Xbox One & One X keskustelu

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
38
Eipä nyt nyt tuo HDR mikään maailmaa mullistava ole mitä muutamaa peliä testailin.Sahalaitaa sen sijaan piti ainakin forza 7:ssä oikein käydä ruudussa kiinni hakemassa....käsittämättömän hyvin optimoitu peli kyseessä.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
58
Kyllä tuo hajoamisprosentti vaikuttaa keskivertolaunchia suuremmalta ja siten huolestuttavalta. 26 kuukauden takuuaika onneksi hälventää hieman huolia.

Itsekin olen nyt X:n (Scorpio Ed.) hankkinut, ja parin päivän pitkien pelailujen perusteella toimii hyvin.
Mikä tämä 26 kuukauden takuuaika on?

Suomessahan on elektroniikassa 24kk virhevastuuaika, jonka aikana pitäisi saada Xbox kyllä kuntoon, jos sattuu kosahtamaan.
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
18
Onko tuossa elite ohjaimmessa kahvat muovia ja alla muovi rypylää niinkuin perus mallissa? Onneksi itse en osaa ottaa yhtään paineita tuosta hajoamis ongelmasta, vaikkakin tiedän olevani sen verran tyhmä/laiska että jäis jopa laittamatta takuuseen.:D
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
58
Mutta miksi juuri 26kk? Toivottavasti ei ole vain jokin kämmi, vaan on tosiaankin noin pitkä takuuaika.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 076
Mutta miksi juuri 26kk? Toivottavasti ei ole vain jokin kämmi, vaan on tosiaankin noin pitkä takuuaika.
En tiedä, mutta tuon mittaiset ne oli myös läski- ja S-Xboneissani.

Scorpion otin käyttöön nyt torstaina, ja takuun päättymispäivä näkyy olevan 22.1.2020, ts. yhteensä 2 vuotta, 2 kuukautta ja reilu viikko.

edit: Oliskohan itse asiassa pyöreästi 800 päivää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
108
Metalliako sen pitäisi olla? :confused:
No ei nyt metallia, mutta kyllähän tuosta vähän semmoinen hepponen vaikutelma yhä jää. Aiempiin verrattuna osittain varmaankin tuosta pohjan muovin karkeudesta johtuva tuntuma, mutta myös nappuloissa on vähän eri fiilistä, mm. d-pad on paljon laiskempi kuin ekan mallin napakka risti. Mutta kyllähän tuolla pelaa:

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 357
Mutta miksi juuri 26kk? Toivottavasti ei ole vain jokin kämmi, vaan on tosiaankin noin pitkä takuuaika.
Tuo 26kk (valimistuspäivästä) on tuttu jo mm. vanhoilta Nokia ajoilta, eli tuo 2kk varataan kattamaan aika mitä laite mahdollisesti lojuu eri varastoissa tai jälleenmyyjän hyllyllä.
Jos sattuukin toisin päin, että laatikko on pölyttynyt jossain kauemmin ja rekisteröidessä Microsoftin takuupalveluun se esim. 1.12.2017 järjestelmä antaisikin 26kk takuun loppumispäiväksi 1.11.2019, niin tällöin kuitin kanssa edelleen kuitenkin se 24kk ostopäivästä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Tuo 26kk (valimistuspäivästä) on tuttu jo mm. vanhoilta Nokia ajoilta, eli tuo 2kk varataan kattamaan aika mitä laite mahdollisesti lojuu eri varastoissa tai jälleenmyyjän hyllyllä.
Jos sattuukin toisin päin, että laatikko on pölyttynyt jossain kauemmin ja rekisteröidessä Microsoftin takuupalveluun se esim. 1.12.2017 järjestelmä antaisikin 26kk takuun loppumispäiväksi 1.11.2019, niin tällöin kuitin kanssa edelleen kuitenkin se 24kk ostopäivästä.
Täh? Takuuhan alkaa ostohetkestä eikä laitteen valmistuksesta.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 076
Joo, luulen, että tuo AeshmAn kuvio on eri asia.

Tuo "pari kuukautta yli 2 vuotta" -keissi on nimittäin pätenyt aiempiinkin Xbox Oneihini, ja niitä tuskin on ostettu lähellä valmistuspäivää tai mitään. Uskoisin, että laskuri käynnistyy, kun vehje ekan kerran käynnistetään (toki takuuajan näkee netissä vasta kun käyttäjä on rekisteröinyt sarjanumeron).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 357
Täh? Takuuhan alkaa ostohetkestä eikä laitteen valmistuksesta.
Sitähän tuossa koitin sanoa, mutta ilmeisesti hieman liian sekavasti.
Eli Microsoftin takuujärjestelmään jos rekisteröi laitteen sen sarjanumerolla, niin sieltä tulee valmistuspäivään sidonnainen takuuaika, ihan kuten puhelimilla IMEI-koodin perusteella.
Kuitenkin kuluttajalla on ostotodistusta vastaan se 24kk takuuaika vähintään. Tuolla sarjanumerolla annettava 26kk tosiaan yleensä kattaa sen 24kk ajan, joten kuittia tarvitsee vain harvinaisissa tapauksissa kaivaa jos laite rikkoutuu.

Edit:
Joo, luulen, että tuo AeshmAn kuvio on eri asia.

Tuo "pari kuukautta yli 2 vuotta" -keissi on nimittäin pätenyt aiempiinkin Xbox Oneihini, ja niitä tuskin on ostettu lähellä valmistuspäivää tai mitään. Uskoisin, että laskuri käynnistyy, kun vehje ekan kerran käynnistetään (toki takuuajan näkee netissä vasta kun käyttäjä on rekisteröinyt sarjanumeron).
Tämä voi hyvinkin pitää paikkaansa, että laite kytkettäessä verkkoon rekisteröi tuon aikaleiman, tosin tällöinkin laitteille joita loppukäyttäjä syystä tai toisesta ei kytke verkkoon pitäisi antaa joku takuuaika järjestelmään.
Itsellä kokemukset pääosin tosiaan aikoinaan Nokialaisista, jolloin vastaavat järjestelmät eivät olleet yhtä kehittyneitä. Takuu mahtoi olla merkitty "shipping+26months" tjn., eli yksi mahdollisuus olisi, että tehtaalta lähtiessään viivakoodit skannataan järjestelmään.
 
Viimeksi muokattu:

