Väärennettyjen Windows-lisenssien rikollinen myynti

A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Kaikki hyvä loppuu aikanaan. Itse ajattelin että nämä on niitä harmaan tuonnin avaimia kuten g2 jne

Otsikko on paska. Laita nyt jotain järkevämpää
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 893
Ilmankos noita virallisenepävirallisia lisenssitarroja myydään 5€ <--> 10 € kpl.
Jos 1 myyjä kyrvähtää,niin muut myyjät jatkaa.:cigar:
Mikään ei ole niin varmaa,kun epävarma.
Kauppa on se,mikä kannattaa.:kippis:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
303
Vai 375 000 korvausvaatimukset 1663 lisenssistä, 225€/lisenssi. Vai onko tuo vaatimus vain tuosta sadan lisenssin paketista? Vielä järjettömämpää.

Jos syylliseksi todetaan niin eipä myyjän tarvi enää paljon töitä tehdä kun palkasta lähtisi leijonasosa korvausvaatimusten maksuun. Sama maata kotona syrjäytymässä ja masentumassa ja elää kelan rahoilla.

Ihmettelin kyllä itsekin mistä nuo kaikki lisenssit oikein on peräisin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 892
Jos syylliseksi todetaan niin eipä myyjän tarvi enää paljon töitä tehdä kun palkasta lähtisi leijonasosa korvausvaatimusten maksuun. Sama maata kotona syrjäytymässä ja masentumassa ja elää kelan rahoilla.
No itse asiassa tuossa tilanteessa kannattaa vain jatkaa sitä lisenssikaupan pyörittämistä, koska laillisesti tienaaminen ei enää ole mahdollista. Kiinnijäämisestäkään ei taida olla pahemmin pelkoa, koska tuskin tuosta vankilaan laitetaan ja korvauksien osalta on varmaan se ja sama vaikka sinne tulisi muutama satatonninen ylimääräistä.:think:
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Lisenssin ostaneet voivat menettää lisenssinsä. Kyseessä voi olla tuottamuksellinen kätkemisrikos. Mikäli verrataan W10 lisenssin oikeaa hintaa ja tämänkin foorumin myytyjen koodien hintoja, tulee ostajalla olla perusteltu epäilys tavaran epäilyttävästä alkuperästä. Tällöin oikeustoimelle ei voi saada luottamuksen suojaa. Lisenssin (todellisen arvon) voi menettää ja päälle saada syytteen.

Tiettyjen tämänkin foorumin myyjien palautehistoriasta voidaan selvittää ostajat. Nyt vaan poliisi asialle. Täytyykin laittaa nettivinkkiä menemään!
 

Zigh

Tittelitön
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 630
Tiettyjen tämänkin foorumin myyjien palautehistoriasta voidaan selvittää ostajat. Nyt vaan poliisi asialle. Täytyykin laittaa nettivinkkiä menemään!
Jotenkin mä toivon, että poliisi käyttäisi vähät resurssinsa johonkin muuhun kuin yksittäisten lisenssiostajien metsästämiseen - kuten esim. noiden myyjien nappaamiseen.

Disclaimer: en ole ostanut yhtään lisenssitarraa täältä tai muualtakaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
283
Lisenssin ostaneet voivat menettää lisenssinsä. Kyseessä voi olla tuottamuksellinen kätkemisrikos. Mikäli verrataan W10 lisenssin oikeaa hintaa ja tämänkin foorumin myytyjen koodien
hintoja, tulee ostajalla olla perusteltu epäilys tavaran epäilyttävästä alkuperästä. Tällöin oikeustoimelle ei voi saada luottamuksen suojaa. Lisenssin (todellisen arvon) voi menettää ja päälle saada syytteen.

Tiettyjen tämänkin foorumin myyjien palautehistoriasta voidaan selvittää ostajat. Nyt vaan poliisi asialle. Täytyykin laittaa nettivinkkiä menemään!
Niinpä eli kaikkien ostajien päät vadille, sillä hehän mahdollistivat tämän kamalan rikollisen toiminnan.
:rolleyes:
 
Liittynyt
01.08.2017
Viestejä
2 743
Jotenkin mä toivon, että poliisi käyttäisi vähät resurssinsa johonkin muuhun kuin yksittäisten lisenssiostajien metsästämiseen - kuten esim. noiden myyjien nappaamiseen.
Ja globaalisti noiden alkuperän tutkimista ja mistä on ostettu (kiinasta uutisen mukaan), no se selviää varmasti vielä.

Tullille kyllä kiitos tästä löydöstä.
 
Viimeksi muokattu:

Tpa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
274
Note to eBay: Genuine licenses are obtained legally through uninstalling from PCs which no longer require them and it is legal to sell used licenses under EU law.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
Lisenssin ostaneet voivat menettää lisenssinsä. Kyseessä voi olla tuottamuksellinen kätkemisrikos. Mikäli verrataan W10 lisenssin oikeaa hintaa ja tämänkin foorumin myytyjen koodien hintoja, tulee ostajalla olla perusteltu epäilys tavaran epäilyttävästä alkuperästä. Tällöin oikeustoimelle ei voi saada luottamuksen suojaa. Lisenssin (todellisen arvon) voi menettää ja päälle saada syytteen.

Tiettyjen tämänkin foorumin myyjien palautehistoriasta voidaan selvittää ostajat. Nyt vaan poliisi asialle. Täytyykin laittaa nettivinkkiä menemään!
Vahingon ilo paras ilo?
Jotenkaan en jaksa uskoa, että poliisi alkaa kaivelemaan satoja ostajia täältä ja/tai sulkemaan lisenssejä.
Toki jos ms on tiedossa feikkilisenssit, niin sitte. Mutta siinä tapauksessa noi ei varmaan olisi edes aktivoitunut.
Ja ei, en ole itse ostanut kiinan lisenssiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Tuo mies tilasi fyysisiä tarroja väärennöksiinsä. Itse olen ostellut täältä Windows-lisenssejä ja jatkan sillä linjalla.

Niitä avaimia saa kehittäjäohjelmien kautta, opiskelijayhteyksistä ja joillain OEM:illä on käyttämättömiä lisenssejä. Lisenssiehdot suoraan kieltää niiden jälleenmyynnin, mutta EU/Suomi-lainsäädäntö ei. Myydessä/ostettaessa ei siis yleensä riko lakia, mutta rikkoo kyllä lisenssiehtoja.

Nyt tämä mies on tehnyt tuoteväärennöksiä ja myynyt paljon muutakin kuin digitaalista lisenssiä, niin on jo ehdottomasti lain väärällä puolella.

PS. Kannattaa laittaa tämä tuonne "uutisia lyhyesti" osioon. Tämä on mielenkiintoinen ja tuore uutinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Vahingon ilo paras ilo?
Jotenkaan en jaksa uskoa, että poliisi alkaa kaivelemaan satoja ostajia täältä ja/tai sulkemaan lisenssejä.
Toki jos ms on tiedossa feikkilisenssit, niin sitte. Mutta siinä tapauksessa noi ei varmaan olisi edes aktivoitunut.
Ja ei, en ole itse ostanut kiinan lisenssiä.
LOL. Jengi alkaa olla paniikassa, "tulikohan tässä tehtyä jotain rikollista?"..

Itse olen ostanut ainakin 2, jos Murokin lasketaan. Saa tulla karhuamaan.

Palautan toki lisenssini , jos Microsoft suostuu todistamaan, että ne on hankittu laittomasti. Ja paikallisesti laittomasti. Täällä Suomessa ei ole pakko noudattaa niitä lisenssiehtoja, ja laki > lisenssin ehdot. Muuten lähetän jopa deaktivoinnista kyselyn asiakastukeen, että millä perusteella tätä nyt poistetaan käytöstä?

Jos tästä seuraa hintojen lasku, ostan kaksi lisää :)
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 612
LOL. Jengi alkaa olla paniikassa, "tulikohan tässä tehtyä jotain rikollista?"..

Itse olen ostanut ainakin 2, jos Murokin lasketaan. Saa tulla karhuamaan.

Palautan toki lisenssini , jos Microsoft suostuu todistamaan, että ne on hankittu laittomasti. Ja paikallisesti laittomasti. Täällä Suomessa ei ole pakko noudattaa niitä lisenssiehtoja, ja laki > lisenssin ehdot. Muuten lähetän jopa deaktivoinnista kyselyn asiakastukeen, että millä perusteella tätä nyt poistetaan käytöstä?

Jos tästä seuraa hintojen lasku, ostan kaksi lisää :)
Eipähän itte ainakaa tartte panikoida, kun en ole foorumilta sitä ostanut.
Ja tuskin se ketään vararikkoon vie, jos 7€ lisenssi lakkaa toimimasta.
 

Tpa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
274
Eipähän itte ainakaa tartte panikoida, kun en ole foorumilta sitä ostanut.
Ja tuskin se ketään vararikkoon vie, jos 7€ lisenssi lakkaa toimimasta.
Ja jooh jos nyt lakkaakin vaikka 6kk.den sisällä toimimasta niin voin jopa palauttaa rahat omista myymistämistäni :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Eipähän itte ainakaa tartte panikoida, kun en ole foorumilta sitä ostanut.
Ja tuskin se ketään vararikkoon vie, jos 7€ lisenssi lakkaa toimimasta.
Ja jooh jos nyt lakkaakin vaikka 6kk.den sisällä toimimasta niin voin jopa palauttaa rahat omista myymistämistäni :tup:
..ja nyt niinkuin kertauksena ja varmistuksena: jos lisenssi lakkaa toimimasta, Windows update saattaa lakata toimimasta ja taustakuva vaihtua piraatti-ilmoitukseen - mutta ohjelmien käyttöä voi jatkaa ja aktivoinnin tehdä uudestaan toimivalla lisenssillä. Lisäksi ehtii ne varmistuskopiot ottaa, jos ei tähän mennessä ole älynnyt.

En ole mikään lisenssiwaretusguru, mutta en ole maksanut Windowsista täyttä hintaa ikinä. Ensin mentiin opiskelijalisensseillä (niitä sai 3-6 kun kikkaili kielivalinnoilla ja 32/64bit versioilla), sitten kasiin ja kymppiin sai niitä halpoja upgrade-lisenssejä ja minulla on yksi lisenssi, joka täyttää 10 vuotta tässä piakkoin. Se on pitkän upgrade-polun käynyt ja kerran olen siellä asiakaspalvelussa joutunut selittämään, että nyt on uusi kone. Noin 10 kertaa olen soittanut sinne digitaaliseen puhelinaktivointiin, "..ja nyt seuraava sarja"..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
239
Sen kummemmin itse asiaan kommentoimatta, mutta onko tuo siis todistettu, että esimerkiksi tällä foorumilla on myyty rikollisella tavalla hankittuja windows-avaimia? Ei ainakaan AP:lla ollut siihen liittyen mitään tietoa, ainoastaan linkki uutiseen.

Varmaan kannattaisi vaihtaa otsikkoa? Esim. "Windows-avaimien rikollinen myynti" tms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Jos aloittajan mielestä foorumilla tapahtuu jotain rikollista, niin tee asiasta tutkintapyyntö sen sijaan, että esität jotain nojatuoli-Fobbaa.
..tai sitten kannattaa olla työllistämättä poliisia ihan oman mielipiteen takia... Nyt on varmaan tehty päätelmä, että kun linkitetyssä uutisessa joku myi näitä "käytettyjä" tai "muuhun tarkoitukseen tarkoitettuja" lisenssejä uutena tarraväärennöksineen, niin kaikki lisenssimyynti on sitten laitonta ja pitää lopettaa välittömästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
481
Sikäli vähän ohi aiheen, mutta itsekin tuli aikanaan tehtailtua "lisenssitarroja" lähipiirille. Toisinsanoen töissä Photoshop-tarratulostin-yhdistelmällä Muumimukeihin tarroja, jotta saivat kaupattua niitä isommalla hinnalla eteenpäin. Suunnittelin tästä suurempaakin bisnestä, kun kysyntää noille olisi ollut jokseenkin paljon ja suhtautuminen tarrallisiin/tarrattomiin Muumimukeihin jokseenkin fanaattista. En sitten viitsinyt alkaa myymään niitä Torissa ihan arkkitolkulla, kun vähän ajattelin siitä nousevan ns someraivon. :p
 

