Windows lisenssin siirtäminen uuteen koneeseen.

Olen kasaamassa uutta pelikonetta ja osat on hankittu suurimmaksi osaksi ja kone on kasaamista vaille valmis. Käyttöjärjestelmä vaan pitäisi vielä hankkia. Minulla on vanha kone jossa Windows 10, päivitetty muistaakseni Windows 8:sta kymppiin. Kysymys kuuluu että onko tuon koneen lisenssiä mahdollista käyttää uuden koneen Windows 11 lisenssinä ja jos, niin miten? Säästäisi nyt sen ~150 euroa. Kiitos!

Asennuksen jälkeen vain kirjaudutaan omalla Windows-tunnuksella ja se on siinä.

Digitaaliset käyttöoikeudet liitetään laitteistoosi ja Microsoft-tiliisi, joten sinun ei tarvitse hakea mitään tietokoneeltasi. Kaikki on valmiina. Riittää, että tietokone on yhteydessä Internetiin ja että kirjaudut Microsoft-tilille.
Jos sinulla ei ole digitaalista käyttöoikeutta, voit käyttää aktivointiin tuoteavainta.

Asennuksen jälkeen vain kirjaudutaan omalla Windows-tunnuksella ja se on siinä.

Digitaaliset käyttöoikeudet liitetään laitteistoosi ja Microsoft-tiliisi, joten sinun ei tarvitse hakea mitään tietokoneeltasi. Kaikki on valmiina. Riittää, että tietokone on yhteydessä Internetiin ja että kirjaudut Microsoft-tilille.
Jos sinulla ei ole digitaalista käyttöoikeutta, voit käyttää aktivointiin tuoteavainta.

Eli tarvitseeko minun edes poistaa asennus vanhalta koneelta, onko siinä lisenssissä joku raja monellako koneella lisenssi on voimassa? Eli siis lataan vaikka Windows 11 ISO:n, teen buuttavan tikun ja that's it?

Ei tarvi poistaa, en tiiä mikä raja lisenssien lukumäärällä on mutta mulla ei ole tullu koskaan sellasta vastaan. Mulla on PC ja pari läppäriä, kaikki toimii samalla tunnuksella yhtä aikaa. En ole itseasiassa miettiny kokoasiaa, vaikka tälleki PC:lle asentanu Windowsin 3 kertaa viimeisten 14 vuoden aikana.

Oon aika varma että ei tarvi huolehtia yhtään mistään.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 770
Jäsenet
74 845
Uusin jäsen
Datapappa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom