Xbox-ohjaimen nappi kenkkuilee oudosti

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Hei!

Tässä hiljattain sain takuuhuollon kautta uuden Xbox One S -ohjaimen, kunnes reilu kuukauden päästä se alkoi reistaamaan omituisesti. Ajattelin vain että toinen maanantaikappale kyseessä (jossa tosin eri vika), suht huolella testailin Windows'ssa ohjainta varmistaen että vika on toistettavissa ja laitoin postiin. Nyt toisessa uudessa on sama häikkä kuin edellisessä uudessa.

Vika on siis sellainen että RB-nappi ei ota aina painalluksia vastaan. Saatat pystyä pelaamaan pelejä ainakin tunnin, kunnes nappi jättää rekisteröimättä yhä enemmän ja enemmän painalluksia. Lopulta kun jatkat pelaamista nappi saattaa olla rekisteröimättä jopa puolet painalluksista, mikä luonnollisesti tekee pelaamisesta mahdotonta. Ongelma on siitä outo että se pahenee pelaamisen edetessä ja hiipii esiin aivan milloin sattuu. En todellakaan usko että olen rikkonut itse ohjainta ihan vain tavallisesti sillä pelaamalla, sillä käsittelen ohjaimiani varsin asiallisesti. Puhdistan ohjaimeni rasvasta säännöllisesti.

Onko teillä tullut tällaista vastaan? Voiko keskusmuistin kellotukset aiheuttaa jotain näin outoa jos kone on muuten vakaa? Onko kyse Windowsin pelipalkista vaiko ongemallisesta Windows-päivityksestä? Uuttahan ei ole se että Windowsin pienet päivitykset rikkoo yhtä sun toista. Olen luonnollisesti kokeillut eri USB-liittimiä koneessani ohjaimen kanssa.

Tässä tietoja:

Windows 10 x64 1903
MSI B350M Mortar
GTX 1070
Ryzen 1700

Tässä lähin aiheeseen liittyvä turhake ketju minkä netistä tuoreeltaan löysin.

MUOK. Selkeytys.
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Käytänpä tätä samaa ketjua kun edelleen tämä sama ongelma vaivaa, tosin reipas puhaltelu takanappien välistä sai ongelman joksikin aikaa lieventymään lähes kokonaan pois. Päivitin myös ohjaimen ohjelmiston ajan tasalle varmuuden vuoksi. Ongelma on siis tuo RB-nappi mitä käytän kaikista eniten pelivalikoiman takia, mikä on joskin löystyneempi mitä LB-nappi. Tuollaisilla tuntumajutuilla ei ole minulle mitään merkitystä, mutta ongelma on se että RB-nappi ei aina pysy pohjassa, eli kun painat sen pohjaan niin aivan sekunnin osaksi se ei ota palautetta ja sitten jatkaa ottamista. Tällaista hienovaraista pätkimistä tulee vastaan jatkuvasti kun pelaan Raketti Liigaa, mikä on todella turhauttavaa, koska tuosta napista käytän nitroa ja se on tuossa pelissä erittäin olennainen asia. Lisäksi A-nappi mistä pompitaan samassa pelissä on sekin jotekin löysempi kuin muut, eikä sillä taaskaan väliä, mutta ongelma on että se aika ajoin jättää painalluksen rekisteröimättä, mikä voi jopa ratkaista kokonaisen erän.

On sanomattakin selvää että olen hyvin pettynyt näiden uudempien Xbox One- ja erityisesti S-ohjainten laatuun, kun taas Xbox 360 -ohjaimet olivat jämäköitä ja toimivat aina ongelmitta. Korostan etten tosiaan kuorruta ohjaimia rasvalla, puhdistan ne aika usein ja kohtelen niitä hyvin, eli en paina napeista kovaa enkä tiputtele ohjainta, tosin jokainen ohjain jossain vaiheessa putoaa väkisinkin polven korkeudelta kun jotain pelaamisen ohessa säätää, mutta tuollainen lattialle tippuminen pitäisi olla otettu huomioon kestävyydessä, eikä se muutenkaan selitä miten tuo A-nappi tuollalailla käyttäytyy. En millään haluaisi enää lähettää tätäkin ohjainta huoltoon jo pelkän jälleenmyyjän vaivannäön kannalta, eikä huvittaisi tilata jotain varaosia ulkomailta ja laittaa niitä paikalleen. Herran pieksut kyse on parisen kuukautta vanhasta ohjaimesta ja heti on tällaisia ongelmia. Mitä ihmettä siellä tehtaalla oikein tapahtuu, eihän näin huonoja ohjaimia ole koskaan ollutkaan. Lisähuomiona olen kokeillut toista varmasti toimivaa USB-kaapelia.

Onko muilla samoja tai erilaisia ongelmia näiden One-ohjainten kanssa ja onko käteviä niksejä miten saisi kaiken pelittämään? Onko vain avattava ohjain ja puhdistettava kaikki mahdollinen?

MUOK. Menin tässä jo sekaisin omasta edellisestä viestistäni.
 
Viimeksi muokattu:

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
Ei vaikuta että tämä aihe kiinnostaa tai koskettaa täällä ketään, mutta harvoille kiinnostuneille pelkästään Redditistä löytyy läjäpäin samaa ongelmaa Google-haulla: xbox one controller rb lb button site:www.reddit.com - Google-haku

Selvisi tässä tutkiskellessa myös että One-ohjaimen alkuperäinen versio (ei-S-mallistakin on ollut ainakin kaksi versiota ilman ulkoisia eroja) oli hieman parempi, sillä LB- ja RB-napeilla oli kullakin oma muoviosansa ohjaimen sisäpuolella, tosin heiveröisiä kummatkin. Toisen One-ohjaimen version jälkeen ne ovat yhdistetty yhdeksi osaksi ja se rasittuu erittäin helposti jos painat näppäintä tietyllä tavalla ja paljon. Osa on ohut muoviliuska mikä taipuu aktivoidakseen todellisen sisäpuolelta löytyvän painikkeen, mikä selittää täysin sen heikentymisen ja lopulta joko katkeamisen tai paikaltaan liikahtamisen (tässä ketjussa kuva). Saatat olla onnekas ja painat nappeja juuri niin että ne rasittuvat mahdollisimman vähän, ei siis hiljaa tai kovaa, vaan oikeassa asennossa ja siksi napit toimivat ongelmitta.

On sanomattakin selvää että minimaalisen pienellä panostuksella napeista saisi huomattavasti kestävämmät, kuten valmistaen taipuvan osan esim. alumiinista. Muistakaa myös että ohjaimen tiputtaminen pieneltäkin korkeudelta kuten 30 senttimetristä voi hajottaa osan tai saada sen paikoiltaan, sillä ohjain tippuu monesti niin että olkanapit osuvat lattiaan ensin. Laitoin tässä jo Microsoftille viestiä että tulevien uusittujen Xbox-ohjaimien kanssa, minkä nimisiä sitten ovatkaan, on erittäin tärkeää panostaa kestävyyteen ensimmäisenä ja tällaiset suunnittelun kukkaset välttää kokonaan. Saa nähdä jatkuuko sama halppistelulinja vai tuleeko kunnollista. En itse edes karsastaisi kympin pari korkeampaa hintaa jos voin luottaa siihen että ohjain kestää ja sille myönnetään vähintään kolmen vuoden takuu.

PS. Jos hankit nyt uutta ohjainta PC-käyttöön, niin suosittelen pienellä varauksella ostamaan Dualshock 4 V2 -ohjaimen, tai sitten huoletta hankkimaan jonkin kolmannen osapuolen laadukkaan tekeleen.
 
Viimeksi muokattu:

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Itse ratkaisin tuon hajoavien ohjainten ongelman ostamalla toiselta valmistajalta tuollasen ns pro ohjaimen. Noita xboxin ja ps4:n normiohjaimia hajoili aika vauhilla rocket leagueta pelatessa. Nyt käytössä razer wolverine joka on varsin mainio ohjain.
 

BOT

Liittynyt
14.11.2016
Viestejä
2 404
@neoflix Taitaa aika ainoita olla tuo Wolverine mitä myydään ns. premium-ohjaimena, hinta vaan on överi ja takuu silti vain kaksi vuotta! Razer-tuotteita en itse ihan hevillä muutenkaan osta, koska heidän hiiristä on ollut huonoja kokemuksia, mutta helposti kyllä uskon että paljon laadukkaampi on tuo Wolverine mitä Microsoftin omat.

Tässä selaillessa tuli mieleen että tällaiset silikonisuojat eivät pakosti ole huono idea lapsiperheille tai nakkisormille, kun heiveröisiä muutoin ovat nämä ohjaimet.
Hakutulokset: 'silikonisuoja'
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 618
Viestejä
4 186 332
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom