:ssa. Tässä tarkkuus riittää hyvin, mutten tiedä riittäisikö enää, jos näytön koko kasvaa. Ja onko tuo IPS-näyttö yhtä laadukas kuin G6:ssa, jossa se on parhaimmistoa. Mi Mix 2:n kameran suorituskykykin on vielä kysymysmerkki. Pitää vielä odottaa arvosteluita, ennen seuraavan luurin hankintapäätöstä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Edeltäjänsäkin oli äärimmäisen hieno, tämä taitaa olla jopa siistimpi kokonaisuus. :joy: Kyllä kelpaisi. Ainoa asia, mistä tekisi mieli ulista, on näyttökoko... Eikös edeltäjässä ollut 6.44-tuumainen? Sitä lähinnä jäin kaipailemaan. Mutta ihan hyvä toki tuo 6-tuumainenkin.
 
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
39
Ihan kivan näkönen kapula, mutta itsellä kyllä jo Galaxy S7 Edge tuottaa välillä ongelmia reunojensa olemattomuuden kanssa. Välillä tulee haamupainalluksia, eikä yhdellä kädellä meinaa yltää näytön yläreunaan. Tämmönen reunaton näyttö kokoluokassa 4,7-5,0" olisi kyllä hieno ja mahtuisi vielä taskuunkin. Ulkonäöltään tämä uusi Xiaomi on kyllä markkinoiden kärkipäässä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 300
Ihan kivan näkönen kapula, mutta itsellä kyllä jo Galaxy S7 Edge tuottaa välillä ongelmia reunojensa olemattomuuden kanssa. Välillä tulee haamupainalluksia, eikä yhdellä kädellä meinaa yltää näytön yläreunaan. Tämmönen reunaton näyttö kokoluokassa 4,7-5,0" olisi kyllä hieno ja mahtuisi vielä taskuunkin. Ulkonäöltään tämä uusi Xiaomi on kyllä markkinoiden kärkipäässä.
Ootko käyttänyt näitä yli 6" älyluureja? Eka itse ajattelin että 6.4" on liian iso taskuun. Mutta joka paikkaan on mahtunut ilman ongelmia.
Mutta 7" on taas jo liian iso kun se tuli todettua Cube WP10 kanssa
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 271
Ootko käyttänyt näitä yli 6" älyluureja? Eka itse ajattelin että 6.4" on liian iso taskuun. Mutta joka paikkaan on mahtunut ilman ongelmia.
Mutta 7" on taas jo liian iso kun se tuli todettua Cube WP10 kanssa
Nämä taitaa olla vähän makuasioita ja myös vaatetuskysymyksiä. Itsellä nyt käytössä Galaxy Note8 ja kirosin juuri tuossa aamulla, kun meinaa olla fillaroidessa vähän liian pitkä taskuun, etenkin kun on kuulokkeet kytkettynä.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 767
Ootko käyttänyt näitä yli 6" älyluureja? Eka itse ajattelin että 6.4" on liian iso taskuun. Mutta joka paikkaan on mahtunut ilman ongelmia.
Mutta 7" on taas jo liian iso kun se tuli todettua Cube WP10 kanssa
Nämä taitaa olla vähän makuasioita ja myös vaatetuskysymyksiä. Itsellä nyt käytössä Galaxy Note8 ja kirosin juuri tuossa aamulla, kun meinaa olla fillaroidessa vähän liian pitkä taskuun, etenkin kun on kuulokkeet kytkettynä.
Jep... Itse kanssa kaipailisi sellaista pientä pienireunaista. Saisi pienen kämmeneen ja taskuun mahtuvan koon ja kohtuullisen kuvaruudun. Hyvin on pärjännä 4.3" näytöllä tähän saakka. Itse puhelin on vain liian iso... Siinä on sitten oikeasti niitä reunuksia. Mutta ei minun mielestä puhelimen täysin reunukseton tarvitse olla, niinkuin nykysuuntaus näyttää olevan. Saa siellä se kamera ja sormejälkitunnistin jossain reunalla oleilla kaiuttimen kera.
Eli kovasti makuasioita. Yhdelle kaverille se 7" luuri olisi luultavasti hänen leipälapiokouraansa juurikin passeli. Itse luultavasti litistyisin kuoliaaksi, jos moinen luuri kaatuisi päälleni.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 300
Nämä taitaa olla vähän makuasioita ja myös vaatetuskysymyksiä. Itsellä nyt käytössä Galaxy Note8 ja kirosin juuri tuossa aamulla, kun meinaa olla fillaroidessa vähän liian pitkä taskuun, etenkin kun on kuulokkeet kytkettynä.
Itse tuossa pyöräilen töihin niin minulla kännykkä on eväsrepussa tai takin povitaskussa ja sieltä sitten kuulokkeet korviin. Tälleen olen tehnyt jo aikaisempienkin puhelinten kanssa. Kyllähän ne töissä tuosta "vittuilee" että "Ei tuo ole puhelin. Olet ostanut tabletin" :D
 
Liittynyt
14.01.2017
Viestejä
439
Saakos tätä jostain jo Suomeen ennakkotilattua?

Helvetin hyvältä luuri näyttää.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 525
Viestejä
4 165 465
Jäsenet
70 420
Uusin jäsen
TuplaT

Hinta.fi

Ylös Bottom