Wo Long: Fallen Dynasty (PC/PS/XBOX)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jessen
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
159
Wo_Long_Fallen_Dynasty_cover.jpeg

Tämmönen näköjään tulossa Niohin tekijöiltä, itsellä mennyt kokonaan ohi. Julkaisukin 3.3.2023 eli ihan nurkan takana.

Launch trailer


Gameplayta
 
Ei napostellut demo.

Niohit on tullut taputeltua ja jos Nioh 2 tuntui itsestä lähinnä tarpeettomalta DLC:ltä, jatkaa tämä samaa uomaa. Ympäristöjen innottomuus ja kaukaloissa juokseminen on täysin samalla kaavalla ainakin demossa toteutettu. Stance-mekaniikkaa ei ole, mutta käytössä on eräänlainen moraali-härveli, jossa kurmottaminen nostaa (tietysti) hahmon moraalia ja tekee siitä näin tehokkaamman. Vihollisten moraalin myös näkee ja voi arvioida omia tsäänssejä tämän kautta. Stance-himmeli ei suoranaisesti ollut ihan niin hyvin toteutettu kuin se oli ajatuksena, mutta ihan mielenkiintoinen ja toi erityisesti Nioh 2:ssa hiotumpana ulottuvuuksia kokeilemiseen. Mutta, maailma ei juonineen napostellut kummassakaan ja tässä sama juttu. Tyyli ei vaan iske, siitä kyse. Joillekin voi olla hyvinkin parasta ikinä.

Ehkä alelaarista. Ehkä. Riippuen kuinka tuo moninpeli on toteutettu. Jos siinä on samanlainen viritys kuin Nioheissa samaan peliin pääsemiseksi niin so long wo long.

Jos siis molemmat Niohit ovat parasta shittiä, niin ehdottomasti demoa kokeilemaan!
 
Kumpikin Nioh oli kyllä hyviä, vaikka ärsyttävyyksiä löytyi. Jakaako tämäkin peli luuttia yhtä paljon?
 
Hahmonluonti vaikutti demon perusteella monipuoliselta. Tämähän tulee Game Passiin, joten eikun kokeilemaan!
 
Kun vaihtaa asetuksista Xboxin alueeksi Uuden-Seelannin niin pääsee jo nyt pelaamaan.
Illalla tulee itsekin aloteltua. Demo oli ihan jees, mitä nyt kenttäsuunnittelu oli mallia putki ja vaikeusaste oli mitä oli.
 
Ei napostellut demo.

Niohit on tullut taputeltua ja jos Nioh 2 tuntui itsestä lähinnä tarpeettomalta DLC:ltä, jatkaa tämä samaa uomaa.
Minusta taas 2 hioi pelattavuutta ihan reippaasti verrattuna 1, burst counterit, yokai abilityt, yokai formit, dark realmit jne. Nioh 1 lievästi tönkköä 2 jälkeen.
 
Nioh oli herkkua, Nioh 2 hioi hommaa vielä paremmaksi ja tää vaikuttaisi kyllä ihan Niohille tämäkin, Sekirolla maustettuna. Deflekti samassa väistönapin kanssa on erittäin hyvä idea, mättö on vauhdikasta ja erittäin maistuvaa vaikka vähän on vielä uusiin mekaniikkoihin tottuttautumista. Eka pomo tuli yllättävän nopeasti vastaan ja on ehkä kovin alkubossi missään Soulslikessa, ja pakko voittaa. Tosin opettaa deflekti mekaniikan hyvin ja sen jälkeen peli helpottuu. Mutta mulla meni ainakin pari tuntia tuossa ja kolmattakymmenettä yritystä. Toisaalta olisi mennyt neljännellä läpi, jos olisi älynnyt että divine beast kutsutaan kolmio-ympyrä yhdistelmällä kun se on latautunut. Mutta hyvältä maistuu toistaiseksi, eiköhän tämä tästä parane vaan.