Mustalaa

Lepakkona Ozzfesteillä
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
Jos ja kun joskus henki noista heittää niin ei ole (Panasonicin) Enelooppien voittanutta
Joo, Eneloopit oli kyllä hakusessa maineensa vuoksi. Jostain syystä ei vaan tullut vastaan niissä kaupoissa joista kävin kysymässä, enkä jaksanut alkaa odottelemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 120
Eli Microsoftin takuujärjestelmään jos rekisteröi laitteen sen sarjanumerolla, niin sieltä tulee valmistuspäivään sidonnainen takuuaika, ihan kuten puhelimilla IMEI-koodin perusteella.
Enpä ole tuollaisesta systeemistä ennen kuullutkaan :confused:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
98
Joo, Eneloopit oli kyllä hakusessa maineensa vuoksi. Jostain syystä ei vaan tullut vastaan niissä kaupoissa joista kävin kysymässä, enkä jaksanut alkaa odottelemaan.
Akkula.fi ja tilaamaan. Saa samalla kotelot noille akuille.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 287
Mikrobitin tuntien on katsottu Youtubesta Full HD:ta 4k-signaalilla ja päätelty, että sieltä tulee 4k Youtubesta.
Tavallisesta videokuvasta on hyvin vaikea erottaa 4K vs 2K (Full HD) jos ei istu ihan telkkarin edessä. Pelit yms sitten erikseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 355
Tavallisesta videokuvasta on hyvin vaikea erottaa 4K vs 2K (Full HD) jos ei istu ihan telkkarin edessä. Pelit yms sitten erikseen.
Täytyy sanoa että 4k ja FullHD matskun kyllä erottaa jo 55 tuumasella ihan sohvalta katsottuna, jos lähdemateriaali on oikeaa eikä skaalattua soopaa. Onhan siinä eroa lyökö ruudulle 4k blurayn vai perinteisen.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 287
Täytyy sanoa että 4k ja FullHD matskun kyllä erottaa jo 55 tuumasella ihan sohvalta katsottuna, jos lähdemateriaali on oikeaa eikä skaalattua soopaa. Onhan siinä eroa lyökö ruudulle 4k blurayn vai perinteisen.
Toki jos sohva on riittävän lähellä.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
154
No omasta Xbox X:stä lukee "Valmistajan takuu 01/22/2020 asti", eli jos tämä 26kk pitäisi paikkansa laitteeni valmistettaisiin 22.11.2017, sitä odotellessa.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 076
No omasta Xbox X:stä lukee "Valmistajan takuu 01/22/2020 asti", eli jos tämä 26kk pitäisi paikkansa laitteeni valmistettaisiin 22.11.2017, sitä odotellessa.
Joo, minusta vaikuttaa siltä, että se on 800 päivää käyttöönottopäivästä.

Tai hmm, minä päivänä otit sen käyttöön? Itselläni on nimittäin tuo sama päättymispäivä ja otin vehkeen käyttöön torstaina.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
108
Höh. Onpas kepulia peliä noiden ilmaiskoodien kanssa. Lootassa tulee tuo 1kk kuponki sitä mäsän game pass -jäsenyyttä. No, konsoli ystävällisesti kysyi käyttöönotossa että haluanko kokeilla palvelua 14 päivää, johon minä että no mikäs ettei. Nyt sitten kun boksin mukana tullutta koodia yrittää lunastaa, niin kuittaa että vain uusille jäsenille.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
154
Joo, minusta vaikuttaa siltä, että se on 800 päivää käyttöönottopäivästä.

Tai hmm, minä päivänä otit sen käyttöön? Itselläni on nimittäin tuo sama päättymispäivä ja otin vehkeen käyttöön torstaina.
Torstaina kun posti kikkaili pakettini kanssa pari päivää eli mennään sillä.
 
  • Tykkää
Reactions: Zat
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
154
Höh. Onpas kepulia peliä noiden ilmaiskoodien kanssa. Lootassa tulee tuo 1kk kuponki sitä mäsän game pass -jäsenyyttä. No, konsoli ystävällisesti kysyi käyttöönotossa että haluanko kokeilla palvelua 14 päivää, johon minä että no mikäs ettei. Nyt sitten kun boksin mukana tullutta koodia yrittää lunastaa, niin kuittaa että vain uusille jäsenille.
Itse tein saman mutta oletan että kun annan jäsenyyden mennä umpeen 14päivän päästä voin sitten käyttää ton 1kk. Saa nähdä
 
Liittynyt
08.11.2017
Viestejä
18
Mulla taas on ollut Microsoftin Pelaa & Lataa vajaat pari vuotta, eikä mitään valittamista. Näppärä on vain tökätä micro-USBiin ja jatkaa peliä, kun virta alkaa loppua.

Tosin tuskin olisin ostanut, jos en olisi saanut alennuksella (Anttila myi Xbone-lisävarusteita 2 yhden hinnalla; ostin akun ja mediakaukosäätimen).
En tiiä minulla aina ollu nuo pelaa ja lataa paketin akut tosi huono kestosia max 2v..
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 542
En tiiä minulla aina ollu nuo pelaa ja lataa paketin akut tosi huono kestosia max 2v..
Itsellä samat kokemukset 360-ajoilta, mutta tämä Onen pelaa & lataa -paketti on toiminut siitä lähtien kun konsolin sain ja vieläkin pelittää. Lieneekö vaihtaneet akkutoimittajaa Onen ohjainten kanssa, mene ja tiedä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
863
Tuli konsoli hommattua lapsille ja nyt noiden ohjaimien paristojen tilalle tarvitsisi akut ja laturin. Toi virallinen "Pelaa & Lataa" -setti on aika suolainen kun näyttäisi kympin hujakoilla olevan vastaavia. Mikähän se onkaan se paras, vaivattomin ja pitkäkestoisin akku?
Ikean Ladda 2450 akkuparistoja täällä käytetty ahkerasti ja ei moitteen sijaa. Hinta myös huomattavasti kohtuullisempi kuin Eneloopeissa. Meikäläisen (ja tyttären) pelitahdilla nuo menevät viikkokausia ennenkuin pitää ladata uudestaan.

LADDA Akkuparisto - IKEA
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
No olipa hienoa Microsoft toimintaa taas. Koneen mukana tuli kuukauden Game Pass koodi ja ihmettelin kun se ei toiminut. Mikkisoftan tuki sitä selvitteli viikonlopun ajan ja loppuratkaisu oli se, että koodi on vain "ensikertalaisille". Itse sain silloin joskus kuukaudeksi sen kokeiluun Insider Alpha ohjelman kautta ja näin ollen olen siis "vanha käyttäjä" ja en siis oikeutettu tuohon kuukauden ilmaiseen jaksoon. Missään kohtaa tätä lirpaketta ei edes mainita, että vain uusille käyttäjille. Toivotin tunkit.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
154
Eikö ton voi kiertää tekemällä toisen tilin jolla aktivoi ton kuukauden ja käyttää sitä pelien latamiseen ja vanhalla tilillä pelaa? Oletan että game pass toimii niin että yksi tilaus riittää konsolilla(kuhan on tilaajan ns. kotikonsoli) että muutkin tilit voivat pelejä pelata. Jos nyt kiinnostaan 10€ takia alkaa säätämään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Onko tämä niin fiksu laitos, vai onko Oneen tullut joku yleinen päivitys tässä joskus, että kun uusi peli on latauksessa ja samalla pelaa jotain toista, niin se lataus ei keskeydy? Tai ainakaan mitään ilmoitusta ei tullut, että lataus pysäytettiin kun aloitti toisen pelin pelaamisen.
 
Liittynyt
13.04.2017
Viestejä
58
Onko joku hankkinut US Storeen gift cardin ja ostanut sieltä pelejä? En viitsisi maksaa noita eurohintoja, kun dollareissa pelit tulisivat selvästi halvemmaksi. CD Keysistä saisi 50 dollarin lahjakortin 40 eurolla.

