Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 113
On päivän selvää että sinä veljesi kanssa revittelette ohjaimia hieman toisella tapaa mitä keskiverto peluri. On jopa todennäköistä ettei kysyjä saa edes heikkoja One-ohjaimia rikki, mutta mistä tietää. Itse en ole koskaan mitään ohjaimia saanut mitenkään rikki, muuta kuin One-ohjainten RB-näppäimen pelaamalla Sekiroa ja Rocket Leagueta (nitro tuosta napista). Käsittelen laitteita yleisesti ottaen melko varoen. Kokemuksesi on silti lukemisen väärti, mutta perspektiivi tuntuu puuttuvan, sillä nuo olkanäppäinten hajoamiset ja aiemmin mainittu tattiongelma (drift) ovat yleisiä laajasti todettuja ongelmia. Tietenkään ei voi vannottaa että DS5-ohjain olisi hyvä ja kestävä koska minun DS4 oli, mutta noin ulkoisesti olen tarkastellut että olkanäppäinten toteutus lienee sama, eli pitäisi kestää, joten uskallan suositella tämän perusteella. Onko parempaakaan tarjolla?

Siitä ollaan laajalti yhtä mieltä ja itse voin myös vahvistaa, että Xbox 360 -ohjaimet ovat varsin laadukkaita. Tästä huolimatta, lainasin kerran joksikin aikaa sellaisen kaverilleni ja hän oli heti kyennyt revittelemään tattien kumit sileiksi, joten pelaajan toiminnalla on todellakin väliä. Olen kuitenkin sitä mieltä että tällaiset herkästi tippuvat ja kaikkien käsissä pyöriteltävät härpäkkeet pitäisi lähtökohtaisesti tehdä mahdollisimman kestäviksi, eli ei ole suotuisa edes DS4-ohjainten kestävyyden taso.
Tuo käyttötapa todellakin merkkaa paljon. Itsellä on kaikki Xbox Onen ohjaimet uudenveroisessa kunnossa. Xbox 360:n ohjaimissa ehti vuosien saatossa tateista ne suuntapisteet kulumaan pois mutta muuten kunnossa. Kaveri taasen onnistui muutamassa kuukaudessa kuluttamaan Onen ohjaimen tatit täysin sileiksi ja enemmän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 349
Tosin ainakin se mitä itse sanoin driftauksesta ja suuresta deadzonesta ei liity ohjainten "rikkomiseen" vaan siihen että liian usein nuo defectit on suoraan paketista otetussa uudessa ohjaimessa tai tulevat jo lyhyen käytön jälkeen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 113
Tosin ainakin se mitä itse sanoin driftauksesta ja suuresta deadzonesta ei liity ohjainten "rikkomiseen" vaan siihen että liian usein nuo defectit on suoraan paketista otetussa uudessa ohjaimessa tai tulevat jo lyhyen käytön jälkeen.
Tuo tosin ei taida ilmetä kuin niillä käyttäjillä jotka asettaa deadzonen nolliin? Oletuksenahan peleissä on aina pieni deadzone. Yhdestä omasta ohjaimesta huomasin driftausta vasta kun aloin pelaamaan Fligh Simulatoria koska siinä oli oletuksena deadzone 0%. Nosti jonnekin 5% päälle niin ei ongelmaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 349
Pahimmillaan joissain onen ohjaimissa on tyyllin 15% mekaaninen tyhjä alue ennen kuin mitään tapahtuu, ja/ tai peleissä joissa pystyy dzonen alas laittamaan, kuten bäfät joissa suositus olisi saada lähelle nollaa, niin joillain yksilöillä ei alle 10%, tai pahimmillaan alle 15% tms voi mennä ilman että alkaa driftaamaan itsekseen.

Eli laatutoleranssit ei ole ihan kohdallaan. Keskialue aika viturallaan jos suurta osaa liikeradasta ei voi edes käyttää. Plus kertoo siitä settä se "kytkin" mikä lie tateissa on ei ole kovin laadukas.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Tuli sellainen asia mieleen että mitenkähän käytännössä joutuu tuon 120hz tilan pistää päälle? Riittääkö että pelin valikosta valitset sen tilan vai joutuuko boxin kuvaasetuksista mennä valitsemaan joka kerta sen 120 hz niin kuin one x lläkin? Se olis kyl perseestä ettei tv automsattisesti osaisi valita kyseistä tilaa...mites luulette kumminpäin menee?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 347
Tuli sellainen asia mieleen että mitenkähän käytännössä joutuu tuon 120hz tilan pistää päälle? Riittääkö että pelin valikosta valitset sen tilan vai joutuuko boxin kuvaasetuksista mennä valitsemaan joka kerta sen 120 hz niin kuin one x lläkin? Se olis kyl perseestä ettei tv automsattisesti osaisi valita kyseistä tilaa...mites luulette kumminpäin menee?
Eiköhän se ole kuten nykyään One X:llä (edit: 1440p@120Hz asti siis One X:llä), eli konsolin valikosta yleisasetukseksi 120Hz ja pelissä sitten on nuo omat asetustilansa, kuten esimerkiksi FF XV:n "High" (4K@30fps) ja "Lite" (1080p@60fps) -tilat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 113
Se kyllä kiinnostaa että onko sitä tukevien pelien 120fps lukittu tuon 120hz tilan taakse? Eli saako sen 120fps käyttöön silti vaikka ruutu ei sitä tukisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 347
Se kyllä kiinnostaa että onko sitä tukevien pelien 120fps lukittu tuon 120hz tilan taakse? Eli saako sen 120fps käyttöön silti vaikka ruutu ei sitä tukisi.
Riippunee varmaan siitä onko kyseinen 120fps tila lukittu v-syncillä vai rajoittamaton.
Lukitulla nopeudella v-sync nappaa television/näytön virkistystaajuuden, joten 120fps tippuu 60fps. Lukitsemattomalla taas sitten voidaan VRR:n kanssa ajaa virkistystaajuutta korkeampia nopeuksia ilman repeilyä.
Voi toki myös olla, että peli antaa eri tilat tuon konsolin asetuksen mukaan, mutta tämä nähtäneen sitten muutaman viikon päästä.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Riippunee varmaan siitä onko kyseinen 120fps tila lukittu v-syncillä vai rajoittamaton.
Lukitulla nopeudella v-sync nappaa television/näytön virkistystaajuuden, joten 120fps tippuu 60fps. Lukitsemattomalla taas sitten voidaan VRR:n kanssa ajaa virkistystaajuutta korkeampia nopeuksia ilman repeilyä.
Voi toki myös olla, että peli antaa eri tilat tuon konsolin asetuksen mukaan, mutta tämä nähtäneen sitten muutaman viikon päästä.
Selaillut nettiä nyt liittyen tuohon 120 hz niin pirun hyviä uutisia vanhempienkin televisioiden omistajille. Itselläkin sampan tv joka tukee 1440p,120 hz (hdmi 2.0). Eli ei tarvitsekkaan pakosta hommata uutta tv tä joka tukee hdmi 2.1 ja 4 k/120 hz ( niitä pelejä ei nimittäin tule montaa tai yhtäkään). r/XboxSeriesX - Dirt 5: Xbox Series X Hands-On at 4K60 + 120Hz Modes Tested
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 113
Selaillut nettiä nyt liittyen tuohon 120 hz niin pirun hyviä uutisia vanhempienkin televisioiden omistajille. Itselläkin sampan tv joka tukee 1440p,120 hz (hdmi 2.0). Eli ei tarvitsekkaan pakosta hommata uutta tv tä joka tukee hdmi 2.1 ja 4 k/120 hz ( niitä pelejä ei nimittäin tule montaa tai yhtäkään). r/XboxSeriesX - Dirt 5: Xbox Series X Hands-On at 4K60 + 120Hz Modes Tested
Kuten tuolla joku todennutkin niin tyhmää tuossa on että pitää käydä aina Xboxin asetuksista muuttamassa käytetty resoluutio tuota varten. Joudun tuota tekemään jos haluan katsoa 3D-sisältöä koska televisio ei 4K:lla anna 3D:tä käyttää vaan täytyy olla 1080p signaali.

Sietäisi olla PC-tyylisesti että saa pelikohtaisesti valita käytetyn resoluution.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Kuten tuolla joku todennutkin niin tyhmää tuossa on että pitää käydä aina Xboxin asetuksista muuttamassa käytetty resoluutio tuota varten. Joudun tuota tekemään jos haluan katsoa 3D-sisältöä koska televisio ei 4K:lla anna 3D:tä käyttää vaan täytyy olla 1080p signaali.

Sietäisi olla PC-tyylisesti että saa pelikohtaisesti valita käytetyn resoluution.
Se olisi kyllä hyvä ominaisuus. Jos oikein ymmärsin niin myös tuolla hdmi 2.1 joutuu tuota vaihto rumbaa suorittaa yhtälailla? Eli hdmi 2.0 olisi ihan täysin riittävä jos tukee 120 hz tilaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 097
Riippunee varmaan siitä onko kyseinen 120fps tila lukittu v-syncillä vai rajoittamaton.
Lukitulla nopeudella v-sync nappaa television/näytön virkistystaajuuden, joten 120fps tippuu 60fps. Lukitsemattomalla taas sitten voidaan VRR:n kanssa ajaa virkistystaajuutta korkeampia nopeuksia ilman repeilyä.
Voi toki myös olla, että peli antaa eri tilat tuon konsolin asetuksen mukaan, mutta tämä nähtäneen sitten muutaman viikon päästä.
Häh. Eihän VRR noin toimi. Jos framerate ylittää monitorin maksimi virkistyksen niin repeileminen on väistämätöntä koska frameratea ei saada lukittua näyttölaitteen toimintarangelle. Jos se lukittaisiin niin silloinhan sitä peliä ei ajettaisi yli virkistystaajuuden.

E: Siihen on siis ihan syynsä miksi PC:llä jokainen gsync/freesync näytön omistaja rajoittaa ulkopuolisella ohjelmalla frameraten pari napsua alle monitorin maksimi virkistyksen. Se on sitä varten että VRR (eli gsync tai freesync) olisi toiminnassa ja pitäisi kuvan repeilemättömänä ilman vsyncciä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 347
Häh. Eihän VRR noin toimi. Jos framerate ylittää monitorin maksimi virkistyksen niin repeileminen on väistämätöntä koska frameratea ei saada lukittua näyttölaitteen toimintarangelle. Jos se lukittaisiin niin silloinhan sitä peliä ei ajettaisi yli virkistystaajuuden.

E: Siihen on siis ihan syynsä miksi PC:llä jokainen gsync/freesync näytön omistaja rajoittaa ulkopuolisella ohjelmalla frameraten pari napsua alle monitorin maksimi virkistyksen. Se on sitä varten että VRR (eli gsync tai freesync) olisi toiminnassa ja pitäisi kuvan repeilemättömänä ilman vsyncciä.
Olet oikeassa, varmaan joku unenpuutteen aiheuttama ajatuskatkos kävi itselläni. Kuvan repeilyä siis luvassa, jos joku peli sattuu tarjoamaan rajoittamattoman päivitysnopeuden ja käytössä 60Hz ruutu.
Mahdollisesti tällaisia pelejä ei tulla näkemään, vaan ennemmin mennään fps target <= virkistystaajuus ja dynaamisella resoluutiolla sitten ohjataan lähemmäks tuota virkistystaajuutta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 349
Niin no, itsellä kokemusta esim iRacingin ajamisesta aikoinaan 1080/60Hz:ssä tv:ssä ~150-200fps:llä eikä juuri repeillyt silloin, itse asiassa oli kovinkin sulavaa(plus ohjattavuus/forcet hyvät kun korkea fps). Ei toki samanlaista kuin 120/144hz pc-monitorin kanssa samoilla fps:llä myöhemmin. Mutta siis pointti oli että välttämättä ei ole häiritsevää/huomattavaa se. Toki varmasti eniten peli-kohtaista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
468
On päivän selvää että sinä veljesi kanssa revittelette ohjaimia hieman toisella tapaa mitä keskiverto peluri. On jopa todennäköistä ettei kysyjä saa edes heikkoja One-ohjaimia rikki, mutta mistä tietää. Itse en ole koskaan mitään ohjaimia saanut mitenkään rikki, muuta kuin One-ohjainten RB-näppäimen pelaamalla Sekiroa ja Rocket Leagueta (nitro tuosta napista). Käsittelen laitteita yleisesti ottaen melko varoen. Kokemuksesi on silti lukemisen väärti, mutta perspektiivi tuntuu puuttuvan, sillä nuo olkanäppäinten hajoamiset ja aiemmin mainittu tattiongelma (drift) ovat yleisiä laajasti todettuja ongelmia. Tietenkään ei voi vannottaa että DS5-ohjain olisi hyvä ja kestävä koska minun DS4 oli, mutta noin ulkoisesti olen tarkastellut että olkanäppäinten toteutus lienee sama, eli pitäisi kestää, joten uskallan suositella tämän perusteella. Onko parempaakaan tarjolla?

Siitä ollaan laajalti yhtä mieltä ja itse voin myös vahvistaa, että Xbox 360 -ohjaimet ovat varsin laadukkaita. Tästä huolimatta, lainasin kerran joksikin aikaa sellaisen kaverilleni ja hän oli heti kyennyt revittelemään tattien kumit sileiksi, joten pelaajan toiminnalla on todellakin väliä. Olen kuitenkin sitä mieltä että tällaiset herkästi tippuvat ja kaikkien käsissä pyöriteltävät härpäkkeet pitäisi lähtökohtaisesti tehdä mahdollisimman kestäviksi, eli ei ole suotuisa edes DS4-ohjainten kestävyyden taso.
Itse arvioisin, että oma käyttöni on varsin kevyttä ja veljeni sitä rankkaa. Netti/Muro oli tuolloin täynnä DS4 ’sticks peeling’ -ongelmia, joten pidän asiaa pikemminkin tuotteen laatuongelmana. Driftaavia tattejakin näyttää löytyvän pilvin pimein. Laatuongelmiin viittaa samankaltaiset kokemukset lähipiirissä, sekä nettitarinat.

Pointti oli, että samaan käyttöön ei ole hajonnut, kuin joku MS Sidewinder -ohjain 2000- luvun alussa. Aiemmat Pleikan ja Nintendon ohjaimen, sekä ominaisuuksiltaan lähes vastaan 360 ohjaimet toimivat hienosti samalla käytöllä. Ainut ero on laatu.

Toivottavasti ohjaimen kestävyyteen on panostettu tässä sukupolvessa. Mitä ilmeisimmin viime sukupolvessa se puoli ei ollut kunnossa. Elitekään ei ole ollut huhujen mukaan tältä osin hiottu tuote.
 
Liittynyt
14.08.2019
Viestejä
266
Taitaa vaan olla, että kokemukset vaihtelee eri ihmisillä.

Itsellä kului Xbox 360 ohjaimet hurjaa vauhtia, tatin vetämiset, tattien pinnan kulumiset, bumbereiden hajoamiset ja akkujen pilalle menot.

DS4:t taas kestänyt käyttöä itsellä tosi hyvin. Ainoastaan ensimmäinen DS4:stä kului tattien pinnat ja oikea liipaisin reistaili, mutta sen onneksi sai itse korjattua. Sen jälkeen ovat kestäneet loistavasti.

Series X ohjain vaikuttaa ihan lupaavalta, jos kerran bumbereita on parannettu ja share näppäin lisätty niin alkaa ne pahimmat viat olla korjattu.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 119
Taitaa vaan olla, että kokemukset vaihtelee eri ihmisillä.
Jep. Itsellä ei taida olla hajonnut yhtäkään ohjainta, mistään koneesta PS3/360 eteenpäin...
Ei vetele mihinkään suuntaan jne. Pleikka 4:n tateissa tosin olen käyttänyt tikuissa suojahattua (Ehe-Ehe!).

Eikä ne nyt ihan pienelläkään käytöllä ole olleet.
Pitänee koputtaa puu(päätä)...
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
679
Julkaisu Xbox 360 ohjaimesta kului nuo peukalo-ohjainten päät urille (tuulettimet pitäisi itse konsolissa vaihtaa ruvenneet meluamaan), muuten paras ohjain. PS3 ohjaimista akut alkaa olla viimeisiään saa olla kokoajan lataamassa jos on tarvista käyttää. xbox one ohjaimista tuo usb portti meinaa löystyä, ja samat kynsien kuluttamat paukalo tatit meinaa vaivata tosin ei vielä yhtä pahasti. Saisi olla hieman kovempaa muovia nuo tattien päät playstationin tyyliin niin ei kynnnet kuluttaisi urille. Wii ohjaimet ei näytä hirveästi kulumisen merkkejä, tosin siitä tuli se uusi paranneltu ohjain aika loppu puolella, ja ilmaiset pito suojat muutenkin suojas (itse konsolista levisi virta lähde takuun puitteissa). Ei nuo kuperat/tasaiset peukalo-ohjaimet kulu niin kuin xboxin koverat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
03.12.2019
Viestejä
452
Meillä käytössä 3 kpl Dualshock 4-ohjaimia joista vanhimmat hommattu PS4:n julkaisun yhteydessä ja ovat kaikki vielä kunnossa Gang Beastsin ja Tekkeneiden jälkeen.

PC:llä olen käyttänyt peliohjaimena langallisia xbox360-ohjaimia, joista ensimmänen kesti Dark Souls 2:n läpipeluun ja noin 20 tuntia Dark Souls kolmosta ennen kuin olkanapit antautuivat. Kaupasta uusi ohjain tilalle, tuolla sain pelattua DS3:n loppuun ja pääsin Sekirossa melkein loppuun ennen kuin olkanapit olivat taas kaputt.

edit: Pelasin vielä sekä Dark Souls 3:n että Sekiron läpi PS4:n mukana tulleella Dualshockilla ja ohjain toimii vieläkin :p
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 113
Julkaisu Xbox 360 ohjaimesta kului nuo peukalo-ohjainten päät urille (tuulettimet pitäisi itse konsolissa vaihtaa ruvenneet meluamaan), muuten paras ohjain. PS3 ohjaimista akut alkaa olla viimeisiään saa olla kokoajan lataamassa jos on tarvista käyttää. xbox one ohjaimista tuo usb portti meinaa löystyä, ja samat kynsien kuluttamat paukalo tatit meinaa vaivata tosin ei vielä yhtä pahasti. Saisi olla hieman kovempaa muovia nuo tattien päät playstationin tyyliin niin ei kynnnet kuluttaisi urille. Wii ohjaimet ei näytä hirveästi kulumisen merkkejä, tosin siitä tuli se uusi paranneltu ohjain aika loppu puolella, ja ilmaiset pito suojat muutenkin suojas (itse konsolista levisi virta lähde takuun puitteissa). Ei nuo kuperat/tasaiset peukalo-ohjaimet kulu niin kuin xboxin koverat.
Miten saat kynsillä koskettua tatteihin? o_O
 
Liittynyt
06.09.2017
Viestejä
736
Viimeksi mennyt ohjain konsolissa rikki kun Sega Master System II pelasin.
Niitä ohjaimia ei turhaan rämpätä! :rage:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
201
Täälä meni RB näppäin onen kapulasta kun tippui sohvalta.
SeriesX ohjain tilalle tai sitten DualSense koska gyro.
 
Liittynyt
20.02.2017
Viestejä
80
Minulla lähti 360:n kanssa muutamasta padista se kumi irti vasemmasta tatista. Etenkin NHL:ää pelatessa, koska näemmä painan tattia liian lujaa peukalolla. Onen kanssa ostin sen Elite bundlen, ja se näytti auttavan, koska Elite padista ei ole nuo pääliskumit lähteneet. Sen sijaan esim. pidemmän änäri (kiihdytys) tai codi (juoksu) session jälkeen on vasen ranne kipeä. Olen yrittänyt kiinnittää tuohon huomiota, että en niin lujaa rutistaisi tattia, koska peli ei sitä vaadi. On vain jäänyt jotenkin päälle. Kavereilla ovat padit pysyneet kunnossa, joten eiköhän kyse ole nimenomaan käyttäjästä; jos antaa painetta, niin ne kumit siitä tatin päältä lähtee ajan kanssa irti. Pleikkarin kanssa ei vastaavaa ole käynyt, mutta toisaalta niillä olen pelannut pelkästään exclut, ja esim. codit, änäri ja muut 3rd partyt xboxilla, koska ohjain sopii paremmin omaan käteen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
251
Mulla on kyllä mennyt xbox ohjaimia rikki ainakin 4. Yhdestä toinen tikku meni ihan hervottomaksi, parista on mennyt joko liipasin tai shoulder button jumiin ja yhdestä paritusnappi sekä lopulta usb liitin niin ei saa yhdistettyä mihinkään. Ilmeisesti tuo jälkikasvu ei niitä kovin hellävaraisesti käytä. Ja toki käyttöastekin on aika iso kun on yleensä 3-4 kerrallaan pelaamassa.