Hahmonluonti vaikutti demon perusteella monipuoliselta.
mikael.jpg
 
Demo tuli pelattua ja game passin kautta nyt muutama tunti pelattu retailia ja hyvin maistuu. Porukka vähän PC:llä valitellut huonoa porttia mutta hyvin ainakin toimii itsellä kun vähän jaksoi karsia grafiikoista.

Vaikuttaa kyllä helpommalta kuin Sekiro, tiedä sitten onko deflectissä isompi aika ikkuna.
 
Portissa kyllä on jotain vikaa. Meikäläisellä minimikokoonpano, homma toimii suht hyvin kun peliin pääsee, mutta peli kaatuilee pahasti. Saattaa joutua yrittämään pelin käynnistystä viisikin kertaa ennen kuin peli käynnistyy kaatumatta. Sittenkin on muutamaan kertaan kaatunut jossain latauskohdassa/välivideoiden käynnistyessä. Pätsiä kaivataan kovasti. Mutta tosiaan on tuota tullut jo useampi tunti hakattua ja meno maistuu muuten hyvältä.
 
Sain kylän auki jossa ukkoa voi muokata eli varmaan tehtävä numero ~5.
Pelattavuus erittäin hienoa, suosikka ase miekka ja deflectailu mekaniikka toimiva lisä, hieman Sekiromaista.

Mietityttää apurit aka companionit, muutama pomo tuntui vähän löysältä jossa nämä olivat matkassa, sai Elden Ringin spirit summon/Mimic Tear fibat osin uudestaan.

Samaten en ole ihan perillä Moral/Fortitude yms systeemistä, välillä ukko räjähtää hetkessä ja sitten loppukentässä kun moral korkealla, kestää pieksämistä.

*edit* muutama juttu
- Osa pomojen hyökkäyksistä stutteraa pelin jonka jälkeen dodge/hyökkäys yms menee perseelleen.
- Buffien kesto on tyyliin 10-15 sekuntia.
- Pomon superhyökkäyksen perfect deflectin jälkeen hahmo ei välttämättä ylläkään vastahyökkäykseen vaan huitaisee ilmaa?
- Englanti kuulostaa torspolta, puhuttu kieli kannattaa vaihtaa Kiinaksi asap
 
Viimeksi muokattu:
4 Chapteri menossa ja "wau" fiilikset ovat muuttuneet irvistykseksi, pelissä on massiivinen ongelma joka nostaa päätään mitä pitemmälle pelaa nimittäin enemy variety, vihollistyyppejä on tyyliin tusina ja ne toistavat itseään rankasti, tuntuu että taistelun jatkuvasti samoja nuija-ukkoja vastaan ja välistä niillä on nuijan sijasta keihäs, hoh hoijaa.
 
4 Chapteri menossa ja "wau" fiilikset ovat muuttuneet irvistykseksi, pelissä on massiivinen ongelma joka nostaa päätään mitä pitemmälle pelaa nimittäin enemy variety, vihollistyyppejä on tyyliin tusina ja ne toistavat itseään rankasti, tuntuu että taistelun jatkuvasti samoja nuija-ukkoja vastaan ja välistä niillä on nuijan sijasta keihäs, hoh hoijaa.
Vähän sama vika meikäläisellä... Reilut 12h takana ja mikäli lupaukset 40h kestosta pitävät paikkaansa, saattaa kyllä jäädä kesken.
 
Mullakin meno tyssäsi Chapter neloseen, ei minua kyllä lainkaan harmittanut vihollisten laatu, vaan pelin jatkuva kaatuilu. Käytännössä jokaisen latausruudun kohalla peli kaatui ja pitää vähintään pari kertaa kokeilla ennen kuin peli lähtee taas käyntiin. Myös peli/hahmo/ase-mekaniikat vaikuttavat olevan liian yksinkertaistettuja Niohiin verrattuna. Kyllä tää edelleen loistavalta mättöpeliltä vaikuttaisi vaikkei Niohien tasolle taida ihan yltääkään. Mutta jään odottelemaan pätsiä, jos se korjaisi kaatuilun. Tai sitten ostan joskus aikojen päästä alelaarista pleikalle.
 
