Windows 11 saa Dynamic Lighting -ominaisuuden RGB-välkkeen hallintaan

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Microsoft on ilmoittanut kaiken muun ohella tuovansa Windows 11 -käyttöjärjestelmään Dynamic Lightning -ominaisuuden.
Ominaisuuden on tarkoitus mahdollistaa RGB-valaistuksen säätö keskitetysti ja helposti suoraan käyttöjärjestelmästä käsin tuhannen eri sovelluksen sijasta. Lisäksi se ilmeisesti osaa sovittaa valaistusta kulloinkin pyörivän sovelluksen tahtiin, mikäli sovellus sitä tukee.

Lähde: Bringing the power of AI to Windows 11 – unlocking a new era of productivity for customers and developers with Windows Copilot and Dev Home
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Tätä odotan innolla. Valmistajien omat softat on bugisia roskia, jotka aiheuttavat kaatumisia ja asentavat 0.5GB kirjastoja. Ei tarvitse kuin perussäädöt toimivasti Windowsista, niin ei tarvita mitään bloatteja appeja, joissa tärkeintä on tyyli/skini ja se menee toimivuuden edelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 069
Tätä odotan innolla. Valmistajien omat softat on bugisia roskia, jotka aiheuttavat kaatumisia ja asentavat 0.5GB kirjastoja. Ei tarvitse kuin perussäädöt toimivasti Windowsista, niin ei tarvita mitään bloatteja appeja, joissa tärkeintä on tyyli/skini ja se menee toimivuuden edelle.
Eipä tämä niiden asennukselta vieläkään säästä koska ei Windows siltikään osaa mitään muuta asetuksia niihin hoitaa. Näppäimet, webcamin kuvasäädöt jne.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 836
Tätä odotan innolla. Valmistajien omat softat on bugisia roskia, jotka aiheuttavat kaatumisia ja asentavat 0.5GB kirjastoja. Ei tarvitse kuin perussäädöt toimivasti Windowsista, niin ei tarvita mitään bloatteja appeja, joissa tärkeintä on tyyli/skini ja se menee toimivuuden edelle.
Mikä siis estää valmistajaa tekemästä jatkossakin laitteita, jotka vaativat sitä spessusoftaa?

Itse en pidä mallista, jossa käyttikseen tungetaan aivan kaikki mahdollinen. Pieni on kaunista ja tarjolla tulisi olla ehdottomasti minimiasennus, johon voi sitten jostain kirjastosta poimia tarvittavat. Muutoin suurin osa käyttäjistä asentaa pakotettuna melkoisen määrän kaikkea täysin turhaa roskaa.

mikäli sovellus sitä tukee.
Myös tällä tullaan edelleen aikaansaamaan tarve asentaa niitä valmistajien omia softia.

Mutta kokonaan oma keskustelunsa on se, miksi softien koot ovat karanneet täysin käsistä.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Pieni on kaunista ja tarjolla tulisi olla ehdottomasti minimiasennus, johon voi sitten jostain kirjastosta poimia tarvittavat. Muutoin suurin osa käyttäjistä asentaa pakotettuna melkoisen määrän kaikkea täysin turhaa roskaa.
Microsoft yritti siirtyä tähän suuntaan niin että käyttäjät lataisivat storesta tarvitsemiaan softia mutta kun useimmat ei osaa mutua kuin käyttää default asennusta niin ei se ottanu tulta
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 836
Microsoft yritti siirtyä tähän suuntaan niin että käyttäjät lataisivat storesta tarvitsemiaan softia mutta kun useimmat ei osaa mutua kuin käyttää default asennusta niin ei se ottanu tulta
Itse näkisin, ettei suurin osa käyttäjistä tee itse edes sitä defaulttia. On luultavasti koneessa esiasennettuna ja siinä kaikki.

Jos valmistaja tarjoaa omaa softaansa, käyttäjän on se asennettava. Aivan samaan tapaan voisi asentaa sen MS:n tarjoaman. Käyttis tunnistaa liitetyn laitteen ja kysyy, haluaako käyttäjä asentaa MS-tuen vai kenties valmistajan oman.
Oletuksena tulisi siis mielestäni olla ainoastaan tuo tunnistus ja sen perusteella tarkistus, onko omaa tukea tarjolla vaiko ei.

Vastaavasti osa tehokäyttäjistä on varmuudella tyytymätön tarjottuun joten haluavat käyttää sitä valmistajan omaa. Kohta meillä on taas lisää ketjuja, miten disabloida se oma ja mahdollistaa muun käyttö.
 

TheMeII

Übertaktungspotenzial
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
6 984
Itse näkisin, ettei suurin osa käyttäjistä tee itse edes sitä defaulttia. On luultavasti koneessa esiasennettuna ja siinä kaikki.
Tätä juuri tarkoitin. Kone auki, tehdään käyttäjä/kirjaudutaan ms tunuksella, päästään työpöydälle ja esiasennettu selain auki, siitä on peruskäyttäjän aateekoo tehty
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 799
Säästän mieluummin muutaman €uron jos saan rautani ilman kutuvaloja. Discopalloja ja loppuillan hitaita aikanaan ihan riittävästi nähneenä en vieläkään ymmärrä miksi tarvitsisin moisia tietokoneeseen, muun ei-teknisen käytön kyllä ;) Vai tukeneekohan MS'n uusi tuki myös jonkinlaisia makuuhuone-standardeja, tässähän saattaa olla jonkinlainen uusi markkinarako - kirjaimellisesti.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 836
Säästän mieluummin muutaman €uron jos saan rautani ilman kutuvaloja. Discopalloja ja loppuillan hitaita aikanaan ihan riittävästi nähneenä en vieläkään ymmärrä miksi tarvitsisin moisia tietokoneeseen, muun ei-teknisen käytön kyllä ;) Vai tukeneekohan MS'n uusi tuki myös jonkinlaisia makuuhuone-standardeja, tässähän saattaa olla jonkinlainen uusi markkinarako - kirjaimellisesti.
Tätä mieltä olen myös itse. Osa varmasti haluaa näitä sisäänrakennettuja juttuja mutta jos samat tungetaan yritysmaailmaan jne niin kyseessähän on täysin puhdas bloatti.

Ja jos taas ms on menossa kotiautomaation puolelle niin tämä ulostulo ei sitä suuresti kannattele. Muutoinkin on todella pitkä matka olemassa olevien järjestelmien tontille.
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 625
Lopultakin tulossa systeemi jolla valosaasteen saa koneestaan pois päältä ilman, että asentaa käsittämättömän kokoisia valmistajakohtaisia bling bling softia
 
Liittynyt
09.08.2021
Viestejä
24
Kyllä minustakin tämä on ihan hyvä lisä. Menin itse tekemään virheen ja ostamaan Razerin (sinänsä ihan hyvät) kalut ihmisen ja keskusyksikön väliin, niin nyt olen Razerin bloatwaren kanssa naimisissa ja useamman kuukauden miettinyt että pitäisikö vaan vaihtaa merkkiä. Se ei ainoastaan turvota konetta lukuisilla prosesseilla, vaan myös automaattinen päivitysruljanssi keskeyttää tylysti esim. kisaamisen (eli pomppaa fullscreen tilasta päivitysnäytölle kysymättä) ja tappaa kontrollit vähäksi aikaa, joka varsinkin online-racingissä "mukavasti lämmittää mieltä".

Jos tuo tulisi optionaalisena pakettina niin sehän olisi paras vaihtoehto. Varmaan ne jotka sitä kaipaa, osaisi sen myös napata itselle. Jotain tukea tarttee alemmille os-kerroksille valmistella mutta se nyt lähinnä taitaa olla tyyliin ajureita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 337
Viestejä
4 157 713
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom