X399 alusta ei postaa

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
62
Joitain specsejä

Cpu 1950x Threadripper
Seasonic focusf650 plus
Asus prime x399
dractal design r6
Ballistix 3000 mhz 4x16gb
noctua NH-U14s

Eli ongelmana on ettei kone postaa. Dram valo palaa emolla. Olen kokeillut yksittäisiä muisteja eri sloteissa eikä ole auttanut. Lisäksi cpu cooleri vain pyörähtää eikä jää pyörimään. Muut coolerit toimivat normaalisti. Itseäni mietityttää, kun emolevyllä on 4 pin ja 8 pin Cpu virrat ja virtalähteessä vain 1 8 pin liitäntä. Olen sitten käyttänyt ainoastaan 8 pinnistä paikkaa. Voisiko tässä olla vika?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 975
Ohjekirjan mukaan riittäisi pelkkä 8 pinninen virtaliitin, mutta saattaneehan tuo olla ettei jostain syystä kuitenkaan pelkästään tuolla käynnisty.
Näkyykö Q-Code ledeissä mitään virhekoodia? Ja onhan muistit kiinni vaaleammissa paikoissa?

Onhan emon korokepalat oikeilla paikoillaan ja niitä on oikea määrä?
Saisitko testattua konetta toisilla muisteilla?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
62
Q-code ledissä lukee C0, ohjekirjasta en tällaista virhettä löydä. Olen nyt kokeillut yksi kerrallaan paria eri kampaa kokeillut useassa vaaleassa ja yhdessä tummassa paikassa. Emolevyn kiinnityskorokkeisiin en ole kiinnittänyt huomiota, mutta eikös ne fractal design r6 pitäisi olla valmiiksi oikeilla paikoillaan. Ainakin io-techin artikkelin mukaan. Toisia ddr4 en ainakaan heti tähän hätään saa.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
62
Päivitin biosin ja säädin muistikampoja. Nyt ei enää ole dram virhettä ja cpu coolerikin pyörii. Mutta nyt palaa cpu ledi ja virhekoodiksi muuttui 8, mitäs sitten?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 364
Viestejä
4 234 549
Jäsenet
71 196
Uusin jäsen
Hillis

Hinta.fi

Ylös Bottom