Windows 7:ssa joku päivitystiedosto, joka laittaa Updaten automaattipäivityksille?

Liittynyt
16.11.2017
Viestejä
76
Windows 7:ssa olin poistanut automaattiset Windows Update -päiviytysten asennukset.
Syy: automatiikka voi ladata mitä vain MS keksii koneille syöttää ja toiseksi, kun kiireessä kone on saatava suljettua on todella ikävää että kone pakotetaankin "päivittymään".

Tyrmistykseni oli suuri kun eilen kone pakotettiin sulkemisen sijasta "asentamaan päivityksiä" sen sijaan että koneen olisi Sammuta-nappulalla saanut nopeasti vain suljettua.

Aloin tutkia Ohjauspaneelia ja Windows Update asetukset olivat automaatilla! :o
On tasan tarkkaan varma, etten itse koneeni ainoana käyttäjänä ole tuollaista asetusta tehnyt.

Onko MicroSoft ujuttanut päivityspakettien sisään jonkun päivityksen jolla se on omavaltaisesti pakottanut automaattiset päivitykset päälle!?

Mikä tuollaisen "troijalaisen" päivitysnumero!? Poistaisin koneelta heti!
Koneen käyttö on oltava omistajan hallinnassa eikä niin, että joku pakottaa päivityksiin tilanteessa jossa kone on vain saatava turvallisesti suljettua.

Kiitos!
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Pysäytä Windows Update palveluista ja aseta sen käynnistyminen manuaaliseksi, luulisi äkkipääten riittävän.
 
Liittynyt
16.11.2017
Viestejä
76
Kiitos vastauksestasi!
Asetus on ollut juuri tuossa manuaalikohdassa. Ja palautin asetuksen takaisin manuaaliseen.

Se vain ihmetyttää, miten automaatti on ylipäänsä mennyt päälle, sillä itse koneeni ainoana käyttäjänä en missään tapauksessa itse järjestä itselleni tuollaista kiusaa.

Mietin kun MS on välillä tunkenut koneille arveluttavia päivityksiä, olisiko joukkoon taas lisätty joku, jolla MS itse "pakottaa" Windows 7 koneiden järjestelmiin jotain jolla MS yrittäisit pakottaa Windows 7 käyttäjät luopumaan koko ohjelmistoversiosta.

Tannoinhan oli joku päivitysnumero joka oli väkisin pakottamassa Windows 7 koneet päivittymään Windows 10:iin. Tuolloin lehdistössä varoitettiin päivitystiedostosta ja osasin varoa tuota päivitystä.

Pelkoni on onko MS taas valmistelemassa jotain vastaavaa!? Ja esityönä ovat rukanneet automaattipäivitykset päälle vastoin koneen omistajana omaa manuaalipäivitysvalintaa!?
 
Liittynyt
01.12.2018
Viestejä
125
Tuo on hieman haastava asenne nykyisten windowsien kanssa. Ehkä kannattaa harkita linuxia. Esim. Mint ei päivitä mitään väkisin, toki ilmoittaa päivityksistä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Nykyään, joka kerta kun asentaa päivityksiä Winkkariin, niin kannattaa tsekata ne itse manuaalisesti säädetyt asiat aina. M$ tykkää niitä laitella default asetuksiin välillä, ilman käyttäjältä kyselyä.
Samaa tapahtuu myöskin esim. Nvidian ajureita päivittäessä, Telemetry service aktivoidaan vaikka olisit sen disabloinut.

Tää on standardi juttu nykyään, etenkin Windows ympäristössä...
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Ei minulla ainakaan ko. asetus ole muuttunut mihinkään viiteen vuoteen kun 7 on tässä ollut käytössä. Tosin suljen aina scriptillä koneen käynnistyksen jälkeen BITS:n ja muut Windows Updaten servicet etteivät tee taustalla mitään epäillyttävää. Muuten ihan normaalisti ilmoittaa päivityksistä eikä lataa saattikka asenna mitään itse.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Ylipäätänsä käyttiksen päivittämättä jättäminen normaalissa kotikäytössä on IMO turhaa pelkoa ja jahkailua, johtaen vain tietoturvan heikkenemiseen. Mutta kukin tyylillään.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 774
Viestejä
4 191 601
Jäsenet
70 786
Uusin jäsen
Esa22

Hinta.fi

Ylös Bottom