Venäjän Storesta saisi pelejä vieläkin halvemmalla, mutta en tiedä jaksaako sen kanssa alka säätämään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Amazonissa oli vihdoin stockina niitä powerA-pystytukia X:ään. Panin tilaten.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
334
Onko tämä niin fiksu laitos, vai onko Oneen tullut joku yleinen päivitys tässä joskus, että kun uusi peli on latauksessa ja samalla pelaa jotain toista, niin se lataus ei keskeydy? Tai ainakaan mitään ilmoitusta ei tullut, että lataus pysäytettiin kun aloitti toisen pelin pelaamisen.
Ei mulla ainakaan ladannut jotain peliä kun kokeilin välillä pelata muuta. Myöhemmin katoin ni lataus oli yhä samassa missä aiemminkin. :bored:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 124
Ei mulla ainakaan ladannut jotain peliä kun kokeilin välillä pelata muuta. Myöhemmin katoin ni lataus oli yhä samassa missä aiemminkin. :bored:
Aijaa, no voi olla että näin sitten on. Ennen vaan tuli sellainen ilmoitus että on pysäytetty. En huomannut katsoa prosentteja ja pelasin vielä niin vähän aikaa että siinä ajassa en mitään huomattavaa eroa ladatusta prosentista huomannut.
Tai sitten mulla on joku ilmoitus asetus keturallaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
334
Aijaa, no voi olla että näin sitten on. Ennen vaan tuli sellainen ilmoitus että on pysäytetty. En huomannut katsoa prosentteja ja pelasin vielä niin vähän aikaa että siinä ajassa en mitään huomattavaa eroa ladatusta prosentista huomannut.
Tai sitten mulla on joku ilmoitus asetus keturallaan.
Ei tullu mitään ilmoitusta. Mietin et pysähtykö koska pelasin destiny 2:sta ja tarvii kaistan siihen eli en oo varma tapahtuuko näin aina :btooth: Mut pelasin kyl useemman tunnin ja lataus oli täysin pysähtynyt sen ajan.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 544
Mikähän olisi halvin paikka ostaa Xbox Live Gold aikaa 12 tai 12+1 kuukauden koodilla?
Viimeksi ostanut 5 vuotta sitten jolloin ostin kerralla sen verran pitkäksi aikaa että on ensi vuoden alussa vasta loppumassa joten ei ole oikein hajua nyky paikoista?
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 076
Mikähän olisi halvin paikka ostaa Xbox Live Gold aikaa 12 tai 12+1 kuukauden koodilla?
Viimeksi ostanut 5 vuotta sitten jolloin ostin kerralla sen verran pitkäksi aikaa että on ensi vuoden alussa vasta loppumassa joten ei ole oikein hajua nyky paikoista?
Kun ei kerran kiire ole, niin odottaisin ainakin nämä black fridayt ja tarvittaessa vielä joulunjälkeiset alet; joskus esimerkiksi CDON myy merkittävällä alennuksella + mahdolliset alekoodit, samoin Amazon UK (sinne pitää vain luoda itselle vaihtoehtoinen feikkiosoite Britanniaan, jotta voi ostaa digituotteita). Lisäksi on tietysti kaikki nämä harmaat avainkaupat, joista ainakin CDKeys on pitkälti luotettava.

Itse olen aina saanut Gold-vuoteni ostettua max 35 eurolla käyttäen vissiin vain CDONia, kun vain jaksaa odottaa ja tarkkailla tarjouksia. Amazonin normaalihintakin 12 kk Goldille on nykykurssilla n. 43 euroa, eli aika tavalla halvempi kuin täällä.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 076
Itse olin tulossa suosittelemaan tuoda CDKeys:iä joka ainakin on luotettava. Tämän hetken hinta on senttiä vaille 41€/vuosi
12 Month Xbox Live Gold Membership (Xbox One/360) - cdkeys.com
Jep, kiiretilanteessa varmaan itsekin ostaisin sieltä tai sitten Amazonista (koska vain parin euron ero), mutta kokemuksen perusteella Amazonissa tulee melko todennäköisesti muutaman kuukauden sisään vielä parempi hinta, mahdollisesti CDONissakin. Toki myös avainkauppojen hinnat heiluu välillä paljonkin.

Tosin pitää sitten itse aina välillä aktiivisesti seurailla tarjouksia, mikä ei välttämättä kiinnostele.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 544
Kyllä tässä voi vähän aikaa katella ainakin perjantain yli kun ostan kerralla viideksi vuodeksi aikaa niin ei tartte taas vähään aikaan.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
2 544
Ostimpa nyt sitten kuitenkin täältä kun hintaero minimaalinen ja suomalainen kauppa kuitenkin.
Xbox Live Gold 24 kk

Eli 24kk live aikaa 82.5€

MUOKATTU!
Eipäs ollutkaan suomalainen kauppa...
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 675
Viestejä
4 188 462
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom