Windows XP asennus lanka

Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
Pitäisikö Windows XP:n asentua USB tikulta (Rufuksella tehty ja laitettu osoittamaan HDD1:tä BIOS markerilla, eli Rufuksessa on semmonen optio että siinä on HDD flag, HDD 0 on tietty se mihin käyttis pitäisi asentaa) tietokoneissa jotka on tehty ennen vuotta 2008?
Mulla on joku todella tuore LGA775, vuodelta 2010, jolloin oli jo Nehalem tietokoneitakin, ja siinä XP:n voi asentaa USB tikulta tolla tavalla. Rufukselle on tehty WinXPSP3 CDROM image joka siis näkyy HDD:na BIOS:ssa (USB Stick lukee)
Tuo oli ainoa LGA775 emolevy jossa asennus onnistui. Mulla on muut LGA775:t (5kpl) jotain vuosilta 2006-2008 ja MIHINKÄÄN NIISTÄ ei pysty asentamaan XP:tä tällä tavalla.
Se reboottaa heti siinä kohtaa kun pitäisi lukea "setup is investigating your system components".
CDROM:lta pystyisi varmastikin asentamaan ja jokaisessa tietokoneessa toimii Win7 joten koneet on ok. Mulla vaan ei ole yhtäkään CDR levyä johon polttaa XP. Niin ei oo pystynyt kokeilemaan. Olen yrittänyt välttää CD:n käyttöä, löytyy vain yksi SATA CD asemakin jota pitäis joka koneeseen kierrättää siinä vaiheessa kun asentaa kaikkiin XP:n.
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
emolevyjä on hyvä valikoima: Intel, Asus, MSI eli kaikki ei ole edes samaa
 
Liittynyt
05.06.2017
Viestejä
2 791
tein nyt silleen että siinä yhessä, uusimmassa, wolfdale prossuja tukevassa lga775:ssä joka buuttaa usb tikulta winxp asennukseen, hoidin asennushommat loppuun asti eli winxp siihen, tyhjälle SATA levylle ja sitten vaan siirsin sen sata kovon toiseen lga775 setuppiin ja ihme kyllä se starttasi ja toimi! puolisen tuntia se kyllä ensin haki kaikkia mahdollisia tietokoneeseen liitettyjä laitteita koska emolevy ja piirisarja vaihtuivat

ei toiminut niin että keskeyttää winxp asennuksen sen alkuvaiheen jälkeen jossa se kopsaa asennustiedostot (i386 kansio) ja tekee boot managerin C levylle, siihen jos jätti hommat ja siirsi heti sen jälkeen kovon koneesta toiseen, tulee blue screen eikä käyttis ymmärrä toisen tietokoneen piirisarjan SATA väylää josta se yrittää kovoa hakea vaikka buuttasi kyllä boot managerista eteenpäin..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 614
Viestejä
4 196 474
Jäsenet
70 754
Uusin jäsen
tikkanikke

Hinta.fi

Ylös Bottom