Hieno peli kyllä. Tuo vihujen variaatio ylipursuavan lootin kanssa on toki miinuksia. Tänään sain hinkattua Lu Bun läpi ja oli kyllä koko pelin ensimmäisen bossin jälkeen haastavin (tähän mennessä.) Stutteriin PC:llä auttoi itsellä, kun laittoi Nvidian sovellusasetuksista max hertsit 120 ja vsync päälle. Pelistä sitten fps 120 ja vsync pois päältä. Kaksi kertaa on kaatunut peli, mutta toimii nyt hyvin muuten.
 
Jos peliin tulee myöhemmin samantyylinen endgame moodi, kuin nioh 2 (Underworld) niin sitä varten noita armoreita ja aseita tulee roppakaupalla eri statseilla, että saa rakennettua mahdollisimman hyvän buildin. Muistaakseni saman studion strangers of paradise peliinkin tuli vastaava pelimuoto hiljattain. Toki näissä peleissä sitä lootin määrää olisi voinut hieman säätää pääpelissä pienemmäksi, sillä se on totta, että kaikissa näissä on turhan paljon ns. roskaloottia jota joutuu salvageen pistää vähän väliä.
 
Viimeksi muokattu:
Jos peliin tulee myöhemmin samantyylinen endgame moodi, kuin nioh 2 (Underworld) niin sitä varten noita armoreita ja aseita tulee roppakaupalla eri statseilla, että saa rakennettua mahdollisimman hyvän buildin. Muistaakseni saman studion strangers of paradise peliinkin tuli vastaava pelimuoto hiljattain. Toki näissä peleissä sitä lootin määrää olisi voinut hieman säätää pääpelissä pienemmäksi, sillä se on totta, että kaikissa näissä on turhan paljon ns. roskaloottia jota joutuu salvageen pistää vähän väliä.
Itse otin settikamat tolta yhdeltä seuraajalta ja niillä menty viimeiset 30 lvl. Seitsemän bossia näyttäisi olevan jäljellä vielä ja sitten olisi peli läpi. Eiköhän se tämän viikon aikana vielä mene, jos ei haastetta tule enemmän. Level 74 hahmo taisi olla, kun eilen lopetin.

Lu Bu ensimmäinen formi ollut tähän mennessä hankalin bossi. Sen jälkeen taas mennyt oikeastaan kaikki ensimmäisellä tai toisella läpi.
 
Itse otin settikamat tolta yhdeltä seuraajalta ja niillä menty viimeiset 30 lvl. Seitsemän bossia näyttäisi olevan jäljellä vielä ja sitten olisi peli läpi. Eiköhän se tämän viikon aikana vielä mene, jos ei haastetta tule enemmän. Level 74 hahmo taisi olla, kun eilen lopetin.

Lu Bu ensimmäinen formi ollut tähän mennessä hankalin bossi. Sen jälkeen taas mennyt oikeastaan kaikki ensimmäisellä tai toisella läpi.

Joo ei tuohon peruspeliin hirveesti tarvi mitään kunnon viimeisen päälle buildia rakennella missään näistä peleistä, ja tuo että tuleeko tähän sitä samaa endgame juttua mitä noihin muihin on tullut niin jää nähtäväksi. Toki onhan näissäkin ng+ ja niohissa joutuukin pelaa ng4 asti jotta saa Underworld moodin auki.

Strangers of paradise pelin dlct olikin sellaisia taas, että piti olla kyllä setti kunnossa. (En uusinta/viimeisintä ole vielä pelannut) tietty soolona kaikki vetänyt eli ilman npc ym kumppaneita.
 
Viimeksi muokattu:
Jos peliin tulee myöhemmin samantyylinen endgame moodi, kuin nioh 2 (Underworld) niin sitä varten noita armoreita ja aseita tulee roppakaupalla eri statseilla, että saa rakennettua mahdollisimman hyvän buildin. Muistaakseni saman studion strangers of paradise peliinkin tuli vastaava pelimuoto hiljattain. Toki näissä peleissä sitä lootin määrää olisi voinut hieman säätää pääpelissä pienemmäksi, sillä se on totta, että kaikissa näissä on turhan paljon ns. roskaloottia jota joutuu salvageen pistää vähän väliä.
Roska-looti onkin rakennuspalikoita, joilla voi tuunailla kunnon aseita ja panssareita, kunhan ne ensin "salvagee". Näin siis Niohssa, tässä tuo aseiden tuunaaminen ei maksa juuri mitään, niin roskalootilla on entistä vähemmän merkitystä.

Tuo Strangers of paradise on päässytkin minulta unohtumaan, pitää hommata se testaukseen!
 
En vaan pääse ensimmäistä pomoa läpi, edes sitä ensimmäistä vaihetta vaikka muutaman phasen grindasin. Ei ole vaan nämä vaikeat ja todella hyvää reaktiointikykyä vaativat pelit itseni varten.
Harmin paikka kun olisin muuten pidemmälle halunnut jatkaa.
 
En vaan pääse ensimmäistä pomoa läpi, edes sitä ensimmäistä vaihetta vaikka muutaman phasen grindasin. Ei ole vaan nämä vaikeat ja todella hyvää reaktiointikykyä vaativat pelit itseni varten.
Harmin paikka kun olisin muuten pidemmälle halunnut jatkaa.
Ensimmäinen pomo on yksi pelin vaikeimmista ja kouluttaa siihen deflectin käyttämiseen (en itse blockia juuri edes käyttänyt pelissä.) Sen jälkeen, kun sen masteroi peli on haastava, mutta reilu. Tuli pelattua tuo tosiaan alle viikossa läpi pääjuonen osalta ja vika bossikin kaatui ekalla yrittämällä.

Sivutehtävistä on kaksi viimeistä tekemättä.

Innostuneena koitin tämän jälkeen Nioh 2 ja kontrollit siinä taas ei sovi jotenkin itselleni yhtään. Ekan bossin pääsin läpi, mutta sellaista tervanjuontia perusvihutkin, että ei pystynyt jatkamaan.

E: Voi toki olla, että tarvii tähän väliin tauon, kun haki tossa Niohissa napit kokoajan Wo Longin kontrolleihin ja sehän ei oikein toiminut, kun vähän erilainen taistelusysteemi.

Lisätään vielä, että meinasin tosiaan itsekkin heittää hanskat tiskiin tässä ekassa bossissa, mutta tuntui sen verran sopivan kontrollit kuitenkin, niin hakkasin päätä seinään niin kauan, että se deflecti tuli selkärankaan.
 
Viimeksi muokattu:
Läpi paukkui, "OK" 7/10 peliksi jäi, hienoiset "meh" olot Nioh 2 jälkeen.

Peli tarvitsisi lisää kaikkea, eniten erityyppisiä vihollisia!!! Joita on tyyliin tusina, toinen juttu on spirit bar mitä loitsut käyttävät ja se toimii samalla eräänlaisena stamina mittarina joka pohjaan mennessä stunnaa ukon.

Tästä mekaniikasta johtuen ukko on stunnissa varmaan 3-5x määrän mitä Niohissa jos erehtyy loitsimaan ja ottamaan vahinkoa, stunnissa olo ei ole niin vaaraliista koska viholliset/pomot tekevät vähemmän vahinkoa mutta jestas että pyörtyily on rasittavaa.

Sitten lootit olivat paskaa, menin pelin loppuun melko alussa saadulla miekkaparilla koska ei tullut parempaa tai martial artsit olivat surkeampia ja niitä ei voi vaihtaa, aikamoinen ihmetys tämmöisessä pelissä.
 
Sain vihdoin aloitettua ja täytyy myöntää että näissä Team Ninjan peleissä on aina jotain vinksallaan. Joku osa pelistä on tehty erittäin hyvin ja joku toinen taas tuntuu täysin irralliselta tai muuten hutiloidulta. Kumpikin Nioh olivat suosikkipelejäni taistelun hektisyyden ja monipuolisuuden takia.