Tpa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
274
Eli myönnät olevasi rikollinen? Mielenkiintoista kuinka täällä vain hymähdellään :kahvi:
Mistäs mä todellisuuden noista avaimista tiedän mutta ne mistä ne mulle tulee ilmoitetaan ettei niitten myymisessä EU alueella ole mitään rikollista
 

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Mistäs mä todellisuuden noista avaimista tiedän mutta ne mistä ne mulle tulee ilmoitetaan ettei niitten myymisessä EU alueella ole mitään rikollista
Se on kai sun asiasi selvittää asia. Microsoftin aapa voiesim todentaa asian nopeasti. Oikeuskäytännön mukaan mm tavaran halvan hinnan pitäisi soittaa kelloja.
 

Tpa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
274
Se on kai sun asiasi selvittää asia. Microsoftin aapa voiesim todentaa asian nopeasti. Oikeuskäytännön mukaan mm tavaran halvan hinnan pitäisi soittaa kelloja.
Ei oo tarvetta eikä kyllä mielenkiintoakaan. Noita serialeita on kulkenu netissä ikuisesti halvalla hinnalla eikä se kerro mitään.. vain suomessa joutuu maksaa itsensä kipeeksi noista :D
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Ostelen itse kans nuita avaimia edullisesti pitkin ebay, mutta silti mielenkiintoinen argumentti tämä

Ei oo tarvetta eikä kyllä mielenkiintoakaan. Noita serialeita on kulkenu netissä ikuisesti halvalla hinnalla eikä se kerro mitään.. vain suomessa joutuu maksaa itsensä kipeeksi noista :D
Eli periaatteessa on siis ok tehdä "laittomuuksia", kun niitä kaikki muutkin tekee :kahvi:
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Ei oo tarvetta eikä kyllä mielenkiintoakaan. Noita serialeita on kulkenu netissä ikuisesti halvalla hinnalla eikä se kerro mitään.. vain suomessa joutuu maksaa itsensä kipeeksi noista :D
Noniin. Nyt on nettivinkki annettu. Lisäsin siihen vielä sinunkin käyttäjätunnuksesi. Ole hyvä:)
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Se on kai sun asiasi selvittää asia. Microsoftin aapa voiesim todentaa asian nopeasti. Oikeuskäytännön mukaan mm tavaran halvan hinnan pitäisi soittaa kelloja.
Ja miten määritellään halpa hinta? Lisenssejä saa (on saanut) tosiaan muutamalla eurolla ihan Microsoftin yhteistyökumppaneilta, kuten aikoinaan opiskelijana rekisteröitymällä AMC:hen hintaan 15 €, mikä sisälsi kuusi lisenssiavainta Windows 7:n Pro-versioon. Vai pääsikö sinne peräti ilmaiseksikin jollain tavalla, ei voi muistaa. Se, että Mikkis yrittää itse kusettaa ihmisiltä jopa satoja euroja Windowsistaan, ei tee halvemmasta avaimesta millään muotoa epäilyttävää.
 

P0rtier

Merssu
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
451
Kuten postasin tuonna yhteen Osto-ketjuun.

Minulta voi ostaa W10 lisenssejä hintaan 90,3€ (ovh. 129€, 70% alkuperäisestä hinnasta on pyynti koska "uloskannettu")

Ei ole sitten liian halpoja lisenssejä että tarvitsisi aitoutta epäillä :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 000
Asiaton käytös
Kateellisten vikinää taas ketju täynnä. Väkisinkin tulee itselleni sellainen hauska mielikuva mieleeni, että VÄPÄ on itse tälläinen tietokonetuolissaan viihtyvä, kenties hieman syrjäytynyt, energiajuomaa, kaljaa sekä sipsejä mussuttava Kelan tuilla elelevä pullukka. Nyt sitten vituttaa, kun on jo vuoden päivät huomannut miten ihmiset tekevät täälläkin rahaa lisenssien myynnillä eikä ole itse saanut selvitettyä, että mistä niitä saisi tilattua niin saisi omatkin bisnekset pyörimään ja rahahanat auki.

Tämä Hyysärin artikkeli oli sitten se valopilkku tähän harmaaseen arkeen, jonka avulla voi hyökätä täysillä tämän foorumin myyjiä kohtaan. Eihän se nyt vetele, että joku tekee täällä rahaa lisensseillä - jotka on ehkä kenties hankittu hämärästi koska hyysäri haastatteli yhtä hämärää myyjää - kun minä en kerennyt mukaan apajille!

Ihmetyttää vain, että miten tämä on sinulta pois VÄPÄ? Vituttaako yhtä lailla, jos joku myy persettään Eerikinkadun kulmassa viikonloppuisin? Prostituution julkinen mainontahan on nääs kiellettyä. Oletko muuten nettivinkannut jo kaikki päihteistä keskustelijat tai käyttönsä myöntäneet? Mielestäni poliisin olisi hyvä tarkistaa tämän foorumin käyttäjien käyttörikokset. Täsmäiskuilla suoraan kotiin joiltakin foorumilaisilta voisi löytyä laittomia aineita vieläkin. Enkä jaksa edes aloittaa vihapuheesta, sillä sitähän tällä foorumilla riittää. Itsekin saa jatkuvasti olla huutelemassa nettipoliisia apuun...

Niin ja tämähän ei sitten ole mikään henkilökohtainen hyökkäys yhtään ketään vastaan. Puhun vain heränneistä mielikuvista, en väitä tämän vastaavan totuutta enkä tunne käyttäjää VÄPÄ henkilökohtaisesti.

EDIT: PS. En ole itse myynyt (enkä liioin ostanut) yhtäkään lisenssiä yhtään mistään. Seuraan vain sivusta ja naurattaa miten asia voi häiritä tiettyjä tahoja näin paljon.
 
Viimeksi muokattu:

Kaiser Soze

Johtaja
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 963
Ei oo tarvetta eikä kyllä mielenkiintoakaan. Noita serialeita on kulkenu netissä ikuisesti halvalla hinnalla eikä se kerro mitään.. vain suomessa joutuu maksaa itsensä kipeeksi noista :D
Eli sua ei haittaa tehdä rikoksia? Jospas laitetaan tutkintapyyntö menemään kun suakaan asia ei haittaa?

Noniin. Nyt on nettivinkki annettu. Lisäsin siihen vielä sinunkin käyttäjätunnuksesi. Ole hyvä:)
Kannattaa laittaa suoraan rikosilmoitusta niin poliisin on pakko ottaa asiaan kantaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
467
Joo, niitä ilmiantoja/rikosilmoituksia on varmaan hauska tehtailla, tosin perätön ilmianto on rikos. Yleensä sen kaveriksi saa vielä kunnianloukkaus syytteen myös. Ihmettelen vaan miksi tämä trollaamis ketju ei ole jo lukossa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Ja miten määritellään halpa hinta?
Vaikea määritellä. Itse ostin aikaan Windows 8 Pro käyttiksen suoraan Microsoftilta heidän tarjouksestaan hintaan 14,99 €. Tästä kuitit sun muut tallessa. Toki jos niihin 110 € retail bokseihin vertaa, niin tuon Microsoftin oman kamppiksen olisi varmaan täytynyt soittaa hälytyskelloja päässäni.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
No onpa huonot avaimet, jos väärennetyillä voi aktivoida. Ihan perus kiina/venäjä hintahan nuo kympin pintaan olevat lisenssit on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Siis @VÄPÄ näyttää olevan menestyvä yrittäjä viestihistorian perusteella. Minä en tällaista riskiä ole uskaltanut ottaa, niin siitä vaan respektit sinnepäin. Tämän tuon esille vaan siksi, että hänellä on todennäköisesti parempi käsitys Suomen yrityslain kiemuroista kuin muilla postaajilla. Sen verran voin kuitenkin spekuloida, että hän todennäköisesti myy jotain ja siten ottaa päähän, kun epäilyttäviä lisenssejä myydään täällä aivan liian halvalla.

Hän ei voi sitä itse tehdä yrittäjänä, ainakaan ilman ALV:ia ja lisenssisopimukset voivat sitoa yritystä ihan eri lailla kuin tavallista henkilöä.

Taitaa loppusyynä olla perisuomalainen kateus siitä, että joku pääsee myymään niin halvalla. Sitten herää se epäilys, että kaupoissa on jotain hämärää ja kun lehtiartikkelissa joku toinen on jäänyt kiinni lisenssien myynnistä, niin ei ollenkaan huomioida, että se kaveri myi fyysisiä väärennettyjä kopioita, eikä pelkkiä digitaalisia lisenssejä. Se ei ole sama asia.

Tietenkin kaikilla on oikeus tehdä rikosilmoitus, eikä ketään ole loukattu tai syytetty suoraan rikoksesta, niin ihan oikein tämä on mennyt.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 173
Sitten herää se epäilys, että kaupoissa on jotain hämärää ja kun lehtiartikkelissa joku toinen on jäänyt kiinni lisenssien myynnistä, niin ei ollenkaan huomioida, että se kaveri myi fyysisiä väärennettyjä kopioita, eikä pelkkiä digitaalisia lisenssejä. Se ei ole sama asia.
Tuossa saattaa vielä olla kyseessä jotain sellaista, että se kaiffari on myynyt niitä tarroja johonkin tietokoneita kauppaavaan kivijalkaan tms, jossa niitä on lätkitty koneiden kylkeen. En tiedä mitä virkaa muutoin olisi väärentää tarroja, kun avaimat ajavat muutoin täysin saman asian.
 

Tpa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
274
Ostelen itse kans nuita avaimia edullisesti pitkin ebay, mutta silti mielenkiintoinen argumentti tämä



Eli periaatteessa on siis ok tehdä "laittomuuksia", kun niitä kaikki muutkin tekee :kahvi:
Mikäs tuosta tekee edelleen laitonta?
 

Tpa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
274
Eli sua ei haittaa tehdä rikoksia? Jospas laitetaan tutkintapyyntö menemään kun suakaan asia ei haittaa?


Kannattaa laittaa suoraan rikosilmoitusta niin poliisin on pakko ottaa asiaan kantaa.
Siitä vain.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
172
Onko pakko ostaa kaupasta, jos haluaa olla varma, että lisenssi on varmasti laillinen? Ostin yhden halvan lisenssin täältä, mutta näin jälkikäteen rupesin miettimään, että kyseessä voi tosiaan olla laiton tuote.

En nyt erityisemmin pelkää kiinnijäämistä. Käsittääkseni ostajia ei näissä tapauksissa erityisemmin tuomita. Kristittynä en mielelläni vain omistaisi laittomia tuotteita.

Tuonne saa ehdottaa laillisia lisenssejä:

Laillinen windows lisenssi 7 tai 10
 

VÄPÄ

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.08.2017
Viestejä
356
Onko pakko ostaa kaupasta, jos haluaa olla varma, että lisenssi on varmasti laillinen? Ostin yhden halvan lisenssin täältä, mutta näin jälkikäteen rupesin miettimään, että kyseessä voi tosiaan olla laiton tuote.

En nyt erityisemmin pelkää kiinnijäämistä. Käsittääkseni ostajia ei näissä tapauksissa erityisemmin tuomita. Kristittynä en mielelläni vain omistaisi laittomia tuotteita.

Tuonne saa ehdottaa laillisia lisenssejä:

Laillinen windows lisenssi 7 tai 10
Ostin itse aikanaan Expertiltä (nyk. Power). Ei ollut varsinaisesti valikoimissa, vaan oli jäänyt yli jostain koneesta. Myyjä kävi penkomassa takahuoneesta pölyisen pahvikuoren. Maksoin siitä 40€ kuitin kanssa, jolloin 100% varmasti aito ja alv 24% tuli maksettua.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 535
Viestejä
4 190 098
Jäsenet
70 764
Uusin jäsen
FreeJarde

Hinta.fi

Ylös Bottom