Tämmönen näköjään tulossa Niohin tekijöiltä, itsellä mennyt kokonaan ohi. Julkaisukin 3.3.2023 eli ihan nurkan takana.
Launch trailer
Gameplayta
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minusta taas 2 hioi pelattavuutta ihan reippaasti verrattuna 1, burst counterit, yokai abilityt, yokai formit, dark realmit jne. Nioh 1 lievästi tönkköä 2 jälkeen.Ei napostellut demo.
Niohit on tullut taputeltua ja jos Nioh 2 tuntui itsestä lähinnä tarpeettomalta DLC:ltä, jatkaa tämä samaa uomaa.
Hahmonluonti vaikutti demon perusteella monipuoliselta.
Vähän sama vika meikäläisellä... Reilut 12h takana ja mikäli lupaukset 40h kestosta pitävät paikkaansa, saattaa kyllä jäädä kesken.4 Chapteri menossa ja "wau" fiilikset ovat muuttuneet irvistykseksi, pelissä on massiivinen ongelma joka nostaa päätään mitä pitemmälle pelaa nimittäin enemy variety, vihollistyyppejä on tyyliin tusina ja ne toistavat itseään rankasti, tuntuu että taistelun jatkuvasti samoja nuija-ukkoja vastaan ja välistä niillä on nuijan sijasta keihäs, hoh hoijaa.
Itse otin settikamat tolta yhdeltä seuraajalta ja niillä menty viimeiset 30 lvl. Seitsemän bossia näyttäisi olevan jäljellä vielä ja sitten olisi peli läpi. Eiköhän se tämän viikon aikana vielä mene, jos ei haastetta tule enemmän. Level 74 hahmo taisi olla, kun eilen lopetin.Jos peliin tulee myöhemmin samantyylinen endgame moodi, kuin nioh 2 (Underworld) niin sitä varten noita armoreita ja aseita tulee roppakaupalla eri statseilla, että saa rakennettua mahdollisimman hyvän buildin. Muistaakseni saman studion strangers of paradise peliinkin tuli vastaava pelimuoto hiljattain. Toki näissä peleissä sitä lootin määrää olisi voinut hieman säätää pääpelissä pienemmäksi, sillä se on totta, että kaikissa näissä on turhan paljon ns. roskaloottia jota joutuu salvageen pistää vähän väliä.
Itse otin settikamat tolta yhdeltä seuraajalta ja niillä menty viimeiset 30 lvl. Seitsemän bossia näyttäisi olevan jäljellä vielä ja sitten olisi peli läpi. Eiköhän se tämän viikon aikana vielä mene, jos ei haastetta tule enemmän. Level 74 hahmo taisi olla, kun eilen lopetin.
Lu Bu ensimmäinen formi ollut tähän mennessä hankalin bossi. Sen jälkeen taas mennyt oikeastaan kaikki ensimmäisellä tai toisella läpi.
Roska-looti onkin rakennuspalikoita, joilla voi tuunailla kunnon aseita ja panssareita, kunhan ne ensin "salvagee". Näin siis Niohssa, tässä tuo aseiden tuunaaminen ei maksa juuri mitään, niin roskalootilla on entistä vähemmän merkitystä.Jos peliin tulee myöhemmin samantyylinen endgame moodi, kuin nioh 2 (Underworld) niin sitä varten noita armoreita ja aseita tulee roppakaupalla eri statseilla, että saa rakennettua mahdollisimman hyvän buildin. Muistaakseni saman studion strangers of paradise peliinkin tuli vastaava pelimuoto hiljattain. Toki näissä peleissä sitä lootin määrää olisi voinut hieman säätää pääpelissä pienemmäksi, sillä se on totta, että kaikissa näissä on turhan paljon ns. roskaloottia jota joutuu salvageen pistää vähän väliä.
Ensimmäinen pomo on yksi pelin vaikeimmista ja kouluttaa siihen deflectin käyttämiseen (en itse blockia juuri edes käyttänyt pelissä.) Sen jälkeen, kun sen masteroi peli on haastava, mutta reilu. Tuli pelattua tuo tosiaan alle viikossa läpi pääjuonen osalta ja vika bossikin kaatui ekalla yrittämällä.En vaan pääse ensimmäistä pomoa läpi, edes sitä ensimmäistä vaihetta vaikka muutaman phasen grindasin. Ei ole vaan nämä vaikeat ja todella hyvää reaktiointikykyä vaativat pelit itseni varten.
Harmin paikka kun olisin muuten pidemmälle halunnut jatkaa.
Minusta hitaat aseet eivät olleet optimaalisia, mm osa loppuunpään pomoista ripuloi samaan tahtiin iskuja kuin Formula kiihdyttää joten hitaalla mörssärillä hujauttaessa taattua että oma lärvi ottaa pusua samalla.Sain vihdoin aloitettua ja täytyy myöntää että näissä Team Ninjan peleissä on aina jotain vinksallaan. Joku osa pelistä on tehty erittäin hyvin ja joku toinen taas tuntuu täysin irralliselta tai muuten hutiloidulta. Kumpikin Nioh olivat suosikkipelejäni taistelun hektisyyden ja monipuolisuuden takia.
Aivan alussa ongelma oli näppäimiin totuttelu, mutta ekan pomon kohdalla ne alkoivat muistua mieleen. Pomon päihittämiseen meni monta yritystä, mutta aloin kiinnostua pelistä kun koko ajan selvää oli että häviöt olivat omaa syytä. Samalla myös suunnittelin että tulen pelaamaan hitailla aseilla jotka lyö lujaa ja pelin tulevaisuus näytti valoisalta.
Sitten pelasin vähän eteenpäin ja alkoi häiritsemään labyrinttimäiset kartat joissa edetään kapeita putkia. Seuraava apina välipomo taas oli niin selvää tiettyjen nappien painelua, että peli ois voinu olla vaikka guitar hero. Pomoissa ei näytä olevan minkäänlaista vapautta, vaan ne pitää hoitaa juuri sillä tapaa miten on tarkoitettu. Soulseissa juostaan ympäri kenttää ja lyödään pomoja kun voi tai uskaltaa, siinä on sellainen hankalasti selitettävä vapaus hoitaa hommat kuten haluaa. Tässä sen sijaan ne voi voittaa vain painelemalla parrya, samalla voi vaikka seisoa lähes paikoillaan kun liikkumisesta tuntuu olevan vain haittaa.
Saa nähdä vieläkö huomenna haluttaa palata tämän ääreen. Olen tosiaan aivan alussa ja taikoja en ole huomannut käyttää ollenkaan, ehkä lisäävät uuden "tason" pomotaistoihin tai jotain.
Kyllä mä päivittelin ainakin sitä mukaan tavaroita, kun niihin materiaaleja sai.Jännä peli kun taas yön jälkeen haluttaa palata pelin ääreen, vaikka illalla olin totaalisen kyllästynyt.
Kannattaako alussa päivittää aseita? Niitä tuntuu tippuvan vihuilta niin paljon, etten ole vielä uskaltanut. Aseita ei varmaan kannata myydä, vaan purkaa raaka-aineiksi?
Kyllähän tohon tosiaan jää koukkuun ja Lu Bun (heppamies) peli tuntuu todella helpolta. Viimeistä bossiakin sanottiin jossain vaikeaksi, mutta meni ainakin itselläni ekalla läpi. Tuli tossa kaikki sivutehtävätkin pelattua läpi sitten parin viikon tauon jälkeen.Kyllä on kummallinen peli! Alku oli erittäin hankala monellakin tapaa, mutta sitten hevospomon jälkeen helpottui radikaalisti. Pomot on menny jo pitemmän aikaa ekalla, eikä ihmisen kokoisista vihuista ole mitään vastusta. Vähän isompiin taion jotain buffia/nerffiä mutta nekin menevät ongelmitta, ja meinasi tulla välissä jopa vähän tylsää kun eteneminen oli niin vaivatonta. Oon nyt level 90 ja kohta taitaa peli mennä läpi. Parempi peli mitä ekat 20 tuntia antoivat ymmärtää.
Tuota viestiä kirjoittaessa olinkin jo viimeisessä kentässä ja loppupomo oli ensimmäiseen pomoon verrattuna helppo, ei kumminkaan pettymys ja pari kertaa piti yrittää. Muut keski- ja loppupään pomot menivät tosiaan ekalla, ja esim. Soulsseissa se on harvinaista. Läpäisyyn meni 48h ja tutkin ihan joka paikan, päivittelin useampaa varustesettiä ja hitusen grindasin paria pomoa kun niiltä tippui hyvää kampetta.Kyllä on kummallinen peli! Alku oli erittäin hankala monellakin tapaa, mutta sitten hevospomon jälkeen helpottui radikaalisti. Pomot on menny jo pitemmän aikaa ekalla, eikä ihmisen kokoisista vihuista ole mitään vastusta. Vähän isompiin taion jotain buffia/nerffiä mutta nekin menevät ongelmitta, ja meinasi tulla välissä jopa vähän tylsää kun eteneminen oli niin vaivatonta. Oon nyt level 90 ja kohta taitaa peli mennä läpi. Parempi peli mitä ekat 20 tuntia antoivat ymmärtää.