Aivan alussa ongelma oli näppäimiin totuttelu, mutta ekan pomon kohdalla ne alkoivat muistua mieleen. Pomon päihittämiseen meni monta yritystä, mutta aloin kiinnostua pelistä kun koko ajan selvää oli että häviöt olivat omaa syytä. Samalla myös suunnittelin että tulen pelaamaan hitailla aseilla jotka lyö lujaa ja pelin tulevaisuus näytti valoisalta.

Sitten pelasin vähän eteenpäin ja alkoi häiritsemään labyrinttimäiset kartat joissa edetään kapeita putkia. Seuraava apina välipomo taas oli niin selvää tiettyjen nappien painelua, että peli ois voinu olla vaikka guitar hero. Pomoissa ei näytä olevan minkäänlaista vapautta, vaan ne pitää hoitaa juuri sillä tapaa miten on tarkoitettu. Soulseissa juostaan ympäri kenttää ja lyödään pomoja kun voi tai uskaltaa, siinä on sellainen hankalasti selitettävä vapaus hoitaa hommat kuten haluaa. Tässä sen sijaan ne voi voittaa vain painelemalla parrya, samalla voi vaikka seisoa lähes paikoillaan kun liikkumisesta tuntuu olevan vain haittaa.

Saa nähdä vieläkö huomenna haluttaa palata tämän ääreen. Olen tosiaan aivan alussa ja taikoja en ole huomannut käyttää ollenkaan, ehkä lisäävät uuden "tason" pomotaistoihin tai jotain.
 
Sain vihdoin aloitettua ja täytyy myöntää että näissä Team Ninjan peleissä on aina jotain vinksallaan. Joku osa pelistä on tehty erittäin hyvin ja joku toinen taas tuntuu täysin irralliselta tai muuten hutiloidulta. Kumpikin Nioh olivat suosikkipelejäni taistelun hektisyyden ja monipuolisuuden takia.

Aivan alussa ongelma oli näppäimiin totuttelu, mutta ekan pomon kohdalla ne alkoivat muistua mieleen. Pomon päihittämiseen meni monta yritystä, mutta aloin kiinnostua pelistä kun koko ajan selvää oli että häviöt olivat omaa syytä. Samalla myös suunnittelin että tulen pelaamaan hitailla aseilla jotka lyö lujaa ja pelin tulevaisuus näytti valoisalta.

Sitten pelasin vähän eteenpäin ja alkoi häiritsemään labyrinttimäiset kartat joissa edetään kapeita putkia. Seuraava apina välipomo taas oli niin selvää tiettyjen nappien painelua, että peli ois voinu olla vaikka guitar hero. Pomoissa ei näytä olevan minkäänlaista vapautta, vaan ne pitää hoitaa juuri sillä tapaa miten on tarkoitettu. Soulseissa juostaan ympäri kenttää ja lyödään pomoja kun voi tai uskaltaa, siinä on sellainen hankalasti selitettävä vapaus hoitaa hommat kuten haluaa. Tässä sen sijaan ne voi voittaa vain painelemalla parrya, samalla voi vaikka seisoa lähes paikoillaan kun liikkumisesta tuntuu olevan vain haittaa.

Saa nähdä vieläkö huomenna haluttaa palata tämän ääreen. Olen tosiaan aivan alussa ja taikoja en ole huomannut käyttää ollenkaan, ehkä lisäävät uuden "tason" pomotaistoihin tai jotain.
Minusta hitaat aseet eivät olleet optimaalisia, mm osa loppuunpään pomoista ripuloi samaan tahtiin iskuja kuin Formula kiihdyttää joten hitaalla mörssärillä hujauttaessa taattua että oma lärvi ottaa pusua samalla.
 
Eilen meni kaatui loppupomo ja myös loput kentät meni läpi. Pelasin melkein koko pelin maagilla joka käytti puukeppiä aseena, se teki isoa vahinkoa ja oli melko nopeakin vielä. Loitsut oli tehokkaita rivivihuja vastaan mutta pomot oli suurin osa liian nopeita tehokkaimmille loitsuille. Jotenki tässä nuo pomot tuntui tosi helpolta ja kaikki muut paitsi eka ja eräs ukko hevosineen meni joko ekalla tai tokalla läpi.
 
Jännä peli kun taas yön jälkeen haluttaa palata pelin ääreen, vaikka illalla olin totaalisen kyllästynyt.

Kannattaako alussa päivittää aseita? Niitä tuntuu tippuvan vihuilta niin paljon, etten ole vielä uskaltanut. Aseita ei varmaan kannata myydä, vaan purkaa raaka-aineiksi?
 
Jännä peli kun taas yön jälkeen haluttaa palata pelin ääreen, vaikka illalla olin totaalisen kyllästynyt.

Kannattaako alussa päivittää aseita? Niitä tuntuu tippuvan vihuilta niin paljon, etten ole vielä uskaltanut. Aseita ei varmaan kannata myydä, vaan purkaa raaka-aineiksi?
Kyllä mä päivittelin ainakin sitä mukaan tavaroita, kun niihin materiaaleja sai.
 
Oon pelannu joka päivä ja aina lopettanu sillä mielellä etten enää tule tätä pelaamaan, mutta niin vain tulee edettyä aina vähän joka päivä. :D

Tason nostot oon laittanu wood:iin eli lisää HP:tä, ja muita olen nostanu johonki vitoseen asti. Aseena on jotku tuplamiekat kun siinä oli martial arts joka lyö ja samantien hyppää taaksepäin karkuun. Muilla aseilla ukkeli jää vain ottamaan damagea kun vihu lyö heti liikkeen teon jälkeen. Voi olla etten osaa vielä käyttää niitä tehokkaasti... Harmi ettei ole tullut vielä vastaan miekkaa (skaalautuu woodin mukaan) josta löityis joku kiinnostava martial artsi.

Paska peli mutta joku tässä vetää puoleensa. :D Ehkä se on se, ettei tässä pelissä saa mitään ilmaiseksi ja kuolema on monestimillistä kiinni.
 
20 tuntia takana ja ratsastajapomo lumikentässä kukistui juuri. Peli muuttui paremmaksi kun muistin että pelissä on myös normaali torjunta jota kannattaa käyttää usein, ja tajusin alkaa päivittämään aseiden lisäksi myös varusteita. Nyt tulee tehtävien jälkeen jopa ihan mielellään tutkittua mitä uusia varusteita tarttui matkaan. Varusteita ja niiden ominaisuuksia kertyy vain sen verran paljon että ottaa aina oman aikansa löytää se oikea varuste. Tämä tarvis hakumahdollisuuden tavaran ominaisuuden mukaan, että vois hakea kaikki jossa on Restore HP 2%, jne. Onkohan modia joka tekis Excelin tavaroista... :D

Ensimmäinen pomo on vieläkin se vaikein.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on kummallinen peli! Alku oli erittäin hankala monellakin tapaa, mutta sitten hevospomon jälkeen helpottui radikaalisti. Pomot on menny jo pitemmän aikaa ekalla, eikä ihmisen kokoisista vihuista ole mitään vastusta. Vähän isompiin taion jotain buffia/nerffiä mutta nekin menevät ongelmitta, ja meinasi tulla välissä jopa vähän tylsää kun eteneminen oli niin vaivatonta. Oon nyt level 90 ja kohta taitaa peli mennä läpi. Parempi peli mitä ekat 20 tuntia antoivat ymmärtää.
 
Kyllä on kummallinen peli! Alku oli erittäin hankala monellakin tapaa, mutta sitten hevospomon jälkeen helpottui radikaalisti. Pomot on menny jo pitemmän aikaa ekalla, eikä ihmisen kokoisista vihuista ole mitään vastusta. Vähän isompiin taion jotain buffia/nerffiä mutta nekin menevät ongelmitta, ja meinasi tulla välissä jopa vähän tylsää kun eteneminen oli niin vaivatonta. Oon nyt level 90 ja kohta taitaa peli mennä läpi. Parempi peli mitä ekat 20 tuntia antoivat ymmärtää.
Kyllähän tohon tosiaan jää koukkuun ja Lu Bun (heppamies) peli tuntuu todella helpolta. Viimeistä bossiakin sanottiin jossain vaikeaksi, mutta meni ainakin itselläni ekalla läpi. Tuli tossa kaikki sivutehtävätkin pelattua läpi sitten parin viikon tauon jälkeen.
 
Kyllä on kummallinen peli! Alku oli erittäin hankala monellakin tapaa, mutta sitten hevospomon jälkeen helpottui radikaalisti. Pomot on menny jo pitemmän aikaa ekalla, eikä ihmisen kokoisista vihuista ole mitään vastusta. Vähän isompiin taion jotain buffia/nerffiä mutta nekin menevät ongelmitta, ja meinasi tulla välissä jopa vähän tylsää kun eteneminen oli niin vaivatonta. Oon nyt level 90 ja kohta taitaa peli mennä läpi. Parempi peli mitä ekat 20 tuntia antoivat ymmärtää.
Tuota viestiä kirjoittaessa olinkin jo viimeisessä kentässä ja loppupomo oli ensimmäiseen pomoon verrattuna helppo, ei kumminkaan pettymys ja pari kertaa piti yrittää. Muut keski- ja loppupään pomot menivät tosiaan ekalla, ja esim. Soulsseissa se on harvinaista. Läpäisyyn meni 48h ja tutkin ihan joka paikan, päivittelin useampaa varustesettiä ja hitusen grindasin paria pomoa kun niiltä tippui hyvää kampetta.

Viimeinen kenttä oli pieni pettymys ja pitää mainita ihan erikseen, että tuli pelattua sitä vain 15-30 minuutin pätkissä. Mm. tulipommeja heittelevät pikku ukot oli sijoitettu aina jonnekin ylös siten että ne aktivoituvat ison tappelun keskellä ja pitää juosta karkuun tai kuolla selän takaa tulevaan pommiin. Samaa tapahtui läpi pelin, mutta muissa kentissä oli mahdollista tutkia ja käydä hoitelemassa pikku vihut ennen isompaa taistoa.

Erittäin erikoinen peli, sillä alussa meinasi jäädä kesken, mutta silti jostain syystä jatkoin seuraavana päivänä. Ensimmäinen pomo oli erittäin hankala ja opetti/pakotti käyttämään parryä, mutta samalla sen hektisyys piti kiinnostuksen yllä. Sitten peli tuntui vuoristoradalta, välissä oli hauskaa ja välissä tuli vain lopetettua kesken. Muut alkupään pomot olivat heikkoja esityksiä, eniten harmitti ettei tulevista iskuista saanut selvää. Kenttäsuunnittelu oli myös alussa huonoa ja tuli missattua juttuja kun tiukoissa labyrinteissa meni vahingossa suoraan pomolle. Sitten yhtäkkiä ongelmat katosivat ja tuntui hyvältä, mutta vasta jossain 15-20h paikkeilla peli imaisi kunnolla sisäänsä ja vasta viimeisessä kentässä tuli seuraavat kyllästymiset. Nuo 30h olivat erittäin hauskaa eikä siitä ole jäänyt edes muistikuvia, varusteiden keräily ja päivittely siinä ainakin kiinnosti ja peli eteni muutenkin vauhdilla.

Päivitysmateriaaleja jaetaan runsaasti ja stattien resetin voi tehdä ilmaiseksi tehtävien välissä, joten täysin erilaiseen pelityyliin on mahdollista siirtyä kivuttomasti. Stattien resetin vois voinu kyllä laittaa suoraan valikkoon, niin ois voinu kokeilla uusia juttuja vieläkin helpommin. Pelasin miekalla ja sille kunnon varustesettejä alkoi saamaan turhan myöhään. Läpäisyn jälkeen avautui lisää sivutehtäviä ja kyllä nekin tulee pelattua jollain uudella buildilla ja vaikeustason nostolla.

Loppujen lopuksi: 8/10 pelaamisen arvoinen. Haluttais antaa ihan 9, mutta esim. tarina ja kymmenet hahmot on niin sekavia ettei niistä saa mitään otetta. Puhekieli kannattaa laittaa kiinalaiseksi, englantilaiset ääninäyttelijät on kun jostain lasten piirretystä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 783
Viestejä
4 496 458
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom