Windows ei näe urheilukelloa

Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
39
Kesästä asti on tullut käytettyä Suunnon urheilukelloa, joka on toiminut ihan hyvin. Alkuviikosta asti Windows ei kuitenkaan ole löytänyt kelloa enää, kun sen yhdistää USB:hen. Laitehallintaan ei tule uutta laitetta, eikä mitään ilmoitusta yhdistetystä laitteesta. Myöskään Suunnon oma synkronointiohjelma ei löydä kelloa. Kello alkaa kyllä latautua, eli USB toimii. Sama juttu kaikissa USB-liitännöissä. Vaihdoin alkuviikosta koneen toiseen koteloon, jonka jälkeen ongelma alkoi, jos sillä nyt voi olla vaikutusta? Voihan tuo olla myös vain sattumaa, että juuri vaihdon jälkeen ilmaantui ongelma.

Myös Asuksen USB:hen liitettävä Bluetooth dongle lakkasi toimimasta mystisesti, mutta tämän laitteen Windows huomaa ja antaa "laite ei toimi oikein" viestin.

EDIT: USB-muistitikkua ja muita laitteita pystyy käyttämään normaalisti, eli liitännät toimii kyllä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Joku asia on ilmeiseti kotelon vaihdossa muuttunut.
Onko koneessa useampia kovalevyjä, onko niiden asematunnus säilynyt samana, tämä tarkoittaa sitä, että ohjelmien asennus tai datakansiot eivät ole vaihtuneet toiseen asema sijaintiin. Tällainen selittäisi tuota ongelmaa.
Äkkiseltään nyt ei tule mieleen, mikä muu olisi voinut tuollaista muutosta aiheuttaa.
 
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
39
Koneessa on erilliset SSD ja kovalevy. Asematunnukset on säilynyt samana, mutta en voi varmuudella sanoa, että kytkinkö sata-kaapelit täsmälleen samoihin liittimiin kuin ennen vaihtoa. Voisiko sillä olla vaikutusta?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Koneessa on erilliset SSD ja kovalevy. Asematunnukset on säilynyt samana, mutta en voi varmuudella sanoa, että kytkinkö sata-kaapelit täsmälleen samoihin liittimiin kuin ennen vaihtoa. Voisiko sillä olla vaikutusta?
Sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta, koska asematunnukset ovat vaan tärkeät ohjelmien asennuksen kannalta.
Oletko kokeillut tuota Suuntoa yhdistää toisellla johdolla?
Kannattaisi ehkä tarkistaa vielä kaikki johto- ja pistokeliitokset, että kaikki on kunnolla kiinni ja paikoillaan kotelon vaihdon jäljiltä.
 
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
39
Sillä ei pitäisi olla mitään vaikutusta, koska asematunnukset ovat vaan tärkeät ohjelmien asennuksen kannalta.
Oletko kokeillut tuota Suuntoa yhdistää toisellla johdolla?
Kannattaisi ehkä tarkistaa vielä kaikki johto- ja pistokeliitokset, että kaikki on kunnolla kiinni ja paikoillaan kotelon vaihdon jäljiltä.
En voi kokeilla toisella kaapelilla, koska Suunto käyttää omaa magneettista liitintä vesitiiviyden vuoksi.

Täytyy vielä varmistaa liitokset varmuuden vuoksi, mutta muistitikut toimii kyllä ja sama kellon näkyvyys ongelma tapahtuu myös emolevyn omilla USB-liitännöillä, joihin ei kotelon vaihto vaikuttanut.

EDIT: Koitin yhdistää kelloa toiseen koneeseen ja sama juttu, Windows ei havaitse liitettyä laitetta mutta kello latautuu kyllä. Eli nyt taitaakin vika olla kellossa eikä Windowsissa.
 
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
39
Asenna laitteen ohjelmapaketti uudestaa, siinä saattaa tulla mukana oma usb ajuri joka ei toimi enään kotelonvaihdon takia. joku näistä ?

Movescount.com - Powered by Suunto
Juu, tein tämän kun Suunnon asiakaspalvelusta neuvottiin, mutta ei auttanut. Jostain laitehallinnan kautta löysin vikailmoituksen "laitetta ei voi käynnistää (koodi 10)". Ilmoittelen vielä jos ratkaisu löytyy Suunnon asiakaspalvelun kautta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Oletko kokeillut googlettaa kellosi tyypillä tuota virhekoodia?
 
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
39
Oletko kokeillut googlettaa kellosi tyypillä tuota virhekoodia?
Googlettamalla ei tuntunut löytyvän vastaavia tapauksia. Suunto taitaa olla vielä sen verran pieni peluri, ettei tällaisia vikoja esiinny riitävästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Googlettamalla ei tuntunut löytyvän vastaavia tapauksia. Suunto taitaa olla vielä sen verran pieni peluri, ettei tällaisia vikoja esiinny riitävästi.
Sorry OT:stä.
Ei kai Suunto alallaan ole pieni peluri, vaan monissa asioissa alansa edelläkävijä.
 
Liittynyt
18.04.2017
Viestejä
179
Kyllä se Microsoftin koodi on jos se laitehallinnasta löytyy. Jos laittaa Googleen tuon virheilmoituksen, niin ensimmäisen linkin takaa löytyy linkki Microsoftin sivuille
https://support.microsoft.com/fi-fi/help/310123/error-codes-in-device-manager-in-windows



Koodi 10 ”Laite ei käynnisty. (Koodi 10)”


Koko virhesanoma

”Laite ei käynnisty. Päivitä laitteen ohjaimet. (Koodi 10)”

Syy

Yleensä laitteen laiteavain sisältää FailReasonString-arvon, ja arvomerkkijonossa näkyy laitevalmistajan määrittämä virhesanoma. Jos laiteavaimessa ei ole FailReasonSTring-arvoa, näkyviin tulee yllä oleva sanoma.

Suositellut ratkaisut

Päivitä ohjain

Valitse laitteen Ominaisuudet-valintaikkunassa Ohjain-välilehti ja käynnistä sitten ohjattu laitteen päivitystoiminto valitsemalla Päivitä ohjain. Päivitä ohjain noudattamalla ohjeita.

Huomautus Sinua saatetaan pyytää antamaan ohjaimen polku. Jos ohjainta pyydetään, eikä sinulla ole sitä, voit yrittää ladata uusimman ohjaimen laitteen toimittajan verkkosivustosta.


-Yhä mielestäni on vika niissä (usb) laiteohjaimissa. Koita poistaa aikasemmmat ohjaimet ja asenna sitten koko roska uudestaa. Koodi viittaa ennemminkin koneesi laiteohjaimiin, kuin rikkinäiseen kelloon.
 
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
39
Asentelin USB-ajureita uudelleen ja sama vika toistuu. Mielestäni vika ei ole USB:ssä, sillä sama kello ei myöskään näy muissa PCissä. Polarin kello synkronoituu ihan hyvin samoilla USBeilla. Laitehallinta ei havaitse mitään uutta laitetta kun liitän Suunnon kellon koneeseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Tämä tuli mieleen, kun aika paljon tästä syytä monilla ollut viime aikoina ongelmia.
Viime viikolla on tullut taas Windows päivituksiä, olisiko käynyt vanhanaikaisesti ja tullut päivitys rikkonut ohjelman asennuksen tai toiminnot. Kokeile palauttaa koneesi aikaisempaan pisteeseen, jolloin vielä toimi.

Lisäksi vähän hämää vielä tuo koneen siirto toiseen koteloon. Oletko varma, että sen toiminen loppui kotelon vaihtoon, vaan onko ajallinen yhteys sattumalta vaan sama?
 
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
39
Tämä tuli mieleen, kun aika paljon tästä syytä monilla ollut viime aikoina ongelmia.
Viime viikolla on tullut taas Windows päivituksiä, olisiko käynyt vanhanaikaisesti ja tullut päivitys rikkonut ohjelman asennuksen tai toiminnot. Kokeile palauttaa koneesi aikaisempaan pisteeseen, jolloin vielä toimi.

Lisäksi vähän hämää vielä tuo koneen siirto toiseen koteloon. Oletko varma, että sen toiminen loppui kotelon vaihtoon, vaan onko ajallinen yhteys sattumalta vaan sama?
En ollut käyttänyt kelloa koneen kanssa reiluun viikkoon koska synkronointi onnistuu myös puhelimella (mutta kellon päivitys ei onnistu), eli onglemalla ei välttämättä ole yhteyttä kotelon vaihtoon. On tietty mahdollista, että päivitys on rikkonut jotain.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 946
Päivityksen aiheuttama ongelma on helppo korjata, kun palauttaa palautupisteestä koneen aikaan ennen päivitystä.
 
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
39
En usko vian olevan tietokoneessa, koska testasin kellon juuri kahdessa muussa koneessa, eikä kumpikaan tunnista sitä. Taidan odotella vastausta Suunnon asiakaspalvelusta ennen kuin teen tietokoneen palautuksen. Myöskään Linux koneeni ei tunnistanut kelloa.
 
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
39
Unohtui päivitellä tätä ketjua, mutta kirjoitellaas nyt kuitenkin. Eli uuden latausjohdon sain aluksi Suunnolta testattavaksi, että jos vika olisikin johdossa. Se ei kuitenkaan auttanut, joten otin uudelleen yhteyttä Suunnon asiakastukeen ja he lähettivät sieltä ohjeet ja lähetyskirjan, jolla UPS tuli kotiovelta hakemaan kelloni takuuhuoltoa varten. Viikko meni ja sain kokonaan uuden kellon vanhan tilalle, tosin vanhan kellon hihna oli siirretty uuteen kelloon. Ilmeisesti vika oli sen verran outo, ettei sitä lähdetty tarkemmin tutkimaan.

Suunnon asiakastuesta on minulla pelkkää hyvää sanottavaa. Asioiminen heidän kanssaan oli sujuvaa, ensin koitettiin muutama kikka joita pystyin itse tekemään, mutta kun niillä ei selvitty niin sitten läheteltiin kello huoltoon. Testattavaksi saamani kaapeli jäi minulle, eli sainpa vielä ilmaisen varakaapelinkin. Ainoa purnauksen aihe on, että lähetin kellon alkuperäispakkauksessa, mutta sain sen takaisin tavallisessa geneerisessä pahvilaatikossa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 396
Viestejä
4 197 257
Jäsenet
70 901
Uusin jäsen
juujepjoo

Hinta.fi

Ylös Bottom