Windows update jumittaa, Tallennustila katoaa, Kaikki vituttaa!

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
624
Eli, oon tässä nyt jonkin aikaa pähkäillyt asian kanssa. Jouduin asentamaan windowsin uudelleen tuossa viikko takaperin about.

Tämän jälkeen C: aseman vapaa tallennustila katoaa hitaasti mutta varmasti, Olen paikallistanut syyn Windows/Logs/CBS hakemistoon jossa on file nimeltä CBS, Tämä on Notepad file. Se kasvaa automaattisesti kunnes C: aseman levytila on täysin loppu. Netistä luin että nuo voi poistaa ja tämän teinkin, mutta ongelma jatkuu. Tuon filen ei pitäisi olla ilmeisesti suurempi kuin 50megaa kooltaan.

Jos ymmärsin oikein niin tuo file liittyy jotenkin troubleshooting hommeleihin, Ja mietin että voisiko tuo file kasvaa kasvamistaan sen takia koska Cumulative Update for Windows 10 Version 1709 for x64-based Systems (KB4056892) asennus ei onnistu, Päivitys jää aina Installing 99% kohtaan ja siitä ei liiku mihinkään.

Windows tempistä tiedostot poistettu, windows\softwaredistribution tiedostot poistettu ja boottailtu ja koitettu lukemattomia kertoja uudelleen. Mikään ei auta sfc /scannow ajettu ja kaikki oli ok. Koitin tuon päivityksen asentaa myös manuaalisesti, ei onnistunut. On Windows update processeja sammutettu jnejne mutta mikään ei auta.

Mitä helvettiä tässä nyt oikein voi tehdä, en jaksaisi asennella windowsia uudelleen kun kaikki toimii kuitenkin muuten hyvin paitsi että tallennustila katoaa ja windows update ei mene läpi :)

Oliskos jollakin jotain neuvoja? :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Ootko tuolta asetuksista kokeillut tuota windows updaten vianmääritystä? Itsellä se on korjannut erään epäonnistuneen päivityksen.
 

Liitteet

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
624
Ootko tuolta asetuksista kokeillut tuota windows updaten vianmääritystä? Itsellä se on korjannut erään epäonnistuneen päivityksen.
Tuo jää jumittamaan kohtaan "Starting Bits service" Eli ei juurikaan apua tuosta.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
77
Mulla oli sama ongelma Windowsin uudelleen asennuksen jälkeen. Kirjoita windowsin hakuun "Services" ja avaa se. Sieltä sitten etsit "Windows Modules Installer" ja jos sen tila on "Running" niin pysäytä se manuaalisesti. Tämän jälkeen poista se iso CBS-tiedosto (saattoi olla että itse poistin koko kansion). Sitten käynnistä kone uudestaan.

EDIT.
Tässä vielä ohje mitä muistaakseni itse käytin

As for the logs not properly creating the cabinet files they should be, try the following:

1. Disable the trusted installer service (Windows Modules Installer)

2. Delete/move all of the current CBS log files from the \Windows\CBS\Logs directory

3. Restart the Windows Modules Installer service

4. Wait for log size to be large enough to compress properly into cabinet files

CBS.log file HUGE
 

Juhamies

NOSTO
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
624
Mulla oli sama ongelma Windowsin uudelleen asennuksen jälkeen. Kirjoita windowsin hakuun "Services" ja avaa se. Sieltä sitten etsit "Windows Modules Installer" ja jos sen tila on "Running" niin pysäytä se manuaalisesti. Tämän jälkeen poista se iso CBS-tiedosto (saattoi olla että itse poistin koko kansion). Sitten käynnistä kone uudestaan.

EDIT.
Tässä vielä ohje mitä muistaakseni itse käytin

As for the logs not properly creating the cabinet files they should be, try the following:

1. Disable the trusted installer service (Windows Modules Installer)

2. Delete/move all of the current CBS log files from the \Windows\CBS\Logs directory

3. Restart the Windows Modules Installer service

4. Wait for log size to be large enough to compress properly into cabinet files

CBS.log file HUGE
Tämän tein jo kerran mutta ongelma ei poistunut.

EDIT: Koitin vielä kerran tuota. Update jää Installing 99% ja Tallennustilan katoaminen jatkuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.04.2017
Viestejä
33
Itsellä oli kans sama ongelma ton tallennustilan katoamisen kanssa. Pienellä salapoliisityöllä tehtävienhallinnasta selvitin, että Microsoft OneDrive Setup siellä kirjoitteli siihen notepadiin kymmeniä gigoja päivässä. Poistin koko OneDriven niin sen jälkeen loppu.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 238
Viestejä
4 331 806
Jäsenet
72 152
Uusin jäsen
Monsku

Hinta.fi

Ylös Bottom