Windows 11:n rekisteröinti katosi päivityksen jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Korve
  • Aloitettu Aloitettu
Päivitin tällä viikolla Windowsin, ja nyt huomasin, että alakulmaan on ilmestynyt vesileima, joka väittää, että Windowsia ei olisi rekisteröity. Ostin Windows 11 Pron uuteen koneeseen monta kuukautta sitten, ja tähän mennessä kaikki on toiminut normaalisti.

Kun yritän syöttää product keyn uudestaan, niin virheilmoitus väittää, että rekisteröinti ei onnistu, koska tällä avaimella on aiemmin aktivoitu jo muka joku muu laite. Vaikka kyse on juuri tästä laitteesta.

Troubleshooting ei auta.

Päivitin tällä viikolla Windowsin, ja nyt huomasin, että alakulmaan on ilmestynyt vesileima, joka väittää, että Windowsia ei olisi rekisteröity. Ostin Windows 11 Pron uuteen koneeseen monta kuukautta sitten, ja tähän mennessä kaikki on toiminut normaalisti.

Kun yritän syöttää product keyn uudestaan, niin virheilmoitus väittää, että rekisteröinti ei onnistu, koska tällä avaimella on aiemmin aktivoitu jo muka joku muu laite. Vaikka kyse on juuri tästä laitteesta.

Troubleshooting ei auta.
Mistä ostit lisenssin? Tuli vaan mieleen, että joissakin nettitarjouksissa saatetaan kaupata erityisen halvalla lisenssejä, jonka kanssa voi käydä juuri noin.

Itsellä oli sellainen halpis lisenssi Windows 10:een, jonka päivitin myöhemmin Windows 11:een. Myöhemmin tein laitteistoon päivityksiä, jonka jälkeen alkoi valittelemaan lisenssistä. En tehnyt asialle mitään vaan annoin olla. Windows oli sitten automaattisesti aktivoinut itsensä jonkun ajan kuluttua (viikko-pari). Ainakin tuota voi koittaa, eli odottaa muutaman päivän.

Jos rauta muuttuu liikaa niin oem lisenssi ei toimi eli vaatii retail lisenssin mitä ne halvat eivät ole.
Ja aina kannattaa kaikki ajurit päivittää ensin ennen kun yrittää aktivoida jos jostain syystä windows ei pysty tunnistamaan osat koneessa oiken niin tulee juuri noita virheilmoituksia.
Ja tietysti windows pitää olla aktivoitu omalle tilille ja sen näkee microsoft tilissä.

En tiedä, oliko tuo suoraan vastaus minun viestiin, mutta selvennyksenä tuohon edelliseen. En osaa sanoa, muuttuiko rauta liikaa minun tapauksessa, jonka takia alkoi aktivoinnista valittamaan. Vai voiko olla juurikin jonkun ajurin asennuksessa ollut ongelma. En sellaista muista huomanneeni. En ole koskaan kirjautunut Microsoftin tilille Windowsissa, enkä varmaankaan tule kirjautumaan niin kauan kuin se on mahdollista. Yritin jotain aktiointipainikkeita painella onnistumatta siinä (yrittiköhän se saada kirjautumaan tms.?). Oli miten oli, jätin sen aktivoimatta, mutta yllätyksekseni Windows olikin aktivoinut itsensä automaattisesti muutamien päivien kuluessa.

Itse olen justiinsa päivittämässä tuota uusinta Win11 24H2 versiota. Kauhulla lukenut tarinoita kaikista ongelmista, mukaanlukien tuo lisenssin katoaminen.

Noh, katotaan boottaako edes päivityksen jälkeen vai onko edessä sinistä... *fingers crossed* :)

Jos et ole aktivoinut windowsin omalle tilille ei paljon pysty tekemään krun ehkä soittmaan microsoftin palvelunumeroon minkä kautta voivat aktivoida mutta en tiedä onko se enää olemassa.
Itse käytin joskus win xp aikana kerran palvelua.
En jostain syystä saa 24H2 päivitystä eli joutuisi hieman rekisteriä muokkamaan tai latamaa version microsoftin sivuilta.

Viimeksi muokattu:

Troubleshooting ei auta.

Oletko koittanut mennä sen "olen tehnyt muutoksia laitteistoon" linkin kautta?

Jostain saa/sain kirjautumalla goole tiliin kyselyn päälle onko koneeseen tehty muutoksia. Jonka kautta sain sit aktivoitua. Olethan kirjautuneena oikealla tilillä windowsiin?

Statistiikka

Viestiketjuista
261 706
Jäsenet
74 834
Uusin jäsen
jrahkon

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom