• Klo 11 alkaen tietokanta-ajoon liittyvä ongelma, joka aiheuttaa palvelinvirhettä viestejä lähettäessä. Viestien kirjoittaminen pois käytöstä väliaikaisesti. Pyrimme saamaan ongelman korjattua mahdollisimman pian. Pahoittelut häiriöistä.

Xbox Series X + Series S -keskusteluketju

Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Itse en taas huomaa juurikaan eroa latausajoissa. Forza Horizon 4 lataa inasen nopeammin. SSD ollut käytössä jo vuosia One X:lläkin.
Lienet siis itse lisännyt SSD:n? Tuota vasten tämä XBSX on sitten toistaiseksi olematon parannus One X:ään, ei mitään kiirettä siis hankkia jos oli jo SSD. Forza Horizon 4:ssä esim. ainoa ero mitä huomaan on että kojelauta heijastuu paremmin tuulilasista ja taivas konepellistä. Vielä odotellessa niitä pelejä mitkä näyttää laitteen tehot.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 204
Muistetaan pitää konsoliväittelyt omassa ketjussaan ja muutenkin asiallisena. :swait:
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
154
Eipä siinä cp 2077 käynnistyy 7 sekunnissa quick resumella. FH4:ssa quick resumessa on sellainen vika ettei nämä forzahon hommat päivity oikein jos sitä käyttää ja välillä jotenkin bugannut että liikenne kadonnut kokonaan. Kaikissa pelissä on ne kaikki unreal engine, xbox game studios, coalition jne videopätkät joita aina ei edes pysty skippaamaan niin vähän syö ssd:n hyötyä alkulatauksessa.
FH4 on 1080@60 one x:llä ja series x:llä 4k@60, eikö sitä huomaa, ite huomaan ainakin selvästi? Jos pelaa one x:llä 4k@30 niin sen vasta huomaa tai tuntee.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 544
Forza Horizon 4:ssä esim. ainoa ero mitä huomaan on että kojelauta heijastuu paremmin tuulilasista ja taivas konepellistä.
Heh. Series X:llä FH4 pyörii 60FPS:llä 4K kun taas One X:llä 1080p ja tämä on todella iso ero. Huomaan eron ihan kaikessa muussakin kuin vain kojelaudassa :D Töllönä 2017 joulukuussa hankittu Panasonicin 65" OLED TX-65EZ950E
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Lienet siis itse lisännyt SSD:n? Tuota vasten tämä XBSX on sitten toistaiseksi olematon parannus One X:ään, ei mitään kiirettä siis hankkia jos oli jo SSD. Forza Horizon 4:ssä esim. ainoa ero mitä huomaan on että kojelauta heijastuu paremmin tuulilasista ja taivas konepellistä. Vielä odotellessa niitä pelejä mitkä näyttää laitteen tehot.
Juu USB:llä Samsung 860 QVO jossain Deltacon kotelossa.
Eipä siinä cp 2077 käynnistyy 7 sekunnissa quick resumella. FH4:ssa quick resumessa on sellainen vika ettei nämä forzahon hommat päivity oikein jos sitä käyttää ja välillä jotenkin bugannut että liikenne kadonnut kokonaan. Kaikissa pelissä on ne kaikki unreal engine, xbox game studios, coalition jne videopätkät joita aina ei edes pysty skippaamaan niin vähän syö ssd:n hyötyä alkulatauksessa.
FH4 on 1080@60 one x:llä ja series x:llä 4k@60, eikö sitä huomaa, ite huomaan ainakin selvästi? Jos pelaa one x:llä 4k@30 niin sen vasta huomaa tai tuntee.
Forza Horizon 4:ssä ne alkuvideot on skipattavissa heti kun peli ladannut. Oikeassa alanurkassa on pieni latausrinkula. Kun se katoaa niin A:ta painamalla pääsee ohi videista.
Itse pelaan sitä One X:llä 4K asetuksella vaikka onkin 1080p näyttö käytössä koska se asetus muuttaa muitakin graafisia asetuksia kuin pelkkää resoluutiota. Kyllähän sen fps:n eron huomaa mutta ei se järin merkittävältä tunnu kun tuo on kuitenkin lukittu 30fps One X:lläkin. Vaihteleva FPS tuntuisi paljon enemmän.
 
Liittynyt
27.04.2017
Viestejä
2 560
Käykää cdonista varaamassa 460€ series x jos ei vielä konetta löydy.
Hyvät tarjouksessa ohjeet.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 544
Käykää cdonista varaamassa 460€ series x jos ei vielä konetta löydy.
Hyvät tarjouksessa ohjeet.
"
Arvioitu toimitusaika:
Tuleva
Alustava julkaisupäivä
2021-12-30
Ennakkovaraa Xbox Series X asettuaksesi jonoon.
Lähetämme konsolit järjestyksessä sitä mukaan, kun niitä on varastossa.
Odotettu toimituspäivämäärä: 2021
"
 
Liittynyt
04.01.2021
Viestejä
213
Kerran on Xbox Series X sekoillut sähkökatkon jälkeen, käynnistäessä oli grafiikat melkoista pikselisekasotkua. Otin virtajohdon irti hetkeksi ja seuraavalla käynnistyksellä lähti sitten toimimaan normaalisti.
 
Liittynyt
07.09.2017
Viestejä
585
Nyt tuon nollauksen jälkeen valikoiden lataus kestää joka käynnistyksessä 13-18 sekuntia. Pikakäynnistys päällä. Aiemmin kaikki "rivit" tuli esille heti, nyt vain ylin. Miten tämä muilla?
Tähän varmaan vaikuttaa verkkoyhteys, pitää testata käynnistellä reititin uudelleen ja laittaa yhteys johdolla kunhan jaksaa taas säätää.
Raportoidaanpa että testaukset osoittivat arvelut oikeaksi; tämä "jumittelu" tapahtuu vain kun netti tahmaa. Ei siis vikaa laitteessa tai käyttiksessä :thumbsup:
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
907
"
Arvioitu toimitusaika:
Tuleva
Alustava julkaisupäivä
2021-12-30
Ennakkovaraa Xbox Series X asettuaksesi jonoon.
Lähetämme konsolit järjestyksessä sitä mukaan, kun niitä on varastossa.
Odotettu toimituspäivämäärä: 2021
"
Laitoin tilaukseen. Mikä voisi olla varovainen arvio? Toukokuu?
 
Liittynyt
28.01.2020
Viestejä
190
Heh. Series X:llä FH4 pyörii 60FPS:llä 4K kun taas One X:llä 1080p ja tämä on todella iso ero. Huomaan eron ihan kaikessa muussakin kuin vain kojelaudassa :D Töllönä 2017 joulukuussa hankittu Panasonicin 65" OLED TX-65EZ950E
Hyvä jos huomaat, mutta ei tossa Forzassa mitään "vau, uusi sukupolvi" eroa itselle tullut vaikka voisin halutessani verrata juoksentelemalla kerrosten väliä (en jaksa). 65" LG E8 ja C9 töllöinä. En usko, että tuo FH4 on parasta mitä Series X tulee tarjoamaan. Tai jos on niin olen pettynyt.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 316
Löytyipä mielenkiintoinen ominaisuus tai bugi osassa näistä Series S/X enhanced peleistä, eli ulkoiselle levylle aiemmin ladattu last gen -versio ei poistukaan päivityksen yhteydessä vaan jää edelleen sinne tarpeettomana. Tämä oli tapahtunut niin FH4 ja No Man's Skyn osalta. Muilla samanlaisia kokemuksia?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Löytyipä mielenkiintoinen ominaisuus tai bugi osassa näistä Series S/X enhanced peleistä, eli ulkoiselle levylle aiemmin ladattu last gen -versio ei poistukaan päivityksen yhteydessä vaan jää edelleen sinne tarpeettomana. Tämä oli tapahtunut niin FH4 ja No Man's Skyn osalta. Muilla samanlaisia kokemuksia?
Juu ei se niitä automaagisesti poista jos olet sinne ladannut. Tuo huomattiin heti julkaisupäivänä. Ajatus tuossa kai on että jos sen levyn vie Xbox Oneen niin peli toimii siellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 356
Tosin ainakin muutamat tuon tekee automaagisesti. Useampi kuin yksi on itsensä ulkoiselta poistanyt kun sX-versioon päivittänyt.
 
Liittynyt
14.02.2021
Viestejä
40
Nyt on noin kuukausi pelailtu uudella boksilla ja olen tyytyväinen. :smile: Valikot toimivat sutjakkaasti eikä ole hidastelua Xbox One X:n tapaan. Pelit toimivat paremmin tai yhtä hyvin kuin ennenkin.

Ostin samalla uuden telkun (LG CX) kaveriksi ja nämä yhdessä kyllä toivat aikamoisen hyppäyksen entiseen verrattuna. Olen päässyt pelaamaan Rainbow Six Siegeä 4K-tilassa ja 120fps nopeudella, kuten myös Haloa. Tulee hiukan pilalle hemmoteltu fiilis kun pelit pyörii niin sutjakkaasti. En osaa sanoa pyörivätkö tasaisesti kokoajan mutta en ole pelatessa huomannut ruudunpäivityksessä ongelmia. Meinasin kokeilla ilmaiskokeilua uudesta Call of Dutystä mutta peli vaatii Activision-tilin tekemistä niin jäi sitten kokeilmatta. Olen ladannut Minecraft Dungeonsin ja Dirt 5:een. Kummassakin pitäisi olla 120fps-tila. Pitää kokeilla kun kerkeää muilta peleiltä.

HDR on myös minulle uutta silmän herkkua. Fenyx Risingissä ja Tetriksessä on aikamoista ilotulitusta paikoitellen. Pelaan kyllä Fenyxiä 30fps-tilassa ja kestää aina hetki totutella jos sitä ennen on pelannut jotain muuta peliä suuremalla ruudunpäivitysnopeudella. Jedi Fallen Order on myös näyttävä ja ihan pelattava 30fps:n tilassa. Pelaan Forza Horizon 4:ää kuitenkin Xbox One X:llä koska se on näyttävämpi sillä. Toivottavasti tämä One X:n graafinen tila tuodaan XSX-versioon ja päivitetään 60fps-tilaan. Nykyisessä XSX-version 60fps-tilassa on laskettu graafisia asetuksia. FH4:ssä on tehty jonkin sortin taikatemppuja ja 30fps-tilassa pyörii keskiverto 30fps-peliä sutjakkaamman tuntuisesti.

Lopuksi hankin vielä Gamepass Ultimaten niin itsensä hemmottelu jatkuu. :D Minulle riittää pelattavaa enemmän kuin on aikaa. Valinta oli aika selvä pleikkarin ja boksin välillä. Aikaa on rajoitetusti ja kaikkea ei kerkeä pelaamaan, sekä olen kuitenkin jo kerännyt aikamoisen läjän boksin pelejä entisille koneille ja taaksepäin yhteensopivuus kolme sukupolvea taaksepäin teki päätöksestä helpon. Plussana Gamepassi.

Toivottavasti päivittävät vanhan sukupolven peleihin myös resoluutiota ruudunpäivitysnopeuden lisäksi. Lego City on 900p-tilassa suttuinen. :confused2:

Ostin vielä veljelle synttärilahjaksi oman series x boksin ja oli kuulemma jytky. :lol:
 
Viimeksi muokattu:

Pingviini

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 106
Nyt on noin kuukausi pelailtu uudella boksilla ja olen tyytyväinen. :smile: Valikot toimivat sutjakkaasti eikä ole hidastelua Xbox One X:n tapaan. Pelit toimivat paremmin tai yhtä hyvin kuin ennenkin.

Ostin samalla uuden telkun (LG CX) kaveriksi ja nämä yhdessä kyllä toivat aikamoisen hyppäyksen entiseen verrattuna. Olen päässyt pelaamaan Rainbow Six Siegeä 4K-tilassa ja 120fps nopeudella, kuten myös Haloa. Tulee hiukan pilalle hemmoteltu fiilis kun pelit pyörii niin sutjakkaasti. En osaa sanoa pyörivätkö tasaisesti kokoajan mutta en ole pelatessa huomannut ruudunpäivityksessä ongelmia. Meinasin kokeilla ilmaiskokeilua uudesta Call of Dutystä mutta peli vaatii Activision-tilin tekemistä niin jäi sitten kokeilmatta. Olen ladannut Minecraft Dungeonsin ja Dirt 5:een. Kummassakin pitäisi olla 120fps-tila. Pitää kokeilla kun kerkeää muilta peleiltä.

HDR on myös minulle uutta silmän herkkua. Fenyx Risingissä ja Tetriksessä on aikamoista ilotulitusta paikoitellen. Pelaan kyllä Fenyxiä 30fps-tilassa ja kestää aina hetki totutella jos sitä ennen on pelannut jotain muuta peliä suuremalla ruudunpäivitysnopeudella. Jedi Fallen Order on myös näyttävä ja ihan pelattava 30fps:n tilassa. Pelaan Forza Horizon 4:ää kuitenkin Xbox One X:llä koska se on näyttävämpi sillä. Toivottavasti tämä One X:n graafinen tila tuodaan XS-versioon ja päivitetään 60fps-tilaan. Nykyisessä XS-version 60fps-tilassa on laskettu graafisia asetuksia. FH4:ssä on tehty jonkin sortin taikatemppuja ja 30fps-tilassa pyörii keskiverto 30fps-peliä sutjakkaamman tuntuisesti.

Lopuksi hankin vielä Gamepass Ultimaten niin itsensä hemmottelu jatkuu. :D Minulle riittää pelattavaa enemmän kuin on aikaa. Valinta oli aika selvä pleikkarin ja boksin välillä. Aikaa on rajoitetusti ja kaikkea ei kerkeä pelaamaan, sekä olen kuitenkin jo kerännyt aikamoisen läjän boksin pelejä entisille koneille ja taaksepäin yhteensopivuus kolme sukupolvea taaksepäin teki päätöksestä helpon. Plussana Gamepassi.

Toivottavasti päivittävät vanhan sukupolven peleihin myös resoluutiota ruudunpäivitysnopeuden lisäksi. Lego City on 900p-tilassa suttuinen. :confused2:

Ostin vielä veljelle synttärilahjaksi oman series x boksin ja oli kuulemma jytky. :lol:
Muista kokeilla vaihtaa boxin verkkoasetuksista Googlen DNS käyttöön. Ainakin omalla kohdalla toimii entistä paremmin kuin Telian DNS:llä. Latausnopeudet nousi ja valikot toimii jouhevammin: How to increase your Xbox Series X download speed - VG247

Change DNS on your Xbox Series X|S
This has had results for some people out and requires changing some settings on your Xbox Series X|S. By changing your DNS settings to use Google’s DNS server, it can potentially increase the Xbox Series X|S’s download speed. To do this, follow the below steps:

  • Press the Xbox button to bring up the guide on the left of the screen then use the shoulder buttons to go to the “Profile & System” tab. From there, select “Settings”.
  • Select “General” followed by “Network settings”.
  • From the Network screen, you should already see the internet connection you’re on. Go down and select “Advanced Settings”.
  • In Advanced Settings, select “DNS Settings” then select “Manual” so you can input the following:
Primary DNS: 8.8.8.8
Secondary DNS: 8.8.4.4

Once this has been done, go back and you can test your internet speed immediately by selecting “Test network speed and statistics”. If you’re not seeing an immediate improvement to your Xbox Series X|S’s download speed, try to turn it off and then turn back on again.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 544
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 316
Juu ei se niitä automaagisesti poista jos olet sinne ladannut. Tuo huomattiin heti julkaisupäivänä. Ajatus tuossa kai on että jos sen levyn vie Xbox Oneen niin peli toimii siellä.
Tosin ainakin muutamat tuon tekee automaagisesti. Useampi kuin yksi on itsensä ulkoiselta poistanyt kun sX-versioon päivittänyt.
Ok, pitääpä jatkossa käydä lävitse tuo ulkoinen levy S/X -enhanced käsittelyn jäljiltä, jos sinne jää jotain pyörimään, kun levyllä ei tällä haavaa ole muuta käyttöä kuin kyseisen konsolin yhteydessä.
 
Liittynyt
14.02.2021
Viestejä
40
Mistä sait laitteen vai olitko tehnyt varauksen johonkin liikkeeseen jo kauan sitten?
Paikalliseen Giganttiin oli tullut yli 5kpl. Isoveljen Xbox One X alkoi kuulemma pitämään tuulettimen osalta ääntä niin oli sopiva aika siirtyä uuteen boksiin.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
907
Paikalliseen Giganttiin oli tullut yli 5kpl. Isoveljen Xbox One X alkoi kuulemma pitämään tuulettimen osalta ääntä niin oli sopiva aika siirtyä uuteen boksiin.
ok, no sit oli tuuria. Odottelen nyt tuota CDON varausta josko ennen kesää sit tulis. Aika kortilla tuntuu nuo Microsoftin AMD-piirit olevan.
 
Liittynyt
14.02.2021
Viestejä
40
ok, no sit oli tuuria. Odottelen nyt tuota CDON varausta josko ennen kesää sit tulis. Aika kortilla tuntuu nuo Microsoftin AMD-piirit olevan.
Isoveljellä oli myös tilausjonossa CDONissa mutta mutta on nyt perunut. Toivotaan että saat piakoin. Kannattaa seurata TechBBS:n saatavuusketjua. Sen avulla sain hankittua boksit. Kannattaa katsella muitakin kauppoja kuin olla vain yhden varassa.
 
Liittynyt
14.08.2018
Viestejä
39
Moi ostin live gold 6kk ja sain 79päivää ultimatee mutta en saanu niitä +2kk mitä muunnoksessa tarjotaan
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Tuli eilen testattua Logitech G305 Lightspeed toimii moitteetta xbox series s konsolissa. Jos jollain kiikarissa halpaa langatonta hiirtä konsolille
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 356
Kenen idea ollut että storessa pitänyt pelien/kohteiden tietoruudut laittaa sivusuuntaan? Pysty/tai niillä muutamalla lisätotsikolla oli ihan ok, ei olisi tarvinnut muuttaa, ei tuo ainakaan millään lailla intuitiivisempi/kätevämpi nyt ole.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
969
Olikos niin, että Xbox on alue vapaa? Olisi usa pelikoodi tarjolla edullisesti, mutta toimiiko?
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
818
VPN jenkkeihin ja aktivointi jenkkistoren kautta.
Samalla tavallahan noi Live Golditkin kikkaillaan.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 209
Tosiaan vain koodin lunastamisessa pitää olla region oikea. Pelatessa ei tarvi (eikä levyversioissa). Eikait tossa vpnää tarvi?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
515
Tosiaan vain koodin lunastamisessa pitää olla region oikea. Pelatessa ei tarvi (eikä levyversioissa). Eikait tossa vpnää tarvi?
Ainakin viimeksi kun lunastin jenkkiläkoodin siihen riitti tosiaan vain boksin uudelleenkäynnistys usa-regioonalle asetettuna. Eli ei tarvittu mitään vpnniä.
Lunastuksen jälkeen takas Suomeen ja kovaa ajoa.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 587
Tosiaan vain koodin lunastamisessa pitää olla region oikea. Pelatessa ei tarvi (eikä levyversioissa). Eikait tossa vpnää tarvi?
Kokeilin ostin cdkeysistä halvan jenkkipelin vpn jenkkeihin ja sieltä lunastin pelin en mitään regionia vaihtanut. Boksin uudelleen käynnistys ja kirjastossa näkyi latasin sen verran että kokeilin että toimii
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
969
Kokeilin ostaa US koodin.
Vaati mulla vpn:n Usaan, että antoi lisätä.
Nyt asentuu peli -50% hintaan storen tarjous hinnasta.
Kiitoksia neuvoista!
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
818
Tosiaan vain koodin lunastamisessa pitää olla region oikea. Pelatessa ei tarvi (eikä levyversioissa). Eikait tossa vpnää tarvi?
Voi olla noinkin, että pelkän koodin lunastamiseen tosiaan riittää. Itse olen ostanut suoraan esim. jenkki-storesta pelejä, niin niihin tarvitsee vpn-yhteydenkin ja siis yleensä se koodi nimenomaan ostetaan sieltä eri storesta, eli sen takia yleensä tarvitsee sen vpn-yheyden. Eri asia jos sen koodin saa jostain erikseen.
Itse asiassa tällä hetkellä mun koko account on jenkeissä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 544
Kellään tietoa voiko Xbox Series X sijoittaa TV:n taakse pystyasentoon vai toimiiko ohjaimet sitten blutoothilla huonosti? Tutulle tulossa vehje ensi viikolla ja haluaisi sijoittaa konsolin tv:n taakse piiloon pystyasentoon tv pöydälle. Itse en jaksa alkaa testailemaan laiskana kun pitäisi johtoja tuolta ronkkia jne.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
331
Kellään tietoa voiko Xbox Series X sijoittaa TV:n taakse pystyasentoon vai toimiiko ohjaimet sitten blutoothilla huonosti? Tutulle tulossa vehje ensi viikolla ja haluaisi sijoittaa konsolin tv:n taakse piiloon pystyasentoon tv pöydälle. Itse en jaksa alkaa testailemaan laiskana kun pitäisi johtoja tuolta ronkkia jne.
Hyvin toimii telkkarin takana. Ei mitään ongelmia ohjainten kanssa.
 
Liittynyt
11.03.2019
Viestejä
257
Suosittelen Eliteen sijoittamaan, loistava ja jämäkkä ohjain. Hyvät kustomointimahdollisuudet taka-paddlejen lisäksi. Verkkokaupassa ois 169e tällä hetkellä. Razer Wolverine v2 ois toinen, jossa lisänapit, mutta se ei oo kun noin 40e halvempi ja toimii pelkällä piuhalla. Sama vanhemmissa Razerin ohjaimissa, piuhallisia ovat. Pistä Elite Series 2, niin en usko että tulet katumaan ainakaan.
____________________________________________________________________________________________________


Overwatch on näköjään saanut Series-optimoinnin. Ei Pleikalle ainakaan vielä ole, mielenkiintoista.
Overwatch Now Runs At 120 FPS On The Xbox Series X And S (kotaku.com.au) Optimized for Xbox Series X|S Enhancements
Added “Preferred Mode” graphics option which allows switching between three different presets: “Resolution”, “Balanced”, “Framerate”. These modes adjust video settings to bias towards image quality, resolution, and framerate.
  • “Resolution” : This mode prefers higher-resolution output at the cost of some image-quality (Series X: 4K @ 60Hz, Series S: 1440p @ 60Hz)
  • “Balanced” : This mode prefers image-quality at the cost of resolution (Series X: 1440p @ 60Hz, Series S: 1080p @ 60Hz)
  • “Framerate” : This mode prefers higher frame-rate at 120 frames-per-second at the cost of both image-quality and resolution (Series X: 1440p @ 120Hz, Series S: 1080p @ 120Hz)
  • NOTE: Not you must have a TV that supports 120Hz or VRR (Variable-Refresh-Rate) to fully take advantage of the “Framerate” mode
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 584
Viestejä
4 191 454
Jäsenet
70 771
Uusin jäsen
jeppemiess

Hinta.fi

Ylös Bottom