• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Ruoka Witt Premium WPSM1200S -yleiskone, K-Citymarket, 129,90e

Liittynyt
17.04.2024
Viestejä
24
Tuote: Witt Premium WPSM1200S -yleiskone
Tarjoushinta: 129,90e
Normaalihinta: 399,90e
Kauppa: K-Citymarketit
Voimassa: -24.5.2026
Linkki: Tässä


Kommentti tarjouksesta: Tätä ei kai kovin monessa paikassa myydä, mutta mm. Verkkokauppa.comissa sama normaalihinta kuin Cittarissa. Alumiinirunkoinen, vaikuttaa jämäkältä. Merkistä ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta ilmeisesti tunnettu tanskalainen merkki.
 
taitaa olla vain Iso-Omenan cittarissa.
Taitaa olla vain linkissä valittuna Iso Omena kaupaksi. Tuon kaupan voi itse valita yläreunasta.

Itse yleiskoneesta ei kokemusta, mutta varmaan yhtä paljon tanskalaista tuossa kuin nykyisin Suunnossa suomalaista. Noita Kitchenaid/Kenwood kopioita taidetaan myydä aika monella eri merkillä, Lidliä myöden. Riippuen mitä tuollaisella haluaa tehdä, niin varmaan ihan ok, mutta esim. pizza tai pullataikinoissa tuollainen planetaarinen vispilä tahtoo holvata jauhot reunoille eikä sekoita kunnolla taikinaan. Vaihdoin oman KitchenAidin pois aikoinaan ko. syystä.
 
Merkistä ei ole aikaisempaa kokemusta, mutta ilmeisesti tunnettu tanskalainen merkki.
Ite ostin verkkiksestä tarjouksesta 99€ Wittin setin missä on leivänpaahdin, blenderi ja vedenkeitin. Leivänpaahdin ei paahda, lähti huoltoon, blenderi ei lähde käyntiin ollenkaan ja se lähtee seuraavaksi huoltoon. Vedenkeitin pelaa, mutta aika hitaasti keittää.
 
Taitaa olla vain linkissä valittuna Iso Omena kaupaksi. Tuon kaupan voi itse valita yläreunasta.

Itse yleiskoneesta ei kokemusta, mutta varmaan yhtä paljon tanskalaista tuossa kuin nykyisin Suunnossa suomalaista. Noita Kitchenaid/Kenwood kopioita taidetaan myydä aika monella eri merkillä, Lidliä myöden. Riippuen mitä tuollaisella haluaa tehdä, niin varmaan ihan ok, mutta esim. pizza tai pullataikinoissa tuollainen planetaarinen vispilä tahtoo holvata jauhot reunoille eikä sekoita kunnolla taikinaan. Vaihdoin oman KitchenAidin pois aikoinaan ko. syystä.
Sitä varten näissä on varusteena taikinakoukku. Sehän näiden juju on.
 
Sitä varten näissä on varusteena taikinakoukku. Sehän näiden juju on.
En nyt ymmärrä aivan kommenttia? Eikö kaikissa yleiskoneissa ole taikinakoukku vai luuletko, että olen yrittänyt tehdä taikinaa silikonivispilällä vaikka vispilästä puhuinkin epähuomiossa. Taikinakoukku ei kuitenkaan vastaa spiraalimikseriä, joten vispiläksi voi kutsua koska se ei muuta tee. Pointti oli kuitenkin, että tuollainen paikallaan oleva kulho ja planetaarinen liike ei vain toimi taikinoissa, joissa on reilusti sitkoa. Jauhot holvaantuu reunoille ja kun sitkoa tulee tarpeeksi niin taikina kiipeää koukkua pitkin koneistoon. Kyllähän tuolla varmasti marenkikakkua tekee jne, mutta niin tekee sähkövatkaimellakin.
 
Viimeksi muokattu:
Huvittavaa tuo nylon rataston käyttö turvallisuus syistä, 80-luvun malleissa moottorissa oli suojaukset mitkä sammuttivat moottorin tukoksen sattuessa sen sijaan että vetävät koko rataston väkivalloin muussiksi.
 
