Joku taisi Xboxin omaan ketjuun laittaa, että ensimmäisessä vaiheessa konsolit tulee myyntiin Giganttiin, Poweriin, CDONiin ja Microsoft Storeen.Citymarketit ei taida saada julkaisuun koneita lainkaan..
Eipä ole Gigantin puolelta kuulunut mitään...varastotilanne näkyy ainoastaan Series S:n kohdalla ja siellä näkyy että päävarastolla on 100+ konsolia.Eipä ole gigantista tullut mitään viestiä onko tullut varastoon ,tai ovatko jo laittaneet varuiksi postiin jos sitten muutaman päivän kestäisi tulla.
Onko muuten kellään sisäpiiritietoa(kun virallistahan ei ole) että saiko Gigantti jo laitteita varastoon?
Chatin kautta vai? Olin itse chatin jonossa sijalla 20, jonotusaika 20min. Sitten se muuttui 40min ja sen jälkeen 52min ja olin edelleen sijalla 20. Seuraavan kerran kun muistin katsoa selaimen välilehteä, niin aspa oli huhuillut noin 60min jälkeen, että mitä asiaa ja sen jälkeen siirtynyt palvelemaan seuraavaa asiakasta. Kun yritin yhdistää uudestaan, niin chatbotti sanoi että liikaa asiakkaita jonossa, ei voi yhdistää.Tattis @Pingviini , olin jo tovin jonottanut aspahenkilöä kysyäkseni xboxin toimituksista, eikä jono edennyt mihinkään viimeisen 30min aikana.
Chatissa kyl. Itekin olin jonossa sijalla 20 ja arvioitu aika 45min. Sitten edellistä viestiä kirjoittaessani oli "Stina" ilmestynyt paikalle juttukaveriksi chattiin.Chatin kautta vai?![]()
Minä päivänä ja mihin aikaan laitoit tilauksen sisään?Chatissa kyl. Itekin olin jonossa sijalla 20 ja arvioitu aika 45min. Sitten edellistä viestiä kirjoittaessani oli "Stina" ilmestynyt paikalle juttukaveriksi chattiin.
Edit. Stina sanoi että kuulemma yllättävän nopsaan tulevat Suomeen Ruotsin varastolta ja arvioitu saapuminen minulle matkahuollon kautta on juurikin 10.11
22.9 klo 10:12. Olin kärppänä paikalla, mutta ihmettelin kun en saanut valittua haluamaani noutopistettä, kunnes hetken tusattuani tajusin että oli vanha osoite käyttäjätiedoissa.Minä päivänä ja mihin aikaan laitoit tilauksen sisään?
Mulla lukee Tilaus vastaanotettu huhtikuussa ostetun puhelimen tilauksessa. Tuohon ei kannata ihan sokeasti luottaa. Eiköhän se sieltä konsolikin tule.Mikä status teillä näkyy tilauksessa Gigantin nettisivuilla? Itselläni lukee vain että ”tilaus vastaanotettu”. Upeaa toimintaa jos vahvistuksessa luvataan tavaran saapuvan 3.11. varastoon ja pikatoimitus kertoo toimitusajaksi 2-4 työpäivää, nyt ei ole edes varmaa että saako vehkeen ennakkotilaamalla edes julkkariksi.![]()
Mahtavaa!Tuo Gigantin nettisivujen aspa-chatti toimii vähän miten sattuu, niin otin asiaksi ja soitin asiakaspalveluun, että saavatko konsolin lähetettyä julkaisupäiväksi. Asiakaspalvelija kertoi seuraavaa:
Toimituksen tila (oma tilaus on edelleen tilassa "tilaus vastaanotettu" ja tilaus on tehty 22.9.2020 noin klo 10:03, pikatoimitus) ei muutu ennen kuin tavara on lähtenyt Ruotsin keskusvarastolta ja saapunut Suomen puolelle, jolloin Postin/Matkahuollon seuranta muodostaa lähetystunnuksen automaattisesti ja silloin se tunnus lähetetään asiakkaalle tiedoksi.
Rahti liikkuu heillä kuulemma myös viikonloppuisin ja aspa veikkasi että mahdollisesti viimeistään tulevana sunnuntaina voisi tulla seurantakoodi tuotteelle, jonka pitäisi olla asiakkaalla tiistaina 10.11. Tuotteen saatavuus on ollut kohtalaisen hyvä ja aspa veikkasi, että kaikki jotka ovat ennakkotilanneet konsolin 22.9 heti ennakkomyynnin alettua, niin saisivat konsolinsa heti ensimmäisestä erästä.
Uudet Xboxit ovat jo saapuneet heille keskusvarastolle, mutta he eivät voi vielä aloittaa postituksia, ettei asiakkaat saa konsolia liian aikaisin, koska niin he eivät saa toimia.
Tuotesivulla olevasta muuttuvasta "saapuu varastoon xx.xx.2020" päivämäärästä aspa sanoi, että heille tulee koko ajan valmistajalta pieniä määriä lisää konsolia, jolloin IT-puoli päivittää tuotesivua konsolin muuttuvan saatavuuden mukaan. Eli jos juuri nyt tuotesivulla lukee että "saapuu varastoon 22.12.2020" ja valmistaja ilmoittaa että saatte lisäerän konsolia silloin ja silloin, niin tuotesivun päivämäärä voi muuttua aikaisemmaksi sen mukaan.
Toivottavasti tästä oli apua kaikille, jotka uuden konsolin saapumista innokkaasti odottelee.![]()
Jos Gigantin tilausseurannassa puhut, niin heillä tosiaan rahti liikkuu myös viikonloppuna. Tilausseuranta aktivoituu vasta kun tuote on Ruotsin keskusvarastolta saapunut Suomen puolelle, ja Matkahuollon/Postin lähetystunnus muodostunut. Tällaista tietoa sain kun heidän aspaan soittelin tuossa pari päivää sitten.Ottaen huomioon että 10s päivä on tiistai niin tyyliin tänään olisi pitänyt tulla ilmo että laittaneet liikkeelle jos siis toimisi tuo tilausseuranta niin kuin pitää, mutta mikään ei ole siellä muuttunut tai muuten tullut viestejä tms.
Mulla ei ollut edes optiona valita mitään pikatoimitusta xboxia tilatessa. Jälkikäteen olen tuotesivulla huomannut tuosta puhuttavan, että giganttiklubilaisille tuollaista vaihtoehtoa tarjotaan, mutta en varmaan sitten ole klubilainen.La-su aikana pitäisi tulla se lähetystunnus, niin sitten tuo pikatoimitus tiistaiksi lienee mahdollinen. Toisaalta jos päivällä-parilla myöhästyy, niin eipä se maailma siihen kaadu, kun näin lähellä jo ollaan.
Juuri tuli sähköpostia kera UPS:n seurantakoodin (UPS ei kuitenkaan vielä ole pakettia saanut).Onko kukaan Microsoft storen kautta ennakkotilannut saanut vielä viestiä että paketti olisi lähtenyt matkaan? Meinaa kiire tulla jos 10. pv pitäs olla kotiovella eikä ole lähteny edes vielä matkaan.
Hello, |
Get ready! The order you placed on Tuesday, September 22, 2020 has shipped. Click the track shipment link below to request updates and special delivery options. The charge should now be reflected in your account. Thank you for shopping with us – we can’t wait to get this to you. UPS - Hollanti Konsoli, uupuu vielä ohjaimen akku + johto ja tallennustilakortti. Mikäli ei tule lentämällä Suomeen... |
Mielenkiinnosta, mistä gigantista on kyse? Toki jos et halua paljastaa asuinpaikkaasi niin ei tarvi kertoa. Sillä vaan mietin, että onkohan paljon paikkakuntakohtaisia eroja näissä saapumiserissä ja ilmoituksien lähettelyissä on.Gigantista tuli just tekstari, että X on saapunut, ja on noudettavissa tiistaina![]()