En nyt kuitenkaan mitenkään erityisen vakavana ongelmana pidä ja tuskinpa tuo Series X ohjainkaan niitä kestää sen paremmin.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
58
Ostakaa hyvät ihmiset KontrolFreekit niihin ohjaimiin. Itse en enää voisi pelata ilman, tatit tuntuvat karseilta muuten. Tatitkaan eivät kulu käytössä. Galaxy-malli on oma suosikki.
 

_wg

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
132
Mistäs kannattaisi nyt tilailla Xbox Series X:ää? Ei sinäänsä ole mikään kiire, mutta jos vaikka jouluksi saisi niin olisi kiva.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 080
Mistäs kannattaisi nyt tilailla Xbox Series X:ää? Ei sinäänsä ole mikään kiire, mutta jos vaikka jouluksi saisi niin olisi kiva.
Eiköhän se helpoin ole suositella Giganttia, koska se tuntuu olevan Microsoftille ykköskumppani täällä (joten saavat luotettavasti ja suuria määriä tavaraa) ja muutenkin Gigantin ehdot palautuksen sun muun suhteen on mukavimmasta päästä. Tällä hetkellä ennustavat 8.12. lähetettäväksi.
 

_wg

Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
132
Eiköhän se helpoin ole suositella Giganttia, koska se tuntuu olevan Microsoftille ykköskumppani täällä (joten saavat luotettavasti ja suuria määriä tavaraa) ja muutenkin Gigantin ehdot palautuksen sun muun suhteen on mukavimmasta päästä. Tällä hetkellä ennustavat 8.12. lähetettäväksi.
Kiitoksia tästä vinkistä. Laittelin Gigantista tilaukseen, jos tulee tuohon joulukuun alkuun niin olisi aika passeli.
 
Liittynyt
28.06.2019
Viestejä
1 014
Saas me muut nähdä saadaanko ~2.5 viikon päästä.
Vois kyl alkaa jo pikkuhiljaa tulemaan. Virittelin jo one x n makkarin telkkariinkin ;) mul on jo pieni hoppu saada uus tilalle olkkariin :). Edit. Ei toi one x kyl mikään surkea kuvainen ollut tuohon 1080 p telkkariinkasn. Oikein terävä ja hyvä kuvs siinäkin. Tietty ei 4 k veroinen ja hdr puuttuu. Mut tos vanhas on kyl 3 d jos haluu fiilistellä:)
 

Stadilainen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.06.2019
Viestejä
806
Tilasin suoraan Microsoftilta ja näyttää "odottaa" tilaa, eiköhän se ensi viikolla lähde liikkeelle.;) Tulee vielä suoraan kotiovelle toimitettuna.
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 441


The Touryst pyörii 6K josta downsamplaa --> 4K. (löytyy myös 4K 120fps mode) Toivottavasti yleisyy peleissä mitkä eivät ole graafisesti raskaita niin saadaa vielä extra enemmän kuvanlaatua tai sitten 120fps.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
679
Tarkistetaanpa... Microsoft.fi tilattu, konsoli "odottaa", pari päivää myöhemmin xbox.com tilattu akku ja johto "arvioitu toimitus 10 marraskuuta" ja reilu viikko myöhemmin xbox.com tilattu lisä tallennustilakortti edelleen "julkaistaan 10.11". Nähtäväksi jää saapuuko samassa kuriiri lähetyksessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 349
Tuli tuossa pleseketjusta mieleen, että onko tälle tulossa virallista mediakaukoa? Toki täytyy olla joka laitteelle omansa...
 
Liittynyt
04.05.2020
Viestejä
78
Tuli tuossa pleseketjusta mieleen, että onko tälle tulossa virallista mediakaukoa? Toki täytyy olla joka laitteelle omansa...
Tietääkseni ei ole tietoa uudesta mediakauko-ohjaimesta, mutta Xbox Onen kauko-ohjain toimii myös Series X:lla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 349
Totta tuokin, ts "se" mediakauko Oneenhan ei ollut Ms:n vaan sen tarvikevalmistajan, tuo kauko itseltä kyllä löytyy, ei siinä mitään.
(mikäs sen firman nimi nyt onkaan, ei jaksaisi kapulaa laatikoista etsiä)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 113
Tietääkseni ei ole tietoa uudesta mediakauko-ohjaimesta, mutta Xbox Onen kauko-ohjain toimii myös Series X:lla.
Toimiiko? Täällä ketjussa aiemmin väitetty että ei toimisi. CEC:hän tuossa on ilmeisesti korvikkeena.
Totta tuokin, ts "se" mediakauko Oneenhan ei ollut Ms:n vaan sen tarvikevalmistajan, tuo kauko itseltä kyllä löytyy, ei siinä mitään.
(mikäs sen firman nimi nyt onkaan, ei jaksaisi kapulaa laatikoista etsiä)
Kyllä tuo ihan Microsoftin tekemä oli: Amazon.com: Xbox One Media Remote: Microsoft: Video Games
 

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 441
Toimiikohan toi xbox onen usb digi tv viritin :D Sitä tuli aikoinaan ihan käytettyäkin kunnes MS vähän unohti koko homman eikä tuonut lupaamia ominaisuuksia.
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
728
PS3-PS4 konsoleilla on menty ja PC-pelaaminenkin on jäänyt kevyeen pelailuun läppärillä. Alunperin oli tarkoitus odottaa PS5 Pro:ta, koska Xbox on tehokkaampi ja en haluais ostaa kahta PS5:sta. Sitten päätin siirtyä kunnolla PC-pelaajaksi taas, mutta konsoli tulis hemmetisti halvemmaksi (uus tv tulee joka tapauksessa ja sitte ei tarvis ostaa tonnin pelinäyttöä PC:lle ja tonnin CPU/GPU päivitystä).

Trophyt on mulle äärimmäisen tärkeitä, koska muuten ei ole motivaatiota pelata yksinpelejä loppuun. Ja niitä pääasiassa pelaan konsoleilla. Series X kiinnostaisi muuten tehoineen, mutta trophylista alkais alusta. Sonyn yksinoikeuspelit tuntuu jo nähdyiltä, eli ne PS1-PS2 remaket ja muut on saatu koettua. Toisaalta PS4 pelejä ois hirveät määrät pelaamatta, ja niitä vois pelata edes hieman paremmin PS5:lla. Sinänsä kumpikaan konsoli ei kiinnosta heti, koska en ikinä osta uusia pelejä, vaan mahdollisimman halvalla. Xboxilla kyllä ymmärtääkseni pelipalvelut on paljon paremmat.

Rajoittaako PS5 miten pahasti molemmille julkaistavia pelejä, tuleeko näkymään todellista hyötyä isommista tehoista? Ajosimut saattais kiinnostaa, PC olis tähän tietty paras. Series X silti varmaan ihan yhtä hyvä kuin PS5? Samoin arcade-ajopelit kiinnostaa. PS5 saattais olla tähän paras? Samoin jos pleikkarille tulee uutta Gran Turismoa tai Wipeouttia, niin se tuntuis kyllä puukolta selässä jos omistan Xboxin. Molempia en aio ostaa.

Tuntuis kyllä vähän pyhäinhäväistykseltä ostaa Xbox omistettua pelkästään PS1-4. Mutta uskon että Microsoft tulee pitämään tämän tehoedun myös tulevaisuudessa, kuten One X:lläkin jo.. koska heidän on pakkokin? PS tulee aina silti olemaan suositumpi. Ainakin Xboxin sais paljon lähempänä julkaisua. En sitten tiedä onko se minulle niin tärkeää.

Kai tämän tekstin tarkoitus oli selvittää omaa päätään. Sellainen fiilis tuli nyt, että parempi olla ostamatta mitään vielä ja pysyä Sonyssa.
 
Viimeksi muokattu:

Taizuuni

Jai Bhole Ki!
S Y N T H W A V E
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 441
Rajoittaako PS5 miten pahasti molemmille julkaistavia pelejä
Vaikea sanoa vielä kun ei olla oikein mitään käytännön eroja nähty mutta en oikein usko että suuria eroja tulee olemaa. Eiköhän se 4K resolution target ole kummallakin konsolilla aika hyvin hanskassa.

En nyt näe miksi arcade-ajopelit olisi suoriltaan PS5:lla parempia. Semisimu peleistä jos tykkää niin MS:llä on Forza ja Sonylla GT.

Mutta vasta 2021 nähdään kunnolla mitä konsolit pystyy että jos kiire ei ole niin kannattaa jäädä odottelemaa.
 
Liittynyt
20.07.2020
Viestejä
728
Vaikea sanoa vielä kun ei olla oikein mitään käytännön eroja nähty mutta en oikein usko että suuria eroja tulee olemaa. Eiköhän se 4K resolution target ole kummallakin konsolilla aika hyvin hanskassa.

En nyt näe miksi arcade-ajopelit olisi suoriltaan PS5:lla parempia. Semisimu peleistä jos tykkää niin MS:llä on Forza ja Sonylla GT.

Mutta vasta 2021 nähdään kunnolla mitä konsolit pystyy että jos kiire ei ole niin kannattaa jäädä odottelemaa.
Jos mennään ihan peleihin kuten Crash Team Racing, tai sitten se aiemmin mainittu Wipeout, niin olettaisin että PS:lle on enemmän tuonkaltaisia pelejä?

Katsoin Forzaa, ja sehän on saanut huippuarvosanat. Paremmat kuin Gran Turismot. Toki tiesin Forzan.

Uusia Wipeouttejakaan tuskin tulee, viimeisinkin oli remake. Ja Gran Turismon voi kyllä korvata Forzalla.

Sony myös teki minulle aika vasta ikävästi, ja menetin vuoden PS Plussan vaikka sen maksoin. Eivät suostuneet auttamaan. Päätin siinä hetkessä alunperin etten osta PS5. Ehkä ylianalysoin yllä. Minulle tehot on kuitenkin tärkeät. Ehkä vaan ostan sen boksin, niin ei voi enää miettiä enempää. Mutta katotaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 113
Juu, tuo vahvistettiin ihan vasta:

Tämä on helkutin hyvä uutinen :kippis:
Tuo ei ole paras Onen kauko, paras on tämä: PDP Talon Media Remote -kaukosäädin, Xbox One 19,90 Kaikissa testeissä tuo todettu.
Mikä tuossa PDP:ssä sitten on parempaa? Isompi ja hirveä kasa ylimääräisiä nappuloita näyttäisi ulkoisesti olevan erona. Microsoftin oma kaukosäädin ollut käytössä vuosia enkä siitä mitään huonoa sanottavaa keksi. Ohjaa laitetta ja on taustavalaistu niin näkee mitä nappeja painelee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
200
Miten saat kynsillä koskettua tatteihin? o_O
Tätä minäkin mietin, mutta kyllä se näköjään on mahdollista. Itselläni on ollut Elite controller jo neljän vuoden ajan, lähes pelkästään omassa käytössä. Peleinä kaikenlaisia, molempia tatteja suht tasaisesti kuluttavia. Alkuvuodesta tyttöystäväni aloitti pelailemaan Ori and the Blind Forestia, ja tämän läpäistyään jatkoi Castlevania: Symphony of the Nightin pariin, joka on nyt noin puolivälissä. Ohjaimen tatit näyttävät nykyään tälle, kummassakaan pelissä ei siis tarvitse kuin vasemmanpuoleista tattia.


Jotenkin se kynsien käyttö siis onnistuu, vaikka itsekin sitä aiemmin pidin mahdottomana :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 398
Viestejä
4 194 212
Jäsenet
70 727
Uusin jäsen
pvarjone

Hinta.fi

Ylös Bottom