Huvittavaa tuo nylon rataston käyttö turvallisuus syistä, 80-luvun malleissa moottorissa oli suojaukset mitkä sammuttivat moottorin tukoksen sattuessa sen sijaan että vetävät koko rataston väkivalloin muussiksi.
Tuo on kyllä todella pöljä ratkaisu. Aikoinaan töissä noita meni muutama rikki juuri tuon rattaiston takia, sen takia ainakaan Kitchenaidia en voi suositella kenellekään. Ennemmin Kenwood tai vaikka tämä Witt.

Mutta kuten @dirtyharry sanoi, pizzataikinan teko on näillä vähän niin ja näin. Itsellä on ollut kolme erilaista yleiskonetta, ja mikään niistä ei ole ollut hyvä siihen hommaan. Helpompi tehdä käsin slap&fold menetelmällä parempi sitkoinen taikina.
 
Tuo on kyllä todella pöljä ratkaisu. Aikoinaan töissä noita meni muutama rikki juuri tuon rattaiston takia, sen takia ainakaan Kitchenaidia en voi suositella kenellekään. Ennemmin Kenwood tai vaikka tämä Witt.

Mutta kuten @dirtyharry sanoi, pizzataikinan teko on näillä vähän niin ja näin. Itsellä on ollut kolme erilaista yleiskonetta, ja mikään niistä ei ole ollut hyvä siihen hommaan. Helpompi tehdä käsin slap&fold menetelmällä parempi sitkoinen taikina.
Jos Kitchenaidia harkitsee, niin Artisan mallissa on metallinen hampaisto, taitaa alennuksessakin olla hintaa vähintään tuplasti.

Itse tullut tehtyä pizzataikinoita käsin, äidiltä lainatulla KA Artisanilla, Ankarsrumilla ja nyt Wilfa Probaker. Käsin ja viimeksi mainituilla syntyy helpoiten sitko pizzataikinaan. Vappuna tein munkkitaikinan koneella, aika paljon helpommin saa noin ison voimäärän vaivattua taikinaan.
 
Itse olen tehnyt pizzataikinat Kenwoodin yleiskoneella. Ainekset kulhoon ja n. kymmenen minuuttia taikinakoukulla vaivaamista. Aluksi jauhoja jää reunaan, mutta kyllä ne sieltä pikkuhiljaa mukaan sekoittuvat. Lopuksi kulhon pohjalle jää nätti pallo vaan.
 
Onko täällä ketään, joka olisi ostanut juuri tämän kyseisen sittarin laitteen? Onko se mistään kotoisin, onnistuuko leipä- ja kakkutaikinan teko vai meneekö reisille kuten yllä mainituissa pitsataikinoissa?

Tarjous on tosiaan mammuttimarkkina-tarjous ja ainakin oman alueen kaikissa sittareissa on ollut näitä vinot pinot vielä alkuviikosta.
 
Onko täällä ketään, joka olisi ostanut juuri tämän kyseisen sittarin laitteen? Onko se mistään kotoisin, onnistuuko leipä- ja kakkutaikinan teko vai meneekö reisille kuten yllä mainituissa pitsataikinoissa?

Tarjous on tosiaan mammuttimarkkina-tarjous ja ainakin oman alueen kaikissa sittareissa on ollut näitä vinot pinot vielä alkuviikosta.
Verkkiksessä muutama arvostelu joten ei tuo voi ihan susi olla. Ja jos päästää toimintasavut takuuaikana, niin varmaan Keskon kanssa homma joituu.
 
Onko täällä ketään, joka olisi ostanut juuri tämän kyseisen sittarin laitteen? Onko se mistään kotoisin, onnistuuko leipä- ja kakkutaikinan teko vai meneekö reisille kuten yllä mainituissa pitsataikinoissa?

Tarjous on tosiaan mammuttimarkkina-tarjous ja ainakin oman alueen kaikissa sittareissa on ollut näitä vinot pinot vielä alkuviikosta.
No, sen verran kommentoin vielä, että jos yleiskonetta olisin katselemassa, olisi tämä hyvä tarjous. Kyllä tämä varmasti toimii ja on laadukas juuri mainitsemaasi käyttöön.
 
Kävin eilen hakemassa kyseisen laitteen. Sen verran testasin, että tein pizzataikinan ja sen tekemiseen meni vähän alle 10min. Tein taikinan käyttäen vesi-jauho-suhteita, jotka olivat 00-jauhopussin kyljessä.

Muutamia huomioita laitetta käytettäessä:
- Äänekäs omaan makuuni. Tämä ei kuitenkaan haittaa, sillä laitteen käyttö on lyhytaikaista.
- ⁠Todella tukeva! Painaa 10-15kg.
- ⁠Mutta silti jotain natinoita kuului. Saattoi olla peräisin kulhosta, joka kiristyi tiukempaan vaivauksen aikana.
- ⁠Kulhon kahva näyttää vähän siltä ettei tule kestämään vuosia.
- ⁠Ohjeet löytyvät QR-koodin takaa ja niitä oli mahdotonta löytää avautuneesta linkistä, mutta googlaamalla löytyi.
- ⁠1-7 nopeussäätö, joista käytin 1 ja 2 taikinaan.
- Taikina syntyi nopeasti ja ei jäänyt reunoille yms.

Taikinan sitkoa en muistanut eilen ihmetellä heti vaivauksen jälkeen. Äsken testasin koepalalla kylmäkohotuksen jälkeen ja taikinaa pystyi venyttämään lähes läpinäkyväksi ilman repeämistä. Eli sitkostakin tuli hyvä.

Tähän laitteeseen pitäisi saada kiinni myös lihamylly, tosin se taitaa maksaa yhtä paljon kuin tämä tarjouslaite.
 
Kävin eilen hakemassa kyseisen laitteen. Sen verran testasin, että tein pizzataikinan ja sen tekemiseen meni vähän alle 10min. Tein taikinan käyttäen vesi-jauho-suhteita, jotka olivat 00-jauhopussin kyljessä.

Muutamia huomioita laitetta käytettäessä:
- Äänekäs omaan makuuni. Tämä ei kuitenkaan haittaa, sillä laitteen käyttö on lyhytaikaista.
- ⁠Todella tukeva! Painaa 10-15kg.
- ⁠Mutta silti jotain natinoita kuului. Saattoi olla peräisin kulhosta, joka kiristyi tiukempaan vaivauksen aikana.
- ⁠Kulhon kahva näyttää vähän siltä ettei tule kestämään vuosia.
- ⁠Ohjeet löytyvät QR-koodin takaa ja niitä oli mahdotonta löytää avautuneesta linkistä, mutta googlaamalla löytyi.
- ⁠1-7 nopeussäätö, joista käytin 1 ja 2 taikinaan.
- Taikina syntyi nopeasti ja ei jäänyt reunoille yms.

Taikinan sitkoa en muistanut eilen ihmetellä heti vaivauksen jälkeen. Äsken testasin koepalalla kylmäkohotuksen jälkeen ja taikinaa pystyi venyttämään lähes läpinäkyväksi ilman repeämistä. Eli sitkostakin tuli hyvä.

Tähän laitteeseen pitäisi saada kiinni myös lihamylly, tosin se taitaa maksaa yhtä paljon kuin tämä tarjouslaite.
Hain itsekin saman laitteen lauantaina, ja hintaan nähden vaikuttaa erittäin pätevältä. Meillä tuli heti kokeiltua leipätaikinan tekoon ja siinä vastaavat kokemukset, taikina ei jää kulhoon kiinni ja jaksaa hyvin vaivata taikinaa.

Omassa käytössä huomasin että yleiskoneen ylärunko hölskyi / heilui jonkin verran taikinaa vaivatessa. En tiedä onko omassa kappaleessa jäänyt jokin kohta kiristämättä runkojen välissä. Tarkistin vielä välyksen nostamassa ylärungon yläasentoon ja heilutin sitä. Siinä tuntui selkeästi välystä taittomekanismin rungon ja alarungon välissä. Oliko sinulla kuinka jämäkkä tuo ylärungon osa, vai heiluiko se selvästi vaivauksen aikana? Täytyy laittaa video jossain vaiheessa.
 
Hain itsekin saman laitteen lauantaina, ja hintaan nähden vaikuttaa erittäin pätevältä. Meillä tuli heti kokeiltua leipätaikinan tekoon ja siinä vastaavat kokemukset, taikina ei jää kulhoon kiinni ja jaksaa hyvin vaivata taikinaa.

Omassa käytössä huomasin että yleiskoneen ylärunko hölskyi / heilui jonkin verran taikinaa vaivatessa. En tiedä onko omassa kappaleessa jäänyt jokin kohta kiristämättä runkojen välissä. Tarkistin vielä välyksen nostamassa ylärungon yläasentoon ja heilutin sitä. Siinä tuntui selkeästi välystä taittomekanismin rungon ja alarungon välissä. Oliko sinulla kuinka jämäkkä tuo ylärungon osa, vai heiluiko se selvästi vaivauksen aikana? Täytyy laittaa video jossain vaiheessa.
Huomasin myös, että yläosa liikkuu tai antaa hivenen periksi. Ajattelin sen olevan enemmän ominaisuus kuin ongelma, sillä jos runko olisi täysin jäykkä niin laite saattaisi rikkoontua.

Kitchen Aidin vastaavissa laitteissa taitaa heilua myös, ainakin tämän ja monen muun videon perusteella:

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/i1WcjPLvqnQ?is=PPWbAgzmGb82tezK
 
Hain itsekin saman laitteen lauantaina, ja hintaan nähden vaikuttaa erittäin pätevältä. Meillä tuli heti kokeiltua leipätaikinan tekoon ja siinä vastaavat kokemukset, taikina ei jää kulhoon kiinni ja jaksaa hyvin vaivata taikinaa.

Omassa käytössä huomasin että yleiskoneen ylärunko hölskyi / heilui jonkin verran taikinaa vaivatessa. En tiedä onko omassa kappaleessa jäänyt jokin kohta kiristämättä runkojen välissä. Tarkistin vielä välyksen nostamassa ylärungon yläasentoon ja heilutin sitä. Siinä tuntui selkeästi välystä taittomekanismin rungon ja alarungon välissä. Oliko sinulla kuinka jämäkkä tuo ylärungon osa, vai heiluiko se selvästi vaivauksen aikana? Täytyy laittaa video jossain vaiheessa.
Taitaa olla ominaisuus noissa, myös KitchenAidissa, pienikin välys tuossa nostomekanismin saranoissa ja lukituksessa aiheuttaa heiluntaa, kun tarpeeksi taikinassa vastusta. Itsellä Wilfan Probaker, niin joku taisi demota Youtubessa laittamalla vesilasin sen yläosan päälle, niin hädin tuskin huomasi veden liikkuvan lasissa.
 
Ominaisuus on, Kenwoodissa sama juttu. Rungon rakenne joustaa hiukan, ettei paikat hajoa vaikka tekee vähän paksumpaakin taikinaa.
 
Kiitos. Tää on hyvä tietää on enemmän ominaisuus ja tarkoitettu toimintatapa.
 
Tuo laitteen mukana tuleva roiskekansi, niin onko se yksiosainen vai kuuluisiko siihen tulla lisäksi joku kaatosuppilo?
Otin juuri oman koneen paketista ja siinä on pelkkä kansi mukana. Vähän vaivaa että puuttuuko tästä jotain.
 
Siinä tuli mukana sellainen kaato "ränni" eli se kansi on 2 osainen
Kiitos tiedosta. Se sitten puuttuu tästä minulle tulleesta laitteesta. Kävin läpi kaikki pakkausmateriaalit eikä löytynyt.

Koneen yläosassa on myös jonkinlainen maali/lakkavirhe. Erottuu sellaisena vaaleana mattapintaisena laikkuna. Ei toki vaikuta toimintaan mutta olisihan se ollut kiva saada virheetön yksilö.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
309 363
Viestejä
5 248 877
Jäsenet
83 489
Uusin jäsen
persereikä69

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom