Windows ei käynnisty

Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
8
Kone käynnistyy, ei mene windowsin käynnistylseen ennen kuin joko jää hurraamaan tyhjää tai käynnistää itsensä yhä uudelleen. Toimii joka kerta kun ottaa satunnaisesti muistitikun pois ja käynnistää vaan toisella. Sitten myöhemmin käynistyy myös molemmilla. Kuitenkin kun käyttää, sammuttaa ja käynnistää myöhemmin uudelleen, niin sama homma joka kerta.

Kokoonpano:
-emo: gigabyte GA-Z87X-D3H
-Muistit: hyperx black ddr3 1600mhz
-prossu: i5-4670k

Oisko tuo vika emossa? Mitä olisi järkevintä tehdä, kun ei itse osaa kasailla koneita?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Toimii joka kerta kun ottaa satunnaisesti muistitikun pois ja käynnistää vaan toisella. Sitten myöhemmin käynistyy myös molemmilla. Kuitenkin kun käyttää, sammuttaa ja käynnistää myöhemmin uudelleen, niin sama homma joka kerta.
Muistitikultako yrität käynnistää?
Voisitko selventää mitä olet tekemässä ja mistä pitäisi käynnistää?
Biossista voi säädellä, mistä käynnistää.
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
16
Mulla oli täsmälleen sama juttu. Syylliseksi paljastui CMOS-muistin tyhjentynyt varmistusparisto, ja sen vaihdon jälkeen kone on toiminut normaalisti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Säilyykö aika-ja päiväysasetukset koneessa sammuttamisen jälkeen, jos ei niin muistinvarmistusparisto vaihtoon.
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
8
Muistitikultako yrität käynnistää?
Voisitko selventää mitä olet tekemässä ja mistä pitäisi käynnistää?
Biossista voi säädellä, mistä käynnistää.
Siis toisen 8Gb muistipalikan koneesta pois. Kun ei käynnisty niin sammutan pakolla. Otan toisen muistipalikan pois ja käynnistän uudelleen. Toimii joka kerta. Sitten voin lisätä palikan takaisin ja käynnistää, niin toimii taas.

Aika ja päivämäärä pysyy.

Oon myös koittanut vaihdella muistipalikat toisiin slotteihin --> ei vaikutusta
 
Liittynyt
04.12.2017
Viestejä
8
Ei taida olla kellään kokemusta tälläisesta. Onkohan emolevyn vaihto vaikeaa?
 
Liittynyt
06.08.2017
Viestejä
196
Voi olla muistikammat (tai toinen niistä) rikki. Tai sitten emolevy.
Lähtisin ajamalla memtestin. Ensin yksitellen ja sitten molemmat kiinni. Eri sloteissa. Ensin vakiokelloilla ja sitten xmp päällä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 330
Viestejä
4 335 034
Jäsenet
72 171
Uusin jäsen
Kimix

Hinta.fi

Ylös Bottom