Windowsin kello näyttää käynnistyksessä väärää aikaa

Liittynyt
23.03.2023
Viestejä
10
Mistä seuraava voi johtua: Minulla on Windows 11:ssä aikavyöhykkeeksi valittu UTC+2 Helsinki. Aina kun käynnistän koneen, on kellonaika kolme tuntia jäljessä. Saako tuon korjattua? Olen toistaiseksi korjannut sen manuaalisesti painamalla asetuksissa kohdassa Päivämäärä ja Aika kohtaa Synkronoi nyt. Minulla on Windowsissa päällä asetus Määritä aika automaattisesti.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
904
Mitä BIOS ohjaa ylipäätään ohi Windowsin. Fast Startupia ??
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 172
Mitä BIOS ohjaa ylipäätään ohi Windowsin. Fast Startupia ??
Ei Windows voi sammuksissa ollessa pitää yllä aikaa, joten jostakin se pitää tarkistaa käyttöjärjestelmän käynnistyessä. Siinä ainoa paikka on BIOS. Aika voidaan toki myöhemmin päivittää verkon kautta kohdalleen, mutta jostakin se aika pitää sille välille saada.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
904
Mites noi BIOS paristot vuotavat ajan saatossa pitkin emolevyä. Vai onko jo niin luotettavia että tarkastusta ei tarvita.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
820
Dual-boottaatko linuxin ja windowsin välillä, se tekee tuota ja siihenkin oli ratkaisu ..
 
Liittynyt
30.01.2021
Viestejä
409
Mites noi BIOS paristot vuotavat ajan saatossa pitkin emolevyä. Vai onko jo niin luotettavia että tarkastusta ei tarvita.
Ei ne CR2032:t taikka muut litiumteknologiaan pohjaavat, ruostumattomaan teräkseen 'käärityt' paristot käytännössä katsoen vuoda. Toki, jos altistuvat voimakkaille 'cocktaileille', kuten joutuessaan nieltynä vaikkapa (lapsen) vatsaan, voivat alkaa vuotamaan. Muutoin, jos ne vuotaisivatkin, olisi vuoto niin pientä ja ennen kaikkea koostumukseltaan ei-korrosiivista, ettei syöpymisiä tms. tapahtuisi.

Alkaliparistot tai muut on sitten eri juttu, mutta niitähän ei ole tietokoneissa pitkiin aikoihin enää käytetty.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 306
Viestejä
4 334 381
Jäsenet
72 164
Uusin jäsen
ramushe

Hinta.fi

Ylös Bottom